Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

O ACTA słów... Znowu?

Nie oszukujmy się - o ACTA powiedziano już chyba wszystko. Zarówno na portalach internetowych, jak i na blogach, a także w wszelkich mediach typu telewizja, radio, gazeta - wszędzie ACTA. A więc nie chcąc tworzyć kolejnego milionowego wpisu znów o ACTA, postanowiłem napisać coś o... POLAKACH!

Polacy to dziwny naród. Można rzec - bardzo specyficzny. Na ogół jeden drugiego nienawidzi, jeden drugiemu oczy wydrapie za 5zł leżące na chodniku, jeden drugiemu życzy jak najgorzej. Polacy są narodem zawistnym, nieprzyjacielskim, zazdrosnym, można rzecz - niedopieszczonym. Rzecz prawdziwa - lata krzywd odcisnęły na nas swoje znamię. Wiecznie byliśmy na drugim miejscu, a wieczne bycie drugorzędnym partnerem sprawiło, że gdy komuś się nazbyt powodzi, to łatwo przypina się łatkę złodzieja, złoczyńcy, bezprawego sku******, który się dorobił kradnąc. Zresztą opinia o Polakach “na świecie” - pijaki, złodzieje, chamy, chociaż na ogól pracowici ludzie, którzy dbają o przyszłość swoją i swoich bliskich. Taa... Ale czy ja nazbyt nie wrzucam wszystkich do jednego wora? No właśnie... Jedna z wielu wad Polaków - klasyfikacja wszystkich wg jednego schematu.

Ale mimo tych podziałów, potrafimy się jednoczyć w trudnych chwilach. Tak było podczas tragedii smoleńskiej i żałoby narodowej, tak było podczas legendarnej już walki o krzyż, tak i było w naszej długiej i tragicznej historii (zmiana ustroju, powstania) i tak jest i teraz, gdy chodzi o naszą wolność w sprawie ACTA.

Nie uważacie, że to dziwne?

Rząd okrada nas na co dzień. Rośnie cena żywności, prądu, wody, światło, gaz - cisza. Cena paliwa? Nic. Rosnące bezrobocie? NIC. Wzrost wieku emerytalnego czy większe podatki? ZNÓW NIC. Cięcia budżetu, wprowadzane oszczędności, nieporadność inwalidów intelektualnych, których sami wybraliśmy na “Władców Polski”, zerowe zainteresowanie biednymi i chorymi, coraz mniejsze środki przeznaczone na oświatę i medycynę, pieniądze podatników idące w piach, wykształcony prezydent, który nie potrafi poprawnie napisać słowa “ból” - NO NIC!

Aż tu nagle jakaś ACTA. Połowa nie wie o co chodzi, a nawet jeśli wie, to nie do końca rozumie, ale PRZECIEŻ TO SKANDAL! Ograniczenie wolności człowieka, cenzura Internetu, zamykanie serwisów, nie branie pod uwagę głosu ludu! WYCHODZIMY NA ULICE! Ludzie zaczęli organizować się na Facebooku i dnia wczorajszego, na ulicę wyszło tysiące ludzi zainteresowanych całą sprawą. A ruszyła nas wiadomość, że blokują nam INTERNET! Organizowane są petycje, hakerzy blokują strony internetowe rządu i prezydenta, wszyscy mają za złe Donaldowi, że ma lud tam, gdzie słońce nie dochodzi (żeby to pierwszy raz), ale dopiero TAKA rzecz sprawiła, że ludzie postanowili wyjść na ulice i pokazać, co myślą o decyzjach premiera i jego gabinetu.

Czy to nie dziwne? Nie ruszyły nas kompletnie rzeczy, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Owszem, poszczególne komentarze, jakieś pomruki niezadowolenia - ale nic ponadto. NIE RUSZYŁO NAS ŻYCIE, a ruszył nas akt prawny, który ma za zadanie “walczyć z piractwem” (cudzysłów nie jest przypadkowy). Ludzie na całym świecie wychodzą na ulice i strajkują, gdy wiedzie im się źle, gdy są niezadowoleni z powodów takich jak wszelkiej maści podwyżki i wzrosty, gdzie chcą walczyć z nadciągającymi oszczędnościami, a więc ogólnie KRYZYSEM, a Polacy wychodzą na ulice bo im internet kradną...

Jakie są tego powody?

Czy to dlatego, że głównymi manifestantami są ludzie młodzi? Którzy lepiej wiedzą czym jest tak naprawdę ACTA, bo przecież to tzw. pokolenie komputerowe/internetowe i mają zdecydowanie większą świadomość dotyczącą tej sprawy? Więcej siedzą w internecie, toteż i protestują, bo jak to nazwał jakiś specu - “to ich świat?”. Młodzi, a więc mają więcej czasu na takie pomysły, taką organizacją, a więc i koniec końców - wyjście na ulice?

Jeśli tak, to dlaczego tak jest? Wszyscy narzekamy na to, jak nam źle, jak to nas okradają, jak to pracujemy za grosze, jak to wszystko idzie w górę, a pensje stoją. Narzekamy na kryzys, na rząd, na prezydenta, na ogólną sytuację w kraju, a mimo to... tylko narzekamy. W Grecji wychodzą na ulice, w Egipcie i USA wychodzą na ulice, ba, nawet w Rumuni czy Nigerii odbyły się jakieś strajki, a my Polacy potrafimy tylko narzekać (i tak, ten wpis jest tylko tego WIEEEEEEELKIM podsumowaniem, bo przecież ja tylko narzekam, zgadzam się).

Dlaczego?

 

internet bezpieczeństwo inne

Komentarze

0 nowych
Ave5   8 #1 26.01.2012 16:54

Do akapitu "lista grzechów" dorzuciłbym jeszcze oświatę. Mało kto wie, ale ministerstwo edukacji w obecnym składzie odmówiło podpisania JEDYNEGO dokumentu KONIECZNEGO do wypuszczenia na rynek nowych nauczycieli. Czy to języków, historii, WOSu, informatyki czy czego innego. Tacy studenci specjalizacji pedagogicznej na historii będą mogli być co najwyżej przedszkolanką. Podobnie absolwenci CKNJOiE, których za państwowe pieniądze (!) przez 3 lata przyucza się do zawodu właśnie żeby uzdrowili oświatę (!!).

No, chyba że ktoś się zgodzi na pensję w widełkach "bez certyfikowanego wykształcenia do zawodu", która w oświacie oscyluje w granicach symboliki :)

freeq52   8 #2 26.01.2012 17:04

Wprawdzie wymieniłem tam oświatę (może nie zauważyłeś, ale jest :)), ale zgadzam się. Co jeszcze do tego tematu - nie wiem czy słyszałeś, o ograniczeniu liczby nauczycieli przedmiotów ścisłych.

http://tinyurl.com/7xz52yj

O co chodzi? Ano właśnie nie wiadomo. Co mają nauczyciele przedmiotów ścisłych, do reformy programowej? NIE WIEM! Ciekawe co na to polibudy...

Mantarak   3 #3 26.01.2012 17:31

Kolejny cud Tuska - wyrwał młodych ludzi z Matrixa aby zaistnieli w realu:)

  #4 26.01.2012 17:47

Jak były protesty przeciwko podwyżce VATu to nikt nie przyszedł :) :) jak widać bardziej nam zależy na możliwości piractwa.

  #5 26.01.2012 18:02

Proponuje obejrzeć do końca.
http://www.youtube.com/watch?v=IS2ls1uEG3g
Amen :)

command-dos   17 #6 26.01.2012 18:04

Nie jestem ekspertem w dziedzinie, ale powiem Wam, jak ja to widzę. Polacy przez lata, poprzez wieczne nękanie (wojny, niewola) stali się bardzo odporni na ból, głód, chłód i wszystko, co można odczuć fizycznie. Przyzwyczailiśmy się do pustych obietnic rządzących, z góry zakładając, że przyjdą kolejni, którzy nas wykorzystają - stąd olanie wszystkich rzeczy o których tu mowa. Nie znaczy to, że w Polakach się gotuje, gdy widzą, jak ich się okrada w białych rękawiczkach, jak ich się kłamie w żywe oczy, jak ich się wykorzystuje. Po wojnie, jakie mieliśmy rządy, każdy wie. Wszechobecna cenzura, inwigilacja, zastraszanie - daliśmy rady, choć było ciężko. Ludzie usłyszeli, do czego może prowadzić wprowadzenie ACTA w życie. Decyzje, które ostatnio zaczęto podejmować, zaczęły rozgrzewać społeczeństwo do czerwoności i w końcu się zajarało. Wprowadzanie ACTA, jako symbol ograniczenia wolności, dolało oliwy do tego już rozpalonego ogniska. Ból, chłód, głód przeżyjemy, ale kolejnej cenzury i inwigilacji w imię prawa nie zniesiemy - widać z tym walczyło nam się najtrudniej i tego boimy się najbardziej. Widząc, że nie ma wsparcia od rządu, stało się, co się stało...
BTW - "Nie można zmuszać dostawców internetu do zainstalowania systemu zapobiegającego nielegalnemu pobieraniu plików z internetu - orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości. Stanowiłoby to bowiem naruszenie Karty Praw Podstawowych UE." Zerknijcie na tvn24.pl.

  #7 26.01.2012 18:09

Ludzie czekali na ostateczność. Większa część młodzieży siedzi w internecie nie mając pojęcia co się dzieje w świecie realnym. Nawet jeśli wiedzą to tak naprawdę zapewne nie mają jeszcze prawa jazdy aby przejąć się wzrostem cen paliwa. Zauważmy, że odbierają nam ostatnią możliwość na wyrażenie własnego zdania. Niedługo może operatorzy sieci komórkowych będą musieli donosić o czym piszemy w ukryciu przed światem w sms'ach! Albo będą definitywnie kontrolować nasze rozmowy telefoniczne! Ok! może ACTA nie wejdzie w życie tak szybko jak się wszyscy tego spodziewają, ale jeśli to "nie zmienia niczego w prawie" to faktycznie po co to podpisywać?

gowain   18 #8 26.01.2012 18:11

@command-dos naruszenie Karty Praw Podstawowych, której Polska nie przyjęła :P ale nie w tym rzecz.

Niestety wg mnie problem polega chyba na tym, że inaczej wolność słowa i cenzurę rozumie pokolenie > 80. roku, a inaczej < 80. roku, które ją przeżyło...

command-dos   17 #9 26.01.2012 18:28

@gowain - tak, wiem ;) ale: "Czy to oznacza, że przepisy zawarte w ACTA będą mogły być stosowane w naszym kraju? Wydaje się, że nie, ponieważ ACTA musi być przyjęta przez całą UE. Jeśli okaże się niezgodna z KPP, inne kraje nie będą mogły przyjąć jej przepisów." - pożyjemy, zobaczymy - ja bym się cieszył, bo rząd pokazał, gdzie ma swój lud, a decyzja rządzących nie przyjęłaby się ;) podwójny kopniak...

gowain   18 #10 26.01.2012 18:35

@command-dos "Rząd pokazał, gdzie ma swój lud" - nie wiadomo ilu Polaków jest za ACTA, a ilu przeciw...

Saracen   6 #11 26.01.2012 18:59

gowain | 26.01.2012 18:35
"nie wiadomo ilu Polaków jest za ACTA [...]"

Wiadomo - jeden (Hołdys). No jeszcze Tusk, ale on nie robi tego w obawie o swoje tantiemy, jak Hołdys.

gowain   18 #12 26.01.2012 19:50

O widzę, że wbijasz się w kanon wszystko to "wina Tuska". A nie zapomniałeś kto pomógł przepchać ACTA przez komisje? Kto w Europarlamencie głosował za nią, a teraz udaje, że to nie on i urządza happeningi?

Chyba za szybko, na podstawie histerii wywołanej w mediach, uwierzyłeś, że cała Polska to Wy...

TomTar   7 #13 26.01.2012 20:07

@Saracen

Tak ja jestem za ACTA. Czas juz zrobić porządek z internetem. W chwili obecnej internet to jedno wielkie GÓWNO ponieważ co niektórzy uważają że wszystko jest ich. Ile jest naprawdę dobrych stron, powoli wyszukanie czegoś w wyszukiwarce robi się trudne.
Dosyć mam tego że kradnie się własność intelektualną, że każdy może każdego obrażać i opluwać bez najmniejszych konsekwencji. Może czas z tym skończyć.
Najprawdopodobnie i tak się nic nie zmieni, już dzisiaj w Polsce jakby organy ścigania chciały to by zamykały wiekszość stron. Kwestia determinacji w egzekwowaniu prawa.
A co w tym jest winy Tuska. Wszystkie partie praktycznie oprócz SLD byly za, więc takie szczekanie jest smieszne.
Już dzisiaj ludzie pozwalają na inwigilacje, więc co zmieni ACTA. Najprawdopodobnie nic.
A jajbardziej śmieszą mnie Ci debile w tych maskach.

  #14 26.01.2012 20:10

gowain zajadle broni acta, bo chyba nie rozumie co niektórych zapisów. Rozumiem, że chcesz przykładowo, by nasz kraj ponosił dodatkowy wysiłek i koszty ochraniając amerykanskie koncerny. Bo o nie tu pewnie przede wszystkim usa chodzi a nie polskie mini studia nagraniowe. US się nie wierzy. Polska nie raz została oszukana przez tego goliata na glinianych nogach. U podstaw powstania całej afery lezy przypuszczam zadłużenie us wobec chin. Gdy dług narasta zbyt wileki najlepiej wywołać wojnę lub uzyć innych środkó chociażby szantażu jakim może byćakta wobec chinoli byle tylko nie spłacać zadłużenia. Osobiście bardzo sięcieszę, iż za komuny w Polsce ameryka nie zaczeła nas wyzwalać zbrojnie spod panowania CCCP.

gowain   18 #15 26.01.2012 20:11

Jakbyście mieli jeszcze wątpliwości komu na rękę jest podsycanie atmosfery, że to wszystko wina rządzących :P http://bi.gazeta.pl/im/1/11039/z11039881X.jpg - zdjęcie z właśnie odbywającej się manifestacji przeciwko ACTA... w której tak jak i wczoraj również w ruch poszły kamienie itp. Wyłapać wandali i kazać płacić + skazać na roboty społeczne. Niech zbierają psie kupy, a nie urządzają samowolkę. Jeżeli tak ma wyglądać Wasza "wolność słowa" to ja dziękuję.

command-dos   17 #16 26.01.2012 20:17

@TomTar - o jakim porządku mówisz? Jak za komuny? Wtedy nikt nie bluzgał na władzę publicznie, a ci którzy to czynili byli natychmiast uciszani - o taki porządek Ci chodzi? Żądasz porządku, zachowaj go sam! ;) Czego nie możesz znaleźć w internecie? Skoro internet to gówno, to po co trzymasz go w domu? Odłącz kabel, wrzuć do kibla i po problemie. Skoro nie dajesz sobie rady z przefiltrowaniem treści w internecie, to daj sobie z nim spokój...

  #17 26.01.2012 20:20

Panie Gowain. Przyłączanie się zadymiarzy to jedno. Ale zapoznaj się z historią i przypomnij sobie jak Tuska ludzie walczyli z komunistami ? Nie szły kamienie w ruch ? Więc zaoszczędź tych głodnych kawałków. CHcesz inwigolacji i ochrony praw ? Jedź do chin, korei lub białoruś i tam się ciesz cenzurą internetu.

command-dos   17 #18 26.01.2012 20:24

@gowain - skażmy też Wałęsę i wszystkich stoczniowców, partyzantów, którzy zdemolowali to i owo, czasem jakiś most nawet wysadzili - ludzie mają już dosyć, walczą na wszelkie sposoby, bo nie podoba im się to, co wyprawia rząd. Nie popieram takiego zachowania, ale poniekąd rozumiem tych ludzi - we mnie też się gotuje, a palące się samochody przepowiedziałem już jakieś 2 lata temu... Oto kolejny przykład pokazania swojego niezadowolenia: http://www.petycjeonline.pl/petycja/petycja-o-odwolanie-rzadu-donalda-tuska/639

kamil_w   10 #19 26.01.2012 20:30

@misterproperp

Wypowiedź byłego wiceministra MSWiA, pana Piotra Piętaka czasem śmieszy (np. tekst "Polska w informatyce od 4. lat stacza się coraz bardziej w dół", czy też "nie chcę być szczery na 100%"), ale ogólnie rzecz ujmując mówi prawdę, a zdanie podsumowujące, mówiące o tym, że Polska podpisując ACTA działa przeciw własnemu interesowi obrazuje to, że społeczność informatyczna widzi to, czego nie widzi rząd. W swym wpisie zwrócił na to uwagę również Cebula. Napisał on, że traktat z Kioto pokazał, że Usańcy nie podpisują nic, co by nie było im na rękę. I taka jest prawda. Dzięki ACTA kraje rozwinięte prawdopodobnie będą się rozwijać jeszcze bardziej, a rozwój krajów mniej rozwiniętych będzie postępował wolniej, lub wręcz będzie się cofać.

W takiej sytuacji co nam, młodym Polakom pozostaje? Chyba tylko wyjechać do krajów lepiej rozwiniętych od naszego. Pytanie tylko, kto w takiej sytuacji będzie zarabiać na emerytury naszych podstarzałych posłów jeśli w naszym kraju nie będzie młodzieży?

kamil_w   10 #20 26.01.2012 20:32

@TomTar
Mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz.

gowain   18 #21 26.01.2012 20:43

@kamil_w "ale ogólnie rzecz ujmując mówi prawdę" - jak zawsze bardzo subiektywne stwierdzenie. Jak to mówią jest święta prowda, tyż prowda i gó*no prowda :)

Nie rozumiem, na jakiej podstawie wysnuwasz wnioski, że "Dzięki ACTA kraje rozwinięte prawdopodobnie będą się rozwijać jeszcze bardziej, a rozwój krajów mniej rozwiniętych będzie postępował wolniej, lub wręcz będzie się cofać." - przypomnę Ci, że ACTA podpisują oprócz Polski, takie kraje jak Japonia, Niemcy, Australia, Kanada...

O Polskę się nie martw, są tacy co chcą tu żyć, pracować i płacić podatki.

TomTar   7 #22 26.01.2012 20:51

@kamil_w

Może i jak ty to mówisz nie mam pojęcia o czym piszę, ale już dziś organy ścigania mają narzędzia do permanętnej inwigilacji. Myślisz, że np. Twoje sms-y, rozmowy telefoniczne nie są rejestrowane?
Po co ACTA do inwigilacji, masz kamery przemysłowe, namierzanie twojego telefonu przez operatora, facebook, nasza klasa. Od wyboru do koloru.
A google cię nie inwigiluje. Sęk w tym, że nie chce się nikomu tak dokladnie inwigilować nikogo. Pamiętasz gościa, który prowadził stronę o prezydencie Komorowskim? I co nie inwigilowali go?
Będzie ACTA i nic się nie zmieni.

Niech się internauci skrzykną w takiej ilości, jak sprawy dotyczą życia codziennego.

sla17   7 #23 26.01.2012 20:59

@TomTar | 26.01.2012 20:07
Dziwne, że od sześciu lat szukam bezproblemowo interesujące mnie informacje... Ale to pewnie moja wina, że wpisuję jak najsensowniej i jak najkrócej... Wiele informacji szukałem i oprócz barier językowych (niektóre rzeczy niestety nie są dobrze opisane po polsku) innych trudności nie znalazłem. Dziwne?

---------------
Polska edukacja? Do napisania od nowa, to co się wpaja obecnie - wygląda, jakby było wymyślane na siłę, aby wszechstronnie wychować młodzież, niestety tylko teorią, w praktyce by było ciężko i mało kto potrafi w logiczny sposób wytłumaczyć co, gdzie i dlaczego. Ani tego pokazać na doświadczeinu :)

command-dos   17 #24 26.01.2012 21:05

@kamil_w ma rację. ACTA, może nie bezpośrednio, ale pomaga bogatym korporacjom, których stać na papugi i patenty. Bo tylko te będą pozywać innych o jakieś chore patenty a'la prostokąt z zaokrąglonymi rogami. Czy my w kraju mamy jakieś duże korporacje, jak sony, microsoft, bayer, gm? Chodzi o to, by tym korporacjom dać takie narzędzia, aby nie musiały się włóczyć po sądach, a sprawy były załatwiane na ich korzyść, dzięki służbom danego kraju. Kto ponosi koszty operacji udupienia domniemanego, np. pirata? My koledzy ;) tak to sprytnie jest wymyślone, że policja za nasze podatki ściga piratów i robi korporacjom dobrze, potem sąd ich skazuje i siedzą w pace - za czyją kasę? Ale, jak ktoś nasra Wam na ogródek, to sami musicie chwycić "pirata" za rękę i go pozwać, a w razie niepowodzenia, to Wy poniesiecie koszty procesowe. A kto będzie ponosić koszty procesowe, jak pozwą gościa o nielegalnego windowsa? No, kto? Już wiecie, o co tu chodzi? Tak działa teraz m.in. ZAiKS...

gowain   18 #25 26.01.2012 21:11

@kamil_w a w którym miejscu napisałem, że nie masz pojęcia co piszesz? A co ma ACTA do inwigilacji? Ktoś wymyślił hasło, podparł się punktem z ACTA, nie załączając kontekstu i teraz w kółko jedno i to samo. Internet wie o Tobie tyle ile "mu" powiesz.

Nie mów mi, że idziesz ulicą i unikasz kamer przemysłowych, ba nie mów mi, że ktoś siedzi i namierza ludzi idących ulicą... A co jak monitoring nie ma dostępu do internetu (domyślam się, że spory procent jest tylko podłączona do urządzenia nagrywającego, bo i po co kamera w sklepie Zosi ma być podpięta do neta?)... za dużo filmów.

Co do sprawy prezydenta Komorowskiego... a słyszał Ty co było powodem zamknięcia strony? Wiesz w ogóle co to inwigilacja? Bo z tego co mówisz to wychodzi, że inwigilacja to przeglądnięcie ogólnodostępnej strony przez służby (w tamtym przypadku chyba ABW)... Bo materiały znalezione na stronie były ogólnodostępne. Poniekąd nie popierałem tej akcji, a z drugiej strony jest zapis, że znieważanie prezydenta RP jest karalne... analogiczna sprawa, chyba jeszcze bardziej przegięta była z bezdomnym Hubertem H., którego szukało pół warszawskiej policji, za to, że znieważył prezydenta Lecha K.

Saracen   6 #26 26.01.2012 21:25

TomTar | 26.01.2012 20:51
Tak, organy ścigania mają środki do inwigilacji, ale to nie znaczy że mogę używać ich dowolnie, pod byle pretekstem i że ja mam się na to godzić.
Tu nie chodzi o samo ACTA, lecz zasygnalizowanie rządzącym, by nie posuwali się w tym za daleko.

Zobacz co stało się w USA pod pretekstem wojny z terroryzmem. Swobody obywatelskie zostały tam podporządkowane bezpieczeństwu wręcz do absurdalnego stopnia. Zrozumiesz to, gdy będziesz próbował wjechać do Stanów i pobiorą twoje odciski palców, zeskanują tęczówkę i wsadzą palec w d...

gowain   18 #28 26.01.2012 23:16

Tak jak już pisałem pod wpisem januszka, jak można pisać o ofiarach czegoś, co jeszcze nie zostało podpisane?... PIPA, SOPA i ACTA jeszcze nie weszły w życie. Na to pozwalają dotychczasowe przepisy...

freeq52   8 #29 26.01.2012 23:27

Przecież to jest śmieszne. Czy nie jest przesadą, aby USA wtrącało się w sprawy obywateli innych krajów? Czy mało tam przestępców (nie tylko internetowych), aby teraz dochodziło do ekstradycji? To co - teraz może zacznijmy się obawiać, bo rząd Turkmenistanu czy innej Sri Lanki, stwierdzi że w Polsce są podobni "hakjerzy", którzy według ich prawa są przestępcami... Przecież to jest obywatel brytyjski, co go obchodzi prawo amerykańskie? Poza tym - co to jest - to teraz każdy obywatel świata ma się zaznajomić z prawem amerykańskim? No przepraszam bardzo...

gowain   18 #30 26.01.2012 23:41

Tak tylko dodam, że sprawa ekstradycji jest z maja 2011, a umowa, na podstawie, której będzie dokonana ekstradycja jest z 2003 roku...

A Wy mówicie, że Polska jest taka zła :P Też jestem zdania, że tutaj jest spore nadużycie ze strony brytyjskiego sądu...

Mantarak   3 #31 26.01.2012 23:55

Obawiam się, że juz pozamiatane. Stany będą nas sądzić według swoich reguł i praw nawet jak według prawa lokalnego jesteśmy ok. Nastapi drastyczny spadek ciekawych darmowych materiałów bo a nuż coś mogą naruszyć, Przed publikacją swojego materiału w sieci potrzebna będzie konsultacja prawnika.

sla17   7 #32 27.01.2012 12:52

Nic nie jest pozamiatane, coraz więcej informacji jest - na reddit jesteśmy chyba trzeci czy drudzy, na RT też mówią, Spiegel też.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #33 27.01.2012 12:54

No i co. Polska podpisała ACTA i jakoś Internet się nie zawalił ani nie skończył.
Zastanawia mnie też ilu z tych ludzi, którzy wyszli na ulicę na prawdę rozumieli czego dotyczyła ACTA? Podejrzewam, że mniej niż 50%

gowain   18 #34 27.01.2012 14:15

@Shaki81 podpisana, ale nie ratyfikowana. Jeszcze nie weszła w życie :)

MaRa   7 #35 27.01.2012 14:16

Przecież Polacy protestowali na ulicach przeciwko rządowi, rozwalili cały Układ Warszawski. A teraz rozwalą kapitalizm, jeszcze trochę.
Natomiast Internet to już ostatni bastion wolności. Państwo ze swoimi przepisami nie może się doń wtrącać.

corrtez   11 #36 27.01.2012 16:54

Moze dlatego ze to jest ta przyslowiowa kropla która przelala czare goryczy?

matrix012345   4 #37 27.01.2012 20:51

Polak porostu ma taką naturę, że biedę przecierpi, ale jeśli chodzi o wolność, to będzie walczył zawzięcie.

Łukash   9 #38 29.01.2012 11:52

@freeq52 Dużo trafnych spostrzeżeń we wpisie.
Krótko o ACTA - kropla która przelała czarę. O ile rosnące ceny, bezrobocie, wiek emerytalny mogą być wytłumaczone jakąś specyficzną sytuacją ekonomiczną (i tak nie ma wytłumaczenie i zrozumieć się nie da) - i są wprowadzane dla "dobra Polski", to o ACTA tego powiedzieć już nikt nie może ,nie mamy w tym żadnego interesu, żadnej korzyści, korzyść osiągną tylko kraje rozwinięte technologicznie z rozwiniętą produkcją ,Polska do nich się nie zalicza.kraję i korporacje obstawione patentami, jest to bezpośredni cios USA w Chiny - po co nam to ? ACTA to nie tylko internet, to szeroko pojęte tańsze "zamienniki" - np leków czy części samochodowych - jest ciosem w ubogie społeczeństwo - prędzej czy później ,w ciągu paru lat, spowoduje całkowity podział na bogatych - którzy maja wszystko i na biednych którzy nie będą wstanie zaopatrzyć się nawet w chińską podróbkę o ile teoretycznie będzie ich na nią stać. Nie zanosi się aby sytuacja ekonomiczna poprawiała się ,aby z dnia na dzień zwykłym ludziom żyło się lepiej i dostatniej ,więc ta cała ACTA to koszmar.

Jaahquubel_   12 #39 30.01.2012 22:39

Początek wpisu uderza w klimaty "To my" 52 Dębiec.
Dalsza zawartość wpisu już jakby dobierana pod tezę.

"tak było podczas legendarnej już walki o krzyż"
No, nie wiem gdzie tu znajdziesz jedność. Ja tam widziałem wszystko, tylko nie jedność.

"Cena paliwa? Nic."
Był protest w ostatnim tygodniu.

Jak było wprowadzane obowiązkowe posyłanie sześciolatków do 1-ej klasy, to też rodzice się zaczęli organizować (ratujmaluchy.pl, Rzecznik Praw Rodziców). Nie było demonstracji, bo koalicja rządząca świetnie wykorzystała moment i po cichu przepchnęła ustawę przez parlament w trakcie żałoby po katastrofie smoleńskiej (ostatnie czytanie w Sejmie było ok. 20 kwietnia 2010).