r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

iPhone i iPad przegrały z Samsungiem w polskim Internecie

Strona główna AktualnościINTERNET

Coraz częściej wykorzystujemy swoje urządzenia mobilne do przeglądania Internetu. Ten trend jest zauważalny na całym świecie i na pewno liczba osób serfujących po sieci za pomocą tabletu czy telefonu będzie rosła. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, jak bardzo zmienił się na przestrzeni ostatnich kilku lat, udział procentowy urządzeń poszczególnych producentów w polskim Internecie.

Według analizy danych zebranych przez Gemius, niekwestionowanym zwycięzcą w wśród urządzeń mobilnych generujących ruch w Internecie, jeszcze w maju 2010 była Nokia (kolor niebieski) z wynikiem 39%. Od tego momentu było tylko gorzej. Już na początku 2011 jej udział spadł poniżej 30%.

Kolejne pół roku nie było łaskawe dla fińskiego przedsiębiorstwa. W czerwcu Apple (szary) dogonił swojego konkurenta dzięki rosnącemu udziałowi iPadów w generowaniu ruchu. Rok 2011 nie był także optymistyczny dla Sony Ericcsona – jego udział przez 12 miesięcy spadł z około 17 procent do dwunastu. Mały triumf odniósł jednak Samsung (zielony), który do końca roku uzyskał ponad 20%.

r   e   k   l   a   m   a

Dwa tysiące dwunasty przyniósł nam przejęcie udziałów Ericcsona przez Sony (pomarańczowy). W ten sposób korporacja, która nie miała nawet jednego procenta udziałów, zyskała ich ponad dwanaście. Ponadto styczeń 2012 był miesiącem, w którym Samsung i Nokia osiągnęły taki sam wynik — około 21%. Widać także coraz większą dominację rynku przez urządzenia Apple'a. Ostatecznie, na koniec roku, firma spod znaku jabłka osiągnęła aż 34 procent, zaraz za nią znalazł się Samsung (26%), zaś Sony i Nokia zrównały się w wyniku, uzyskując po 13 procent. Warto także wspomnieć o pojawieniu się śladowego ruchu z urządzeń naszego rodzimego GoClever (0,2%) i zauważalnej popularności urządzenia Nexus 7 Asusa i Google (1%).

Następny rok to już wyścig urządzeń Samsunga i Apple'a. Firmy wzajemnie odbierają sobie udziały. Mocno tracą za to Sony i Nokia. Do końca 2013 ich wyniki spadają odpowiednio do jedenastu i dziesięciu procent. Grudzień jest także miesiącem przewagi Apple'a nad jego głównym konkurentem. Mimo straty, firma uzyskuje 2 procenty przewagi nad rywalem, który ma 29 procent udziałów.

Rynek jest jednak nieprzewidywalny. Spadku udziału Nokii można było się spodziewać, jednak początek bieżącego roku to nagły triumf koreańskiego producenta nad Apple. W zeszłym miesiącu udało mu się, z wynikiem 31%, osiągnąć dwuprocentową przewagę. Pozostaje więc pytaniem otwartym, czy Samsungowi uda się utrzymać zwycięstwo nad potentatem z Kalifornii, czy też stanie się zupełnie odwrotnie? Póki co jednak, koreańskie przedsiębiorstwo może świętować dominację swoich urządzeń.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.