Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Visual Studio Achievements

Każdy kto gra w gry, spotkał się z terminem achievement, czyli osiągnięcie. Za każdą, rzecz jaką zrobimy w grze, czy to znalezienie sekretu, czy zwykłe przejście mapy, odblokowujemy określone osiągnięcie. Jest to obecnie na konsolach, czy na Steamie. Możemy pochwalić się osiągnięciami wśród znajomych w systemie w jakim gramy, czy na Facebooku. Prosty sposób na wydłużenie gry i zwiększenie więzi pomiędzy graczem, a grą.

Visual Studio Achievements. Co ma do tego Visual Studio? Ktoś wpadł na genialny pomysł. Połączył założenia achievementów ze świata gier z kodowaniem w Visual Studio! :) Wszystko zaczęło się na www.reddit.com, gdzie ktoś z nudów/dla żartów dodał wątek "A co gdyby, Visual Studio miało osiągnięcia?". Okazało się, że pomysł chwycił na tyle, iż powstał... plugin (darmowy) do Visual Studio! Każdy z Was może go ściągnąć i zainstalować w Visualu. Od tej chwili będzie zbierał osiągnięcia, niczym w grach wideo :)

Tak jak w grach, za konkretne czynności odblokowujemy osiągnięcia, tak ze pewne działania podczas tworzenia kodu, zarządzania Visual Studio, sposó kodowania itp. dostajemy również adekwatne achievementy.

Instalacja

Strona domowa Visual Studio Achievements znajduje się pod tym adresem:channel9.msdn.com/achievements/visualstudio

Plugin jest darmowy i przeznaczony jest dla Visual Studio 2010 Professional, Premium oraz Ultimate. Niektóre osiągnięcia wymagają posiadania FxCopa.

Działanie

Po zainstalowaniu, plugin we własnym wątku analizuje kod programisty podczas kompilacji. Dodatkowo zbierane są zdarzenia i akcje (np. wykorzystanie narzędzi dostarczonych z Visual Studio, debugowanie itp.). Gdy odblokujemy osiągnięcie, pojawi się komunikat, niczym ze Steama, z informacją o achievemencie :) Osiągnięcia, które wymagają kilku konkretnych powtórzeń czynności, są sumowane co jedną minutę.

Z poziomu Visual Studio (Tools->Achievements) można podejrzeć aktualne osiągnięcia. Wymagane jest zalogowanie się poprzez LiveId. Do odblokowania są 32 osiągnięcia, a liczba ta ma być zwiększana.

Dodatki

Visual Studio Achievements oferuje ponadto:

  • wrzucanie osiągnięć na Facebooka (nie przesadzajmy z tym :P)
  • widget, który pozwala na wrzucenie tabelki z osiągnięciami na naszą stronę www
  • podgląd listy rankingowej
  • własne API

Nauka poprzez zabawę

Visual Studio Achievements to nie tylko dobra zabawa, ale również nauka. Analizując osiągnięcia do zdobycia, możemy nauczyć się pewnych narzędzi/sposobów działania (np. FxCop).

Gorąco polecam:) 

windows programowanie inne

Komentarze

0 nowych
4lpha   9 #1 20.01.2012 09:28

To jest świetne!
Raczej nie zwiększa tempa pisania aplikacji, ale frajdę może dać.

Ave5   8 #2 20.01.2012 15:44

Czekam na taki plugin do LibreOffice - może go wydadzą przed moją magisterką ;)

matzu   5 #3 20.01.2012 16:19

Ale jaja :) Z racji tego, że lubię bić osiągnięcia na Steam, to być może też zainstaluję ten plugin. A jak z użyciem zasobów. Mocno obciąża komputer?

Choć za achievement Go To Hell (który widać na załączonym przez Ciebie zrzucie ekranu) powinno się każdemu, który go zrobi, odcinać dostęp do sieci :)

djfoxer   17 #4 20.01.2012 19:01

@matzu
Nie zauważyłem, aby coś mi zwolniło, więc raczej nie zjada to jakoś dużo zasobów.

Powiem szczerze, ten achievement Go To Hell zrobiłem z ciekawości, gdyż wcześniej nie wiedziałem nawet, że można użyć go to w C# :P

matzu   5 #5 20.01.2012 19:37

@djfoxer
Dzięki za odpowiedź. Jutro sobie zainstaluję. Co do tego goto ... domyśliłem się, że zrobiłeś to z ciekawości :P

anakkin   5 #6 20.01.2012 20:53

Zna ktoś podobne wtyczki do innych IDE i podzieliłby się nazwami/linkami?

  #7 21.01.2012 00:43

Genialne!

anakkin   5 #9 21.01.2012 16:20

Z tego co widzę, to dla NetBeansa 7.1 plugin nie działa, a dla Eclipse'a jest projekt ledwo ruszony :(

Xirdus   2 #10 22.01.2012 00:50

Raz - nie każdy sobie może zainstalować. Trzeba mieć VS Professional.
Dwa - pomysł jest o tyle głupi, że achievementy są obecnie bardzo luźno związane z prawdziwą pracą. Lepiej zrobić 256 kliknięć w build i podobne (acziki z sekcji debug są bardzo fajne).
Trzy - goto jest tylko keywordem - wieszać się powinno nie za użycie, tylko za nadużycie.

djfoxer   17 #11 22.01.2012 01:25

@Xirdus
Ja do tej wtyczki podchodzę tak: instaluje ją i zapominam o niej. Jak coś wyskoczy to fajnie, jak nie to nie :) Nie będę robił jakiś tam rzeczy, aby osiągnięcie zdobyć :) Co innego, że z ciekawości można przejrzeć co tam jest.

A z goto się nie zgadzam. Użycie goto świadczy o złym podejściu do kodowania. O bałaganie i brakiem zapanowania nad kodem.