Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

10 pytań do... PLAY

Witam w ten "piękny", majowy weekend, jako że nastał nowy miesiąc, nastała tez pora na kolejną edycję 10 pytań do...
Od pewnego czasu zastanawiałem się czy w ogóle zadawać pytania przedstawicielom firm telekomunikacyjnych. Jak wiadomo firmy te budzą mieszane (a czasem nawet wstrząsane) uczucia, jednak ich obecność na rynku jest widoczna i chyba na to zasługują :)
Pierwszą firmą, która idzie "pod nóż" czytelników Dobrych Programów została firma P4, która od czasu do czasu potrafi nieźle zamieszać na rynku usług telefonicznych a ostatnio zasłynęła swoją formułą 4.

Marcin Gruszka - Rzecznik Prasowy Play,

zgodził się poddać Waszym "torturom" i postanowił, że najciekawsze pytania nagrodzi "niespodziankami" :)

Zanim zaczniemy pytania - trochę historii firmy:

Spółka wcześniej znana jako Netia Mobile, zmieniła nazwę na P4 z dniem 13 października 2005 roku.

Data planowanego rozpoczęcia działalności została przesunięta z ostatniego kwartału 2006 na pierwszy kwartał 2007. Jak podaje operator, zmiana ta była spowodowana utrudnieniami w otrzymywaniu pozwoleń na budowę stacji bazowych. W 2006 posiadano 36 pozwoleń, podczas gdy z momentem startu sieć chciała posiadać około 500 własnych stacji bazowych. Operator złożył wniosek do UKE o przedłużenie terminu wypełnienia zobowiązań koncesyjnych.

31 stycznia 2007 P4 przejęła spółkę "Germanos Polska" z siecią niemal 300 punktów sprzedaży w całym kraju[1].

22 lutego 2008 roku Netia zawarła umowę sprzedaży 23,4% udziałów w P4 na rzecz Tollerton Investments Limited i Novator Telecom Poland S.a.r.l. za 130 mln euro. Tym samym wycofała się z inwestycji w tego operatora komórkowego. W rezultacie negocjacji, Netia SA, Tollerton i Novator podpisały wiążącą umowę, na mocy której spółka zależna Netia UMCS S.K.A. (wcześniej Netia Mobile) zgodziła się sprzedać 1605 udziałów w P4 na rzecz Tollerton (stanowią 3% udziałów w kapitale zakładowym P4) i 10 914 udziałów w P4 na rzecz Novator (20,4%).(źródło Wikipedia)

Od siebie dodam tylko, że w lutym 2011 roku firma P4 odkupiła domenę PLAY.PL od sklepu internetowego za kwotę, która pomimo że nigdy nie została ujawniona - przeszła do legendy rynku wtórnego domen w naszym kraju :)

Tak więc czekam na Wasze pytania w formie komentarzy - czas na zadawanie pytań do: 12 maja.

EDIT:

Ponieważ pojawiają się pytania o LTE w Play, więc śpieszę z wyjaśnieniem iż:
W lutym tego roku w przetargu na 1800 MHz, P4, operator sieci Play złożył trzy najwyższe oferty, a dwie kolejne Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile).
Play zdobył trzy paczki po 5 MHz, oferując kolejno za każdą 214 mln zł, 142 mln zł i 142 mln zł.
Tak więc jeśli Play odbierze wszystkie - to chyba ruszy z LTE ... 

inne

Komentarze

0 nowych
mordzio   14 #1 04.05.2013 09:35

Moje pytania:
1. Plus i Orange w taryfach na kartę oferują darmowe rozmowy z wybranym numerem z dowolnej sieci, kiedy podobna oferta pojawi się w Play Fresh?
2. Obecnie pakiet 30 minut w Play Fresh kosztuje 6 zł, dlaczego nie ma większych i tańszych pakietów ?
3. Dlaczego nie można migrować z Play Fresh do RedBullMobile?
4. Play będzie działał na zasięgu 4 sieci, kiedy klienci Playa będą mogli korzystać z sieci T-mobile?

dansys80   4 #2 04.05.2013 09:45

Play byłby idealnym partnerem HotZlotu! w końcu operator organizował kiedyś PlayDay:)

  #3 04.05.2013 09:45

Witam, ośmielę się pierwszy :)

Chciałem zapytać jak wygląda rozkład finansowy na inwestycje w zasięg ? Może jest on w porządku w Warszawie, ale niestety 100 km na północ mój smartfon nie jest wykorzystywany przeze mnie w 100% ponieważ cały czas jestem w "roamingu". Dziękuję, pozdrawiam.

gowain   18 #4 04.05.2013 09:48

1. Czy sprzedaż BlackBerry Z10 jest na poziomie oczekiwań czy raczej poniżej?
2. Czy czeka nas zastój cen na rynku komórkowym? Pozostali operatorzy twierdzą, że nie da się już obniżać cen, bo biznes przestaje być dochodowy (twierdzili tak zawsze, ale czy to może nie jest już ten pułap?).
3. Czy nadal po skończeniu umowy i nieprzedłużeniu jej, wygasa konto/numer na Play24? W zeszłym roku nie miałem dostępu do ostatniej faktury, ponieważ skończyła się umowa. Duplikatu BOK nie wysyłało przez jakieś 2 miesiące, jak przysłali okazało się, że policzyli abonament za cały miesiąc, a powinno być za kilka dni... potem znowu kilka tygodni zwłoki z przysłaniem korekty...
4. Wiem, że LTE dopiero raczkuje, ale czy są już testowane jakieś kolejne nowinki technologiczne w tej dziedzinie?

januszek   18 #5 04.05.2013 09:51

Ja mam tylko jedno pytanie: dlaczego defaultowo wszystko na tym formularzu ("Karta udostępnienia danych" ) ustawione jest na "TAK":
http://1.bp.blogspot.com/-dfN_ODd4wys/TgrLzEl47EI/AAAAAAAAAp0/bY6AguYe8hg/s1600/...
Aby te zapisy zmienić trzeba odczekać na utworzenie konta (czyli aktywację karty, np w czasie procedury przenoszenia numeru) w systemie Play a potem złożyć osobistą wizytę w salonie Play, z dowodem osobistym...

bachus   19 #6 04.05.2013 10:00

Czy telekomy mocno odczuwają wymieranie usługi SMS a szczególnie MMS (która i tak pewnie nie generowała nigdy kokosów) na rzecz tranmisji danych?

freeq52   8 #7 04.05.2013 10:15

1) Dlaczego pakiet internetowy w nowym Red Bull Mobile jest tak mały (50mb+lejek). Tym samym ta oferta przegrała z nju mobile. Czy nie dało się dać większego pakietu i czy nie był to strzał w stopę w dobie smartfonów? Dokupowanie pakietów w ofercie abonamentowej mija się z celem...
2) Kiedy możemy spodziewać się wyrównania cen do Play? Na razie widzimy tylko walkę na infografiki z których nic nie wynika i które są na dobrą sprawę obrzucaniem się błotem - czy naprawdę aż tak trudnym i złożonym procesem jest obniżenie tychże cen?

Autor edytował komentarz.
Monczkin   13 #8 04.05.2013 10:21

Podpisując umowy z operatorem dostajemy często promocyjne pakiety usług - darmowe minuty, połączenia, etc., które są ograniczone w czasie. Jak wiadomo, po tym okresie usługa pozostaje aktywna podnosząc koszty. Kiedyś zaproponowałem Play modyfikację systemu Play24 polegająca na zautomatyzowaniu procesu - np. dodanie opcji w panelu "wyłącz/pozostaw pakiet" po okresie promocyjnym i/lub informację "bezpłatny okres kończy się dd.mm.rr". Obecnie posiadam dwa numery w Play z takimi usługami i muszę pilnować terminu kiedy muszę (lub nie) go wyłączyć aby uniknąć wyższych kosztów. Nic tak nie "wkurza" jak wyższa kwota faktury ;). Czy Play rozważy wprowadzenie takie rozwiązania?

  #9 04.05.2013 10:38

PLAY od zawsze identyfikował się z e swoimi klientami np. poprzez blog. Był pewien miły czas kiedy blogowicze mogli zgłaszać swoje pytania na konferencje i np. zachęcać Play do wprowadzania zmian według sugestii klienta. Jak ważny dla Playa był to dialog? Z czego PLAY jest dumny a co chciałoby poprawić? Jacy klienci-blogowicze zapadli w pamięć tak, iż wywarli największy wpływ na rozwój firmy?

W_tym_temaciE   5 #10 04.05.2013 10:44

A ja mam trochę nietypowe pytanie:
Czy klienci często mylą domenę "http://www.playmobile.pl" należącą do P4, z "http://www.playmobile.com" należącą do producenta zabawek :) ?

FaUst   11 #11 04.05.2013 10:46

Czy Play przewiduje dalszy rozwój sprzedaży "nie-telefonów"? Mowa o konsolach, kamerach GoPro etc.

Czy wprowadzenie tychże gadżetów spowodowało jakiś skok w wynikach sprzedażowych (GoPro w wersji black poszły na pniu - było ich tak mało, czy tak szybko się rozeszły?)?

Czy wraz z udostępnieniem klientom sieci LTE pojawią się smartfony z obsługą tejże sieci, czy raczej zostawicie technologię dla internetu "komputerowego"?

Autor edytował komentarz.
adam9870   11 #12 04.05.2013 10:56

1. W T-Mobile za 79,90 jest pakiet bez limitu do wszystkich sieci (rozmowy i smsy). Chodzi o pakiet "tylko karta SIM (bez telefonu), bez internetu". Do tego "bez limitu stacjonarne", który kosztuje 1,99 zł miesięcznie. Chcąc przejść do PLAY (tylko SIM, bez telefonu, bez internetu) mam ofertę za 79 zł + Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne przez 3 miesiące za 0 zł, później 7 zł/m-c. To nie kalkuluje się. Wychodzi drożej niż w T-Mobile. Poza tym oferty bez limitu w takich cenach na tle nju mobile i red bull wypadają słabo.

2. Kiedy jakaś rozsądna oferta rozmów za granicę? Nie chodzi tylko o kraje Unii Europejskiej. Gdy pod koniec poprzedniego roku potrzebowałem dzwonić za granicę, to skończyło się na tym, że ja i osoba do której dzwoniłem kupiliśmy startery Lycamobile i rozmawialiśmy za darmo (W Lycamobile była akurat promocja: do 30 min za darmo, potem 29 gr / min.). Zanim oboje korzystaliśmy z Lycamobile, telefony do mnie (miałem telefon na kartę w PLAY) kosztowały osobę, która do mnie dzwoniła z zagranicy najdrożej jak można bo gdyby ta osoba dzwoniła na numer stacjonarny albo inny niż w PLAY to płaciłaby znacznie mniej za minutę połączenia. Pamiętam, że dzwoniłem do operatorów w Polsce w poszukiwaniu dobrej oferty rozmów za granicę i nikt nie mógł nic zaproponować w cenie innej niż około 2 zł / min.

3. Dlaczego Play nie udostępnia tablicy na Facebooku użytkownikom?

4. Dlaczego nie można posiadać telefonu na kartę, systematycznie go doładowywać za kwoty od 70 do 200 zł miesięcznie i nie być narażonym na telefony od konsultantów z Play, którzy zaczynają rozmowę od wyliczania ile i na co wydałem, z osobami z jakiej sieci rozmawiałem i ile czasu itd. Jeden telefon w czerwcu 2012, drugi w grudniu 2012. Po drugim telefonie miałem dość, ta Pani która ze mną rozmawiała raczej nie zapamiętała tej rozmowy jako miłej a ja tydzień lub dwa tygodnie później przeszedłem do innej sieci.

5. Bardzo nieprzyjemnie zawiodłem się na PLAY, gdy miałem Play Fresh i włączoną automatyczną synchronizację czasu. Budzę się 02.09.2011 i patrzę na zegarek w komórce a tam godz 7:30 podczas gdy zależało mi aby wstać o 6:30. Patrzę na inne zegarki - jest 6:30, dla PLAY coś się pomyliło. Od tego czasu mam wyłączoną automatyczną synchronizację czasu od operatora.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #13 04.05.2013 11:11

1) czy PLAY zamierza wprowadzić do oferty BlackBerry Z10 w wersji "LTE"? rzecz w tym, że wersja z LTE ma lepsze podzespoły od wersji pozbawionej tej funkcji (procesor i grafikę). Kupując smartfon chciałbym (i chyba nie tylko ja) kupować jego pełną wersję a nie okrojoną...
2) czy PLAY zamierza podjąć ściślejszą współpracę z hTC tak aby modele tej firmy a nie np. Samsunga sprzedawały się lepiej a klienci mieli świadomość "czym jest hTC" w ogóle? Obecnie wiele osób nie wie praktycznie nic o smartfonach tej firmy a są one co tu dużo pisać ciekawe.
3) czy będzie abonament nastawiony na internet (pakiet danych) a w małym tylko stopniu na rozmowy? osobiście wolałbym płacić tyle samo ale mieć więcej MB niż minut z których i tak nie wydzwaniam...

  #14 04.05.2013 11:22

1) Dlaczego klienci, którzy posiadają ofertę MIXtura nie otrzymują żadnych promocji tak jak mają to klienci, którzy kupili sobie starter w sklepie? Mam wrażenie, że PLAY dba jedynie o tych, którzy nie mają podpisanej z nimi umowy, bo po co głaskać kogoś, kto i tak musi doładować konto bo podpisał umowę i musi wykorzystać te 24 czy 36 doładowań.

  #15 04.05.2013 11:28

Czy nie dało by rady zaktualizować pakietu internetowego w Play na kartę we wszystkich taryfach na takie same jakie są w Play Lubię to! ??? Bo w Play RwK pakiety są zbyt drogie. Nie opłaca mi się kupować za 3zł 25MB. W erze smartfonów to jest nic. A za 25 zł 1GB ? To jest nie do przyjęcia... Myślę że zmienicie to na atrakcyjniejsze, takie jakie są w Play Lubię to !
Pozdrawiam.

Banan   10 #16 04.05.2013 11:46

1. W marcu UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Orange, Plus i T-Mobile z racji zawyżania cen do Play. Wspomniana trójka operatorów zaczęła wyrównywać ceny ale za pomocą nowych taryf, czy wpisywania kodów zamiast automatycznie wszystkim klientom. Czy wiadomo już coś w sprawie wspomnianego postępowania UOKiK, a jeśli nie to jak długo może to potrwać?

2. Play dzięki roamingowi krajowemu ma zasięg sieci 3/4 operatorów (jeśli liczyć T-Mobile). Mieszkam na obrzeżach miasta i po mapach zasięgu na stronach operatorów widać, że zasięg ledwie o mnie zahacza. Gdy miałem ustawione automatyczne przełączanie się pomiędzy operatorami to częściej nie miałem zasięgu niż miałem, a żeby móc porozmawiać bez pytań "co mówisz?" byłem zmuszony iść na strych. Kilka razy analizowałem mapy zasięgu poszczególnych operatorów i okazało się, że najlepsze pokrycie mojego domu ma Plus dlatego ręcznie przełączyłem się na ich zasięg. Niestety wydaje mi się, że internet chociaż trzeciej generacji jest wyraźnie wolniejszy niż po zasięgu Play (paczka danych po doładowaniu, taryfa RBM na kartę uruchomiona 2 września 2011). Czy to prawda, że u "obcych" operatorów klient Play jest traktowany jako ostatni w kolejce? Wspomniane spowolnienie nawet jest zauważalne przy przełączeniu na lejek po wykorzystaniu pakietu danych, mimo że prędkość na lejku jest i tak niska. Czy zamierzacie zwiększyć szybkość lejka w najbliższym czasie?

3. Gdy kupiłem telefon do którego można włożyć tylko kartę microSIM to udałem się do salonu Playa, żeby wymienić swoją kartę SIM z Red Bull Mobile na mniejszą. Niestety w salonie powiedzieli mi, że mają tylko zwykłej wielkości karty z Red Bull Mobile, a kart z Playa nie mogą dać. W tamtym czasie ponoć w ogóle nie było małych kart na wymianę z RBM to było na przełomie maja i czerwca 2012 roku. W salonie zaproponowano mi żebym przyciął kartę z RBM, a gdyby było coś nie tak to mogą wydać duplikat ale tylko zwykłej karty SIM. Niestety jako, że jestem osobą niepełnoletnią nie mogłem zarejestrować numeru na siebie, więc karta została zarejestrowana na siostrę. Po przycinaniu karta nie działała, więc trzeba było ją wymienić na nową. Dopiero po wydaniu duplikatu i przycięciu nowej, karta działała. Dlaczego nie można numeru na kartę zarejestrować na osobę niepełnoletnią? Czy istnieje możliwość zmiany danych z siostry na moje? Jeśli tak to czy dokumentem tożsamości może być legitymacja szkolna i czy później w celu aktualizacji danych można zmienić numer legitymacji na numer dowodu przychodząc do salonu z jednym i drugim dokumentem? Red Bull Mobile wystartował 02.09.2011 i od tego dnia posiadam aktywną kartę, dlaczego w Play24 jako data aktywacji widnieje mi 28.05.2011?

4. Niedawno przeszła dość spora burza z gradobiciem. Czy prócz piorunochronów nadajniki mają jakąś specjalną ochronę, a może są wyłączane, bo sygnał podczas burzy zanika? Czy spalenie telefonu podczas serfowania po sieci w trakcie burzy to tylko mit?

Autor edytował komentarz.
arlid   14 #17 04.05.2013 12:29

Jak można przeczytać podobno spada liczba wysyłanych wiadomość SMS, ze względu na rosnącą liczbę aplikacji umożliwiających bezpłatny kontakt za pośrednictwem aplikacji w stylu komunikatorów. W związku z tym, dlaczego nie spadają opłaty za pakiety SMS (w celu przyciągnięcia klientów)? Dlaczego nie można ujednolicić ważności darmowych SMSów po doładowaniu, tylko okres ich ważności jest uzależniony od kwoty doładowania?

GBM MODERATOR BLOGA  19 #18 04.05.2013 12:39

W najbliższych tygodniach będę przechodził do Playa, podpisuję umowę na 24 miesiące. Dużo osób mi odradza mówiąc że nie zawsze jest tak kolorowo z zasięgiem (ale jestem odporny na malkontentów i chcę spróbować). Tak czy tak mam takie pytanko - czy w najbliższych miesiącach/latach macie w planach rozwój infrastruktury sieciowej, ku polepszaniu zasięgu w całej Polsce ? :) (chodzi mi zarówno o 3G jak i 4G)

A drugie pytanko, czy Play ma zamiar w przyszłości pójść w technologię LTE i zaproponować ofertę tegoż internetu na kartę ? :)

adam9870   11 #19 04.05.2013 13:09

@GDM: przemyślałeś umowę na 24 miesiące? Ja podpisałem umowę w grudniu, a teraz zobaczyłem, że pojawiły się oferty typu "nju mobile" które są połowę tańsze i oferują w zasadzie to samo. Rynek bardzo szybko się zmienia, 24 miesiące to kawał czasu.

Jaro070   15 #20 04.05.2013 13:45

1. Dlaczego płatności SMSem w Sklepie Nokia są obsługiwane tylko jeżeli jesteśmy połączeni przez 3G?

2. Dlaczego pakiety Play Online w ofercie MIXtura nie są aktywowane automatycznie po skończeniu się ich daty ważności? Jest to dla mnie trochę uciążliwe, bo trzeba czekać ~24 godziny na aktywację kolejnego pakietu.

3. Dlaczego zrezygnowano z umowy na 30 doładowań w ofercie MIX? 36 doładowań to stanowczo za długo, a w 24 doładowaniach jest małą dotacja na smartfon. Czekam już od grudnia (chcę przedłużyć umowę) aż cena jakiegoś smartfona z ekranem 4 cale spadnie poniżej 200 zł.

4. Czy jest planowana rozbudowa siatki BTSów w małych miejscowościach?

5. Po co w cennikach są podawane ceny telefonów widmo, których chyba nigdy nie można było kupić w eShopie? np. RBM LG P970 Black, Nokia E6, Samsung Galaxy S Plus.

Na razie tyle pytań.

Ave5   8 #21 04.05.2013 13:50

1. Czy to prawda, że SMSy wysyłane są kanałem serwisowym?
2. Dlaczego roaming Play idealnie działa na Litwie i Łotwie, ale w Estonii już ni huhu :F
3. To już nie pytanie, ot moja opinia: Play oferuje mi coś, czego od operatora wymagam - ŚWIĘTY SPOKÓJ. Nie wcisnął mi niczego bez pytania, nie dostaję żadnych SMSów promocyjnych (pozdrawiam tutaj Orange), nie martwię się o ważność środków na koncie, nie otwieracie codziennie nowej taryfy połączonej ze zmianą istniejących. Odkąd przeszedłem do Play z Orange wieki temu, kupuję raz na rok doładowanie 100 pln i niczym się nie przejmuję. Działa samo z siebie jak trzeba, fortuny nie wydaję, problemów brak. Kudos i mam nadzieję, że to się nie zmieni :)

Autor edytował komentarz.
  #22 04.05.2013 14:11

1. czy Play zacznie płacić sprzedawcą prowizję tzw. jagode zamiast milionów zł pseudo celebrytą.

2. czy Play zacznie budować więcej nadajników Przez co stanie się mniej zależny od w3.

3. Kiedy najwcześniej można spodziewać się startu lte

  #23 04.05.2013 15:33

kiedy faktycznie zacznie funkcjonować 4g ,całkowicie sprawnie a nie tylko w wybranych miejscach kraju,,2.kiedy zasięg będzie na tyle dobry aby móc korzystać w pełni z modemów internetowych p4,i kiedy zasięg będzie na tyle dobry aby można było bez przeszkód w każdym miejscu w kraju,bo już nie pytam o świat,swobodnie i bez przeszkód używać funkcji wideo rozmów,

Over   9 #24 04.05.2013 16:11

1. Dlaczego Play inwestuje w tzw."drogich aktorów" Typu Wojewódzki,Mozil,czy Socha?
Nie lepiej by było, zrobić prostszą reklamę która bardziej by była charakterystyczna i bardziej wryła się do pamięci widza niż dawać do niej polskie gwiazdeczki które nie dość że inkasują sporo to za bardzo nic nie wnoszą no może o prócz tego że się trochę "powygłupiają w swoim stylu".
Nie lepiej by było posadzić kogoś charakterystycznego nie znanego, żeby po prostu zrobił klimat w reklamie jak np: dawne reklamy idei czy plusa a przy okazji firma zamiast płacić po 500 000zł mogła by wydać 50 000 a resztę inwestować bez niepotrzebnego wydawania pieniędzy, wiadomo dla P4 czy to będzie tyle czy tyle to różnicy nie robi, ale osobiście wolałbym widzieć ze sieć w której jestem głównie obrała sobie strategie w rozwój a nie w "płacenie za wygłupy gwiazdeczek".
Czy był by pan w stanie ustosunkować strategie firmy co do reklam?

2. I Jaka jest pojemność orientacyjna serwerów które nagrywają rozmowy i smsy do celów backup'owych i przetrzymują to przez okres który jest zapisany w ustawie 2-3 lata.

Autor edytował komentarz.
  #25 04.05.2013 16:44

Wiem, że Play bardzo dużo sprzedało telefonów Samsung z systemem Bada. Też mam z Waszej sieci telefon Wave3 z systemem Bada2. Moje pytanie związane jest z tym systemem.
1. Kiedy na ten system wyjdzie aplikacja Play24? Bardzo wielu abonentów Waszej sieci ułatwiłoby korzystanie z niej.
2. Czy jest jeszcze szansa na rozwijanie tego systemu, czy jest on już "uśmiercony"? Jaka jest dalsza przyszłość użytkowników tego systemu i czy będzie migracja na system Tizen?

anagast   4 #26 04.05.2013 17:14

Mam pytania związane z Play Online:

1. Jeśli mam podpisaną umowę w abonamencie Play Online 99 która się kończy w sierpniu, była na rok dla posiadaczy modemów. To kiedy dokładnie przed końcem umowy mogę wystąpić o jej przedłużenie?
2. Co mogę otrzymać w promocji, gratis, za jej przedłużenie? W punkcie Play poinformowali mnie że mogę np. otrzymać modem usb w zależności o ile będę przedłużał umowę o tyle dostanę zniżki, prawda?
3. Czy formuła www będzie dodana automatycznie, czy muszę uruchomić tą usługę i czy będzie płatna przy przedłużeniu umowy?
4. I najważniejsze pytanie, czy przy przedłużeniu umowy muszę być osobiście? Czy jeśli będzie przedłużona przez telefon czy neta to musi odbiór przez kuriera podpisać ten na kogo jest umowa? Jeśli nie musi być osoby na którą jest umowa czy to samo dotyczy punktu Play, czy może ją przedłużyć osoba która ma wszystkie potrzebne dane i dokumenty ale nie jest właścicielem tej umowy?

Pozdrawiam.

adam9870   11 #27 04.05.2013 18:48

@anagast: takie pytania to raczej do działu obsługi klienta (http://www.play.pl/obsluga-klienta/kontakt/) a nie do rzecznika prasowego

anagast   4 #28 04.05.2013 19:45

@adam9870: no faktycznie trochę się pogubiłem :D To faktycznie raczej kwalifikuje się do działu obsługi klienta.

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #29 04.05.2013 21:44

Czy Play planuje zwiększenie limitów w pakietach internetowych w ofercie Mix? Według mnie dostępne pakiety są zbyt małe w dobie smartfonów.

Co się stało z ofertą Mix All Inclusive? Nie mogę znaleźć o niej żadnej informacji na stronie Play.

KaisuM   7 #30 05.05.2013 00:15

Twoja obecna taryfa: Play Fresh Darmowe rozmowy i SMSy w Play
Dlaczego nie ma możliwości zakupu żadnego pakietu SMS?

Czy, i jeżeli tak, to kiedy można spodziewać się aplikacji play na windows phone?

Banan   10 #31 05.05.2013 01:40

@KaisuM

Aplikacja jest już chyba dostępna albo będzie w ciągu kilku najbliższych dni. Więcej szczegółów na blogu Marcina Gruszki
http://www.blogplay.pl/2013/04/nowa-aplikacja-play24-nadchodzi/
Nie mam pod ręką nic z WP to nie sprawdzę =)

  #32 05.05.2013 09:34

na stronie play chcialbym przeczytac sms idzie

foreste   14 #33 05.05.2013 09:37

Czemu w play24 jest poważna luka bezpieczeństwa można przejrzeć dane nowego właściciela byłego numeru po wygaszeniu umowy swojej ?.

gowain   18 #34 05.05.2013 10:16

@Banan tam jest napisane: "Jeszcze jedna ważna informacja! W tym roku udostępnimy również aplikację na telefony z Windows Phone!" - do końca roku jeszcze daleko :)

Chersos   1 #35 05.05.2013 10:57

Nie chciałbym, żeby wyglądało to na zażalenie, ale to jedyna rzecz nurtująca mnie w Play.

"Czy istnieje oficjalne i uniwersalne stanowisko Play dt. wymiany wadliwych telefonów?"

Gdy oddaję telefon na gwarancji po raz 3 w ciągu roku, to wliczając czas naprawy i dostawy telefonu do punktu, tracę około 2-3 miesięcy, podczas których jestem zobowiązany płacić abonamet, a nie dostaję telefonu zastępczego obsługującego karty micro-sim. Nie sądzę, aby telefon psujący się co kwartał można by uznać za sprawny.

I sugestia dla Play, tu można traktować jak zażalenie:
Sądzę, że jeżeli telefon kosztował niemalże 1600 zł, a abonament miesięczny wynosi 45, to obsługa w Play, nawet nie tyle w salonie, to podczas kontaktu e-mailowego powinna udzielać rzeczowych i konkretnych informacji, a nie przekierowywać do coraz to nowych osób. Wydawało mi się, że po to jest kanał pomocy, aby pomóc klientom. Korzystają z niego zwykli konsumenci oczekujący prostej odpowiedzi na zadane pytanie. Tymczasem mam wrażenie, że zapisałem się na korespondencyjny kurs prawa, a wykładowcy są raczej niekompetentni i sami nie znają dokładnie informacji, których udzielają, bo te są sprzeczne, w zależności od tego kto informacji udziela.

Tak więc moje pytanie może brzmi jak do działu obsługi klienta, ale jak widać już próbowałem tam szczęścia, a patrząc na podpisy na coraz to kolejnych emailach z odpowiedziami w końcu dotarłbym po tej dziwnej hierarchii do rzecznika prasowego, albo samego prezesa.

Jako klient jestem po prostu ciekawy polityki tej sieci.

Autor edytował komentarz.
Banan   10 #36 05.05.2013 11:34

@gowain

Masz rację, późno pisałem i nie doczytałem. Tak czy siak aplikacja będzie.

wroc   2 #37 05.05.2013 13:43

Dlaczego Play odmawia obsługi zgłoszeń z numerów niezarejestrowanych?
Zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym tylko w przypadku składania reklamacji należy w zgłoszeniu podać dane osobowe (imię, nazwisko, adres składającego reklamację).
A P4 wymaga wizyty w salonie, celem "Udostępnienia danych/rejestracji karty SIM" (w tym niewymagane prawem: np. PESEL, nr Dowodu Osobistego, adres zameldowania).
Pytanie do Play brzmi: "Do czego Wam mój PESEL, adres zameldowania czy nr dokumentu? Chcecie wziąć kredyt na moje dane? :D"

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #38 05.05.2013 19:45

Od czas początku działania Play na rynku stawki rozmów do Play były mocno zawyżone. Teraz na szczęście to się normuje. Czy to było spowodowane? Obawą innych operatorów przed konkurencją?

  #39 05.05.2013 20:35

Shaki81 (moderator bloga)
przecież stawki do Play ustala uke jako tzw stawki połączeń między-operatorskich

djDziadek   16 #40 05.05.2013 23:39

No panie @Play fan - chyba masz niespecjalnie świeże informacje - jak i wielu z pytających - stawki miedzyoperatorskie w hurcie SĄ OD LUTEGO BR RÓWNE...
Pozwolę sobie zacytować fragment artykułu z "Tech Pejcz Paparazzi":

"(...)Po kilku tygodniach opóźnienia wszyscy operatorzy podpisali aneksy do umów zawieranych między sobą. Zgodnie z nimi stawki są obecnie wyrównane, a od lipca zostaną jeszcze dodatkowo obniżone. Podkreślmy więc – stawki za połączenia międzyoperatorskie są obecnie w każdym przypadku równe.

Co to oznacza dla klientów? W zdecydowanej większości przypadków absolutnie nic.

Klienci Plusa płacą od lutego mniej, ale nie wszyscy. 1 lutego obniżono stawki klientom oferty pre-paid, a 8 lutego abonentom ofert dla klientów indywidualnych. Wkrótce dołączą do nich klienci firmowi, ale zarówno oni jak i klienci indywidualni muszą spełnić jeden warunek – podpisać nową umowę lub przedłużyć starą.

Co z klientami, którzy podpisali umowy abonamentowe przed 8 lutego? Nic nowego. Minuty do Play mają prawdopodobnie zawarte w pakietach minut przyznawanych w ramach abonamentu, ale po ich wyczerpaniu płacą stawki ponad dwukrotnie wyższe niż za połączenia do własnej sieci, Orange i T-Mobile. I będą je płacić do końca umowy, bo Polkomtel raczej nie zmieni dobrowolnie stanu rzeczy.

To jednak wciąż pewien sukces, bo coś się zmieniło. W Orange i T-Mobile wciąż nie zmieniło się nic. Czy się zmieni? Żaden z operatorów nie wypowiada się w tym temacie, co oznacza, że nie zmieni się najprawdopodobniej nic. Przynajmniej bez nacisków z zewnątrz.

Takim naciskiem może być nakaz UOKiK. Orange i T-Mobile stosują bowiem niekonkurencyjne praktyki – płacą dokładnie te same stawki w hurcie, ale w różny sposób obciążają klientów detalicznych. Jest to pewna forma dyskryminacji i być może nałożenie kary lub przynajmniej groźba jej nałożenia spowodują zmianę podejścia.(...)"

Cały artykuł po adresem: http://pej.cz/Kiedy-Orange-i-T-Mobile-obniza-stawki-za-polaczenia-do-mniejszych-...
Jak więc widać to nie od Playa zależy wysokość opłat do tej sieci, ale nie zależy też od UKE, UOKiK razem z UKE może mieć jednak wpływ na to kiedy dla klientów innych sieci te ceny zostaną wyrównane.

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #41 05.05.2013 23:52

@djDziadek uprzedzam, że nie jestem jakoś specjalnie zorientowany w temacie, ale coś mi się obiło o uszy, że obniżki cen są teraz dobrowolne w przypadku operatorów, ale od lipca będą już obowiązkowe - znasz szerzej temat?

djDziadek   16 #42 06.05.2013 00:15

Nie @gowain - od lipca te stawki mają być jeszcze obniżone zgodnie z dyrektywą unijną, natomiast chodzi o to, że już są obniżone i wszystkie są równe (między operatorami), jednak operatorzy oszukują swoich klientów, którzy w wielu przypadkach nadal płacą wyższe stawki do Play.
Nie występuję w obronie Play, jako ich zagorzały klient (nie korzystam z usług tego operatora) jednak jako "świadomy" klient innych sieci, wiem, że robią mnie od kilku miesięcy w bambuko...

Autor edytował komentarz.
wroc   2 #43 06.05.2013 07:56

@Shaki81, Gowain, djDziadek & inni zainteresowani sprawą "A do Play drożej":
MTR to są stawki hurtowe używane w rozliczeniach pomiędzy operatorami, którzy (teoretycznie - "wolny rynek") mogą stosować dowolne stawki detaliczne - wyłączając przypadki np. zmowy cenowej (obecnie UOKiK bada sprawę zawyżania cen końcowych za połączenia do Play, pomimo spadku stawek hurtowych - MTR). Więlu z Was pewnie w tym nie siedzi, dlatego przypomnę, że stawki MTR dla Play systematycznie spadały, a ceny detaliczne - nie.
Każdy operator infrastrukturalny (a także 1 MVNO - Cyfrowy Polsat) na początku działalności korzystał z wyższych stawek hurtowych, dla pokrycia wydatków na budowę infrastruktury sieci. Pamiętacie czasy (od połowy lat 90-tych do ok. roku 2004/05), gdy rozmowa ze stacjonarnego na komórkę, lub z jednej sieci do drugiej kosztowała ok. 2zł za minutę?
Wtedy "Wielka Trójka" operatorów (PTC - Era, Polkomtel - Plus, PTK Centertel - Idea) budowała sieć za pieniądze pochodzące głownie od abonentów sieci stacjonarnych, którzy dzwonili na komórki (ruch pomiędzy operatorami komórek był podobny w każdą stronę, dlatego można go pominąć). Z tych samych powodów Urząd Komunikacji Elektronicznej zezwolił sieci Play na stosowanie wyższych stawek w rozliczeniach hurtowych (podobnie jak kilka "sieci-widmo" np. Mobyland, Centernet, Aero2, obecnie wchodzących w skład "Grupy Solorza-Żaka"). Widać nikt w roku 2007 nie przewidział problemów, jakie z tego wynikły.

Autor edytował komentarz.
djDziadek   16 #44 06.05.2013 08:47

@wroc - nie piszę o tym co było, ale o tym co jest teraz, więc Twój komentarz mogę potraktować jak notę historyczną :)

Darthnorbe   13 #45 06.05.2013 20:59

Dlaczego telefony w abonamencie są takie drogie? Praktycznie każdy telefon w abonamentach jest droższy niż w sklepie bez żadnej umowy i bezsensownego zobowiązania.
No chyba że jest to abonament 80+ zł wtedy ceny są troszkę niższe niż na rynku.

  #46 09.05.2013 13:18

Dlaczego Play nie reaguje na zgłoszenia nadużyć (Abuse) dokonywanych przez swoich abonentów?
2 Przykłady:
1. Próba włamania (jednoktrotna) na mój sprzęt. Mail wysłany na abuse@project4.pl i ok@pomocplay.pl - pierwszy zignorowany, BOK natomiast stwierdził, że takie zgłoszenia to trzeba na policji składać.
2. Niedawna historia z Wikipedią (Lipiec 2012) - z powodu wielu aktów internetowego wandalizmu (wstawianie treści nazistowskie, gróźb, itp.) dokonanych przez abonentów Play i Orange, Wikipedia zablokowała możliwość edycji z IP ww. operatorów przez osoby niezalogowane. Orange zareagowało z opóźnieniem, natomiast Play stwierdził, że nie będą ingerować w neutralność internetu.

Kilka linków:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Blokada_edycji_dla_sieci_Orange_i_Play
http://www.blogplay.pl/2012/07/nie-nie-bedziemy-cenzorem/
http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2012/28/wikipedia-zablokowala-klien...

  #47 09.05.2013 19:09

Dlaczego Play nadal milczy w sprawie o której jest głośno od ponad roku ? Na różnych forach pojawiają się cały czas informacje o problemach z niechcianym !! odświeżaniem karty SIM. To dzieje się tylko w Play. Doświadczenia użytkowników potwierdziły już w 100%, że przyczyną nie jest ani karta, ani telefon tak jak uparcie konsultanci Play sugerują wysyłając klientów albo do salonów po nowe karty SIM lub do serwisów z telefonami. Proszę przyjmijcie w końcu do wiadomości, że wymiana kart nic nie daje i te same telefony z kartami SIM innych operatorów nie powodują wspomnianych problemów. Reasumując pytam - czy Play świadomie ukrywa prawdziwy powód odświeżania kart SIM ? (wymuszanie przełączania na nadajniki Play) i jak długo jeszcze nie usunie tego problemu ? skoro od roku co raz więcej użytkowników tego żąda.

Banan   10 #48 10.05.2013 16:25

5. Virgin Mobile co do internetu przebił ofertę 9 zł tą z puszką Red Bulla, bo lejek mamy przez cały czas ważności konta czyli aż rok po każdym doładowaniu. Ponadto cena SMSa jest tam niższa o 3 gr, po doładowaniu od 10 zł dostajemy tam 100 MB pakietu danych na 30 dni oraz 50% więcej kwoty doładowania. Czy Play zamierza przebić tą ofertę?

6. NEXT Plus podpisał list intencyjny z Play. Czy z tej współpracy wyniknie darmowa telewizja w komórce dla klientów Playa, szczególnie pytam o kartę?

  #49 11.05.2013 15:06

Darthnorbe
"Dlaczego telefony w abonamencie są takie drogie? Praktycznie każdy telefon w abonamentach jest droższy niż w sklepie bez żadnej umowy i bezsensownego zobowiązania.
No chyba że jest to abonament 80+ zł wtedy ceny są troszkę niższe niż na rynku."

oj to chyba nie wymaga odpowiedzi Play bo dotyczy wszystkich sieci
to oczywiste że firma która sprzedaje produkt na raty(telefon) z okresem spłaty ok 24mcy pobiera odsetki bo gdyby byla dowolnym przedsiebiorstwem powolanym z dnia na dzień musieli by kupić telefony na kredyt płacić bankowi odsetki i modlić sie o spłacanie przez klienta abonametu.

jesli wyliczysz róznice ofert abonamentów z telefonem i bez telefonu to wyjdzie że cena w Play jest ok 30 do max 50% wyższa niż tego samego telefonu w sklepie za gotówke(policz sobie abo za 80zl i też dojdziesz do tego samego wniosku), jesli wyliczysz kredyt w banku przy oprocentowaniu ok 20%(najniższe ok 15% w kredycie odnawialnym na ROR) to po 2 latach 1xx% x 1xx% to wynik da liczby od 130 do 144% ponadto cena telefonu zawyża fakt że nie ma przechodzenia minut w kolejny okres rozliczeniowy zatem jeśli średnio wykorzystujesz abonament np. w 75% to kolejne 25% przepada, w odróżnieniu od ofert na karte gdzie jeśli wygadasz to wygadasz te 29gr za minute.

Zatem w podsumowaniu z cen ok 10 do 14gr za minute w abonamentach bez telefonu wychodzi REALNIE grubo powyżej tej kwoty nawet w ofercie bez telefonu ok 20gr REALNIE
Jeśli policzyć oferty z telefonami to z 20-24gr robi sie 29(różnica w cenie telefonu u nich i w sklepie) jesli doliczyć stan kiedy sie nie wykorzystuje abonamentu wychodzi jeszcze drożej
(to nie te czasy kiedy minuty przechodzily na kolejny okres rozliczeniowy, dla operatorów ukryty zysk versus stan poprzedni przed wejściem Play na rynek)

Generalnie Play chwyta sie od lat wielu brzytew np. zaniżanie ofert w katalogach kiedy realnie trzeba sobie doliczyć 5 lub 10zl do oferty(efaktura+przechodzenie z abo do abo) a wszystko przez zanik kroplówki pt. MTR na któej zbudowali pozycje dużo minut nie tylko nadajniki
Zbudowali je na klientach innych sieci.

Moim zdaniem rynek jest coraz bardziej zagmatwany wiele brzytew wykorzystanych przez wszystkie sieci wystarczy porównać ich oferte z tym co bylo 4 lata temu, jest niby lepiej ale kurcze sztuczki kruczki..nawet normalnych sensownych telefonów jest jak na lekarstwo wszystko to duże badziewia dla dzieci w dodatku coraz drozej - w Play

------------------------------

Ja mam pytanie czy kiedyś wróci sensowna oferta na karte w Play z sensownymi pakietami przy ważności konta rok. Nadal mam Play Fresh aktywuje BIS, aktywuje 100 minut za 5zl na stacjonarne i play(do matki i do różnych teleserwisów, firm na stacjonarne i nawet nie jestem w stanie wykorzystać) i niestety musze aktywować drobny pakiet internetu za 5zl na wszelki wypadek(transfer poza BIS) ale jak tego nie zrobie konto ważne rok dowolność w wyborze bez konieczności przechodzenia a to do jednej taryfy a to do drugiej

w Orange Free nie dość że byl przelew sms(środki bonusowe do wykorzystania na laptopie) to jeszcze internet w standardzie przez rok ważności konta(w promocji nawet dwa) i BIS za 15zl i tak sobie testuje raz z jednym numerem raz z drugim..bo trudno przenieść numer trwale do jakiejkowliek
W praktyce moglem utrzymać 3 komputery z internetem i wygadać środki niby drozej ale w podsumowaniu ile abonamentów mniej to nawet tanio i wolność
Nie widze siebie w nowych ofertach bo trzeba doładować co miesiac żeby mieć to czy owo...
80zl bez limitów no niby można wydawać 80x24=1680zl na telekomunikacje ale to lekka przesada
generalnie niewiele sie przez lata zmienia i mam pytanie....

Przelew SMS z Play Online to jest coś na co czekam!
Czy kiedyś sie doczekam?

djDziadek   16 #50 13.05.2013 08:48

Pytania wysłane do adresata, teraz czekamy na odpowiedzi...

  #51 23.05.2013 16:05

dajcie LTE :(

  #52 26.05.2013 13:17

kiedy odpowiedzi?

djDziadek   16 #53 28.05.2013 02:19

Czekamy :)

  #54 29.05.2013 16:36

Żeby z odpowiedziami nie było tak jak z gadżetami Play. Już rok temu bardzo dużo osób domagało się możliwości kupna gadżetów Play i do dzisiaj nic się nie zmieniło. To że ich nie ma jest totalną porażką wizerunkową firmy, która ma fajny design i kiedy rośnie jej popularność dziwi fakt, że za tym nie idą gadżety - po stokroć tańsza reklama niż wydawane miliony na celebrytów. Tym bardziej, że nie chodzi o rozdawanie, a o możliwość kupienia gadżetów. Prezesi i Zarządy firm których klienci chcą wydawać własne pieniądze na gadżety z ich logo byliby w siódmym niebie, a Prezes i Zarząd Play ??? - jest chyba z innej bajki.

  #55 06.06.2013 13:48

Pan Marcin Gruszka albo nadal pracuje nad odpowiedziami, albo po prostu obiecywał gruszki na wierzbie.

djDziadek   16 #56 06.06.2013 21:11

Marcin pracuje nad odpowiedziami - jestem z nim w kontakcie.

  #57 29.06.2013 21:19

coś długo pracuje nad tymi odpowiedziami, mamy 29.06 a tu cisza. Ja ze swojej strony dodam tylko tyle, ze nigdy już wyjeżdżając do pracy za granicę nie zabiorę ze sobą karty SIM z play. Odświeżanie karty Sim po wiadomościach sms z play dotyczących roamingu, to masakra. Dstatnio takie odświezanie po prostu blokuje mi telefon na kilka dni, po czym musze szukać kogoś z innym telefonem, żeby przełożyć karte w celu jej odblokowania. Mam dosyć tej sieci, umowy abonenckiej juz nie przedłużę, a do pracy zabiore kartę innego operatora, bo nie mogę zostać jak ostatnio na tydzień bez tel. z powodu odświżania sim

  #58 22.07.2013 14:34

Czy już coś wiadomo w sprawie nagród i odpowiedzi?

  #59 22.07.2013 21:26

A może lepiej dla wizerunku Play-a będzie gorąco przeprosić wszystkich i więcej nie składać obietnic bez pokrycia ? Dalsza cisza rodzi tylko niesmak i raczej nie służy budowaniu dobrej opinii o Play-u. Jeśli natomiast miały miejsce obiektywne przeszkody dla przygotowania odpowiedzi to zwykła przyzwoitość nakazuje by łaskawie wszystkich o tym poinformować, a tak ... zostaje rozczarowanie. Serdecznie pozdrawiam, FanPlay.

djDziadek   16 #60 23.07.2013 18:33

Regularnie się przypominam, jednak jest sezon urlopów, dla wszystkich :)

  #61 29.07.2013 12:54

WITAM PRACOWAŁEM W PLAY I TERAZ CZEKAM NA KASE CHODZI O SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIO JEDNAK SZEF MÓWI ZE JEŚLI KLIJENT NIE ZAPŁACI 3 MIESIECY TO NIC NIE DOSTANE. CZY TO JEST PRAWDA? BO NIE WIEM CO ROBIĆ?

  #62 12.08.2013 13:36

Jak sprawa wygląda? Pytania miały być do 12 maja, a my mamy już 12 sierpnia. żaden urlop tyle nie trwa,

djDziadek   16 #63 16.08.2013 10:43

Nadal się przypominam, jednak...

  #64 16.09.2013 22:06

To wyjątkowa bezczelność ze strony rzecznika prasowego Play. Tak wiele osób poświęciło swój czas by sformułować pytania traktując poważnie zobowiązanie Pana Gruszki. Tak niepoważnego potraktowania poważnych ludzi już dawno nie widziałem. Wypadałoby zgłosić sprawę do Zarządu Firmy by zastanowili się nad swoim rzecznikiem prasowym, ale nie będę sobie zawracał głowy kimś kto na to kompletnie nie zasługuje. Ja w każdym bądź razie ostatni raz tu jestem.

djDziadek   16 #65 06.10.2013 22:32

Niestety, brak odpowiedzi również jest odpowiedzią, ale ten temat poruszę w innym wpisie.

  #66 20.11.2013 19:16

witam ma pytanie jaka firma kurierska przywozi towar wysylany przez play

djDziadek   16 #67 20.11.2013 23:46

Nie wiem czy otrzymasz na to pytanie odpowiedź, choć wujek G. podpowiada, że to: czasem poczta a czasem kurier - zależy co zamówiłeś...

  #68 18.03.2014 16:58

Witam, mam pytanko
Chciałbym zarejestrowac kartę SIM w Play na Kartę lecz nie mogę zrobić tego przez Play24 jedynym rozwiązaniem jest rejestracja przez tel. raz byłem w salonie koles mnie połączył z jakąś panią, ktora zaczęła zadawać mi pytania mające na celu spr. czy w rzeczywistości jestem właścicielem danej karty rekrutacje oczywiście przeszedłem negatywnie :) . Zaznaczam że nie mam PUK'u :(.
Pytanie jest nastepujące jaki jest nr do tej PANI :D i jakie sa te pytania bo chciałbym się przygotowac.??