Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Tani sprzęt dla gracza. Czy to w ogóle możliwe?

Ostatnio postanowiłem zmienić swój stary sprzęt komputerowy (myszka, podkładka, mikrofon i słuchawki) i kupić coś lepszego. A jako że do tej pory korzystałem raczej ze standardowych rozwiązań (poczciwy A4Tech), postanowiłem kupić jednak coś nieco lepszego. Oczywiście, jak to w większości przypadków wygląda - podstawowym ograniczeniem były środki pieniężne. Jednak bądź co bądź - postanowiłem poszukać zarówno czegoś dobrego, jak i stosunkowo taniego.

Mysz

Na pierwszy ogień postanowiłem wybrać myszkę. Kwota, którą postanowiłem przeznaczyć na gryzonia, to ok.120-150zł, co jak na sprzęt dla gracza wydaje się kwotą śmieszną, ale... Ale i za takie pieniądze można dziś kupić dobrego mysza. Co w takim razie wybrać? Osobiście w tym przedziale cenowym polecam dwie:

-Razer DeathAdder
-Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 (popularne IE 3.0)

Oczywiście dalej mowa o tymże przedziale cenowym. Do ok.150zł nie ma lepszych myszek - koniec i kropka. Obie myszki są świetne, osobiście za lepszą uważam IE 3.0 (którą też zakupiłem), ale przez pewien czas grałem także na Razerze, który również jest myszką bardzo dobrą. Ogólnie Razera pominę, bo nie miałem aż tyle czasu, aby dokładnie się z nim zaznajomić, ale coś więcej mogę napisać o IE 3.0, czyli o moim zakupie.

IE 3.0

Co mogę powiedzieć o 3.0? W zasadzie nie zamierzam się skupiać jakoś bardzo na zaletach, bo o czym napisać? O tym, że jest precyzyjna? O tym, że świetnie leży w ręku? O tym, że fajnie się nią jeździ? Nie, to bez sensu. Lepiej napisać o wadach. W zasadzie dostrzegłem 3, które minimalnie mi w niej przeszkadzają, ale są do zniesienia:

1) Minimalnie złe wyprofilowanie, tzn. prawy przycisk jest troszeczkę zbyt wysoko. Być może to wina długości palców i to przez to takie odczucie, ale na początku mi to przeszkadzało i dość często przypadkowo naciskałem PPM. Teraz, gdy się do tego przyzwyczaiłem, zaliczam to nawet do zalet, zwłaszcza w przypadku, gdy użycie tego przycisku jest dość częste. Momentalnie przyzwyczajamy się do nieco innego ułożenia dłoni i palców, dzięki któremu palec środkowy jest nieco wyżej, a wskazujący automatycznie idzie ciut niżej. Czy jest to mega wada? Przez pierwsze godziny tak, potem może się przekształcić w zaletę.

2) Przyciski boczne - są dwa. Ogólnie można się przyczepić do jakości wykonania, jak i do sposobu, w jaki je wciskamy. W przypadku większości przycisków bocznych w myszkach, naciskamy je tak jak w pilocie telewizyjnym - lekki nacisk i jest. W przypadku IE 3.0 przycisk wchodzi w... głab myszki, tzn. trzeba go nacisnąć tak jak w... klawiaturze? Ciężko to porównać, dość powiedzieć że jest to dziwne. Do tego jakość tych przycisków - nie wiem jak długo wytrzymają, ale nie sprawiają wrażenia bardzo trwałych, a więc jeśli ktoś używa ich bardzo często, niech się raczej zastanowi nad kupnem myszki.

3) Głośny scroll - dość proste - rolka jest ciut za głośna. To znaczy nie, nie jest to dźwięk na cały pokój, ale do tej pory miałem myszki, w których pokrętło było praktycznie bezgłośne. Tutaj dość wyraźnie słychać, że bawimy się scrollem.

To takie 3 małe wady, jednak nie na tyle poważne, aby zrezygnować z zakupu. Mówimy o myszce dla gracza, a pod tym względem IE 3.0 jest świetna. Chodzi bardzo lekko, jest bardzo precyzyjna i dokładna, świetnie leży w dłoni i ręka się nie poci. Do tego myszka jest prosta i ładna - oczywiście to odczucie czysto subiektywne, ale lubię sprzęty proste, bez zbędnych świecidełek, bajerów itd. IE 3.0 stawia na prostotę i ładny design. Po prostu jest bardzo dobrze.

No cóż, a jeśli 150zł to nadal za dużo? Wtedy warto się zastanowić nad myszkami spod znaku A4Tech X7. Myszki te charakteryzują się całkiem dobrym stosunkiem cena-jakość. I za 70zł możemy mieć niezłą myszkę, wprawdzie gorszą od dwóch wyżej wymienionych, ale w końcu 2x tańszą.

Podkładka

Mamy już myszkę, ale do tego przydałoby się coś, na czym mogłaby jeździć. Dlatego warto zdecydować się na jakąś podkładkę. W zasadzie dla każdego gracza polecam podkładki jak największe. A więc w naszym przypadku wchodzą tylko te typu medium (ok. 32x28cm), ale najlepiej pomyśleć o large (ok. 45x40cm). Oczywiście wszystko zależy od tego, jak duże biurko posiadamy, ale w przypadku gier nie warto bawić się małymi ok. 20cm podkładkami. To bez sensu. Sam osobiście polecam:

-SteelSeriers QCK Plus (wersja large)
-Qpad UC Large

Oczywiście są ich mniejsze modele, ale nie polecam nic mniejszego niż medium. Do tego warto wspomnieć o grubości - 3mm dla gracza to najlepszy wybór. Osobiście sam jestem posiadaczem SteelSeries QCK Plus, wersji dużej i jestem bardzo zadowolony. IE 3.0 śmiga na niej świetnie, jest bardzo płynnie, do tego podkładka leży na biurku, a nie po nim jeździ. Jest git. Mała wada - lekko obłazi sierścią, więc jak posiadamy zwierzaczka, musimy się nastawić na małe czyszczenie, co jakiś czas. Ogólnie - lekko wilgotna szmatka i nie ma najmniejszych problemów. Płyny sobie odpuśćcie od razu. Cena takiej podkładki 40-50zł (w zależności od wielkości).

Słuchawki

Ok, sprzęt wskazujący mamy, czas na nagłośnienie. Tutaj wybór jest dość trudny - tzn. wszystko zależy od tego, czego chcemy i czego oczekujemy od słuchawek. Dość znaczącą rolę odgrywa również karta dźwiękowa. Słuchawki można podzielić na te z mikrofonem, na te bez mikrofonu, z ręczną regulacją głośności i bez niej. Możemy je podzielić ze względu na wielkość nauszników i ich twardość, a także ogólną wielkość (każdy z nas ma nico inną czaszkę :D).

Możemy wybrać kilka różnych modeli:

-Sennheiser HD 201, 202, 205
-Koss SB45
-PHILIPS SHP-5401 (propozycja Saracena)

Według mnie to najlepszy wybór dla gracza w tym przedziale cenowym. Wszystkie te modele mogę polecić z czystym sercem, z czego żadne z nich nie posiadają regulatora głośności, a tylko Koss (140zł) posiada wbudowany mikrofon. Osobiście wybrałem HD 201 i jestem bardzo zadowolony. Przy tej cenie, nie dostaniemy nic lepszego. HD 202 (90zł) posiadają mocniejszy bas niż HD 201 (60zł), natomiast HD 205 (140zł) są już nieco bardziej muzyczne od swoich poprzedników. Wszystkie wersje są bardzo wygodne, posiadają spore nauszniki, bardzo długie kable. Do tego nie uciskają głowy i uszu i są lekkie, co jest bardzo ważne przy długich sesjach. Minusem może być brak regulatora głośności oraz dokupywanie ewentualnego mikrofonu. Także bardzo długi kabel - dla innych plus, dla innych minus, ale jeśli ktoś planuje Sennki, jako słuchawki mobilne, np. do mp3, niech się raczej napali na wystający kabel z kieszeni.

Osobiście nie polecam bardzo przereklamowanych Creative Fatality. Ich cena wprawdzie już spadła, jednak dość znacząco przegrywają z wyżej wymienionymi. Z Fatality - tylko model HS-900, na pozostałe nie patrzcie.

Mikrofon

W sieciowych grach komputerowych bardzo ważnym elementem jest komunikacja. Jeśli zdecydujemy się na słuchawki bez mikrofonu, warto taki dokupić. Z całkiem niezłych i niedrogich warto wymienić:

-Zalman ZM-MIC1
-MediaTech MT390

Wydaje mi się, że są to najlepsze doczepiane mikrofony jeśli chodzi o cena-jakość (ok.20zł). Który z nich lepszy? Osobiście stawiałbym na Zalmana, ale tylko minimalnie. Co ważne - mikrofony posiadają dość długie kable (ponad 2m). Oba bezproblemowo doczepimy do naszych słuchawek za pomocą odpowiednich klapsów, z czego ten od MediaTech wydaje się ciut lepszym. O dziwo - byłem zaskoczony ich jakością. Raczej za 20zł niczego specjalnego nie należy się spodziewać, a tutaj dźwięk był bardzo czysty i po odpowiednich ustawieniach - naprawdę głośny.

Klawiatura?

Osobiście kupno klawiatury dla gracza uważam za najgorszy wydatek świata. Nigdy nie zrozumiem, jak można wydać na klawiaturę 200zł+. Jedyne na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że klawisze powinny być wypukłe, a nie płaskie, jak w laptopach. I to tyle - no chyba, że ktoś lubi płacić kasę za podświetlenie klawiszy czy superowe ich pokrycie gumką, która i tak się zetrze... A czas reakcji? Bez przesady, to nie myszka :D

Podsumowanie

Jak widać można kupić naprawdę niezły sprzęt dla gracza, za całkiem niezłą cenę. Osobiście nie wkejam tu żadnych specyfikacji danych urządzeń - połowa z czytelników i tak nie będzie wiedziała czym jest “impedancja”, tym bardziej nie będę tu wklejał czegoś w stylu:

- pasmo przenoszenia: 14-20.000 Hz - impedancja: 32 Ohm - THD (zniekształcenia harmoniczne) <0,5% - SPL (Sound pressure level) (1 kHz, 1 V RMS): 112 dB

… bo podejrzewam, że niewielki procent z Was będzie wiedział o co chodzi...
Dość powiedzieć - jeśli chcemy tani sprzęt do grania, do tego z bardzo dobrymi specyfikacjami, nie ma na co czekać, tylko kupować. Ile nas to będzie kosztować? W zależności od wyboru 250-350zł. Czy to dużo? Patrząc na graczy profesjonalnych, którzy mają droższe słuchawki niż cały nasz zestaw (słuchawki, mikrofon, myszka, podkładka), odpowiedź jest prosta :) 

Komentarze

0 nowych
izipower   2 #1 23.05.2011 14:31

Impedancja Z - najogólniej i w wielkim uproszczeniu mówiąc - jest to suma Rezystancji R, Reaktancji indukcyjnej XL i Reaktancji pojemnościowej XC. Jednostką jest 1 Ohm. Po więcej szczegółów (np. odnośnie rachunku zespolonego) odsyłam do literatury :)
Natomiast ja przy zakupie zawsze kieruję się dwoma głównymi kryteriami:
1 - Każdy sprzęt który kupisz i przyniesiesz do domu jest już stary. Być może właśnie ktoś wymyślił coś lepszego i nowszego. Czy ma sens pogoń za czymś "najlepszym"?
2 - Czy będę potrafił go w pełni wykorzystać. Np. słuchawki: to dobrze że przenoszą one pasmo do 20kHz. Ale ilu ludzi słyszy tak wysokie częstotliwości? Po za tym jeśli chcę słuchać na nich MP3 128kbps, to nie ma sensu na nie wydawać dużych pieniędzy bo i tak dobrej jakości dźwięku nie uzyskam.

freeq52   8 #2 23.05.2011 17:02

Wydaje mi się, że masz 100% rację, z tym że trzeba również pamiętać, że taką myszkę czy słuchawki kupujesz średnio na 2-3 lata, a więc czas stosunkowo długi. Co nie oznacza, że warto kupować takie słuchawki za 300zł i więcej, bo po prostu ceny spadają na łeb, na szyję i z czasem można takiego zakupu nieco żałować. Dlatego warto brać pod uwagę stosunek ceny do jakości danego produktu, kupując może i coś trochę gorszego, jednak zdecydowanie tańszego. A jak widać, można kupić rzecz i niedrogą i całkiem dobrą.

n33trox   6 #3 23.05.2011 17:21

Totalna burżuazja.

Mysz: Logitech Optical Value Mouse - 50 zł + ślizgacze Snowpad Surfers 2 - 5 zł
Klawiatura: Modecom, nie wiem jaki model, 40 zł
Głośniki: jakieś zwykłe Creative 2.0 - 50zł
Słuchawki: bez żartów :P
Mikrofon: jw.
Podkładka: jw. (biurko się już trochę zdarło, ale co tam :P)

I tak już gram w różne gry od długiego czasu. Co prawda nie mówię tutaj o online'owych strzelankach, ale o tym mniej hardkorowym graniu. Chociaż ostatnio grał u mnie kumpel w CoD4, a on jest całkiem niezłym graczem, i mówi, że to kwestia przyzwyczajenia. Pograłby parę godzin i nie byłoby dla niego różnicy czy to tani Logitech czy megadrogi Razer. Komfort jest przereklamowany.

freeq52   8 #4 23.05.2011 18:00

To zależy jak traktujesz gry. Jeśli jest to dla Ciebie tylko rozgrywka, grasz dla zabawy, dla relaksu - wtedy inwestowanie w jakikolwiek sprzęt jest bez sensu. Jeśli gry traktujesz nieco poważniej - wtedy zainwestowanie w sprzęt jest niezbędne. Mój wpis jest dla takich ludzi, którzy z jednej strony chcieliby pograć na czymś lepszym, niż "myszka z komputerowego", a z drugiej strony boją się wydać kupę kasy, bo sprzęt może im się nie spodobać. Wtedy można pomyśleć nad takimi rozwiązaniami, jakie znajdziesz w moim blogu - czyli jak kupić niezły sprzęt, za stosunkowo niewielką cenę. A więc nawet jeśli uznasz to za stratę pieniędzy, to nie będziesz żałował tych 120zł, jak tych 350zł :)

xomo_pl   21 #5 23.05.2011 18:01

zestaw drogi, do tego na kablu wszystko.... tragedia :P

jak miałem pc normalny to miałem mysz i klawiaturę bez kabla i tak IMO jest najwygodniej. Nie trawię kabli i zawsze staram się zmniejszyć ich ilość do minimum jakie tylko możliwe...

Teraz mam laptopa i a do gier ps3 i tak jest ok :)

" klawisze [...] a nie płaskie, jak w laptopach"

a co masz do płaskich klawiszy?
w/g mnie to standardowe klawiatury* do komputerów są tragiczne właśnie pod względem komfortu- mają długi uskok, którego nie lubię...

* można znaleźć też z "uskokiem laptopowym" ale wtedy i klawisze są płaskie...

Podkładka pod mysz laserową? po co? nawet jak miałem starą mysz z kablem laserową to bez podkładki żyłem: podkładka to relikt myszek kulkowych IMO...


januszek   19 #6 23.05.2011 18:09

@freeq52: A w co grasz?

freeq52   8 #7 23.05.2011 18:33

@zomo_prl

"zestaw drogi, do tego na kablu wszystko.... tragedia :P"

Problem w tym, że żadna myszka czy słuchawki bezprzewodowe nie są w stanie dorównać możliwościom sprzętowi okablowanemu. Bezprzewodowe nadają się kompletnie do wszystkiego - oprócz grania (i mówię to o czymś więcej niż granie dla zabawy i relaksu).

"a co masz do płaskich klawiszy?"

Zależy od gry. Przy płaskich klawiszach są problemy z szybkim trafieniem na odpowiedni przycisk. Przy długich sesjach dłonie się pocą, klawisze są bardziej śliskie, przez co przy bardzo szybkiej reakcji, można mieć problem z trafieniem w odpowiedni klawisz. Dlatego do gier wybiera się klawiatury z wypukłymi klawiszami, gdyż zarówno ich trafienie, jak i wyczucie jest dużo lepsze niż w przypadku klawiatur płaskich (slim).

"Podkładka pod mysz laserową? po co?"

Po pierwsze - dużo większa precyzja. I nie mówię tu o kawałku szmatki z komputerowego...Zagraj na podkładce i bez - niebo a ziemia. Po drugie - gracze grają na niskiej czułości, spróbuj grać na takiej bez podkładki. Po trzecie - gracze grają w wielu miejscach poza domem, np. jadąc na turniej lanowy. Skąd wiesz, jakie podłoże pod mysz dostaniesz na takim turnieju? Na każdym podłożu myszka działa inaczej, są biurka śliskie, mniej śliskie, chropowate, szklane. A tak - kładziesz podkładkę i gdziekolwiek byś był - mysz działa tak samo.

freeq52   8 #8 23.05.2011 18:34

@januszek

Jeśli chodzi o takie ciut poważniejsze granie (czytaj nie tylko zabawa) to głównie Counter Strike 1.6. Swoich sił próbowałem także w Call of Duty czy też Quake Live, jednak to kanterek przyciągnął mnie na stałe :)

marcin_k   3 #9 23.05.2011 18:54

Jeśli chodzi o podkładke to ja polecam Razer Goliathus. Dwóch moich znajomych miało podkładki od SS i widziałem jak one wyglądały po roku. Ja mojego golithusa mam już chyba 2 albo 3 lata i wygląda tak jak na początku.

Ave5   8 #10 23.05.2011 19:03

"Do ok.150zł nie ma lepszych myszek - koniec i kropka. "

Lepszych może nie, ale ja upolowałem swego czasu Razera Kraita (nówka, z boxem) za 80 zeta. O ile ktoś nie ma ogromnych rąk, jest tak samo dobry jak DeathAdder.

A jeżeli chodzi o różnice między taniochą a burżuazją...nie jestem zwolennikiem wydawania ogromnej kasy na cokolwiek (inaczej kupiłbym od razu białoruskie Zenit-Belomo PSO-1 zamiast zwykłego Bloga 3-9x40 do SWD), ale zarówno ja jak i kolega ze studiów zgodnie stwierdziliśmy, że na Razerach (on ma właśnie DeathAddera) pracuje się lepiej niż na taniosze. I nawet jeśli to kwestia autosugestii, to samopoczucie poprawić sobie warto ;)

Dużo już nie grywam (z czasem niestety spoważniałem), ale do wygodnej pracy warto zadbać o rozsądną mysz i podkładkę (u mnie ten Steelseries z grafiką od WoWa).

matio   5 #11 23.05.2011 19:38

Mam DeathAddera i z wad które wypisałeś dot. IE3, DA nie ma żadnej z nich :P Gdyby mi przyciski boczne zatapiały się w mysz to bym chyba nerwicy dostał. A w DA tak tylko leciutko 'pyk' i wszystko gra :] Na prawdę nie rozumiem, dlaczego w końcu zdecydowałeś się na IE3...

freeq52   8 #12 23.05.2011 19:52

@matio

"Gdyby mi przyciski boczne zatapiały się w mysz to bym chyba nerwicy dostał"


Tzn. może nie wyraziłem się dostatecznie jasno - to nie jest tak, że te przyciski włażą w mysz niewiadomo ile centymetrów, po prostu są nieco głębsze. Jest to kilka mm, ale jak widać na zdjęciu wyżej, są całkiem spore, dlatego ma się takie dziwne wrażenie, zagłębiania się przycisku w mysz :)


"Na prawdę nie rozumiem, dlaczego w końcu zdecydowałeś się na IE3..."

Wiesz, miałem DA przez parę dni, jednak... jakoś mi nie pasował... Nie wiem czemu. O IE 3.0 czytałem wiele dobrych opinii, w zasadzie sporo lepszych niż tych o DA, więc postanowiłem zaryzykować. Ogólnie - mimo wypisanych wad, jestem z niej bardzo zadowolony :) Do DeathAddera też mam jedną uwagę, a kto wie, czy jakbym nie poużywał jej dłużej, nie znalazłoby się ich więcej :) Ogólnie - jestem z niej dużo bardziej zadowolony, niż to wynika z wpisu.

freeq52   8 #13 23.05.2011 19:57

@Ave5

"Dużo już nie grywam (z czasem niestety spoważniałem)"

Heh, wiesz ja też mam już za sobą czasy, gdy spędzałem mnóstwo godzin przed komputerem, pocinając w gry. Teraz doszło mnóstwo innych obowiązków, jednak sentyment mi pozostał i nadal interesuje się nowinkami. Dziś gram już raczej dla zabawy i dla relaksu, bo po prostu lubię :) Do tego dochodzi grono starych znajomych, z którymi za dzieciaka grało się na różnych serwerach. Teraz wchodzimy razem, aby trochę postrzelać heady, zawsze Ventrilo - fajnie czasem nawet powspominać heh :D

furdzi   2 #14 23.05.2011 20:31

Nie wiem skąd taka informacja, że Sennheiser HD202 są wygodne. Miałem je 2 lata i są niewygodne jak cholera(nawet po tak długim czasie). Gniotą w uszy, grzeją, muszle wcale nie są duże. Poza tym mają za dużo basu - sprzęt zdecydowanie dla technomaniaków. Nie są warte swojej ceny, wg mnie.

foreste   15 #15 23.05.2011 21:38

Ja mam super zestaw dla gracza
klawiatura x7 xgane g800
mysz x7 xgame x760 oscar blue fire laser :P

matio   5 #16 23.05.2011 21:46

@freeq52 jeśli możesz, rozwiń proszę wypowiedź o wadzie DA ok?:)

Saracen   7 #17 23.05.2011 23:43

Mam Sennheiser HD 201 i nie jestem z nich zadowolony. Do grania może i wystarczą, ale nie od słuchania muzyki. Jeśli chodzi o tanie słuchawki to polecam coś Philipsa.

matio   5 #18 24.05.2011 00:03

@up ja również jestem za Philipsem, IMO do grania i słuchania świetnie nadają się SHP 2700. Wygodne, relatywnie tanie, a z kolei specjalnym audiofilem nie jestem więc mi wystarczają w zupełności.

Scythee   4 #19 24.05.2011 00:21

Ja aktualnie używam takiego zestawu:

Mysz: Razer Salmosa
Klawiatura: Razer Lycosa
Podkładka: Razer Goliathus Speed Alpha

Sprzęt zakupiłem ok. dwóch lat temu. Do tej pory wszystko działa bez najmniejszego problemu. Nie wyobrażam grać sobie w np. w Quake Live (typowa, szybka gra FPS) bez podkładki (jak wyżej pisali koledzy).

Eru   5 #20 24.05.2011 00:48

Aktualnie:
Mysz: Razer Diamondback 3G
Podkładka: Brak
Słuchawki: SteelSeries 4H
Klawiatura: Microsoft SideWinder x4

xomo_pl   21 #21 24.05.2011 08:29

ja się nie zgadzam z tym że bezprzewodowe mysz/klawiatura nie nadają się do gier- z tym że trzeba najpierw zapłacić za dobry zestaw. Wiadomo że za 100-200 zł nie będzie to nic dobrego do grania.
Ja miałem zestaw logitech mx3200 + mysz (kupiłem za około 369zł 4l lata temu) i spisywał się bardzo dobrze. Czas reakcji też był ok.

Samurai   16 #22 24.05.2011 09:32

Aktualnie posiadam:
Myszka: Logitech MX510;
Słuchawki: Fatal1ty HS-800;
Klawiatura: podstawowa z logitecha;
Podkładka: dodana do gry Diablo II;
Patrząc na przedział cenowy jaki podałeś z myszek wybrał bym następce mojej MX510 czyli MX518 cena około 140. Co do słuchawek to trafiłem na promocje HS-800 i kupiłem za niecałe 80 zł i jestem z nich mega zadowolony.

freeq52   8 #23 24.05.2011 11:28

@zomo_prl
Ale żeby kupić myszkę bezprzewodową, która by w minimalnym stopniu dorównywałaby takiemu DA czy IE 3.0, trzeba wydać sporo pieniędzy, a w tym wypadku zapłacić 2x więcej, a mówimy o tanim sprzęcie dla gracza.I z całym szacunkiem - ta myszka z zestawu który podałeś, pod względem specyfikacji jest za tymi dwoma wyżej przeze mnie podanymi. Niestety... Nie mówię, że się na niej źle gra, pewnie porównywalnie, tyle że bezprzewodowa będzie stała daleko za jakimkolwiek sprzętem do grania.


@kawka78

Ja nigdzie nie porównywałem tych dwóch myszek. Jak możesz zauważyć, niebezpodstawnie X7 znalazł się w ogóle w tym maleńkim zestawie, bo również uważam go za sprzęt dobry i warty swojej ceny. A co do produktów MS - niespecjalnie ufam temu producentowi, ale akurat IE 3.0 jest myszką bardzo udaną i jest to w zasadzie jedyne urządzenie, które posiadam tej firmy (chyba że coś mi się z czasem przypomni :)

freeq52   8 #24 24.05.2011 11:45

@Saracen

Wydaje mi się, że za dużo wymagasz od słuchawek za 60zł, które w tym przedziale cenowym lekko wyprzedzają swoją konkurencję. Zgodzę się, że słuchawki te są przeznaczone bardziej do gier niż do słuchania muzyki, jednak nie wymagajmy za wiele od takiego sprzętu.
Osobiście wpis jest O SPRZĘCIE DO GRANIA, natomiast sporo osób pisze o słuchaniu muzyki i ogólnie multimediach, do których nie oszukujmy się - są słuchawki lepsze. Mowa tu o tanim sprzęcie do grania, który jest choć ociupinkę bardziej profesjonalny, niż zwykła myszka czy słuchawki z komputerowego, a w niewiele wyższej cenie. Poza tym - ilu użytkowników, tyle opinii :) Są ludzie, dla których A4Tech za 50zł jest myszką lepszą od DA. Czy mają do tego prawo? Tak, bo przyzwyczajenia robią swoje.
Osobiście mam znajomego, który cały czas jeździ na X7. Zepsuła mu się raz, znów kupił X7. Powiedział że jak i ta mu się zepsuje - znów kupi X7. I choćby było 10 innych myszek w tym przedziale cenowym i porównywalnej jakości - będzie kupował X7 :D

misiek440v2   7 #25 24.05.2011 12:08

słuchałem wymienionych wyżej słuchawek i są to raczej słabniaki lepiej dołożyć i kupić creative aurvana live, które w swojej cenie biją wszytko na głowę.

Saracen   7 #26 24.05.2011 12:46

Dopisz do listy słuchawki PHILIPS SHP-5401 (70 zł), są lepsze od Senków HD 201.

duffee   11 #27 24.05.2011 18:56

Kupiłem parę lat temu ( chyba ze 3-4) myszkę Microsoftu , i żałuję zakupu. Po ok 2 latach sensor zaczął tracić precyzję, w następnym roku plastik zaczął się coraz bardziej wycierać, i też laser ( w tym przypadku optyczny) znów się pogorszył, przyciski są głośne jak w zdezelowany silnik diesla! Ślizgacze ? To chyba jakiś żart, to coś spełniało swą funkcję przez ok 1,5 roku, potem już zanikło kompletnie. Scroll - działa jako tako , przy szybkim przewijaniu uderza o obudowę. Dodatkowe oprogramowanie nie działa pod vistą 64 bit. Czwarty przycisk wytarty, i nie wiadomo co konstruktor miał na myśli dodając go do myszki - był konfigurowalny - można było przypisać opcję w oprogramowaniu ( np. szukanie , lupa itp).

Myszka, którą opisuję to Microsoft Comfort Opcital Mouse 3000.

Po tych doświadczeniach ( z tą myszką) nie kupię już żadnego sprzętu od firmy z Redmond. I tu moje pytanie , mianowicie, jaką myszkę możecie polecić (laser, min 1600 dpi) do 100 zł max.

  #28 24.05.2011 18:57

@misiek440v2
aurvany to raczej do muzyki niz do grania i nie z kazdym sprzetem dobrze grają ,ale zgadzam sie lepiej dołozyc te pare zeta

freeq52   8 #29 25.05.2011 11:17

Fakt, te Aurvany są całkiem niezłe, jakby ktoś był zainteresowany testem - http://pclab.pl/art39650-26.html Problem w tym, że są z 3x droższe od HD201 :( To wszystko zależy od naszej gotówki - jeśli szukamy w miarę taniego i dobrego sprzętu DO GRANIA (powtórzę to jeszcze raz) - Senki. Jeśli szukamy słuchawek nie tylko do grania, ale i posiadamy sporo więcej gotówki, to można zastanowić się nad czymś innym. Same Aurvany są słuchawkami bardziej muzycznymi niż do giercowania, ale to zależy od nas - taki mały kompromis.

freeq52   8 #30 25.05.2011 11:38

Aha i jeszcze co do tych Aurvanów, znalazłem fajną notkę, może warto się zaznajomić:

"UWAGA: słuchawki potrzebują dobrej karty dźwiękowej lub źródła, albo wysokiej klasy odtwarzacza przenośnego, aby mogły zabrzmieć na 100% swoich możliwości, w przeciwnym wypadku dźwięk może być zafałszowany i przeciętnej jakości."

A więc ludzie z cienką dźwiękówkę muszą sobie je niestety odpuścić... Zapomniałem może dodać to do mojego wpisu - przy wyborze kierowałem się również słuchawkami, które będą chodziły całkiem nieźle nawet na zwykłej integrze. Dlatego ludzie z jakimś Realtekiem, mogą się mocno przelecieć na dobrym sprzęcie.

Co do PHILIPS SHP-5401, polecanych przez Saracena - w sumie mogę je dopisać... Jakość-cena w tym przypadku są naprawdę dobre, ja sam przyznam trochę o nich zapomniałem przy tworzeniu wpisu. Dzięki :)

talarek   4 #31 30.05.2011 14:40

@duffee
icon7 Z500 69zł

talarek   4 #32 30.05.2011 15:12

@duffee
icon7 Z500 69zł
normalnie kosztuje w okolicach 120zł ale wujek skąpiec znalazł mi teraz taniej:)

Moim zdaniem lepsza nawet od RDA.
-max dpi 3200
-bardzo wygodne ułożenie bocznych przycisków ( nad i pod kciukiem)
-wyposażona jest w wymienny panel pokryty materiałem absorbującym pot (świetna sprawa)
- 7 programowalnych przycisków
Jedynym minusem moim zdaniem jest kolor przycisków.

Naprawdę polecam
Ps. Pierwszy komentarz obcięło