Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

O Windows 7...

Nie tak dawno wyszła nowa wersja systemu od Microsoft'u - Windows 7. Oczywiście tak, jak zapewne większość osób byłem zaciekawiony, jaki to będzie ten system. Osobiście wolałem zostać przy swoim ukochanym XP'ku, ale na szczęście miałem szanse wypróbować siódemkę na pecetach w mojej szkole. I co ja na to? Mnie się nie podoba... Dużo wad, zwłaszcza dla przyzwyczajonych do XP...

Pewnie powiecie: "Wymień kilka, a nie rzucasz słowa na wiatr" - więc już wymieniam: przede wszystkim zasadnicza dziura, nie wiem jak w Viście, ale w Windows 7 nie działa komenda DOS-a: shutdown, wiem, że to pikuś, no ale pewnego dnia w szkole chciałem przetestować mój programik (.BAT - więc tak właściwie to żaden program)i odpaliłem tego BATA... Kiedy dochodził do komendy shutdown -s -t 1800 wyskoczyło okno błędu: "System Windows wykrył wirusa..." i potem się wyłączał... A więc taka moim zdaniem dziura powinna być usunięta w wersjach BETA, ale ciekaw jestem jak jest w Viście, swego czasu ją używałem, ale tego nie sprawdzałem :).

No nie wiem jak Wam, ale mi przeszkadza sposób minimalizowania okien, zapewne da się do zmienić, ale małe ikonki w pasku zadań są nieco wkurzające, zwłaszcza ze względu, że trzeba na nie najechać myszką - pojawiają się miniatury włączonych okien programów - no i wybierasz sobie okno... No w każdym razie to mnie wkurzało :D . Oczywiście 7 to także wiele innowacji, fajnych pomysłów, chociażby z krytykowanym przez wielu, Paintem. Tutaj Microsoft się postarał! Paint w nowym Windowsie jest po prostu zaskakujący, to już poważny edytor grafiki! Także duże brawa dla Painta w siódemce!

I to chyba byłoby wszystko... Ogólnie siódemka jest, jak sama nawa wskazuje - siódmym większym systemem Microsoftu (licząc od Win 95): Windows 95, Windows 98, Windows 2000, Windows Me, Windows XP, Windows Vista i tutaj Windows 7.

Moje zdanie o Windows 7 jest zróżnicowane... Chociaż częściej mnie wkurza, wizualnie nie jest zły.., w końcu przecież sam Bill Gates powiedział: "Jeśli coś źle działa, to przynajmniej niech dobrze wygląda"

Komentarze

0 nowych
  #1 20.03.2010 23:17

Dużo wad dla ludzi przyzwyczajonych do XP... Hmmm... to tak jakbyś mówił o motorowerze przyrównując go do roweru - niby to samo, a jednak nie.

Win7 jest nową wersją systemu, niektóre rozwiązania zastąpione kolejnymi. Napisałeś o 2óch wadach - komenda i sposób wyświetlania. Sposób wyświetlania (minimalizowania) można zmienić w bardzo łatwo. Komenda? Szczerze? Nie wiem... Nie testowałem i nie potrzebuje.

Jednak zauważ, że są to wady, które osobiście uważam za estetykę niż kluczowe wady.

Sam przesiadłem się z XP na Win7 ze względu na najważniejszą dla mnie rzecz - bezpieczeństwo. Windows XP jest niestety już dziurawy. Mimo pełnego zabezpieczenia systemu, przez luki w systemie wirusy skutecznie blokowały wszelkie zabezpieczenia. Win7 + antywirus - kłopotów brak.

Co jest kolejnym plusem... Sprawność działania. XP z powodu lżejszego systemu działał w wielu sytuacjach szybciej, ale przez bufor systemu win7 działa sprawniej.

Mógłbym jeszcze parę elementów wyliczyć, no ale każdy użytkownik bierze pod uwagę coś innego.

  #2 20.03.2010 23:30

Ad 1
"mi przeszkadza sposób minimalizowania okien, zapewne da się do zmienić, ale małe ikonki w pasku zadań są nieco wkurzające, zwłaszcza ze względu, że trzeba na nie najechać myszką - pojawiają się miniatury włączonych okien programów - no i wybierasz sobie okno..."
wcale nie trzeba, można ustawić tak: http://i40.tinypic.com/2ps28i9.jpg

Ad 2:
"Kiedy dochodził do komendy shutdown -s -t 1800 wyskoczyło okno błędu: "System Windows wykrył wirusa...""
nie ma takiego okna błędu jak "system windows wykrył wirusa"

Ogólnie mówiąc ta notka to takie lanie wody... żadnych konkretów, same ogólniki...

96 w nicku to rocznik? Jeśli tak to dużo wyjaśnia :)

  #3 20.03.2010 23:36

Poziom wpisu jest żenujący. Zarówno pod względem stylu, jak i wiedzy autora (choćby dwa ostatnie akapity pełne błyskotliwych spostrzeżeń).

  #4 20.03.2010 23:43

"ale małe ikonki w pasku zadań są nieco wkurzające"

Autorze proponuję zapoznać się z "Właściwościami" Menu start to zobaczysz że te ikonki można wyłączyć i będzie to wyglądać jak w Windows XP. Z bloga wnioskuję tyle że Windows 7 widziałeś tylko raz.

ziggurad   11 #5 20.03.2010 23:46

Dla mnie artykuł do bani, wymienione tak na prawdę dwie wady... I nic więcej...

  #6 21.03.2010 00:03

Rozumiem, ze twoje wyliczenie wskazuje na kolejnosc uzytkowania przez ciebie kolejnych wersji Windows a nie ich realne nastepstwa.
Windows 7 jest nastepca systemu windows NT. Tj.:

Windows NT 3.x (3.1, 3.5, 3.51)
Windows NT 4.0
Microsoft Windows NT 5.0 (Windows 2000)
Windows NT 5.1 (Windows XP)
Windows NT 5.2 (Windows Server 2003 i Windows XP Professional x64 Edition)
Microsoft Windows NT 6.0 (Windows Vista i Windows Server 2008)
Windows NT 6.1 (Windows 7 i Windows Server 2008 R2)

Windowsy 95, 96 or Me naleza do lini 9x

TheUsh   7 #7 21.03.2010 00:14

Może ten twój błąd to wina rodzaju zainstalowanego antywirusa bądź coś w tym rodzaju? Przynajmniej u mnie ten "błąd" nie występuje.
Małe ikonki w pasku zadań? Może po prostu administrator je zmniejszył? Standardowo to są to dość duże ikony i raczej łatwo w nie trafić...

wuuhacz   5 #8 21.03.2010 00:21

Jak dla mnie 7 jest bardzo dobra...
Jednak ze względu na to iż gram w Counter Strike jestem zmuszony zostać przy XP na 7 okropnie gubię fps'y ;/

  #9 21.03.2010 00:23

Znów ktoś, dla kogo program działający w trybie tekstowym = program dosowy. Informuję, że programy działąjace w trybie tekstowym są na każdy system operacyjny. shutdown jest poleceniem windowsowym i pod dosem się nie uruchomi.

tomekdkm   3 #10 21.03.2010 00:39

Artykuł napisany strasznie na niskim poziomie. Piszesz o błędach, ale jakie to są błędy, i jeszcze ten pseudo programik bat, no tym to mnie powaliłeś.
Napisałeś, że jest dużo wad, ok, to teraz je wymień bo nic nie napisałeś o błędach!

pila19   4 #11 21.03.2010 07:16

"Ogólnie siódemka jest, jak sama nawa wskazuje - siódmym większym systemem Microsoftu (licząc od Win 95): Windows 95, Windows 98, Windows 2000, Windows Me, Windows XP, Windows Vista i tutaj Windows 7"

Jeżeli nie chcesz liczyć już DOSu to wypadałoby liczyć od Windows 3.... Nie liczysz też systemów serwerowych.... wyjdzie na to że wyszło o wiele więcej tych systemów niż tylko 7..

Mówisz o przezwyczajeniach z XP...Człowieku...wiesz o czym mówisz??? Mówisz o systemie który ma pratycznie 10 lat...To tak jakbym porównywał przezwyczajenia starego malucha i nowego mercedesa...Obydwa tez samochody ale czy też byś w mercedesie trzaskał dzwiami z całych sił jak w maluchu???? XP jest już bardzo starym systemem czas na jego następce...Kiedy weszła vista na rynek nikt nie porównywał go do windows 98 to dlaczego ty porównujesz nowy system do starego XP...

przemek7525   5 #12 21.03.2010 08:31

Porównanie Windowsa 7 do XP. No faktycznie, jest co porównywać...

"ukochanym XP'ku" i "Paint w nowym Windowsie jest po prostu zaskakujący, to już poważny edytor grafiki!"
:D

"zapewne da się do zmienić"
Wystarczy 5 kliknięć, aby to zmienić...

Systemów z rodziny Windows jest więcej, niż mogłoby Ci się wydawać - z resztą zobacz sobie tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows#Linki_zewn.C4.99trzne masz na samym dole.

Dla mnie ten wpis jest zupełnie bez sensu. Podałeś 2 wady, w tym ostatnia zupełnie bez sensu, bo to można zmienić...Kolejny człowiek, dla którego XP będzie najlepszym systemem świata choćby nie wiem co.

  #13 21.03.2010 08:33

No i okazuje się że napisanie kilku zdań po polsku na blogu, to również sztuka granicząca z cudem !
Artykuł bardzo słaby, bez konkretów, bez przykładów, pisany bez przygotowania. Blog musi być traktowany jak wypracowanie szkolne, najpierw "na brudno" później do zeszytu .. na kolanie to jedynie pale dostaniesz .
Ale to dobrze że tak się stało, ponieważ @infoR_96 pewnie podaruje sobie kolejne wpisy, albo popracuje nad poziomem własnej wypowiedzi.

Tobi74   4 #14 21.03.2010 09:08

kłania się obsługa systemu na poziomie użytkownika i odrobina wysiłku przy wyszukaniu odpowiednich artykułów w internecie ( o ile sam sobie nie poradzisz ) bo jak na razie to widzę że masz potwornego lenia i jesteś jednym z tej grupy która uważna ze wszystko co nowe to jest od ręki złe

Nedo   3 #15 21.03.2010 09:13

Zgadzam się z Tobi74. Masz po prostu brak wiedzy na temat Windowsa 7 - wszystko da się zmienić, możesz sobie ustawić tak, że 7 będzie wyglądał jak klasyczny 98. Co do komend z DOS'a - obudź się, żyjemy w 2010 roku, dziś raczej nikt nie pisze poważniejszych programów pod DOS'a.

  #16 21.03.2010 09:18

Treść wpisu na poziomie dziesięciolatka.

  #17 21.03.2010 09:46

Jest na pewno tak, jak piszesz? Najpierw poinformował o istnieniu rzecznego wirusa, po czym w pokorze i ze spokojem wysłuchał/wykonał jego polecenia?

  #18 21.03.2010 10:07

Pokusiłem się. A co! Wypróbowałem tę Twoją słynną "dosową" komendę: shutdown -s -t 1800. System grzecznie wyświetlił komunikat o tym, że zostało zaplanowane zamknięcie systemu za 30 min. Z tego widać, że cały wpis na bogu nadaje się do kosza. Jeśli chciałeś błysnąć niekompetencją i brakiem umiejętności to udało ci się w stu procentach.

  #19 21.03.2010 10:23

Ja kożystam z Windows 7 Ultimate i jak dla mnie jest OK,a nawet więcej :P wole go od XP

eth0   4 #20 21.03.2010 10:25

Szkoda. że nie opatrzyłeś tej notki zrzutami ekranu, chciał bym zobaczyć jak to windows 7 uznaje skrypt batch za wirusa... Nie używam windows 7, nie znam tego systemu, więc niech się wypowiedzą Ci co go używają na codzień czy to w ogóle miało racje bytu, aby się autorowi pokazał taki monit i to od samego systemu, bo nic nie pisał o antywirusie:)

  #21 21.03.2010 11:22

Jak jako user XP -> 7 z pominięciem Visty zauważam dużo różnic, które bardzo mi się podobają. Wzrost zabezpeiczeń, DX9 -> DX11, ulepszony firewall, Bitlocker, HomeGroup z którego jak dotąd nie korzystałem, kopie zapasowe z wrzutem do Internetu i na dysk, wygląd i ulepszenia w UI po prostu ulepszają pracę. Z kompatybilnością progsów nigdy nie miałem problemów. Oczywiście Windows to nie dla mnie jedyny słuszny system.. Po prostu cieszą mnie nowości XP -> 7. Na XP'ka na pewno nie wrócę, jego miejsce w Dual-Boocie zajął Debian :]

ulth   4 #22 21.03.2010 11:42

Masakrą jest dawanie do netbooków windows 7 - zazwyczaj wesji starter (do 1 GB pamięci).Po prostu masakra :-).
Ale co robi marketing ;-).

skandyn   9 #23 21.03.2010 11:47

Blog jest dechę.
Pozdrawiam.

ToMaS-11   3 #24 21.03.2010 12:03

Po tak wyczerpującym porównaniu XP i Win7 myślę, że główną nagrodę za bloga w postaci drukarki HP masz już w kieszeni :)

SS13   3 #25 21.03.2010 12:19

Wady artykułu podali już poprzednicy. Ja od siebie dodam, że chyba mam 'zepsutego' Windowsa, bo nie mam problemu z shutdown'em.

  #26 21.03.2010 12:46

Win 7 to po prostu ulepszona Vista. Nic więcej.

  #27 21.03.2010 13:11

"Obydwa tez samochody ale czy też byś w mercedesie trzaskał dzwiami z całych sił jak w maluchu????"

"Drzwiami"?

A'propo, w Malcu wcale nie trzeba trzaskać drzwiami wystarczy tylko ustawić dobrze zamek i rygiel na słupku i zamykają się paluszkiem... :P

Tomek_1980   3 #28 21.03.2010 13:12

Beznadziejny ten wpis. Odkąd pojawił się news o nagrodach za blogi idzie wszystko na ilość a nie jakość

  #29 21.03.2010 13:16

@zbyszekOK
"Win 7 to po prostu ulepszona Vista. Nic więcej."

Nic bardziej mylnego. Vista to niedorobiona Siódemka. Gdzieś kiedyś natrafiłem na artykuł w którym ktoś z ekipy MS mówił, że wydali win Viste na szybko by coś było w trakcie prac nad następną wersją i dopiero Win7 jest tym systemem końcowym.

Niektórzy spekulują(osobiście podzielam ten pogląd), że Vista została wydana tylko po to, aby uwieńczona 7 była porównywana z gorszym poprzednikiem, niż z systemem dobrym jakim swego czasu był XP.

Pablo79   11 #30 21.03.2010 13:24

A ja uważam Windows 7 za prawdziwego następcę Windows XP, Vistą nie była takim systemem, który mogłby zastąpić XP.
W Windows 7 owszem z początku trudno się przyzwyczaić do pracy, po dłuższym okresie pracy z systemem Windows XP, ale jest kilka nowych rozwiązań, mi szczególnie podoba się rozwiązanie: Biblioteki, poprzez które mogę w szybki sposób znaleźć wszystkie potrzebne mi pliki. Korzystając z tej funkcji mam większy porządek na dysku jeśli chodzi o rozmieszczenie plików i folderów.
Ogromna baza sterowników to dwa.
Lepsze wykorzystanie zasobów; pamięć RAM, procesor, oraz lepsze nimi zarządzanie.
Nowy WMP 12
Możliwość konfiguracji Konta kontroli użytkownika (UAC)
Większe bezpieczeństwo pracy pod Windows 7 niż pod XP

winter_fresh   5 #31 21.03.2010 14:04

Tomek_1980 a dziwisz się temu zjawisku? Któż by nie chciał "bezcennej koszulki z logiem i napisem dobrychprogramów" :D

TRACKER20   4 #32 21.03.2010 14:18

Więcej takich blogów w internecie, dziecko piszące o windows 7, a nie znające się ani trochę na rzeczy jest the best, jak dla mnie rocznik taki jak Twój tj. 96 powinien zajrzeć do książek a nie... Długi i "mondry" artykuł / wpis walnąłeś - niech Cię kule biją...

Kecarg   5 #33 21.03.2010 14:54

Jak administracja mogła w ogóle takie coś wypuścić do ludu. To jest chyba najgorszy wpis w historii bloga.

Rozmiar ikon można bardzo łatwo zmienić, a poza tum są większe niż w XP i mogą być jeszcze większe. Opisywana komenda nie wiem co powinna robić, ale u mnie na Win7 po jej wpisaniu zaplanowałem sobie wyłączenie komputera za 30 minut.

Poza tym żadnych ale to żadnych konkretów. Wymienione tylko dwie wady (nie żadne błędy) które w dodatku nie są prawdziwe.

kubut   17 #34 21.03.2010 15:34

Duzo wad, a wymienił dwie, które można zmienić w łatwy sposób aby nie były wadami... Sposób wyświetlania na pasku możesz zmienić na 4 sposoby. Mogą być wyświetlane tylko ikony + podglądy okien, ikony bez grupowania, zwykłe paski jak w poprzednich systemach + podglądy okien i paski bez grupowania (da się jeszcze paski z grupowaniem, ale takim jak w XP). Więc nie pisz o wadach które są tylko opcjonalnym ustawieniem. Pomijam fakt, że po przyzwyczajeniu się dla mnie taki sposób jest wygodniejszy i szybszy. A przy XP byłem 6-7 lat (Viste pominąłem ze względu słabego sprzętu, jak kupiłem nowy to był już Seven)...

msnet   18 #35 21.03.2010 15:47

Dziwny ten artykuł i dziwne minusy:

- sprawdziłem działanie komendy i u mnie działa tak jak powinna,
- jak nie chcesz mieć samych ikon na pasku zadań, to z tego co pamiętam da się to zmienić (tylko nie pamiętam już gdzie to było). Oczywiście ikony te standardowo nie są małe, ale mogły zostać u Ciebie zmniejszone.

Popieram zdanie niektórych "przedmówców" - autor wpisu chciał zabłyszczeć a wyszło wielkie ..... (tu każdy sobie dopisze co będzie chciał)... Czytając, że wymienisz wady Windowsa 7, spodziewałem się, że takie podasz, a tymczasem podałeś dwie, a i to nieprawdziwe. No chyba, że wadą systemu jest to, że można sobie pewne rzeczy (w tym przypadku interfejs) dostosowywać do własnych potrzeb.

@zbyszekOK
Każdy nowy Windows jest ulepszoną wersją poprzednika... A wszystko zaczęło się od Windowsa NT (z którego to zarówno XP, jak i Vista oraz 7-ka się wywodzą). Podobnie jest z każdą inną serią systemów operacyjnych (z linuxami wszelkiej maści włącznie).

msnet   18 #36 21.03.2010 15:55

@colgao

"Windowsy 95, 98 or Me naleza do lini 9x"...
... i są w prostej linii potomkami DOSa (a właściwie nakładkami na niego).

Zulowski   8 #37 21.03.2010 17:26

Śmieszny i żałosny wpis.
Wątek o nie działającym poleceniu shutdown rozbraja do bólu.

Obin   9 #38 21.03.2010 18:18

Ten wpis to jedno wielkie nieporozumienie, ale po 14'latku nie można się więcej spodziewać...

tores1977   8 #39 21.03.2010 19:25

Co do treści artykułu to pozostawię to bez komentarza , ale
czy autor pomyślał o tym że jest rzeczą nie możliwą napisać taki program/system by zadowolił on każdego użyszkodnika i po to są właśnie ustawienia w oprogramowaniu zaczynając od tych najprostszych programach a kończąc na systemach i to nie tylko tych od MS
Co do painta zawsze był to program z bardzo małą ilością funkcji i ta z Win7 też niczym mnie nie zaskoczyła,więc tak jak zawsze robiłem na XP tak i na siódemce zainstalowałem Paint NET
http://www.dobreprogramy.pl/PaintNET,Program,Windows,12332.html
Za resztę pomysłów zostałeś już zjechany przez poprzedników więc...
Zyczę powodzenia i lepszych przemyśleń w następnych artykułach
Powodzenia

  #40 21.03.2010 23:28

Śmiech na sali, a nie artykuł. LOL :D

MaRa   7 #41 22.03.2010 15:06

@ulth - siódemka na netbooku działa całkiem dobrze. Trzeba odinstalować wyszukiwarkę systemową (jest opcja w panelu sterowania) oraz wyłączyć usługę "wstępne ładowanie do pamięci" (czy jakoś tak, jest opcja w zarządzaniu komputerem). Wtedy siódemka śmiga. Bez tej konfiguracji to lubi mielić dyskiem, co na komputerze przenośnym bardzo przeszkadza.
Można też zamulić antywirusem, zależy jaki jest.
A czy Starter przeszkadza, to nie wiem, i tak wiele programów miałoby zbyt mały monitor, w 600 punktach w pionie nie mieszczą się. Starter kosztuje producenta może 50zł, Home Premium może 150zł, więc instalują Startera i sprzedają 100zł taniej. W komputerach o tak niskich cenach liczy się każdy grosz oszczędności.

fiesta   14 #42 24.03.2010 17:37

Najprawdopodobniej pracownia oparta na technologii IPAT i stąd owy komunikat o błędzie przy wykonywaniu wsadówki. No ale skąd "doświadczony" autor miał niby o tym wiedzieć ??
Lepiej przykleić łatę do systemu, i to w tym miejscu gdzie nie ma dziury :P

Chcesz bana?   3 #43 27.03.2010 06:56

Jedyny błąd w Windows 7 to że niema Windows Movie Maker takiego jak w XP'ku :\

Chcesz bana?   3 #44 27.03.2010 06:57

PS: to że nie działa ta komenta to i nawed dobrze juz nie bedą sie tym bawić takie dzieci jak ty -_-

infoR_96   4 #45 27.03.2010 11:55

do "Chcesz bana?" proszę mnie nie wyzywać od dzieciaków! Ta komenda nie służy do zabawy. Spójrz na sytuację: idziesz do sklepu, nie wiesz, czy wrócisz za 10 min., czy za np. 1h, jeśli ustawisz shutdown, aby pecet wyłączał się po 10 min., to oszczędzasz prąd geniuszu, po co ma "chodzić" komp, jak nikt na nim nie siedzi?

wiem, pierwszy wpis na moim blogu - był nieco żenujący, zdaję sobie z tego sprawę :)

  #46 05.06.2010 14:30

Artykuł nieprzemyślany. Nie podoba mi się. A co do Windowsa 7 to nie podoba mi się,zę programy działające na poprzednich edycjach systemu nie działają na nim. Może się nie znam. Jakby co to proszę napisać. POZDROWIENIA.

  #47 05.06.2010 14:47

W sumie każdy ma swoje zdanie. Ale niektóre rzeczy były bezsensu.

  #48 05.01.2011 15:06

Dzis kupilam PC z windows 7 ale wogole mi sie nie podoba.Mam program oryginalny Windows XP z poprzedniego komputera i go zainstaluje w tym nowym PC.Jednak to co nowe wcale nie musi byc ciekawsze.Serdecznie wszystkich pozdrawiam.

  #49 15.04.2011 12:12

rządzisz , super artykuł