Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Orange - czy tak to powinno wyglądać?

Po wielu miesiącach postanowiłem opisać swoje niestety niemiłe wspomnienia z ostatnich tygodni. Z góry uprzedzam. Cały wpis będzie napakowany moimi emocjami i może być niezwykle subiektywny. Jednakże tylko w taki sposób będę mógł opisać całą sytuację. Jeśli komuś będzie to przeszkadzało - przepraszam.

"smart"FONOWA oferta

Zaczęło się wszystko 25 kwietnia 2013 roku. Dowiedziałem się o "cudownej" ofercie Orange, którą jest Smart Plan na kartę. Jako iż nie należę do cierpliwych ludzi i często nie doczytam wszystkich informacji do końca to i tym razem w trybie niemalże natychmiastowym postanowiłem wypróbować tą ofertę. Zafascynowałem się dużymi dawkami Internetu do doładowań oraz pakietami minut i smsów (niestety nie zauważyłem, ze TYLKO do Orange). Wszystko wyglądało pięknie. Do czasu aż wyszła na jaw cała prawda o pakietach i coś jeszcze...

Pewnego pięknego wieczoru...

Tak - był nawet uroczy, miły wieczór. Poszedłem na kolację z dobrą koleżanką. Siedzimy spokojnie w restauracji i umawiamy się na wyjście do kina. Pierwsze, co robię to wyjmuję swoją Lumię 920, uruchamiam Filmweb i sprawdzam co ciekawego będzie w kinach. Dowiaduję się jednak, ze coś jest nie halo :( Internet odmówił posłuszeństwa mimo zasięgu H+ aż do pełna. Zasmucony patrzyłem jak koleżanka na swoim SGS 3 przegląda informacje i decyduje o filmie na najbliższy weekend...

Eh

Wróciłem wieczorem smutny do domu nie mogąc wciąż nawiązać połączenia z Internetem. Zacząłem czytać na necie o co może chodzić i wielu ludzi mówiło, że to wina telefonu. Oczywiście wyśmiewałem takie wpisy ale przez 3 godziny szukając innych pomysłów musiałem posunąć się do rzeczy strasznej. Przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie. (podobnie poradzili mi w Orange, gdyż wg nich - wszystko w moim koncie jest ok a technicy widzą, ze u mnie następują połączenia z Internetem - czyli powinno działać...) I tutaj historia w historii:

Lumia 920 staje się cegłą przy próbie przywrócenia ustawień fabrycznych

To była już przesada jak na jeden dzień... Wtedy oto oddałem swój telefon na 2 tygodnie na gwarancję. Przeinstalowali, wymienili moduł ładowania (szybciej ładuje i o dziwo bateria jakoś dłużej trzyma) oraz jakiś moduł na płycie głównej - gdyż ten właśnie pada podczas przywracania ustawień.
Także miałem 2 tygodnie bez Internetu i używanie SGS 2. Nie chciałbym powtarzać tego w przyszłości. SGS 2, który wydaje się być telefonem dobrym, jeszcze nie tak dawno topowym, a działa jak ślimak. Ciągle się zawiesza, bateria przy dobrej oszczędności trzyma max 10 godzin (bez połączenia z netem). Tragedia :(

Dwa tygodnie później...

Po długich męczarniach (a to wszystko przez przyzwyczajenia), gdy tylko odzyskałem telefon udałem się do salonu Orange w celu wyjaśnień. Pogadaliśmy, spróbowaliśmy WSZYSTKIEGO. Odblokowali mi wszystkie blokady na koncie, wymieli kartę SIM, ponowna konfiguracja telefonu (na żadnym innym telefonie też nie działało połączenie z netem za pomocą mojego numeru, ale każda inna karta działała u mnie). Pracownik w Orange zrezygnowany zadzwonił do techników. Był to dzień 11 maja 2013r. Wtedy została sprawa przekazana do działu technicznego. Dostałem smsa, że w ciągu dwóch dni powinna być sprawa rozwiązana. Ucieszony taką informacją poszedłem spokojnie spać i czekałem poniedziałku.

Trudny sms

"Witamy. Dziękujemy za zapytanie techniczne z dnia 11-05-2013 o numerze ***. Pracujemy nad usunięciem utrudnień, natomiast z uwagi na złożoność problemu obecnie nie znamy dokładnego terminu usunięcia utrudnień. Przepraszamy za utrudnienia. Pozdrawiamy. Orange"
Tyle razy wystąpiło słowo UTRUDNIENIE w każdej postaci, że aż szlag trafił! :/
Wierzyłem jednak, że nie okłamali mnie i czekałem...

DZIĘKUJĘ!

Tak. Dziękuję za ponad 3 tygodnie nie działania Internetu. Dziękuję też Ci młody czytelniku, że dotrwałeś do końcówki tej opowieści. I dziękuję bardzo miłej Pani, która wzięła tą sprawę do serca i przycisnęła swoich kolegów w realizacji swoich zadań.

Aaaa - jeszcze ten koniec :)

Wczoraj - 20 maja 2013 roku postanowiłem ok godziny 8:00 stojąc w korku zadzwonić do Orange w celu wyjaśnień. Odebrała Pani o miłym głosie. Wysłuchała mnie uważnie. Ze względu na jej miły głos też postanowiłem być miły jednocześnie wyrażając swoje zażenowanie - trudne ale możliwe. Pani obiecała, ze postara się przyśpieszyć sprawę i ponownie utworzy zlecenie na naprawę. Co dwa zlecenia to nie jedno! :)
Już po ok 3 godzinach dostałem od tej samej Pani telefon i przekazała mi informację o tym, że proszą o testy. Po 15 minutach znów telefon z zapytaniem o wynik. Ucieszona tym, że udało się im naprawić podziękowała mi za współpracę i powiedziała: "do usłyszenia".
Potem ok 18 kolejny telefon od technika, który osobiście zadzwonił aby powiedzieć, ze naprawili. Złożone zostały mi wszelkie wyjaśnienia i przeprosili.

Jak rozwiązać problem nie działającego Internetu w Orange?

Odblokować Internet w systemie. Okazuje się że nie wszystkie blokady są widoczne. Wyżej wspomniana Pani też o tym nie wiedziała. Ale jej zaangażowanie poprawiło sprawność i działanie mojego telefonu i ubogaciło w nową funkcjonalność: Internet! :)

Żegnaj Orange

Szkoda mi jedynie teraz tej miłej Pani... ale żegnajcie Orange. Oto co teraz mnie czeka:

Już niedługo jak oferta już będzie w moich rękach opowiem Wam o niej :) Postaram się nie zaniedbywać też tak już swojego Bloga. Zobaczymy co ze starań wyjdzie ;) 

internet urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
  #1 21.05.2013 09:34

nju ma najbardziej drażniące reklamy z aktualnych w TV, poza TP SA "serce i rozum" :P
Planujesz wziąć abonament czy pre-paid? Wg mnie pierwsza opcja za droga (w Play dla firm mam za 19 zł ponad 100 zł pakietu na rozmowy, darmowe smsy do wszystkich sieci, darmowe rozmowy w play...).
Opcja pre-paid przekombinowana, wysyłanie co tydzień smsa? Żeby mieć bez limitu trzeba: wykorzystać codziennie 2 zł (~60zł/mies) + co tydzień sms za 2 zł (razem ~70zł).
A co do taniego internetu to http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&string=orange+free pozdro :3

  #2 21.05.2013 09:43

To uczucie, gdy koleżanka przegląda Internet, a Ty nie i w ogóle nie wiesz nic o zbożu oraz betonie z wykopu. Współczuję. 3maj się, wiem jak to boli.

  #3 21.05.2013 09:56

Nie "tą ofertę" lecz "tę ofertę".
Nie "nie działania" lecz "niedziałania".
Brak przecinka przed "ale" w zdaniu: "wyśmiewałem takie wpisy ale przez 3 godziny".
Nie "11 maja 2013r." lecz "11 maja 2013 r.", zawsze spacja po roku.
Zdanie: ", że aż szlag trafił!", trafił kogo?

Siadaj. Niedostateczny.

sgj   11 #4 21.05.2013 10:09

"Szkoda mi jedynie teraz tej miłej Pani... ale żegnajcie Orange. Oto co teraz mnie czeka:"

Nie bardzo rozumiem to zdanie. Przeciez Nju mobile to też orange.

duszek.mestre   3 #5 21.05.2013 10:28

NJU mobile to nie Orange ale należy do spółki PTK Centertel. I nie będzie obsługiwane przez te same firmy co Orange. Więc jednak coś oddzielnego.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #6 21.05.2013 10:35

Na tych samych nadajnikach, infrastrukturze technicznej itp ... Jaka będzie różnica oprócz marketingu ?

gowain   19 #7 21.05.2013 10:39

NJU Mobile powstało, bo za dużo osób wieszało psy na Orange - i za telefonię komórkową i za stacjonarną. To zwykła, wirtualna marka. Zarząd ten sam, więc nic oddzielnego :)

  #8 21.05.2013 10:56

Lumia 920 to nie wypał, jak się zawiesi to się zagrzeje i trzeba czekać pół dnia bo ani baterii wyjąć nic nie można.

Mifczu   12 #9 21.05.2013 13:06

Płakać po tobie nie będą bo dalej będziesz im płacił :P

  #10 21.05.2013 13:12

Zamienił stryjek siekierkę na ...

Verard   3 #11 21.05.2013 13:12

Tak jakbyś powiedział "wyprowadzam się stąd" i zmienił tylko pokój :D

  #12 21.05.2013 13:27

Orange który nazywa się NIU MOBILE to dalej Orange, wiec bez zmian :P

  #13 21.05.2013 13:50

NJU Mobile w 100% obsługiwany jest przez systemy orange. To tak jakby wkurzyła Cię Skoda Octavia i w ramach odwetu kupujesz Fabię. :DDD

lukasz169   4 #14 21.05.2013 13:54

"Po wielu miesiącach postanowiłem opisać swoje niestety niemiłe wspomnienia z ostatnich tygodni."

tak mnie rozbawiło to zdanie, że nieomal spadłem z dywanu :P

GioWDS   14 #15 21.05.2013 14:03

Mi się zdaje czy Nju to nieślubne dziecko Orange?

  #16 21.05.2013 14:16

Polecam RedBull Mobile oferta o niebo lepsza i zasięg dodatkowo na masztach Plusa Orange i Play :)

Over   9 #17 21.05.2013 15:47

Wieszacie psy na koledze, a było napisane wyraźnie "Cały wpis będzie napakowany moimi emocjami" Więc nie rozumie o co wam wszystkim chodzi ;)
Wpis pisany z emocjami to wpis na swój sposób inny niż większość, dla mnie to logiczne jak i wpadki niektóre to normalka przy pisaniu w stanie emocji :)

Loreno   6 #18 21.05.2013 17:30

Ciekawy tekst. Nie rozumiem dlaczego niektórzy się tak czepiają.

Ave5   8 #19 21.05.2013 17:48

Przeczytałem całość i IMO zbytnio się czepiasz, bo w sumie wszyscy robili co mogli, powiadamiali co się dzieje itp, a że używanie SGS 2 to taka mordęga...please, 1st world problems atakują.

xomo_pl   21 #20 21.05.2013 17:50

widzę, że szykuje się "ogromna" zmiana- z orange na zarządzane przez orange niu mobile...
ale im na złość zrobisz skoro dalej na tobie zarobią tylko pod inną nazwą...

  #21 21.05.2013 18:50

Zdradzę ci tajemnicę. Nju mobile to też Orange. To Orange niskobudżetowe. Jeżeli chcesz zrobić Orange na złość, kup kilka kart Orange i Nju mobile i przenieś je do innego operatora a następnie spuść w klopie.

  #22 21.05.2013 20:00

Ostatnimi czasy również miałem MAŁY problem z Orange, jeden telefon, drugi... Każdy konsultant (bo jak za pierwszy tak i drugim razem odebrał męski głoś) obiecywał, że zajmie się sprawą, zgłosi problem... Od tych telefonów minęło ładnych parę dni, które nie przyniosły żadnej odpowiedzi ze strony Orange. Co najlepsze: w niedzielę (!) Dostałem smsa: "Dziękujemy za zgłoszenie... Odpowiedź ZOSTAŁA WYSŁANA na maila..." Myślę ok, fajnie, w końcu ktoś się zainteresował moim problemem, ale co najlepsze żadnego maila nie dostałem, a jak czytam w smsie: "ZOSTAŁA WYSŁANA!". Coś ciężko u 'pomarańczowych' z poczuciem czasu :) Mój problem rozwiązała dopiero przemiła konsultantka w ciągu 10 minutowej rozmowy! 10 minut wystarczyło na problem z którym 'technicy' bawili się 2 tygodnie :) Gdyby to ode mnie zależało, zaleciłbym zwolnić wszystkich tych protechników i zatrudnić więcej konsultantek! Bo... chyba tylko dzięki Nim to Orange jeszcze funkcjonuje...

Pozdrawiam

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #23 21.05.2013 22:19

A właśnie podpisałem umowę z Orange, już są pierwsze schody, a teraz jeszcze Ty straszysz :).

Autor edytował komentarz.
djDziadek   17 #24 21.05.2013 23:03

@duszek.mestre & @Shaki81
Może niedługo będziecie mogli spytać o te sprawy najbardziej "właściwego" człowieka :)

Autor edytował komentarz.
duszek.mestre   3 #25 22.05.2013 00:34

No z tym Nju mobile to coś rzeczywiście jest, ze należy do Orange. Ale nie zupełnie. W Polsce Orange jest tak jakby w ramionach spółki PTK Centertel. Teraz Nju Mobile będzie również w ramionach PTK. więc poniekąd to samo ale obsługiwane przez inne podmioty wykonawcze - taka różnica.

Lumia 920 - jak się grzej to znaczy, ze coś z nią robisz;) jeśli przesadnie się to dzieje wystarczy uruchomić ponownie - jak się zawiesi to przytrzymujesz klawisze: "głośność w dół" oraz przycisk zasilania aż do czasu ponownego uruchomienia. Rzadko mi się to zdarza (przez pół roku 2 razy) ale sposób poznałem.

Za błędy przepraszam. Dawno nie pisałem ;) poza tym pisałem jeszcze pod emocjonowany sytuacją :)

@Ave5 "bo w sumie wszyscy robili co mogli, powiadamiali co się dzieje itp., a że używanie SGS 2 to taka mordęga...please"
Cóż. Jak się pracuje codziennie na telefonie bardzo płynnie i przesiada na coś co zamula co parę minut - tak mordęga i ja ją drastycznie odczuwałem. Gdyby wszyscy robili co mogli i kontakt był na lepszym poziomie pewnie wpis by ten nie powstał. Ale oni nie robili co mogli bo zrobili to dopiero ostatniego dnia i to w ciągu 3 godzin. Ja natomiast byłem odcięty na okres 3 tygodni. Więc NIE - nie robili co mogli.

sgj   11 #26 22.05.2013 10:59

"No z tym Nju mobile to coś rzeczywiście jest, ze należy do Orange. Ale nie zupełnie. W Polsce Orange jest tak jakby w ramionach spółki PTK Centertel. Teraz Nju Mobile będzie również w ramionach PTK. więc poniekąd to samo ale obsługiwane przez inne podmioty wykonawcze - taka różnica. "

Jakie inne podmioty? PTK Centertel = Orange.
Do tego PTK Centertel formalnie za kilka miesięcy przestanie istnieć, bo po całkowitym przejęciu przez telekomunikację polską ma zostać juz tylko jedne wielki Orange Polska.

  #27 27.05.2013 13:17

W prepaidzie Orange do nju da się przejść smsem. Z tego punktu widzenia, nju to kolejna taryfa w orange:p