r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

e-Biedronka: zakupy zamówisz w domu, ale odebrać będziesz musiał w sklepie

Strona główna AktualnościBIZNES

Już niedługo Biedronka powinna wprowadzić elektroniczne zakupy, obecnie trwają testy nowej usługi. Pozwoli ona na zamawianie produktów przez Internet i ich późniejszy odbiór w wybranym sklepie, dzięki temu nie będziemy musieli tracić czasu na szukanie danego towaru na półkach. Pierwsze testy mają mieć miejsce między innymi w Trójmieście.

Z informacjami o planach wprowadzenia e-zakupów mogliśmy spotkać się już w ubiegłym roku. Tomasz Suchański, ówczesny szef sieci w naszym kraju, stwierdził, że właśnie rynek elektronicznych zakupów jest przez jego firmę uważnie obserwowany. Natomiast na początku września informowaliśmy Was o tym, że w maju i czerwcu poszukiwany był menadżer do spraw e-handlu, który miałby pomóc Biedronce na nowym rynku.

Mimo iż Biedronka nadal cieszy się u nas dużą popularnością, to jej konkurencja jest naprawdę silna i już od dłuższego czasu oferuje elektroniczne zakupy. Sprzedaż produktów w Internecie prowadzą już między innymi: Tesco, Alma Market, Piotr i Paweł, czy E.Leclerc. W takiej sytuacji Biedronka musi dostosować się do rynku, zwłaszcza, że młodzi klienci coraz chętniej korzystają z nowych form zakupów.

r   e   k   l   a   m   a

Dodatkowo należy zauważyć, że obecnie klienci kupują w Biedronkach coraz mniej. W pierwszym kwartale 2014 roku wskaźnik LFL spadł o 2,7%. Optymistycznie przedstawia się wynik z drugiego kwartału, kiedy to wartość wzrosła, jednak był to wzrost nieznaczny (tylko o 0,3%) i wywołany przez Święta Wielkanocne. Natomiast w trzecim kwartale nastąpił powrót do wcześniejszych, niezbyt przychylnych statystyk, nastąpił kolejny spadek, tym razem o 1,3%.

Wprowadzanie sklepu internetowego mogłoby zatrzymać spadające zainteresowanie zakupami w Biedronce. Mariusz Nowak, szef sprzedaży internetowej Tesco poinformował, że aktualnie wartość zakupów spożywczych przez Internet wynosi nieco ponad 0,5 mld zł. Dodatkowo ten rynek rośnie w szybkim tempie, około 25% rocznie i już za 4 lata jego wartość ma przekroczyć 1 mld złotych. Liczby wyglądają naprawdę imponująco i Biedronka nie może pozwolić sobie na dalsze czekanie z wprowadzeniem e-zakupów.

Nowa usługa z pewnością będzie sporym udogodnieniem, w końcu nie będziemy musieli marnować czasu na szukanie produktów na pólkach. Jednak w przypadku sklepu internetowego od Biedronki mamy możliwość odbioru produktów tylko w sklepie, a konkurencja oferuje już znacznie atrakcyjniejsze usługi, chociażby w Tesco mamy możliwość dowozu zamówionego towaru do domu.

Aktualizacja

Dostaliśmy oficjalną informację dotyczącą testów sklepu internetowego. Biedronka na chwilę obecną nie przeprowadza żadnych testów. Aktualnie przygląda się zmianom zachodzącym na rynku. Wpływ na jej działania będą mieli przede wszystkim klienci oraz ich preferencje i oczekiwania. Oczywiście nie oznacza to, że w przyszłości nie zobaczy sklepu internetowego. Biedronka bierze pod uwagę możliwości jakie niesie ze sobą rozwój Internetu i obecnie pozostaje na etapie obserwacji, przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty szybko wdrażać w przyszłości.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.