Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Przenosisz numer telefonu - przenieś również internet - wreszcie można

Kiedyś, aby przenieść numer telefonu stacjonarnego z np. Neostradą na nowy adres, należało wypowiedzieć TPSA (obecnie Orange) umowę na internet i w nowej lokalizacji podpisać nową, co wiązało się z nowymi warunkami umowy (czasem lepszymi a czasem gorszymi).

Ponieważ z dniem 1.07.2012 dokonywałem tzw. przeprowadzki, zgłosiłem 20.06.2012 zapotrzebowanie (na błękitnej linii) na przeniesienie tych usług na nowy adres i pamiętając, o powyższych wymaganiach operatora byłem przygotowany na zmianę umowy (kolejne 24 miesiące udręki) na usługę NeoZdrady. 25 czerwca zadzwonił do mnie pan technik, umówił się na instalację linii i nastał czas oczekiwania.

4 lipca nadejszła wiekopomna chwila i zawitało w moje nowe pielesze dwóch miłych panów z firmy xxxxxxxx w celu podpięcia linii. Cała operacja zajęła im 15 (słownie - piętnaście) minut, po czym pan podłączył telefon i sprawdził czy działa. Oczekiwałem na dalszy rozwój sytuacji i moje zdziwienie było wielkie kiedy pan poprosił o podłączenie routera aby sprawdzić czy działa również internet, ale zbierałem szczękę z podłogi, kiedy okazało się, że nawet nie musiałem zmieniać loginu do usługi, okazało się, że podłączyłem, router się zsynchronizował i odpalił - ot tak, po prostu - jak na zachodzie...
Ale to nie koniec niespodzianek:
umowę mam podpisana na łacze DO 10 Mbit/s, ponieważ w poprzednim miejscu zamieszkania nie dało się więcej (stara infrastruktura), natomiast w nowym mieszkaniu w pierwszych minutach działania usługi, łącze działało na ok 1,3 Mbit/s, ale wystarczył jeden telefon do biura obsługi - restart karty sieciowej na centrali i... poszło na 13-15 Mbit/s i dwa razy większym uploadzie niż w umowie.
Wiem, że TPSA tfu... Orange, nie ma za specjalnych warunków świadczenia swoich usług, jednak taka zmiana pro-klient potrafiła zaskoczyć nawet mnie, starego wygę jeśli idzie o walkę o jakość obsługi firm telekomunikacyjnych.

Może pomimo braku zapisu w nowelizacji ustawy o prawie telekomunikacyjnym dotyczącego min. przepustowości łącza świat podąża w dobrym kierunku, a może to konkurencja wymogła taką politykę niedawnego monopolisty - dla mnie to nie ważne, ważne że wreszcie można takie sprawy załatwić szybko, bezproblemowo i BEZPŁATNIE :) 

sprzęt porady inne

Komentarze

0 nowych
Monczkin   13 #1 25.07.2012 14:44

@djDziadek
Nie bój, nie bój. Jak się połapią, to wyprostują sprawę :p

Axles   16 #2 25.07.2012 15:10

No ciekawa wiadomość, może się przydać ta informacja niebawem.
Przy okazji szukam osób które korzystają z pakietu UPC tv+telefon+internet w celu dopytania o kilka spraw :P

Vidivarius   13 #3 25.07.2012 15:26

Ehh. Jak nic przypomniała mi się piosenka z okazji "Dnia pieszego pasażera"
http://www.youtube.com/watch?v=9EfdiKz-z8U
(niestety piosenki przy tramwaju nie znalazłem)
i optymistyczny komentarz do niej z tłumu gapiów:
"Nie bój, nie bój, wyłączą Ci..."
Oczywiście życzę Ci jak najlepiej :)

--edit--
Zlazłem dla niezaznajomionych:
http://www.youtube.com/watch?v=yepAxcUJAp8&feature=relmfu 13:51

Autor edytował komentarz.
  #4 25.07.2012 16:43

Zgłosiłeś na błękitnej linii? Czy to nie jest linia dla przemocy w rodzinie?

Mifczu   11 #5 25.07.2012 17:44

To standard już od dawna wszędzie, kolega jak się przeprowadzał bez problemu przeniósł kablówkę z Internetem na takiej samej zasadzie, pan przyszedł 15min i po kłopocie wszystko jak było tak jest w nowym miejscu. Umowa jest przecież przypisana do osoby a nie miejsca. Problem byłby jakby nie było w nowym miejscu infrastruktury. Ale nie pamiętam by było inaczej.

djDziadek   16 #6 25.07.2012 17:56

@mifczu - i owszem, z "normalnymi" uslugami tak jest i bylo, jednak Neostrada do niedawna nie byla normalna usluga, teraz nabiera ludzkiej twarzy :)
@wszyscy - nie, nie wylacza, okazuje sie, ze teraz to standard, a telefoniczne biuro obslugi Orange - rowniez nazywa sie "blekitna linia" ;)
Przepraszam za brak polskich liter - komentarz pisany z mojej nowej zabaweczki ;)

Semtex   17 #7 25.07.2012 18:04

@djdziadek
Co to za zabaweczka? :D Jestem na telefonie i nie mogę sprawdzić UA

djDziadek   16 #8 25.07.2012 18:07

@semtex - Samsung S+ prosto z serwisu po kolejnej naprawie z nowym wyswietlaczem i softem ;)

Over   9 #9 25.07.2012 19:35

@Axles
jak masz pytania dot. infrastruktury jak i działania sieci UPC to pisz do mnie :)
troche w tym pracuje także mogę ci pomóc ;)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #10 25.07.2012 22:53

No cóż, wygląda na to że nasza Telekomunikacja Polska Orange (czy jak tam ten wynalazek się nazywa) w końcu dogania resztę Europy.

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #11 26.07.2012 01:06

@Axles

Pytaj :)

@Overclocker

W jakim sensie pracujesz? Ja jestem userem UPC.

command-dos   17 #12 26.07.2012 08:12

@zyzio_mach3 - też mi się tak wydawało

Coś ciężko mi w to wszystko uwierzyć ;) http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/2431__cal_a_prawda_o_tp_s.a._.php

Mariuce00   6 #13 26.07.2012 08:45

"ot tak, po prostu - jak na zachodzie" dobre ;)

djDziadek   16 #14 26.07.2012 08:53

@command-dos - niestety, z kolejnością zamówień tak niestety jest nadal..., ale to z kolei u każdego operatora... :)

Autor edytował komentarz.
mWilQ   5 #15 26.07.2012 12:51

Takie atrakcje tylko w mieście, a poza jego granicami, w małej wiosce, mimo dość dobrze rozwiniętej infrastruktury (skrzynki tp przy drodze obok sporej ilości gospodarstw) mur beton. Co gorsza zgłoszenie zapotrzebowania na usługę rozpoczęło się od tyłka strony, tj. wysłania urządzeń z magazynu wraz z dokumentami umowy. Dopiero po tym etapie pojawili się technicy z firmy podwykonawczej, żeby stwierdzić, że nie opłaca się ciągnąć kabla do nowego osiedla, bo za mało tam jeszcze domów. Świetne podejście... każdy nowy mieszkaniec szuka usługi, odbija się od tp/orange i trafia do lokalnego dostawcy. Wiara w to, że za xxx lat jak teren będzie zabudowany, mieszkańcy ponowią prośbę o podłączenie jest po prostu śmieszna. To tyle w kwestii zbliżenia się do reszty Europy ;) Oczywiście jak status zamówienia zmienił się na "brak technicznych możliwości" to urządzenia należało odwieźć na własny koszt pod groźbą kary finansowej nieadekwatnej do wartości sprzętu.

  #16 26.07.2012 13:31

DJ widze ze rozwijasz sie na wielu frontach - gratulacje :)
Pozdrowienia dla Małżonki :)