Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)
@djDziadek10 pytań do... Microsoft Polska - odpowiedzi cz. 2.

10 pytań do... Microsoft Polska - odpowiedzi cz. 2.

05.11.2013 19:54, aktualizacja: 12.11.2013 21:21

Dziś druga i ostatnia część odpowiedzi na pytania zadane przez Was w w sierpniu

Agnieszce Dziedzic - PR Lead Microsoft Polska.

Pytania i odpowiedzi są tak jak poprzednio pogrupowane, ponieważ trafiły do różnych działów MS. Przyjemnej lektury.

I

1. Czy po zamknięciu Technetu, Microsoft planuje wprowadzić jakąś inną "usługę" tego typu? (pomijam MSDN który cenowo jest nieosiągalny w porównaniu z Technet).

Aktualnie po likwidacji TechNet Subscription zachęcam Was do skorzystania z bezpłatnych zasobów z testowymi wersjami oprogramowania oraz kilku innych programów z dostępem do oprogramowania (typu BizSpark, DreamSpark, itp.). Sam TechNet (jako portal wiedzy) nie został zlikwidowany i nadal jest dostępny bezpłatnie z dużą ilością informacji technicznych. Więcej informacji oraz linki do innych programów i możliwości dostępu do oprogramowania Microsoft: http://technet.microsoft.com/subscriptions/ms772427

2. Jakie są plany rozwoju środowiska programistycznego dla pakietu Office. VBA jest juz od bardzo dawna porzucone do tego jest okropne jak na dzisiejsze standardy. VSTO nie jest dostarczane z pakietem Office wiec malych pierdulek nikt w nim nie twozy ze wzgledu na koszty. Wiec podsumowujac czy sa plany wprowadzenia darmowego srodowiska dla pakietu Office ale takiego nowoczesniejszego.

Ponieważ Microsoft jest firmą notowaną na giełdzie wszelkie spekulacje na temat produktów Microsoft mogłyby wpływać na ceny akcji. Dlatego podajemy wyłącznie oficjalne informacje, po wcześniejszym powiadomieniu o tym władz giełdy.

3. Dlaczego na MSDN AA kiedykolwiek pojawią się programy z pakietu Office, szczególnie podstawowe jak Word czy Excel?

Po pierwsze MSDN AA to już DreamSpark.

4. Czy w pakiecie szkolnym MSDN AA z programu Microsoft Academy Member będzie kiedykolwiek dostępny Office? IMO to powinna być podstawowa usługa. System oraz pakiet biurowy.

Po drugie pakiet Office nie był, nie jest i nie będzie dostępny w ramach tego programu. Cala jego zawartość to wyspecjalizowane narzędzia dla studentów interesujących się/zajmujących się programowaniem. Taki jest cel DreamSparka – dostarczyć materiały i narzędzia do nauki i programowania.Czyli do rozwijania swoich umiejętności.

II

1. Kiedy możemy spodziewać się premiery nowego Xboxa na polskim rynku?

Nie możemy spekulować na temat wprowadzania produktów firmy na nowych runkach. Wiąże się to z obecnością Microsoft na giełdzie. Ale jestem pewna, że nowy Xbox wejdzie do Polski.

2. Niedługo zostanie zamknięte Games for Windows Marketplace - . Z rynku mają też zniknąć zupełnie gry pod szyldem Games for Windows Live – pytanie brzmi: Co dalej jeśli chodzi o pecetowy gaming?

Co do Games for Windows – musimy wstrzymać się z odpowiedzią. Więcej informacji wkrótce.

3. Xbox One- podobno dopiero okolice czerwca 2014- jak zamierzacie walczyć na naszym rynku, zdominowanym i tak już przez Sony skoro nowy xbox, którego specyfikacja jest zbliżona do PS4 zadebiutuje pół roku po konsoli Sony?

Najpierw sprostowanie: z wszystkich niezależnych badań rynku konsol w Polsce wynika, że od dłuższego czasu najlepiej sprzedającą się konsolą w Polsce jest Xbox 360. Trudno więc mówić o dominacji Playstation. Chociaż faktycznie specyfikacja techniczna konsol nowej generacji jest do siebie zbliżona, pozycjonowanie produktów wydaje się być inne. Xbox One bardzo mocno przenosi akcenty w stronę szerzej rozumianej rozrywki. Myślę o serwisach telewizycjnych, VOD czy muzycznych a także zintegrowanym z konsolą sensorze Kinect.

4. Żywot Microsoft Points zakończy się z chwilą premiery Xbox360. Czy ceny usług rzeczywiście wzrosną? Już teraz widać podczas beta-testów, że nagle z Ł10 nage robi się Ł12, 30% i więcej piechotą nie chodzi.

Cenniki usługi występujące na Xbox Live pozostają na bardzo podobnym poziomie. Co do ofert partnerów handlowych – mogą się różnić. W tym celu należy skontaktować się z naszymi partnerami i sieciami handlowymi.

5. Co dalej z usługą Games for Windows Live? Skoro zamykany jest rynek gier w tej usłudze, to czy planujecie całkowicie ją wycofać, a jeśli tak to co z grami, które już teraz wymagają tej usługi?

Co do Games for Windows – musimy wstrzymać się z odpowiedzią. Więcej info wkrótce.

III

1. Certyfikacje: jakie są plany co do Microsoft Certified Master (MCM) dla produktów *2012? (server, system center, cloud). Czy Microsoft planuje wprowadzić certyfikację rzeczywiście potwierdzającą wiedzę - odpowiednik np. Cisco CCIE?

Jak zawsze, odsyłam najpierw do źródła: http://www.microsoft.com/learning/en-us/mcsm-certification.aspx Wiemy, że programy certyfikacji Microsoft Certified Master (MCM), Microsoft Certified Solutions Master (MCSM) i Microsoft Certified Architect (MCA) zostaną zakończone z końcem grudnia tego roku. Na razie nie mamy żadnych informacji o certyfikatach, które je zastąpią.

2. Dlaczego w przypadku programu Dreamspark żeby móc stać się posiadaczem Windowsa trzeba wpierw być posiadaczem Windowsa? Jestem studentem i korzystam z Linuksa i tylko dzięki temu, że mam w domu starego blaszaka z Windowsem XP mogłem skorzystać z klienta ściągającego obraz płyty z internetu, ponieważ tylko pod Windowsem klient ten działa, co jest moim zdaniem szczytem absurdu.Dlaczego na MSDN AA kiedykolwiek pojawią się programy z pakietu Office, szczególnie podstawowe jak Word czy Excel?

Dreamspark jest platformą dystrybucji narzędzi developerskich dla osób chcących nauczenia się technologii firmy Microsoft. Z góry zakładane jest, że osoba zainteresowana programem DreamSpark ma dostęp do oprogramowania Microsoft. Jako, że Secure Download Manager jest zewnętrznym projektem, a nie produktem korporacji, firma nie ma wpływu na to, w jaki sposób dystrybuowane są narzędzia oraz oprogramowanie.

IV

1. Kiedy możemy spodziewać się integracji Skype z pocztą Outlook.com na polskim rynku?

Odsyłam Państwa do lektury naszych blogów, jest tam dużo aktualnych informacji. http://blogs.office.com/b/microsoft-outlook/archive/2013/08/19/skype-i... Zgodnie z informacją z tego wpisu, prace nad dostępnością tej funkcjonalności na całym świecie już są prowadzone. Niestety nie znamy jeszcze dokładnej daty dla Polski.

2. Czy firma Microsoft ma w planach wdrożenie do poczty Outlook standardu IMAP? Oczywiście ActiveSync pozwala na wiele więcej, ale nie każdy klient pocztowy go obsługuje, a POP może nie być wystarczający.

Od 12 września Outlook obsługuje standard IMAP http://blogs.office.com/b/microsoft-outlook/archive/2013/09/12/outlook...

3. Kiedy nastąpi połączenie sklepów Windows 8 i Windows Phone? Czy aplikacja kupiona raz w jednym sklepie, będzie dostępna na wielu różnych urządzeniach (o ile jest oczywiście dostępna)?

Nie jesteśmy w stanie dyskutować o planach wydawniczych oraz przyszłych funkcjonalnościach produktów. Niemniej jestem przekonana, że wkrótce to nastąpi. Jeżeli chodzi o zakup aplikacji to w momencie jej zakupu na dowolnym komputerze zalogowanym przez nasze Microsoft Account mamy do niej dostęp na każdym innym komputerze, do którego zalogujemy się. W takiej sytuacji należy wejść do Sklepu Windows. Wybrać „Moje aplikacje” i wybrać z listy aplikację przypisaną do naszego konta.

4. Co z Windows RT? Wyniki sprzedaży nie można nazwać sukcesem, nawet pomimo ciągle nowych promocji np. na Surface. Dlaczego firma nie zauważa problemu z tego wynikającego i nie położy większego nacisku na urządzenia mobilne z pełnym Windows 8?

Cały czas dostarczane są na rynek urządzenia działające pod zarówno pod kontrolą Windows RT jak i Windows 8. Decyzja o wyborze zależy od konsumenta i jego potrzeb.

5. Mam jeszcze jedno pytanie, jak wiadomo posiadając telefon z Windows Phone możemy „zapisać” swoje ustawienia telefonu na SkyDrive, jednak wchodząc na swoje konto tych zapisanych ustawień nigdzie nie widać. Gdzie w takim razie są one zapisywane? Podobne pytanie, dotyczy systemu Windows 8, różnego rodzaju ustawienia możemy zsynchronizować (tapeta, zainstalowane aplikacje ze sklepu etc.) – gdzie zapisywane są te zsynchronizowane ustawienia? Przy okazji, jeszcze jedna kwestia dot. Synchronizacji, jak wiadomo w IE11 będziemy mieli możliwość zsynchronizowania ulubionych zakładek – i tutaj moje pytanie, gdzie będą one zapisywane? Na Skydrive? Jeżeli tak, czy z poziomu Skydrive będziemy mogli je edytować (usuwać, modyfikować etc.)?

Rzeczywiście dane te są zapisywane na wirtualnym dysku SkyDrive użytkownika. Jednak ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości podejrzenia tych danych przez użytkownika.

6. W sprawie IE – czy planowane jest wdrożenie tak genialnej funkcji jak synhcronizacja zakładek (ulubionych) między IE na windows Phone a IE na kompie? Nie chodzi o synchronizację otwartych kart w przeglądarce. (Chyba, że jest taka funkcja, a ja nie mogę jej znaleźć?)

Nie jesteśmy w stanie dyskutować o planach wydawniczych oraz przyszłych funkcjonalnościach produktów.

8. Planowe są jakieś usprawnienia w zabezpieczeniach systemu w Windows 8.1?

W przypadku pytań dotyczących bezpieczeństwa i zmian, które zostały wprowadzone w Windows 8.1 polecam lekturę tej strony: http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn344918.aspx Znajdziecie na niej szereg odpowiedzi dotyczących bezpieczeństwa i zmian w Windows 8.1

9. Cykl wydawania nowych wersji IE ostatnio przyspieszył, więc czy za rok możemy się spodziewać 12 odsłony przeglądarki?

I raz jeszcze muszę stwierdzić, że ze względu na politykę firmy i fakt, że Microsoft jest notowany na giełdzie w Nowym Jorku, nie możemy – przed oficjalnymi informacjami – spekulować na temat planów rozwijania produktów naszej korporacji.

V

1. Dlaczego kładzie się tak mały nacisk na rozwój Windows Phone? Dlaczego zmiany są w nim wprowadzane tak powoli, chociaż zarówno producent jak i klienci wiedzą, że nadal posiada on pewne braki, które da się załatać (i są łatane, tyle że bardzo wolno)?

Oczywiście czas wprowadzania kolejnych aktualizacji może wydawać się bardzo długi nie mniej warto podkreślić, że kolejne aktualizacje systemu operacyjnego pojawiają się z częstotliwością niemal co rok. Do tego pojawia się szereg nowych urządzeń dostarczanych przez naszych partnerów.

2. Skoro Windows Phone ma taki duży udział na Polskim rynku to czy Microsoft planuje umożliwić nam korzystanie z funkcji dyktowania wiadomości czy wyszukiwania w rejonie w naszym języku? Windows Phone w Polsce ma duży udział na rynku, kiedy w końcu zyskamy wszystkie funkcje dostępne w USA?

Pozostałe pytania dotyczyły rozwoju usług w Windows Phone. Niestety nie możemy mówić o konkretnych terminach, ale zapewniam, że trwają intensywne prace nad wprowadzeniem kolejnych usług w Polsce.

VI

1. Czym był podyktowany zabieg usunięcia serwera Exchange z 'SBS 2012', czyli z 'Windows Server 2012 Essentials'? Czemu nie dać małym firmom wyboru, np. za pomocą Exchange hybrid?

Windows Server 2012 Essentials jest następcą rozwiązania Windows Small Business Server 2011 Essentials, posiadającego podobne cechy funkcjonalne i licencyjne, w tym brak w pakiecie Exchange’a. Jako że Essentials przeznaczony do mniejszych organizacji (do 25 pracowników ), ma możliwość łatwej integracji z usługami z chmury, takimi jak Office 365, co dla mniejszych firm jest coraz częściej atrakcyjnym wyborem zamiast bardziej kosztowego utrzymywania infrastruktury pocztowej u siebie. Zamiast edycji SBS 2011 Standard, zawierającej Exchanege’a, proponujemy zakup Windows Server w edycji Standard oraz Exchange Server jako oddzielnych licencji. Zapewnia to dostępność obu rozwiązań zawsze w najnowszych oferowanych wersjach, czego nie gwarantuje powiązanie produktów w pakiet (technicznie i licencyjnie). Przykładowo po wprowadzeniu na rynek nowej wersji serwera Exchange nawet klient posiadający Software Assurance i tak musiał czekać z podniesieniem wersji serwera poczty aż do wydania nowej wersji całego pakietu SBS. Ponadto otrzymywaliśmy dużo opinii od Klientów i Partnerów, że cała oferta Windows Server jest zbyt skomplikowana od strony liczby dostępnych wariantów i ich licencjonowania, zwłaszcza w zakresie licencji dostępowych, co utrudniało wybór odpowiedniego rozwiązania. Obecnie oferujemy jedynie cztery edycje dla organizacji różnej wielkości i o różnych potrzebach. Od „najmniejszej” Foundation dostępnej wyłącznie ze sprzętem OEM, przez Essentials i Standard po Datacenter dla firm potrzebujących wirtualizacji w większej skali. Wciąż mogą być one uzupełnione dodatkowo kupowanymi licencjami Exchange Server lub subskrypcją Office 365, jeśli klient woli korzystać z poczty w „chmurze”.

2. Microsoft bardzo się skupia na promocji Windows 8, oraz Windows 2012. Rozumiem, że inne rozwiązania są kierowane do bardzo wąskiej grupy odbiorców, ale czemu tak mało firma chwali się Hyper-V 2012 (i wersją R2), i System Center 2012? Fakt, pierwsze wydanie Hyper-V budziło we mnie lekką litość - jako inżynier zajmujący się od lat między innymi wirtualizacją na platformie VMware początki rozwiązanie wirtualizacji od Microsoft było delikatnie mówiąc komiczne. Hyper-V 2012 /Hyper-V 202 R2 to świetny produkt mogący konkurować z głównymi graczami. Najbliższe lata to żniwa dla wirtualizacji / SaaS, więc czemu nie skupić się także na ewangelizacji tych produktów?

Microsoft w istocie później niż swój główny rywal wszedł na rynek wirtualizatorów i musiał nadrabiać dystans. Podobnie jak każde dziecko z czasem staje się dorosłym człowiekiem, tak i  Hyper-V jako dziecko wirtualizacyjne Microsoft stało się produktem w pełni dojrzałym. Prawdą jest również to, że w ostatnim czasie firma niezwykle mocno koncentrowała się na samym rozwoju Hyper-V (jako roli Windows Servera jak i odrębnego produktu) tak aby w kolejnym kroku promować rozwiązanie, które jak najpełniej zaspokoi oczekiwania naszych klientów. Jakkolwiek nie ustajemy w wysiłkach ciągłego doskonalenia oferty (na jesieni kolejne odsłony 2012 R2 Windows Servera i System Center) to także intensyfikujemy działania promocyjne, choć ze względu na naturę samych produktów i docelową grupę odbiorców, są one nieco inne niż w przypadku Windows 8, który jest rozwiązaniem zarówno dla rynku przedsiębiorstw jak i konsumenckiego. Budujące są opinie użytkowników, że Hyper-V czy też pakiet System Center to świetne rozwiązania. Zdecydowanie Microsoft zależy na zachęcaniu klientów do poznania możliwości naszych rozwiązań w najnowszych wersjach, tak aby zmieniać ich percepcję sprzed kliku lat. Jesteśmy przekonani, że jeśli tylko uda się nam skutecznie zachęcić klientów do ich wypróbowania, to obronią się same, a naszą rolą pozostanie wsparcie Klientów w zakresie dostępności dokumentacji produktowej, szkoleń i materiałów edukacyjnych. Mamy świadomość, że wiele do zrobienia przed nami, ale staramy się sumiennie odrabiać tę pracę domową.

VII

1. Czy Microsoft planuje zrobić coś ze swoimi reklamami w Polsce? Przykro mi, ale dotychczasowe kampanie nie porażały, a fanpage'om na Facebooku brakuje i oryginalności, i jakiegoś takiego luzu, dobrego kontaktu z użytkownikami.

Microsoft oferuje rozwiązania praktycznie dla każdego użytkownika – zarówno indywidualnego jak i komercyjnego. Nasi klienci to firmy posiadające od kilku do kilku tysięcy komputerów. Dlatego też w ramach kampanii i akcji marketingowych odpowiadamy na potrzeby różnych użytkowników i trudno jest sprowadzić podejście Microsoft do jednego mianownika. Większość kampanii odnosi się do codziennych potrzeb biznesowych firm i z założenia mają one przekaz profesjonalny i praktyczny nie kojarzący się z rozrywką i „luzem”. W naszych działaniach marketingowych mocno skupiamy się na pokazaniu walorów użytkowych naszych rozwiązań, przyjmujemy podejście praktyczne. Nad rozwojem fanpage'y na Facebooku pracujemy nieustannie i bierzemy sobie do serca konstruktywne uwagi, ale muszę się one wpisywać w strategię komunikacji poszczególnych marek/produktów Microsoft. Nasza praca została doceniona w rankingach firm monitorujących media społecznościowe (np. Sotrender), gdzie pojawialiśmy się niejednokrotnie w TOP10 (kategoria IT/Elektronika), także pod względem zaangażowania fanów.

2. Kiedyś była na FB akcja z Pezetem, czy planują Państwo tego typu akcje promocyjne z innymi polskimi artystami?

W tej chwili nie mamy planów na podobne kampanie o dużym zasięgu, natomiast na bieżąco współpracujemy z ważnymi partnerami, celebrytami i blogerami w przestrzeni internetowej.

VIII

1. Jaki model telefonu używa Pani?

Nokia Lumia 920 i HTC 8X

To byłoby na tyle, Dziękuję Agnieszko (podziękuj w naszym imieniu wszystkim, którzy pomagali w udzielaniu odpowiedzi)

Dla wszystkich, którzy dobrnęli do końca tego wpisu: życzę spokoju ducha :)

Dla ciekawych historii innych odpytywanych firm - szystkie poprzednie wpisy są tutaj

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)