Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

iPhone 5 po 7 miesiącach używania

Jako, że od lutego używam iPhone 5 jako swojego głównego telefonu, postanowiłem krótko podzielić się wrażeniami po takim czasie korzystania. Nie jest to recenzja, a jedynie opis rzeczy, których można nie dostrzec przy pierwszym kontakcie, wychodzą jednak po pewnym czasie.

Jakość wykonania

Na początek musimy rozróżnić dwie bardzo ważne rzeczy, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny iPhone 5; jakość wykonania i wytrzymałość. Jeśli chodzi o tę pierwszą, jest idealnie. Telefon jest po prostu piękny, design jest bardzo minimalistyczny, urządzenie cieszy oko i sprawia radość przy każdym wyjęciu z kieszeni. Uważam iPhone 5 za wzór designu jeśli chodzi o telefony komórkowe i mówcie, co chcecie, ale taki Samsung S4 wygląda przy nim jak chińska tandeta, a zastosowanie chamskiego plastiku w urządzeniu segmentu premium jest totalnym nieporozumieniem.
Z wytrzymałością natomiast nie jest już tak kolorowo, jest wręcz rozczarowująco słabo. iPhone noszę bez żadnych case’ów, uważam, że ich stosowanie mija się z celem i znacząco obniża komfort używania. Od miesiąca nie używam też folii na ekran. Poprzednia się zniszczyła, a uznałem, że w końcu to tylko telefon, narzędzie, nie mam więc zamiaru popadać w histerię przy każdej rysie, czy zadrapaniu. Poza tym folia strasznie uwidacznia odciski palców, co jest bardzo kłopotliwe, zwłaszcza latem. Telefonu używam „normalnie”, co oznacza, że ani go specjalnie nie katuję, ale też go nie oszczędzam. Zdarzają się więc i upadki na różne nawierzchnie, używanie mokrymi/brudnymi rękoma, noszenie w kieszeni z monetami. Generalnie mam go ze sobą w każdej sytuacji, nie zaprzątając sobie głowy tym, czy dane środowisko jest dla niego przyjazne, czy nie. Niestety, iPhone wytrzymałością nie grzeszy. Najpierw pojawiły się odpryski farby na aluminiowej ramce, do których szybko doszły brzydkie obtłuczenia po upadkach. Ekran niestety również łapie sporo mikrorys, nie wygląda też na taki, który bez zająknięcia przetrwałby kontakt z kluczami. Jestem rozczarowany zwłaszcza z powodu tego ekranu. Apple nie podaje informacji o rodzaju zastosowanego szkła i chyba wygląda na to, że ten element jest pozbawiony wszelkiej dozy „emejzingu”. Jest to o tyle przykre, że obecnie większość telefonów posiada Gorilla Glass i o ekran nie musimy się martwić. Moje poprzednie telefony: HTC Legend i BlackBerry 9900 również nie miały łatwego życia, co odbiło się na ich obudowach, jednak ekrany były w stanie idealnym. Ze szczególną nostalgią wspominam HTC Legend, o którym nawet nie wiedziałem, że posiada Gorilla Glass(wtedy jeszcze nie był to element marketingu), a bez zająknięcia przetrwał kontakt z torami kolejowymi(piękny lot z peronu prosto na szynę) czy imprezę na plaży. Szkoda Retiny, zwłaszcza, że przy takiej cenie zastosowanie wzmacnianego szkła powinno być oczywiste. Zaskakująco wytrzymała jest tylko tylna klapka, jak na razie zero rys na aluminium, za to na szklanych paskach już tak.

iOS

iOSa można uwielbiać, bądź nienawidzić. Ja zaliczam się do pierwszej grupy. Przede wszystkim system cechuje maksymalna responsywność i stabilność. Wiem, że współczesne Androidy również dają radę, jednak porównując szybkość działania iPhone z Samsungiem S4 widzimy braki w optymalizacji Androida, których nie jest w stanie zniwelować nawet tak szybki hardware. Przez te miesiące używania nie zdarzyła się żadna zwiecha, czy spowolnienie. System zawsze działa idealnie szybko i nie potrafię wymusić na nim jakichkolwiek przycięć. Tysiące smsów, maili, zdjęć, przełączanie między apkami, przewijanie ekranów- te rzeczy nie robią na nim żadnego wrażenia, działa tak samo szybko, jak po wyjęciu z pudełka. Zdarzają się zwiechy konkretnych aplikacji, jednak skutkuje to jedynie zamknięciem danego programu i nie ma wpływu na ogólne działanie systemu.
Ogromnym plusem jest olbrzymia baza aplikacji. Po pierwsze mamy pewność, że znajdziemy dosłownie wszystko, co sobie wymyślimy. Po drugie, wiemy, że każda znana firma wypuszczając mobilną aplikację uwzględni iOS, czego nie możemy być pewni na przykład przy Windows Phone. Często słyszę zarzut, że na iOS większość aplikacji jest płatna. Po pierwsze nie większość, a po drugie zwykle mówimy o kwotach rzędu 1-4EUR. Nie bądźmy polaczkami, mając telefon za 2 tys. PLN nie spadnie nam korona, jak zapłacimy dychę za program.
Mając Androida często bawiłem się w modyfikacje i zmiany romów, na iOS nie robiłem nawet jailbreak’a. Po prostu nie widzę takiej potrzeby. Wszystko działa idealnie i tak, że nie zwraca mojej uwagi, telefon jest po prostu zawsze gotów do wykonania polecenia. Poza tym system jest całkowicie idiotoodporny, naprawdę ciężko coś zepsuć, a wszelkie opcje są intuicyjne i zrozumiałe.
Ogromnym plusem jest iCloud. Ostrzegam, że mówię z perspektywy macusera. Zdjęcia, notatki, zakładki, kalendarze, kontakty są automatycznie synchronizowane z komputerem. Naprawdę ułatwia to życie i sprowadza konieczność podłączania przez kabel do minimum.
Mając w perspektywie iOS 7 nie będę pisał o lekko przestarzałym wyglądzie, zrzuty ekranu z nowego systemu obiecują powiew świeżości, a o aktualizacje na szczęście martwić się nie muszę, czego nie można powiedzieć o użytkownikach Androidów.

Bateria

Jeśli chodzi o baterię, to, co prezentuje iPhone znacząco nie odbiega od innych używanych przeze mnie smartfonów. I tak będąc w miejscu z dobrym zasięgiem 3G, telefon odłączony o 8 rano, wieczorem o 23 ma około 40% baterii. W ciągu dnia zwykle jest godzina, dwie rozmów, kilkanaście smsów, około godzina internetu, przez większość czasu włączone wifi. Natomiast w podróży, gdzie często zmieniają się nadajniki, telefon woła o baterię już około 11, więc powerbank to podstawa. Nie ukrywam, że w podróży o wiele częściej korzystam z Google Maps, czy JakDojadę, ale i tak wynik jest bardzo słaby.

Ogólnie plusy:

  • iOS

  • design

  • jakość aparatu

  • szybkość działania

  • satysfakcja z używania

Ogólnie minusy:

  • wytrzymałość obudowy

  • bateria

Czy kupiłbym po raz drugi?

Tak, zdecydowanie tak. Poza przeciętną wytrzymałością i baterią, telefon nie ma wad i w stu procentach spełnia moje wymagania odnośnie smartfona.  

sprzęt porady urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
TomTar   7 #1 18.08.2013 20:42

Jeżeli chodzi o baterię to kiepska jest. Moja lumia 920 rano odłączona od ładowania wieczorem ma 68% energii. Dużo rozmawiam, ciągle 3G, WiFi, internet.

video   9 #2 18.08.2013 21:30

Niby deklarujesz że będzie o iPhone, a jest... Przytyki do Androida były konieczne? Zakład że znajdę 5 rzeczy na plus w porównaniu ciężarówki z Ferrari na korzyść ciężarówki?

  #3 18.08.2013 21:44

Zgadzam się z video. Te przytyki dla androida nie były konieczne.
Ok. Samsung Galaxy S4 to jest gówno.
Plastik.
Tandeta.
Osikany śnieg nazywany bielą.
Skrzypi niesamowicie.
(i mówię to po wrażeniach po używaniu tego modelu na Hot Zlocie)

ale... to nie jest jedyny telefon z Androidem.
Więcej, wystarczy zestawić sobie cenę iPhone 5 z Androidami, które działają naprawdę na poziomie... Które dają jeszcze lepszy komfort w konsumpcji treści (większy ekran, ale bez przesady, bez patelni).

Ważne, abyśmy byli zadowoleni, bo komuś wystarczy WP, albo BlackBerry i będzie zadowolony. Niemniej tutaj czepianie się Androida jest moim zdaniem nieco na siłę. Ciekawe ilu telefonów z nim używał w dłuższej perspektywie autor i jakie to były półki w porównaniu do iPhone 5.

  #4 18.08.2013 21:55

Brakuje mi porównania do IP4 o którym myślę.
Cyz to Twój pierwszy Apple?

IT-Fun   6 #5 18.08.2013 22:25

@TomTar
...Ale ma Windows Phone :P Więc wiadomo gdzie trafiają informacje o zainstalowanych appkach, sms, połączeniach i masy innych rzeczy :) Szkoda że na Lumie developerzy z xda nie robią jakiś portów Androida. Jak myślicie jakby były to czy wtedy użytkownicy ( a także djfoxer :) ) skorzystaliby z takiej okazji ?

Soren   7 #6 18.08.2013 22:33

Ja po miesiącu porzucilem ip5 na rzecz HTC one.
W ip irytowalo mnie ze jest bardzo delikatny. Pomimo obchodzenia się jak z jajkiem odpryski czarnej farby i tak się pojawiły. Bateria przeciętna, wieczorem prosił o prąd gdy HTC bez problemów trzyma dzień/półtora.

Ekran również okazał się dla mnie za mały. Mimo wszystko do wygodnego przeglądania internetu i grania potrzebuje minimum 4,3".

Resztę zarzutów kieruje w stronę ios. Irytowala mnie klawiatura (lubię podpowiedzi ale ona bardzo często zmieniała wyrazy tak ze zdanie tracilo sens do tego przyzwyczajenie do Swype robi swoje).

Brak dialera t9 uważam za wprost karygodna wadę. W ogóle jak tak można?

Bez iTunes wygrasz tylko fotki. Przykre.

Brak możliwości sprawdzenia godziny przyjścia konkretnego smsa. Tak głupiego braku się wręcz nie spodziewałem.

Brak możliwości zapisu pliku MP3 z poziomu dropboksa do pamięci urządzenia.

Brak możliwości prostej zmiany dzwonka na własny.

A HTC one? Nadrabia wszystkie braki i niedoskonałości jakie widziałem w ip i po miesiącu używania stwierdzam że nie mogłem lepiej trafić.

AntyHaker   17 #7 18.08.2013 22:49

@alan207
Na SkyDrive? Czy może do "PRISM" tam gdzie dane Apple i Google? ... Nie wiem co chcesz osiągnąć, ale i tak słabo Ci idzie ;p

xomo_pl   20 #8 18.08.2013 22:56

iP jest fajny ale nie za 3K.... tyle w temacie ;)

IT-Fun   6 #9 18.08.2013 23:02

@silvax
Nic nie chce osiągnąć :P Piszę tylko że Microsoft szpieguje swoich użytkowników. Przykłady: filtr SmartScreen (Windows 8), Ta dokładna lokalizacja która podaje nawet nr. bloku (też Windows 8 :P). Dlaczego więc MS miałby niby nie wprowadzać tego wszystkiego także w Windows Phone?

kriters64   7 #10 18.08.2013 23:06

@Soren
"Bez iTunes wygrasz tylko fotki. Przykre."

Przykre że nie potrafisz tego zrobić za pomocą innego programu i to bezprzewodowo, ale wciskasz głupoty że się nie da, podpowiedź brzmi np. AVPlayer.

  #11 18.08.2013 23:26

@alan207:
Zarówno SmartScreen jak i usługę lokalizacji da się wyłączyć.
Tak w Windows 8 jak i Windows Phone również da się wyłączyć zbieranie "anonimowych informacji statystycznych".

Mk13   15 #12 18.08.2013 23:41

Zabawne jest że najeżdża się na Microsoft. Jakby Apple było z innego kraju niż Ameryka i nie podlegało pod PRISM i inne ich wynalazki...

Soren   7 #13 19.08.2013 00:20

Kolego kriters64 chyba nie pojąłeś że zarówno konieczność używania itunes jak i innych programów jest dla mnie po prostu minusem w kontekście używania androida.

Nie stwierdziłem że się nie da, bym musiał to bym i itunes używał. Po prostu jest to dla mnie minusem że bez tego mamy dostęp tylko do zdjęć.

Czytania ze zrozumieniem na przyszłość życzę.

kriters64   7 #14 19.08.2013 01:13

@Soren
No proszę nie rób ze mnie i z innych idiotów, bo jeszcze raz cytuję "Bez iTunes wygrasz tylko fotki. Przykre." no więc jak to rozumieć? czytam ze zrozumieniem czy nie? udowodniłem że bez iTunes też się da.
Po za tym dla mnie iTunes jest plusem, i każdy inny program nim będzie jeśli utworzę w nim uporządkowane biblioteki wszystkich multimediów które posiadam czyli książek, audiobooków, muzyki, filmów, podkastów, bazę programów i kopi zapasowych, by w razie potrzeby np. po WiFi wyeksportować na urządzenie potrzebne mi pliki, ale skoro TY lubisz grzebać się po folderach to Twoja sprawa:)

sirpasztet   3 #15 19.08.2013 01:20

@video
@lukasamd
Częste odwołania do Androida wynikają stąd, że oprócz iOS znam go najlepiej i używałem najdłużej. Najpierw na HTC Legend, a potem Samsungu Galaxy SII. Nie jestem fanbojem i nie wykluczam, że kiedyś do Androida wrócę. Gdyby Google wziął na siebie dystrybucję aktualizacji, poważnie bym się zastanawiał.

@zomo_prl
iPhone nie kosztuje 3K, ja za swojego dałem 2 z groszami.

HTC One bardzo mi się podoba, ale po pierwsze przypuszczam, że po kilku miesiącach musiałbym resetować do fabrycznych, by szybkość i stabilność była, jak w dniu zakupu, a po drugie, nie wiem jak długo HTC będzie łaskawe dawać aktualizacje.

Soren   7 #16 19.08.2013 03:48

@kriters64
Gdybym chciał być nie miły to bym wstawił mema w stylu idź się zabij ale nie zrobię tego i śpieszę z tłumaczeniem.

Podłączając ip do pc kablem bez itunes masz dostęp tylko do zdjęć.
Napisałem to jako minus w świetle używania androida gdzie po podpięciu masz dostęp do całego systemu plików w urządzeniu i możesz umieścić na nim niemal dowolny plik.

Potem wyjaśniłem jeszcze (może faktycznie wymagam zbyt wiele) że używanie innych programów nie jest dla mnie żadnym wyjściem bo po prostu nie chciałem tego robić a gdy już bym musiał użył bym itunes.

Nie interesuje mnie jakie Ty widzisz w tym plusy minusy, przedstawiłem po prostu swoje zdanie w kontekście używania obydwu platform i wypunktowałem (imho - jak nie wiesz co oznacza to sprawdź w google) brak systemu Apple'a.

End of story dyskusja jest niepotrzebna.

adrian218   7 #17 19.08.2013 04:59

Mój alcatel , ma jedną wadę trzeszczące plastiki chinole źle spasowali jak się dobrze domyślam to iphon nie posiada takiego bubla jak trzeszczące plastiki ?

Soren   7 #18 19.08.2013 05:53

Przecież iphone 5 nie jest z plastiku 0_o

macminik   15 #19 19.08.2013 08:16

iPhone 5 też ma Gorilla Glass ale nie pamiętam której generacji.

adrian218   7 #20 19.08.2013 09:18

Jak nie z plastiku to z czego przyznam się, że nawet nigdy nawet na sekundę Iphone nie przewinął mi się przez ręce.

xomo_pl   20 #21 19.08.2013 10:37

@sirpasztet
patrząc na ceneo: od 24448 do 2800 zł....

kriters64   7 #22 19.08.2013 11:38

@macminik
Oczywiście że iPhone ma Gorilla Glass które to szkło jest odporne na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne, ale należy zwrócić uwagę że na tym szkle Apple zastosowało powłokę anty-tłuszczową która zapobiega odciskaniu się palców i służy również jako powłoka antyrefleksyjna, pomimo zalet ta powłoka ma swoją wadę, nie jest odporna na zarysowania tak jak zastosowane szkło, więc to na tej powłoce występują te mikrorysy.
Więcej można wyczytać w instrukcji czyszczenia produktów Apple; http://support.apple.com/kb/HT3226?viewlocale=pl_PL

kriters64   7 #23 19.08.2013 11:58

@Soren
Czy Ty jesteś niepoważny? nie mam zamiaru dyskutować wytknąłem Ci tylko jeden twój cytat który wprowadza w błąd, a Ty zarzucasz mi brak czytania ze zrozumieniem, a wyraźnie napisałeś bez wyrywania z żadnego kontekstu, że jeśli nie posiadasz iTunes to wgrasz tylko fotki, trzeba było napisać że iPhone to nie pendrive i zarządza się nim za pomocą iTunes lub innych do tego celu programów.
Więc kto tu ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem lub pisaniem tak by inni zrozumieli?

sirpasztet   3 #24 19.08.2013 12:40

@zomo_prl
Mój kupiłem na Allegro, nowy, z dystrybucji Play. Ceny sklepowe to zupełnie inna bajka.

@kriters64
W takim razie jeszcze dziwniejsze jest zastosowanie rysującej się warstwy na nierysującym się szkle, bo efekt jest taki, że rysuje się jak cholera i nie mamy żadnej korzyści z Gorilli.

SnajperskY   4 #25 19.08.2013 12:41

@video
[...]
Przytyki do Androida były konieczne? Zakład że znajdę 5 rzeczy na plus w porównaniu ciężarówki z Ferrari na korzyść ciężarówki?
[...]

@lukasamd
[...]
Te przytyki dla androida nie były konieczne.
[...]

To żart, prawda? Oburzenie, ponieważ ktoś ośmielił się skrytykować Android'a? Poczekajcie do października na wpis "SGN II okiem byłego posiadacza iPhone'a - test długodystansowy" :)

[...]
Ciekawe ilu telefonów z nim używał w dłuższej perspektywie autor i jakie to były półki w porównaniu do iPhone 5.
[...]

A jakie to ma znaczenie? Autor nie miał na celu porównanie z całą paletą urządzeń dostępnych na rynku. Obawiam się, że generalnie pierwsze wrażenie oraz opinia znajomych są przeważające. Nie znam nikogo, kto kupowałby jakiekolwiek urządzenie wpierw testując przez miesiąc każdy z wybranych modeli.

  #26 19.08.2013 12:57

@SnajperskY:
To nie jest żart, to nie jest oburzenie.
To po prostu stwierdzenie, że autor najprawdopodobniej ocenia całą platformę z perspektywy telefonu, który nie jest jej dobrym przedstawicielem. To nie jest iOS czy Windows Phone, gdzie "user-experience" są niemalże takie same niezależnie od urządzenia (bo np. w szybkości działania nie ma różnicy między Lumią 920 a 520). Po prostu trzeba to brać pod uwagę. Nie ma też żadnych informacji o cenie, więc jak tu widzieć sensowną opinię? Prosty przykład Ci dam, porównajmy Androida i iOS:

iOS: bierzemy iPhone 5 za ponad 2000zł
Android: bierzemy HTC Wildfire S - ~300zł

Jakie będą wrażenia?
Jaką platformę zjedziemy?
Tylko czy to będzie miało jakikolwiek sens?

kriters64   7 #27 19.08.2013 12:59

@sirpasztet
Zgadzam się że przypadku zarysowań jest to dziwne, chociaż inne dobre właściwości tego szkła pozostają, dziwne jest też malowanie ramki, zrozumiem że ta powłoka anty-tłuszczowa to jakiś kompromis, ale ta czarna ramka aż sama prosi się o kłopoty, i tak jest bo to najczęściej opisywana wada tego modelu, gdyby była jak w białym modelu to nie było by się czego czepiać.

przemor25   14 #28 19.08.2013 14:06

Wszyscy siedzący w tym temacie wiedzą, że Apple ma cholernie wysokie marże, przewyższające 3-4 razy jego koszty wytworzenia. iPhone'y to jedne z najtańszych smartfonów o wprost niesamowitym designie urzekającym niejednego użytkownika Apple.

SnajperskY   4 #29 19.08.2013 14:06

@lukasamd

[...]
Jakie będą wrażenia?
[...]

Skrajne i nie na temat. Odpowiem cytatami:

[...]
Moje poprzednie telefony: HTC Legend i BlackBerry 9900
[...]

[...]
Wiem, że współczesne Androidy również dają radę, jednak porównując szybkość działania iPhone z Samsungiem S4 widzimy braki w optymalizacji Androida, których nie jest w stanie zniwelować nawet tak szybki hardware.
[...]

SGS IV nie wygląda mi na urządzenia za 300 zł. A pierwsze wrażenie niestety jest takie jak opisał sirpasztet. Podobnie było z moim SGN II. Samsung dopiero po bodajże czwartej aktualizacji doprowadził urządzenie do takiego stanu, aby nie zepsuć pierwszego wrażenia. Decydując się na zakup autor wykorzystał bazę urządzeń, z którymi do tej pory się zetknął. Naturalne. Siedem miesięcy dało odpowiedź, czy było warto.

[...]
Jaką platformę zjedziemy?
[...]

Zbyt emocjonalnie podchodzisz do tematu wyboru telefonu. Zrozumiałe zatem oburzenie. Nie widzę w tekście "zjeżdżania" platformy Android.

[...]
Tylko czy to będzie miało jakikolwiek sens?
[...]

Skoro takie skrajne porównanie nie ma dla Ciebie sensu, to w jakim celu brniesz w tym kierunku?

iHusky   7 #30 19.08.2013 16:09

Jedno jest pewne iPhone pod względem softwarowym jest ciężki do "zajechania" pamiętam jak miałem 3G odłączyłem go w połowie podczas wgrywania softu (przez przypadek) i myślałem że juz po nim ale wystarczył hardreset i już po problemie było. Aha i z tego co słyszałem to iTunes ma możliwość bezprzewodowej synchronizacji z iPhone chyba że się mylę.

kammc   1 #31 19.08.2013 17:54

@sirpasztet

"HTC One bardzo mi się podoba, ale po pierwsze przypuszczam, że po kilku miesiącach musiałbym resetować do fabrycznych, by szybkość i stabilność była, jak w dniu zakupu, a po drugie, nie wiem jak długo HTC będzie łaskawe dawać aktualizacje."

Najlepszą alternatywą wg mnie są tu chińskie telefony Xiaomi z systemem Miui bazującym na androidzie. Np. Xiaomi MI2 a niedługo pojawi się MI3. System podobno jest super dopracowany i żadne resety raczej nie będa potrzebne. Do tego aktualizacje są na bieżąco co tydzień. Gdybym miał dwa tysiaki to nie kupowałbym żadnych Iphone'ów czy "Androidowców" tylko Xiaomi ;)

iHusky   7 #32 19.08.2013 18:06

@kammc taa Xiaomi czyli chińskie dno z androidem, nie dzięki ... Ja na razie używam WP 8 i nie muszę się martwić o aktualizacje, w iPhone także nie trzeba szczerze to na razie iOS jest nie co do przodu względem WP 8 i chyba do niego wrócę.

kammc   1 #33 19.08.2013 18:25

@iHusky
Skąd takie wnioski? Nie wszystko co chińskie to bubel ;p Każdy kto używa jest bardzo zadowolony. Jedynym minusem jest brak dostępności w polskich sklepach. Trzeba sprowadzać z zagranicznych sklepów internetowych.

Soren   7 #34 19.08.2013 20:12

@kriters64 udajesz czy naprawdę nie rozumiesz? Po podpięciu ajfona do pc kablem masz dostęp tylko do zdjęć, nie wrzucisz muzyki, gry czy czegokolwiek innego.

I nie interesują mnie aplikacje firm trzecich, napisałem wyraźnie że chodzi w tym aspekcie o porównanie do androida który jest widoczny jako pamięć przenośna.

Skończ biadolić bo prościej się tego już wytłumaczyć nie da. I tak masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

Soren   7 #35 19.08.2013 20:16

Pisać że xiaomi to chiński bubel to moim zdaniem przesada. Akurat ich produkty są bardzo popularne w chinach a ich smartfony zbierają dobre recenzje nawet wśród polskich recenzentów (miuipolska.pl).

Xanthia   10 #36 19.08.2013 21:38

@macminik iPhone5 NIE MA Gorrila Glass, ma szkło stosowane w lotnictwie ;) Gdyby miał GG to by się nie rysował, logiczne prawda? :)

@sirpasztet Przeczytałam z uwagą to co napisałeś i wygląda na to, że nie zdajesz sobie sprawy z pewnej poważnej różnicy między iOS a Androidem

iOS jest pisany w tej chwili na kilka modeli telefonów i tabletów (różnych wersji). Android działa na setkach telefonów.

iOS nie posiada multitaskingu, aplikacje działające w tle są usypiane
Android posiada pełny multitasking

W iOS największy priorytet ma framework odpowiadający za GUI telefonu - innymi słowy najważniejsze są odczucia wizualne, to, że coś tam nie działa jak powinno w sumie się nie liczy.
W Androidzie nie ma czegoś takiego.

W iOS najpierw ładowany jest ekran startowy aplikacji zawierający interface - co daje złudne wrażenie, że aplikacje ładują się szybciej.

Zarówno iOS jak i Android mogą szpiegować użytkowników i prawie na pewno to robią. Podobnie jak WP.

Dwa największe ficzery ajfona - Siri i Mapy nie nadają się do użytku. SG4 roznosi parametrami iPhone5 na strzępy, wszystko ma lepsze, wyświetlacz, procesor, pamięć, aparaty, baterię i optykę, warto o tym pamiętać, zanim coś się skrytykuje.

iPhone5 to (prawie) nierozbieralna zabawka z roczną gwarancją producenta, w SG4 można dołożyć sobie pamięci (karty SD), czy wymienić baterię bez pomocy specjalistycznego serwisu. BT działa normalnie.

Wiadomo o Androida trzeba dbać, telefon posłuży parę lat, bo mimo tego, że nie jest z aluminium i tandetnego szkła to jego żywotność jest większa. Nie dotyczy to ajfona, bo tego wymienia się po roku, trzymanie go dłużej to tylko narażanie się na kosmiczne koszty naprawy, które są generowane choćby tym, że trzeba rozebrać cały telefon by dostać się do głupiej baterii, którą ew jednak można wymienić.

Zupełnie nie przekonałeś mnie do iZabawek a przytyki do skrzypiących Samsungów też nie bardzo są na miejscu. Obudowa to najmniejszy problem. Ważne co siedzi w środku. Czy wiecznie aktualizujący się iOS z hardwarem wymagającym tysiąca przelotek do normalnego funkcjonowania, czy telefon, który już wszystko ma i działa z każdym komputerem, nie trzeba męczyć się z badziewnym iTunes.

Ten telefon (ajfon) jest obcięty ze wszystkiego i to celowo. I coraz więcej ludzi to zauważa. Młodzież, bo głównie ludzie młodzi są grupą docelową Apple coraz częściej wybierają Samsunga, to on pokazał, co to jakość (obudowy Samsungów nie obłażą po 2 tyg użytkowania). Ciekawa jestem jak szybko fanboje Apple pokochają plastikowe obudowy po premierze iPhone w wersji budżetowej? :D

Rozpoznawanie mowy pod Androidem jest tysiąckrotnie lepsze niż na iOS, który nie radzi sobie dobrze nawet z angielskim - http://www.youtube.com/watch?v=toe_znSy-bk :D

kriters64   7 #37 19.08.2013 22:30

@Soren
"@kriters64 udajesz czy naprawdę nie rozumiesz? Po podpięciu ajfona do pc kablem masz dostęp tylko do zdjęć, nie wrzucisz muzyki, gry czy czegokolwiek innego. "

Zrozumiałbym ja i każdy, gdybyś wypunktował w swoim pierwszym poście:
"Bez iTunes za pomocą kabla wygrasz tylko fotki. Przykre."
zamiast:
"Bez iTunes wygrasz tylko fotki. Przykre."
Czy to robi różnicę w zrozumieniu tego co napisałeś?
Ktoś Ci wytknął błąd a Ty tupiesz nóżkami. Przykre:)

macminik   15 #38 20.08.2013 00:12

@Xhantia
Nielogiczne bo ma Gorile. Reszty nie komentuje bo to taki sam bełkot jak zawsze. "Ble Ble Ble. A ja mam racje. Podpisano: Xhanta"

Soren   7 #39 20.08.2013 01:54

Tak ciężko się domyślić że chodzi o obsługę za pomocą kabla? Zwłaszcza że porównuję to cały czas do androida? Trochę logicznego myślenia zamiast czepiać się słówek.

@luke   4 #40 20.08.2013 02:00

@macminik
Cóż, aby zachować równowagę w miejscu, gdzie ktoś zachwyca się iPhonem 5, potrzebna jest taka Xanthia :D

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #41 20.08.2013 08:48

Xhanta, mea carissima.

Nie warto przytaczać parametrów smartfonu bo jaki jest android, każdy widzi. Potrzebuje tych czterech rdzeni by pracować równie płynnie jak słuchawka z WP i iOS na jednym czy na dwóch rdzeniach.

Ja raczej nigdy nie kupię iPhone bo jest dla mnie za mały:) 4'3 cala to mój idealny rozmiar :)


No co ? Duży jestem :D

macminik   15 #42 20.08.2013 09:47

Zawsze zskkiwało mnie to podniecanie się papierkowymi parametrami. 4 rdzenie, 8 rdzeni 12 i 6 GHz.... Mam w domu dwa aparaty cyfrowe. Obrazowo mówiąc, to że aparat ma matrycę 12 mega pixeli nie znaczy, że zdjęcia z niego będą lepsze od aparatu z matrycą 8 mega. To że ciężarówka ma 550 KM nie znaczy, że jet szybsza od Fiata 126p z 26 KM. Ale dla wielu osób parametry papierowe mają pierwszorzędne znaczenie.

@luke   4 #43 20.08.2013 10:42

@macminik
A mnie nie. W wypadku smartphoneów z Androidem parametry podane na "papierze" są ważne. Tak samo jest w wypadku komputerów, rowerów, samochodów.

Btw. twoje porównanie Fiata z ciężarówką jest niezbyt trafne:
Fiat 126p - samochód osobowy
Cieżarówka - pojazd ciężarowy

To tak jakbyś porównał telefon z komputerem. Czyli nie ma to sensu, czyż nie? A jeżeli już się upierasz przy tym porównaniu, to powiedz mi czy istnieje samochód osobowy dopuszczony do ruchu drogowego, który na "papierze" wygląda gorzej ale jeździ szybciej niż Bugatti Veyron? :-)

A co do samego iPhone'a - telefon jak każdy inny, tylko z iOS'em na pokładzie i jabłuszkiem na obudowie. Moim zdaniem nie jest wart swojej ceny, trzeba się z nim obchodzić wręcz jak z jajkiem. No i moim zdaniem na rynku są po prostu lepiej wykonane telefony.

macminik   15 #44 20.08.2013 10:50

@luke

Ok, więc czy wolałbyś jechać po polskich drogach 220 KM Alfą Romeo z twardym zawieszeniem czy wygodnym CItroenem (dla przykładu), który ma tych koni 120 ? W tym zestawieniu nad morze wolałbym jednak Cytrynkę.

Tak naprwdę, liczby, dane techniczne nie mają kluczowego znaczenia bo ważny jest komfort użytkowania i możliwość spełnienia moich oczekiwać. A czy to Android, iOS, Mercedes czy Alfa Romeo to już ma chyba miejsze znaczenie.

  #45 20.08.2013 13:11

Nie bądźmy polaczkami?

Autor w ogóle wie skąd się wzięło określenie "polaczek"? Jak nie to z pewnością znajdzie genezę tego terminu.

Pokolenie Gazety Wybiórczej i narodowości "europejskiej", razi w oczy.

Sformatuj sobie mózg, bo nałapałeś bakterii Karola Marksa.

jaredj   9 #46 20.08.2013 16:09

@macminik - jest małe "ale" w przypadku Twojego rozumowania.
Załóżmy, że android w końcu zostaje zoptymalizowany tak, że i na jednym rdzeniu będzie się go obsługiwało komfortowo, w co szczerze wątpię, bo ten os cierpi na przypadłość "ciągłego przyspieszania hardware" na którym działa. Ale jeśli jednak - wtedy każdy nowy telefon z czterema rdzeniami nagle będzie miał potężny zapas mocy. Który da się wykorzystać na mnóstwo sposobów, odpalając wymagające aplikacje, nawet kilka na raz itd. Niestety taki sam myk w wypadku iPhonów, uda się dopiero jak się go wymieni na nowy model.
A co do tej przypadłości androida, dość nieszczególnie nazwanej przeze mnie - to samo ma windows, choć widać od paru lat poprawę. W7 działa dobrze nawet na słabszym sprzęcie, w porównaniu do np. visty, W8 ponoć jeszcze lepiej (tak czytałem, sam to dopiero sprawdzę). Ale do tej pory było tak, że producenci sprzętu dwoili się i troili w wypuszczaniu mocniejszych komponentów, żeby uciągnąć system MS. Z czego ten skrzętnie korzystał, nie optymalizując systemu i wykorzystując te rezerwy mocy pokrywając braki w wydajności samego systemu. To samo ma niestety android, ale zaczyna się to zmieniać wraz z projektem butter.
Może jest światełko w tunelu ;)
@Xanthia - jesteś mało obiektywna, ale to też da się lubić ;) A poza tym - z tą wielozadaniowością to tak nie do końca - w końcu telefon odbiera smsy, maile, itp - w tle. Nie trzeba się przełączać prawda?

iHusky   7 #47 20.08.2013 16:21

@Soren

Wiem o co ci chodzi, i bardzo dobrze że iPhone można tylko w pełni synchronizować poprzez iTunes, a nie jak w przypadku WP 8 są 3 sposoby i każda działa się że pożal się Panie.

Ale niestety android i jeszcze w dodatku w chińskim telefonie to niestety kompletne dno:

-google sam strzela sobie w stopę udostępniając opcję w ustawieniach "instaluj z nieznanych źródeł" (i jak tu ma nie być piractwa i wirusów).
-pewnie i tak nie dostanie aktualizacji do najnowszej wersji androida
-android to Linux i niestety tak samo się sypie
-żeby coś wycisnąć z tego systemu trzeba się bawić w wgrywanie custom ROM o ile na Xperia jeszcze da się łatwo to zrobić to już na HTC nie wygląda tak różowo
-sam nie nawidzę tego rozdrobnienia wersji androida

@Xanthia
-Wystarczy Jailbreak i wgrać odpowiednią aplikacje i już można mieć pełnosprawny Bluetooth
-iOS ma Multitasking
-A android nie szpieguje swoich użytkowników no ciekawe?
-po części dlatego aplikacje szybko się ładują bo iOS jest oparty o system Mac OS X (Unix) a Mac OS X potrafi dobrze wykorzystać zasoby hardware.

  #48 20.08.2013 16:34

@iHusky
"-google sam strzela sobie w stopę udostępniając opcję w ustawieniach "instaluj z nieznanych źródeł" (i jak tu ma nie być piractwa i wirusów). "

Od razu każdy user pobiera miliony wirusów i wrzuca... no tak.
A ja się nie spotkałem jeszcze z kimś z zawirusowanym Androidem.


"-android to Linux i niestety tak samo się sypie "

Android to NIE JEST stricte Linux, nieco na ten temat masz np. w ostatnim wpisie GregKovala:
http://www.dobreprogramy.pl/Koniec-wojny-Jakiej-wojny,Blog,45642.html
Druga sprawa - gdyby Linux się sypał, codziennie narzekałbyś, że tysiące stron w sieci, usług itd. nie działa. A działają, serwery non-stop się męczą... i nie sypią. Desktopy zresztą też, o ile użytkownik ma mózg.


"-żeby coś wycisnąć z tego systemu trzeba się bawić w wgrywanie custom ROM o ile na Xperia jeszcze da się łatwo to zrobić to już na HTC nie wygląda tak różowo "

Jaki odsetek ludzi bawi się w custom ROMy? Proszę jakieś wiarygodne dane :)


"-sam nie nawidzę tego rozdrobnienia wersji androida "

Nie wiem czego nie... nie... nie widzisz? No chyba że miałeś na myśli słowo "nienawidzę".
Defragmentacja to wada, oczywista wada. No ale od jakiegoś czasu Google walczy z nią z niezłym rezultatem publikując swoje aplikacji i biblioteki w sklepie. Poza tym, przy cenie iPhone kupuje się takiego flagowca na Androidzie, że fragmentacja przestaje mieć znaczenie.

iHusky   7 #49 20.08.2013 17:51

lukasamd

Miałem na myśli fragmentację właśnie, cóż google na razie walczy z tym hmmm w znikomy sposób. Cóż sam miałem flagowca od HTC czyli swego czasu EVO 3D i co się z nim stało, nie dostał aktualizacji do JB.

"Jaki odsetek ludzi bawi się w custom ROMy? Proszę jakieś wiarygodne dane :) "

Ano znikomy odsetek bawi się w custom ROM-y bo lubi ryzykować i ma pojęcie jak to zrobić, owszem oficjalne firmware da się używać ale szybko się nudzi, po za tym gdyby nie custom ROM-y i scrypty które dało się na nich wgrywać nie mógłbym w swoim EVO 3D odblokować 2 rdzenia procesora, jeszcze był scypt który podobno poprawiał jakość dźwięku tak jak bets audio ale z mizernym efektem, jednak fakt samej zabawy ze sterownikami, grywania nowej wersji systemu bije na głowę oficjalne oprogramowanie.

"Od razu każdy user pobiera miliony wirusów i wrzuca... no tak.
A ja się nie spotkałem jeszcze z kimś z zawirusowanym Androidem".

Może nie wirusy ale już pirackie wersje aplikacji już tak i nie podoba mi się to, skoro stać było kogoś na telefon to czemu nie stać go na aplikacje?

Xanthia   10 #50 20.08.2013 17:58

@macminik Proszę znaleźć mi wiarygodną informację, że ma. Niedługo będziesz twierdził, że ajfon5 ma także AMOLED i 4 rdzenie :D
O ile wpisy Ci wychodzą, komentować nie potrafisz, żadnych konkretów. Nie fajnie. Zawsze jakiś osobisty przytyk albo coś zupełnie nie z tej beczki. MERYTORYCZNA DYSKUSJA, odnieś się do mojego tekstu, wytknij błędy jeśli potrafisz, a nie "bla bla bla rację mam ja!".

@iHusky Ja Cię proszę, doskonale sobie zdaję sprawę z możliwości Jailbreakowania ajfona. Podkupienie przez Apple hakera, który dotychczas łamał zabezpieczenia iOS jedną ręką dłubiąc w nosie odbiły się na spadku sprzedaży ajfona, bo ok 8 mln użytkowników korzysta właśnie z JailBreake.
Co do oparcia o OSX - owszem - używana jest ten sam framework Core Animations - co do wykorzystania komputera przez system - BEZEDURA - http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=macosx_lion_precise&n... - jak wytłumaczysz, że darmowe Ubuntu działające na setkach tysięcy konfiguracji roznosi OSX w pył na jego własnym sprzęcie? A z Windowsem to już w ogóle przepaś. Jedyny rozsądy upgrade Maca to wgrać mu Windowsa albo Ubuntu, od razu dostanie kopa.

@jaredj Ależ oczywiście, że nie jestem obiektywna, ja po prostu nie cierpię zabawek od Apple. Niedopracowanych, tandetnych, przepłaconych :) Nigdy tego nie ukrywałam. I dokładnie wymieniam co mi się w tych ich zabawkach nie podoba.
Część podstawowych funkcji telefonu działa. Ale najważniejsze jest CoreAnimations i udawanie szybkiego.

Druedain   13 #51 20.08.2013 20:28

@Xanathia
„W iOS największy priorytet ma framework odpowiadający za GUI telefonu - innymi słowy najważniejsze są odczucia wizualne, to, że coś tam nie działa jak powinno w sumie się nie liczy.
W Androidzie nie ma czegoś takiego. ”
Jak będziesz na wątku UI robić rzeczy długotrwałe, to się apka wykrzaczy przy kompilacji. Czemu? Bo w ktoś puknął się w głowę i zrozumiał, że UI powinno mieć priorytet. Czyli nie jest tak jak piszesz.

Druedain   13 #52 20.08.2013 20:28

^

chodzi mi o Androida oczywiście

macminik   15 #53 20.08.2013 21:26

Gorilla Glas jest obecna od pierwszego iPhona choć pierwotny projekt zakładał ekran pokryty plastikiem. Od tego czasu nic się nie zmieniło, poza kolejnymi generacjami Gorilla Glas. Pierwszym dostawcą był Corning Glass.

Thets all

macminik   15 #54 20.08.2013 21:32

A co do źródeł, wpisz w wikipedi listę urządzeń z Gorilla i wyjdzie. Dlatego uważam, że znowu zrobiłaś "bla, bla, bla... mam rację". Teraz śmiało napisz, że Wikipedia kłamie, jest niewiarygodna itp.

Xanthia   10 #55 20.08.2013 22:29

@macminik Bzdury. Po pierwsze Wikipedia nie jest źródłem wiedzy, zarejestruję się popiszę parę rzeczy i wywalę ajfona z listy ;)
Po drugie, nasuwa się pytanie o wątpliwą wytrzymałość szkła w ajfonach KAŻDEJ generacji. Gorilla Glass wytrzymuje takie rzeczy - http://www.youtube.com/watch?v=HDaKdpfnYzk - młotek w akcji - zobacz jak wygląda to w przypadku ajfona - młotek w akcji - http://www.youtube.com/watch?v=k2BxL0nRDlY - tu jeszcze - http://www.youtube.com/watch?v=tgiF2xnFrto -
Po trzecie - dlaczego Apple nigdy nie użyło znaku handlowego Gorilla Glass i czemu nigdy się nie chwaliło iż takiego szkła używa? Przecież to prestiż?
Jakieś pytania?

Xanthia   10 #56 20.08.2013 22:31
Druedain   13 #57 20.08.2013 22:37

@Xanathia
No dobrze, przyjąłem to już wcześniej do wiadomości. W dalszym ciągu jednak nie wiem co z tym nieszczęsnym Androidem…

Druedain   13 #58 20.08.2013 22:40

^

podpowiem: UI Thread

macminik   15 #59 20.08.2013 22:46

@Xhantia

Wikipedia jest tak samo wiarygodna jak rozmaite fora które połykając w poszukiwaniu wad iUrządzeń czy filmiki na YouTube stworzone przez osoby pragnące za wszelka cenę pokazać to co chcesz zobaczyć. Choć wydaje mi sie jednak bardziej wiarygodna. O Gorilla Glass mówił choćby Jobs i jest to dosyć obszernie przytoczone w książce Isaacsona (gdzieś około 500 którejś strony I wydania). Dlaczego Apple się nie chwali ? Czy to że na MacBooki nie ma naklejki "Intel Inside" jest dowodem na to, że nie ma tam Intela ? Pewnie tak bo skoro wszyscy naklejają a Apple nie to siedzi tam Chałabała z liczydłem.

macminik   15 #60 20.08.2013 22:48

Pzepraszam za pomyłkę w nicku Xanthia.

Xanthia   10 #61 20.08.2013 23:27

@macminik Nic się nie stało. Dlaczego zatem ekran Samsunga Galaxy się nie rysuje a porysować wyświetlacz ajfona tak łatwo? Wiesz w ogóle czym jest Gorilla Glass i jak działa? Można by przypuszczać że Apple wie czym jest Anodyzowane Aluminium, jednym z zalet anodyzowania aluminium jest... otrzymanie twardej, wytrzymałej na zarysowania powłoki - patrz obudowa ajfona5. Jeżeli to jest GG i AA to Apple zdecydowanie robi coś nie tak. Czyli jak zwykle - zabawki...

@Druedain Android po prostu się czasem zacina wizualnie, ale wszystko działa jak powinno - bez żadnego oszukaństwa.

  #62 20.08.2013 23:43

@Xanthia:
Samsung Galaxy Nexus też ma warstwę oleofobową i też bardzo łatwo się rysuje bez folii... Może po prostu jest coś za coś? Zresztą, goryl gorylowi nierówny. Większość może się porysować "od niczego" i przy dbaniu. Tutaj zastanawiać się czy jest goryl czy nie to bezsens, po prostu niezależnie od tego jaki ma się telefon lepiej kupić folię i mieć to gdzieś.

  #63 21.08.2013 00:21

iPhone 5 jest zdecydowanie za wąski, co odbiera mu ładny wygląd i powoduje że wygląda jak pilot do telewizora. Gdyby ekran był chociaż troszkę szerszy, to telefon - marzenie...

997   5 #64 21.08.2013 10:27

Ja w zeszłym roku zmieniłem iPhona na SGS3 poniważ już trochę iOS mi się znudził a poza tym oferta od operatorów komórkowych na iPhona była.... żenująco droga i bezsensowna. Ogólnie ceny iPhona to porażka więc stwierdziłem, że przesiąde się na Androida. Posługując się opiniami ludzi na dziesiątkach for wybrałem SGS3. Pierwsze 2 tygodnie z tym telefonem spędziłem na aparacie zastępczym od operatora (iPhone 4S) bo niestety mój Samsung się od razu zepsuł. Oczywiście wymieniłem go na nowy aparat bo nie wyobrażam sobie innej możliwości. No i wszsytko było ok przez kolejne 2 tygodnie kiedy to nagle wszystkie aplikacje zaczęły lagować. Google i dziesiątki for internetowych twierdziły: wina TouchWiza. No dobra to wrzuciłęm APEXa. Nic nie dało. No to zaczęło się cykliczne czyszczenie pamięci, formatowanie cache'u i inne cuda. Za każdym razem coś innego co pomaga na dobę :-)

Także zanim wrócę do iPhona, który działa bez zarzutu, chcę wypróbować jeszcze WP, bo z tego co widziałem i słyszałem (tym razem już nie zaglądam na te dziesiątki for) jest całkiem nieźle z podstawowymi rzeczami jak dzwonienie. Android mnie niestety zawiódł i to mocno pod względem performance i jak widzę te opinie, że SGS ma 8 rdzeni, 50GB RAMu i GF990 i iPhone wypada przy nim jak biedak to sorry ale jak do Porsche wsadzisz silnik z Trabanta to kupujący prędzej czy później będzie mocno żałował.

  #65 21.08.2013 10:44

@997:
Zawiódł Cię Samsung i jego TouchWiz, to co wpakowali na dzień dobry itd. Uwierz, że SGS4 działa nawet gorzej... Bo znowu przesadzili i można ładować sprzęt z kosmosu, a i tak nie da rady.
Trzeba było zdecydować się na Nexusa. Może nie ma tylu bajerów, ale działanie nie ustępuje innym platformom (pół roku używałem WP 7.5).

sirpasztet   3 #66 21.08.2013 18:31

@Xanthia
Ciekawie piszesz, o tym, że w iOSie GUI ma najwyższy priorytet nie wiedziałem.. Ale, dla mnie jako użytkownika nie ma znaczenia czy za płynne działania odpowiada dobra optymalizacja, hardware, czy krasnoludki. Biorę do ręki iPhona i widzę, że działa on szybciej niż SGS4, koniec.

Pełny multitasking? Słucham muzyki, przeglądając internet, w tle dochodzą mi wiadomości z Facebook Messengera, mam też gotowe okno z zakupionym biletem w Skycash, gdyby akurat mnie kanar sprawdził... Po raz kolejny, co mnie obchodzi czy multitasking jest pełny, czy aplikacje są usypiane? Działają tak jak powinny, a wszystkie potrzebne rzeczy mam w zasięgu dwukrotnego kliknięcia Home..

Mapy to rzeczywiście porażka, ale nikt nie każe mi ich używać, mam Google Maps. A akurat z Siri korzystam często i jestem zadowolony. Do takich rzeczy jak szybkie sprawdzenie pogody, kalendarza, ustawienie budzika, czy timera przy gotowaniu sprawdza się idealnie, zwłaszcza jak ma się ustawioną blokadę kodem przy każdym odblokowaniu. Z moim angielskim Siri nie ma problemu, po ustawieniu akcentu na amerykański, z brytyjskim rzeczywiście mnie nie rozumiała.

Brak możliwości dołożenia pamięci to żadna wada z perspektywy użytkownika, jeśli komuś to przeszkadza, po prostu nie kupuje iPhona w ogóle. Nad rozbieralność obudowy przedkładam spójność konstrukcji, zresztą to nie tylko przypadłość iPhona(HTC One, Sony Xperia Z). A jak będę musiał wymienić baterię, to mając podstawowe zdolności manualne i trzy śrubokręty, powinienem sobie poradzić. Zresztą 2 lata powinna wytrzymać, a zwykle tyle używam jednego telefonu,

Nie mów, że obudowa to najmniejszy problem, a najważniejszy jest hardware, bo dla mnie obudowa ma ogromne znaczenie. W końcu używam tego urządzenia kilkanaście razy dziennie i wolę, by mi się podobało również wizualnie. A od hardware bardziej mnie interesuje realna szybkość działania. Nie potrzebuję też tysiąca przelotek, bo i do czego? iTunes to całkiem wygodne narzędzie na macu, jeśli się ma porządek w bibliotece. Zresztą to kwestia przyzwyczajenia.

Dobrze, że napisałaś, że SGS 4 roznosi iPhone parametrami. Na parametry możesz patrzeć przy zakupie, niestety potem na co dzień obcujesz z realnym urządzeniem i jak będzie działał niestabilnie to świadomość posiadania nawet 16 rdzeni niewiele Ci pomoże..

Każdy ma inne wymagania i priorytety, dlatego nikt nikogo nie przekona o wyższości jednej platformy nad drugą.

  #67 30.10.2013 13:27

Wszystko prawda! Najwazniejsza to ta stabilnosc systemu! Moglbym miec samsunga czy inny smartfon ale musiałby miec zainstalowany ios! To jednak nie mozliwe wiec zostaje przy iphonie ;)

  #68 22.12.2013 23:29

bzdura. od paru dni mam i5 i na myśl przychodzi mi tylko to - marketing i 3tys zł by maluczcy myśleli że mają coś wyjątkowego.
przez parę lat miałem htc desire hd i jak dla mnie bajka.

  #69 22.12.2013 23:30

zapomniałem dodać że tele sobie nie kupiłem tylko dostałem od brata. sprzedam to coś i wezmę sony z

  #70 28.12.2013 02:41

Jeśli ktoś poza wydajnością ceni sobie design urządzenia, materiał z jakiego jest wykonany, to powinien zainteresować się Sony Z1. Dwie tafle szkła (z obu stron - ekran pokryty Gorilla Glass 3, tył Dragontrail (wynaleziony po GG, jego chyba jedyny konkurent)) i aluminium. Wodoodporny i pyłoodporny (o certyfikatach można poczytać w specyfikacji choćby na stronie producenta). Parametry aparatu i technologia przełożone z aparatów cyfrowych, 21 Mpix, 30 zdjęć na sekundę (w chwili naciskania i puszczania spustu migawki). Możliwość wykonywania zdjęć pod wodą. Dużo by pisać. Wersja White jest po prostu piękna :-D

  #71 08.01.2014 23:49

i phone 5,bialy stan idealny malo urzywany super mam go okolo 30-40 dni cena 1200zl lub 300euro

  #72 08.01.2014 23:49

i phone 5,bialy stan idealny malo urzywany super mam go okolo 30-40 dni cena 1200zl lub 300euro

  #73 05.03.2014 17:42

Jak ktoś lubi godzinami siedzieć przy kąpie i grzebać w iTunes to polecam a szczególnie zmianę dzwonków z piosenki na dzwonek i przepisanie do osoby to chore i usuwanie nie których przesłuchanych piosenek. i ściąganie programów ze sklepu często się krzaczy.Miałem iphona 5s i sprzedałem. mi nie odpowiada telefon nie może ograniczać, mam androida i wszystko gra szkoda czasu na wynalazki,i wmawianiu ludziom że coś jest najlepsze jak tak nie jest bo iphon jest najprostszym aparatem świata inne marki poszły daleko do przodu a to stoi w miejscu.

  #74 31.03.2014 22:15

Kupiłam sobie iphona w zasadzie niedawno, ale nie mogę się do niego przyzwyczaić. Jedyne co mnie przy nim trzyma świadomość, że trochę wybuliłam na jego zakup oraz wkład w jaki w niego włożyłam - w postaci porządnego, ale i ładnego etui.( Na szczęście za fajną cenę). Etui polecam, iphona 5 niezbyt. Etui można ogarnąć na stronie enzzo.pl ( są dostępne dla różnych modeli telefonów) i są piękne :)))

  #75 15.05.2014 21:15

Opis twojego uzytkowania telefonu jest zalosny. Ja mam iphone 5 juz od wrzesnia 2012 czyli 20 miesiecy i fakt ze uzywam folii ochronnych ale nie nosze w kieszeni z monetami tylko samego, nie dotykam brudnymi palcami ani mokrymi i spadl mi tylko raz na potluczony gruz i nic dziwnego ze ma lekkie otarcia na brzegach aluminiowych. Do takiego uzytkowania nie trzeba sie szczegolnie sprezac tylko lekko myslec pomimo ze to tylko narzedzie. W przeciwnym przypadku zniszczy sie wszystko. Bateria tez normalnie. Nie ma telefonow teraz ktore wytrzymuja wiecej niz jeden dzien w uzytku przecietnym.
Ja uwazam ze to najlepszy tel jaki mogl wyjsc i czekam z niecierpliwieniem na iphone 6. Nigdy nie wezme lagujacych sie androidow itd. Tu dziala bez zastrzezen predkosc. Naucz sie uzytkowac rzeczy a pozniej sie zal. Zwracam sie tu do uzytkownika opisujacego swoj tel po 7 miesiacach uzytkowania.
Pozdrawiam

  #76 13.06.2014 14:26

jestem mocno ciekawy skąd informacja, że I5 ma gorilla glass?

  #77 15.07.2014 14:18

@Hops (niezalogowany): pisali że ta wiadomość z Wikipedii :)

  #78 24.07.2014 22:53

@Soren: masz 100% racji - ip5 nie ma tego wszystkiego co wymieniłeś - przy następnej wymianie abonamentu spróbuje z HTC - najbardziej wk - mnie brak godziny smsów i zmiana dzwonka na własny - po co te kombinacje alpejskie w jakim celu traktowanie mp3 jak wirusa ??

  #79 14.08.2014 08:50

nie dziwię się że taki jest ja miałam ip5 przez 6 miesięcy mam ipoda a teraz mam ip6 a więc folie ochronną można dokupić i jak chcesz żeby się nie niszczył to noś go w oprawce lub w futerale i nie noś go z kluczami itp.!

  #80 25.09.2014 23:45

@kriters64: Ja mam Iphone 5C i nie zauważyłam powłoki nie brudzącej paskudnie się brudzi a ekran strasznie śliski

  #81 11.12.2014 12:57

Witam. Spór pomiędzy androidem a iOS, a raczej pomiędzy zabawkami z andkiem a iPhonem zawsze wzbudzał we mnie irytację. Wyrażę wię swoją opinię na ten temat.

  #82 11.12.2014 13:43

Applowcy (niktórzy mało inteligentni) krzyczą:
androbieda dla biedaków!

a androidowcy (również ci bez wychowania) na applowcow:
iZabawka jest do szpanu i lansu!

Według mnie są to delikatnie mówiąc dwa typy żałosnych wypowiedzi kre świadczą jedynie o rozmówcy jego ilorazie inteligencji oraz ich "dobrym" wychowaniu.

Moja przygoda z applem zaczęła sie od iPoda video 5g 30gb i przed kupnem myślałem ze to po prostu ładne urządzenie i głównie z tego powodu chciałem go mieć (z racji że mam bzika na temat wyglądu designu i takie tam to tylko ipod wchodził w grę bo wszystkie mp3 mp4 były po prostu brzydkie, przynajmniej wedlug mnie, taki jest mój gust że inne się nie wpasowały).

Zdanie o apple zmieniłem gdy zacząłem go użytkować. Przekonałem sie dlaczego ludzie je kochają. Po pierwsze za ten design oczywiście ale to jak Apple przykłada sie do tego co robi, wtym tkwi sęk.

iPod video 5g/5,5g z wgranym alternatywnym oprogramowaniem rockbox brzmi po prostu cudownie, to po prostu trzeba usłyszeć. Nie da sie go porównać do jakiegokolwiek telefonu czy tradycyjnych odtwarzaczy to jest wyższa półka po prostu. Polecam każdemu miłośnikowi muzyki. Od tamtej pory kocham Apple nie tylko za jabłko ale za jakość ich sprzętu.

Fakt nic nie jest bez wad i iPod po upadku może sie zepsuć bo ma dysk a nie kartę jako pamięć i mi zepsuł sie dwa razy (raz dysk po upadku, raz płytka główna też po upadku, a ostatnio wymieniałem baterię bo stara miała już 9lat) i to jest moje trzecie video ale jak zepsuje sie jeszcze raz to wydam znów to 200-250zl na videlki.

Od jakiegoś czasu chciałem kupić iPhonea i myślałem o 3GS ale wysłali mi odnowionego i strzeżcie sie tych telefonów bo na Allegro sprzedają jako nowe. Odesłałem i chciałem kupić 4 a pózniej 4s ale trafiłem 5 32gb za 1000 wiec mam piątkę. Cieszę się że nie 3gs ani 4s bo padały w nich kolejno głośniki wifi problem z zasięgiem no i po upadku duża szansa że się trzepie taka 4 ze szkłęm z obydwu stron, a o 5 po ponad 2 latach na rynku krąży raczej dobra opinia.

I moja opinia po miesiącu użytkowania iPhonea względem ostatnich lat użytkowania androida..

W najbliższym czasie androida nie kupię napewno, chyba że nagle ogólnie zapanuje opinia że system chodzi stabilnie w przynajmniej co 2 telefonie z andkiem. Androidów miałem kilka i każdy był kaleką, jeden mniejszym drugi większym, ale każdy miał zwiechy dobrze jedynie wspominam htc hero bo był bd wytrzymały (taka 3310 wsród smartfonów) ale mi go ciapaty w Niemczech ukradł, ale mniejsza. Androidy maja może więcej odkrytych opcji i otwarty system, który można swobodnie modyfikować, ale na dobra sprawę korzysta z nich (tych opcji dodatkowych, nie mówię o personalizacji) 10%androidowej populacji.
Uważam Apple ma wszystko co potrzeba a gdyby coś było naprawdę niezbędne i ludziom by to przeszkadzało to Apple napewno to uwzględni. Jak to jest ze iPhone 5 ma 2x 1ghz i działa stabilniej od tych wszystkich androidów nie wiem ale wiem ze tak po prostu jest i być może to dlatego ze do każdego samsunga htc czy Sony andzik jest trochę inny i dlatego kuleje i kuleć będzie napewno jeszcze długo. Wp jest tez tak jak iOS programowany dla niewielu modeli telefonów co przekłada sie na to ze specjaliści dopracowują go bardziej pół katem danego modelu i chyba tu tkwi sekret. iPhone chodzi mi bez ścięcia i byłbym zdziwiony gdyby było inaczej bo każdemu z tego co się słyszy chodzi stabilnie, natomiast w Andku masz loterie jeden dopracowany lepiej inny gorzej. Ale nie wykluczam ze Apple praktykuje czarna magię i poczciwy samsung wypuszczając kombajny nie daje rady.
Aparat mam 8mpx i starczy bo to tylko tel a uwierzcie ze nie mpxle maja wpływ na to jakie zdjęcia robi tel. Nokia 1020 ma 44mpx a nie robi z niej to lustrzanki.
Kwestia wrzucania muzyki: Na iPhonea jakby ktoś nie wiedział muzykę wrzucamy przez iTunes przez walkę Apple z piractwem, a nie po to aby utrudnić życie (bo to się mija z celem marketingu) ale żeby nie zrzucać z powrotem z iPoda iPhonea muzyki. Wiem, co to za walka jak na pendrive zrzucę i tyle. Może nie jest to idealny sposób ale zawsze jakiś. Android natomiast albo ma to w D tzn artystów albo wykorzystał sposób taki : a do Apple sie czepiają to do nas nie bedą bo im ułatwimy życie, po co im pendrivy.
Z iPhonea jestem bardzo zadowolony, spełnia moje oczekiwania jedyne zastrzeżenia mam do ekranu łapiącego mikrorysy więc muszę kupic folie bo będzie brzydki po pół roku. Każdemu polecam iOS a na andkowcow nie patrzcie oni i tak maja swoje zdanie, siła nie przepowie im się racji. A z racji że apple nigdy mnie nie zawiodło planuję kupic macbooka ale to już głownie z zamiłowania do marki bo i tak wgram mu windowsa ponieważ w komputerze u mnie liczy się otwarte oprogramowanie, natomiast telefon służy do tego żeby z niego dzwonić i aby mnie nie zawiódł w najmniej oczekiwanym momencie.

PS
Co do specyfikacji technicznej telefonów to apple nam udowadnia że na daną chwilę nie potrzeba nam więcej niż oni sami oferują, więc nie mówcie, że apple ma sprzęt przestarzały i glupich fanboyów oszukują bo to właśnie was oszukują samsungi sony htc i inne wmawiając że potzrbne wam 4 albo 8 rdzeni do szybkiej i stabilnej pracy telefonu po czym telefon i tak nie pracuje tak jak powinien.
Pozdrawiam Dawid

  #83 11.12.2014 23:02

Tak żeby jeszcze troszkę ponarzekać na iPhone to kwestia baterii. Fakt że bardzo intensywnie używam telefonu bo około 2h-2,5h internetu, 1h-2h grania, 0,5h-1h sms i messenger, muzyka raczej wogóle, ale ostatnio około 0,5h-1h bo akurat pożyczyłem ipoda siostrze, do tego non stop włączone wifi, a wyświetlacz max 50%. Przy takim użytkowaniu bateria trzyma około 10h, czasem na rano mam 20% ale unikam bo wolę przez noc podładować. Nie są wię to wyniki złe ale nie powalają na kolana, liczyłem na coś więcej (może to też fakt że to nie jest nowy telefon a bateria nie wiem czy była wymieniana, jeśli tak to wyniki są dość dobre). Chciałbym żeby była jak asus nexus7 (którego dziś sprzedałem i dobrze go wspominam choć miałem krótko bo kupiony był na handel, w nim zwiechy nie zastałem, ale używałem go dosłownie łącznie max 10h), nie że tak duża jak w tablecie ale tak wydajna :) Po około 3h grania w asphalt8 prawie 70% gdzie w iphone byłoby jakieś 40% no może jakimś cudem 50%. Poza tym nic dodać nic ująć. Każdemu polecam ten telefon. Jeśli tylko nie zwracacie uwagi tym jak producent zamydli oczy parametrami a oczekujecie od sprzętu niezawodności to jeśli możecie sobie na to pozwolić to dołóżcie te 200-300zł na iPhone a napewno was nie zawiedzie.

  #84 11.12.2014 23:04

*jeśli nie była wymieniana to wynik jest zaskakująco dobry.

  #85 20.07.2015 22:17

@Soren: Można zobaczyć godzinę przyjścia smsa. Wystarczy "wejść" w rozmowę i przesunąć palcem w lewo, na wiadomości:)

  #86 13.03.2016 22:46

Również przyłączam się do opinii, że bateria w iPhonie jest kiepska, ale generalnie telefon nawet jak na dzisiejsze standardy działa całkiem przyzwoicie.

Jeśli kogoś coś więcej o iPhonie 5 w 2016 roku to zapraszam do obejrzenia mojego materiału: https://www.youtube.com/watch?v=lrFlBner-co