Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Jak stracić grę, legalnie kupioną przez konto Origin (cz. 2)

Oczywiście jak zwykle, nie omieszkałem zrobić małej dywersji - tym razem jest nią tytuł, ponieważ straciłem grę tylko na jeden dzień. Chciałem (w komentarzach) sprawdzić, czy ktoś miał kiedyś problemy z EA (czyt. Originem) i czy udało się komuś kiedykolwiek - cokolwiek załatwić z polskim działem wsparcia EA, ale po kolei.

Jak pisałem (tutaj) 1-szy listopada z grą Medal Of Honor Warfighter minął mi bardzo nieciekawie, nic nie załatwiłem, nie było gdzie, a nie chciałem dzwonić do USA, ponieważ gra nie kosztuje aż tyle :) aby było warto.

Postanowiłem zaatakować nasze

- polskie Centrum Pomocy, pod warszawskim numerem: 22 3970840, pod którym to numerem, można usłyszeć piękną regułkę : "witamy w dziale pomocy Elektronics Arts - rozmowy mogą być nagrywane w celach szkoleniowych" - jakże by inaczej :) , informacja z mejla zwrotnego w sprawie mojego zgłoszenia głosiła, że pracują w dni robocze od 8:00 do "którejś tam", więc postanowiłem 2 listopada (piątek) w tzw. dzień roboczy uderzyć na krajowy numer telefonu i wyjaśnić sprawę raz na zawsze...

Dobrze by było, zacząłem od godziny 8:30 - piątek - po święcie - przed weekendem - może być różnie, dodzwoniłem się po 9:00, jako że zgłosiłem już temat (miałem numer sprawy) wybrałem opcję nr. 2, wpisałem cyferki i zostałem połączony z konsultantem, któremu po raz kolejny musiałem się uwiarygodnić i wyjaśnić o co chodzi...
Pan grzecznie wysłuchał, poprosił o chwilę cierpliwości i rozpocząłem oczekiwanie, trwało ok. dwóch minut - do zniesienia...

Po oczekiwaniu, usłyszałem, że szanowny pan wyczyści wszystkie wpisy związane z grą MOHW z mojego konta, ale może to być równoznaczne z utratą wszelkich statystyk z gry i wszystkich dodatków, które miałem w wersji "limited" i w wypadku kupienia "normalnej" wersji nie będę miał do nich dostępu - trudno...

Pan poinformował mnie że konto wyczyszczone i za kilka godzin (po odświeżeniu danych między serwerami na całym świecie), mogę ponownie kupić grę i zainstalować...
Po powrocie do domu usiadłem do kompa i z drżeniem serca uruchomiłem aplikację Origin, obrazek z gry MOHW zniknął błyskawicznie, wszedłem więc do sklepu i sprawdziłem ofertę na tą grę, okazało się, że jest :P, kupiłem (tym razem bez żadnych problemów), dodało mi grę do konta i...

Ponieważ przechowuję pliki instalacyjne gier lokalnie,

nie musiałem nawet ściągać gry, po prostu zainstalowałem i uruchomiłem, wszystko jest tak jak było - osiągnięcia, statystyki itp. Wielu ludzi narzeka na tego typu aplikacje - ja już nie, gra przypisana jest do konta i w wypadku błędu spowodowanego przez "system" a nie z winy gracza, można wszystko odzyskać.

Co do sposobu działania supportu EA

- w zasadzie jedna uwaga - cierpliwość, niestety tam też pracują ludzie, którzy chcą mieć wolne (tak jak wszyscy) i nie pracują w dni "ustawowo wolne od pracy". Ale można bez problemów (powiedzmy), na spokojnie wyjaśnić i załatwić to, co jest potrzebne, pod warunkiem, że jest to legalna kopia.

Pamiętajcie, że jako użytkownicy, podczas zakupu zawieracie umowę,

z której musi się wywiązać każda ze stron, jeśli WY nie będziecie respektowali umowy, sprzedawca (producent) postąpi tak samo, ale jeśli coś wykrzaczy się nie z waszej winy - TRZEBA WALCZYĆ O SWOJE :) 

gry hobby inne

Komentarze

0 nowych
Samurai   15 #1 05.11.2012 19:43

Super, że udało Ci się załatwić sprawę z powodzeniem :) Gratulację, ale mi chyba umknęła jedna rzecz. A mianowicie czy musiałeś za grę zapłacić dwa razy, czy wygenerowali Ci nowy klucz na podstawie posiadanych przez nich informacji?

djDziadek   16 #2 05.11.2012 19:45

@Samurai - umknęła CI, w pierwszej części napisałem, że pieniądze wróciły do mnie na konto i w dodatku bank nie podał powodu zwrotu kasy.

djDziadek   16 #3 05.11.2012 20:33

@Zbigniew2003 - niestety, ja nie walczę o sławę i pieniądze... to już mam :P ;), a do USA nie jest mi spieszno...

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #4 05.11.2012 21:11

Czyli jednym słowem trochę samozaparcia i można :)

Samurai   15 #5 05.11.2012 21:14

@djDziadek
Aha, widocznie nie doczytałem w pierwszej części ;/

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #6 05.11.2012 21:41

Wygrałeś walkę ale czy ten pracownik EA jeszcze tam pracuje , czy się sam zwolnił ?? :D

FaUst   11 #7 05.11.2012 21:50

@Pangrys
Pewnie sam się zwolnił... nie wytrzymał presji czy coś w ten deseń

  #8 06.11.2012 13:05

Tylko, że szkoda tych dodatków z serii limitowanej. Nie wiem jak konkretnie przy tym tytule, ale czasem ludzie dopłacają sporo, żeby tylko je otrzymać.

RoninPn   12 #9 06.11.2012 13:11

dodatki ? odblokowany Grom ... nie we wszystkich spacjalizacjach
dostęp do BETY Battlefield'a 4

wojtekadams   18 #10 06.11.2012 13:37

Gratuluję zwycięstwa. Dobrze wiedzieć że EA takie problemy rozwiązuje w kilka godzin.

jaredj   9 #11 06.11.2012 15:23

W zasadzie to z każdym supportem da radę coś uzyskać - o ile nie jest to support z Indii ;)
Mieszkam w UK i jeśli muszę gdzieś zadzwonić z problemem (np. do banku) to jeśli jest to lokalny support - czyli rozmawiam ze Szkotem, i wierzcie mi, to absolutnie słychać, to sprawa na powiedzmy 90% jest załatwiona. Jeśli to jest %#*hindus - to wtedy różnie.
Druga rzecz - odpowiednia ilość samozaparcia i oni się poddają, zrobią o co się prosi chyba, że jest to po prostu nie możliwe jak np. wykonanie przelewu jeśli bank nie obsługuje tzw. Faster Payment Service a tylko BACS (wtedy przelewy idą 5 dni).
Z origin skorzystałem jak na razie tylko raz kupując Syndicate. Na razie - bez kłopotów.

  #12 07.11.2012 00:37

Też miałem przygodę z EA/Origin. Chodziło o niedziałający klucz do BF3. Z godzinę rozmawiałem, podawałem dane do Origin, wysłałem mailem zdjęcia pudełka z kodem i z płytami w środku. Ogólnie przedstawiłem im chyba wszystko co możliwe. Odpowiedź brzmiała: za chwilę na adres mailowy zostanie wysłany nowy klucz. 15 minut - nowy klucz i radość z instalacji gry.
Wszędzie pracują tylko ludzie i trzeba mieć trochę wyrozumiałości. Załatwili to szybko i jestem zadowolony z obsługi przez EA.
Sory za tak złożone zdania, ale jest dosyć późna godzina :)

Liberator   9 #13 09.11.2012 12:55

@EA (niezalogowany)
A ty co, EA ci płaci za reklamowanie ich w sieci i budowanie PR?

  #14 09.11.2012 14:21

kiedys mialem kontakt z supportem EA juz nie pamietam jakiego tytulu to dotyczylo ... w kazdym badz razie legalna gra nie chciala dzialac na pc mimo iz komp spelnial (wedlug opisu na pudelku) wszelkie wymagania ... musialem przesylac im kilkukrotnie pelna specyfikacje kompa itp itd az w koncu stwierdzili iz gra na moim pececie nie pojdzie ... wkurzylem sie wiadomo kasa wydana a nie mozna pograc ... zaczalem szukac jakiegos rozwiazania w sieci ... dlugo sie zeszlo (juz myslalem, ze nie da sie z tym cos zrobic) az wrescie gdzies na jakims malym forum znalazlem ciekawy wpis ... we wpisiem tym byl wlasnie poruszany problem jaki ja mialem i co najwazniejsze rozwiazanie jego ... wystarczylo znalesc w program files w folderze z gra plik w ktorym trzeba bylo zmienic jedna cyfre w wierszu DirectX - 10 na DirectX - 9 (tak mi sie wydaje) i gra zaczela dzialac :) ... niby takie proste a jednak EA nie miala o tym pojecia ... dodam, ze problem ten mialo bardzo duzo ludzi ...

  #15 13.11.2012 00:41

@Liberator
Tak, EA płaci mi grube miliony za reklame i budowanie wizerunku.
Ech ludzie, ludzie...
Kiedy człowiek wyrazi opinię o czymś co jest mieszane z błotem to od razu znajdą się ludzie którzy powiedzą, że mu zapłacili/przekupili/jest ukrytym pracownikiem firmy :)

  #16 11.03.2013 16:39

synowi po aktualizacji origin znikneły gry a do konsultanta nie moge sie dodzwonic . może coś poradzicie

  #17 24.06.2013 18:34

Jak najbardziej można pozytywnie załatwić sprawę, z polskim oddziałem ORIGIN, niestety wymaga to cierpliwości, ale opłaca się bycie cierpliwym, miałem kiedyś przypadek taki, iż kupiłem legalnie w sklepie klucz do NFS SHIFT, klucz wszedł do bezproblemowo do originu, gra pobrałem i zainstalowałem, ale gdy usiłowałem pograć w sieci, dostawałem komunikat iż klucz jest już użyty... czy jakoś tak, więc pisze do sprzedawcy w tej sprawie, on odsyła mnie do pomocy EA GAME, oczywiście pierwszy mail z mojej strony został w skrócie mówiąc olany przez ORIGIN, odpisali mi z automatu iż muszę gdzieś tam zadzwonić i zweryfikować czy ja to ja, wiec piszę do nich drugi raz nieco bardziej stanowczo, odpisał mi miły pan twierdząc że pewnie coś tam źle robię i dał kilka dobrych aczkolwiek nic nie dających rad jak naprawić sytuację, nieco mnie to zirytowało, dostali więc ode mnie krótki filmik na youtubie wyjaśniający co i jak, a ja chwilkę później dostałem od nich nowy klucz, wszystko jedynie droga mailową, bez tracenia kasy na zbędne połączenia telefoniczne. WIĘC JEDNAK MOŻNA !!! POZDRAWIAM POLSKI ODDZIAŁ ORIGIN
NIE wiem czy to NIE JEST NARUSZENIE, ale zamieszczam link do filmiku...
(http://youtu.be/0EREH1d0wag), przepraszam jeśli naruszam w ten sposób zasady tego serwisu. Cała przepychana trwała około tygodnia, ale wszystko skończyło się pozytywnie.
POZDRAWIAM

  #18 01.03.2014 10:42

Czyli ogólnie - artykuł powinien mieć tytuł - dlaczego nie mogę grać w grę za którą nie zapłaciłem. (”brak autoryzacji płatności”)