Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Wodoodporna Motorola Moto G 3 (recenzja telefonu z czystym Androidem)

Motorola Moto G 3 to telefon który zadebiutował na rynku w 3 kwartale 2015 roku. Smartfon ze średniej półki cenowej posiada sporych rozmiarów ekranem IPS o szerokich kątach widzenia, czterordzeniowy procesor oraz czysty systemem Android. Producent zadbał także o łączność LTE oraz wodoszczelną obudowę.

Krótka specyfikacja

  • procesor Qualcomm Snapdragon 410
  • 1 GB pamięci RAM;
  • 8 GB pamięci wewnętrznej
  • slot na karty microSD
  • 5-calowy ekran LCD-IPS o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli (294 ppi) pokryty szkłem Gorilla Glass 3;
  • kamera tylna o rozdzielczości 13 Mpix z podwójnym, 2-tonowym fleszem LED;
  • kamera przednia o rozdzielczości 5 Mpix z HDR;
  • akumulator litowo-jonowy o pojemności 2470 mAh (niewymienny);
  • system operacyjny Google Android 5.1.1;
  • wymiary: 142,1 x 72,4 x 11,6 mm;
  • waga: 155 g.

Względem swojego starszego brata wielkiej rewolucji nie widać. Telefon zyskał odporność na wodę, lepszy aparat, większy akumulator, stracił natomiast jeden z głośników.

Szczegółowe porównanie modeli Moto G 2 i 3 Link

Jakość wykonania

Telefon urzeka jakością wykonania. Pewnie leży w dłoni. Obudowa wykonana jest w całości z tworzywa sztucznego które jest miłe w dotyku. Spasowanie obudowy jest dobre, nie słychać trzasków. Tył telefonu ze względu na strukturę tworzywa z jakiego został wykonany nie wykazuje dużej podatności na zarysowania jednakże łatwo łapie zabrudzenia. Mamy tu do czynienia z gumowaną, poprzecinaną rowkami tylną pokrywą. Ponadto telefon zyskał odporność na działanie wody (certyfikat IPX7) a oprogramowanie reaguje i wyświetla monit o zbyt luźno przylegającej klapce. Wodowanie można przeprowadzać do głębokości 1m na 30 minut. Hm... chwilę nad tym pomyślałem i wrzuciłem do zlewu z wodą w kuchni.

Ergonomia

Telefon posiada 5 calowy wyświetlacz, wymiary: 142,1 x 72,4 x 11,6 mm, waga: 155 g. Stosunek powierzchni wyświetlacza do przedniego panelu wynosi 67%. Ramki wokół wyświetlacza są duże. Telefon pewnie leży w dłoni i nie wyślizguję się. Jest dość gruby: 11,6 mm i zaokrąglony. Wyposażony został w 2 przyciski fizyczne z prawej strony: od góry przycisk blokady, poniżej regulacja głośności. Rozmieszczenie przycisków jest całkiem wygodne ale czasem mylące...

Wyświetlacz

Zastosowany wyświetlacz jest pokryty szkłem Gorilla Glass 3. Rozdzielczość 1280x720 pikseli na 5 calach daje przyzwoite zagęszczenie pikseli. Kąty widzenia są szerokie, kontrast wysoki a kolory dobrze nasycone. Reakcje na dotyk są precyzyjne i natychmiastowe ale obsługa mokrymi rękami nie jest możliwa.

Oprogramowanie

Motorola Moto G 3 pracuje pod kontrolą niemal czystego Androida w wersji 5.1.1.

Dodatkowo Motorola oferuje ciekawe gesty: potrząśnięcie telefonem pozwala na szybkie włączenie i wyłączenie latarki, natomiast dwukrotne obrócenie nadgarstka błyskawicznie uruchamia aparat (a ponownie wykonanie tego gestu przełącza go na przednią kamerkę). Oba gesty działają przy zablokowanym telefonie. Niestety brakuje diody powiadomień ale za to telefon podświetla się cyklicznie lub po wzięciu do ręki. Miłym zaskoczeniem jest system powiadomień w postaci minimalistycznych ikonek na zablokowanym ekranie. Ikonki możemy przeciągać, by uzyskać podgląd danego komunikatu.

Dodatkowo system analizuje nasze zachowanie i sam dostosowuje tryb działania.

Aparat

W porównaniu do poprzednich wersji Moto G 3 wyposażony został w 13-megapikselowy sensor z podwójną diodą doświetlającą. Jakość zdjęć jest dobra, na to nie można narzekać. Wszystko jednak to kwestia warunków i oświetlenia. Czasem 2-3 zdjęcia w tych samych warunkach wychodzą zupełnie inaczej.

Głośnik

Głośnik jest nieco słabszy niż w poprzedniej wersji telefonu, już bez zestawu stereo. Telefon przy maksymalnych ustawieniach wydaje przyjemny czysty dźwięk. Jeżeli jesteśmy już przy dźwięku i muzyce: to w pudełku nie znajdziemy żadnych słuchawek.

Bateria

Motorola Moto G 3 ma niewymienny, litowo-jonowy akumulator o pojemności 2470 mAh co pozawala średnio na 2 dni pracy. Ładowanie akumulatora to około 3h, niestety producent nie dołączył ładowarki do zestawu. W pudełku otrzymujemy tylko krótki kabel USB.

Podsumowanie

Telefon obecnie można kupić już za ok. 650zł. Jest to dobry telefon, ładnie wykonany z czystym androidem. Rewolucji względem poprzednika nie ma ale dla średnio zaawansowanych użytkowników parametry powinny być wystarczające.

PLUSY:
+ jakość wykonania
+ wodoszczelność do 1 metra głębokości przez 30 minut
+ zadowalający czas pracy na jednym ładowaniu
+ LTE i slot na karty microSD w standardzie
+ dodatki do oprogramowania od Motoroli (gesty, system powiadomień)
+ płynnie działający system Android 5.1

MINUSY:
- brak ładowarki w zestawie
- 1 GB pamięci RAM i 4,5 GB na dane dla użytkownika
- brak NFC
- brak drugiego głośnika (krok wstecz względem 2. generacji)
- stosunek możliwości do ceny gorszy niż w poprzednich generacjach

Pierwszy raz z Androidem...

Muszę przyznać ze jako wierny użytkownik mobilnego Windowsa z Androidem nie miałem dużej styczności (prawdę mówiąc, nie miałem żadnej styczności). Do czasu motoroli Moto G 3 którą zacząłem używać krótko ale intensywnie jako główny telefon. Początki z nowym systemem? No cóż... w pewnym momencie przyszła moja siostra i zapytała:
-Co ty tak klniesz?
-Androida testuję :D

Krótko o systemie. Motorola pracuje na Android 5.1.1. Całość działa całkiem sprawnie (mam porównanie tylko do Lumi). Aplikacje działają płynnie. Centrum powiadomień skuteczne i szybkie. Przełączanie miedzy aplikacjami inne niż na Windowsie ale też do opanowania. Personalizacja i obsługa ekranu startowego prosta i intuicyjna. Sklep z aplikacjami zasobny: przy okazji zweryfikowałem możliwości, wygląd i działanie apek od FB, Messengera, Yanosika i kilku innych. Aplikacje te różnią się od tych przygotowanych dla użytkowników Mobilnego Windowsa ale już po krótkiej chwili wszystko można opanować. Niestety albo stety dla użytkowników Androida aplikacje mają większe możliwości niż te pisane pod Windowsa. Po kilku dniach użytkowania byłem już przyzwyczajony i oswojony z nowym systemem! Mając teraz porównanie sam nie wiem na jaki system bym się zdecydował i co jest dla mnie lepsze! Zbyt wielu aplikacji nie używam, a to co mi potrzebne jest w sklepie Microsoftu. Może kiedyś producenci zaczną masowo produkować te same telefony z rożnym systemem operacyjnym? Wtedy będą większe dylematy... :D

____
P.S
Telefon wyświetlił monit o dostępności aktualizacji do nowej wersji Androida, warto zainstalować?

 

oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
macminik   15 #1 13.02.2016 19:24

Nie wiem czy warto, ale nic się nie popsuło...

AntyHaker   17 #2 13.02.2016 21:31

Oczywiście, że warto ^^

psejta3   4 #3 13.02.2016 22:01

No wiadomo, że warto. Nowy Android 6.0 wnosi kilka nowości. A i jest to czysty Android bo Motorola wie co dobre :)

mordzio   14 #4 14.02.2016 09:19

Instaluj, a później daj znać co się zmieniło ;)

darek719   37 #5 14.02.2016 09:24

@macminik:
@AntyHaker:
@psejta3:

Dzięki, coś poklikam i zainstaluje :)

darek719   37 #6 14.02.2016 09:26

@mordzio: Taak, jeszcze z tym się dobrze nie zapoznałem, ale zobaczymy. Android dla mnie to inny świat, nie wiem czy zauważę te nowości, ciągle je odkrywam w wersji 5 :)

En_der   9 #7 14.02.2016 10:14

Bez ładowarki to bym nie zapłacił 650 :P - co za skąpstwo :)

Autor edytował komentarz.
tylko_prawda   10 #8 14.02.2016 11:16

650 zł? Całkiem tanio jak na taki telefon!

  #9 14.02.2016 11:20

Sam posiadam Moto G2 dual sim z Androidem 5.0. Kupiłem go jako pierwszy smartfon. Rzeczywiście w podstawowej wersji G3 postęp jest niewielki. Natomiast chętniej kupiłbym wersję 2GB RAM, 16GB dysk - cena 1000zł wydaje się wygórowana. Miałbym LTE, więcej RAM, większy dysk. Korzystam głównie z komunikatorów, nawigacji, maila, Spotify, czytam informacje na portalach informacyjnych. Do tych zastosowań Moto G nadaje się bardzo dobrze, nic nie przycina nawet przy 1GB RAM.

jakubm87   3 #10 14.02.2016 11:22

Sam posiadam Moto G2 dual sim z Androidem 5.0. Kupiłem go jako pierwszy smartfon. Rzeczywiście w podstawowej wersji G3 postęp jest niewielki. Natomiast chętniej kupiłbym wersję 2GB RAM, 16GB dysk - cena 1000zł wydaje się wygórowana. Miałbym LTE, więcej RAM, większy dysk. Korzystam głównie z komunikatorów, nawigacji, maila, Spotify, czytam informacje na portalach informacyjnych. Do tych zastosowań Moto G nadaje się bardzo dobrze, nic nie przycina nawet przy 1GB RAM.

darek719   37 #11 14.02.2016 11:22

@En_der: Dla mnie też troche lipa, kabel USB to nie rozwiązanie, na szczęście mam nie jedną ładowarkę ;)

darek719   37 #12 14.02.2016 11:23

@tylko_prawda: Kiedys bylo 900 zl.

darek719   37 #13 14.02.2016 11:26

@jakubm87: Maly postęp względem G2 a duzo marketingu, dorzucili wodoodporność ale kto z tego korzysta...(?). Poza tym całkiem dobry telefon.

jakubm87   3 #14 14.02.2016 11:41

@darek719: Dużo szumu w mediach przy G2/G3 to skutek wcześniejszego sukcesu G1. Motorola zrobiła solidny telefon za niezłe pieniądze. Podobnie robi MS z WP. Dobrze zoptymalizowany system i średniej klasy komponenty, na papierze nie wygląda to spektakularnie, ale na co dzień się sprawdza. Mam nadzieję, że Android 5.0 jeszcze trochę pożyje i nie będę musiał wymieniać telefonu.

Azerty2   5 #15 14.02.2016 11:41

@darek719: Ta "wodoodporność" świetnie sprawdza się w trudnych warunkach pracy, kurz, ziemia itp. Mam kolegę budowlańca, który po pracy swój telefon Sony myje po prostu pod kranem i wciąż jest jak nowy.

darek719   37 #16 14.02.2016 11:48

@jakubm87: Zgadzam się, choć tuż po premierze to nie były takie "niezłe pieniądze" :)

jakubm87   3 #17 14.02.2016 12:08

@darek719: Z tą generację jest podobnie. Gdyby wersja z 2GB kosztowała by 800-850zł to byłyby moim faworytem. Nie wiem czy za podobne pieniądze można kupić lepszego Antka.

AntyHaker   17 #18 14.02.2016 15:40

@darek719: Nie ma najmniejszego problemu.

Richatek   4 #19 14.02.2016 17:40

Zainstalowałem żonie aktualizacje - na pewno na plus można zaliczyć to, że kartę microsd po przygotowaniu traktuje jako pamięć wewnętrzną telefonu.

jakubm87   3 #20 14.02.2016 17:55

@Richatek: Całkiem przydatna aktualizacja. Poszukałem w necie i okazuje się, że do mojej Moto G2 2014 też będzie aktualizacja do Androida 6.0. Pewnie ją zainstaluję jak tylko będzie dostępna.

niewiemocochodzi   3 #21 14.02.2016 20:53

Do nie dawna miałem Moto G 2 i sprawdzał się świetnie, 3 też widzę zachęca specyfikacją i ceną.

pomarancza3000   4 #22 14.02.2016 20:56

Spoko telefon, tylko ten aparat wątpliwy... widziałem już rożne recenzje i nie zawsze go chwalili.

command-dos   17 #23 15.02.2016 08:59

@pomarancza3000: dokładnie - przesiadłem się z N9, gdzie aparat był wyśmienity IMHO (pomimo mniejszej rozdzielczości) i tu musiałem uczyć się robić zdjęcia ;) godny uwagi jest tryb HDR. Minusy? Liczyłem na troszkę lepszą baterię i nie potrafię znaleźć opcji wyciszania dzwonka telefonu przez obrót ekranem do blatu (bardzo brakuje mi tego). Po aktualizacji do 6.0 Android zdaje się w końcu obsługiwać kartę SD jako pamięć wbudowaną (trzeba podjąć decyzję przy wkładaniu karty). Ale... jakieś dalej kulawe to - mimo wszystko, lepiej zarządza miejscem "na dyskach" jak wcześniejsza wersja systemu (funkcja "przenieś dane"). Do minusów można zaliczyć kulawy (brak?) żyroskop (okazało się przy okazji kartonowych okularków VR). Niby jest, ale go nie ma ;)

corrtez   11 #24 15.02.2016 11:22

Uzywamy ich w firmie jako telefony dla pracowników (uzywamy Moto G od pierwszej serii). Calkiem fajne i nie wracaja zyt czesto do naprawy (chyba ze uszkodzenie jest spowodowane przez uzytkownika).
Ostatnio jeden z nich gdy dostal Moto G powiedzial ze wyglada jak tani iphone...
Tego sie nie spodziewalem. :)

edmun   12 #25 15.02.2016 13:22

aktualizacje warto. nic sie nie psuje a w koncu poprawili automatyczny backup i restore czyli po reinstalacji systemu na czysto, juz w kreatorze jestesmy zapytani czy chcemy odzyskac kontakty itp.
nie wiem czemu ale w wersjach 5.x lubiło to czasami nie działać, a od wersji 6 w górę nie martwię się aby dane jak mp3 czy zdjęcia skopiować z telefonu i zrobić mu formata z czystą instalacją. Aplikacje, dzwonki, tapety są przywracane bezproblemowo

Darthnorbe   13 #26 15.02.2016 14:13

1gb ram w trzeciej generacji moto G to jakaś porażka. Androida nie ryzykowałbym z bebechami średniaka z 2013 roku.

pomarancza3000   4 #27 15.02.2016 14:49

@command-dos: Racja, przy aparacie trzeba się go uczyć obsługiwać, nawet na dp był kiedyś artykuł że coś z nim nie tak... poza tym całkiem udany średniak, choć pamięci wewnętrznej mało (po odliczeniu systemu) no i ramu trochę mało jeśli ktoś szaleje na telefonie.

darek719   37 #29 15.02.2016 15:13

@niewiemocochodzi: Do codziennego użytkowania dla średnio-wymagających powinien być wystarczający, choć może pojawić się kłopot z małą ilością pamięci wewnętrznej

darek719   37 #30 15.02.2016 15:14

@command-dos: Mam jakąś wolną kartę sd wiec zaktualizuję na dniach i zobaczę co z tego wyjdzie :p

darek719   37 #31 15.02.2016 15:18

@corrtez: hahaha, do iphona trochę brakuję, wygląda całkiem solidnie i dobrze, tylko można się przyczepić do dużych ramek z przodu lub do wykonania tylnej klapki: jednak te zagłębienia zbierają mase brudu... + że można go umyć! :D

darek719   37 #32 15.02.2016 19:30

@Darthnorbe: to chyba jedna z najważniejszych wad przy tym modelu, mało ramu i mało pamięci wewnętrznej. Z 2013 nie przesadziłeś? :D

jakubm87   3 #33 15.02.2016 20:06

@Darthnorbe: Ten telefon już nawet w wersji G2 nie przekonywał parametrami, ale zaufałem opiniom użytkowników i rzeczywiście sprzęt radzi sobie dobrze. W relacji parametry techniczne cena króluje chińszczyzna typu Goclever, po doświadczeniach z tanim tabletem nie kupiłbym od nich telefonu.

Darthnorbe   13 #34 15.02.2016 20:20

@darek719: "Z 2013 nie przesadziłeś? :D"
A z którego roku jest G1? No właśnie z grudnia 2013, tam to była super specyfikacja jak za tą kasę, nawet chciałem polować na wersję z amazonu w marcu (2014) gdzieś była po 600-700zł. Teraz to sorry ale to jest śmieszne no i wiadomo android ociężał przez ostatnie 2 lata.

Darthnorbe   13 #35 15.02.2016 20:34

@jakubm87: Wiesz ale na czymś musi to działać a android sprzętu nie oszczędza.

darek719   37 #36 15.02.2016 21:01

@Darthnorbe: Zwracam honor, jak ten czas leci... :) a teraz to trzeba być cierpliwym przy zakupach, w dniu premiery ceny szaleją, lepiej właśnie tak zaczekać kilka miesięcy.

jakubm87   3 #37 15.02.2016 21:36

@Darthnorbe: Android na nim działa całkiem sprawnie, po prostu jest to goły Android i dobrze zoptymalizowany. Mam porównanie z LG G3 i Galaxy S6 i wielkiego dramatu nie ma porównując działanie/cena. Za 650zł Moto G3 to całkiem dobry telefon i nie wiem czy coś lepszego kupisz za te pieniądze.

Darthnorbe   13 #38 15.02.2016 23:10

@jakubm87: Za tą cenę masz wiele urządzeń z 2gb ram chociażby redmi note 2

matowy   3 #39 16.02.2016 15:26

Telefon może i fajny, ale wodować strach.

jakubm87   3 #40 16.02.2016 18:11

@Darthnorbe: A jak wygląda serwis Xiaomi w Polsce? Wiem jak wygląda Goclever i na prawdę wolę Lenovo Moto G3 za 650zł z 1GB RAM.

Darthnorbe   13 #41 16.02.2016 18:16

@jakubm87: Nie wiem jak. Wiem natomiast że jak miałbym się użerać z androidem na 1gb ram to wolę już wcale smartfona nie mieć po prostu nie jestem taki cierpliwy.

jakubm87   3 #42 16.02.2016 18:25

Ja nie zauważam jakiś opóźnień wszystko chodzi normalnie, nie wiem do czego używasz telefonu? U mnie nie obserwuję żadnych opóźnień, długiego ładowania, telefon chodzi płynnie. Przeglądam internet, odbieram pocztę, korzystam z navi, komunikatorów, Spotify. Mam uruchomione kilka aplikacji i jest ok.

Darthnorbe   13 #43 16.02.2016 19:06

@jakubm87: Wybacz ale miałem wiele telefonów z androidem i wiem jak wygląda praca na tym systemie bez przynajmniej 2gb pamięci ram, więcej tak nie wdepnę.

Lawstorant   6 #44 16.02.2016 22:31

Darthnorbe ma rację. taki Nexus 4 radzi sobie lepiej niż nowe Moto G :) Dobre porównanie 1GB vs 2GB to Nexus 4 kontra Xperia SP. Procesory prawie takie same bo SP ma nowszy S4 pro i pomimo 2 rdzeni nie ma zbyt dużej różnicy (dodatkowo wyższe zegary). Niestety, przez to że ma 1GB ramu działa o wiele gorzej. A nexus 4 na customowym 6.0.1 śmiga dalej jak głupi. Przy używaniu chroma dziła lepiej niż mój N6 (głównie przez błędy chroma na N6)

KyRol   17 #45 17.02.2016 00:03

@command-dos: Pod względem fotek to ja się nie nastawiam nawet, że cokolwiek pobije Nokię. Przede wszystkim dominanta jakoś była w Nokiach wręcz niedostrzegalna, w średniej klasy fonach to zawsze na niektórych ujęciach jednak będzie ona widoczna. Nawet patrząc na wyższe pułki jest lipa. Rozdzielczość, stabilizacja i szybkie łapanie focusa to jednak nie wszystko. Optyka i matryca jeszcze tu mają wiele do powiedzenia, a tym producenci się już nie chwalą tak chętnie.

Mnie w Motoroli Moto G3 3rd gen podoba się ta wodoodporność, no ale kompromis w postaci 1GB RAM i 8GB na storage po prostu jest dla mnie nie do zniesienia. Mnie nie wystarczy smartfon do notatek, a i fotek czy ogólnie danych słać w chmury nie mam zamiaru. Wiem, że jest bogatsza rewizja tej Motki (16GB storage, 2GB RAM). Jest to sensowniejsza propozycja sprzętowa no ale nie oszukujmy się - napewno już nie cenowa.

Ogólnie względem N9 jest jeszcze kilka innych kompromisów - ips w miejsce AMOLED (kto co lubi, ja jednak do tego drugiego bardziej przywykłem), szajsowata odporność (co ja z N9 nie robiłem, dostało się jej nieraz moim e-papierosem po ekranie - jest cała. Z moto G tego pewnie bym nie powtórzył...), jakość fotek nawet pomimo ich rozdzielczości, brak wyjścia kompozytowego/Slimportu/MHLu.

Stety niestety w mojej N9 soki baterii ewidentnie już nie domagają, przeglądanie netu - no na upartego w MeeFox z open repo da się przejrzeć wszystko, z tymże trochę to trwa, poza tym odwiedzenie średnio trzech witryn wzmaga drenaż baterii do tego stopnia, że zaś zachodzi potrzeba aby N9 podładować...

Napewno wezmę N9 nie raz na robienie fot jeszcze ze sobą, tym niemniej ja wolałem przeskoczyć jednak na używanego Nexusa 5. Ten chociaż ma slimport no i można pobawić się na nim portami Ubuntu Touch, Sailfish OS, Firefox OS no i oczywiście Plasma Active/Mobile. W telefonie na dobrą sprawę potrzebuję dostępu do terminala i pythona. Takie rzeczy oferował nawet Symbian. Kupiłem ostatnio Nokię N8 (ta ma gorszy wyświetlacz od N9 za to jeszcze lepszy aparat) i trzyma baterię tydzień. Jeśli coś wykombinuję z web browserem to i może z Nexusa 5 do codziennego użytku zrezygnuję. W każdym razie tu film porównujący dziadka Nexusa 5 z Motorolą Moto G 3rd gen, skubany się trzyma:

https://www.youtube.com/watch?v=EDs3-jga9SQ

Ogólnie gdybym miałbym wykluczyć sobie do wyboru Nexusa 5 i stare Nokie na Symbianie, wybór wcale by nie padł na ajfona czy blackberry a prędzej jakiegoś chińskiego tygrysa. Może Xiaomi albo Oppo - choć to wątpliwe. Rozważałem także Meizu MX4 z Ubuntu Touch tyle, że zanim się namyśliłem i zastanowiłem to ta wariacja została wycofana. Szczęśliwie na xda jest opis z binariami na przeróbkę wersji Androidowej MX4 na Ubuntu. Problem znowu z tym, że nie jest to takie proste no i są podejrzenia, że trzeba mieć odpowiednią rewizję telefonu.

Dlatego Nexusa wybrałem ze względu na stabilność custom ROMów oraz w ogóle ich szeroką dostępność. Większość alternatywnych systemów operacyjnych do niego jest aktualizowana i wybór nie ogranicza się do jednej rewizji ROMu z danym systemem. Nie ma też specjalnych kłopotów z obsługą sprzętu w takich ROMach, na innych platformach działanie np. modułu GSM w porcie jakiegoś tam systemu nie jest takie oczywiste. Odnoszę wrażenie, że developerom jest też jakoś łatwiej portować te systemy na Nexusy w porównaniu do innych platform. Swoją drogą polecam Ci odwiedzić xda aby zobaczyć co tam w świecie Moto G 3rd gen piszczy. Choćby z czystej ciekawości ;) Wiem, że na Moto G 1st gen miał pojawić się port Ubuntu Touch;)

Autor edytował komentarz.
GBM MODERATOR BLOGA  19 #46 17.02.2016 08:10

@Lawstorant: o, zgoliłeś włosy :D

darek719   37 #47 17.02.2016 09:53

@Lawstorant: A czy wersja lub modyfikacja Androida ma jakieś istotne znaczenie przy wydajności. Jeżeli chodzi o najnowsze wersje? Wiadomo android potrzebuje więcej pamięci do płynnej pracy... na 1 GB Ram to Windows Mobile śmiga dobrze.

Autor edytował komentarz.
darek719   37 #48 17.02.2016 10:00

@KyRol: Motka (16GB storage, 2GB RAM) była długo nie dostępna w polsce. Teraz nawet na allegro nie ma jej za wiele. Cena wyższa ale z tym 2GB RAM można (spać) używać spokojnie :D. N9 Dalej najlepsza do fotek???

jakubm87   3 #49 17.02.2016 19:53

@Lawstorant: Nie twierdzę, że telefon z 2GB ram nie jest lepszy od tego z 1GB. Moto G3 2GB chodzi zapewne wiele sprawniej od 1GB. Zwracam tylko uwagę, że pod względem serwisu, relacji ceny/jakości Moto G3 za 650zł to dobra oferta. Zwykłego użytkownika nie interesuje customowy 6.0 na telefonie, który kupił z 4.2. Podobnie doceni serwis Lenovo jeżeli potłucze mu się wyświetlacz, albo będzie miał jakieś inne problemy. Dwaj koledzy mieli problemy jeden z Nokią 920, drugi z Goclever. Pierwszy miał po tygodniu telefon, drugi przez 3 miesiące coś załatwiał- po czym przysłali mu inny model. Pewnie gdyby nie to -szukałbym jak najmocniejszego telefonu za dane pieniądze, a nie kupiłbym Moto G2.

Lawstorant   6 #50 17.02.2016 20:40

@GBM: Nie wiem jakim cudem to zauważyłeś, nie jestem zbyt aktywnym komentatorem :P

KyRol   17 #51 17.02.2016 21:37

@darek719: "N9 Dalej najlepsza do fotek???"

Zależy kto czym dysponuje oraz z czym miał do czynienia. Jednemu zależy na szczegółowych zdjęciach, a innemu zależy aby tych szczegółów właśnie nie było widać. Zauważ, że we vlogu 20m2 Łukasza użytkuje się często ajfony. Jest to zabieg celowy nie tylko ze wzgląd na oszczędność miejsca. Na twarzach nie widać niedoskonałości - jakichś pryszczy, drobnych skaleczeń czy innych tam takich. Jest to kwestia zarówno dystansu jak i optyki oraz matrycy. ajfony jak dla mnie nigdy nie robiły szczegółowych zdjęć, ale niektórym właśnie na tym zależy.

Do fotek jak dla mnie długo niepobita będzie Nokia 808 Pure View. No ale ona do dziś kosztuje chore pieniądze. W dalszej kolejności jak dla mnie jest N8 acz dominanta w wyświetlaczu nie pozwala jednoznacznie określić jakości uwiecznionego zdjęcia - wyświetlacz przebarwia fotki na niebiesko, a zdjęcia same w sobie często są bez zarzutu, co można podejrzeć dopiero na kompie.

Poza tym N8 ma lampę Xenonową, co jest mega zaletą w przypadku fotografowania niedoświetlonych obiektów/scen. W przypadku N9 aparat jest nieco skromniejszy w porównaniu z N8, brakuje jej także lampy Xenonowej i wstawiono w nią te nieszczęsne LEDy, acz nie ma już takiego mankamentu z wyświetlaczem, jaki miała N8 i w zasadzie to powoduje, że do zdjęć z N9 jakoś paraduję chętniej.

Ogólnie jestem zdania, że nie ma czego równać jeśli chodzi o Nokię z Symbianem czy MeeGo Harmattan z jakimkolwiek wp/wm. To nie ta liga wp/wm zupełnie nie ma szans i wypada zupełnie blado, wystarczy przejrzeć tu komentarze w jednej z ostatnich recenzji http://www.dobreprogramy.pl/Lumia-950-XL-test-drogiego-smartfonu-ktory-zawodzi-z...

A tutaj masz pogląd na to jak N9 potrafi cykać foty, ogólnie fotografowanie szkła to ciężki temat, dlatego szkło jest dobrym tematem do testu oprogramowania aparatu w przypadku czegokolwiek. Zdjęcia z N9 - oryginalne, niekompresowane, niefiltrowane, nie upscalowane:

https://kyrol.mydevil.net/15070060.jpg
https://kyrol.mydevil.net/15070056.jpg
https://kyrol.mydevil.net/15070057.jpg

Co śmieszniejsze, jeden z domowników mnie poprosił abym mu machnął te fotki bo jego topowy Samsung S4 czy S5 jakoś się mu nie sprawdził do tego celu...

Autor edytował komentarz.
darek719   37 #52 18.02.2016 18:30

@KyRol: Ooo... dzięki za obszerną odpowiedz. Dla nie własnie liczą się szczegóły ale jakoś nie widzę sensu ładować duże pieniądze w telefon. Jak wiem że będę robił zdjęcia, to biorę aparat. Nokia 808 Pure View sam bym kupił, ale pomimo swojego wieku telefon dalej kosztuje majątek. N9 widzę też dobre fotki robi.

pomarancza3000   4 #53 19.02.2016 09:47

@Lawstorant: Masz racje! Każdy kto dłużej używa Androida to powie. Ten system wymaga minimum 2 GB Ramu. Na 1GB można śmigać ale z 1-2 aplikacjami w tle.

pomarancza3000   4 #54 19.02.2016 09:48

@KyRol: Łał.. zajefajne fotki wychodzą z tej N9 :O

Magnum 44   16 #55 21.02.2016 12:58

@pomarancza3000: Niektórym 1-2 aplikacje wystarczą. Wszystko zależy od sposobu użytkowania ;)

pomarancza3000   4 #56 23.02.2016 18:04

@Magnum 44: dokładnie, chociaż to się trochę mija z ideą smartfonów. no ale nie wszyscy korzystają z mnustwa aplikacji

niewiemocochodzi   3 #57 24.02.2016 18:36

@darek719: Apki jak apki, najgorzej ze na muzykę i fotki może braknąć :/

darek719   37 #58 25.02.2016 09:55

@niewiemocochodzi: wszystko można zaplanować i w miarę potrzeby zwolnić trochę miejsca na fotki kasują na chwilę muzykę :D hehe

Autor edytował komentarz.
  #59 27.02.2016 16:07

w xkomie dopiero co na dniach w zeszłym tygodniu było promo Motki G3 wersji 16GB/2GB ram - w cenie 799 - no moim zdaniem mistrzostwo

Berion   13 #60 04.03.2016 13:34

@darek719: I jak tam? Aktualizowałeś? Rootowałeś? Clockworkrecoverowałeś? ;)

darek719   37 #61 04.03.2016 13:50

@Berion: tak, wykonałem aktualizacje i przeglądam zmiany z Youtubem bo nie wszystko dostrzegam, dopiero uczę się tego systemu :D

Berion   13 #62 04.03.2016 15:45

@darek719: Mhm, chciałeś go utopić, ale jeszcze nie wgrałeś recovery i nie zrootowałeś? Odczuwam jakiś dysonans poznawczy. ;)

Ok, a jest jakieś w ogóle w stocku recovery graficzne (odpalane zwykle przed Androidem, trzymając tuż po włączeniu telefonu PWR + VOL UP)?

I czy mógłbyś zrobić zrzut ekranu z menu gdzie podobno w v6.0 jest już jakaś wbudowana kontrola uprawnień per aplikacja?

Autor edytował komentarz.
darek719   37 #63 04.03.2016 17:13

@Berion: Liczyłem że wody nie przeżyje i będzie koniec recenzji :D hehe

darek719   37 #64 04.03.2016 17:14

@Berion: A można do komentarza dodać zdjęcia, czy muszę to jakoś inaczej...?

Berion   13 #65 04.03.2016 18:53

@darek719: Ja używam do takich sytuacji tymczasowych serwisów hostingowych. Na przykład: http://ifotos.pl/ (m.in dlatego ten ponieważ nie potrzeba do oglądania i wrzucania włączonych js ;d). Po uploadzie wyświetla np. linki bezpośrednie do plików.

Dzięki.

Autor edytował komentarz.
darek719   37 #66 05.03.2016 14:40

@Berion: Co do aktualizacji do Android 6.0. Wszystko trwało ok. 30 minut, system działa płynnie i jakby dłużej na baterii. Teraz zauważyłem że nie mogę zrzucić danych na komputer... Magazyn danych otwiera pusty folder :/

darek719   37 #67 05.03.2016 14:41

Krótki przegląd aktualizacji z Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=P3xqwh-RfP8

Berion   13 #69 05.03.2016 19:47

@darek719: Dzięki za screeny.

Czyli nie nie ma najważniejszego z uprawnień - internetu. Tak myślałem, że cwaniaki z Google tego nie dadzą, ale przynajmniej można je zakneblować na ogniomurku. :)

A jak z bootloaderem (#62)? ;]

darek719   37 #70 05.03.2016 19:59

@Berion: a tego nie sprawdziłem jeszcze, coś mi się nie klikło za pierwszym razem. a dlaczego ten magazyn danych nie czyta plików?

Berion   13 #71 05.03.2016 20:01

@darek719: Ten, który, jakich? ;)

darek719   37 #72 05.03.2016 20:05

@Berion: no jak podłączam kablem do komputera i wchodzę w mój komputer > motorola > i tu jest pusto, nie czyta zawartości telefonu :/

Berion   13 #73 05.03.2016 20:14

@darek719: A to zależy od wielu czynników. Po pierwsze od trybu w jakim telefon będzie udostępniał zasoby. Jeśli MTP to odda tylko kartę pamięci (bo Windows obsługuje FAT32), a obsługą systemu plików zajmie się OS zewnętrzny. Jeśli MSC to odda zarówno kartę jak i partycję Data, ale obsługą zajmie się OS telefonu (dlatego, że Windows nie rozumie EXT3/4 i F2FS). Jeśli więc zdjęcia masz na Data, a pracujesz w MTP to ich nie znajdziesz.

Drugi niuans to powinieneś mieć jakiś manager do zarządzania USB (w każdym stockowym rom-ie jest), który po podłączeniu do komputera wyświetli pytanie w jakim trybie pracować (może np. tylko ładować telefon). Być może pojawia się w notyfikacjach i nie zauważyłeś.

Zdjęcia są zwykle w "sd_card" (absurdalnie jest to partycja Data) lub "ext_card" (karta pamięci) w folderze "DCIM" lub "Pictures/Screenshots/". I na komputerze za pomocą managera plików tam buszujesz.

Wgraj z Google Play sobie jakiś manager plików. Ja polecam polski Solid Explorer Calssic, ale jest płatny. Z darmowych to dobry jest bodajże EFS cośtam file manager.

Autor edytował komentarz.
darek719   37 #74 05.03.2016 20:22

@Berion: No dobra, wszystko fajnie rozpisałeś, ale przed updatem do Android 6.0 było wszystko okej... a tu teraz psikus.

Autor edytował komentarz.
Berion   13 #76 05.03.2016 21:05

A to w takim razie nie wiem, może Motorola coś zepsuła i już nigdy nie naprawi... ;/

Tak, to to.

Obserwator_z_ramienia   2 #77 07.03.2016 10:42

Motorola Moto G 3 (16gb) czy Huawei P8 Lite?? Co wybrać?

darek719   37 #78 07.03.2016 18:44

@Obserwator_z_ramienia: Z tego co widzę parametry podobne, zależy co kto lubi, ale G3 to jednak trochę większa bateria i czysty Android.

  #79 14.03.2016 15:00

Moto G (2015) to dobry telefon i dobrym atutem jest tutaj czysty android za niewielkie pieniądze! warto rozważyć jego zakup.

Obserwator_z_ramienia   2 #80 02.04.2016 11:08

@darek719: dzięki.

darek719   37 #81 02.04.2016 21:16

@Obserwator_z_ramienia: Ale każdy jest kowalem swojego losu i ma swoje upodobania i budżet :D

Obserwator_z_ramienia   2 #82 03.04.2016 20:30

@darek719: Kupiłem Motke, jak narazie jestem zadowolony :)

darek719   37 #83 04.04.2016 09:00
  #84 30.04.2016 10:41

Kupiłem i jestem zadowolony, polecam :)

niewiemocochodzi   3 #85 22.05.2016 09:43

@darek719: Nie po to mam telefon aby mi miejsca brakowało.

darek719   37 #86 22.05.2016 18:27

@niewiemocochodzi: Zawsze są jeszcze karty pamięci.

  #87 09.06.2016 08:57

@tylko_prawda: motorola (lenovo) tłumaczy to ekologia!
Po drugie każdy ma po kilka ładowarek USB po poprzednich telefonach jak i słuchawek.

darek719   37 #88 09.06.2016 15:24

@Anonim (niezalogowany): oj nie każdy, czasem telefon się sprzedaje albo złącze się zmienia.

  #89 17.07.2016 10:19

Mam Motke 1GB od miesiąca i jestem zadowolony. Wszystko śmiga jak powinno, bez przycinek. Nie wiem jak ludzie używają swoich smartfonów, że z kilkoma aplikacjami w tle mają zwiechy. Osobiście przy nawet 6 odpalonych (YouTube, Muzyka, FB, Discord, Chrome coś pobiera, jeszcze sobie spokojnie gram) aplikacjach nie odczuwam spadku wydajności.

  #90 13.08.2016 15:25

Witam, czy telefon ma żyroskop? (tak , chodzi o grę pokemon go, czy ktoś wie, jak się ona sprawuje na tym modelu?)
I jeszcze mam drugie pytanie, system Android 6 po włożeniu karty pyta w jaki sposób ją zamontować (jeśli się wybierze opcję"pamięci wewnętrznej" to podobno karta jest nieczytelna w innych rzeczach ) , jak najlepiej to ustawić? (chodzi o to, aby gry , fotki itp trzymane były na karcie)

darek719   37 #91 13.09.2016 16:03

@psejta3: Najnowszą wersję też warto?

darek719   37 #92 13.09.2016 16:06

@Anonim (niezalogowany): Pokemony nie warto grać! :D Ja tu już ci nie pomogę, telefon leży nie używany na czarną godzinę, gdzieś na dnie szuflady. :D

ba7.man   4 #93 15.09.2016 15:29

Faktycznie ten telefon jest wodoodporny?

darek719   37 #94 15.09.2016 15:39

@ba7.man: Lepiej tego nie sprawdzać... ??

ba7.man   4 #95 17.09.2016 15:09

@darek719: No ale skoro tak reklamują to czemu nie?

darek719   37 #96 17.09.2016 18:08

@ba7.man: Takie zabawy nie służą niczemu dobremu, co innego gdy zdarzy się to przypadkiem.

ba7.man   4 #97 17.09.2016 22:51

@darek719: jak pracuje na budowie i zafajdam telefon to trzeba pod kranem umyć - takie życie

darek719   37 #98 18.09.2016 00:45

@ba7.man: mało który można tak bezpiecznie myć, nie szkoda ci pieniędzy?

ba7.man   4 #99 18.09.2016 11:28

@darek719: Po to są aby je wydawać :D Samsungi solid są odporne :D

darek719   37 #100 18.09.2016 12:38

@ba7.man: Do pierwszego głębszego zalania pewnie tak...

ba7.man   4 #101 18.09.2016 19:26

@darek719: Mycie z kurzu i błota wytrzyma, można użyć mokrej szmatki i nie ma takiego ryzyka. Bo te etui ochronne się nie sprawdza jeśli w robocie trzeba odebrać szybko telefon od kierownika.

darek719   37 #102 18.09.2016 20:23

@ba7.man: To zależy jaki telefon, w mojej Lumi padł ostatnio mikrofon, wziąłem mokrymi rękami. Czy miałem takiego pecha? sam nie wiem, śladów zalania w serwisie nie było widać.

ba7.man   4 #103 19.09.2016 10:34

@darek719: Tą motke z tego co widziałem można zanurzać w wodzie i nic się nie dzieje, nie porównuj tego z tym szrotem.

darek719   37 #104 19.09.2016 11:09

@ba7.man: Tak, można, sam sprawdzałem ALE i tak woda dostaje się pod tylną klapkę, także po wodowaniu trzeba zdjąć i wytrzeć!

ba7.man   4 #105 19.09.2016 12:52

@darek719: No to bez sensu, skoro mam się jeszcze martwić, zdejmować klapkę i wycierać.

darek719   37 #106 19.09.2016 15:02

@ba7.man: ale przy przypadkowym zalaniu jest okej. Telefon to nie gumowa kaczka do kąpieli dla dzieci.

ba7.man   4 #107 19.09.2016 16:59

@darek719: Może i nie ale w takim razie po co powtarzać takie hasła w kampaniach reklamowych?

darek719   37 #108 19.09.2016 19:30

@ba7.man: Jak to mówią hajs się musi zgadzać. Im więcej dobrego się mówi tym łatwiej coś sprzedać. Zachwalają a kończy się tak jak ostatnio na dp pisali: normy normami a gwarancja zalania nie uwzględnia bo niby skąd wiadomo na jaką głębokość w wodzie telefon nurkował :)

ba7.man   4 #109 20.09.2016 16:01

@darek719: Ja i tak bym się kłócił i reklamował.

darek719   37 #110 20.09.2016 16:49

@ba7.man: I tak to nic nie da jeśli są stosowne zapisy w gwarancji... Albo się korzysta z rozwagą albo się płaci za głupotę :)

ba7.man   4 #111 20.09.2016 17:03

@darek719: Telefony po to są aby korzystać z nich zawsze i wszędzie, jak nie gwarancja to naprawa. Ważne aby wszystko chodziło jak w zegarku. Skoro w gwarancji mają takie zapisy to nie powinni w reklama sie tak chwalić odpornością telefonów.

darek719   37 #112 20.09.2016 17:45

@ba7.man: Marketingu nie da się zatrzymać, wszyscy sie chwalą aby nakręcać sprzedaż. A jak coś nie wychodzi to później Adbaster testuje, heheh

ba7.man   4 #113 21.09.2016 10:39

@darek719: Jakiś rozprawa sądowa z wyrokiem i będzie pozamiatane.

darek719   37 #114 21.09.2016 15:46

@ba7.man: Nie ma chyba takich odważnych za tak małe pieniądze, to musiałby być jakiś pozew zbiorowy :D

ba7.man   4 #115 21.09.2016 20:27

@darek719: Dobre i to na początek ale chyba nie pl

darek719   37 #116 22.09.2016 20:03

@ba7.man: Głupich nie ma, wkoncu to wina użytkownika.

ba7.man   4 #117 23.09.2016 11:42

@darek719: Dowalić dla przykładu i będzie.

darek719   37 #118 24.09.2016 13:32

@ba7.man: Dla przykładu to mógłbyś napisać jakaś recenzję z ekstremalnego użytkowania :D

ba7.man   4 #119 24.09.2016 18:24

@darek719: O to jest dobry pomysł, tylko nie wiem czy nie wyszedłby z tego crash-test?

darek719   37 #120 24.09.2016 20:42

@ba7.man: Może być, byle składnie i ze zdjęciami.

ba7.man   4 #121 26.09.2016 16:17

@darek719: coś pomyślę w tym temacie, i w temacie kąpieli./

darek719   37 #122 26.09.2016 21:01

@ba7.man: już lepiej testować ilość upadków niż wodowanie.

ba7.man   4 #123 28.09.2016 18:12

@darek719: Może być i tak, szczególnie z różnym podłożem, to może być ciekawe.

darek719   37 #124 29.09.2016 09:46

@ba7.man: Zrób coś wkoncu zamiast gadać.

ba7.man   4 #125 30.09.2016 21:10

@darek719: czasu brak.