Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Pakiet usług — Orange vs. Vectra, czyli zamienił stryjek siekierkę na...

I oto nadszedł maj. Powiedziałabym, że to miesiąc dla nas zbawienny, bo w maju właśnie skończyła nam się umowa na FunPack w Orange. W momencie, gdy się w niego wpakowaliśmy dwa lata temu wiedzieliśmy już, że z Orange na dłużej nie zostaniemy. Nastąpiło szybkie porównanie ofert u konkurencji i z racji posiadania już kablówki, padło na Vectrę- 100 Mb/s, darmowy telefon voip dosłownie do wszystkich (nawet do ciotki w Stanach!), platynowy pakiet tv, jeden dekoder HD i jeden HD z nagrywarką PVR za ca. 140 złotych/miesiąc. Poprzednio płaciliśmy ok. 125 zł za sam FunPack, z którego nie korzystaliśmy w pełni (dekoder przeleżał 2 lata w piwnicy), internet szedł max. 13 Mb/s ze względu na kiepską infrastrukturę + do tego kablówka z Vectry za 40 zł (na zwykłych dekoderach).

Wszyscy cieszyli się jak dzieci, no bo przecież teraz to będzie taki internet, że łooo! I co? I lipa trochę.

Po kilku dniach zrobiłam test prędkości, którego wyniki były zaskakujące:

No szczerze mówiąc, nie tego się spodziewałam. Postanowiłam więc zainterweniować do Vectry za pośrednictwem Facebooka. Poproszono mnie o adres MAC routera oraz przeprowadzenie testu połączenia na kablu i na wifi przez ich stronę. Po kablu download poleciał pawie setką, jednak co z tego, skoro router jest prawie pod sufitem w koryatrzu, a wszystkie urządzenia w mieszkaniu (2 laptopy, smartfony, konsola, tv) lecą po wifi?

Im dalej w las tym więcej drzew...

Po kolejnej interwencji poproszono mnie o przeskanowanie otoczenia w celu sprawdzenia obciążenia poszczególnych kanałów wykorzystywanych w technologii WiFi. Następnie przekazałam do nich informację o wolnym obszarze w celu ustawienia kanału z najmniejszym obciążeniem wraz ze screenami z programów. Vectra niby zmieniła kanał z 6 na 3, co miał zaktualizować reset routera. Nic się niestety nie zmieniło, nadal widniał kanał 6.

Prędkość po wifi spadła jeszcze bardziej niż przedtem- w korytarzu wifi ściąga ok. 30 Mb/s, a w pokojach 11Mb/s. Po raz kolejny przesłałam screeny do Vectry, niby po raz kolejny zmieniono kanał- tym razem z 3 (wg. nich) na 9 i kazano mi zresetować router. Reset nic nie dał, kanał nadal wyświetla się 6, a prędkość internetu w pokoju spadła do 9 Mb/s. Od teraz będę próbowała poprzez Strefę Klienta sama zmienić kanał nadawania, bo po tych kilu próbach łaskawie poinformowano mnie, że mogę to sama zmieniać ;-)

Podsumowując

Jestem zawiedziona, bo kurczę nie tego się spodziewałam. W Orange mimo wszystko nawet na dziadowskim Liveboxie nie było problemu z zasięgiem i prędkością. Podejrzewam, że problem może leżeć w routerze, który udostępnia Vectra, czyli CiscoEPC3928 i będę zmuszona zainwestować za jakiś czas w coś lepszego za własne pieniądze, bo bywa tak, że leżąc w łóżku zasięg w smartfonie jest fatalny.

Edit

Wyszło szydło (hehe) z worka. Przestawiliśmy kanał na 1 przez Strefę Klienta (zalogowałam się na router) i internet przyspieszył do ok. 50 Mb/s i dodatkowo okazało się, że laptopy są przestarzałe i więcej nie pociągną. W jednym karta sieciowa obsłuży tylko wifi w standardzie b, a w drugim g. Dodatkowo zamówiłam kartę sieciową USB Edimax w standardzie n i zobaczymy czy to coś więcej da. 

internet inne

Komentarze

0 nowych
DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #1 14.05.2016 18:46

No n-ka zdecydowanie pomoże :) Cóż lekkie faux pas, rzekłbym.

bachus   19 #2 14.05.2016 18:55

No to jest właśnie potęga sprzedawania pakietów 240Mbit, gdzie masa urządzeń domowych nie wyciąga więcej po wifi, niż 50Mbit, do tego ogromny bałagan w eterze...
p.s. dostawca internetu w tej sytuacji zupełnie nie zawinił.

Autor edytował komentarz w dniu: 14.05.2016 18:55
Vanshei   14 #3 14.05.2016 19:04

@bachus: faktycznie, dostawca jest bez winy ale ich sprzęt jest gorszy od wydawałoby się najgorszych Liveboxów od TP co jest dziwne bo to nie chiński no name tylko router Cisco... (stoi w tym samym miejscu co poprzednik od Telekomuny) Livebox siał internet ładnie na cały dom, a tu zaskoczenie i w miejscach gdzie był full zasięg wi-fi Cisco daje 3 lub 4 "kreski" w niektórych miejscach mieszkania potrafi się nawet zgubić :)

Autor edytował komentarz w dniu: 14.05.2016 19:04
takiktoś   10 #4 14.05.2016 19:48

Chciałbym chociaż by połowę tych nieziemskich prędkości... ;)

freyah   15 #5 14.05.2016 20:14

@takiktoś: to może czas poszukać innego, korzystniejszego operatora? Chyba, że nie masz takich możliwości?

takiktoś   10 #6 14.05.2016 20:28

@freyah: Mam najkorzystniejszego i LTE z max 15 Mbps. Niestety, nie mam lepszych możliwości. ;)

bachus   19 #7 14.05.2016 22:08

@Vanshei: ale który "Cisco" - ten bez anten (EPC 3925)? Ja mam od tego słaby zasięg w odległości 5m ;-)

freyah   15 #8 14.05.2016 22:17

@bachus: 3928, czyli podobne dziadostwo jak się poczyta na różnych forach :)

Autor edytował komentarz w dniu: 14.05.2016 22:41
FaUst   11 #9 15.05.2016 08:29

Nie wiem co ma Vectra w regulaminach.... ale po Was nie spodziewałbym się używania routera od operatora ;) strata kasy na zrobione na odwal Wifi :)

freyah   15 #10 15.05.2016 09:38

@FaUst: haha :D jak dalej będzie lipa to pewnie zmienimy

tylko_prawda   10 #11 15.05.2016 09:40

1) Testy prędkości robi się ZAWSZe po kablu.
2) Taka rada: wyłącz WiFi w tym... routerze i podłącz na kablu jakiś inny router, fakt, strata ok. 120 zł, ale przynajmniej szybki internet po WiFi.

freyah   15 #12 15.05.2016 09:48

@tylko_prawda: żebym jeszcze szybszy internet po wifi miała to muszę wymienić sieciówki w obu laptopach, bo są stare, a tego narazie nie przewiduję. Zobaczymy co ten pierdolnik z Edimaxa da.

Vanshei   14 #13 15.05.2016 11:09

@tylko_prawda: tylko w tym wypadku nic mi po testach na kablu (po kablu było ok, czyli taka prędkość jak na umowie)
Wi-Fi tutaj było problemem co udało się częściowo zniwelować przez zmianę kanału na 1, ale pozostał kolejny problem w postaci starych laptopów z kiepskimi sieciówkami (b/g).

Innego routera pod ręką nie mam ale skoro na Cisco jest 100Mb/s to na innym będzie to samo prawdopodobnie.(jeszcze kwestia tego typu że Vectra nie pozwala/ła? na podpięcie innego routera, chyba że wepniemy go jako AP ze sklonowanym MAC)

Vanshei   14 #14 15.05.2016 11:15

@bachus: heh nie spodziewałbym się takiej lipy po tej marce, do Neo mieliśmy własny router zanim nam Voip wsadzili z Liveboxem, był to Linksys by Cisco (jak to ładnie brzmi;) i śmigał jak szalony, nawet na balkonie można było oglądać internety :)
Druga kwestia że skoro oferują takie prędkości to mogliby chociaż sprzęt adekwatny do nich montować, fakt po kablu spełnia oczekiwania ale jakość wi-fi, z tym jest kiepsko (zasięg jak i stabilność, lubi sobie skakać teraz z tych 55Mb/s do 45 czasem do 40) Chociaż nie wiem na ile to wina samego routera, a zamieszania w eterze przez inne sieci w bloku. Ale patrząc na posty o tym modelu w google to daleko mu do nazwania go dobrym ;)

tylko_prawda   10 #15 15.05.2016 11:23

@freyah: Ale to już nie wina Vectry. A poza tym, to karty sieciowe n można kupić w supermarkecie, i to wielkości odbiornika od myszy. Znaczy karta takiej wielkości, nie sklep.

@Vanshei: Nie mam Vectry, ale czy w umowie jest napisane, że te 100 Mb/s jest po WiFi na starych odbiornikach?

Vanshei   14 #16 15.05.2016 11:28

@tylko_prawda: pewnie nie ma takiego zapisu, ale jakbyś przeczytał wpis to byś wiedział że taką "kartę wielkości odbiornika od myszy" już zamówiliśmy :)

  #17 15.05.2016 12:22

@freyah: dobrze, że się sprawa z WiFi wyjaśniła (od początku z testów WiFi Analyzera było widać "konflikt" na kanale 6), a co do przestarzałych kart bezprzewodowych w laptopach, to sprawdź, czy może da się wymienić te wbudowane na jakieś nowsze (jak są to modele ze złączem miniPCI-E) - takie karty są dość tanie, a i nic nie będzie wystawać (przez użycie karty na USB).

kaszak696   2 #18 15.05.2016 12:58

Jak szukasz wifi na USB to bierz od razu coś w standardzie AC, bo te na pewno obsługują pasmo 5GHz tak jak ten router cisco. Karty z samym N są bardzo często "oszukane" i obsługują tylko pasmo 2,4GHz na którym jest tłok i bałagan.

tylko_prawda   10 #19 15.05.2016 14:30

@Vanshei: 1) Chodziło mi o to, że po co zamawiać?
2) Jest napisane o karcie Edimaxa, nie o wielkości.
3) Zamówiliśmy? -my?

freyah   15 #20 15.05.2016 14:51

@tylko_prawda: l. mnoga, bo Vanshei jest moim mężem :) zamówiliśmy =kupiliśmy.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2016 14:52
tylko_prawda   10 #21 15.05.2016 19:12

@freyah: Zrozumiałem, że zamawiać przez Internet i chodziło mi o to, że po co zamawiać, jak można pójść do supermarketu.

freyah   15 #22 15.05.2016 19:59

@tylko_prawda: nie w każdym mieście są supermarkety, w których jest wszystko ;) Poza tym po ostatniej akcji z Komputronikiem stacjonarnie, gdzie prawie 2 tygodnie czekałam na zamówiony sprzęt wolę kupić przez Internet i mieć towar u siebie za kilka dni.

barylka1986   4 #23 15.05.2016 20:29

Uruchom dodatkową sieć Wi-Fi na 5GHz z szerokością 40 MHz.

Vanshei   14 #24 15.05.2016 20:47

@barylka1986: Po 1 nie mogę bo nie mam pełnego dostępu do ustawień routera, przez Strefę klienta można zmienić tylko kanał, SSID i hasło do wi-fi.
Po 2 nic mi po tym skoro karty sieciowe laptopów działają tylko na 2,4GHz (b/g)

czarnylas   13 #25 15.05.2016 21:51

W umowie operatorów jest wyraźnie napisane że prędkość jest do 10 Mb/s czy 20Mb/s etc. czyli wszystko się zgadza do to znaczy do i ani bita więcej.
Odnośnie routerów to co można wymagać od sprzętu który otrzymujemy za symboliczną złotówkę.

edmun   12 #26 16.05.2016 11:11

Nie rozumiem tego wpisu. Dostawca tutaj nie zawinił, po kablu wszystko śmiga a klient "wymaga" żeby po Wifi było magicznie i ładnie i żeby działało.
Czy czasami dostawca nie oferuje czasami montażu i konfiguracji routera która jest dodatkowo płatna ale ktoś oszczędził na tym i poczekał grzecznie aż pudełko przyjdzie? Nie ma tutaj hejtu, bo nie o to chodzi, ale kocham jak mi klient dzwoni, zamawia żeby mu internet załatwić, ale router kochaniutki to nie, nie - nie musisz przyjeżdżać, wyślij mi pocztą ja sobie skonfiguruję a na odchodne - "ale linię macie czynną w niedzielę?".... Oczywiście że mamy, ale na szczęście ja nie będę od Ciebie odbierał, bo wystarczy mi potwierdzenie od technika że linia została podpięta i tyle. radź se sam :P

Prawdę mówiąc, mogę też zrozumieć że router nie jest nie wiadomo jakim sprzetem, ale ludzie kurcze - żaden technik po drugiej stronie nie będzie się wysilał żeby magicznie naprawić wifi. To jak Vectra tutaj sobie poradziła zasługuje na duży plus, bo powinni odrzucić tą sprawę już na starcie (np. ten jeden laptop z kartą Wifi w standardzie b/g)

kilijanek   8 #27 17.05.2016 14:47

@tylko_prawda, @freyah: Ja korzystam z Vectry i mam po kablu 89Mbps transferu (teoretycznie bandwitdth widziany jest jako 96.7Mbps), a po WiFi też powyżej 60Mbps. Spróbuj podłączyć inny router po kabelku ;)
Teraz wymieniałem i nadal pozostawiłem swój router - głównie z uwagi, że nie chciało mi sie konfigurować wszystkich urządzeń. Dodatkowo monter stwierdził, że bez interwencji obsługi klienta, to mogę co najwyżej ESSID zmienić na ich routerze. A co do Vectry, jako dostawcy, to mam pozytywne zdanie o nich - tylko 2 dni przestoju w ciągu 2 lat (bo jakaś ekipa porwała kable przy budowie).

Rodzice korzystają z usług Orange i... hmm... zauważam, że router ADSL (lepszy od Liveboxa) ma problemy z wydajnością. Siła sygnału spada co chwilę, bo urzadzenie nie wyrabia z obsługą żądań. Jak wyłączyłbym wifi i dołożył kolejny router, pewnie by się poprawiło pokrycie sygnałem. Więc zawsze warto takie coś rozważyć ;)

@Vanshei: Jak to nie pozwalała? Hmm, jak pytałem wprost, to mówili, że mogę śmiało podpinać własny router :)

tylko_prawda   10 #28 19.05.2016 21:22

@kilijanek: Ja tam Vectry nie mam, jedyne w miarę tanie i szybkie rozwiązanie u mnie to LTE z Playa.
Livebox jakoś działa, ale nawet z tanim Asusem nie może konkurować. Więc jak duze były problemy na Liveboxie?

kilijanek   8 #29 20.05.2016 09:13

@tylko_prawda: Livebox dawał sygnał do sąsiedniego pokoju tylko, a reszta domu bez pokrycia. Teraz w zasadzie jeden pokój nie ma pokrycia (na cały piętrowy dom) - a raczej zasięg jest na tyle słaby, że zrywa połączenia.

daras28-82   8 #30 08.08.2016 17:22

Zgoła inne mam doświadczenia z Vectrą, 150Mb+ fon bez limitu + pakiet złoty za 108 złociszy, net sztywno, nie spada poniżej 140, żadnych przerw w świadczeniu usług chyba że router się zwiesi co w ciągu roku zdarzyło się dosłownie dwa razy.
Jedyny problem to fakt że zamawiając usługi kategorycznie żądałem papierowej faktury, doprosiłem się dopiero po roku i dziesiątkach wezwań do zapłaty...

Przesiadłem się podobnie - z Neostrady.
Podpisałem umowę na 10Mb i tak było, sztywno do bólu ale to mało, zwłaszcza przy cenie 89 złociszy/miech na którą wpływała złodziejska opłata za utrzymanie łącza (a co to, moje łącze?) w wysokości 29 zeta/miech.
Próbowałem negocjować coś więcej ale brak infrastruktury na to pozwalającej, chciałem TV ale nawet nie mieli mnie jak podłączyć, zaoferowali mi talerz, w mieszkaniu po północno-wschodniej stronie gdzie wszelkie talerze w okolicy są skierowane dokładnie przeciwnie...
Posłałem ich na drzewo, bo tam ich miejsce z taką infrastrukturą.


Z Vectry jestem zadowolony mimo niesmaku z fakturami.
Router od Vectry (cisco) obejmuje bez problemu całą chatę, sięga na przystanek autobusowy około 200m od domu i daje prędkości do 60Mb/s.
Stacjonarki mam obie na kablach.

Jeżeli masz problem z prędkością, lub stabilnością usług - zgłaszaj, niech naprawiają.