Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Aplikacje „uśmiercone” przez Windows Phone 8.1

Premiera Windows Phone 8.1 w kanale deweloperskim już za nami. Zapewne większość z nas ma już najnowszą odsłonę okienek i pierwszy zachwyt powoli mija. Czas na podsumowania i wnioski. Postanowiłem pójść trochę w inną stronę i przedstawić nowości w Windows Phone 8.1, które mogą „uśmiercić” używane do tej pory aplikacje. Możliwe, że wraz z premierą nowych mobilnych okienek przestaniemy używać niektórych programów, gdyż oferowane przez nie funkcje będą pokrywać się z tymi systemowymi (lub będą znacznie uboższe).

Oto dość subiektywna lista takich „uśmierconych” aplikacji:

Zbędne aplikacje: skróty do ustawień sytemu (WiFi, blokada ekranu, lokalizacja...)

Wraz z instalacją Windows Phone 8.1 dostajemy centrum powiadomień. Znajdziemy tutaj wiele nowych elementów, w tym szybki dostęp do ustawień systemu. Błyskawicznie dostaniemy się do opcji, ale również trywialnie włączymy WiFi, GPS czy inne elementy systemu. Brakuje tutaj tylko dostępu do sieci (uruchomienie transmisji danych), może zostanie to dodane w wersji finalnej.
Zbędne stają się zatem wszelkie aplikacje pokroju Kafelki ustawień czy Skróty Systemowe. W nowej odsłonie Windows Phone tego typu oprogramowanie skazane jest na wymarcie. Oczywiście znajdą się fani takich rozwiązań (proste skróty przez kafelki), ale nie ma co liczyć na dalszy, tak szybki rozwój aplikacji z tego segmentu.

Zbędę aplikacje: sprawdzanie aktualizacji aplikacji

Windows Phone 8.1 oferuje szybkie sprawdzenie czy zainstalowane aplikacje nie dostały nowej aktualizacji w markecie. W szczegółach sklepu przejrzymy historię pobrań i zbiór zainstalowanych aplikacji.

Oprogramowanie w stylu SysApp Pusher może nagle stracić sens. O ile we wcześniejszych wersjach systemu nie było wymuszania sprawdzenia aktualizacji, o tyle obecnie jest to zaimplementowane w systemie. Ratunkiem mogą być tylko aktualizacje aplikacji firm OEM, które niekoniecznie muszą w ten sposób być znajdywane (chociaż nie jest to pewne). Jednakże SysApp Pusher czas świetności ma już za sobą.

Zbędę aplikacje: mierniki baterii

Microsoft udostępnił oszczędzanie baterii jako oddzielną aplikację na liście oprogramowania w systemie. Dzięki takiemu zabiegowi możemy przypiąć kafelek, który będzie wskazywał stan naładowania naszej baterii. Sama aplikacja zyskała nowe możliwości jak chociażby listowanie oprogramowania najbardziej „prądożernego”.

W tym momencie aplikacje firm trzecich do monitorowania stanu baterii tracą na znaczeniu. Mogą ich uratować jedynie zaawansowane statystyki i analizy danych, ale jednakże będzie to już „wymierający” typ aplikacji.

Zbędne aplikacje: nawigacja

Finalna wersja Windows Phone 8.1 dostarczy dla każdego użytkownika systemu pełną wersję nawigacji od Nokii (z plusikiem). Ogrom funkcjonalności w tej darmowej aplikacji może przyćmić niejedną płatną odmianę tego typu oprogramowania.
Trzeb przyznać, że taki ruch ze strony Microsoftu/Nokii może być trudny do przełknięcia dla firm tworzących nawigacje. Będą musieli się bardziej postarać, aby przekonać klientów do zakupu ich oprogramowania.

Zbędę aplikacje: przeglądarka www

Na koniec zostawiłem najbardziej kontrowersyjny punkt, ale moim zdaniem całkiem ważny. Nowa odsłona IE na Windows Phone jest niezmiernie ciekawa. Wersja 11 posiada takie elementy jak tryb incognito, tryb czytnika, nieograniczoną ilość zakładek, przewijanie stron tył/przód za pomocą gestu przesunięcia strony w poziomie, zapis haseł, moduł kompresji, synchronizacja zakładek czy haseł, poprawione wyświetlanie filmów - HTML5 (tak, ten nieszczęsny YouTube też działa już zgodnie z wymogami G.), wsparcie dynamicznych kafelków ze stron www.
Taki stan rzeczy zapewne wpłynie znacznie na atrakcyjność IE 11 na Windows Phone. Tylko wysokiej jakości alternatywne przeglądarki będą miały jakiekolwiek szanse w starciu z wbudowanym Internet Explorerem.

Tak wygląda moja lista „uśmierconych” aplikacji po premierze Windows Phone 8.1. Macie jakieś własne przykłady, a może nie zgadzacie się z którymś punktów? Czekam na feedback :)

 

oprogramowanie porady urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
AntyHaker   18 #1 16.04.2014 16:28

Zgadzam się w 100% :D

tomeeek64   10 #2 16.04.2014 16:55

Here Drive+ za darmo z Windows 8.1? Niech szybciej ta Nokia Cyan zostaje wydana :D

Waka   8 #3 16.04.2014 16:56

1. Skróty do ustawień: Długo trwało zanim zaimplementowali to po ludzku, więc uśmiercili byt, który zrodził się z mankamentów WP.

2. Sprawdzanie aktualizacji: Przecież już w Siódemce Marketplace sam sprawdzał czy dysponujemy najnowszą wersją. Jedyne co teraz dodali to zakładka ustawień w Sklepie. Uśmiercenie nietrafione.

3. Oszczędzanie baterii: Jedyne co zmienili to dodali kafelek, bo ten feature w Windows Phone siedzi od dłuższego czasu, więc naprawdę? Jest tak źle, że trzeba się chwalić takim czymś?

4. Nawigacja: Kolejny misskill, nawigacja od Nokii jest w WP od samego początku i na starcie była rewelacyjna. 8.1 dał nam kilka nowych bajerów, ale przełomem bym tego nie nazwał.

5. Przeglądarka WWW: Ale WP nigdy nie miał alternatywy dla IE (MS w akcie wspaniałomyślności zablokował wszystkie inne silniki niż Trident), więc co niby mieli zabijać? Miernej jakości nakładki? Poza tym bądźmy szczerzy... Internet Explorerowi jeszcze daleko do konkurencji z Androida czy iOS. I tak na marginesie UC Browser jest lepszy ;)

ziupo   6 #4 16.04.2014 17:12

Jeśli ktoś nie przykłada szczególnie dużej uwagi na aparat, to rozbudowana podstawowa aplikacja aparatu może zastąpić inne aplikacje.

ziupo   6 #5 16.04.2014 17:26

Waka widać, że nie używasz WP, a djfoxer nie sprecyzował dokładnie zmian.

Ad.1) Centrum powiadomień to nie tylko skróty do aplikacji, to także [jak nazwa wskazuje] powiadomienia.
Ad.2) Sprawdzał, ale sam nie uaktualniał, a w dodatku częstotliwość sprawdzania była bardzo słaba.
Ad.3) Niezupełnie, jak napisał autor to rozbudowana opcja, dzięki której widzimy, które aplikacja zabierają najwięcej zużywają energii.
Ad.4) Masz rację, ale tylko częściowo, tylko Lumie miały te nawigacje za darmo [mapy i nawigacja samochodowa]. Od teraz będzie za darmo dla innych telefonów z WP8.1.
Ad.5) To dotychczasowe warunki dopuszczenia aplikacji do Sklepu nie pozwalają wypuścić innych silników na WP, ale od teraz MS umożliwia jest tworzenie uniwersalnych aplikacji, które będą działały na W, WRT i WP co otwiera drogę do napisania niezależnej przeglądarki. Ponadto istnieje nieoficjalny port Opery na WP, dostępny na XDA.

Piotrek2255   11 #6 16.04.2014 17:50

@Waka
Co do 4. jest rewolucja, bo przedtem Here Drive był dostepny tylko na Nokie, teraz będzie dostępny dla każdego i to na darmowej licencji(przedtem płatny)

Co do 5. Na WP nie ma konkurencji, nawet jakby wszystko było odblokowane to i tak trzeba by się solidnie postarać żeby dorównać IE. Nie ma fajerwerków, ale komfort pracy jest bardzo wysoki.

Co do "Internet Explorerowi jeszcze daleko do konkurencji z Androida czy iOS" używałeś Chrome, nowej Opery, czy Firefoxa na Androidzie, z dwoma rdzeniami i 512MB RAM, ba nawet 1GB RAM? Koszmar! To właśnie im dużo brakuje do IE, który pracuje na wszystkich urządzeniach równie dobrze i to IE brakuje na Androidzie i iOS.
Powiem szczerze, że jeszcze takiego koszmaru jak Chrome na Androida nie widziałem, po prostu wstyd, że Googlowska przeglądarka tak źle działa na Googlowskim systemie.

Mctk   5 #7 16.04.2014 17:52

@waka
UC Browser lepszy od IE?
Pewno nie miałeś żadnej poważnej styczności z Windows Phone, szybko sprawdziłeś, jaka jest najpopularniejsza alternatywna przeglądarka na Windows Phone i piszesz bzdury. Tamta przeglądarka jest wolna, ma toporną odmianę Modern - gdy przyjdzie IE11, będzie martwa.
Myślę, że ostatni raz widziałeś IE6 na Windows XP.

  #8 16.04.2014 17:58

Waka
"MS w akcie wspaniałomyślności zablokował wszystkie inne silniki niż Trident"

Microsoft to nie Google by blokować alternatywne dla siebie przeglądarki (np. ChromeOS). Już pod WP7 miałeś przeglądarkę Nokia xprees na silniku Mozilla Gecko. Pierwszy raz słyszę by MS blokował alternatywne silniki. Jedyny system gdzie zablokowano alternatywne przeglądarki to ChomeOS

Waka   8 #9 16.04.2014 18:06

@ziupo: Muszę Cie zmartwić, bo słuchawkę z WP mam od prawie trzech lat, więc prawdopodobnie mam staż dłuższy niż autor i Ty :P Wprawdzie mam wersję 7.8, ale szczerze? Czy to sprawia jakąkolwiek różnicę? Kiedyś tutaj na blogu był artykuł, który zauważał, że nowości proponowane w 8.0+ są tak nikłe, że nie ma sensu się przesiadać, a ten wpis jedynie utwierdza mnie w tym przekonaniu. Jedynym problemem, który czasem doskwiera to fakt, że czasami okazuje się, że jakaś fajna apka jest dedykowana dla Ósemki i na starszym systemie nie ruszy.

1) Ale czy mówię, że centrum powiadomień to tylko kafelki? W którym niby miejscu? Napisałem "skróty do ustawień", bo odnosiłem się do określeń zastosowanych przez autora artykułu.

2) Zależy od tego do jakiej sieci jesteś podpięty, jak lecisz na WiFi to nie jest tak źle. Poza tym znowu imputujesz mi coś, autor napisał o "sprawdzaniu aktualizacji" to odniosłem się do tego, że jak ma to wyglądać tak to jedyną zmianą jest dodanie zakładki opcji. Teraz patrzę i rzeczywiście jest na screenie opcja automatycznej aktualizacji, ale i tak jest to bardzo licha i zabawna zmiana. Najpierw dają system, który w ogóle nie da się skonfigurować, a potem każda kolejna opcja robi za krok miowy.

3) No zgoda, jest to niby jakiś postęp.

4) Guzik prawda, od jakiegoś czasu wszystkie nowe telefony mają dostęp do nawigacji od Nokii, po coś chyba ten MS płacił za te wsparcie dla map na kilka lat. Nie jest to nowość z 8.1

5) Czekaj tatka latka, uniwersalne API to na razie szumne zapowiedzi. Jak będzie to wyglądać w praniu i jakie to będzie mieć ograniczenia to już się boję. Zgoda, istnieje niestabilny port Opery Mobile z poprzedniej generacji systemów naręcznych z Redmond, ale ilu użytkowników odblokuje sobie WP?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #10 16.04.2014 18:23

Windows Phone 8.1 prezentuję się jeszcze lepiej, niż przypuszczałem ;)

djfoxer   18 #11 16.04.2014 18:35

@Waka
Wybacz ale jesteś amatorem w świecie WP :)
Mój pierwszy kontakt z WP7.0 był podczas lokalnej grupy .NET. W listopadzie 2010 roku (kilka tygodni po światowej premierze) miałem już w ręku LG E900 z systemem RTM. Kilka miesięcy później wygrałem na własność LG E900. Później było grzebanie w rejestrach, apki na XDA, własne homebrew, kupno Lumii 900 i 820 teraz. Więc "z czym do ludzi"? :P

Jeśli wg Ciebie nie ma znaczących różnic pomiędzy 7.x a 8.0 to widać, że faktycznie nie miałeś kontaktu z WP8.0. Polecam przejrzeć możliwości SDK. Co więcej, pomiędzy 8.0 a 8.1 różnica jest również duża.

Co do punktów.

1. Sprawdzanie aktualizacji - trwało długo w przypadku apek, a jeszcze dłużej w przypadku oprogramowania od OEM. SysApp Pusher był bardzo popularną apką dla ludzi używających WP do czegoś więcej niż tylko dzwonienia i poczty. Ręczne wymuszenie to duże ułatwienie w WP8.1. B. duże.

2. W apce do oszczędzania baterii teraz jest podział na najbardziej prądożerne apaki. Olbrzymi krok do przodu.

3. Nawigacja - OMG! Nawigacja była darmowa tylko dla Nokii. Mając HTC, Samsunga itd. musiałeś płacić. Co więcej tańsze modele Lumii miały tylko wersję z lokalną nawigacją (bez plusa). Z WP8.1 KAŻDY (Nokia, HTC, Samsung inne) otrzymają pełną nawigację (z "+") za free. Kolejna olbrzymi zmiana.

4. IE 11 - masz WP7.x więc masz stare IE. W 8.1 IE działa rewelacyjnie, bez porównania do starej wersji z WP7.x. Ogrom możliwości, które wymieniłem, stawiają ją w czołówce mobilnych przeglądarek. UC Browser jest ok na starym WP jak nie masz WP8.1. IE jest szybszy i ma masę nowych możliwości.

Ogólnie wpis był kierowany do osób mających większy kontakt z WP i chociażby kojarzących nowości w WP8.0 ;) :p Pozdro :)

czeslaw514   3 #12 16.04.2014 18:44

Dla mnie WP stał się niemal idealny. Do androida na pewno już nie wrócę.
@Waka
Co do różnic między 7.8 a 8 są spore. To jak z nową generacją samochodu. Karoseria może niewiele się zmieniła, ale samochód jeździ lepiej i jest przyjemniejszy w obsłudze.

Waka   8 #13 17.04.2014 01:07

Człowiek ma odmienne spostrzeżenia i od razu jaka spina. Nawet się dowiedziałem, że nie miałem żadnej styczności z tym systemem, serio? Zawsze u fanów WP drażniło mnie to jak ciężko przyjmują krytykę ich ulubionego OS.

@Mctk: Nie skomentuję tego ;)

@Anonim: Sprawdź user agent :P

@djfoxer: Czyli nie masz aż dużo większe stażu ode mnie, więc bez spiny ;) Odnośnie różnic pomięczy 7.X i 8.X to zawsze słyszę, że są kolosalne, a potem czytam artykuły takie jak te i dowiaduję się, że wśród nich jest ulepszenie apki "oszczędzanie baterii" i staram się nie wybuchnąć śmiechem :P

1) Jak już mówiłem, dają idiotycznie ograniczony system, a potem każda kolejna poprawka zakrawa na miano rewolucji. Kpina z userów.

2) Jest to krok do przodu, ale jak już mówiłem, jeśli to mają być te spore różnice to pozostawiam to bez komentarza...

3) Tutaj przyznam rację, o tym, że Here Maps ma trafić za free do wszystkich WP czytałem już jakiś czas temu i myślałem, że już się tak stało, a okazuje się, że dopiero w 8.1 to wprowadzą.

4) Czytanie ze zrozumieniem. Napisałem, że nigdy nie było prawdziwej alternatywy dla IE ;)

"Ogólnie wpis był kierowany do osób mających większy kontakt z WP i chociażby kojarzących nowości w WP8.0 ;)"

Dobra mam dosyć. Wypisujecie sensacje pokroju "marketplace ma nowy feature, kolejny kamień milowy w rozwoju WP", a kiedy ja to komentuję to dowiaduję się, że nie mam kontaktu z WP i nie kojarzę nowości, no kaman. Nie umiesz obronić te nowości to mnie dyskredytujesz? Bądźmy poważni.

djfoxer   18 #14 17.04.2014 08:30

@Waka
Nie miałem na celu pokazanie nowości i ich bronić, ale rzetelnie pokazać kilka ficzerów, które "uśmiercają" popularne do tej pory apki.

Ogólnie nie chciałem nikogo dyskredytować, ale pokazać, że wpis był targetowany do osób śledzących nowinki i zmiany w WP, stąd tak to ująłem. Nie odbieraj tego jako jakiejś złośliwości czy coś w tym stylu.

klisza   7 #15 17.04.2014 10:26

Tu przedmówca miał rację, że wypuścili ograniczony OS i każdy ficzer jest rewolucją.

Ale najważniejszą zmianą jest w końcu obsługa szyfrowania maili kluczem PKI, czyli wynalazkiem Microsoftu, który - jeśli chodzi o platformy mobilne - nie działał tylko na Windowsie.

Tak na marginesie, to ciekawi mnie bardzo ten system, ale jakoś się nie mogę do niego przyzwyczaić. Ale to chyba jedyna sensowa alternatywa dla iOS.

ziupo   6 #16 17.04.2014 13:01

Waka oj muszę Cię zmartwić, nie masz dłuższego stażu ode mnie ;) Co do reszty, poza punktem 4. w zasadzie nie mam większych zastrzeżeń, ale warto doprecyzować, że dotychczas był to same mapy Nokii w okrojonej funkcjonalności, a od 8.1 mówimy już o wersji pełnej. Trudno to negować, wypada raczej docenić.

  #17 17.04.2014 15:01

"Błyskawicznie dostaniemy się do opcji, ale również trywialnie włączymy WiFi, GPS czy inne elementy systemu" -> czy to znaczy, że np. WiFi załączy się po kliknięciu w ikonę, czy też ikona odeśle do ustawień?

rgabrysiak   12 #18 17.04.2014 15:41

Do listy zbędnych aplikacji dodałbym jeszcze App Social, od teraz w sklepie mamy aplikacje polecane dla nas.

rgabrysiak   12 #19 17.04.2014 19:55

@eizo0099 (niezalogowany) jeżeli masz wyłączone wifi to po kliknięciu w ikonę zostanie ono włączone.
Ale w odwrotną stronę, zostaniesz już odesłany do ustawień.

vircung   5 #20 19.04.2014 13:27

A mnie trochę boli konieczność używania dodatkowej aplikacji do prowadzenia rozmów na Facebooku . Wcześniej wystarczyła aplikacja wiadomości i wszystko było w jednym miejscu. Byc może jest to powiązane z decyzja Facebooka o rozdzieleniu funkcjonalności.

  #21 25.04.2014 23:35

Jak pobrav wp 8.1? U mnie przy próbie aktualizacji wyskakuje blod (8xxcccx)

djfoxer   18 #22 26.04.2014 11:31

@nico2014pz
Jaki to dokładnie kod? Podobno MS już pracuje nad rozwiązaniem kilku najpilniejszych błędów przy aktualizacji.

  #23 04.05.2014 00:42

Waka miałem WP 7 ,7.8 i zmiany są duże bardzo duże w porównaniu do starszego systemu sam wp 8.1 to już bardzo duża zmiana . Moja L1520 to inna Lumia po zainstalowaniu WP8.1 teraz to widac ze ten system jest dostosowany do L1520

  #24 12.05.2014 12:20

@djfoxer
Odbieram dzisiaj albo jutro z salonu Lumie 1320. To moja pierwsza słuchawka z WP. Podobno są jakieś błędy w wersji dev 8.1. Czy w moim przypadku warto od razu założyć konto develop i aktulizować kafelki czy lepiej poczekać na oficjalny produkt?

djfoxer   18 #25 12.05.2014 18:30

@ReidakŁódź
Ciężka decyzja. Ogólnie WP8.1 prev na mojej L820 działa stabilnie, aczkolwiek niektórzy mają problemy z WP8.1. Jeśli chcesz skosztować nowości to warto zainstalować, bo dopiero 8.1 daje poczuć moc na WP.

  #26 13.05.2014 15:43

Ciekaw jestem czy w tej nieprawdopodobnie super hiper turbo nawigacji będzie też nawigacja na Cyprze. O tyle dziwne, że na Nokii 8.0 z Nokia Maps działała a na Lumii 150 z WP 8.0 nie. I jeszcze fajny komunikat: "jesteś na obszarze, na którym nawigacja JESZCZE nie działa! Super. A druga sprawa: czy powróci możliwość importu zapisanych tras ze strony internetowej (mapy Nokia). A MS wody w usta i bujaj się.

djfoxer   18 #27 13.05.2014 19:43

@manat
Nawigacja na Cypr? Widzę, że mapy są, ale niezbyt duża to paczka (ok 50MB, Polska ma ponad 200MB). Poza tym nie ma Lumii 150.

  #28 22.05.2014 16:03

Jakie wy macie problemy,wybyście chcieli żeby WP8.1 był jak android a oni próbują coś innego dodać coś wyjątkowego

  #29 11.06.2014 23:30

Jeżeli ktoś kupując smartfon z WP (jakimkolwiek) oczekuje żeby to działało jak Android.... to robi mi się przykro. 3 lata temu kupiłem low-endową Lumie 610, najpierw na 7.5, potem na 7.8(System pomimo wad jest świetny!!!!) i w porównaniu z chociażby Samsungiem galaxy mini 2 działa szybciej i sprawniej(Samsung ma dwa razy więcej pamięci i wyższe taktowanie procesora). Od dwóch miesięcy mam Lumie 625 (aktualnie mam 8.1) i ktoś kto twierdzi że pomiędzy 7.x a 8.x nie ma praktycznie różnic wywołuje uśmiech na mojej twarzy :P. WP 8.x działa świetnie i według mnie pod każdym względem przewyższa smartfony z androidem!!! (oczywiście porównując telefony o zbliżonych parametrach, bo nie twierdzę że np. S4 jest gorszy od jakiejkolwiek Lumii). Ja 3 lata temu decydując się na Lumię już nigdy nie kupie smartfona z innym systemem!!!! (A TYM BARDZIEJ Z ANDROIDEM!!!!!!!!!!!!)

Azawakh   3 #30 17.08.2014 09:23

Ja oczekuję, że w końcu pojawi się przeglądarka pokroju znanego z Androida albo iOS Puffina lub Photon Browsera, która potrafi przetworzyć elementy flashowe na stronach www tak by były prawidłowo wyświetlane na urządzeniach, które nie posiadają natywnego wsparcia dla Flash Playera. Moim zdaniem przeglądarka w nowoczesnym smartphonie wartym często 2-3000 złotych obowiązkowo powinna sobie radzić z takimi elementami gdyż nie każda strona została już dostosowana do nowych styandardów HTML nadal jest Flasha, którego brak wsparcia w postaci wtyczki uniemożliwia wyświetlanie a przecież nie wydaje się kupy kasy, (za ktorą można kupić już laptop) na smartphona tylko dlatego, żeby sobie poszpanować a po to, żeby korzystać tak samo jak na komputerze PC bo w końcu żyjemy już w erze post PC.

Azawakh   3 #31 17.08.2014 09:25

@Mctk: Uważam, że Maxthon jest zdecydowanie lepszy niż UC Browser w przypadku WP 8.1

Azawakh   3 #32 17.08.2014 09:29

@Waka: Uważam, że jest kilka lepszych przeglądarek niż UC Browser obecnych na WP jak choćby Surfy ale niestety żadna z przeglądarek nie obsługuje na stronach www Flasha a w Androidzie UC Browser, Dolphin, FlashFox, Puffin, Photon Browser z powodzeniem obsługują i nie trzeba się irytować pustymi polami czy też wyskakującymi komunikatami o braku wtyczki. Na Androidzie to popostu działa!

Azawakh   3 #33 17.08.2014 09:34

@czeslaw514: Całkowicie się zgadzam różnice pomiedzy 7.5 - 7.8 a 8 - 8.1 są ogromne i tylko na plus ale niestety brakuje mi porzadnej przeglądarki takiej jak Puffin czy Photon Browser pozwalającej mi na swobodne korzystanie ze stron www dzięki obsłudze Flasha bez wtyczki Flash Player tak jak na iOS.

  #34 24.06.2015 18:44

Byłem androidzistą, a zacząłem od lg gt 450 jak tylko się ukazał. Androidowi ile byś ramu dał, to za mało, Internet pił jak szalony, nawet cztery rdzenie nie pomagały na zamulenie po paro miesięcznym użytkowaniu. WP 8.1 wymiata z 512 MB ramu. Po dziewięciu miesiącach użytkowania nie pomyślałem o nowszym modelu Nokii, z andkiem co parę miesięcy kupowałem nowszy, niby lepszy, niby??

  #35 09.06.2016 23:37

@anonim (niezalogowany): I tak sobie myślę może własnie ten fakt ubił sprzedaż Nokii i samą Nokię, bo po co kupować nowy wypasiony tel, gdy obecnie używany model wciąż daje radę i przyjemnie się z niego korzysta. Nawet najtańsza lumia zapewnia dobrą (przyzwoitą) wydajność.