Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

iOS7 kopią Windows Phone?

WWDC 2013 Appla pokazało światu "nowy" interfejs, który przywita się z użytkownikiem w odświeżonej wersji iOS7. Powiem szczerze, to co zobaczyłem, aż powaliło mnie na kolana. Rozumiem, że Apple nie ma już dobrych pomysłów, szkoda tylko że kopiuje totalnie interfejs Modern (Metro) z Windows Phona. Ubolewam nad tym, że ludzie z Cupertuno, tak naprawdę robią krzywdę własnym fanom, przyszłym użytkownikom nowego iOS7. Co maja powiedzieć teraz, kiedy od czasów powstania kafelkowego interfejsu w Windows Phone, cały czas narzekali na tego typu design? W jakiej sytuacji stawiają tych ludzi? To jest przykre.

Ok. Koniec tych, uszczypliwości. Pora na fakty. Xanthia opisała swoje spostrzeżenia odnośnie całej konferencji. Ja zaś w tym wpisie przedstawię punkt widzenia użytkownika Windows Phone. Jest to o tyle ciekaw, że tak na prawdę nowy interfejs w iOS7 jest bardzo znajomy. Apple zaprezentowało nowy UI, którego składniki żywcem wzięte są z Windows Phone. Oto najbardziej rzucające się elementy, które zaprezentowano do tej pory:

Dla mnie to wcale nie wygląda na rewolucję czy nawet ewolucję, a na zwykłą kopię interfejsu Windows Phone.

Przychodzące połączenie jest dokładnie wzięte z mobilnego systemu Microsoftu. Tu nawet nie próbowano zaciemnić tego, co było wzorem dla designerów iOS.
Idąc dalej, ekran multitaskingu. Nawiązania przychodzą dość łatwo. Szczególnie, że w Windows Phone 8.1, dodatkowo obok tekstu będzie ikona aplikacji. Poza tym, możliwe, ze tło będzie do ustawienia jak w Windows 8 (wzorki).
Kalkulator a'la Modern Design, ok w sumie nic szczególnego, ale jednak.
Co więcej, do tej pory ekran blokowania w iOS miał swój niepowtarzalny styl. Teraz przyszła pora na podejrzenie co ma konkurencja (Android i WP) i zrobienie coś podobnego lub wręcz identycznego.
Na koniec wiadomości sms. Schemat był prosty, kopiujemy Windows Phone i dodajemy zaokrąglenia i voila... mamy nowy ekran w iOS7 :)

Myślę, że Microsoft mógłby wykorzystać tą sytuację, aby jeszcze szybciej zdobyć rynek. Wystarczy pokazać obok siebie Windows Phone 8 i iOS7 z dopiskiem

Kupuj oryginał, nie podróbkę
Całkiem chwytliwe, co? Poza tym zastanawiam się, czy Apple będzie kogoś pozywać związku z nowym designem?

Zapewne teraz, będziemy mieli zbiorową amnezję fanów Appla i rozpoczęcie zachwytów odnośnie nowego interfejsu. Liczmy na umiar. Chociaż trzeba przyznać, że nowy iOS jest całkiem ładny. Czysty i bez zbędnych wodotrysków. Szkoda tylko, że widać pewną niekonsekwencję. Raz elementy graficzne mają zaokrąglenia, a na innym oknie już ich nie ma. Poza tym główne okno z ikonami razi pstrokacizną, ale to już sprawa indywidualna.

Zupełnie na koniec informacja, że Siri będzie działać w oparciu o zapytania Binga, więc Windwos Phone i iOS7 są coraz bliżej siebie.

 

sprzęt oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
Semtex   18 #1 11.06.2013 15:43

W końcu nazwa iOS7 zobowiązuje, Win Phone w obecnej wersji też był jako "7" ;)

bachus   20 #2 11.06.2013 15:48

Delikatnie mówiąc, Apple przestaje powoli dyktować trendy, jakość i w którą stronę musi iść Android i WIndows Mobile. Mi szczerze mówiąc prezentacja IOS7 niezbyt przypadła do gustu, te wszystkie "białe" elementy tła jakoś mnie odrzucają, kojarzy mi się z filmami SF, gdzie wszyscy chodzą właśnie na biało, sterylne środowisko itd.

Semtex   18 #3 11.06.2013 15:50

@bachus
Bardzo dobre skojarzenie, zapewne taki świat odpowiadałby Apple ;)

Druedain   14 #4 11.06.2013 16:09

Może dobrze, że ziomek usunął tamten wpis, bo zacząłem narzekać brak jakichkolwiek zmian na blogach i niespełnione obietnice :P .

A tak w temacie wpisu, to faktycznie wygląda na to, że iOS7 to jest zrzynka z kilku różnych interfejsów (widziałem wcześniej porównania do Androida, a nawet MeGoo :P ). Dla pragmatyków to pewnie dobra wiadomość, bo skoro się coś lubi, to można mieć co się lubi nie tylko tam gdzie to wymyślono. Pytanie, czy „rodzina” jako stanowią wierni fani to wytrzyma…

A co do „Szkoda tylko, że widać pewną niekonsekwencję. Raz elementy graficzne mają zaokrąglenia, a na innym oknie już ich nie ma.” – nie gorzej z tym jest w Windowsie 8 http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2012/08/windows-8-desktop-interfac... . Nadal nie rozumiem czemu zostawili ikony z Windowsa 7. Wygląda to fatalnie…

alucosoftware   7 #5 11.06.2013 16:10

No to pojechałeś z tym hasłem reklamowym ;) Chwytliwe, chwytliwe...

  #6 11.06.2013 16:29

Trzeba przyznać, pojechali z tym kopiowaniem. Ale co ciekawe... skoro Apple wzoruje się na interfejsie Microsoftu, to może ten interfejs naprawdę jest aż tak bardzo godny uwagi? Na Androidzie ostatnio następuje minimalizacja i też nieco "spłaszczanie" np. w aktualizacjach aplikacji Google (+ ich zalecenie np. wysuwanie menu z lewej strony).
Po tym jak przez ponad pół roku używałem WP mogę powiedzieć, że była to najbardziej czytelna platforma ze wszystkich jakie używałem. Miała swoje braki, poważne i często dające się we znaki, ale bardzo przyjemna w użytkowaniu. O ile kafli nie widzę na dekstopie / laptopie, o tyle smartfon lub tablet to miejsce dla nich wymarzone.

Aha, a co do:
"Chociaż trzeba przyznać, że nowy iOS jest całkiem ładny."

Bo WP jest ładny? ;)

corrtez   12 #7 11.06.2013 16:44

No cóz tak naprawde to bedzie coraz ciezej zrobic jakis UI tak od podstaw. Duzo rzeczy zostalo juz zrobionych, duzo rzeczy jest dyktowane prze ergonomie wiec pewnie z kazdym rokiem bedziemy mieli powtórki tego zo juz bylo w wiekszym lub mniejszym stopniu.

Fotki z odbieraniem rozmowy so poprostu kopia tego od MS pytanie czy beda sie za to ganiac po sadach?

  #8 11.06.2013 16:49

Za dwa miesiące Apple udowodni, że M$ ściągnęło ich interfejs i dostaną takie kary, że się nie wypłacą.

  #9 11.06.2013 17:16

Co w tym złego że kopiują sprawdzone rozwiązania z androida i winphone, przecież interfejs dzisiejszych desktopów to też 'kopia' wczesnych interfejsów okienkowych z lat 90.

arlid   14 #10 11.06.2013 17:36

Ciekawy spis :) Nawet nad tym się nie zastanawiałem aż tak dogłębnie. Przynajmniej w kwestii graficznej.

DelphiX   7 #11 11.06.2013 17:39

Dla mnie to zwykłe skopiowanie czyjegoś pomysłu. Niestety kondycja Apple mówi jasno, że Apple bez Steve to już nie to samo.

Nie rozumiem dlaczego Windows 8 nie odnosi sukcesów (chociaż na dzień dzisiejszy przegonił Vistę w popularności). Mam nadzieję, że po premierze 8.1 ludzie otworzą oczy jak dobrym system jest Ósemka :)

  #12 11.06.2013 17:41

Przyznam że ja również nie zauważam większego podobieństwa, a już na pewno nie jest ono większe niż by wyszło z porównania z większością innych systemów.

  #13 11.06.2013 18:07

Apple zawsze kradło, pewnie zaraz opatentują ten interfejs i zaskarżą microsoft w sądzie ze skopiowali ich interfejs. Żenada, czekam kiedy apple zginie od swojej broni.

wajdzik   6 #14 11.06.2013 18:12

@szczepaniak: Chyba pora na zmianę okularów, bo Twoje już za słabe. screeny 1, 2 i 3 to ewidętne kopie z WP. Ekran blokady to bardziej z Androida (konkretnie to MiUI). Jedynie czat wiadomości można uznać za autorski. Więc 3 z 5 to kopia z WP, a tylko 1 z 5 można uznać za oryginalne.

djfoxer   18 #15 11.06.2013 18:17

@semtex
iWP7 :)

@bachus
Jak dla mnie takie nijakie kolory nie zachęcają do systemu. Są obojętne. Niczym nie przyciągają do siebie przyszłego użytkownika.

@Druedain
Widziałem, że napisałeś komentarz później, ale nie miałem jak go zobaczyć, bo wpis już zniknął.

Nawiązując do W8, jak dla mnie ten system to takie testowanie "jak ludzie zareagują", stąd zapewne tyle nieklarowności w UI. Sam W8 jest ok, jak nie szuka się za często w nowym Menu Start :)

@alucosoftware
MS mógłby to spokojnie wykorzystać w reklamie, spoko nie będę pobierał opłat :P

@lukasamd
Coś w tym jest. Apple na swojej konferencji dało taki slajd:
http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2013/06/image47.png
Liczby nie biorą się z przypadku. Próbowałeś WP8?

@corrtez
Tak też myślano przed interfejsem zaprezentowanym w Windows Phone, że nic nowego już się nie wymyśli. A jednak można, jeszcze nieraz będziemy zaskakiwani :)

@X.A.N.
Znając Apple, to nie byłoby to jakieś duże zaskoczenie :P Tylko pewnie nie stać by ich było na wizerunkową klapę, jakby branża zaczęła dogłębniej porównywać oba systemy.

@szczepaniak5315
"- w pierwszym zdjeciu do odebrania rozmów przyciski są w innych miejscach w jednym trzeba przesunąć w drugim kliknąć " - to tylko zmiana ułożenia ikon, przed tym ekranem w WP, jak dzwoni telefon zablokowany masz tylko opcje "odsłoń by odebrać" :P więc kopia 1:1 :) Co więcej same ułożenie przycisków i UI jest wierną kopią.

" w drugim zdjęciu masz ikony na dole. W WP masz u góry zegar, w iOS nie masz...Gdzie tu kopia? " - ikony będą w WP8.1, zegar jest opcjonalny dla WP, nadal identyczna zrzynka

"- trzecie zdjęcie; kalkulator jest zupełnie inny zero podobieństw " - patrz na sam design, ułożenie, porównaj kalkulator z WP i z wcześniejszych wersji iOS6 i starszych, zanotuj różnice i je opisz ;) (żart, jak coś, spoko :P)

"- ekran blokowania- czyli czwarte zdjęcie. Gdzie tu podobieństwo? Zegary są inne, inny układ na ekranie blokowania " - jak pisałem, chodzi tu głównie o sam zamysł : przeciąganie ekranu do góry, obecnie treść ekranu w WP8 jest w pełni konfigurowalna

"- piate zdjecie; gdzie tu kopia? to ze w formie czatu są wiadomosci? Iphone ma je od pierwszych wersji iOS, na belce u góry też masz inny układ" - masz rację, tylko mówimy tu teraz o designie, porównaj te okno z iOS6. Teraz to są płaskie, z małą ilością kolorów okna, czysty ascetyzm, spójrz na te same okno w WP (design/kolty, ogólny flow) już widzisz? :)

@sdj
Chodzi tu o to jak został przyjęty WP na początku (kafelki, oszczędność koloru i designu, ułożenie elementów itp. itd.), m.in. przez zatwardziałych fanów iOS, którzy teraz (pomimo olbrzymich podobieństw do WP) nie mogą przestać zachwycać się nad "nowym" iOS.

@arlid


@DelphiX
Nowe zawsze odstrasza (patrz właśnie WP), więc pewnie W9 (a może już, jak piszesz, W8.1), który niczym zbytnio nie będzie się różnił od W8, będzie zachwycał userów :)

@Freeer
Pozwól, że się nie zgodzę ;)

bujaka5236   2 #16 11.06.2013 18:30

Trafiłem na fajną grafikę przedstawiającą podobieństwa z Androidem [choć do końca się nie zgodzę jako posiadacz Nexusa - część rozwiązań jest od Samsunga jako bonus do TouchWiza]: https://lh4.googleusercontent.com/-zXlhc5iGtWg/UbZLz8sWPAI/AAAAAAAAOko/d0YiMP4JH...

Tak czy siak - Apple nie jest innowacyjne. Trzeba jednak przyznać, że świetne marketingowo i sprawia wrażenie dopracowanego, czego nie da się powiedzieć o Androidzie, a także cenionego przez "programistów" - ilość aplikacji na WP nadal nie zachwyca...

Jaro070   16 #17 11.06.2013 18:32

Niektórzy twierdzą, że iOS7 jest podobny do... Symbiana http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/17708_iOS_7_looks_to_catch_up_to_Sym.php

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #18 11.06.2013 18:39

No cóż Apple kończą się pomysły, bez geniuszu Steva Jobsa zbyt dobrej przyszłości tej firmie nie wróżę. Co do interfejsu inspirowanego WP to nie da się tego nie zauważyć. Patrząc nawet na strony internetowe widać taki trend. Nowa nakładka HTC Sense wyposażona jest w aplikacje, która na czymś bardzo podobnym do kafelków wyświetla informacje.
Tak dużo osób płacze ze względu na kafelki w Windows 8, a tu coraz częściej okazuje się, że to całkiem ciekawy pomysł ;)
Kurczę wszędzie ten WP8, a ja kilka miesięcy temu kupiłem telefon z Androidem, szkoda, że wtedy nie było Lumii 720(lub mogłem o niej nie słyszeć :P) ;/

  #19 11.06.2013 19:33

iOS7 to teraz paskudna atrapa WP 7/8.

chrome_9   5 #20 11.06.2013 20:00

Myślę że nie tylko Apple kończą się pomysły. To dotyczy wszystkich producentów. Każdy mobilny system wygląda coraz bardziej podobnie, każdy ma te same funkcje. Jak gdzieś czegoś brakuje to pojawi się to albo w tym roku albo za rok. Liczba funkcji możliwych do zaimplementowania w telefonie jest skończona.

Finalnie każdy z nich będzie wyglądał i działał prawie identycznie. Różnica będzie tkwiła w dodatkach takich jak usługi w chmurze, integracja z ekosystemem itp.

Autor edytował komentarz.
Xanthia   11 #21 11.06.2013 20:26

Świetni wypis ;) Nie chciało mi się aż tak analizować iOS7. Jedno jest pewne. To co kiedyś można było uważać za ładne, choć niezbyt oryginalne dziś powala na kolana mdłą cukierkowatością. Ive dał ciała jak mało kto. A Jobs pewnie przewraca się w urnie. Apple zawsze kopiowało cudze pomysły, teraz jednak przeszło samo siebie. iOS7 jest koszmarny.

Goldeneye   1 #22 11.06.2013 20:29

Przecież to wszystko już w iOS było. Przełączanie programów - podobny sposób przełączania kart był w Safari. Cała reszta zyskała tylko bardziej zminimalizowaną formę, sam układ nie wiele się zmienił. A przecież minimalizm w projektowaniu interfejsów żył na długo przed Microsoftem. Z resztą, idąc tym tokiem myślenia, można by było napisać że MS skopiował dymki z wiadomości czy lockscreen (też trzeba przesunąć by odblokować) od Apple. Czyli można ciągnąć to w dowolną stronę.

Gdyby w iOS użyto kwadratowych, jednokolorowych ikon, w aplikacjach użyto by tylko dużych czcionek i jednolitego tła, a paleta użytych kolorów byłaby drastycznie mała - wtedy bym się zgodził. Oczywiście, promowanie minimalistycznego UI przez MS i resztę był najpewniej impulsem dla ludzi z Cupertino, ale nie nazwał bym tego kopią, bo to lekko zahacza o hipokryzję. Apple wzoruje się na innych, inni wzorują się na Apple. Z korzyścią dla wszystkich, i niech tak zostanie.

  #23 11.06.2013 20:36

@djfoxer:
"Próbowałeś WP8? "

Nie... urzekł mnie Nexus za bardzo :)
Pewnie jak Google znowu zacznie zamykać jakieś usługi to w końcu w pewnym momencie odpuszczę. Ale póki co jestem ich niewolnikiem, całkiem zadowolonym zresztą.

lucas__   13 #24 11.06.2013 20:49

http://www.youtube.com/watch?v=H7KXr3tKGDg

Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy nowym ios7 a wp. Mianowicie przezroczystość. Wystarczy spojrzeć na filmik, wszędzie półprzezroczyste przenikające tło. I wygląda to dużo lepiej niż pastelowe jednolite kolory w wp, do tego ikony z Meego i powiadomienia z androida. W każdym razie za przezroczystość/blur Apple ma u mnie plusa ;p

  #25 11.06.2013 21:04

No tak a kalkulator to z ciągneli ze tarego casio

  #26 11.06.2013 21:09

No ijeszcze odbieranie rozmów telefonicznych - w telefonie!?
Zero oryginalności!

Axles   17 #27 11.06.2013 21:41

Apple umarło wraz z Jobsem.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #28 11.06.2013 21:57

Czyli jednak Apple to specjalista od wymyślania koła wciąż na nowo. Żadnej innowacji, ino kopiowanie pomysłów innych.

corrtez   12 #29 11.06.2013 23:08

@djfoxer
Byc moze ale zawsze bedzie to cos co juz gdzies u kogos bylo. Moze ten kawalek moze inny kola sie tu raczej nie wymysli. Ale obys mial racje :)

Windows2002   2 #30 11.06.2013 23:15

Ta kopia wyszła lepiej niż orginał.

kamil_w   11 #31 11.06.2013 23:20

Ja tu widzę trochę Windows Phone, trochę HTC Sense i trochę MIUI.

  #32 12.06.2013 00:35

A Apple zrobi jeszcze takiego psikusa, że to wszystko opatentuje hahaha

boson   4 #33 12.06.2013 01:53

Kto wie, kto wie... Akcje Apple'a spadają. Za kilkanaście lat Apple jak nie weźmie się w garść to albo wróci do garażu, albo będzie potrzebna druga w historii pomoc finansowa udzielona przez Microsoft. Lub będzie trzecia możliwość, Microsoft kupi Apple i sprawa będzie prosta jak iOS będzie wierną kalką WP. No dobra... popuściłem wodze fantazji :P

A wracając na ziemię to kopiowanie WP przez Apple'a wcale mnie nie dziwi. Windows Phone jest bardzo wygodnym telefonem dla ludzi, którzy potrzebują systemu do pracy i do rozrywki, bez zbędnego babrania się z systemem i bawieniem się w rootowanie i odblokowywanie telefonu, żeby móc zainstalować aplikacje wymagające praw roota. Jestem prawie pewien, że jakby Jobs zobaczył projekt takiego iOS'a to wywaliłby projektanta na zbity pysk. Ale to już kolejne odejście od wizji Jobsa, po zwiększeniu wyświetlacza, do którego nie doszłoby, gdyby Jobs żył.

Innowacje w nowych produktach Apple'a śladowe, widać, że Tim Cook nastawiony jest na odcinanie kuponów. Jeszcze tylko kilka lat i Apple nie będzie na szczycie, no chyba, że ktoś w zarządzie Apple'a się ogarnie. Jak na razie sytuacja w Apple jest bardzo podobna do sytuacji, gdy Jobs znalazł się za burtą Apple. Tylko że Jobs już nie wróci, a nie widać dobrego następcy na horyzoncie.

W sumie ładny ten nowy iOS... tylko ta cena (przewyższająca czterokrotnie wartość detaliczną wytworzenia jednego iOS'a) jest nie do zaakceptowania.

Kto wie, może w najnowszym iOS 7 jest zaszyta opcja upgrade'u do WP 8.1 :P

macminik   16 #34 12.06.2013 08:12

@boson

"W sumie ładny ten nowy iOS... tylko ta cena (przewyższająca czterokrotnie wartość detaliczną wytworzenia jednego iOS'a) jest nie do zaakceptowania."

Jaka cena ?

  #35 12.06.2013 09:27

Już nie przesadzajcie, tak samo Microsoft nie wymyślił trendu tzw. Flat design. To że Apple podąża tym trendem nie czyni od razu z iOS7 kopi WP7. To że w pewnym trendzie pewne elementy się powtarza to jest oczywiste, bo po co zmieniać coś co spełnia dobrze swoją rolę. Ludzie najpierw zainteresuje się trochę designem, a później bierzcie się za pisanie porównań.

PS. A przykład z aplikacją kalkuatora jest śmieszny, tak samo screen z aplikacji wiadomości, tak naprawdę taki układ wiadomości iOS miał długo przed WP7 (i pewnie taki układ istniał długo przed iOSem również). Także można uznać że WP7 wykorzystało stary jak świat pomysł, tylko z nową oprawą graficzną.

AndrzejG   10 #36 12.06.2013 11:41

Interfejs ładny i wydaje się, że intuicyjny. Cóż, każdy coś od drugiego podpatruje. Przecież żaden normalny producent nie myśli w ten sposób "nie zrobię czegoś takiego, bo konkurencja to ma". Myśli: "muszę to dodać, bo konkurencja to ma", mam wrażenie, że tym się właśnie różni nowy CEO Apple od Jobsa. Tylko to Control Center to przeładowali opcjami i suwakami:
http://img208.imageshack.us/img208/8135/ajods.jpg

  #37 12.06.2013 13:03

Nie wiem kim jest autor tego taksty, ale nie dorobił lekcji. Widać, że z komputerami appla miał tyle do czynienia ile zajęło mu pisanie tych wypocin. Dobra rada: zanim coś napiszesz odrób lekcje i dobiero zabieraj głos. To co nazywasz kopiowaniem było w poprzednich wersjach systemu Appla i pojawiło się na długo przez Windows Phone...

AuToR   9 #38 12.06.2013 13:48

Czy wiesz jak krok po kroku aktywowac grzebanie w rejestrze (lumia 610)? Chodzi mi o wlaczenie:

EKSPORT KONTAKTÓW NA KARTĘ SIM
Jeśli w menu nie pojawia się możliwość importu, to należy dodać poniższy klucz i wartość.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Contacts\Sim]
"EnableSIMAddressBookAndExport"=dword:1

djfoxer   18 #39 12.06.2013 18:37

@Nikt~
Mowa jest o designie, UI, nie o samych funkcjonalnościach! Proszę o rozważne czytanie wpsiu!

@grimor
Dokładnie, a teraz minimalistyczny design z WP jest w iOS.

@Dragowit
Dobra rada, zanim coś napiszesz przeczytaj wpis i zaczerpnij wiedzy. Otóż minimalistyczny design i duża część elementów wzięta została bezpośrednio z Modern UI (Windows Phone). Nikt nie mówi o funkcjonalnościach, a o designie. Warto najpierw przeczytać wpis, przed dodaniem komentarza (przeczytanie tytułu i przejrzenie zdjęć się nie liczy :P ).

@AuToR
Niestety dla Lumii 610 nie jest to możliwe, gdyż trzeba odblokować telefon co najmniej interop (nie jest to możliwe dla tego modelu na dzień dzisiejszy).

Pablo55   6 #40 12.06.2013 20:09
  #41 12.06.2013 21:49

Dzisiaj się ludzie śmiali na uczelni, że "syf goni syf", chociaż może z iOS tragedii nie będzie jak z Windows Phone

boson   4 #42 13.06.2013 00:51

@fervi.doctor
Tragedii nie będzie ale widać, że popularność kafelków stale rośnie. Ten interfejs jest najlepiej stworzonym i najbardziej ergonomicznym interfejsem jaki do tej pory ktoś stworzył. Mam tu na myśli sam design i wygodę użytkowania, a nie jakość aplikacji (tak na wszelki wypadek piszę) ;) Powoli ciężar innowacji spada na Microsoft, czyli jesteśmy w domu :))

  #43 13.06.2013 15:54

@boson
I się zatrzyma jak Windows 8, który jest tak innowacyjny jak Vista (tzn. jest de facto Vistą)

boson   4 #44 13.06.2013 19:39

@fervi.doctor
Czytałeś changelog Windows 8?

kwpolska   6 #45 14.06.2013 15:15

@bujaka5236
> New lighter font

widać że made in idiota… to przecież dalej Helvetica Neue, tylko w lżejszej odmianie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Helvetica_Neue_typeface_weigh... — a sama Helvetica Neue została wprowadzona wraz z Retiną, w miejsce “standardowej” Helvetiki.

kwpolska   6 #46 14.06.2013 18:17

> Co więcej, do tej pory ekran blokowania w iOS odbezpieczało się przeciągając w bok pasek. No cóż, zmieniło się to na przeciągnięcie ekranu od dołu, ku górze - Windows Phone.

surprise, surprise! ta strzałka na dole służy do czegoś innego. https://www.youtube.com/watch?v=8ix7HnH_6cQ

Autor edytował komentarz.
boson   4 #47 14.06.2013 18:28

@kwpolska
Ja tu nie widzę żadnej różnicy. Poza jedną. Apple może opatentować pozostałe trzy kierunki odblokowywania ekranu :)
A na koniec okaże się, że kompas również wymyślono w Cupertino.

kwpolska   6 #48 14.06.2013 20:39

@boson

według djfoxera iOS7 odblokowuje się jak WP7 (^), w rzeczywistości robi się to (prawie) tak samo jak iOS6 (›).

boson   4 #49 15.06.2013 10:22

@kwpolska
Co nie zmienia faktu, ze Apple po raz kolejny odkrywa koło na nowo i zrzyna z Androida i Windowsa Phone'a.

djfoxer   18 #50 15.06.2013 13:36

@kwpolska
O proszę, to jednak niespodzianka :) Fajnie, że dałeś filmik z tym ekranem. Jednak nadal sam design to WP ;)

boson   4 #51 16.06.2013 08:59

@djfoxer
Po prostu uznajmy, że w kwestii designu Windows Phone stał się wzorem dla Apple :)

  #52 17.06.2013 08:44

Ja nie wiem, to dla was takie zaskoczenie, że Apple "kopiuje", żeby nie powiedzieć kradnie pomysły innych? Podajcie mi może coś, co wymyślił Apple. Produkt, który sam stworzył, taki, którego jeszcze nie było na rynku, design, który jest ich dziełem. Misja skazana na porażkę. Nie tylko stare pomysły odgrzewają przykryte pudrem "innowacyjności" i "emejzingu", to jeszcze bezczelnie twierdzą "to nasz pomysł!". I go patentują. A co smutne... patent taki dostają i wojują za jego pomocą z cały światem.

Potem dochodzi do sytuacji, że jakaś firma produkuje coś do paru lat i nagle przychodzi pozew, że maja wycofać produkt i zapłacić Apple odszkodowanie, bo oni coś takiego właśnie zamierzają wypuścić na rynek. Brawo.

koneton   6 #53 17.06.2013 09:59

Szczerze mówiąc nie bardzo widzę te wielkie podobieństwa. Samemu nie mam telefonu z WP i z iOS, więc na podstawie obrazków i dostępnych filmów, mogę napisać, że jeden i drugi system zrzynał z mojego Andka 2.3. Różnice między tymi panelami są zasadnicze, więc dziwi mnie, że dla autora są niemal identyczne.

boson   4 #54 17.06.2013 17:00

@djfoxer
Mam prośbę, jak dodajesz coś do swojego wpisu to sygnalizuj to w komentarzu, bo nie zawsze wpadnę na pomysł, że coś zostało dodane :)

@koneton
W połowie masz rację. Apple nawet nie potrafi dobrze kopiować. Mimo ich starań design Windows Phone jest ładniejszy :)

djfoxer   18 #55 17.06.2013 21:55

@koneton
Od strony designu Android 2.3 a WP to jednak dość głęboka przepaść.

@boson
Faktycznie, będę pamiętał na przyszłość :)

boson   4 #56 18.06.2013 17:20

Byłoby miło :)
Wiem... jestem za wymagający :P

koneton   6 #57 25.06.2013 10:14

@djfoxer od strony przestawionych screenów już mniejsza przepaść. Pytanie, czy przypadkiem to Windows Phone nie jest podobny do wcześniejszych wersji systemu Apple? Ja widzę znacznie więcej podobieństw Windowsa 8 do Gnome3 niż iOS7 do Windows Phone. :)

djfoxer   18 #58 28.06.2013 10:40

@koneton
Zależy jak na to patrzysz. Wg mnie ciężko znaleźć podobieństwa jakiejkolwiek starszej wersji iOS do WP (mowa cały czas o designie).

  #59 05.01.2015 00:27

System kafelków już w latach osiemdziesiątych został wymyślony przez Apple