Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Orange... zamierzone czy niezamierzone nieinformowanie?

Kilka sytuacji z operatorem Orange już było opisywanych na blogach dobreprogramy.pl. Wszystkie bodajże miały negatywny wydźwięk... ja dla odmiany... chciałbym napisać pozytywnie, ale chyba się nie da :P

O sprawie słów kilka...

Końcem września wybrałem się na długo wyczekiwany i zapracowany (a jak :P) urlop... Obrany cel - jedna z hiszpańskich wysp. Jak to w naszym świecie geeków bywa, przydałby się internet... Ten hotelowy - 7 euro za dzień - jakaś kpina, a ten z Orange? Hmm, jakiś pakiet trzeba by było wykupić, ale suma summarum i tak wychodziło drogo. No nic, jakoś się obejdę...

Jednak nazajutrz po przylocie wynikła sytuacja, że musiałem skorzystać z internetu, w celach firmowych. Oczywiście korzystanie ograniczyło się do minimum z minimum, ale po załatwieniu pilnych spraw, z ciekawości wszedłem na stronę Orange On-line, żeby sprawdzić ile mnie ta "przyjemność" kosztowała. Po zalogowaniu, w zakładce Stan konta i pakietów, na pozycji "przekroczenie ponad kwotę abonamentu" widniała kwota 0zł. Myślę sobie, sprawdzę przy następnej okazji. Takich okazji było jeszcze kilka ("zaleta" prowadzenia własnej działalności...). Za każdym razem kwota się nie zmieniała - ciągle 0zł. Nie dawało mi to spokoju - Przypomniałem sobie o możliwości wysłania smsa z treścią ILE pod numer 333. Niestety tam także, żadnej informacji o przekroczeniu.

Wrzesień się skończył, faktura przyszła z normalną kwotą, taką jak zawsze, a tym samym brakiem jakichkolwiek informacji o przesyłaniu danych w roamingu - Pomyślałem, że pewnie jeszcze nie zdążyli rozliczyć. Nie pomyliłem się, w październiku kwota faktury wyższa o jakieś 70zł, z tego 45zł za same dane. Nie jest to niby dużo, ale moje pytanie brzmi - jak mam wiedzieć ile zużyłem danych, ile mnie to będzie kosztowało? Dlaczego na Orange On-line nie ma żadnej informacji o przekroczeniu konta? Skoro nie ma, to dlaczego mam płacić? Żałuję, że nie zrobiłem screenów z tym, ale niestety nie miałem jak.

Reklamacja

Reklamacja do Orange złożona - nie wiem czy coś to da, czy może są jakieś zapisy w regulaminie/umowie, ale podejrzewam, że w XXI wieku to nie jest problem przesłać kilka informacji do operatora macierzystego, o tym kto zużył dane i ile ich było. Może macie jakieś doświadczenie jak sprawa wygląda w innych sieciach? Czy występuje to samo "niedoinformowanie" i czy jest celowe? Jestem ciekaw co o tym sądzicie - nie oczekuję cudów, tak jak pisałem pewnie jakiś paragraf się na to znajdzie w umowie, czy też w regulaminie. 

urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
Humanoid   5 #1 02.11.2012 20:14

"Niedoinformowanie" występuje w Playu, jak pakiet się skończy (i to tyczy się nie tylko internetu).

W_tym_temaciE   5 #2 03.11.2012 01:50

@Humanoid
Dziwne, mi jakoś zawsze wysyłają informacje nawet parę MB przed końcem limitu.
I oczywiście kiedy wyczerpiemy go, też wysyłają.

gowain   18 #3 03.11.2012 02:59

@W_tym_temaciE
Ale czy w roamingu też to tak działa? Bo w kraju to mi normalnie limit działa, powiadomienia, itp :)

FaUst   11 #4 03.11.2012 10:46

@gowian
Napisz do eksperta orange - wskaże Ci wspaniały kanał składania reklamacji jakim jest facebook ;)

Vanshei   14 #5 03.11.2012 11:14

ogólnie to Orange Online jest poje*, korzystanie z tego to jakiś żart.
Chciałem zobaczyć szczegółowe dane z ostatniej faktury to mnie prosi o wybranie numeru dla którego chcę te dane... fajnie tylko że mam jeden numer w Orange a żadnej opcji wyboru tam też nie ma...
Więc wtf ?

gowain   18 #6 03.11.2012 11:33

@Vanshei, bo jest możliwość wybrania faktury dla konta i dla numeru (sprawdza się to przy firmach, gdzie jest kilka numerów telefonu). U mnie po wybraniu faktury dla numeru, pojawia się pole wybory numeru, a że jest jeden, to tylko jeden się wyświetla - ale jakby nie było u mnie działa :)

@FaUst Hehe... a trzeba mieć konto na FB, żeby złożyć tam reklamację? :P

xomo_pl   20 #7 04.11.2012 22:43

taniej by Cię wyszło przejść się do jakiegoś sklepu i kupno startera na internet lokalnego....

Axles   16 #8 05.11.2012 08:49

Nie zgodzę się z @Humanoidem w Play sprawa jest bardzo klarowna, cały czas podczas 3 dniowego pobytu za granicą informacja o opłacie za dane, a także ogólnie o kwocie wydanej poza abonament była aktualna, zarówno poprzez kody USSD jak i aplikację Play24 na smartfona (ta akurat korzysta z internetu :) więc po sprawdzeniu stanu i wyjściu z niej oczywiście jeszcze trza było coś doliczyć dodatkowo)

gowain   18 #9 05.11.2012 08:59

@Axles, czyli Play wydaje się w porządku...

@zomo_prl też o tym myślałem, ale w jednym z dostępnych punktów Vodafone (bo akurat to było pod ręką) za nic nie szło się dogadać :P Sprzedawca ni w ząb angielskiego, ja ni w ząb Hiszpańskiego (oprócz ola, buenos dias itp :P). Po za tym też tak kolorowo nie ma. Hiszpania ma jedne z najdroższych usług telekomunikacyjnych w Europie.

  #10 06.11.2012 07:05

Gdzieś tam w regulaminie jest, że za roaming to oni mogą sobie rozliczyć w późniejszym czasie. Nie pamiętam ile to wynosi, ale moje rozmowy roamingowe nie były pokazywane w bilingu, natomiast zostały doliczone 5 miesięcy później. Oczywiście nie można tego reklamować, bo termin na reklamację biegnie od wykonanej rozmowy i jest on o wiele krótszy. Ciesz się, że miałeś połączenie. W chinach usłyszałem, że albo nie mam środków, albo enigmatyczne, że połączenie nie może być zrealizowane. Cały Orange.

  #11 07.11.2012 10:47

Zauważ, że logujesz się do operatora roamingowego i to on taryfikuje za transmisję czy połączenia a następnie przekazuje dane do operatora macierzystego.
Nawet masz napisane na Orange on-line
"Pamiętaj, że połączenia wykonane za granicą (roamingowe) mogą być prezentowane nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem. "

Autor chyba nie do końca przeczytał ze zrozumieniem i chce zrobić aferę ale jak widać po prostu nie doczytał informacji

Orange Ekspert   3 #12 07.11.2012 20:16

@gowain: Informacje na temat stanu konta zawsze pojawiają się w pewnym opóźnieniem. W przypadku korzystania z internetu w Polsce dane odświeżają się po zakończeniu sesji i czas oczekiwania na pojawienie się informacji na orange.pl jest dosyć krótki. W przypadku roamingu ten czas jest znacznie wydłużony. Dzieje się tak, dlatego ponieważ korzystasz z usług innego operatora a nie bezpośrednio z usług Twojej macierzystej sieci. To wszystko opóźnia pojawienie się tego typu informacji. Ostatecznym rozliczeniem połączeń jest wystawiona faktura oraz rachunek szczegółowy dołączony do niej. W związku z tym, że informacje takie przekazywane są przez operatora zagranicznego to połączenia wykonane za granicą (roamingowe) mogą być prezentowane nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem, o czym informujemy na stronie orange.pl w zakładce „bieżące połączenia”. W takich przypadkach zachęcam do samodzielnego kontrolowania wydatków korzystając z licznika danych w telefonie (jeśli Twój telefon posiada taką funkcje). Mam nadzieję, że przekazane informacje będą pomocne.

gowain   18 #13 07.11.2012 21:50

@manipulant Przeczytaj pierwsze wpis, a potem mów o robieniu afery, bo się trochę kompromitujesz.

@Orange Ekspert ale nie powiesz mi, że w XXI w. technicznie na rozliczenie danych roamingowych trzeba czekać kilka miesięcy? Ja wnioskuję, że to tylko wyraz złej woli między operatorami, lub celowe działanie operatorów wobec klientów, a nie jakiekolwiek ograniczenia - zwłaszcza, że z tego co kojarzę to była sieć Orange, ta z której korzystałem... Nie zdziwię się, że niedługo (o ile nie już się taki proces dzieje) Unia Europejska jakoś się za to weźmie, bo jak dla mnie to jest sztuczne utrzymywanie dawnych zwyczajów...

Dzięki za wypowiedź - tak jak pisałem we wpisie, podejrzewałem, że jakiś zapis jest. Mam też zastrzeżenie dlaczego informacja o kilkumiesięcznym opóźnieniu jest napisana w bieżących połączeniach, a przy stanie pakietu i przy przekroczeniach już nie?

ariiell   11 #14 08.11.2012 14:55

W regulaminach wszystkich sieci znajdują się takie zapisy ;) Co prawda - nie spotkałam jeszcze osoby, która przeczytałaby cały regulamin, więc się nie dziwię, że autor wpisu nie wiedział o tym. Wspomnę jeszcze, że takie opóźnienia występują w praktyce naprawdę rzadko - z reguły są wykazywane w danym okresie rozliczeniowym. I mogę zapewnić, że nie jest to celowe działanie operatorów ;)
Z ciekawość, chciałabym się dowiedzieć jak zostanie rozpatrzona reklamacja ... :)

Orange Ekspert   3 #15 13.11.2012 11:17

@gowain: W przypadku roamingu musimy polegać na raportach otrzymywanych od operatorów zagranicznych. Czasami ten czas jest krótszy czasami niestety dłuższy. Jestem świadomy tego, że najwygodniej by było jak by takie informacje pojawiały się prawie natychmiast, ale niestety w przypadku roamingu w tym momencie nie jest to możliwe. Nie ma tutaj również znaczenia fakt, że mogłeś korzystać z Orange w danym państwie. Jest to odrębny operator i sama procedura wygląda tak samo jak w przypadku innych miejscowych usługodawców. Serwis on-line oraz prezentowane na nim dane mają charakter orientacyjny i mogą się różnić od stanu bieżącego. Ostatecznym rozliczeniem jest faktura i wystawiony razem z nią rachunek szczegółowy. Ten wpis nie spowoduje, że Twoje opłaty znikną, ale przyda się może komuś, kto będziesz korzystał z roamingu w przyszłości i przeczyta ten wpis. Jeśli będziesz miał jakieś pytania to pisz tutaj lub na Pomoc Orange https://www.facebook.com/orangepolska/app_278559028851067 Chętnie na nie odpowiem.

Pozdrawiam
Tomek