Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Jak stracić grę, legalnie kupioną przez konto Origin (cz. 1)

Ostatnio zdarzyła mi się ciekawa rzecz dotycząca nieszczęsnego Origina, ale równie dobrze mogłaby dotyczyć Steama, czy innego konta z grami. Po rozegraniu rundy w sieci w Medol Of Honor Warfighter i przeładowaniu mapy na serwerze zobaczyłem ciemność.

Wszystko byłoby fajnie, nowa gra – możliwość zawieszeń, aktualizacje serwerów – możliwość zawieszeń, kilka minut po północy 1 listopada – możliwość tworzenia klimatycznej atmosfery. Jednak nie, zrestartowałem grę, uruchomiłem ją z opcja gry przez Battleloga, wybrałem znajomego, do którego chciałem dołączyć i… I dostałem komunikat: „aby dołączyć do serwera musisz posiadać grę MOHW” i popupa z odnośnikiem kierującym do sklepu w celu zakupu gry. Mojemu zdziwieniu nie było końca, rzadko zaglądam przez Origina w historię zamówień, ustawienia konta i takie tam, poustawiałem to dawno temu i przestało mnie to interesować, jednak w tym przypadku postanowiłem sprawdzić o co kaman. Po wyczekiwaniu na premierę, tygodniu bezstresowego grania po premierze, świetnej zabawie ze znajomymi, dostałem nóż w plecy – chcesz grać kup – przecież do jasnej anielki kupiłem?

Rozpocząłem krucjatę, która miała wyjaśnić co się stało

Z racji 1 listopada i godziny ok. 1:00 w nocy, nasze (polskie) centrum pomocy odpadło w przedbiegach, na 6:00 miałem iść do pracy (tak, ja pracuję czasami w święta), więc szybciutko uderzyłem do pomocy on-line w USA, aby wyjaśnić temat i jeszcze zdrzemnąć się przed pracą.

Nie skomentuję faktu, że świetnie działające centrum jest obsługiwane (niestety) przez chat boty, działają powiedzmy – profesjonalnie, ale zmian na koncie nie mogą poczynić żadnych, ot: identyfikacja użytkownika, sprawdzenie poprawności danych właściciela konta i udzielenie informacji dotyczących możliwości rozwiązania problemu, bądź informacji dotyczących konta w ogóle.
Od nich to dowiedziałem się, że mam na swoim koncie dwa zamówienia na najnowszego Medala i oba maja status „niepotwierdzone płatności”,

na moje pytanie czy można coś z tym zrobić, zostałem grzecznie poproszony o kontakt telefoniczny, ponieważ wtedy skontaktuję się ze specjalistami, którzy mogą dokonać jakichkolwiek zmian na moim koncie Origin (to właśnie potwierdziło moje zdanie o czatowaniu z botem). Poddałem się chwilowo - jednak musiałem się przespać.

Po powrocie z pracy - wracamy do boju...

Mail do naszej (polskiej pomocy), nie wspomnę o tym, że większość problemów próbują rozwiązać za pomocą przekierowania do informacji i opisu problemu, jednak mojego nie było opisanego w dziale „baza wiedzy”. W ciągu 24 godzin miałem otrzymać odpowiedź – otrzymałem – mniej więcej takiej treści (cytuję z pamięci): „dziękujemy za kontakt, zajmiemy się Twoją sprawą najszybciej jak się da (…), dziękujemy za korzystanie z produktów EA – przepraszamy za niedogodności (…)”
Poszukałem na stronach Origin i forum EA informacji o wystąpieniu takich błędów i nie znalazłem nic, no może prawie nic, bo jest zapis (drobnym druczkiem), że w takim wypadku, należy nabyć drugi egzemplarz gry, ok., kupujemy.

Wjazd na konto Origin, zakładka sklep, wybór MOHW, dodane do koszyka, opcja zapłać i… informacja, że mam już ten produkt na liście zakupionych i że muszę usunąć z listy poprzednie – JAK ?!?!?! – nie da się, ponieważ poprzednie zamówienia „są dostarczone” a transakcje „nie są zamknięte” – "kwadratura koła" - opadły mi ręce…

Jeszcze raz kontakt z czatem-online w USA i jeszcze raz to samo, nie są w stanie mi pomóc – kontakt telefoniczny, ale na moje pytanie: czy załatwienie sprawy przez polski dział pomocy będzie szybsze i łatwiejsze, zapaliła się chyba jakaś lampka kontrolna i zaczęło się działanie (markowane, ale zawsze) – kilka pytań: kto składał zamówienia, kiedy i ile, jaką kartą dokonywana była płatność i prośba o sprawdzenie powodu odrzucenia płatności w banku – jak? Bank tylko wraca kasę, bez podawania powodu jej zwrotu i w tym momencie zapaliło się światełko u mnie.

System zabezpieczeń konta Origin, polega między innymi na tym, że posiadając dany tytuł przypisany do konta, nie można na to samo konto nabyć drugiego egzemplarza tej samej gry. Ma to zapobiegać nadużyciom w postaci zmiany klucza gry w wypadku zbanowania przez używanie np. cheatów.

W moim przypadku jednak okazało się, że miałem złożone dwa zamówienia na tą grę, z czego z jednego anulowano możliwość pobrania gry i wykasowano klucz gry, ale i tak oba wisiały w systemie jako do zapłacenia.

Co ciekawsze, w systemie transakcyjnym Origin brak płatności został skomentowany opisem ”brak autoryzacji płatności”. No to jesteśmy w domu, pytam grzecznie czy mogą usunąć z mojego konta oba niezrealizowane zamówienia i znowu informacja, że to trzeba załatwić przez telefon, znowu dostałam dwa numery do USA i godziny w jakich mogę to załatwić. Tak minął mi 1 listopada…
(cdn...)
PSnastąpił :) 

gry

Komentarze

0 nowych
freeq52   8 #1 03.11.2012 16:08

Hahah, to są dopiero jaja :D
Sam swego czasu opisywałem na blogu moje zabawy z Paypal i Steamem i w skrócie wyglądało to tak, że Paypal postanowił sprawdzić autoryzację mojego konta, której nie mogłem dokonać w wyznaczonym czasie (delegacja), a kilka dni wcześniej zakupiłem w promocji 2 gry na Steamie właśnie przez Paypal. W końcu, przez to że tej nieszczęsnej autoryzacji nie wykonałem, zostały mi anulowane ostatnie transakcje, w tym ta Steamowa, kasa cofnięta, a konto Steam zawieszone, bo gry kupiłem, pieniądze cofnęło, więc jak to tak? :D. Musiałem na nowo kupować gry, już w normalnej cenie (jakieś 5x drożej) :) Ale nerwów trochę było, bo konto sporo warte.
Ale Twoja sytuacja jest chyba jeszcze bardziej komiczna :)

Autor edytował komentarz.
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #2 03.11.2012 16:24

To na same telefony do USA zapłacisz majątek.

Semtex   17 #3 03.11.2012 16:30

Czekam na część II, bo robi się wesoło.... :D

Co do samego klienta Origin to można by napisać całą książkę, dostałem klucz to Alfa Trial Crysis III i musiałem zainstalować to coś, powiem tak-> masakra...

Pomijam fakt że Origin Online odrzucał moje mocne hasło, w sumie zmusił mnie do założenia hasła bez żadnego znaku specjalnego, wszystkie użyte przeze mnie były dla niego "bee", dla mnie takie zachowanie w dzisiejszych czasach jest skandaliczne...

I bardzo prawdopodobne że kupię Crysis III przez Steam o ile będzie dostępny a przygodę z Origin zakopię głęboko w ogródku :D

Autor edytował komentarz.
Samurai   15 #4 03.11.2012 17:10

I dlatego nie do końca lubię takie platformy jak Steam czy Origin (chodź korzystam z obu) ;/ Niby dystrybucja cyfrowa ma wszystko ułatwić i ceny gier są niższe, ale są też takie jaja jak opisane przez djDziadka. Niestety przy zakupie nowych tytułów musimy się liczyć z tym, że żeby zainstalować grę trzeba zainstalować którąś z tych platform i klucz sprzężyć z kontem :/ Kiedyś takich problemów nie było kupowało się grę w sklepie instalowało, jak trzeba było instalowało się jakieś patche i się grało.

Autor edytował komentarz.
  #5 03.11.2012 22:57

Ale i tak życzę gratulacji dla djDziadka bo ja od 2 dni w ogóle nie mogę się dodzwonić do ludków z Origina. Ja mam inny problem bo Origin jest bardzo oporny aby w ogóle przyjąć moją kasę (wciąż błędy z autoryzacją). Z karty nie chciało, założyłem konto PayPal i też lipton. Dopiero dzisiaj przypadkiem udało mi się zapłacić za jedną rzecz ale już kumplowi tego samego nie mogę kupić. Grr, mam tylko nadzieję, że zdążę jeszcze skorzystać z promocji.

wojtekadams   18 #6 03.11.2012 23:28

Wszystkie Twoje wpisy czytam i jestem pełen podziwu dla losu że masz takiego pecha ;/ - jak nie problem z telefonem/internetem w Orange to problem z zakupem gry, czy próba wyłudzenia danych z konta allegro. Fajnie, że się tym z nami dzielisz, ale jak na jedną osobę to musisz przyznać że masz naprawdę dużo przygód ...

Autor edytował komentarz.
djDziadek   16 #7 04.11.2012 00:47

@wojtekadams - mam sporo przygód, ale takie przygody mają też inni, tylko albo tego nie zauważają (przechodzą nad tym do porządku dziennego), albo mają to gdzieś, ja o tym piszę aby ustrzec innych.
Co do konta Origin - zakończenie jest bardzo ciekawe, ale o tym w następnym wpisie - już niedługo :)

soanvig   9 #8 04.11.2012 21:12

@Samurai
Na Origin są niższe. Na Steamie są wyższe i to dużo, a to przez przelicznik dolar = euro

  #9 04.11.2012 21:37

Nie znam się na tym ale co,straszą cie sądem że masz nakarmić jeszcze bardziej tych idiotów?Ps.dwa konta nie bolą,ja mam(co prawda na steamie) 2 konta,jedne z warharmerrem2+dodatek,wormsami i grami f2p,a drugie to dość niedawno założone z borderlandsem 2(było dosyć tanie w sklepie w okolicy).

AdrianSasquatch   8 #10 05.11.2012 00:03

A ja dałem się skusić promocją halloweenową Origina i zaopatrzyłem się w Crysisa i Mass Effecta 3 za 50zł. Przy pobieraniu i zakupie obyło się bez większych problemów (przy ME3 ścięło się na 17% i musiałem zaczynać od nowa), jednak nie minęło pół dnia, jak nie mogłem się zalogować, żeby grać przez sieć. Ponoć nie miałem dostępu do internetu, tylko że moja przeglądarka była innego zdania i jakimś cudem wszystkie strony otwierała... Problem dalej istnieje i program łączy się z siecią, kiedy chce, ale w tej chwili mi to tak nie ciąży, żeby poszukać rozwiązania dalej,k niż na pierwszych wynikach Googla (w których nic nie było). Powiem tylko, że to raczej nie problem z serwerem, ponieważ mój brat loguje się kiedy chce.

Autor edytował komentarz.
bart86   9 #11 05.11.2012 05:16

@AdrianSasquatch
używasz firewalla albo router?

RoninPn   12 #12 05.11.2012 10:01

1 listopada też miałem zgrzyt z Orgin, moje hasełko przestało działać - musiałem odzyskać hasło przez maila. i zdarzyło się to właśnie po instalacji MOH.

@AdrianSasquatch
W przypadku problemów dogadywania się orgin z internetem proponują wyłączenie firewall'a.
Ja obecnie testuję AVG i odpalam "tryb Gry" gdy chcę pograć.

n33trox   6 #13 05.11.2012 10:12

Z tym całym Originem są same problemy. Już pomijam fakt, że to coś jest od kilku ładnych lat w fazie beta. Steam to przy tym mistrzostwo świata. W ogóle EA to bardzo nieprzyjazna graczowi firma. Miewałem już czasami problemy ze Steamem, z Battle.netem, zawsze kontakt wszystko było szybko załatwiane drogą internetową, miło, sprawnie, z uśmiechem na twarzy (zwłaszcza Blizzard się tutaj wyróżnia, który zawsze sprawę załatwia błyskawicznie, grzecznie i w ogóle starają się pomóc jak tylko mogą), natomiast EA zlewa sprawę totalnie.

Miałem problemy z Mass Effectem 3, napisałem do pomocy technicznej, dostałem identyczną wiadomość, że odpowiedź w ciągu 24h :) Odpowiedź dostałem za tydzień. Nijak to się ma do tych 24h. Na dodatek dostałem porady w stylu tych, które bym dostał na każdym innym forum traktującym o grach, czyli. zainstaluj nowe sterowniki, zaktualizuj DX, odblokuj w firewallu, zdefragmentuj dysk, usuń śmieci, wyłącz antywirusa... itd, itp. Oczywiście nic to wszystko nie dało, a ponieważ już wtedy byłem po dwukrotnym przejściu tej gry i chciałem tylko w multi popykać, jakoś tak szybko mi ta ochota przeszła i olałem sprawę. Origin wyleciał z dysku i ja już raczej nic więcej od EA nie kupię. Zbyt wiele nie tracę, bo od ichnich strzelanek i tak wolę CoD.

AdrianSasquatch   8 #14 05.11.2012 15:04

@bart86 @RoninPn
Z routera nie korzystam. Co do firewalla, to jego próbowałem w pierwszej kolejności. Włączałem, wyłączałem a nawet próbowałem zalogować się na Origin bez żadnego AV i nic nie pomogło, a mój brat tych problemów nie ma. Dodam, że ja mam Windows 7 SP1, a on XP SP3, zaraz sprawdze odpalać Origin wtrybie XP...

EDIT:
Tryb XP czy odpalenie jako admin nic nie daje...

Autor edytował komentarz.
Arkadiuszzz   5 #15 05.11.2012 15:55

Dobry wpis - czekam na kontynuację...

W_tym_temaciE   5 #16 05.11.2012 19:46

Tia, ja ostatnio straciłem klucz do Uncharted 3, a właściwie to powiązane z nim konto PS3.
Wszystko przez to, że trzeba podać... datę urodzenia, tak - datę urodzenia przy próbie odzyskania hasła ze strony PSN.
Dawno nie grałem (internet) przez sieć na PS3, więc jak podłączyłem PS3 do internetu, to od razu update robię, próbuję się zalogować... błędne hasło.
Parę razy próbowałem i nic.
Czyli zapomniałem hasła... w sumie nic dziwnego, skoro dawno nie korzystałem.
Ok, no to wchodzimy w odzyskiwanie hasła... trzeba podać nick i datę urodzenia.
Błędne dane.
Zapewne wprowadziłem błędne dane przy tworzeniu konta, bo o 2 w nocy chciałem wreszcie włączyć nową konsolę i pograć w Uncharted, mogłem się pomylić (zwłaszcza, że wcześniej byłem bardziej PC-towcem, więc mogłem złą cyfrę wybrać z racji nie opanowania pada).
No dobra, klawiatura od PC'ta w dłoń i googlujemy... dowiedziałem się tyle że trzeba skontaktować się z pomocą techniczną.
Ok, piszemy maila (oszczędność czasu jak dla mnie), odpowiedź w sumie szybko nadeszła, jakieś pół godziny.
Piszą, żeby zadzwonić na ich infolinię... cóż, wolałem tego uniknąć (czekanie itd.) ale dzwonię... i co się okazuje?
Operator ma jakieś problemy z infoliniami, nie mogę się dodzwonić.
Super, Play twierdzi że to czasami występuje (ale nie okresowo - jak tak masz, no to pech) i że to całkowicie normalne. Napisałem maila znowu, czy jednak się nie da tego załatwić mailem... nie da się.
A teraz trochę jazdy po Sony (nie obsłudze technicznej, bo oni mają ustalone zasady) :
- data urodzenia to nie jest żadna informacja poufna, zwłaszcza jeśli ktoś się włamał na mojego maila... może przecież wtedy spokojnie uzyskać dostęp do facebooka i tysiąca innych serwisów (pomijając fakt, że nie mam fb i PSN na tym samym koncie mailowym - ale większość ludzi ma zapewne) na których mam datę urodzenia (ok, nie podaje jej byle gdzie, ale to są zabezpieczenia dedykowane osobom, które hasło od maila noszą na kartce w kieszeni, albo robi hasło typu 123456... tego typu osoby podają)
- jakim niby rozmowa przez telefon jest zabezpieczeniem?
Przestępca może kupić starter za 5zł, a po rozmowie wyrzucić...
No i ten nieszczęsny Play...
Cóż, zdecydowałem że olewam to, przeżyję bez grania w Uncharted (i kupowania DLC, portfel się ucieszy), bo po co mam grać w singleplayer, którego przeszedłem ponad 3 razy (prócz najwyższego poziomu trudności)?
Więc gratuluję wytrwałości w tym, chociaż IMO gra nie jest tego warta - niezły multiplayer jest nawet, ale czy wart tylu nerwów i pieniędzy (dwukrotne jej kupowanie)? Według mnie nie, jest sporo innych, ciekawych produkcji. Np. WarZ, taka miła odmiana po masakrowaniu zombiaków napakowanym Terminatorem z gatlingiem, rpg i mieczem świetlnym.

lukaszgda   3 #17 06.11.2012 10:21

Ogólnie z Originem problemów jako takich nie miałem nigdy choć użytkownikiem jestem od ponad dwóch lat. Nie zmienia to faktu że problemy w tego typu serwisach są, bo przed długi czas miałem problem z aktywacją HL2 na steamie i podobno nie legalnym kluczem notabene kupionym w Realu ;d

  #18 14.11.2012 18:59

Szczerze, to przez opłacenie tych połączeń z telefonu spłacisz wartość tej "zamówionej" gry ;)

Pozdro

  #19 31.12.2013 03:20

Ja ostatnio przeglądam sobie stronę origina i myślę ze kupie sobie dodatek do crysis 3,dobra złożyłem zamówienie i zapłaciłem.Gdy wszedłem na konto okazało się ze nie dość ze dostałem więcej niż jeden dodatek do crysisa 3 to jeszcze dostałem crysisa 2 maximum edition,a żeby jeszcze tego było mało dołączyli jakieś pakiety do 3. kupiłem to wszystko za 3 zl

  #20 04.12.2014 17:29

To tak jak ja kupowałam kiedys parę gier na Originie i wszystkie oprócz jednej sie przesłały. Pisałam wszędzie gdzie się dało, pomocy, reklamacji itd. nic to nie dało, nikt się nie odezwał, nie odzdzwonił nie odpisał. i tyle.

  #21 05.08.2015 15:22

U mnie w orgin po zmianie hasla zniknely gry z biblioteki i nie moxna nic zrobic s gdy chce odpalic gre ktora mam zainstalowsna to chce znowu klucz gdy wpisuje pisxe "kod zuzyty"pomozcie

  #22 10.01.2016 22:32

origin to złodzieje kupiłem battelfielda 4 z Media Markt zresztą zrąbali dostałem trzy razy disk1 i zainstalowalem na koncie i na drugi dzień już nie miałem go na koncie. Na drugim koncie zniknęla mi fifa13 bo gram sobie w nia na starszym laptopie. Przy probie ponownego wgrania komunikat ze kod już został zużyty.EA olewa klienta

  #23 15.01.2016 14:10

Mi znowu przepadla Fifa 15, w ogóle nie ma jej w bibliotece z grami, a jak chce dodac gre to mi wyskakuje, ze kod zostal zrealizowany. Co tu zrobicwszystko mam, pudelko, plyty, kod, ale nie moge zainstalowac.