Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Moje przygody z downgrade Win8 do Win7

Windows 8.x jaki jest, to wie niemalże każdy, kto używa komputera z systemami Microsoft. Następca Windows 7 nie miał zbyt przyjemnego i łatwego startu, jak jego poprzednik, głównie ze względu na poczynione zmiany, które nie spodobały się wielu użytkownikom. Jedni go kochają, inni nienawidzą. Nie będę się opowiadał za żadną z tych stron, bo to nie o tym jest ten wpis. Ten wpis ma dokumentować moją zmianę z Windows 8 na 7 na komputerze UEFI z oryginalną „ósemką”.

Po co Windows 7?

Dlaczego zamieniam nowszy system na starszy, któremu w dodatku skończyło się podstawowe wsparcie? Odpowiedź jest bardzo prosta, kafelkowe dziecko Microsoft po prostu mi się nie spodobało. Ma on swoje zalety, jednak zawsze mnie odrzucał, zaczęło się to przy kontakcie z wersją Consumer Preview, nie przeminęło nawet po instalacji 8.1, który był bardziej życzliwy dla użytkowników zwykłych PC. Sam nie potrafię tego wyjaśnić – po prostu 8.x mnie odrzuca i tyle, druga sprawa jest też taka, że mimo formatu i tak 8.1 jakoś wydaje mi się nieco „zmulony”, nie wiem nawet dlaczego. Mimo wszystko, jak wspomniałem ma swoje zalety: jest lekki i szybki(niestety, nie na moim komputerze, mimo, że na innych, które widziałem chodził znacznie szybciej), oraz obsługuje nowy sprzęt i zawsze to nowsza wersja. Lecz i tak postanowiłem wrócić do 7. Przynajmniej na jakiś czas.

Przygotowania

Pierwsza rzecz, jaką należy zrobić, to oczywiście zaopatrzyć się w Windows 7. Oczywiście w legalny sposób. Zanim jednak to zrobię, to upewniam się, że nie będzie żadnych problemów po zainstalowaniu 7 – mam tu na myśli sterowniki. Szybkie sprawdzenie sterowników dla kluczowego sprzętu jednak odbyło się pozytywnie – sam producent sprzętu, mimo iż sprzedawał go z ósemką, to oferuje sterowniki dla Windows 7. Po tym mogę już zaopatrzyć się w siódemkę i robić backup na komputerze. Ważne dane przenoszę tymczasowo do drugiego komputera. Mam też zainstalowanego Debiana, niestety też musi polecieć, z racji tego, że zamierzam zmienić nieco układ partycji, cóż, dam mu za to parę GB więcej miejsca. Wszystko pokopiowane i mogę zaczynać. Zgrywam więc 7 na pendrive i niech zacznie się zabawa.

Problemy w trakcie i po instalacji

Chyba nie da się zmienić nowszego systemu na starszy bez problemów, tak było i w tym wypadku. Pierwszy problem jaki się ujawnił to to, że pendrive za nic nie chciał mi wystartować w trybie UEFI – nośnik USB wcale nie był widoczny w boot menu, a ręczna próba uruchomienia pliku bootmgr.efi kończyła się błędem, o nieprawidłowym pliku. Dziwna sprawa, myślałem, że 7 64bit obsługuje UEFI, a Secure Boot jest wyłączony. No trudno, włączam tryb kompatybilności i tym razem się udało. Dalej normalnie, ładowanie instalatora, wybór języka, klawiatury i kolejny zgrzyt – wyskoczył mi błąd o braku sterownika CD/DVD. Tutaj się mocno zdziwiłem, bo nigdy nie miałem problemów z instalacją Windows 7 z pendrive, a z tego pendrive już sporo razy instalowałem zarówno 7 jak i 8, więc o co biega? Restart komputera, wracam do 8 i szukam w wyszukiwarce Google odpowiedzi. Znalazłem temat, w którym autor miał taki sam problem jak ja. Jedna osoba doradziła mu przełożenie pendrive w inny port USB. Włożyłem go do portu USB2.0 i ponowna próba. Tym razem nie było żadnego problemu i instalator uruchomił się. Podejrzewałem brak sterowników portów USB3(tam wcześniej usiłowałem podłączyć pendrive i mysz, ale nie chciały działać), co się później miało potwierdzić. No więc lecimy dalej, no i znowu problem. Partycje mam w układzie GPT, a Windows instaluje w trybie kompatybilności, więc nie pozwoli mi się zainstalować na partycji GPT. Trudno i tak zamierzałem zmienić układ partycji, więc wrócę do MBR. Zrobiłem 2 partycje w formacie NTFS, jedną utworzył sobie system i zostawiłem 40GB pustego miejsca na Debiana, gdyż poprzednio moje dane zaczynały już nieco przerastać partycję, tyle powinno starczyć. No i lecimy z instalacją. Dalej nie będę tego opisywał, gdyż problemy z instalacją dobiegły końca, a jak wygląda instalacja, to już nie temat tego wpisu. Po dość krótkim czasie nadeszła wiekopomna chwila, czyli pierwsze uruchomienie systemu. Uruchomił się, lecz problemów to nie był koniec, mianowicie brakowało sterowników do chyba ponad połowy sprzętu mojego komputera, m.in. portów USB3(aaa, więc dlatego nie chciał się zainstalować z pendrive w tym porcie, może też przez to nie chciał wystartować w trybie UEFI, a mniejsza z tym, już za późno na to), dwóch kart graficznych(hybrydowa grafika Radeon+Intel HD), WiFi, Bluetooth, Ethernet, czytnika kart pamięci i jakiegoś niezidentyfikowanego sprzętu. Brak sterowników do kart graficznych powodował grzanie się komputera i szybsze jego rozładowywanie, bo uniwersalny sterownik od Microsoft nie posiadał zarządzania energią moich kart graficznych. Nie było też oczywiście Aero Glass i rozdzielczość była na najniższym poziomie. Ze sprzętu to chyba tylko karta dźwiękowa, klawiatura i touchpad działały bez problemu. Pod tym względem Win8 wygrał, bo po świeżej instalacji brakowało mi tylko sterowników do kart graficznych i do karty Bluetooth.

Po instalacji

Zaczęło się, pobieranie sterowników do grafiki, kart sieciowych i innych kluczowych urządzeń oraz oprogramowania i przywracanie kopii zapasowych. Nic ciekawego, ani godnego uwagi, więc nie będę tu tego opisywał, nie było z tym większych problemów. Na pierwszy ogień poszedł sterownik WiFi, bo właśnie w ten sposób mam połączenie z routerem, który udostępnia internet, a system potrzebuje dostępu do sieci, aby się aktywować. Po instalacji sterowników grafiki komputer przestał się grzać i mogłem uruchomić interfejs Aero Glass, po instalacji sterowników USB3.0 otrzymałem obsługę tych portów. I tak dalej, z każdym sterownikiem. No i praca skończona. W Menedżerze Urządzeń nie ma już żadnych żółtych znaków zapytania. Czy było warto? Myślę, że tak, bo lubię ten system i dużo bardziej podoba mi się niż Win8. Nie posiadam już integracji systemu z usługami Microsoft, ani interfejsu Modern UI, co mi się podoba. Ogółem system całkiem sprawnie postawiony, mogę być z siebie dumny.

Zakończenie

No cóż, mam ten swój ulubiony system Windows i nie muszę patrzeć na „złą” i „niedobrą” ósemkę. Co teraz? Raczej nic szczególnego, poza systemem żadnych wielkich zmian nie przeprowadzam w komputerze. Nieco później, jak odpocznę, to muszę zainstalować jeszcze Debiana, lecz jego instalacja będzie przeprowadzona dużo szybciej, w końcu nie będę musiał już pobierać specjalnie sterowników itd. Mimo wszystko powrót do 8 nie jest wykluczony. Jeżeli głosy o darmowym Win10 okażą się prawdą, to będę musiał poważnie rozważyć powrót na Win8 i upgrade do Win10, ale aktualnie nie myślę o tym, o ile w ogóle dziesiątka mi się spodoba. Czy czegoś mi będzie brakowało z Win8? Cóż, jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził, więc tak. Będzie mi brakowało następujących rzeczy:
  • Ładniejszego i dużo bardziej funkcjonalnego okna kopiowania/przenoszenia plików – było dość ładne i można było z niego pauzować i przerywać kopiowanie/przenoszenie.
  • Menedżera zadań, bo ten z 8 był bardziej czytelny i ładniejszy.
  • Wbudowanego w system montowania plików ISO, tej rzeczy będzie mi brakowało najbardziej. Faktu, że nie muszę nic doinstalowywać, by montować pliki ISO. Z plików ISO nie korzystam za często, ale lubię w nich robić kopie zapasowe swoich danych z płyt, więc trochę szkoda.
  • Menu dostępnego pod klawiszami Win+X, ewentualnie pod prawym przyciskiem myszy na przycisk Start. Wiem, że teraz pewnie niektórzy pomyślą: „ma to swoje Menu Start, co mu jeszcze nie pasuje, przecież może tam zrobić skróty”. Owszem, skróty mogę zrobić, lecz jak w Win8 doinstalowałem Menu Start, to trzymałem w nim tylko swoje programy, a skróty do ważnych miejsc systemowych zapewniało mi właśnie menu Win+X. Nie chciałbym zaśmiecać listy w Menu Start skrótami systemowymi, bo chcę tam trzymać swoje programy i skróty.

Cóż, tylko 4 punkty. Nie najgorzej.

No i to by było na tyle z tego wywodu. Mam nadzieję, że się podobał, gorąco zachęcam do komentowania. 

windows

Komentarze

0 nowych
Semtex   18 #1 06.03.2015 20:31

"" Nie będę się opowiadał za żadną z tych stron,""

Zrobiłeś to w tym wpisie:

""Odpowiedź jest bardzo prosta, kafelkowe dziecko Microsoft po prostu mi się nie spodobało.""

:D

dragon321   10 #2 06.03.2015 21:05

@semtex: Chyba nie czytałeś dokładnie :D Gdybym kochał Windows 8, to by nie powstał ten wpis, gdybym go nienawidził, to bym go zjechał od góry do dołu jaki to on zły, paskudny itd. Owszem, w zakończeniu pojawiło się słowo "zły" i "niedobry", ale specjalnie dałem je w cudzysłów, ponieważ ja tych słów nie wypowiedziałem. We wpisie napisałem, że 8 ma swoje zalety i napisałem też, że będzie mi brakować z niego parę rzeczy, nawet je wymieniłem. Nigdzie też nie znajdziesz w tym wpisie, że Windows 8 to zły system, wcale tak nie napisałem, napisałem poprostu, że mi się nie spodobał. No i, jak wspomniałem, to 8.1 nie za bardzo chciał ze mną współpracować - tematem rzeką jest Bluetooth działający bez problemu w Win8, który posypał się po upgrade do 8.1 i nie chciał za nic działać, mimo, że instalowałem najnowsze sterowniki. W Windows 7 pracuje bez najmniejszego zająknięcia.

Liberator   9 #3 06.03.2015 22:19

Też zrobiłem downgrade z Win 8.1 x64 Pro na Win 7 x64 Pro na stacjonarce i laptopie i widząc w jakim kierunku zmierza Windows 10 to chyba "siódemka" na dłużej zagości w moich komputerach.

Semtex   18 #4 06.03.2015 22:35

@dragon321: Jakie to ma znacznie :P Też mógłbym używać Win 8.1, nie pasuje mi, nie używam, ale czy Ty, czy Ja, jesteśmy stroną ;) Skoro nie pasuje to nie używam.

dragon321   10 #5 06.03.2015 22:40

@Liberator: Cóż, dla mnie największą wadą 10 jest (narazie, bo to nie jest Final) zbytnia integracja z usługami MS. Menu Start hybrydowe mógłbym zaakceptować(chociaż to, z wcześniejszego buildu mi się bardziej podobało, niż to z aktualnego). Ikony i wygląd można zmienić, więc przemilczę. Cóż, narazie zamierzam siedzieć na Windows 7, w końcu mam w pełni działający Bluetooth :)

Autor edytował komentarz.
Mk13   16 #6 06.03.2015 22:43

Zabawne, wymieniłeś dokładnie te same 4 rzeczy, których mi brakuje w Windows 7, ale i tak pewnie będę go używał do 2020 albo dopóki się ten komputer nie rozleci i nie kupię nowego.

dragon321   10 #7 06.03.2015 22:44

@semtex: Tak, ale nie wybrałem żadnej z tej stron, które przedstawiłem, bo ani nie kocham Win8, ani nie nienawidzę. Nie podoba mi się, to nie hejtuje go, tylko zmieniam na 7 i siedzę cicho ;) A 8 ma swoje zalety, moim marzeniem byłby Windows 8 z całkowitym wyglądem i funkcjami Win7. Czyli siódemka z ulepszeniami z ósemki. Niestety aktualna moda na spłaszczanie interfejsu całkowicie torpeduje te marzenia, a szkoda, bo o wiele bardziej podobają mi się gradientowe i zaokrąglone okna W7 niż kanciaste, płaskie i jednokolorowe okna W8. Kwestia gustu, dużo osób nie lubi wyglądu Win7, a podoba im się 8. Nie będę wnikał.

dragon321   10 #8 06.03.2015 22:46

@Mk13: Cóż, te 4 rzeczy to chyba jedyna rzecz, która mi się podobała w nowym wyglądzie Win8, bądźmy szczerzy: Okno plików i Menedżer zadań miażdżą te z Win7. Ale w całej reszcie o wiele bardziej podoba mi się Windows 7, nie lubię tej nowej mody na spłaszczanie i lubię mieć jakiś efekt przyjemny dla oka. Win7 mam drugi dzień, i jeszcze zdarza mi się klikać drugim przyciskiem myszy na przycisk Start, jak chcę np. uruchomić Menedżer urządzeń :D

Autor edytował komentarz.
Semtex   18 #9 06.03.2015 22:53

@dragon321: Tylko winny się tłumaczy... :D

Dałeś się lekko z trollować ;)

dragon321   10 #10 06.03.2015 22:54

@semtex: Jestem początkującym blogerem, więc nic dziwnego, że dałem się podejść w komentarzach ;) Pozostaje mi tylko przyznać się do błędu i wziąć naukę na przyszłość.

  #11 06.03.2015 23:25

Ja wróciłem z próbnego w8 do kochanego XP i też uważam, że warto było :)
Jedno, co mi pozostało po tamtym paskudnym systemie - po którymś zawieszeniu ustawił dirtybits na wszystkich partycjach i XP nie mógł sobie z tym poradzić. Trzeba było skasować autochk.exe, bo przy każdym uruchomienie\u skanował je od nowa.

Kuba Informatyk   6 #12 07.03.2015 00:05

Też bym tak zrobił z W8, miejsce tego systemu jest w koszu. Mój ojciec ma jakiegoś ultrabooka, właśnie z 8.1, mimo, że regularnie jest czyszczony, to kobyła straszna... mam wrażenie, że mój netbook z W7 działa lepiej, mimo że jest 2x słabszy...

kamil_w   11 #14 07.03.2015 00:41

No nie wiem. Ja poniekąd zostałem zmuszony do przejścia na Windows 8.1. Kupiłem nowego laptopa i Acer nie dostarcza do niego sterowników pod Windows 7. Zacząłem więc korzystać z nowego systemu MS i z dnia na dzień lubię go coraz bardziej. A Hyper-V po prostu wymiata. Miło ze strony Microsoftu, że dodali to narzędzie do Windowsa 8 w wersji Pro.

AntyHaker   18 #15 07.03.2015 01:04

"Ogółem system całkiem sprawnie postawiony, mogę być z siebie dumny." - no chyba średnio sprawnie, skoro co rusz wyskakiwał jakiś problem :D

"Jeżeli głosy o darmowym Win10 okażą się prawdą, to będę musiał poważnie rozważyć powrót na Win8 i upgrade do Win10, ale aktualnie nie myślę o tym, o ile w ogóle dziesiątka mi się spodoba." - kolega chyba przespał ostatnie 1.5 miesiąca, gdyż MS już dawno takową oficjalną potwierdził i to od Win7 włącznie ^^


Co do reszty - właśnie dlatego mam gdzieś instalację starych systemów. Wieczne problemy ze sterownikami to norma - czy to Windows czy Linuks. Zawsze lepiej postawić w miarę możliwości najbardziej aktualny system. Ja osobiście stawiam wygodę nad wizualnym onanizmem xP

MrBeckham666   19 #16 07.03.2015 03:46

Sam nie potrafię tego wyjaśnić – po prostu 8.x mnie odrzuca i tyle, druga sprawa jest też taka, że mimo formatu i tak 8.1 jakoś wydaje mi się nieco „zmulony”, nie wiem nawet dlaczego. Mimo wszystko, jak wspomniałem ma swoje zalety: jest lekki i szybki,

te zdanie nie ma sensu przeczytaj je jeszcze raz:)
naprawde dziwny wpis:) czesto jest tak że piszesz cos a zaraz zaprzeczasz sam sb.

wyglada to tak jadłem kanapke naprawde była dobra ale jej nie zjadłem bo mi nie smakowała.:)

Ja rozumiem jak ktos przechodzi na starszy OS jeżeli ma problemy z driverami. Inne powody raczej nie mają sensu. Jest to po prostu kwestia ustawien i przyzwyczejenia.

Autor edytował komentarz.
  #17 07.03.2015 07:01

Przejście z 8.x na 7 to nie "downgrade", tylko "downdate"...

  #18 07.03.2015 08:07

@dragon321: Nie podoba Ci się, to nie hejtujesz (8ki) , tylko zmieniasz na 7 i siedzisz cicho ;)
ale... mimo wszystko ms prowadzi nasłuch i analizuje w jakiejś mierze nastroje konsumenckie wiec jeśli się nie "hajtuje" tzn milczy, to z góry skazuje się na to, iż ten uzna iż to co serwuje jest jedynie słuszne i akceptowane
wiec... jeśli tylko "coś" się chce albo czegoś się nie chce a jest się skazanym jednak na komputer, trza gadać, gderać, wyrażać swą opinie wykłócać się ... hajtować, by w jakiejś bądź mierze mieć wpływ na kierunek ewolucji msowego systemu
bo pogląd, zdanie, milczącego wogóle nie jest brane pod uwagę

zyrol81   9 #19 07.03.2015 09:46

W sumie, tak prawdę mówiąc, to nie napisałeś nic co by odbiegało do normalnej instalacji win7 nawet na czystym komputerze. no może poza zmianą formatu dysku na MBR. Instalacja Windows z portu USB3 jeszcze nigdy mi się nie udała. Podobnie jak nie sposób zainstalować WinXP na sterownikach UEFI. Instalacja sterowników pod Win7 to też norma. Tu wystarczy że zabraknie sterownika do karty sieciowej i już będą problemy jak u Ciebie. W sumie więc opisałeś normalną instalację Win7 na komputerze.
Nie musisz robić upgrade do win8 aby zrobić upgrade do win10. Ms umożliwia darmowy upgrade do dziesiątki zarówno dla użytkowników jednego jak i drugiego systemu.
Co do tego tego czego będzie Ci brakowało:
1. tutaj nie obędzie się bez dodatkowego oprogramowania, ale da się to zrobić.
2. nie zagląda się do niego zbyt często, ale faktycznie wygląda nieco lepiej niż w Win7.
3. Montowanie ISO masz domyślnie na Debian, który też podobno zamierzasz zainstalować.
4. To chyba raczej kwestia przyzwyczajenia niż samej w sobie funkcjonalności. Acz nie wiem czy nie ma oprogramowania dającego taką możliwość.

Zastanawia mnie tylko jak zmieniłeś format dysku na MBR. Mi się ta sztuka jeszcze nie udała. Mi wyskakiwał zawsze BlueScreen z gigantycznym komunikatem, który można streścić: "nie można zainstalować systemu Win7 na dysku GPT". Zawsze potrzebowałem jeszcze jedno pendrive z oprogramowaniem Live do zmiany formatu dysku, a i tak nie zawsze dawało to porządany rezultat, bo np dysk działał tylko pod sterownikami DMA.

kaisuj   11 #20 07.03.2015 10:05

@AntyHaker: Tym razem muszę się z Tobą zgodzić. Ogólnie z Windowsa nie korzystam, ale kilka faktów w tym wpisie mnie uderzyło. Po pierwsze różnica między Windows 8 Consumer Preview, a Windows 8.1 jest duża, na plus tego drugiego. O ile ten pierwszy był skrajnie toporny, a w Technical Preview programy z Metro trzeba było zabijać, bo nie dało się ich zamknąć, tak ten drugi pozwala na pracę dokładnie w stylu Windowsa 7. Nie ma menu? W zasadzie jest ono zbędne. Najczęściej używane programy można przypiąć do paska, albo położyć na pulpicie. Panel sterowania czy konsola są pod prawym przyciskiem. Resztę można szybko wyszukać przez WIN+S. Ekranu start i kafelków można w ogóle na oczy nie oglądać, zwłaszcza że aplikacje modern również można położyć na pasku. Do tego Windows 8.1 ma kilka udogodnień względem siódemki, chociażby montowanie obrazów (choć przez sieć niestety Windows nie potrafi zamontować - może w 10-tce do tego dojdą). Dlatego zgadzam się, że warto korzystać z nowego oprogramowania. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia szpiegowania...

  #21 07.03.2015 10:34

@kaisuj: do 8ki ms epatował masowy rynek pseudonowościami
ot, zawsze sprzedawał to co już raz sprzedał uzupełnione kilkoma technicznymi nowościami (obsługa nowych urządzeń) i zawsze z nową powłoką, by pospolity, masowy użytkownik mógł zachłystywać się "nowym" kolorem ramek i temu podobnymi idiotyzmami
było to możliwe, gdyż do tego czasu "wszyscy" zapoznawali się z możliwościami jakie niesie powiew informatyki i jej przydatnością
ale masa krytyczna zainteresowania informatyką jako taką wystąpiła właśnie na przełomie 7/8ki, masowy odbiorca/klient zaczął wiedzieć co chce, zaczął oceniać wszystko pod kątem użyteczności dla siebie
no i wyszło mu, iż tzw 8ka to kolejny towar o wątpliwej użyteczności, który ms chce wepchnąć na rynek stosując ewidentny przymus więc puścił "nowinkę" kantem
szok dla ms i jego decydentów, gdyż do tej pory zakładano, ze potrafią wepchać na rynek wszystko
ewidentne szamotanie się, udupianie wszystkiego co konkurowało z "nowością" nie przyniosło spodziewanych efektów a istotnie nadszarpnęło reputacje ms jako godnego zaufania partnera, koncern wpadł w potrzask i się miota

z informatyką jak z literami i alfabetem, po okresie burz stabilizacja i niezmienność przyjętych, zaakceptowanych powszechnie rozwiązań
i taki los czeka system operacyjny, niezależnie od tego czy ms tego chce czy nie

największym przegranym na rynku deskopowym ... linux
30lat okazało się niewystarczającym czasem by wypracować powszechnie akceptowany standard

jas_fasola   6 #22 07.03.2015 10:40

"Jeżeli głosy o darmowym Win10 okażą się prawdą" .... te głosy już dawno zostały potwierdzone na konferencji MS w styczniu. Mam wrażenie że wpis ten powstał sporo miesięcy temu ...
Instalacja 7 na porcie USB3.0 nigdy się nie uda no chyba że będą załadowane od razu sterowniki jak w przypadku XP i AHCI.
I zawsze mnie zastawia dlaczego użytkownicy oceniają 8/8.1 poprzez pryzmat ekranu start i nic więcej poza nim nie widzą. A przecież są programy przywracające menu start np. ClassicShell...

foreste   15 #23 07.03.2015 12:41

@jas_fasola: Tu nie chodzi ekran start lecz całe ui wygląda jak było zjedzone i zwrócone , ekranem start łatwo można sobie poradzić pies jest pogrzebany jak wyzej napisalem w całym ui.

tosiekbu   8 #24 07.03.2015 13:14

Windows 8.1 ze wszystkimi aktualizacjami i lekkiej optymalizacji jest naprawdę ok, przy kupnie nowego komputera postanowiłem nie kupować dysku ssd a właśnie windowsa 8.1 (chociaż śmigałoby to ładnie wszystko) ale cóż coś kosztem czegoś :) a co do wpisu fajnie się czyta :)

dragon321   10 #25 07.03.2015 13:21

@kamil_w: O Hyper-V też zapomniałem wspomnieć. Bardzo fajna funkcja, szkoda, że Win7 jej nie ma. Ale nie jest mi potrzebna aż w takim stopni, do czego nie wystarczały by mi darmowe maszyny wirtualne jak VMWare Player czy VirtualBox.

AntyHaker   18 #26 07.03.2015 13:29

@zyrol81: Wystarczy wykasować wszystkie partycje i zrobić od nowa - wtedy będzie MBR ^^

@kaisuj Aj tam, szpieguje nas dziś w zasadzie każdy i wszędzie, więc mi to jakiejś większej różnicy nie robi.

kamil_w   11 #27 07.03.2015 13:30

@dragon321: To prawda. Dla niewymagającego użytkownika VMware Player jest bardzo dobry rozwiązaniem, jednak Hyper-V ma wiele funkcji i cech, które bardzo przypadły mi do gustu. Wirtualne dyski vhdx i łatwość zarządzania nimi, dynamiczne przydzielania pamięci RAM, pełna kontrola przepustowości łącza dla poszczególnych maszyn wirtualnych... miód. Żeby nie było jednak tak kolorowo, to jest jedna rzecz, której mi tu brakuje - automatycznego dostosowywania rozdzielczości ekranu maszyny wirtualnej do wielkości okna.

dragon321   10 #28 07.03.2015 13:30

@AntyHaker: Jakie problemy ze sterownikami? Sterowniki dostępne bez żadnych większych problemów, o czym się upewniłem przed instalacją Win7. A to, że musiałem ich pościągać więcej, niż zrobiłbym to na Win8 czy nawet Linuksie, to już inna sprawa. Wiadomo, 7 to wkońcu starszy system. I tak było warto, za cenę mojego ulubionego systemu Windows, jakim jest właśnie siódemka.

Kuragari91   10 #29 07.03.2015 13:32

@foreste: Z tym też można łatwo się uporać ^_^
np.
http://www.glass8.eu/
http://www.msfn.org/board/topic/170375-oldnewexplorer-make-your-81-explorer-work.../
http://www.windowsxlive.net/uxtheme-multi-patcher/
Do tego jakaś skórka, która się podoba i z UI nie ma problemu.

AntyHaker   18 #30 07.03.2015 13:32

@dragon321: To są właśnie problemy ze sterownikami ... Takimi rzeczami ma zajmować się system, a nie żebym ja musiał sam się z tym bawić. Wiesz ile przeciętnych osób samemu tego dokona? Żadna - po prostu mi rzucą laptopa i "zrób mi format" ...

A co do Win7, to wreszcie się przyznałeś do tego, co powinieneś we wpisie napisać. Win7 nie jest lepszy, używasz go ze zwykłego przyzwyczajenia.

dragon321   10 #31 07.03.2015 13:32

@MrBeckham666: Może to się wydawać dziwne, lecz najpierw chciałem nieco usprawiedliwić Windows 8, a nie tylko po nim jechać. Mnie odrzuca, lecz swoje zalety ma. Chociaż z tym zamulaniem i potem lekkim i szybkim to faktycznie trochę pogmatwałem. Jest lekki i szybki jak go widzę na innych sprzętach, u mnie niestety nie, dodam odpowiedni nawias we wpisie.

dragon321   10 #32 07.03.2015 13:38

@zyrol81: Cóż, to miał byś wpis dokumentujący downgrade nowego systemu na starszy. Ma to być też taki wpis przestrzegający dla kogoś, kto ma zamiar takie coś zrobić, aby powiadomić o możliwych problemach. A Win8 instalowałem z portu USB3.0 i jakoś nie narzekał ;) Co do upgrade, to dobra sprawa, oszczędzi mi to nieco czasu. Jeżeli chodzi o zmianę GPT na MBR to w instalatorze Windows wykasowałem wszystkie partycje i utworzyłem nowe. Instalator sam sobie utworzył partycje w formacie MBR.

dragon321   10 #33 07.03.2015 13:40

@kaisuj: W którym momencie porównałem Win8 CP do Win8.1? Napisałem, że moja niechęć do systemu zaczęła się na Consumer Preview i nie skończyła nawet na Win8.1, który był łaskawszy dla użytkowników normalnych PC. Owszem, w 8.1 poczyniono spore zmiany, ale mi to i tak nie wystarczało i dalej brakowało mi siódemki.

  #34 07.03.2015 13:42

Jezusie nazareński co za twórcze podejście do tematu.... 8 kafelkowa jest słaba, 7 jest ok - matko boska. I tyle pisać jak to zrobić formata i zainstalować starszą wersję. Pytam się - po co ? I w dodatku banialuki o sterownikach.... jest soft co "wszystko" ściąga i instaluje. Chłopaku, ile ty masz lat, żeby takimi pierdołami się zajmować na DP ? Nie lepiej w tym czasie "pisania" poznać jakąś dziewczynę w realu ? Więcej z tego będzie pożytki i dla Ciebie i dla ogółu.

dragon321   10 #35 07.03.2015 13:47

@jas_fasola: Nie śledzę za bardzo doniesień o Win10, więc nie wiedziałem o tym. Jak będzie, to dobrze. O porcie USB3.0 też nie wiedziałem, bo po raz pierwszy instalowałem 7 na tym komputerze.
Dlaczego sądzisz, że oceniam Win8.1 przez pryzmat ekranu Start i nic więcej nie zauważyłem na nim? Napisałem przecież, że sama ósemka jest lepsza pod względem technicznym i ma swoje zalety, lecz poprostu mi się nie spodobała. A na moją opinię wniknęło wiele rzeczy, jak płaski wygląd, zbytnia integracja z usługami MS, przeniesienie konfiguracji wielu rzeczy(jak np. parowanie urządzeń Bluetooth) do interfejsu ModernUI, przez co część trzeba konfigurować w Panelu Sterowania a część w interfejsie Modern, co powoduje, że można się pogubić. Kolejną rzeczą jest też niedziałający na 8.1 Bluetooth, który bardzo dobrze działa na Windows 7.

dragon321   10 #36 07.03.2015 13:55

@Kuragari91: To tylko proteza. Dalej pozostaje np. konfigurowanie niektórych rzeczy w ekranie Start, dalej pozostaje łączenie się z sieciami WiFi w pasku bocznym. Za czasów Win8 był bardzo fajny projekt, który przywracał plik explorer.exe z Windows 7 do Windows 8. Mieliśmy więc Win8, ale z interfejsem Win7, bez Modern i innych rzeczy. Niestety, w Win8.1 już nie działa, a autor go przestał rozwijać.

WODZU   17 #37 07.03.2015 13:57

"Mam też zainstalowanego Debiana, niestety też musi polecieć, z racji tego, że zamierzam zmienić nieco układ partycji"

Nie dało się jakimś edytorem partycji tego załatwić?

dragon321   10 #38 07.03.2015 13:58

@AntyHaker: Czy nie jest lepszy? Nie jest, ale moim zdaniem Win8 też nie jest lepszy od Win7. Oba systemy mają swoje wielkie zalety i wady. 8 jest lepszy technicznie, ale wielu takim osobom, jak ja, nie podoba się integracja z usługami MS i ekran startowy, a Win7 jest nieco gorszy technicznie, ale jest wolny od usług MS i kafelek. Dla mnie najlepszy i tak pozostaje Win7, mimo, że 8 to też bardzo dobry system. I przypominam, że 8.1 nie był zbyt wydajny na mojej maszynie i były spore problemy z Bluetooth. Oczywiście z systemów Windows, bo jeżeli chodzi o mój ulubiony system operacyjny, to bez wątpienia wskazał bym dystrybucje GNU/Linux. Z rzeczy, które mi brakuje w Windows, a są w Linux mógłbym zrobić długą listę. Może to będzie temat na kolejny wpis, nie wiem sam.

Autor edytował komentarz.
dragon321   10 #39 07.03.2015 14:03

@WODZU: Raczej nie, bo i tak zamierzałem mu dodać nieco GB z partycji Windows, która była przed nim. Może i by się dało, ale by się to mocno pogmatwało. I tak musiałem wszystkie partycje wywalić i zmienić ich format na MBR z GPT, więc i tak by poleciał. Instalacje Debiana można zrobić przez jakąś godzinę, zainstaluje go z netinstall to będę miał najnowsze pakiety, a konfiguracja i instalacja 2-3 potrzebnych sterowników i moich programów zajmie niewiele czasu.

Daniel_1982   8 #40 07.03.2015 14:43

Tak u mnie wygląda windows 8.1 po tuningu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5898706cf411410b.html

Autor edytował komentarz.
zyrol81   9 #41 07.03.2015 14:47

@dragon321: A widzisz, mi system nie pozwolił na zmianę formatu dysku. Przy okaazji - format dysku =/= format partycji. Dlatego trochę mnie dziwi, że instalator był w stanie to robić.
Jeśli chodzi o USB3.0 zależy od chipa obsługującego płytę. Niektóre mają podstawowe sterowniki usb i wówczas to będzie działać. W innych nie. Ja jeszcze nie trafiłem na płyte z której zainstalowałbym z USB3. Druga sprawa, że system już podczas instalacji zaciągnął sobie sterowniki z netu i dlatego działało.
Akurat takie problemy instnieją niemal za każdym razem przy instalacji nowego Windows. W tytule użyłeś słowa "downgrade", więc oczekiwałem wpisu o tej operacji. Np w przypadku downgrady sustemu z Visty na XP wygląda to zupełnie inaczej (poza pewnymi wspólnymi elementami) niż instalacja XP.

highman   6 #42 07.03.2015 15:19

trzeba było uzyc aomei i zrobic konwersje w locie na mbr, bez utraty danych i partycji. wtedy tylko format na win7,uefi nie obsługuje mbr,rozpoznaje mbr jako starsza wersje biosu

Kuragari91   10 #43 07.03.2015 15:21

@dragon321: Eee. Chodzi ci o wstawianie obrazka na ekran blokady? Bo tylko to chyba nie da się zmienić w Panelu sterowania(No chyba, że o czymś nie wiem. Rzadko kiedy wchodzę w "Ustawienia komputera".) Z połączeniem Wi-Fi, akurat ci nie sprawdzę, lecz uważam, że da się zmienić to bez używania pasku Charms.(Zresztą jego można wyłączyć w rejestrze.) Lecz tutaj dochodzimy do pewnego pytania. Czy w ogóle warto się tak męczyć, dla samego ideologicznego myślenia, że nie da się pracować na płaskim UI?

jas_fasola   6 #44 07.03.2015 16:50

@foreste: No tak zero konkretów bo UI się nie podoba ale to kwestia gustów .... cóż może ja jestem inny bo się wychowałem na konsoli BASICa, linii komend itp. Dlatego tak minimalistyczne GUI mi się osobiście najbardziej podoba. Dla mnie to co jest w Siódemce to przerost formy nad treścią. Zbyt dużo wodotrysków. Przynajmniej w Viście mogłem ustawić sobie klasyczny styl, czego zabrakło już w Siódemce. Ale to tak jak już napisałem kwestia gustu i o tym nie powinno się dyskutować. Bo to takie ile cukru w cukrze.... a każdy człowiek jest inny.

jas_fasola   6 #45 07.03.2015 17:02

@dragon321: Ja nie napisałem że ty tak oceniasz system. Zauważ że to już jest w nowej linii. Natomiast piszę to ze swojego doświadczenia, ilekroć spotykam się z nieprzychylnym komentarzem na temat Ósemki to w większości przypadków chodzi tylko i wyłącznie o ekran start. Fakt że niektóre funkcje inaczej się konfiguruje ale czy z poprzednimi wersjami systemu było inaczej?? Nie też się zmieniało ewaluowało... Odnośnie BT nie odpowiem bo nie używam w ogóle. Telefony wolę połączyć kablem. Wygląd interfejsu jest dla mnie osobiście na plus. Wychowałem się na BASICu, linii komend, Win3.1 etc. więc mam swoje "widzimisie". Zbytnia integracja z usługami??? To bardziej powiedział bym że w 10 będzie niż 8.1. Poza tym czy inni tak nie robią??? Apple jeszcze przed premierą 8 tak robił. Chrome OS.... Ogólnie oprogramowanie jest własnością danej firmy i mogą zrobić z nim co chcą, ty masz tylko prawo (licencja) jego użytkowania. I to od ciebie zależy czy i jakiego będziesz używał.

dragon321   10 #46 07.03.2015 19:49

@Anonim (niezalogowany): Skoro twierdzisz, że nie mam dziewczyny, bo mam czas pisać stakie "głupoty", to sam chyba też masz bardzo dużo czasu, skoro czytasz i komentujesz takie wpisy. 8 mi się nie podoba no i co z tego? Jako dorosły konsument mam prawo napisać, że jakiś produkt mi się nie podoba. Jest jakiś nakaz używania i lubienia Windows 8? To nie komunizm, mam więc prawo wyboru. Sądzisz, że ile taki wpis powstawał? Zaloguj się i wtedy podejmuj dyskusje, nie dyskutuje z anonimami.

dragon321   10 #47 07.03.2015 19:51

@zyrol81: Instalacja starszej wersji oprogramowania zamiast nowszej też jest określana mianem "downgrade", więc słowo użyte jak najbardziej poprawnie. Cóż, format dysku i format partycji używałem zamiennie.

dragon321   10 #48 07.03.2015 19:52

@highman: I tak zamierzałem pozbyć się bajzelu, który ostatnio narobiłem, to format dobrze zrobił komputerowi :)

dragon321   10 #49 07.03.2015 19:54

@Kuragari91: Parowanie urządzeń Bluetooth, bodajże zapominanie sieci WiFi i sporo innych ustawień siedzi w kafelkowej apce. Nie napisałem, że nie da się pracować na płaskim UI, napisałem, że nie podoba mi się ta moda na płaskie UI. Po co mam się zmuszać do pracy na systemie, którego nie lubię? Bo nowszy, czy bo Microsoft tak chce?

dragon321   10 #50 07.03.2015 20:02

@jas_fasola: W Windows 7 dalej można ustawić klasyczny styl. Klasyczny wygląd z Win2000 i wcześniejszych to opcja, której zabrakło właśnie w 8. W Win7 tylko Menu Start nie można już ustawić na klasyczne.

Żadne argumenty na temat wyższości 8 nad 7 mnie nie przekonają. Poprostu nie trawię tego systemu, tak jak wiele innych. Żadne zmiany mnie nigdy nie odrzucały, dopiero 8 był pierwszym systemem Windows, który mi się kompletnie nie spodobał. Viste uważam za bardzo dobry system, szkoda, że była tak nie doceniona, bo po SP1 i SP2 pracowała tak samo jak siódemka. Nie używam OSX ani Chrome OS, więc nie wypowiem się na temat integracji ich z usługami producenta. Jedno wiem napewno: Im mniej system zależny od producenta i internetu tym lepiej. Pod tym względem niedoścignionym ideałem jest Linux - system pięknie podzielony na moduły, które możemy dowolnie dodawać, usuwać i zmieniać. Nie podoba się coś w Linuksie? Żaden problem, wystarczy to skasować/zamienić i już tego niema. Windows,OSX i inne nie dają takiej możliwości, przynajmniej legalnie. Masz rację, jako konsument mam prawo wyboru i dokonałem tego wyboru, czego konsekwencją jest ten wpis. Nic mi do tego, jak inni postrzegają ósemke, ale ja go nie trawię i tyle.

Kuragari91   10 #51 07.03.2015 20:23

@dragon321: No cóż. Każdy ma prawo do korzystania z systemu z jakiego się chce, ale uznawanie, że system jest słaby tylko z powodu wyglądu, jest śmieszne. System ma nie wyglądać, a działać i to jest jego głównym zadaniem. Za resztę odpowiedzialne są programy.

dragon321   10 #52 07.03.2015 20:37

@Kuragari91: Tu wcale nie chodzi mi tylko wygląd, ale o samą istotę działania i jego inność. Wygląd mógłbym zmienić na taki sam, jak ma 7, ale to i tak nie zmieni faktu, że pozostanie to 8, ze swoją istotą działania. Wygoda też jest bardzo ważna, równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że po co Windows, czy inny graficzny, skoro DOS działa, a wygląd mu nie potrzebny. Konsola w Linuksie też działa, a i tak zwykły użytkownik instaluje na nim środowisko graficzne, po co, skoro konsola też działa?

dragon321   10 #53 07.03.2015 20:38

@~||~ (niezalogowany): 7 jest ciągle wspierany.

Kuragari91   10 #54 07.03.2015 20:56

@dragon321: Bo zwykły użytkownik woli ruszać myszką, niż klepać polecenia z klawiatury. (Choć w niektórych przypadkach wolę interfejs tekstowy.) Także interfejs graficzny daje spore możliwości.

kaisuj   11 #55 07.03.2015 20:58

@dragon321: I tego właśnie nie rozumiem! Rozumiem, że wersja Consumer Preview mogła Cię odpychać, ale wersja 8.1 jest tak mocno inna, że dziwie się, że nie zmieniłeś swojego nastawienia. Przecież 8.1 jest jak siódemka bez menu. Owszem, dochodzą do tego jeszcze takie rzeczy jak hibernacja, ale to się da wyłączyć. Do wielu drobnych różnic można się przyzwyczaić. Ukochany przez masy Windows XP też się mocno różnił od 98 i początkowo był szokiem, ale z czasem ludzie się do niego przyzwyczaili.

  #56 07.03.2015 21:14

Uzywam Win 8 od roku. zainstalowalem tylko classic shell to wszystko. Win 8 chodzi pieknie, a bootowanie systemy trwa 11 sek. W ustawieniach zrobilem sobie wyglad jak dawny win xp, wiec wszystko wyglada jak dawniej. System nigdy sie nie zawiesil, nie zamrozil i nigdy w zyciu na zadnym systemie 95,98,ME,Vista,XP,7,8 nie widzialem niebieskiego ekranu. Dlaczego ludzie marudza ze win 8 jest zly???

highman   6 #57 07.03.2015 21:15

@zyrol81: błąd,tutaj nie chodzi o format dysku,tylko zmiane tablicy partycji np GPT _ MBR lub odwrotnie.. taka operacja trwa ok 10 -15 sek bez utraty danych,oczywiscie trzeba do tego odpowiedniego narzędzia :)

dragon321   10 #58 07.03.2015 21:33

@Kuragari91: No, ale miało nie wyglądać, tylko działać. Działa konsola? Działa, więc po co użytkownik ma mieć interfejs graficzny skoro w konsoli też może uruchamiać programy? Sęk w tym, że GUI zostało wymyślone dla wygody użytkowników i moja zmiana z 8 na 7 wynika głównie z tego, że interfejs 7 jest dla mnie wygodniejszy niż 8. Te systemy wbrew pozorom różnią się nieco obsługą.

dragon321   10 #59 07.03.2015 21:36

@kaisuj: Niestety, jestem taki twardy, że nie mogłem się przyzwyczaić. Nawet Linuksa konfiguruję w taki sposób, by jak najbardziej przypominał Win7. Jestem twardy i nie będę się uczył nowych przyzwyczajeń, bo MS tak powiedział, bo niby nowocześność itd. To ja decyduję w jaki sposób chcę używać systemu i chcę go używać w taki sposób, jak użytkuje Win7. Uruchamianie aplikacji Ustawienia w Win8 dla np. uaktywnienia Bluetooth czy sparowania urządzenia było dla mnie żałosne, zwłaszcza, że aplikacje Modern zbyt szybko się nie uruchamiają.

  #60 07.03.2015 22:11

@dragon321: "nie będę się uczył nowych przyzwyczajeń, bo MS tak powiedział, bo niby nowocześność itd. To ja decyduję w jaki sposób chcę używać systemu"
Toś mi brat :)

kaisuj   11 #61 07.03.2015 22:17

@dragon321: A do Windowsa 7 nie musiałeś się przyzwyczajać? Przecież w porównaniu do XP różni się dosyć istotnie. Poza tym jeśli teraz w naturalny sposób nie przeskoczysz na 8.1, to za kilka lat, gdy będziesz musiał porzucić siódemkę, będzie Ci jeszcze trudniej dostosować się do nowej wersji.
Świat IT się dosyć szybko zmienia. Zmiany te są nieuniknione i w moim przekonaniu Ci, którzy próbują zostać na siłę przy starym, na dłuższą metę tracą. Na początek tracą np. możliwość korzystania z DX12, a z czasem są to poważniejsze rzeczy.

dragon321   10 #62 07.03.2015 23:16

@kaisuj: Nie musiałem zbytnio, bo istota obsługi systemu była identyczna jak w XP. O dużym przeskoku można mówić w przypadku 3.11-95 i może jeszcze 2000/ME-XP, ale nigdzie więcej. 7-8 to dla mnie kolejny duży przeskok, tym razem na zdecydowany minus. DX12? No way na moim sprzęcie. Sam Windows trzymam tylko do gier i niektórych aplikacji, pracuję na Linuksie i w gry najnowsze nie gram(niektóre też mają natywną wersję na Linux, część można uruchomić na WINE, mała reszta to te, które nie zadziałają za nic na Linuksie), więc do niczego mi nie potrzebny najnowszy Windows. Nie rozumiem skąd u ciebie próba przekonania mnie, że 8 niczym się nie różni od 7 i powinienem zostać na nim. Powiedziałem, że 8 mi się nie podoba i zdania nie zmienie napewno, niezależnie od argumentów, jakie mi zostaną przytoczone. Żyjemy w miarę wolnym świecie i korzystam z tej wolności, nikt nie ma prawa mi narzucić zdania o czymś.

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   18 #63 08.03.2015 00:54

@dragon321: 1. Z integracji nie musisz korzystać, tak jak i z ekranu startowego ...
2. Win7 nie jest wolny od usług MS - wciąż w tle pełno tego syfu siedzi i działa. No ale niewiedza jest dość pożądanym błogostanem, czyż nie? ^^
3. Sterowniki to kwestia producenta sprzętu, a nie systemu - ale zgadzam się, nie ma sensu uszczęśliwiać Microsoftu na siłę poprzez używanie nowszego oprogramowania.
4. Fakt, Linuks jest fajny (sam siedzę na Fedorze aktualnie), jednakże jest w wielu miejscach dość niedopracowany. Zresztą, jego ponadprzeciętna wydajność przewyższająca Windows jest tylko w marzeniach wielu jego fanatyków - korzystam w zasadzie codziennie i jej nie widzę, a używałem już wielu distro.

zyrol81   9 #64 08.03.2015 07:31

@highman: No i o tym dokładnie mówię. Acz z doświdczenia wiem, że instalator Win7 sobie kompletnie z tym nie radził. Dlatego zastanawiam się jak kolega @dragon321 sobie z tym poradził. Mi się ta sztuka nie udała.

zyrol81   9 #65 08.03.2015 07:46

@Kuragari91: Yyy, system z powodu wyglądu też może być słaby. Jeśli komuś źle się pracuje na takim systemie jak 8, to taki ktoś nigdy nie będzie wystarczająco sprawny w pracy na czymś takim. Ja na 8 nie mogę pracować. Tak mnie ten system denerwuje, że nie jestem w stanie po prostu. Poza tym weź pod uwagę, że na win7 i win8 masz te same programy. I jeden działa i drugi. a jednak 8 nie nadaje się dla mnie do pracy. Dlatego uważam że system jest słaby. A za pracę na danym systemie odpowiada GUI, a więc środowisko graficzne, a więc wygląd. A to właśnie z GUI użytkownik "komunikuje się" z systemem i programami.

zyrol81   9 #66 08.03.2015 07:57

@kaisuj: 55
Za daleko chyba brniesz. Win XP był dobrym systemem, dlatego ludzie się do niego przyzwyczaili i sumie polubili ten system. Nie różnił się tak bardzo pod względem obsługi od poprzednika. To były dla kowalskiego tylk zmiany kosmetyczne. A teraz taki kowalski włącza komputer i nawet pulpitu nie ma. W dodatku system domaga się zakładania jakiś kont i maili i cholera wie czego. A potem wita nas jakimiś cegłami, obrazkami i kafelkami. No i użytkownik głupieje. panelu sterowania brak (przynajmniej z pozoru), pulpitu brak (przynajmniej z pozoru), menu start brak, przycisku "wyłącz" brak, aplikacje pełnoekranowe niby są, ale przycisku X czy _ brak. Kurcze, nawet nie wiadomo jak aplikacje zamknąć. A to już nie są zmiany kosmetyczne, tylko obsługa i funkcjonalność jest zupełnie inna od poprzednika.

zyrol81   9 #67 08.03.2015 08:05

@dragon321: 59
A no właśnie - Ms narzucił ludziom coś, co się nie spodobało. W win10 po prostu został przez wszystkich zmuszony do powrotu do klasycznego pulpitu, ale za o narzucił kwadratową płaskość. A narzucanie czegoś nigdy nie wychodziło na dobre. Bierzesz linuxa i ustawiasz sobie wszystko co i jak chcesz. Możesz sobie ustawić system aby wyglądał i działał podobnie do XP, a możesz ustawić ten sam system aby wyglądał jak Win7. Jak się pobawisz, to zrobisz sobie nawet win8. Gdyby Ms pozwolił ustawić sobie win8 tak aby wyglądał i działał podobnie do win7 czy XP to by się spokojnie przyjął.

zyrol81   9 #68 08.03.2015 08:22

@dragon321: 62 - Świat MS nie jest wolnym światem. :)

WooQash   8 #69 08.03.2015 09:40

Jeśli widzę taką opinię, że "Nie będę korzystał z Windows 8.x bo ma kefelki" mam chęć wyjść i nie wrócić... Nikt nie zmusza do korzystania z kafelek, a w internecie jest jeden zajebisty program, który przywraca nam menu start takie jakie powinno być i daje zapomnieć o kafelkach na długi długi czas. Dogodności jakie posiada Windows 8.x względem Windows 7 są nieporównywalne i żadne kafelki tego nie zmieniają. Windows 8.x jest szybszy, wydajniejszy i lepszy od Windows 7 i basta!

Kuragari91   10 #70 08.03.2015 10:46

@zyrol81: I co? Dostaniesz stanowisko komputerowe z danym systemem, które ci się nie podoba i będziesz ganiać szefa, aby załatwił licencje na inny system? Bo ten ma za płaski interfejs? Nonsens.

Voltar   9 #71 08.03.2015 11:08

jeżeli W8 "muli" Ci system to proponuję zakup dysku SSD pod partycję systemową i przełożenie HDD tylko pod dane / gry / multimedia.

różnica w stosunku do W7 kolosalna (mam na myśli otwieranie / zamykanie systemu z ssd) a sama jakość pracy to wiadomo - nawet starego laptopa można przyśpieszyć kupując ssd

win+x, kopiowanie, menadżer zadań, wstążka w explorerze do tego integracja z telefonami Nokia Lumia, synchronizacja w oparciu o konto MS i wbudowany One Drive współdzielony z telefonem - dla mnie jako użytkownika N925 Win7 to przeżytek i archaizm na poziomie W95/98. Kilka lat temu gdy robiłem reinstalkę przechodziłem podobne bóle - po odpaleniu 7-ki system praktycznie pozbawiony sterowników, obsługa wi-fi nie działa bo nie ma sterownika w-fi i routera a tych nie da się pobrać bo.. nie ma dostępu do netu z uwagi na brak sterowników - w W8 system po postawieniu praktycznie gotowy do pracy w maksymalnej rozdzielczości a nie 800x640, wszystkie sterowniki zainstalowane, sieć działa, grafika działa, nie trzeba się niczym przejmować poza pobraniem najnowszych łatek...

biomen   8 #72 08.03.2015 11:29

Robić downgrade z Windows 8 do 7... taa.

Przecież różnice w trybie pulpitu są minimalne a ModernUI da się Classic Shellem pozbyć. Ale nie.. łatwiej zrobić downgrade i być masochistą.

To takie, logiczne i rozsądne. ;]

Rumcaj5   4 #73 08.03.2015 11:51

@biomen: A gdzie ? Logika i rozsądek, w twoim komentarzu ?

zyrol81   9 #74 08.03.2015 13:22

@Kuragari91: W pracy pracujesz na ty co Ci dają. Ale w zaciszu domowym czy na komputerze prywatnym możesz mieć co Ci się tylko podoba. Ja np wolę linuxa i w domku mam zainstalowanego na wszystkich komputerach. W pracy niestety tak prosto nie ma. Dostałem komputer firmowy, musiałem mieć zgodę przełożonego na instalacje swojego systemu a i tak od Windows nie mogłem się odciąć, bo aplikacje firmowe na nim działają. Na windows loguje się zdalnie. Nie mogłem też wymagać aby np serwery działały pod linux czy instalować go na komputerach innych pracowników. Jednakże co innego chcieć, a co innego musieć. Przyjemniej będzie Ci się wypełniać tabelki w arkuszu kalkulacyjnym gdy masz na to ochotę niż by zmuszonym do grania w najnowsze gry. Taka prawda.

zyrol81   9 #75 08.03.2015 13:28

@Voltar: Linux ma tak od bardzo dawna. Czy zatem powinienem Win8 uważać jako przeżytek z epoki komuny?
Windows dopiero w wersji 10 doczekał się wirtualnych pulpitów, a i tak do funkcjonalności dystrybucji linux (który wirtualne pulpity miał odkąd w ogóle wymyślili ten system). Czyli rozumiem, że win10 też umarł nim powstał?

zyrol81   9 #76 08.03.2015 13:35

@biomen: Do dzisiaj na niektórych maszynach w pracy robię downgrade z Vista do XP. Co w tym dziwnego, że ludzie wolą starszą wersję i nie interesuje ich pogoń za numerkami i cyferkami. Wiele osób prosiło mnie (po kupnie nowego laptopa), abym im zainstalować win7 zamiast preinstalowanego Win8. Jakoś nie widzę problemu z tym. A to że ktoś woli win8 bo to nowe i w ogóle za...iste (raczej tylko dla zasady niż musu) to dla mnie ma coś nie tak z głową. Widzisz, nigdy w życiu nie zrobie nawet darmowego upgrade win7 do win10, bo po 1 jest mi to zbędne, skoro Win7 działa stabilnie i szybko, 2 nie mam parcia bo MS stwierdził, że win10 jest lepszy bo cośtam, po 3 nie podoba mi się ani win8 ani win10 bez względu na ilość programów które mi pozwolą to zmienić, i po 4 nie widzę zasadności posiadania i używania win8/win10 i na końcu po 5 win8 jest dla mnie cholernie niewygodnym systemem. Teraz masz aż 5 powodów, aby uzna mnie za nienormalnego.

c0m4r   5 #77 08.03.2015 14:23

@dragon321, witaj w klubie. Pozbyłem się Windowsa 8 z laptopów i PC-tów już kilku osób. U większości z nich było to konieczne, gdyż Windows 8 po (wymuszonej) aktualizacji do 8.1 zaczynał kosmicznie mulić i nie pomagały żadne zabawy ze sterownikami. Po instalacji Windows 7 jak ręką odjął. Nigdy więcej tego gówna.

ettidinad   6 #78 08.03.2015 14:32

@zyrol81: #76 Jak dobrze wiedzieć, że są jeszcze takie osoby, które tak myślą. Mam takie samo zdanie. Pozdrowienia :)

Autor edytował komentarz.
dragon321   10 #79 08.03.2015 14:44

@AntyHaker: 1. Nie, ale sam fakt, że jest mnie już denerwował. Ja lubię porządne rozwiązania, a nie protezy w stylu: "jak sie nie podoba to nie pacz"
2. Jakie np.? Win7 nie ma integracji praktycznie z żadnymi usługami od MS. To, że pełno syfu siedzi w środku to ja wiem, bo chyba każdy Windows robi coś za naszymi plecami, ale jednak W7 jest nieco bardziej wolny od usług MS.
3. Otóż to.
4. Jest wydajniejszy(przynajmniej na moim sprzęcie), ale nie w takim stopniu, jak malują to fanatycy. W moim wypadku Debian KDE pochłania mniej RAMu(niecały 1GB do około 1,5GB w Windows) niż Windows i jest nieco wydajniejszy i responsywniejszy, a jeżeli chodzi o czas startu, to cóż, mniej więcej taki sam jak Windows. Niedopracowanie zależy od distro i od sprzętu - sam zauważyłem parę wad, ale który system jest idealny?

dragon321   10 #80 08.03.2015 14:48

@biomen: A co jest w tym nie logicznego i nie rozsądnego? Rozumiem, jakbym zszedł do XP, ale do 7, który ciągle ma wsparcie i będzie miał jeszcze 5lat? Nie lubię protez w stylu Classic Shell, chcę używać systemu jaki jest bez protez, a 8.x nie umiałem niestety. Dlaczego mam mieć 8.1, bo ma numerek jądra 6.3 zamiast 6.1 w 7? Wolne żarty, 8 nie oferuje mi nic, czego nie miałbym teraz w 7. Nowsze DX? Żeby moja karta to udźwignęła jeszcze ;) Z usług MS i aplikacji Modern nie korzystam.

dragon321   10 #81 08.03.2015 14:52

@zyrol81: Dokładnie, ja tak samo myślę. Wiele osób zarzuca mi, że nie chcę 8, ale dlaczego mam chcieć? Bo nowszy i MS powiedział, że lepszy? Jak już wspominałem, to nie komunizm, że mamy coś używać i kochać, bo tak powiedział ktoś wyżej, żyjemy w wolnym świecie i mamy prawo wyboru co chcemy używać. Co do upgrade do 10, to również bym nie chciał, ale 7 ma wsparcie tylko do 2020 roku, a 10 przedłuży wsparcie na kolejne kilka lat+da obsługę nowych aplikacji. Gdybym miał wybór jednak, to również bym już zatrzymał 7 na jak najdłużej. Narazie poużywam przez 5 lat i potem będę się martwił. Chociaż, jeżeli ten komputer pożyje jeszcze 5 lat to będzie już dobrze. W 2020 roku będzie on miał już 7 lat i zamiast bawić się w upgrade to raczej kupie nowy sprzęt.

dragon321   10 #82 08.03.2015 14:54

@c0m4r: Dokładnie mam to samo. 8 chodził ładnie, po upgrade do 8.1 zaczynały się dziwne zmulenia i niemożność uruchomienia Bluetooth(raz jak go uruchomiłem, to dostałem BSOD). Zainstalowałem nawet czysty 8.1 i także to nie wiele pomogło. Windows 7 rozwiązał te problemy, nie dość, że nie mam już dziwnego zmulenia systemu, to Bluetooth w 100% działa bez żadnych problemów.

zyrol81   9 #83 08.03.2015 15:49

@dragon321: w ciągu lat zapewne MS wypuści "normalny" OS, który będzie dało się obsługiwać. O sprzęt bym sie nie martwi, bo przeżyje i zapewne nie będzie problemu zainstalować na nim... nie wiem - Win12 czy jakie tam będą numerkowe trendy panowac. A nawet jeśli, to Win7 będzie nadawał się do użytku jeszcze przez około 2 lata, zanim nowe programy wyrzuci nam komunikat "stara wersja systemu" a stare wersje nie będą nadawać sie do użytku. No i wówczas zawsze będziesz mógł sobie zainstalować jakąś dystrybucje linux i najnowsze wersje programów. Obecne komputery spokojnie mogę popracować dłużej niż wsparcie systemu z którym zostały wypuszczone. Nie martwiłbym się, że w 2020 Twój komputer będzie zjadała rdza na jakimś złomowisku. Spójrz choćby na WinXP. Wsparcie skończyło się już dość dawno, ale ciągle można zainstalować na nim najnowsze oprogramowanie.

AntyHaker   18 #84 08.03.2015 18:05

@dragon321: 1. Poważnie z tym argumentem? Dla mnie to jest pożadne rozwiązanie i co teraz?:D
2. Nie, nie jest - jedyna integracja jaka doszła w Win8 to obsługa konta Microsoft, które zresztą nie jest wymagane ... Przecież wciaż masz konta lokalne, więc o co Ci biega?
4. W mojej opinii żaden, ale nie jeden mnie próbował przekonać, że Linuks jest lekarstwem na wszystko ^^

biomen   8 #85 08.03.2015 18:53

@Rumcaj5
A gdzie ? Logika i rozsądek, w twoim komentarzu ?

Logiczny podkpiewczy komentarz. Całkiem rozsądna reakcja na bezproduktywną pracę autora wpisu.

Jak mnie to nie dziwi że Linuksowiec próbował mi dopiec.

@zyrol81
Chyba poważny nie jesteś z tym co piszesz kolego.

Ale zaczynając od kwiatków:
„ win8 jest dla mnie cholernie niewygodnym systemem”

No tak bo 7 i 8 mają tak strasznie zmienione środowisko pracy trybu pulpit – mam nadzieje że uważnie czytałeś moją wypowiedź – i totalnie się od siebie różnią – wyczuj ironię. Przecież oba systemy w pracy z aplikacjami pulpitowymi są IDENTYCZNE na litość boską! To jak przesiąść się z Golfa 3 do Golfa trzy z innym kolorem tapicerki i mówić że drugi jest okropnie niewygodny. Bzdura totalna.

„ po 1 jest mi to zbędne, skoro Win7 działa stabilnie i szybko „

Tyle że doświadczenia moje jak i wielu innych ludzi korzystających z nowego systemu Microsoftu wskazuj na to że tadam: Win8 jest równie szybki jak nie szybszy. No ale jak ktoś ma za dużo wolnego czasu i lubi go marnować – proszę bardzo.

„ 2 nie mam parcia bo MS stwierdził, że win10 jest lepszy bo cośtam”

A gdzie napisałem o parciu na nowe? Jak dla mnie autor zrobił głupotę bo dołożył sobie niepotrzebnej pracy – albo mógł rozwiązać problemy szybciej - oraz się cofnął przy czym nie szedł za tym żaden racjonalny argument. A podaną można sobie o kant stołu rozbić jak dla mnie – nie uznaje bzdur w stylu:

lubię śmierdzące stopy i się nie myje, a co! Mogę i chce!

Kontynuując: takim myśleniem można wrócić do chodzenia w skórach z wilków bo w sumie.. czemu by nie, prawda? Co się będziesz nabierać na hasła producentów ubrań że nowe jeansy są wygodniejsze, ładniejsze. Po co płacić.

„Teraz masz aż 5 powodów, aby uzna mnie za nienormalnego.”

Brak racjonalnego myślenia i logiki jest coraz częściej normą więc jesteś kolego zupełnie normalny. ;) Nie zasłużyłeś sobie na ten komplement.

@Dragon321
„A co jest w tym nie logicznego i nie rozsądnego? Rozumiem, jakbym zszedł do XP, ale do 7, który ciągle ma wsparcie i będzie miał jeszcze 5lat? Nie lubię protez w stylu Classic Shell, chcę używać systemu jaki jest bez protez, a 8.x nie umiałem niestety. Dlaczego mam mieć 8.1, bo ma numerek jądra 6.3 zamiast 6.1 w 7? Wolne żarty, 8 nie oferuje mi nic, czego nie miałbym teraz w 7. Nowsze DX? Żeby moja karta to udźwignęła jeszcze ;) Z usług MS i aplikacji Modern nie korzystam.”

Napisałem wyżej poniekąd odpowiedź, nie lubisz protez? To może przestań korzystać z niezależnego Firewall'a albo antywirusa, bo w końcu to też protezy do systemowych rozwiązań a tych nie lubisz, prawda? ;) Office? Po co to komu jakaś proteza, masz przecież wbudowany systemowy notatnik, nie?

Pije generalnie do tego że jak ma się np. Fiata 126p z roku 1990 to kompletną bzdurą i bez sensem jest zmiana na ten sam model tyle że wyprodukowany 5 lat wcześniej o innym kolorze tapicerki. Albo z argumentacją: stary model nie miał dźwigienki do regulacji fotelu a ja tej tutaj nie chce!

Zero rozsądku, logiki i czegokolwiek sensownego. Sorry ;)

Autor edytował komentarz.
dragon321   10 #86 08.03.2015 19:11

@biomen: Aleś się uparł człowieku, dobra, lecimy:
1. Pisałem już we wpisie, że u mnie Win8.1 wcale nie jest szybszy niż 7. Po jakimś czasie używania zauważyłem nawet, że 7 pochłania mi mniej RAMu. Magia, co nie?

2. Rozróżniasz protezę do interfejsu a aplikacje? Nie będę używał interfejsu z protezami w stylu Classic Shell, ale mówienie, że aplikacje t.j. firewall czy antywirus to protezy świadczy o twojej ignorancji. To co napisałeś o firewallu, antywirusie czy o innych świadczy o twoim trollingu i braku jakichkolwiek sensownych argumentów.

3. Porównanie z samochodami raczej bez sensowne. Win7 nie różni się tylko wyglądem, ale także obsługą - bzdurą jest mówienie, że 8.x obsługuje się tak samo, bo każdy ci powie, że to nie prawda. Ja bym to określił tak: Przesiadłem się z samochodu z automatyczną skrzynią na manualną, bo bardziej mi się podoba manualna i nie lubię automatycznych, mimo, że jest to nowsza technologia niż manualna.

4. Nie zapominajmy o moich problemach z Bluetooth, o którym już nie wspominałem we wpisie: Za nic nie chciał pracować w Win8, próba uruchomienia go dała mi nawet BSOD. Podejrzewałem uszkodzony sprzęt, a tu niespodzianka: Na Win7 działa bez żadnych problemów.

Tak więc nie zarzucaj nikomu braku rozsądku i ignorancji, bo sam jesteś ignorantem i to wielkim. Skoro nie podoba ci się, że wolę 7 od 8, to po jaki pies czytasz i komentujesz ten wpis? Sam jestem ciekawy, że skoro uważasz przejście z 8 na 7 za brak rozsądku i ignorancję, to po co sam siedzisz na 7? Przecież 8 się niczym nie różni od 7(twoim zdaniem), więc czemu na niego nie przejdziesz? Swoją drogą nie dałeś żadnych sensownych argumentów do tego, że moje przejście na 7 było głupotą, ani, że 8 jest w czymkolwiek lepszy dla mnie niż 7, całe twoje wywody można streścić tak: "przejście na 7 jest ignorancją i brakiem rozsądku oraz logiki, bo tak uważam". Mój komputer, więc pozwól, że to ja będę decydował, jaki system ma na nim być.

kaisuj   11 #87 08.03.2015 19:37

@zyrol81: Moim zdaniem XP bardziej się różnił od 98 niż 8.1 się różni od siódemki. Jak to kowalski pulpitu nie ma? O czym Ty piszesz? Wszystko jest z grubsza jak w siódemce, tylko nie ma menu, które moim zdaniem wcale nie jest takie niezbędne, a poza tym są programy, które je zastępują. Cegieł, kafelków, czy jak to nazywasz, w 8.1 domyślnie nie oglądasz, bo komputer od razu startuje z widokiem na pulpit właśnie. Panel sterowania prawie się nie różni od tego z siódemki. Owszem, część rzeczy przeniesiono do nowego interfejsu, ale wiele jest ciągle w starym. Poza tym bez przesady, kilka zmian nie jest jeszcze jakimś wielkim problemem. Przycisk "x" jest i to także w aplikacjach modern UI. Ty w ogóle widziałeś kiedyś Windowsa 8.1 na oczy? Opowiadasz jakieś wymyślone rzeczy, które mają się nijak do rzeczywistości. Ja tam fanem Windowsa nie jestem i omijam go szerokim łukiem, jak się tylko da, ale jak czasem muszę skorzystać z 8.1 to nie mam z tym problemu. Różnice są, zwłaszcza gdzieś tam głębiej, ale w codziennym użytkowaniu nie stanowią one utrudnienia. Funkcjonalność jest równie dobra, a pod pewnymi względami nawet lepsza. O montowaniu obrazów już pisałem. Świetnie działa wyszukiwanie przez WIN+S, które moim zdaniem lepiej działa niż w siódemce. Eksplorator Windows zyskał dzięki dodaniu wstążki. Jest sporo drobnych zmian na plus. Poza tym sam system działa nieco szybciej i wydaje się mieć mimo wszystko mniejsze wymagania.

biomen   8 #88 08.03.2015 20:04

@dragon321
1. Pisałem już we wpisie, że u mnie Win8.1 wcale nie jest szybszy niż 7. Po jakimś czasie używania zauważyłem nawet, że 7 pochłania mi mniej RAMu. Magia, co nie?

Nie zgodzę się, u mnie na Win8.1 jest średnio 3-4 klatki w grach więcej i znacznie krótszy czas reakcji aplikacji jak np. Blender albo Reaper. Niesamowite, prawda?


2. Rozróżniasz protezę do interfejsu a aplikacje? Nie będę używał interfejsu z protezami w stylu Classic Shell, ale mówienie, że aplikacje t.j. firewall czy antywirus to protezy świadczy o twojej ignorancji. To co napisałeś o firewallu, antywirusie czy o innych świadczy o twoim trollingu i braku jakichkolwiek sensownych argumentów.

A to Classic Shell nie jest aplikacją według Ciebie? I ty mi zarzucasz ignorancję? Poważnie?

3. Porównanie z samochodami raczej bez sensowne. Win7 nie różni się tylko wyglądem, ale także obsługą - bzdurą jest mówienie, że 8.x obsługuje się tak samo, bo każdy ci powie, że to nie prawda. Ja bym to określił tak: Przesiadłem się z samochodu z automatyczną skrzynią na manualną, bo bardziej mi się podoba manualna i nie lubię automatycznych, mimo, że jest to nowsza technologia niż manualna.

To jaką grupę ankietowanych wybranych „przebadałeś” aby dojść do wniosku że W7 i W8 obsługuje się w inny sposób – nawet nie chce wiedzieć. Noże w zależności od wielkości ostrza też pewnie obsługujecie inaczej – jakieś style macie? Naprawdę nie wiem jak to skomentować - szczerze przyznaje.

4. Nie zapominajmy o moich problemach z Bluetooth, o którym już nie wspominałem we wpisie: Za nic nie chciał pracować w Win8, próba uruchomienia go dała mi nawet BSOD. Podejrzewałem uszkodzony sprzęt, a tu niespodzianka: Na Win7 działa bez żadnych problemów.

Wraz poszukanie rozwiązania u producenta albo na forach wydaje mi się, osobiście, lepszą opcją niż masochistyczny reinstal systemu. No tak, Bluetooth... technologia wszechobecna wypierająca WiFI bez której obejść nie można. Mam nadzieje ironia dość czytelna.

k więc nie zarzucaj nikomu braku rozsądku i ignorancji, bo sam jesteś ignorantem i to wielkim. Skoro nie podoba ci się, że wolę 7 od 8, to po jaki pies czytasz i komentujesz ten wpis? Sam jestem ciekawy, że skoro uważasz przejście z 8 na 7 za brak rozsądku i ignorancję, to po co sam siedzisz na 7?Przecież 8 się niczym nie różni od 7(twoim zdaniem), więc czemu na niego nie przejdziesz? Swoją drogą nie dałeś żadnych sensownych argumentów do tego, że moje przejście na 7 było głupotą, ani, że 8 jest w czymkolwiek lepszy dla mnie niż 7, całe twoje wywody można streścić tak: "przejście na 7 jest ignorancją i brakiem rozsądku oraz logiki, bo tak uważam". Mój komputer, więc pozwól, że to ja będę decydował, jaki system ma na nim być.

To że piszę z urządzenia na którym jest Seven nie znaczy że tylko na nim siedzę. To raz. Dwa. Czemu czytam i komentuje? Bo widzisz, mam takie prawo, a ty jako autor musisz się liczyć że publikując wpis opiniotwórczy jesteś „narażony” na krytykę i nie wszyscy czytelnicy Ci przyklasną na twórczość i istnieje ryzyko zetknięcia się z opinią przeciwną od twojej. Takie „ryzyko blogowania”.

I dalej podtrzymuje że twoje przejście było głupotą, problem: ModernUI, wygląd – instalacja protezy, jak to nazwałeś: 5 minut, zmiana stylu albo instalacja StylePacka – kwadrans. Łącznie pi razy drzwi: pół godziny.
Reinstalacja systemu i dogrywanie sterowników no cóż.. „troszkę” dłużej.

dragon321   10 #89 08.03.2015 22:21

@biomen: Jesteś nierozumny czy tylko trollujesz?

1. Słowo klucz w twoim komentarzu: "u mnie". To, że coś jest lepsze u ciebie, nie znaczy, że musi być także lepsze u mnie. U mnie działa lepiej 7 i dlatego mam 7.

2. Oczywiście, że jest aplikacją, ale dodaje do interfejsu coś, co powinno być od początku. Porównywanie go do firewalla czy antywirusa świadczy o twojej ignorancji.

3. Nie jestem ślepy i widzę, że 8.1 obsługuje się inaczej, chyba ty masz jakieś problemy, skoro twierdzisz, że są one identyczne. Pamiętam filmik, w którym było jak widzą daltoniści. Był podzielony na dwie części, po lewej był normalny widok, po prawej tak zmienione kolory, aby oddać to co widzą daltoniści. W komentarzach wypowiadali się daltoniści, którzy twierdzili, że nie widzą pomiędzy częściami filmu żadnej różnicy. Rozumiesz aluzję?

4. Pobierałem najnowsze i najstarsze sterowniki, szukałem rozwiązań na wielu forach. Co twoim zdaniem powinienem jeszcze zrobić? To, że ty nie używasz tej technologii wcale nie znaczy, że nikt jej nie używa. Używam jej bardzo często, bo przesyłam dane do telefonów, które nie mają WiFi ani nie mam do nich kabla USB. Bluetooth zresztą nie był bezpośrednią przyczyną przejścia na Win7.

O tym, że ktoś moze mieć zdanie przeciwne od mojego to byłem świadomy podczas pisania tego bloga. Ale ty tu wkraczasz, mówisz, że wykazałem się kompletnym brakiem rozsądku i logiki, przy czym nie podajesz żadnych argumentów na potwierdzenie tego. Masz pełne prawo do przeciwnej opinii i komentowania, ale człowieku, daj jakieś sensowne argument, a nie takie w stylu: "bo u mnie działa dobrze", "bo tak myślę".

Reinstall musiał być i tak zrobiony, bo miałem zamiar zmienić układ partycji i sam 8.1 był już zamulony, poprostu podjąłem decyzję, że zamiast 8 zainstaluje 7. Tu taka niespodzianka dla ciebie: instalacja czystej siódemki trwała może 30min więcej niż instalacja czystej ósemki - te 30 min przeznaczyłem na pobranie i zainstalowanie brakujących sterowników. W kwestii programów dodających menu start do 8 już wielokrotnie się wyrażałem - nie mam zamiaru używać protez do czegoś, co moim zdaniem powinno być natywnie.

Po co miałbym wracać do 8.1, skoro działa gorzej niż 7 na moim sprzęcie? W dodatku mam taki interfejs, jaki chcę. Dalej czekam na argumenty dlaczego miałbym zainstalować 8.1 zamiast 7. Bo nowszy? Gnanie za numerkami to jest właśnie głupota i ignorancja.

Jeżeli kolejny komentarz będzie napisany bez żadnych sensownych argumentów, to poprostu ukryje twoje komentarze i nie będę na nie odpisywał. Im więcej komentarzy tym lepiej dla mnie, ale na takie trollingi nie mam żadnego zamiaru odpowiadać. I tak już za bardzo ciągnę tę bezsensowną dyskusję.

Autor edytował komentarz.
Yansi   11 #90 08.03.2015 23:51

"Uruchomił się, lecz problemów to nie był koniec, mianowicie brakowało sterowników do chyba ponad połowy sprzętu mojego komputera"

No tak, to rzeczywiście PROBLEM, brak sterowników i ich zainstalowanie.. To chyba robi się w każdym systemie po zainstalowaniu, a nie tylko w Twoim? :P

dragon321   10 #91 09.03.2015 00:00

@Yansi: Niedziałający sprzęt można uznać za problem. Zwłaszcza, że po instalacji np. Ubuntu mam wszystkie sterowniki :) No, z wyjątkiem Bluetooth, bo nie ma dla niego sterowników dla Linuksa, to znaczy były, ale nie działają jak należy na nowszych kernelach.

Yansi   11 #92 09.03.2015 00:12

@dragon321: Linux to inna broszka, ja miałem na myśli Win 7. Tam zazwyczaj brakuje prawie zawsze połowy sterowników. ;)

Rumcaj5   4 #93 09.03.2015 00:24

@biomen: "Jak mnie to nie dziwi że Linuksowiec próbował mi dopiec."
Linuxowiec , he he. Jesteś pewien ? :D

zyrol81   9 #94 09.03.2015 08:21

@kaisuj: Zaiste na 8.1 nie pracowałem, ale miałe z nim trochę do czynienia. A w swoim komentarzy piszę raczej o Win8, a nie 8.1. :)
No, to przyznaje, że 8, dzięki lepszej responsywności startuje zdecydowanie szybciej i lepiej wykorzystuje zasoby komputera.

Rosward   10 #95 09.03.2015 08:27

Dragon321 napisał o wykonanym przez siebie downgrade z 8.1 do 7. Napisał dobry tekst, który w zamyśle mógł służyć pomocą tym, którzy by chcieli zrobić to samo. I byłoby bardzo fajnie, gdyby nie stadko entuzjastów 8.1, którzy natychmiast zaczęli go pouczać, że zrobił bardzo źle, bo 8.1 jest tak wspaniały, że trzeba mieć nie po kolei w głowie, żeby z niego zrezygnować.
Szanowni Koledzy - dragon321 zrobił to, co uznał za stosowne i podzielił się doświadczeniami, ale nie namawiał nikogo do tego, by zrobili to samo. Jesteście zadowoleni z 8.1? No, to bądźcie i po prostu uznajcie, że wpis was nie dotyczy i zajmijcie się po prostu czym innym.
Osobiście do Windowsa zaglądam sporadycznie, tylko kiedy muszę i właściwie mam z nim bardzo małe doświadczenia, ale faktem jest, że zarówno w 8.1, jak i 7 znacznie trudniej jest dostać się do takich ustawień, jak internetowe (karta wi-fi, TCP/IP, DNSy itd) i jeszcze trochę innych (nie chce mi się ich wyliczać) niż było to chociażby w XP. Jedno, co można o tym powiedzieć, to że na pewno nie są intuicyjne i na pewno nie są pogrupowane tak, żeby można było łatwo do wszystkich dotrzeć. Pojęcia nie mam, jak to jest zorganizowane w Linuksie, ale na pewno są systemy, które rozwiązują to bardzo dobrze.
Jestem niemal pewien, że zaraz rzucą się na mnie fani Windows i zaczną mnie przekonywać, że jestem idiotą, bo nie potrafię sobie od pierwszego kopa poradzić z tak prostymi rzeczami. Uprzedzając ich posty: poradziłem sobie, bo musiałem, ale co się nakląłem - to moje.
Oczywiście to drobiazg, zapewne mógłbym zajrzeć do jakiejś mądrej księgi albo poszukać w internecie, ale właśnie takie drobne kłopoty zraziły mnie do 8.1. Jeśli ktoś lubi poświęcać godziny na opanowywanie tego, gdzie znaleźć coś, co niedawno było w innym miejscu, to na pewno będzie miał świetną zabawę, a potem będzie mógł się chwalić, jaki to on jest geek, a inni to zwyczajni debile. Dla mnie jednak debilami są ci, którzy zamiast myśleć o przyzwyczajeniach i wygodzie użytkowników robią kolejne rewolucje, które naprawdę niczemu nie służą.

kaisuj   11 #96 09.03.2015 08:29

Tylko istotne jest by nie mylić Windowsa 8 i 8.1, bo różnią się one między sobą istotnie w kwestii doświadczeń użytkownika w obsłudze interfejsu. A downgrade nastąpił właśnie z 8.1, a nie 8. Windows 8.1 jest naprawdę bardzo podobny do siódemki pod tym względem.
To trochę tak, jakbyś pisał, że Ubuntu i Mint to jest w zasadzie to samo. Poniekąd tak jest. Mint nawet przedstawia się jako Ubuntu, a nie jako Mint. Ale doznania użytkownika są inne. W Linuxie oczywiście nakładają się na to inne środowiska... ale mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.

Autor edytował komentarz.
  #97 09.03.2015 10:07

żal PL normalnie ten wpis. Też nie przepadałem za 8. Jednak po dłuższej znajomości w pracy (8.1) tylko lenistwo trzyma mnie by w domu nie zainstalować na wszystkich maszynach. Akurat Modern to najlepsze co jest. Wystarczy poukładać jak rzeczy na półce. Jedyniejak by się pojedynczą kolumne dało zrobić ze średnich kafelków. Ale jak ktoś potrzebuje mieć pierdylion skrótów do rzeczy które używa żadziej niż raz na dekadę to niech nie biadoli o Modern UI.

dragon321   10 #98 09.03.2015 12:30

@W8.1 is cool (niezalogowany): No i mamy pierwszego fanboja Windows 8.1 :D Jak zawsze anonim, brak odwagi? Modern to najlepsze co jest? Śmiem się niezgodzić, bo dla mnie interfejs Win7 jest znacznie lepszy niż jakieś Modern. Wolę małe, rozsuwane menu niż ekran startowy wylewający mi się na cały ekran. Jeszcze umiem trafiać w ikonki Menu Start, nie potrzebuje wielkich kafli.

ettidinad   6 #99 09.03.2015 13:25

@dragon321: "Wolę małe, rozsuwane menu niż ekran startowy wylewający mi się na cały ekran. Jeszcze umiem trafiać w ikonki Menu Start, nie potrzebuje wielkich kafli."
Ja też. Jedynie wstążka w Explorerze Win 8.1 nawet nie jest taka niedobra, a pomysł wstążek sam w sobie nie jest zły, ale jak dla mnie to wtedy dobrze mi się widzi monitor o proporcjach 4:3 - bo nie zabiera aż tyle miejsca w pionie (polecam porównanie 1600x900, i 1400x1050).

Rosward   10 #100 09.03.2015 13:26

@dragon321: Skąd to samozaparcie, żeby na siłę wciskać wszystkim tego 8.1? Nie wiem, ale albo to jakiś ochłap od MS, albo takie misjonarskie zacięcie: niech wszyscy myślą i robią to co ja, bo to jest najlepsze - sam jestem świadkiem...

dragon321   10 #101 09.03.2015 13:43

@Rosward: A ten komentarz to napewno do mnie jest adresowany? Obawiam się, że nie rozumiem.

No i razem z moimi komentarzami dobiliśmy stówki. Nie myślałem, że ten prosty wpis będzie aż tak komentowany. Dziękuje wszystkim za komentarze :D

Rosward   10 #102 09.03.2015 13:44

@dragon321: Oczywiście, że nie do Ciebie, tylko do ettidinada - przepraszam "mysz mi się omsknęła".

dragon321   10 #103 09.03.2015 15:17

@Rosward: Tak też myślałem, żaden problem, mi też się zdarzało.

ettidinad   6 #104 09.03.2015 15:23

@Rosward: "Skąd to samozaparcie, żeby na siłę wciskać wszystkim tego 8.1?"
A gdzie ja wciskam 8.1? Jakiś przykład? Więcej - mi osobiście ten system nawet nie leży i z niego nie korzystam...
Jedynie co, to napisałem, że z tych wszystkich nowości to jedynie ta wstążka w Explorerze nie jest taka zła... Jak widać, to był błąd...

Autor edytował komentarz.
Rosward   10 #105 09.03.2015 15:54

@ettidinad: Przepraszam - mam naprawdę nie swój dzień. Nie miałem Ciebie na myśli, tak jak i Dragona. Miałem dziś piekło w firmie, a pisałem jedząc pospiesznie śniadanie.
Mój wpis - tym razem jestem już przytomny - tyczył kolegi W8.1 is cool.

WolfX   13 #106 09.03.2015 16:13

Też na lapku downgrade zrobiłem z powrotem do 7. Ani przezroczystości, ani jakiegoś designu, spójności wizualnej. Nie. Teraz jest psioczenie na Windows 10, głównie z powodu ikonek, ale na dłuższą metę można zauważyć, że jednak próbują to jakoś przetrawić i połączyć. Na razie widać tylko jkaby roboczy zarys, ale wygląda że jednak jakiś pomysł na to mają.

  #107 09.03.2015 16:29

@Daniel_1982: To jest twój pulpit?

dragon321   10 #108 09.03.2015 20:59

@WolfX: Modern miałoby może swoje zalety, ale nie na laptopie bez dotykowego ekranu. Uważam, że Modern jest dobre tylko i wyłącznie do dotykowego ekranu, a Win8 się nadaje świetnie do hybryd. Na normalny PC jednak dużo lepszy jest Win7.

Autor edytował komentarz.
Daniel_1982   8 #109 10.03.2015 09:38

@iFanboy: Tak, troszkę modyfikacji i ten system nareszcie normalnie wygląda. Mam jeszcze w zanadrzu inne patenty. Jak testy wypadną pomyslnie to pokarzę;)

RMK_99   7 #110 05.04.2015 05:41

@WooQash: Mnie za to wnerwiają ludzie co twierdza ze inni narzekają na kafelki i brak Start. Metro nie jest złe ale chodzi tu o sam system który robi co chce nie słuchając usera, do tego głupieje po wyłączeniu nie krytycznych usług, no i brak Windows Classic, Basic oraz Glass. A instalowanie dodatkowych aplikacji które pracują w tle po to tylko by mieć przezroczystość czy stare menu start to szczyt kretynizmu.

dragon321   10 #111 07.04.2015 23:37

@RMK_99: Otóż to, miło spotkać kogoś, kto myśli podobnie do mnie. Również uważałem za karygodne to, że muszę doinstalowywać rzeczy, które powinny być w systemie od samego początku. Brak Aero Basic również bardzo boli, bo dla mnie Windows 8.x jest poprostu paskudny. Nie cierpię minimalizmu i płaskości na siłę, dlatego wolę Win7. Wielu fanów W8 uważa, że ludzie zobaczyli go na obrazku i dlatego go nie lubią, lub przez Modern, ale to wcale nie jest tak. Poprostu 8 to już inna liga niż 7 - a szkoda, używałbym go, bo technicznie miażdy on 7, ale jego interfejs mnie odstrasza.

Autor edytował komentarz.
  #112 13.08.2016 00:03

@Semtex: Naucz się czytać.