Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

10 pytań do... PLUS

Pozostało już tylko dwóch operatorów z W3 do odpytania,
czas na Plus-a, sieć Polkomtela, pierwszego w historii w naszym kraju operatora komórkowego.
Pytania będziecie mogli zadać Aleksandrze Gieros-Brzezińskiej - Kierownik Działu Komunikacji Korporacyjnej Polkomtel Sp. z o.o.

Trochę historii:
Polkomtel otrzymał 1 lutego 1996 roku koncesję numer 1 na świadczenie usług telekomunikacyjnych z numerem przywoławczym 601 i zezwolenie na budowę ruchomej sieci radiokomunikacyjnej według standardu GSM w paśmie 900 MHz, które później zostało rozszerzone również na GSM 1800 MHz oraz UMTS. Komercyjne uruchomienie sieci nastąpiło 1 października 1996 roku. W listopadzie 2011 roku 100% akcji Plusa zostało sprzedane spółce Zygmunta Solorza-Żaka, na co 24 października 2011 roku zgodę wydał UOKiK.
Plus jest cyfrową siecią telefonii komórkowej, dostępną dla mieszkańców Polski na terytorium całego kraju. Wykorzystuje między innymi pasma: GSM 900, GSM 1800 oraz UMTS. Międzynarodowe oznaczenie sieci to 260-01. Liczba przydzielonych numerów dla sieci Plus to 25 milionów. Plus posiada 17507 stacji bazowych (BTS), w tym: GSM 900: 9731 stacji, GSM 1800: 2985 stacji, UMTS: 4791 stacji (dane według wykazu UKE z dnia 10.05.2013.)
Od początku działalności Polkomtel sp. z o.o. jest pionierem we wprowadzaniu na polski rynek najnowszych rozwiązań technologicznych. Dynamicznie rozwija kolejne technologie transmisji danych umożliwiające coraz szybsze korzystanie z internetu. Dzięki technologiom takim, jak LTE, HSPA/HSPA+, CDMA, lub starszym, jak 2 i 3G, aż 99% populacji Polski ma dostęp do internetu, z którego można wygodnie korzystać nie tylko w największych miastach, ale także na terenach mniej zurbanizowanych. Zasięg LTE sieci Plus obejmuje ponad 50% populacji Polski, a w zasięgu HSPA znajduje się około 93% populacji kraju.
Polkomtel jest także twórcą pierwszego polskiego sklepu z muzyką w sieci – Muzodajnia.pl – umożliwiającego ściąganie plików muzycznych legalnie i za grosze zarówno na komputer, jak i na telefon komórkowy. Jako pierwszy operator na polskim rynku Polkomtel sp. z o.o. otworzył dla swoich klientów internetowy ośrodek z audiobookami, e-bookami i e-prasą, które można nabyć w w Plusoczytelni. Portfel produktów Polkomtel sp. z o.o. oprócz standardowych usług głosowych obejmuje liczne usługi dedykowane do transmisji danych, usługi informacyjne, rozrywkowe i lokalizacyjne, mobilne płatności i wiele innych nowoczesnych rozwiązań przydatnych zarówno użytkownikom biznesowym, jak i indywidualnym.
Plus wspiera również ważne projekty związane z bezpieczeństwem, ochroną zdrowia, kulturą, edukacją i sportem. We współpracy z WOPR oraz GOPR i TOPR stworzono Zintegrowany System Bezpieczeństwa, którego istotnymi elementami są numery ratunkowe nad wodą 601 100 100 i w górach 601 100 300. Jako wieloletni generalny sponsor polskiej siatkówki, Plus przyczynił się do ogromnej popularyzacji tej dyscypliny sportu w Polsce.
Według danych Polkomtelu, z usług sieci Plus na koniec I kwartału br. korzystało ponad 13.857 tys. klientów.
Plus oferuje swoje usługi za pośrednictwem 26 salonów firmowych, ponad 500 autoryzowanych przedstawicielstw (POS) w całej Polsce, grupy Doradców Handlowych G300 oraz sprzedaży bezpośredniej obsługującej największych klientów biznesowych.
Od 1 stycznia 2013r. Plus przy współpracy z PlusForum.pl uruchomiło nowy dział na forum – oficjalny dział sieci Plus, w którym na pytania użytkowników odpowiadają konsultanci Plusa, a także pomagają w rozwiązywaniu i wyjaśnianiu spraw lub ewentualnych problemów.*

*źródło (częściowo) Wikipedia.pl

Czas na pytania - za najciekawsze będą niespodzianki ;)

 

inne

Komentarze

0 nowych
siw   7 #1 07.07.2013 23:12

W zeszłym tygodniu podpisałem umowę na mobilny internet i aż się zdziwiłem jak w stosunkowo małej miejscowości złapałem aż taki zasięg i osiągnąłem prędkość 3 razy szybszą niż u konkurencji. Pytanie więc co dalej? Większy zasięg? Jakieś porozumienie z konkurencją? Zniesienie limitów? Co ma dla Plusa priorytet jeśli chodzi o jakoś mobilnego internetu?

djDziadek   16 #2 07.07.2013 23:42

Ja również mam pytanie, które chciałbym zadać na forum publicznym:
Jak Plus odnosi się do pomysłu, aby wszyscy operatorzy w Polsce działali na jednej infrastrukturze nadajnikowej (do czego wielkimi krokami zbliżają nas porozumienia między operatorskie), a co może wyrównać szanse wszystkich użytkowników na równy dostęp w "kolejce" do nadajników przy używaniu wszystkich urządzeń mobilnych.

underface   14 #3 07.07.2013 23:58

To i ja się dołączę, bo mam kilka pytań

1. Dlaczego taryfy typu tylko sim są na okres 18 miesięcy (mam namyśli "Oferta "Oszczędzasz" bez telefonu - tylko SIM") podczas gdy u konkurencji bez problemu można znaleźć oferty 12 miesięczne. (owszem jest umowa 12 miesięczna w ofercie bez limitu, tylko pytanie czy wszyscy klienci potrzebują no-limit?)

2. Czy pojawi się w najbliższej przyszłości serwis o podobnej funkcjonalności jak play24 dla klientów plusa? Owszem jest jakis plus-online, ale powiedzmy sobie szczerzę, że funkcjonalnością to nie dorasta on do pięt serwisom konkurecji.

3. Czy planujecie wypuszczenie oferty konkurencyjnej do njumobile/ redbull mobile/heyah nonstop? czy mieliście nadzieję, że te oferty/marki umrą śmiercią naturalną - jako kilkumiesięczny twór orange oraz play?

Humanoid   5 #4 08.07.2013 00:01

Ja mam pytanie!
Czy Plus poprawił swój, że tak to ujmę z braku lepszych słów, system 'komunikacji wewnętrznej'? Chodzi o to, że często zdarzały się sytuacje, gdzie pakiety aktywowane były z opóźnieniem, sms'y w ogóle nie dochodziły i czasami nie było można się dodzwonić gdziekolwiek. To było niedawno, bo ~ 4 lata temu i z tego powodu zmuszony byłem do zmiany operatora. Dodam, że mieszkam w mieście, gdzie zasięg jest dostatecznie dobry i wstępnie rozważałbym powrót do tej sieci.

EDIT
Trochę poprawiłem pytanie.

Autor edytował komentarz.
nitro2012   10 #5 08.07.2013 00:56

Chętnie dam swoje pytanie.

Kiedy Plus i Cyfrowy Polsat wezmą się za rozbudowę nadajników dla LTE. Bo obecnie jest tragicznie. Plus i CP szczycą się LTE w Warszawie a transfer jest tragiczny dla innych regionów Polski. Do tego zrywanie połączeń i wysokie ceny.
Obecnie jestem u konkurencji i mimo, że nie ma tam LTE to jest lepiej.

okokok   12 #6 08.07.2013 00:57

1. Dlaczego nie zrezygnujecie z limitów transferu (mówię o usłudze transmisji) i nie przerzucicie się na limitowanie prędkości? Ja osobiście bardzo ucieszył bym się z takiej usługi. Mobilnie - w telefonie i tablecie nie zależy mi aż tak na szybkości transmisji danych, a na tym żebym mógł sobie oglądać iple będąc na działce, słuchać radia internetowego czy czasem pobrać jakiś większy plik pdf itp. Darmowe Aero2, mimo że oferuje właśnie taką usługę i to za darmo, nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem, gdyż czasami potrzebuję też porozmawiać i po wysyłać trochę SMS-ów, a telefony z dualsimem są rzadkością.

2. Czy mogli byście powiedzieć coś o swojej infrastrukturze (technicznie) - poza mapą na BTSearch - jakich urządzeń używacie itp.?

  #7 08.07.2013 07:39

@okokok: po przekroczeniu limitu, transfer spada (do 4kb, dla gsm, dla cdma 8kb, a chyba tylko dla lte jest kaplica).

duffee   11 #8 08.07.2013 09:43

Planuje przenieść numer z mojej obecnej sieci do innej, i jestem ciekaw jaka ofertę dla mnie by przygotowali w dwóch wariantach
1/ z nowym telefonem
2/ bez telefonu, tylko przeniesienie numeru

Jakie były by koszty rozmów , sms, roamingu , jak wygląda zasięg, oraz jak szybko to się dzieję - nie mogę być bez aktywnego telefonu - coż taka praca.

Interesują mnie wylącznie oferty na MIX lub na kartę, żadnych abonamentów.

Jakie dokumenty są potrzebne do przeniesienia numeru.

dzikiwiepsz   11 #9 08.07.2013 10:04

Mnie to ciekawi czy plus zrobi lub ma taką możliwość by wysyłać sms tylko na numer telefonu który używa właściciel informacji z dokonaniu wpłaty itp a nie do wszystkich numerów które są używane przez członków rodziny bo umowa jest na jedną osobne na 3 numery a 2 dwa pozostałe są używane przez 2 inne osobny.

tomeeek64   10 #10 08.07.2013 10:07

1. Czy Plus zamierza wprowadzić ofertę internetu LTE z nieograniczonym pakietem transmisji danych (nieograniczona transmisja danych włącznie z pobieraniem plików przez FTP; HTTPS)?
2. Jaka jest różnica między taryfami na kartę: "Plus na Kartę + Rok ważności konta po każdym doładowaniu (promocja wyłączona 02.07.2013r.)", a "Plus na Kartę Więcej przez Rok"?
3. Czy modemy do internetu LTE z sieci Plus posiadają blokady SIMlock (tzn. czy można ich używać z usługami innych operatorów - chodzi mi o Aero2)?

januszek   18 #11 08.07.2013 10:37

Dlaczego użytkownicy usługi na tzw „kartę” zostali pozbawieni możliwości korzystania z roku ważności konta po doładowaniu? (od 7/07/2013).

matekadamczak   5 #12 08.07.2013 10:52

Czy Plus zamierza wprowadzić pakiet nielimitowanych SMS-ów do wszystkich sieci? Chodzi mi o taki pakiet, jak np. w Play, gdzie płacąc 10 zł/mies. mam nielimitowane smsy do wszystkich sieci, a nie jak aktualnie w Plusie, że pakiet 5 zł, który obniża koszt smsa do 3 gr... (ten pakiet to mój warunek pozostania w tej sieci)

WODZU   16 #13 08.07.2013 11:32

Dlaczego od kilku miesięcy jakość połączeń w Plusie jest tak kiepska? Praktycznie nie ma rozmowy, która nie byłaby zerwana, a dźwięk nie byłby przerywany. Sytuacja sprawdzana na kilku modelach telefonów, w różnych miejscach, zarówno przy ustawieniu telefonów w tryb 2G i 3G. Przez lata byłem klientem, ale w tej sytuacji zastanawiam się nad zmianą sieci. Do tego koszmarnie drogie pakiety danych.

Autor edytował komentarz.
Qrzy   3 #14 08.07.2013 11:41

Czy Plus zamierza w najbliższym czasie zmienić ofertę pakietów internetowych?
W chwili obecnej są one kilkukrotnie droższe niż u konkurencji i jest to główny powód, dla którego rozważam przejście do innej sieci.

wajdzik   6 #15 08.07.2013 11:57

Czy Plus zacznie szanować "stałych klientów"? Rok temu chciałem przedłużyć umowę (numer aktywny w sieci około 8 lat) w ofercie bez telefonu. Oferta która została mi przedstawiona była gorsza niż oferty dla przenoszących numer z innych sieci, a w tym samym czasie w Playu dano mi praktycznie 2 razy lepsze warunki.

ryba321   3 #16 08.07.2013 16:23

Czy firma Plus zamierza wprowadzić ofertę podobną do NJU Mobile?

tomeeek64   10 #17 08.07.2013 17:30

@januszek, użytkownicy Plusa na Kartę nie zostali pozbawieni możliwości przedłużenia ważności konta o rok po doładowaniu - wystarczy zmienić taryfę. Szczegóły o tej taryfie (jak i o zmianie taryfy) tutaj: http://www.nakarte.plus.pl/prepaid_new/wiecej_przez_rok.html

Autor edytował komentarz.
tomeeek64   10 #18 08.07.2013 17:52

4. Plus oferuje usługę telefonu stacjonarnego (Kwotoreduktor Stacjonarny). Czy Plus zamierza wprowadzić usługę internetu po linii telefonicznej?
5. Czy możliwe jest korzystanie z jednego numeru telefonu komórkowego w Plusie na kilku telefonach jednocześnie, np. używając duplikatu karty SIM (każdą rozmowę można odbierać na każdym telefonie)?
6. Czy internet iPlus blokuje port 25 (używany, np. przy nieszyfrowanych połączeniach z pocztą e-mail) czy jest on otwarty?

IamNotHouse   5 #19 08.07.2013 20:26

Dwa pytania odnośnie Muzodajni, która jest mi bardzo bliska:

1. Czemu nie ma możliwości pobrania wszystkich zakupionych utworów jednym kliknięciem ?
2. Czy pojawi się aplikacja Muzodajni dla WP 8, oraz dla tabletów z androidem (Nexus 7) ?

mktos   9 #20 08.07.2013 21:38

@tomeeek64: Port 25 to port połączeń serwer-serwer. Klient powinien używać portu 587. Parę lat temu była o to wielka afera w TP - dalej są problemy z tym?

McDracullo   16 #21 08.07.2013 21:52

To chyba jedyna możliwość uzyskania odpowiedzi na moje pytanie :)

Czy PLUS zawsze traktuje tak swoich starych abonentów (8 lat): 1 marca zgłosiłem usterkę, która nie została naprawiona do dziś (8 lipca!). Niestety ludzie w infolinii nie potrafią mi pomóc w żaden sposób i jedynie odsyłają do salonów plusa (właściciel abonamentu nie ma w mieście takiego salonu). Czy w takim przypadku przysługuje mu prawo do rozwiązania umowy (łącznie 3 abonamenty)?

Autor edytował komentarz.
JanStefan   6 #22 08.07.2013 22:23

Biorąc pod uwagę Waszą historię, poprzez pryzmat innowacyjności chciałbym się dowiedzieć, czy szykują się jakieś strategiczne posunięcia. Mam tutaj na myśli:

1. Uproszczenie ofert, z jasnym ukazaniem ostatecznej ceny.
2. Roaming - skoro prędzej czy później będzie on zniesiony to czy nie lepiej wcześniej wyprzedzając konkurencję?
3. Internet bez limitów - oferta dla firm.
I ostatnie pytanie, czy macie pomysły na kierunek rozwoju - wystarczy mi szczera odpowiedz - tak lub nie
4. Ostatnimi czasy telefonie komórkowe są nastawione na nowych klientów, tym samym zapominając o swoich stałych odbiorcach. W wielu przypadkach, przejście do innej firmy jest bardziej opłacalne, aniżeli korzystanie z usługi dotychczasowego operatora, z którym mamy styczność np. 10 lat. Jaki pogląd na tą sytuację ma PLUS.

Pozdrawiam

Autor edytował komentarz.
2099   8 #23 09.07.2013 07:49

Kiedy Polkomtel skończy z praktykami "sprzedaży" starych (10 letnich) i opłaconych faktur jako długów dla hieny zwanej Intrum Justitia?

W ostatnim czasie dwukrotnie w moim otoczeniu spotkałem się z tą wspaniałą praktyką która na pewno robi dobry PR firmie :)

  #24 09.07.2013 16:17

Dołączę się do pytań poprzedników. Kiedy PLUS zacznie doceniać starych, lojalnych klientów? Jestem w Plusie od samego początku (9.1996r) i jedyne czym PLUS chce mnie zadowolić to kontakt z BOK bez czekania w kolejce na połączenie z konsultantem... połączenie oczywiście płatne 1,60 + VAT...

Canaletto   11 #25 09.07.2013 16:19

Gdzie się podziały zabawne i kreatywne reklamy Plusa w mediach!?

szymon189   9 #26 10.07.2013 09:23

djDziadek kiedy pytania do T-Mobile? ;)

djDziadek   16 #27 10.07.2013 22:28

@szymon189 - wszystko w swoim czasie :), na razie odpytujemy Plus-a...

  #28 12.07.2013 18:20

1. Czy planowana jest zmiana strategii komunikacji marketingowej, która błędnie przekazuje informacje o internecie LTE nawet do 150Mbitps, podczas gdy duża część stacji bazowych z LTE są podpięte kiepskimi radioliniami i w zasadzie ciężko nawet będąc jedynym klientem pod stacją uzyskać prędkości na poziomie 50Mbit (czyli 1/3 proponowanych prędkości?). Play już zapowiedział, że swoje oferty będzie limitował do paru(nastu) Mbitps, aby nie było rozgoryczenia klientów.
2. Dlaczego oferty Tylko SIM dla Firm są w Plusie tak drogie? Biorąc pod uwagę porównanie ich z ofertami P4, to nawet po udzieleniu przez Dział Utrzymania Klienta rabatu -50% wychodzą gorzej, bo brakuje w nich nielimitowanych rozmów na stacjonarne.
3. Dlaczego Plus promuje opcję 'testuj LTE przez 7 dni', podczas gdy aktywacja karty zabiera 4, w efekcie czego pozostaje 2 dni na testy (w 7. dniu należy odesłać sprzęt kurierem)?

i najważniejsze:
Dlaczego strona Plus'a jest tak bardzo nieczytelna, niekompletna, archaiczna i słabo działająca? Za benchmark wezmę stronę Play, na której w sposób prosty i czytelny sprawdzimy ofertę, dobierzemy ją suwakami, sprawdzimy cenę telefonu czy wreszcie w łatwy sposób uzyskamy dostęp do napisanych przystępnym językiem cenników i regulaminów (o Play24 nie wspomnę). Natomiast sprawdzenie czegokolwiek u Was to istne katusze: po pierwsze duża część podstron odstaje layoutem od strony głównej, tak jak gdyby zupełnie nie były ze sobą powiązane. I tak raz jesteśmy na stronie z 2013 roku, a raz skaczemy z layoutem w czasie do 2011 (nawet logo się zmienia). Aby dowiedzieć się o ofercie trzeba skakać pośród multum nic niemówiących opcji, co często sprowadza się do uważania, że oferta konkurencji jest lepsza (bo nie możemy znaleźć nic konkretnego) lub rzuceniem wszystkiego i telefonem na infolinię. Nie ma nigdzie ładnie wylistowanych pakietów dostępnych w ofertach abonamentowych pod ich prezentacjami, a sprawdzenie ceny telefonu jest tak ciężkie, że nawet ja wymiękam. Trzeba być chyba konsultantem Plusa, aby wybrać najpierw dobrze jedną z dziwnie nazywających się promocji, a potem opcji. Czy planujecie gruntowną przebudowę strony?

max1234   10 #29 14.07.2013 13:21

Mam nadzieję, że zdążyłem :)

Czy Plus planuje "związanie się" z jakimkolwiek serwisem streamingu muzyki na żądanie (np. ze Spotify)? Mam na myśli współpracę podobną do tej, jaką ma Orange z Deezerem czy Play z WiMP.

djDziadek   16 #30 15.07.2013 08:10

@max1234 - tak, zdążyłeś :)
Pytania przesłane do adresatów, jednak w związku z sezonem urlopów, należy uzbroić się w cierpliwość.
Ważny komunikat:
Mam dość odpytywania ludzi od usług mobilnych..., czas na zmianę tematyki, od następnego miesiąca ruszamy w świat :)

  #31 09.09.2013 19:25

Ja też mam pytanie
Co mam zrobić kiedy zostałam oszukana przez plusa? chce mnie naciągnąć na ok 2 tys.
Ja wywiązałam się z warunków jakich ode mnie wymagali, a oni nie potrafią przyznać się do błędu, a chamska Pani z infolini zaproponowała mi wejście z nimi na drogę sądową. Czy plus naprawdę nie szanuje swoich klientów i chce się z nimi spotykać w sądzie???

  #32 19.02.2014 11:57

moge miec jednoczesnie nielim,itowane rozmowy w plusie czyli place 69 gr i reszte dnia za darmo i aktywowac promocje rok waznoscdi konta za 10, czy jedna drugiej nie wyklucza?

  #33 25.06.2015 22:30

Dlaczego czasami gdy ktoś do
mnie dzwoni to telefon nie daje żadnych oznak tylko wysyła jakąś wiadomość np od dzwonie później jestem na spotkaniu albo nie mogę teraz gadać proszę wysłać
wiadomość. Proszę o odpowiedź.