Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Urządzenie wielofunkcyjne, w dodatku tanie? Czyli kilka słów o HP F2420

Zakupiłem tą drukarkę pół roku temu i jestem zadowolony z zakupu. Urządzenie można kupić od 150 zł przez internet, więc nie tak dużo. Pierwsze wrażenia było bardzo dobre; czarna, błyszcząca górna część, którą trzeba regularnie czyścić z kurzu. Dobrze drukowała, była idealna na drukowanie faktur (skończył się tusz czarny), a w dodatku tania. Jak to oczywiście bywa, firma HP nadal nie dodaje do drukarki kabla USB więc trzeba dodatkowo kupić. Dostajemy w komplecie tusze HP 300 Black i HP 300 Tri-color, drukarkę, instrukcję, zasilacz i inne papiery.

Instalacja tuszy trwała szybko, natomiast sterowników już nie jest ekspresowa, trochę musimy czekać. Po instalacji czas na testy. Drukarka wydrukowała jedną stronę z Worda w 6 sekund więc szybko (najlepsza jakość). Z kopiowaniem też nie ma problemu, umieszczono dwa guziki (kolor i czarno-biały) pozwalają skopiować za pomocą dowolny dokument i obraz. Już ze skanowaniem występują problemy. Z Centrum Obsługi HP nie mogłem zeskanować obrazu ani dokumentu. Na szczęście teraz już ta opcja działa, ale… jest nowy problem. Program zeskanuje i… nie zapisuje go na dysku. Na stronie HP można pobrać aktualizację HP i zainstalować. Po instalacji wreszcie działa! Teraz opinie o tuszach. 300 HP Black umożliwia wydruk ok. 200 stron wg. producenta. W rzeczywistości po wydrukowaniu ok. 130 stron (90% dokumenty i pliki PDF), pojawia się informacja o końcu tuszu. A tusz kolorowy po wydrukowaniu ok. 60 stron jeszcze ma połowę. Zaskakuje mnie informacja na kartce dołączoną do drukarki, że program HP Smart Web Printing nie obsługuje przeglądarki Firefox! Ale przecież w oknie Firefox jest ikonka. Kliknąłem w nią i pokazało się, że muszę zainstalować aktualizacje HP Smart Web Printing 4.60. Ciekawy jest film HP i jego informacje
Po instalacji już całkowicie zniknęła ikona. To dla mnie, użytkownika Firefox kiepska informacja. Jak się okazało, program nie jest kompatybilny z Firefox 3.6.8.
Więc mamy do wyboru albo stara wersja FF i brak aktualizacji, albo nowa wersja i brak programu, albo skorzystać z Internet Explorer. Ale na szczęście możemy przecież zrobić „Print Screen” i wkleić do Painta, wyciąć i wydrukować. Jeszcze widzę jedną wadę, a mianowicie przy drukowaniu, gdy drukarka „wciąga” papier, to na odcinku 0,2 cm (w dwóch miejscach) jest zagięcie (w starej drukarce sprzed 5 lat nie ma tego), ale to w niczym nie przeszkadza. Może się zdarzyć, iż przy marginesach nie będzie pierwszej literki (należy wtedy zmienić ustawienia drukowania na jakość najlepszą).

Podsumowując:
Jeśli nie stać cię na drogą drukarkę to jest dobry wybór! Niska cena i tusze w komplecie to największe atuty. HP Smart Web Printing wywołuje u mnie mieszane uczucia. Może kiedyś HP się nauczy, że nie każdy kto kupuje nową drukarkę ma u siebie kabel USB.

Wady:
Brak kabla USB w komplecie
Łatwo się kurzy
HP Smart Web Printing (który działa / nie działa)

Zalety:
Ładny wygląd
Tusze w komplecie
Niska cena
Ładne wydruki

Znak HP jest zastrzeżoną marką firmy © 2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. 

Komentarze

0 nowych
  #1 04.08.2010 19:16

tusze Tri-color i pewnie z głowicą, to według mnie się nie opłaca, lepiej kupic jakieś wielofunkcyjne brothera (choć jest droższe, nawet) i mieć spokój z tuszami. chyba, że ktoś lupi kupować nową drukarkę z zestawem tuszy, co w przypadku HP najlepiej wychodzi.

PS. miałem drukarkę i urządzenie wielofunkcyjne HP, więc wiem co piszę.

  #2 04.08.2010 19:29

Mam niestety wielofunkcyjnego HP (starszy model F370) i czuję się zapędzony w kozi róg. Użytkowanie mojego HP to głównie kupowanie tuszu. Sztab HP trzepie niezłą kasę, sprzedają tanie urządzenie, a potem co rusz trzeba dokupywać tusze/zamienniki za ok 50/35 zł. Ostatnio powiedziałem do mojej drukarki: "O nie! Ostatni raz dokupuję tusz, wydam cię cholero choćby za 4 browary bo tylko tyle jesteś warta!"

NECcod4   4 #3 04.08.2010 19:46

blog sposorowany przez hp ... zal takie **** czytac, nie wiem po co to pisales ...

skandyn   9 #4 04.08.2010 19:48

Najgorsze co jest w Moim urządzeniu wielofunkcyjnym Lexmark, jak się dłużej nie drukuje to tusze zasychają i trzeba kupić nowe. Tak na marginesie, to wszystkie urządzenia wielofunkcyjne i drukarki są sprzedawane bez kabla USB.

Pozdrawiam.

Pigmej   5 #5 04.08.2010 20:08

Generalnie to apropos tego dodatku do FF co "nie działa" zainstaluj po prostu https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6543/
Albo dodaj ręcznie w about:config
extensions.checkCompatibility = false
oraz
extensions.checkUpdateSecurity = false

bedzie działać.

jzaam   8 #6 04.08.2010 20:13

Jak już kupuje drukarkę to pierwszą rzeczą na jaka zwracam uwagę to koszt jej eksploatacji (mówiąc inaczej ile kosztuje komplet tuszu do niej) Miałem kiedyś hp i nigdy więcej nie popełnię tego błędu.

MaRa   8 #7 04.08.2010 20:18

Tusze z serii 300 są nawet tanie, przynajmniej w porównaniu z innymi.

A podobno to pod linuksem jest problem ze sterownikami:)

dethloe123   5 #8 04.08.2010 20:44

@MaRa
Nie testowałem na linuksie.

@jzaam
Racja, tusze do HP są drogie.

@skandyn
Miałem kilka lat temu Lexmark. Przygoda skończyła się po 6 dniach, kiedy uszkodziły się głowice.
Napełniłem tydzień temu tusze HP 21 i 22 (które nie były używane przez 2 lata) i wychodziły okropnie wydruki (jak by nie były napełnione)

@najlepszy
Właśnie tak zrobiłem, kupiłem tą drukarkę bo w starej uszkodzony był skaner (koszt naprawy 60 zł + 80 zł komplet nowych tuszy = 140 zł koszt nowej to 150 zł) więc wolałem kupić nową.

@NECcod4
Chciałem się tylko podzielić swoją opinią o produkcie. HP mnie nie sponsoruje. Ty także możesz napisać opinię o swojej drukarce, czemu nie.

@r4cibo
HP też chce zarobić. Co do zamienników, to już więcej nie kupię. Po jednym roku tusze zaschły, a drukarka była regularnie używana.

Banan   10 #9 04.08.2010 21:10

Z HP mogą być czasami przygody ale i tak to najlepsza firma produkująca drukarki (według mnie). Skoro ty tak do ja opiszę swój problem, który zakończył się na mailowej pomocy klienta =)

Extraordinarykid   6 #10 04.08.2010 21:56

@ skandyn

Wcale, że się nie znasz.
Brother którego kupiłem, miał kabel.

Zestaw tuszy do tego urządzenia, to przy zakupie 2 kompletów nowa drukarka.

  #11 04.08.2010 22:23

Jeśli komuś nie zależy na wydruku w kolorze, to polecam małe drukarki laserowe, np HP LaserJet 1018. Przy stosowaniu nieoryginalnych/napełnianych tonerów, koszt druku ogranicza się praktycznie do ceny papieru.

roobal   15 #12 04.08.2010 23:51

@MaRa

"A podobno to pod linuksem jest problem ze sterownikami:)"

Co najlepsze, ja swoje urządzenie pod Ubuntu tylko podłączyłem do laptopa i było gotowe do pracy, zarówno skan jak i druk. Podpinam drukarkę pod innego laptopa tym razem z Vistą... i zaczyna się żmudne instalowanie sterowników, potem aktualizacja... :)

Pozdrawiam!

  #13 05.08.2010 00:19

Ten artykuł jest bardzo zabawny i bardzo dziękuję. Odwołam się może do podsumowania:
- Brak kabla USB w komplecie - żal ci 10 zeta na kabel?
- Łatwo się kurzy - jak wszystko co stoi w miejscu
- Tusze w komplecie - do każdej drukarki dają
Ogólnie świetny art, trzymaj tak dalej!

tores1977   9 #14 05.08.2010 01:55

@ skandyn
Kupiłem drukarkę EPSON i miała więcej kabli niż potrzebowałem.
Zasada taka że zwracasz uwagę na koszty eksploatacji a nie sprzętu często się sprawdza
@MaRa
Podobno Opera jest do **** i dziurawa

command-dos   18 #15 05.08.2010 07:31

@NECcod - "Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk.". A co do drukarki, to mam na co dzień do czynienia z ponad setką różnych drukarek i wiesz jakiej firmy mam w domu? Właśnie HP wychodzi najlepiej zarówno pod kątem bezawaryjności, jak i eksploatacji... Zauważ, że przy wymianie tuszu/tonera w drukarce hp (nie mówimy tu o drukarce z osobnymi kolorkami i głowicami, bo to inna bajka), wymieniasz od razu głowicę/wałek, co gwarantuje zawsze wysoką jakość wydruku, podczas gdy w lexmarku, brotherze, canonie, epsonie musisz pilnować i szanować te elementy - nie wchodzi w grę używanie zamienników, bo zaraz, albo toner rozsypany i wałek ubabrany, albo głowice pozasychane. A cena wałka, jak i głowicy jest taka, że w dzisiejszych czasach pad tych elementów oznacza wymianę urządzenia... Fakt, że HP jedzie po bandzie i na materiałach eksploatacyjnych bije fortunę (zresztą, jak każdy producent drukarek - zauważcie, że zaraz będą sprzedawać za 1zł urządzenie, jak telefony, byle płacić za używanie), ale dobre zamienniki załatwiają sprawę wysokich kosztów eksploatacji - polecam firmę inktec (żeby nie było, nie pracuję tam). Cena zamiennika może nie powala, ale tańsze mają rzeczy od oryginałów i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły...

@MaRa - podpinasz i używasz ;) a w przypadku hp, jak nie idzie od strzału, to zazwyczaj instalacja hplip załatwiała sprawę...

januszek   19 #16 05.08.2010 08:19

W moim miejscu pracy mamy HP z serii C7200, który w 80-90% wykorzystujemy jako c-b fax oraz do kilku stron wydruku kolorowego na tydzień. Ma już na liczniku 4556 wydrukowanych stron. To mało. Mimo to, zużyliśmy już 38 pojemników z tuszami. Z tego 9 czarnych. Kolorowe kosztują ok 45 zł a c-b 65 zł. Jak łatwo policzyć, już wydaliśmy na tusze ok 1900 zł. Drukarka kosztowała ok 1600 zł. Zakładając, że posłuży nam jeszcze przez jakiś czas i przez cały czas eksploatacji wykona 10 tys wydruków, można obliczyć realny koszt wydruku 1 str (bez ceny papieru), który wyniesie ok 1,50 zł/str - to wszystko przy założeniu, że z 10 tys wydrukowanych stron 90% to wydruki c-b.

Na koniec dodam, że zanim kupiliśmy ten konkretny model, porównywaliśmy analogicznie liczone koszty wydruku 1 str z innymi dostępnymi wtedy modelami, różnych producentów i ówcześnie ten HP był najbardziej ekonomiczną z dostępnych drukarek.

  #17 05.08.2010 08:38

Mialem juz dwie drukarki HP. Jedna umarla a druga ze wzgledu na koszt tuszy zostala sprzedana. Zamiast kupowac nowe tusze do HP dolazylem troche kasy i kupilem brothera. Teraz za komplet tuszy place max 20zl a starczaja na dluzej niz w HP! I najwazniejsze, drukarka dziala pod linuksem :)

Kpc21   10 #18 05.08.2010 09:38

Wadą Brothera jest niska jakość druku w kolorze (w porównaniu z HP).

dethloe123   5 #19 05.08.2010 10:36

@NECcod4
Nie chciałem naruszać loga HP, gdyż jest to zastrzeżona marka.

skandyn   9 #20 05.08.2010 10:51

@ Extraordinarykid ; @tores1977
Znawcy kabli się przy okazji znaleźli.
Pozdrawiam.

dethloe123   5 #21 05.08.2010 11:24

@Narf
Żałuje 5,99 (mógłbym kupić 4 kilogramy ziemniaków)
Co do kurzu. To trzeba po 3 dniach przemyć, bo już wygląda jak brudna.
Ale przecież mogli dać zepsute tusze (te działają!)

llindelou   7 #22 05.08.2010 12:42

Ja jakoś nie mam przekonania do urządzeń wielofunkcyjnych.... miałam jedno ale się popsuło bo za dużo drukowałam. Naprawa nie była opłacalna. Teraz kupiłam laserową i nie ma żadnych problemów z drukowaniem...

dethloe123   5 #23 05.08.2010 13:07

@llindelou
Jeśli chodzi o wydruki to drukarka sprawuje się świetnie. W ciągu 8 minut wydrukowała naraz ok. 50 stron (testy gimnazjalne). Dobrze to wytrzymuje (aczkolwiek co ok. 10 stron, robi sobie 5 sekund przerwy).

Airborn   8 #24 05.08.2010 13:13

hmm chyba czas kupić nową drukarkę, starego poczciwego HP DeskJet 710C już powoli szlag trafia, potrafi stronę w dwie minuty drukować :/ Do tego skaner Musteka BearPaw 4800TA Pro do którego są sterowniki tylko pod XP, a i tam nie działają jak należy. Będę musiał przyjrzeć się jakimś tanim urządzeniom wielofunkcyjnym, dzięki za artykuł ;)

wojmal   6 #25 05.08.2010 14:52

Osobiście używam w domu laserowego Brothera HL-2035 bez skanera, koszt zakupu teraz gdzieś około 360 PL (Ceneo podaje minimalną cenę 315 PLN). Z atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych wartym uwagi jest HP K209a Advatage Ink (następca F735 wykorzystujący te same pojemniki z tuszami - nr 703). Jest to dosyć droga drukarka w zakupie (wg. Ceneo 340 PLN) z tanią eksploatacją (tusze oryginalne około 24 PLN za czarny i tyleż samo za kolor, zastępczy brak, oryginałów nie można napełniać).

MantisGhost   4 #26 05.08.2010 18:30

Bez sensu trochę napisane. Nie skupiłeś się na cenie eksploatacji czyli cenach tuszu napisałeś tylko, że dają ci gratis przy zakupie, a co dalej ? Nie napisałeś na ile tobie starcza 1 pojemnik tuszu. Co mi po informacjach producenta kiedy oni zawsze kłamią. Nie napisałeś jak z dostępem do zamienników itp. itd.

Ja powiem tak dla mnie HP jest skończone kiedyś miał naprawdę porządny sprzęt ale to co teraz od nich wychodzi to jest kpina laptopy się sypią, drukarki się psują, instalowanie sterowników+oprogramowanie, a przede wszystkim ich używanie to istna katorga i koszmar. I wiem co mówię bo kiedyś korzystałem z hp, ba nadal mam starsze produkty z tej firmy które nadal działają lecz te nowe to jakieś kartony kruchutkie i słabiutkie. Teraz kwestia tuszu HP to wampir na tusz pożera go tale ilości, że włos się na głowie jeży. Poza HP przysłowiowym wampirem są także urządzenia firm Lexmark i Canon (przy czym przy kanonie warto bo sprzęt jest porządny i jakość druku wynagradza nam te zachłanność w postaci bardzo ładnych zdjęć foto i nie tylko). Teraz posiadam brothera mfc-260 c. Jak zwykle w moim przypadku sprzęt wycofany z produkcji :) (zazwyczaj trafiam na sprzęt który niedługo jest wycofywany z powodu zbyt dobrej pracy). Ale mając styczność z innymi urządzeniami tej firmy powiem tak firma mimo że z tych gorszych gatunkowo ma naprawdę przyzwoity sprzęt który jest bardzo ale to bardzo ekonomiczny bo tusz tani, a zamienniki jeszcze tańsze. Sterowniki są miodzio i nie syfią systemu. Na jednym tuszu drukuje naprawdę długo o tzw. rezerwie nie wspomnę (kto ma auto ten wie o co chodzi). Jedyny mankament to to iż nie mogę drukować gdy skończy się jakiś kolor, ale jak wspomniałem tusz tani jest więc zawsze w domku leży sobie zapasowy kadridż. W skrócie HP a feeee.

llindelou   7 #27 05.08.2010 19:32

@ dethloe123

A ja mam w domu jeszcze starą drukarkę 9 letnią i ona jest bardziej wytrzymała niż wielofunkcyjne. Fakt drukuje znacznie wolniej i głośniej ale już wydrukowała wiele sprawozdań i materiałów na zajęcia.... A ta wielofunkcyjna padła po szybkim czasie.


WODZU   17 #28 05.08.2010 19:46

W recenzji przydałoby się conieco o kosztach zakupu nowego zestawu tuszy i ewentualnych zamienników. A tak z innej beczki to zwróć uwagę że w prawej kolumnie Twojego bloga niemal nie widać czarnego tekstu na granatowym tle.

dethloe123   5 #29 05.08.2010 21:03

@MantisGhost
Napisałem na ile stron starczyło mi tuszy. Tylko trzeba przeczytać

@WODZU
Koszt nowych tuszy od 80 zł (black + tri-color) na allegro. A na komputronik.pl ceny tuszy to ok. 60 zł za jeden tusz oryginalny.

  #30 05.08.2010 22:39

To i ja się podzielę moimi spostrzeżeniami o drukarkach.
HP LaserJet 6L maszyna dosyć stara ale nie do zdarcia. Tak samo jak HP LJ 1200, 1300, 1320. Również HP LJ 4200, 4300 też moga być. HP 9120, 9130 takiego g dawno nie widziałem. Tak samo HP CM2320. Moje spostrzeżenie jest takie że kiedyś to się przykładali, a teraz mają gdzieś klientów. Dlatego albo się obudzą albo Ricohy, Minolty itp. juz wktótce opanują rynek drukarek.

Soren   8 #31 06.08.2010 09:32

"łatwo się kurzy"
Odrobinę profesjonalizmu...

dethloe123   5 #32 06.08.2010 10:05

@sebt
Jak chcesz to kup sobie używaną drukarkę. Ale ja wolę kupić urządzenie wielofunkcyjne, bo osobno skaner kosztuje powyżej 100 zł. Po drugie musiałem kupić nowe urządzenie, bo w starej skaner się uszkodził.

@Plichu
Trzeba często przecierać mokrą ścierką :)

MantisGhost   4 #33 06.08.2010 11:39

sebt wiesz są urządzenia wielofunkcyjne na tonery, ale koszta lecą w górę.

dethloe123 co do tego, że napisałeś ile stron to masz racje jakoś mi to wyleciało z głowy jak pisałem, ale tylko to :P.

  #34 06.08.2010 23:31

dethloe123:
To mógłbyś oszczędzić i zamiast urządzenia wielofunkcyjnego kupić długopis za 0,50.
Jak musisz myć co 3 dni to może ci się tynk ze ściany osypuje albo sprawdź czy nie masz np gniazda z gołębiami w mieszkaniu.
Mogli też dać zepsutą drukarkę albo dziurawy karton...

Xelosu   4 #35 10.08.2010 19:21

Jak dla mnie HP to zło w czystej postaci.
Ich drukarki mają wieczne problemy z rolką podającą papier z podajnika do drukowania (a przynajmniej wszystkie 3 modele jakie miałem ja i 2 modele jakie miał mój znajomy). Do tego dochodziły jakieś problemy z pamięcią drukarki.. Akurat na wielofunkcyjność nie mogłem narzekać, drukowanie psuło mi się regularnie za to przynajmniej działała skaner(do dziś).

W końcu doszedłem do wniosku, że drukuje w 99% dokumenty, które nie wymagają kolorów. Zakupiłem laserową drukarkę Samsunga i przez 3 lata zdarzyło mi się raz że zacięła mi papier, a drukuje średnio 80 stron miesięcznie). Prędkość drukowania jest znacznie większa, a na tonerze "startowym" dostarczanym z drukarką (wypełniony w 30%) zadrukowałem około 1500 stron.

dethloe123   5 #36 11.08.2010 10:56

"drukowanie psuło mi się regularnie za to przynajmniej działała skaner(do dziś)"
@Xelosu
Właśnie ze względu na skaner musiałem kupić nowe urządzenie.

slodkam   1 #37 13.01.2012 10:55

Hp mają bardzo dobre sprzęty. Ja mam ich drukarkę od ponad 5 lat i wszystko działa tip top. I zgodzę się z podsumowaniem autorał:
Jeśli nie stać cię na drogą drukarkę to jest dobry wybór! Niska cena i tusze w komplecie to największe atuty.

  #38 01.04.2012 11:28

Proszę o pomoc Mam HP T 65 dotychczas działał bez zarzutu,teraz przestał drukować na czarno. Co mogę zrobić.Tusz został uzupełniony i dalej nic.

  #39 01.04.2012 11:52

Proszę o pomoc Mam HP T 65 dotychczas działał bez zarzutu,teraz przestał drukować na czarno. Co mogę zrobić.Tusz został uzupełniony i dalej nic.

  #40 01.04.2012 12:31

W urządzeniu wielofunkcyjnym HP T 65,które używam od lat mimo uzupełnienia czarnego tuszu nie da się drukować - nie drukuje na czarno.Czy ktoś może wie co należy zrobić i jak ? Dzięki za pomoc.

  #41 28.08.2012 00:15

Hej! Może mi ktoś wydać szczerą opinię na temat Epson stylus SX130.Będę wdzięczna bo rozważam kupno.Dzięki!

4dk1988   1 #42 21.11.2013 08:38

Podzielam opinie przeciwników HP i ... własnie kupiłem 2 kolejne na tusz i toner kolor. Tusz w hp od średnich modeli nie zasycha, u konkurencji bywa różnie. Gorzej, że cartridże są coraz gorsze do samodzielnego nabijania, gąbki wysychają i nie wlejesz ile trzeba (no chyba że masz zabytek na hp 15 czy 45). A komplet 4 tonerów u sprawdzonego sprzedawcy wynosi mnie mniej niż 150 zł, jeśli drukarka daje sobie wyłączyć blokadę ilości wydrukowanych stron z chipa, drukujesz do ostatnich pyłków tonera. Uważam, że do każdego sprzętu musisz się przyzwyczaić i nauczyć tanio eksploatować.

  #43 24.06.2015 23:33

NAJGORSZY SZAJS JAKI WIDZIAŁEM! HP TO GÓ...O A NIE FIRMA! KUPUJESZ NOWĄ DRUKARKE I ....IDZIESZ PO KABEL USB (OD KOMPA DO TEJ HOLERNEJ DRUKARKI) DOKUPIĆ! MAŁO TEGO DRUKUJE Z HOLERNYM OPÓŹNIENIEM! UŻYWAMY NÓWKE W KANTORZE I CO?- DRUKUJE PO 5 SEK JAK JA PIENIĄDZE WYDAM KLIENTOWI.DODAM ŻE INSTALACJA TEJ DRUKARKI JEST WYKONANA PRAWIDŁOWO! W 3 PLACÓWKACH MAMY TE DRUKARKI I DZIEJE SIE TO SAMO! CO TO K....A ZA PRODUKT! HP LASERJET P 11002