Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

10 pytań do... ZTE - odpowiedzi i... nagrody :)

Pamiętacie, że mieliście możliwość zadawania pytań do ZTE ?

Pani Karolina Dzienia - PR Menadżer ZTE Poland -

udzieliła odpowiedzi i wskazała zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni, ale po kolei:

Pytania i odpowiedzi:

@clubber84:

Czy ZTE posiada już dane sondażowe nt. ilości używanych przez klientów urządzeń oraz jak kształtuje się rynek (procentowy udział w rynku routerów, smartfonów, modemów, itp.)?

Udział ZTE w Polsce na rynku smartfonów i moblinych hotspotów rośnie każdego roku. W 2013 sprzedaż terminali wzrosła o 62,5%. Obecnie większy nacisk kładziemy na urządzenia LTE. Spora część mobilnych hotspotów na rynku pochodzi od ZTE, jednak rzadko sprawdzamy kto wyprodukował nasz modem czy router. W zeszłym roku najbardziej popularnym smartfonem od ZTE był Blade III i router ZTE mf60. Chciałabym nadmienić, że produkty ZTE są dostępne u największych operatorów komórkowych oraz w wolnej sprzedaży.

@Szadzio:

Jak wygląda sytuacja z wprowadzeniem na rynek prostych hot spotów przenośnych obsługujących LTE - jest na nie szansa w najbliższej przyszłości?

Od ponad połowy roku dostępny jest hotspot ZTE MF28D LTE w sieci Plus i Play. Niedługo wejdą nowsze, mniejsze urządzenia z LTE, np. ZTE MF93. Model MF28D zapewnia szybkość pobierania danych do 100Mb/s oraz wysyłania do 50Mb/s w technologii internetu LTE Cat3. Dzięki, zoptymalizowanym parametrom i ciekawemu wyglądowi model MF28D zdecydowanie zasługuje na uwagę w swojej kategorii. Jesteśmy przekonani, że produkt spełni oczekiwania klienta zarówno biznesowego, jak i użytkowników prywatnych W szczególności za sprawą swojej funkcjonalności i kompaktowych wymiarów.

Czy marka ZTE będzie kładła nacisk na wykonanie urządzeń? Moim zdaniem pozwoli to na odrzucenie od siebie łatki "tanich chinoli" (nie urażając koncernu oczywiście ;) )

Choć jesteśmy kojarzeni z Chinami, w rzeczywistości zarządzanie produktami ZTE odbywa się w USA, urządzenia projektowane są w Europie, zaś same podzespoły są produkowane w wielu krajach na całym świecie. Dlatego możemy mówić, że ZTE jest firmą globalną.

Obawy przed „chińskimi produktami” robią się bezpodstawne. Przecież duża część produkcji globalnych koncernów odbywa się w Chinach. Czy telefony konkurencji są gorsze, kiedy wychodzą z fabryki, która leży na terenie Chin? Wysokie standardy są jednakowe na całym świecie i tą ideą kieruje się również ZTE.

To co wyróżnia ZTE wśród wielu konkurentów to rozbudowany zespół ośrodków badawczo-rozwojowych rozsianych po całym świecie, nie tylko w Chinach. Projektanci ZTE cały czas pracują nad rozwojem naszych produktów. Oznacza to, że cały czas będziemy w czołówce wyścigu technologicznego. Nie musimy obawiać się, że nasze produkty w pewnym momencie przestaną być konkurencyjne.

@Ubbaa:

Czy przyszłe modemy będą rozpoznawane jako karta sieciowa na usb (tak jak ZTE MF823 LTE) czy jako modem-usb (tak jak ZTE MF195) ?

Modemy są rozpoznawane w zależności od tego do jakiej platformy zostały wyprodukowane i od zainstalowanych sterowników. Z uwagi na szybką przepustowosć w sieci LTE, ZTE stosuje nieograniczony transmisyjnie sterownik NDIS. W tej sytuacji modem imituje Kartę Sieciową i zapewnia mu szybką komunikację z magistralą komputera, bliską labolatoryjnych pomiarów sieci LTE. Przy małych prędkościach jak w sieci HSPA+ do 28.8 Mbit/s, gdy standardowa przepustowość portu COM jest wystarczająca stosowane jest rozpoznawanie modemu.

@Aleks2014 (niezalogowany):

Jak zamierzacie dbać o swoich obecnych i przyszłych klientów? Jakie modele pokaże ZTE na MWC 2014 za niecały miesiąc? Jakie produkty planujecie wprowadzić do Polski? Jaka jest Wasza strategia w Polsce?

Za trzy tygodnie na MWC w Barcelonie ZTE zaprezentuje nowe smartfony, mobilne urządzenia i tablety. Do tego dnia nie podajemy szczegółów. ZTE stara się oferować flagowe modele w każdej kategorii cenowej na wszystkich ważnych dla nas rynkach. Natomiast, specyfiką polskiego rynku jest jednak to, że najlepiej przyjmują się urządzenia budżetowe, łączące dobrą jakość z przystępną ceną. Przykładem takiego smartfona jest model Blade III, który odniósł prawdziwy sukces sprzedażowy. W Polsce dążymy do zwiększania sprzedaży smartfonów i mobilnych hot spotów o 30% w stosunku do ubiegłego roku.

@Kociu (niezalogowany):

Czy zamierzacie mocniej konkurować z Huawei,czy innymi producentami?

Większość dostawców smartfonów ma w swoim portfolio urządzenia z każdej półki cenowej. Dlatego trudno jest mi powiedzieć, która z tych marek jest naszym największym konkurentem. Z pewnością w pierwszej kolejności zależy nam na klientach, którzy szukają dla siebie nowoczesnych urządzeń w atrakcyjnej cenie. .Na polskim rynku toczy się na nim zażarta walka producentów, w której upatrujemy dla siebie szansę konkurując jakością i ceną. Poza tym konkurencja jest zawsze korzystna dla klienta, dlatego uważam, że na polskim rynku jest miejsce dla ZTE jak i pozostałych graczy.

Czy włożycie więcej starań w marketing, bo niestety jesteś bardzo słabo promowani, w przeciwieństwie do np. Samsunga. Chciałbym więcej o was słyszeć i czytać, ostatnio macie u mnie duży + za konto na twitterze,bo fejsa nie cierpię.

Naszą komunikację staramy się integrować z kampaniami reklamowymi kluczowych operatorów. Urządzenia ZTE bardzo regularnie przewijają się w kampaniach takich sieci jak Orange, Plus, T-mobile, Play czy Cyfrowy Polsat. Patrząc z punktu widzenia efektywności kosztowej naszych działań marketingowych, jest to naszym zdaniem rozwiązanie optymalne.

Natomiast, działania w segmencie poza-operatorskim, czyli detalicznych sieciach handlowych mają zupełnie inną specyfikę. Jesteśmy obecnie na etapie przygotowywania strategii wsparcia marketingowego w tym kanale. Rozmawiamy o tym z dystrybutorami naszych smartfonów.

Oprócz konta na Twitterze, mamy też profile na Youtube, Google+ oraz Facebooku. Niedługo kolejna niespodzianka dla fanów ZTE, otworzymy kolejny kanał, w którym będzie informować o produktach ZTE.

@China Power (niezalogowany):

Czy planujecie dalszą ekspansję i połknięcie konkurencji na rynku europejskim?

ZTE dąży do zwiększenia udziałów w rynku smartfonów oraz mobilnych urządzeń w Europie. Celem globalnym jest zwiększenie sprzedaży smartfonów o 50% w stosunku do ubiegłego roku, czyli do 60 miliona sprzedanych urządzeń. Aby osiągnąć swój cel ZTE wydzielił w swej strukturze jako niezależna jednostkę dział sprzedaży urządzeń mobilnych (ZTE Mobile Devices). ZTE liczy, że w ten sposób będzie w stanie szybciej dostosowywać się do zmian rynkowych i odpowiadać adekwatną ofertą.

@Zap441 (niezalogowany):

Co oznaczają właściwie te dwa znaki, które towarzyszą literom ZTE? :D

ZTE w języku chińskim składa się z dwóch znaków, czyli Zhong Xing. Pierwszy znak oznacza kraj środka, a drugi dotyczy szczęścia, pomyślności. Reasumując ZTE dosłownie można przetłumaczyć na sformułowanie "Pomyślność Chin".

@Magnum 44:

Czy pomoc techniczna ZTE nadal odsyła do operatora, a operator do ZTE?

Nieprawidłowo działające urządzenia można zgłosić do autoryzowanego serwisu ZTE: CCS i Regenersis. Więcej informacji znajduje się na stronie www.ztepoland.pl w zakładce Wsparcie Techniczne.

A teraz to, co tygryski lubią najbardziej - nagrody:

Myślę, że są atrakcyjne :)

Pani Karolina wybrała autorów najciekawszych pytań, zwycięzcami są:

@clubber84,

@Szadzio i

@Ubbaa.

Zwycięzców proszę o kontkt via PW na forum - dogadamy szczegóły dotyczące odbioru słuchawek ;)

Przypominam, że nagrody mogą otrzymać tylko zarejestrowani użytkownicy.

Pozdrawiam - djDziadek 

sprzęt inne

Komentarze

0 nowych
Vanshei   15 #1 13.02.2014 13:35

Regenersis - brawo za wybór polskiej legendy serwisowej...

Z ZTE nie miałem styczności ale jak będe w jakimś sklepie z elektroniką to na pewno obejrzę produkty tej firmy :)

gowain   19 #2 13.02.2014 13:49

Buuu, a gdzie moje pytania? :P Czuję się taki zawiedziony :) Żarty, żartami, dzięki za kolejną dawkę wiedzy :)

mordzio   15 #3 13.02.2014 14:36

@gowain: A co ja mam powiedzieć! Znowu nic nie wygrałem :(

@djDziadek: Dobra robota, ale to już pewnie wiesz;)

GL1zdA   12 #4 13.02.2014 14:42

@Vanshei
Wybór Regenersisu to dla mnie to powód do nie kupowania sprzętu danej firmy. Niestety wciąż za wiele firm uważa, że jak coś sprzedadzą, to mają klienta z głowy i mogą dalej olać.

Axles   17 #5 13.02.2014 14:55

"@Szadzio" na pierwszy rzut oka myślałem, że jest napisane @Mordzio :)
Gratulacje nagrodzonym.

djDziadek   17 #6 13.02.2014 14:56

@GL1zdA - wymienione są dwa serwisy a ty się uczepiłeś Regenersis, nomen omen ja również korzystałem z ich usług jako serwisu i jednak potrafią zrobić coś dobrze...

djDziadek   17 #7 13.02.2014 14:57

@mordzio - sorry, masz już za dużo nagród :P

underface   14 #8 13.02.2014 15:01

Nie wierzę mordzio znowu nic nie wygrał. Chyba na emeryturę się wybrał.;-)

msnet   19 #9 13.02.2014 15:07

Mordzio już po prostu wyczerpał swoją pulę wygranych :D

Kleryk_LDZ   8 #10 13.02.2014 15:59

Widocznie moje pytanie było niewygodne :P

Mordzio musi zrobić miejsce na nowe nagrody, a pózniej wróci do gry ;)

Gratuluję wszystkim zwycięzcą.

okokok   12 #11 13.02.2014 16:18

a moje pytania to gdzie!? :(

bachus   20 #12 13.02.2014 16:28

@underface: skrypt dba, aby w czasie wyłaniania zwycięzców nie był "zalogowany" ;-)

Over   9 #13 13.02.2014 20:03

Mordzio przeszedł w stan Hibernacji aby nabrać nowej wiedzy, i jak się wybudzi to zaatakuje z poczwórną siła :)
Lękajcie się userzy póki poweruser jeszcze się nie obudził.....

clubber84   5 #14 13.02.2014 21:27

Dziękuję za odpowiedź (na moje oko niepełną) i jestem zaskoczony, że moje pytanie zostało wytypowane do nagrody :D
Dziękuję i mam nadzieję na kolejne "10 pytań do...", tym razem z rzecznikiem UPC Polska.

Pozdrawiam

djDziadek   17 #15 13.02.2014 22:12

@clubber84 - zobaczymy co da się zrobić ;)

Over   9 #16 13.02.2014 23:02

@djDziadek
UPC było by ciekawe co do pytań tylko ciekawe czy sie zdecydują tobie udzielić wywiadu :P) no i odpowiadać na trudne pytania a to nie jest łatwe ;)

okokok   12 #17 14.02.2014 11:07

djDziadek, a po UPC można prosić z Vectrą? Zbudowali niedawno sieć WAN na DWDM :)

Szadzio   7 #18 14.02.2014 12:20

Ha! Cóż za niesamowita niespodzianka. Kompletnie nie spodziewałem się uznania za które pani Karolinie serdecznie dziękuję. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z podobny wyróżnieniem, a tym bardziej nagrodą rzeczową. Bardzo się cieszę i jestem niezmiernie wdzięczny, chociaż prawdopodobnie o wiele bardziej zaskoczony takim obrotem sprawy. Zadając pytania nawet na coś podobnego nie liczyłem.

Severus   4 #19 17.02.2014 09:34

Pani Karolina to bardzo konkretna kobieta - odpowiadała na zadane pytania krótko i na temat - lubię to ;)