Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

iPhone 4 - wrażenia i aktualizacja

Nie jestem zwolennikiem produktów Apple, ale też nie jestem ich jakimś wielkim przeciwnikiem, choć nie ukrywam, że kiedyś do produktów Apple podchodziłem z większym dystansem.

Tym razem dostałem możliwość "uruchomienia" (jak to brzmi) telefonu iPhone. Konkretniej chodziło o wgranie kontaktów i w sumie jak już się telefon prosił o aktualizację to także ją dokonałem. Jednak opiszę też moje subiektywne wrażenia z kontaktu z tym telefonem.

Wrażenia

Telefon dostajemy w ładnym, małym białym opakowaniu - w stosunku do konkurencji opakowanie wypada lepiej. Po otwarciu pierwsze co widać to sam telefon a pod nim instrukcja, ładowarka, kabel USB (do ładowarki i komputera - jakby ktoś nie wiedział) i słuchawki.

Sam telefon bardziej mi się podoba niż iPhone 3, który był dla mnie zbyt "obły", jest też minimalnie większy od swojego poprzednika. Całość jest bardzo dobrze spasowana, nic nie lata, nie trzeszczy, przełączniki działają idealnie. Jednak jak na produkt Apple to nie jest dziwne - wykonanie zawsze mieli na wysokim poziomie. Wersja którą miałem w ręku to 16GB jednak iTunes wskazywał około 14GB do wykorzystania.

Telefon włącza się bardzo szybko w porównaniu do innych - np Samsung Galaxy S, który to posiadam. Jednak jak często wyłączamy w dzisiejszych czasach telefon? Większość i tak stara się doładować zanim się wyłączy, także akurat ten parametr jest dla mnie mało istotny. Zapewne to co zawsze przykuwało uwagę wielu użytkowników to prostota korzystania z tego telefonu.

Aktualizacja

Do aktualizacji wymagany był iTunes - co nie jest dziwne, Samsung wymaga programu Kies, Nokia swojego PC Suite itp. Pewnie są mniej alternatywne programy ale dla większości użytkowników są zbędne i pewnie bardziej kłopotliwe.

Tutaj pierwszy problem - pomimo dobrego łącza program ściąga się niesamowicie wolno - czyżby Apple ograniczał przepustowość swoich łącz czy są tak zapchane? Sam iTunes instaluje się szybko i sprawnie, bez żadnych problemów z kompatybilnością - ale w sumie nigdy z tym programem nie miałem problemów.

Po podłączeniu telefonu program ładnie wykrył model jako iPhone Plus i stwierdził, że jest dostępna aktualizacja i czy chce ją wykonać. Oczywiście zgodziłem się i czekałem. Niestety wymagało to aż 5 prób! Aktualizacja strasznie wolno się pobierała i w międzyczasie właśnie 4 razy przerwało aktualizacje ze względu na brak odpowiedzi serwera z aktualizacjami. No cóż, aktualizacja rozpoczęta o godzinie 10:00 skończyła się około 23:00. To jest duży minus. Niestety sytuacja była podobna z drugim egzemplarzem - także tutaj minus dla Apple za swoje serwery i aktualizacje. Niewiedzieć też czemu, telefon w międzyczasie przeszedł w tryb awaryjny, gdyby zachował się tak jeden egzemplarz telefonu to nic dziwnego ale oba naraz?

Koniec końców telefon się zaktualizował i można było ponownie wgrać kontakty - z tym było zero problemów, ponieważ zostały wcześniej zaimportowane do książki adresowej Windowsa a z niej ponownie do telefonu. Niestety aby cokolwiek załadować do telefonu i innych produktów Apple wymagany jest ten program - nie podoba mi się to, gdyż korzystając kiedyś z Nokii a teraz z Samsunga mogę używać ich jako pamięci masowej i nie potrzebuję wtedy żadnej dodatkowej aplikacji.

Sam system chodzi bardzo dobrze, tzn reaguje tam gdzie naciskamy itd - co nie zawsze zdarza się w moim Samsungu, który jakby czasem nie wiedział, że coś chciałem - ale myślę, że to kwestia dopracowania oprogramowania i sprzętu. Animacje są ładne i wszystko wydaje się spasowane - i to jest pewnie to, co tak bardzo zachwalają użytkownicy produktów z nadgryzionym jabłkiem. Wszystko jest dopracowane, działa jak należy i rzadko zdarzają się poważniejsze problemy - pewnie do czasu kiedy nie zrobimy jailbreaka ale to myślę inna historia.

Nie instalowałem żadnego oprogramowania a jedynie skonfigurowałem podstawowe rzeczy o które byłem pytany. Niestety do konfiguracji była potrzebna karta sim - tylko po co jak i tak była nieaktywna jeszcze?

Podsumowanie

Nie bawiłem się w żadne testy wydajnościowe, antenowe i inne takie. Szkoda mi na to czasu. Kiedyś może bym to zrobił ale to dobre jak się nie ma co z czasem robić. Osobiście uważam, że cena telefonu jest nieadekwatna do jego możliwości, no chyba że patrzymy na "niby" prestiż jaki otrzymujemy wyciągając telefon wśród znajomych. Gdyby ktoś pytał po co piszę o tym, jak ten telefon jest już na rynku kawałek czasu i mamy nowszą wersje 4S. Piszę, ponieważ nie miałem wcześniej styczności z iPhone 4, jedynie wersją 3 i wcześniejszymi.

Uważam, że warto się zastanowić nad bardzo negatywnym podejściem do produktów Apple - często większość osób nawet nie widziała tego telefonu na oczy i słyszała tylko opinie. Dla mnie te telefony i inne urządzenia są zbyt drogie jak na swoje możliwości. Do tego dochodzi jeszcze polityka, że wolno instalować tylko to co Apple twierdzi, że jest słuszne - nie podoba mi się to jednak pewnie dzięki temu jest mniej problemów z tymi telefonami bo każdy program jest dokładnie (przynajmniej w teorii) sprawdzany zanim dotrze do klienta końcowego. 

Komentarze

0 nowych
GL1zdA   11 #1 18.11.2011 12:13

"Nie instalowałem żadnego oprogramowania a jedynie skonfigurowałem podstawowe rzeczy"
"Osobiście uważam, że cena telefonu jest nieadekwatna do jego możliwości"

  #2 18.11.2011 12:17

za drogi na swoje możliwości?
a jakie możliwości Pan sprawdził wgrywając kontakty?
"ostatnio dolałem płynu do spryskiwaczy w stojącym na parkingu Lamborgini, jednak to auto jest za drogie, jak na swoje możliwości"

tores1977   8 #3 18.11.2011 12:40

Jakie znasz możliwości tego telefonu? Żadnych? No to faktycznie nie wart swojej ceny skoro "żadnych" możliwości on nie posiada.
Używam iPhone od pierwszej wersji, która w Polsce nie była oficjalnie dostępna, i nie powiedziałbym że te telefony nie posiadają żadnych możliwości

"Wersja którą miałem w ręku to 16GB jednak iTunes wskazywał około 14GB do wykorzystania. "

po pierwsze część dysku zajmuje system, po drugie który sprzęt opisany 16GB posiada te 16GB, ja osobiście się nie spotkałem, ale jak się człowiek niema do czego przyp....

"pewnie do czasu kiedy nie zrobimy jailbreaka ale to myślę inna historia. " nie no czemu ludzie piszą o czymś o czym nie mają pojęcia? Lepiej było zabrać się za opisanie swojego szajsunga?

Niestety do konfiguracji była potrzebna karta sim - tylko po co jak i tak była nieaktywna jeszcze?
Telefon musi być aktywowany z kartą sim, jeżeli posiada sim lock musi być to karta operatora który tę blokadę założył

kamil_w   10 #4 18.11.2011 12:44

@GL1zdA
Przeczytaj jeszcze raz tekst i zastanów się nad sensem swojego komentarza. Próbujesz zasygnalizować, że siłą iPhone'a jest AppStore i aplikacje, jakie można zainstalować na tym telefonie, ale już nie potrafisz dostrzec, że autor korzystał ze starszych modeli iPhone'a i wie o programach na ten system. Programy programami, ale również uważam, że ceny za produkty Apple'a są bardzo zawyżone i nieadekwatne do możliwości.

sla17   7 #5 18.11.2011 13:11

"Uważam, że warto się zastanowić nad bardzo negatywnym podejściem do produktów Apple - często większość osób nawet nie widziała tego telefonu na oczy i słyszała tylko opinie"
Wow, trzeba mieć telefon w ręce by móc oceniać produkty Apple :D

Też uważam, że ceny są zawyżone i nieadekwatne, jedyną rzeczą przez które staje się atrakcyjniejszy to Mac OS X ;)

GL1zdA   11 #6 18.11.2011 13:38

@kamil_w
Nie napisał, że korzystał, tylko że miał styczność - nie wiem więc co z AppStore widział. Do tego korzystał z wersji 3G, której wiele nowych aplikacji nie obsługuje, bo jest za wolna.

  #7 18.11.2011 13:49

Ogromną zaletą iPhone jest iOS - system, który DZIAŁA. I działa dobrze. I jest uaktualniany na bieżąco na wszystkich telefonach (oprócz 3G już który był długo wspierany). A w Androidzie? Lagi po czasie (fragmentacja), aktualizacje z dużym opóźnieniem lub ich brak (wina producentów smartfonów ale IMHO Google powinno na nich wymuszać aktualność softu), krótki okres wsparcia (producenta, Cyanogen i reszta jeszcze jakiś czas wspiera telefony). Android jest dla geeków (tak, używam ale coraz mniej mi się podoba ten system, tęsknie za iPhone 4) którzy lubią się bawić softem (bywały dni kiedy na Galaxy S po 3-4 romy na dzień były sprawdzane). Ale ta chęć zabawy softem mija z czasem i nadchodzi okres w którym od telefonu wymaga się działania bez potrzeby ręcznej ingerencji czy zmiany softu (które często naruszają warunki gwarancji) bo po prostu zaczyna brakować czasu na takie zabawy.

  #8 18.11.2011 13:53

A cena nieadekwatna do możliwości jest – fakt – ale tylko w naszym kraju bo mało zarabiamy. Za granicą z tygodniówkę można sobie sprawić większość produktów Apple (no, może na Macbooka czy iMaca potrzeba 2-4 tygodniówek)

kamil_w   10 #9 18.11.2011 14:17

"A cena nieadekwatna do możliwości jest – fakt – ale tylko w naszym kraju bo mało zarabiamy. "

Z tego wynika, że skoro w Polsce są niskie zarobki, to wszystkie telefony powinny być dla nas tak drogie.

Dwie prawdy:
- iPhone jest zbyt drobi,
- Android jest zaniedbywany przez producentów oprogramowania.

Co my możemy z tym zrobić? Nic.

  #10 18.11.2011 14:46

@kamil_w
"Z tego wynika, że skoro w Polsce są niskie zarobki, to wszystkie telefony powinny być dla nas tak drogie."

Jakie wszystkie? Ilu sobie może pozwolić na wydanie jednorazowo 1000 zł lub więcej na telefon żeby mu budżet nie ucierpiał? Większość spłaca swoje telefony w abonamencie więc durne porównanie, że wszystkie. Dalej utrzymuje, że zbyt drogi jest dla nas iPhone bo najwięcej narzekania na jego cenę czytam na polskich portalach.

Androida jeszcze ratuje fakt, że można mieć go za 500 zł.

xomo_pl   20 #11 18.11.2011 14:56

sam iphone jest świetny i tego mu odmówić nie można, dużą rolę ma tu system, który po prostu działa.
Minusem jest, szczególnie w naszym kraju, a spowodowane tym, że ceny u nas są przeliczane z € a nie z $ jak to być powinno: w krajach strefy € ceny są przeliczane z € a dodając do tego wysokie zarobki w € daje to dość atrakcyjną cenę każdego produktu. U nas natomiast, ceny są przeliczane z € a dodając do tego niską wartość złotego w stosunku do € i $ daje to wysokie ceny wszystkiego (wysokie z perspektywy naszej).
Gdy by u nas ceny liczono z $ to ceny produktów były by niższe nawet po dodaniu cła, vatu i innych.
W tej chwili płacomy więcej tylko dlatego, że ceny są przeliczane od kwoty która już się wzięła z przeliczenia co jest chore...

Nie zmienia to tego, że jego cena jest po prostu zawyżona:
jakby nie patrząc jest to ipod touch + moduł 3g
a cena jak za ponad 2 ipody touch...
Dlatego się nie opłaci.
Lepiej kupić tel do dzwonienia i ipoda touch i mamy to samo za połowę tego...

xomo_pl   20 #12 18.11.2011 14:57

*/ "w krajach strefy € ceny są przeliczane z €"

miało być z $...

  #13 18.11.2011 15:06

"Lepiej kupić tel do dzwonienia i ipoda touch i mamy to samo za połowę tego..."

Świetne rozwiązanie, nie ma co :] jak z 1 zrobić 2.

kamil_w   10 #14 18.11.2011 15:28

@bartek46op
Cena iPhone'a jest wszędzie nieadekwatna do możliwości, a u nas w kraju dodatkowo jest nieadekwatna do naszych zarobków. Jak dla mnie to dwa różne aspekty, które Ty wrzuciłeś do jednego worka i wymieszałeś.

  #15 18.11.2011 15:37

Co wrzucasz do pojęcia "możliwości"? Hardware? A podejście producenta do użytkowników i nieolewanie ich przy aktualizacjach jaką ma wartość?

xomo_pl   20 #16 18.11.2011 16:43

@bartek46op "Świetne rozwiązanie, nie ma co :] jak z 1 zrobić 2."

no 2 urządzenia ale:
-wychodzi taniej
-bateria w obu posłuży dłużej po naładowaniu.

także przy tych cenach sensowniej kupić 2 urządzenia niż 1 ale droższe i jeszcze ze słabą baterią (w sensie, że krótko wytrzyma)

  #17 18.11.2011 16:59

To nie używajmy modułu GPS tylko kupmy zewnętrzny - też dłużej wytrzyma.

To jest bez sensu bo postęp dąży do robienia urządzeń/usług all in one a takie zabiegi jak to do tego, to do tamtego i to do czegoś innego jest krokiem w tył.

deepone   9 #18 18.11.2011 17:08

@tores1977 czepiasz się - nie znam możliwości? Znam. Dlatego uważam, że jest nieadekwatna do możliwości. Cena jaką bym musiał dać przy moim abonamencie za iPhone 4 16GB to ponad 2tyś złotych, za mniej jak 200zł mam Samsunga Galaxy S który ma takie same możliwości. Jak by był tam wbudowany jeszcze czajnik do wody i ekspres do kawy to pewnie odrazu bym go kupił za 2 tyś.

Rozumiem, że tym wpisem nadepnąłem na odcisk użytkownikom Apple - nie wiem co się tak oburzacie, że inni mówią wam że daliście za niego 2tyś złotych gdy np za Samsunga można dać 1tyś zł? i macie jakieś poczucie winy czy głupio wam że tyle daliście i nikt was nie rozumie? Jak kogoś stać to niech kupuje co chce. Jakby mnie było stać na Ferrari to bym jeździł Ferrari i możecie wtedy pisać po co komuś Ferrari skoro Ford jest taki sam, ma silnik, cztery koła, klimatyzacje, poduszki powietrzne i takie tam. @tores1977 cieszę się że masz iPhone, jakbyś nie zauważył nie krytykuję użytkowników, każdy lubi coś innego. Nie skrytykowałem też telefonu - uważam że produkt jest bardzo dobry (zwłaszcza pod kątem obudowy - tutaj faktycznie nawet biznesowe Nokie wg mnie wypadają gorzej) - jednak jego cena mogłaby być niższa.
Miałem te przyjemność czy jak kto woli okazję korzystać z poprzednich i możliwości ma jak każdy smartfon - ten akurat jest szybki, dobrze dopasowany itp. co nie znaczy, że inne są gorsze.
Po drugie czytaj ze zrozumieniem - nigdzie nie napisałem że nie znam żadnych możliwości.

Co do tego ile jest pamięci a ile widać to sobie zdaje sprawę - nie opisałem tego celowo (bo i po co), to tak jak u mnie jest 8GB a dostępnych jest niewiele ponad 7GB czy jakoś tak.

Cieszę się, że objaśniłeś, że telefon musi być aktywowany z kartą sim - chociaż uważam to za dziwny wymóg ale ok, jak tak chcieli tak jest. Nokie mogłem odpalić bez karty, Samsunga też, LG też także było to dla mnie dziwne.

Mógłbym testować aplikacje itp, tylko po co, obejrzałem aplikacje, które są w telefonie i widziałem je na 3GS? Opisałem swoje wrażenia i zdanie na temat tego telefonu.

Cena? Oczywiście można się połasić próbować kupić telefon na portalach aukcyjnych itp. tylko jakoś przy tej cenie wolę mieć z salonu bo i mniej problemów z gwarancją (co już przerobiłem kiedyś w przypadku mega super allegrowych sprzedawców) a abonament i tak płacę więc wygodniej skorzystać z oferty operatora.


@sla17 - nie trzeba mieć telefonu w rękach aby go ocenić ale z pewnością w ten sposób możesz powiedzieć coś więcej. Czyli lepiej pisać "iPhone jest be", a na pytanie "widziałeś go w ogóle?" jest odpowiedź "nie, ale wielu tak mówi i tak piszą" - no rzeczywiście takie opinie są bardzo obiektywne. Tyczy się to każdej rzeczy - lepiej ocenić to co widzimy bo przynajmniej wiemy o czym mówimy a tak pewnie połowa osób mówiąca że iPhone jest be nie potrafi podać żadnego racjonalnego argumentu.

Wiedziałem, że w komentarzach znajdą się fanatycy przeciwnych obozów - tylko o co wam chodzi? To jest produkt i każdy korzysta z tego co lubi i na co go stać. Mnie to obojętne jest z czego kto korzysta.

@bartek46op - zgadzam się z tym, że z Androidami jest zbyt duży rozrzut w wersjach itp, do jednych telefonów wychodzą oficjalne wersje do innych tylko jakieś modyfikacje itp. Oczywiście można się tak bawić ale mnie osobiście już się nie chce - pewnie gdybym był z 10 lat młodszy to bym kombinował - bo tak robiłem z PC, co chwila coś innego nowego itd. Znudziło mi się ponieważ do niczego to nie prowadziło - tak jak podkręcanie PC, fajnie, mogę się bawić godzinami by uzyskać 5MHz więcej niż poprzednio bo 3GHz z 2GHz to za mało i chce mieć 3,005GHz.

@GL1zdA - korzystałem przez około miesiąc z 3GS a wcześniej też podobne okresy czasy ze starszych wersji - dzięki siostrze i jej mężowi teraz. Pod ręką mam jeszcze 3GS w tej chwili. Niektórzy powiedzą - miesiąc to za mało, trzeba go używać pół roku - to ciekawe, bo jakoś testy telefonów w serwisach nie trwają tygodniami, miesiącami czy latami - telefon przychodzi, uruchamiają, sprawdzają testują i opisują

AppStore widziałem ale nie wiem co to ma wspólnego z tym co wiem? Telefon to nie tylko AppStore, to także funkcjonalność, jakość wykonania, system (jeżeli to smartfon) i cała inna masa funkcjonalności ale chyba większość zapomina o najważniejszym co ma spełniać, MA DZWONIĆ! Ten telefon nie ma jakoś specjalnie tych funkcji ukrytych i do tego nadaje się tak samo dobrze jak do innych celów.

Jak widać fanatycy Apple i iPhone (fanatycy nie oznacza fani ani użytkownicy) jak zobaczą jedną niezbyt pochlebną opinie - to odrazu uznają to za jakiś atak, zresztą tyczy się też fanatycznych przeciwników - jak ktoś napisze coś dobrego o iPhone to odrazu atakują.

Wpis jest o wrażeniu z kontaktu z iPhone 4 (bo wcześniejsze widziałem i nie zrobiły na mnie takiego wrażenia wizualnego głównie) - który to ze względu na konstrukcje i dobrze przemyślany system jest warty polecenia ale nie za tę cenę - i jak ktoś słusznie zauważył na nasze krajowe realia głównie bo za granicą wychodzi taniej tyle że gdy u nas ktoś zarabia 2tyś zł to nie równa się 2tyś eur jak np za granicą (to był przykład tylko).

I na koniec: jeżeli dostaję Samsung Galaxy S w cenie około 10 razy niższej w abonamencie a możliwościami mniej więcej takimi samymi to chyba logiczne że produkt ten mógłby być tańszy.

  #19 18.11.2011 17:18

Szkoda tylko, że SGS już nie dostanie ICS.. a Nexus dostanie. A to jest to samo. I tutaj jest przedstawiony przykład posiadania userów w 4 literach przez producentów. A cena Nexusa który jest regularnie aktualizowany sięga ceny iPhone ;-)

xomo_pl   20 #20 18.11.2011 18:04

nexus też nie dostanie ICS, oficjalnie jest za słaby....
SGS może dostać, samsung nic jeszcze nie potwierdził a ni nie zaprzeczył, które dostaną a które nie, narazie krąży jedynie lista modeli aktualizowanych jako pierwsze, do tego nie oficjalna.

@bartek46op "To jest bez sensu bo postęp dąży do robienia urządzeń/usług all in one a takie zabiegi jak to do tego, to do tamtego i to do czegoś innego jest krokiem w tył."

ogólnie mówiąc zgadzam się, ale w przypadku chęci posiadania produktu apple, kupowanie iphona jest nie opłacalne bo to samo zapewni nam ipod touch a osobny telefon sprawia, że możemy dłużej używać funkcjonalności ipoda niż iphona.

@deepone zgagdzam się odnośnie samsunga Galaxy S: oferuje to samo a nawet więcej za mniej niż połowę kosztów iphone'a...

tores1977   8 #21 18.11.2011 19:22

@deepone
Za mojego 4S 32GB dałem 300€ w abonamencie na rok (300x 4.23= 1326 PLN)

  #22 18.11.2011 22:02
xomo_pl   20 #24 19.11.2011 00:20

nexus i nexus s to nie to samo...

Semtex   17 #25 19.11.2011 00:39

@tores1977

Jakiej wysokości abonament, musisz doliczyć 50% abonamentu do ceny telefonu....

Blasphemus   4 #26 19.11.2011 12:52

@tores1977

"Za mojego 4S 32GB dałem 300€ w abonamencie na rok (300x 4.23= 1326 PLN)"

W moim abonamencie mogę wziąć SGS2 za 1 zł (1x1=1PLN).

Czy należałoby z tego wyciągnąć wniosek, że w Polsce SGS2 kosztuje 1 PLN?

Ten twój sposób liczenia ma chyba jakiś defekt.

  #27 19.01.2012 17:29

Mam nokie N8 i iphone 4s i mam mały problem. Obydwa urządzenia się nie widzą przez wifi, również inna nokia nie widzi mi iphona. Teraz aby przerzucić jakiś plik muszę pierw zgrać z jednego telefonu na komputer a następnie wrzucić go na iphona i odwrotnie. Zna ktoś może przyczynę tego? Jakieś dodatkowe programy są potrzebne?

  #28 20.01.2012 09:16

mala pomyłka nie wifi tylko bluetooth

  #29 13.09.2013 18:48

Z tego co wiem, iPhone nie może odbierać przez Bluetooth (ale to dobrze ze wzg. ma wirusy). Możesz zawsze wysłać mailem.

  #30 22.09.2013 19:44

Nowa aktualizacja iPhone - WOW !
Z duchem czasu ! design "jak najbardziejszy"