12 000 instalacji Ubuntu Enterprise Cloud

25.04.2010 2:44, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Matt Asay z firmy Canonical poinformował, że dystrybucja Ubuntu Enterprise Cloud posiada już ponad dwanaście tysięcy wdrożeń, a każdego dnia przybywa obecnie 200 kolejnych. Liczone są aktywne instalacje, a nie przypadki, gdy ktoś testował dystrybucję przez kilka dni.

Dystrybucja UEC jest dostępna od roku i pozwala na tworzenie prywatnych chmur obliczeniowych. Jest interesującym sposobem na optymalne wykorzystanie posiadanej infrastruktury oraz pozwala uniezależnić się od rozwiązań cloud computing takich firm jak Google, Amazon czy Microsoft. Canonical ma nadzieję, że zarobi na dostarczaniu wsparcia dla Ubuntu Enterprise Cloud, a także narzędziach służących do monitorowania i zarządznia. Canonical podkreśla, że przez pierwsze pięć lat działalności nie skupiał się na przynoszeniu zysków. Teraz następuje zmiana nastawienia na bardziej komercyjne.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (64)  

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 25.04.2010 3:25#1

"Canonical podkreśla, że przez pierwsze pięć lat działalności nie skupiał się na przynoszeniu zysków. Teraz następuje zmiana nastawienia na bardziej komercyjne."

Oby tylko to się nie odwróciło w drugą stronę :) bo zbudować coś jest bardzo ciężko, a zburzyć można w jedną chwilę. Linux się stara i to widać :), gdyby AQQ było na linuxie i inne potrzebne mi programy to już dziś przeszedłbym na niego, W wakację jak będę miał chwilkę czasu to poproszę jakiegoś człowieka obcykanego na linuxie aby wytłumaczył zabawę BackTrack i temat "Wi-Fi" za dobrą flaszkę ;) bo jak już przechodzić na coś... To z koszyściami :).

P.S. Adamek przegra dziś niestety...

Pozdrawiam



AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 25.04.2010 5:49#2

Nie przejdziesz, pod Linuksem jest i obsługa GG jak i XMPP/Jabbera czyli AQQ nie jest przyczyną.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skrzek | 25.04.2010 6:02#3

Cononcial popularyzowało dystrybucję... a teraz zacznie sprzedawać wsparcie techniczne - to jest zupełnie normalne i nie ma się co dziwić, na zwykłych użytkownikach nie powinno się to odbić.

Kibicujemy Tomkowi - http://lsk01.wrzuta.pl/audio/15O4nYVsNCx/funky_polak_-_pamietaj

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 25.04.2010 7:13#4

@biszkopt kiepski z ciebie prorok bo Adamek wygrał :D

Avatar
Gallek (niezalogowany) | 25.04.2010 7:29#5

A skoro Adamek wygrał to i biszkopt nie przejdzie na Linuksa:)

Avatar
Pawel W (niezalogowany) | 25.04.2010 7:39#6

Biszkopt nie pisze bzdurnych komentarzy po flaszce..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 25.04.2010 8:13#7

Czy w takiej chmurze mogę prowadzić obliczenia przetwarzania rozproszonego Folding@home? Więcej na http://www.zwijaj.pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
penguin | 25.04.2010 8:59#8

ktoś ma dane dotyczące Windows Azure?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 25.04.2010 9:14#9

Czyli to nie jest żadna odmiana desktopowej dystrybucji?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 25.04.2010 9:38#10

@ Karolinah

To raczej narzędzia na serwery do tworzenia prywatnej chmurki, głównie dla firmy, chyba że jakiś użytkownik domowy chce się bawić, ale ZU zazwyczaj wystarczy publiczna usługa, które usługi Canonical też dostarcza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 25.04.2010 9:55#11

Czy ktoś oferuje darmową chmurę na użytek prywatny ale pod Windows?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 25.04.2010 9:56#12

@ n-pigeon dziękuję za informację. Chmura dotychczas kojarzy mi się raczej z tą usługą skydrive windows, ale nie wiem czy się nie mylę.

Avatar
A^2 (niezalogowany) | 25.04.2010 10:41#13

@biszkopt "Linux się stara i to widać :), gdyby AQQ było na linuxie i inne potrzebne mi programy to już dziś przeszedłbym na niego,"
Sorry ale p... jak potłuczony... Rozbrajają mnie te teksty w stylu gdyby babcia miała wąsy... Gdyby system miał tapetę z łąką to już dawno bym na niego przeszedł... Gdyby przeglądarka miała różowy pasek zamiast niebieskiego to już bym na niej siedział... Gdybyś chociaż trochę chciał i włożył w to odrobinę wysiłku to pewnie byś przeszedł na alternatywny system.

Avatar
ajax_fan (niezalogowany) | 25.04.2010 11:34#14

@Karolinah
Nie mylisz się, choć skydrive to tylko jedna z odsłon.
Ta cała "chmura" to czysty marketing, a pod nim kryją się rozwiazania znane od lat. Zwykła architektura klient-serwer, tyle że użytkownik nie wie gdzie ten serwer fizycznie się znajduje i stąd określenie, iż jest on w "chmurze". To bardzo obrazowe, efektowne i jak widać efektywne określenie. Widać marketingowcy odrobili lekcję pt. AJAX

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 25.04.2010 12:01#15

@A^2

I dzieki takim ludziom jak ty i tobie podobni, Linux cały czas jest i pewnie pozostanie niszowy. Jeśli użytkownik mówi że czegoś chce to się mu to dostarcza a nie wyzywa go i wmawia że już napisane narzędzia sa najlepsze. Dla tego używkownika widać nie są skoro chce czegoś innego. Firmy typu MS czy Aple już dawno to zrozumiały i zarabiają kokosy a swiatek Linuxa cały czas wojuje i wywojować nic nie może..

Avatar
ANTYUBUFANBOY (niezalogowany) | 25.04.2010 12:33#16

No no jeszcze z tydzień i ubunciak prześcignie windowsa.
Normalnie żenada!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 25.04.2010 12:36#17

@A^2
"Sorry ale p... jak potłuczony... Rozbrajają mnie te teksty w stylu gdyby babcia miała wąsy... Gdyby system miał tapetę z łąką to już dawno bym na niego przeszedł... Gdyby przeglądarka miała różowy pasek zamiast niebieskiego to już bym na niej siedział... Gdybyś chociaż trochę chciał i włożył w to odrobinę wysiłku to pewnie byś przeszedł na alternatywny system."

Oki ;) Tylko po co? Dla standardowego użytkownika systemu Windows nie ma kompletnie żadnego powodu do przejścia na linux. Po co przechodzić na coś co sprawia dużo problemów, na co trzeba szukać niedopracowanych alternatyw oprogramowania do którego użytkownik jest przyzwyczajony. Po co przechodzić na coś co nie daje żadnych korzyści w porównaniu z tym co się ma, a powoduje same problemy.

Dla zwykłego użytkownika Windows nie ma żadnego argumentu za przejściem na linux. A te bajki o tym jaki to Windows "niebezpieczny" i jakie to wirusy wpuszcza - użytkownicy linuxa mogą sobie włożyć między bajeczki dla 6 latków ;)

To tak jak z super wygodnego Mercedesa przesiadać się do taczki ;)

Avatar
necavi-s (niezalogowany) | 25.04.2010 12:40#18

A^2 lepszy zadowolony użytkownik Windy niż marudny znaFca Linuxa:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 25.04.2010 12:41#19

@ajax_fan Bzdury gadasz. "Chmura" a Ajax to dwie różne rzeczy. Ajax ma na celu tylko obsługę dynamicznych połączeń z serwerem przy użyciu javascriptu. Tak naprawdę niewiele się one różnią od zwykłych żądań wysyłanych przez przeglądarkę w celu załadowania strony. "Chmura" ma zupełnie inne zastosowanie. Jest ona tak naprawdę grupą serwerów, które są wyspecjalizowane do konkretnych zadań np jedna grupa serwerów zajmuje się obliczeniami, druga przechowywaniem danych, trzecia zarządzaniem/obsługą żądań. Z jednym się z tobą zgodzę. Nie jest to nic rewolucyjnego tak samo jak technologia Ajax, która tak naprawdę istniała dużo wcześniej niż została przez webdeveloperów "odkryta".

Avatar
xs (niezalogowany) | 25.04.2010 12:45#20

A myślałem że Dżola używa IE8 :)

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 25.04.2010 12:48#21

@TestamenT, wróżka tak mówiła i teraz wiem, że nie warto im wierzyć ;), heh :) Pozdro

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.04.2010 13:01#22

@sWeeT-Dżola ;) proponuję abyś się przefarbowała na rudy kolor bo ten blond coraz bardziej Ci szkodzi. Sama przeczytaj swój komentarz jeszcze raz jakie głupoty piszesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 25.04.2010 13:07#23

@sWeeT-Dżola
"Oki ;) Tylko po co? ..." - po to aby spróbować czegoś nowego, dostrzec że Linux wcale nie jest gorszy pod pewnymi względami albo że można mieć to samo tylko że zupełnie za darmo. Zobacz sobie na rynek netbooków. Czego więcej chcieć od netbooka który służy do przeglądania internetu, słuchania muzyki, ewentualnie oglądania filmów. Linux w 100% zaspokaja te potrzeby. A to że na razie Microsoft dominuje nawet w tym sektorze to sprawka tylko i wyłącznie przyzwyczajenia użytkownika i przywiązania do marki. Zobaczysz jak dużo osób kupi netbooki w Chrome OS jak wyjdzie. Wystarczy że usłyszą słowo "Google".

"A te bajki o tym jaki to Windows "niebezpieczny" i jakie to wirusy wpuszcza..." - tak bajki... Botnety to też są bajki

P.S Zmień sobie tego nicka i avatar bo nie wierze, że jesteś dziewczyną. Która by była taka upierdliwa za przeproszeniem i przy każdym newsie obijającym się o Linuxa "napadałaby" na niego. No chyba że to zabieg celowy bo jak powszechnie wiadomo mężczyźni mają więcej cierpliwości do kobiet.

Avatar
Puszo (niezalogowany) | 25.04.2010 13:10#24

@Sweet Dżola

Tylko, że ten wspomniany wygodny mercedes nie ma pasów i poduszek powietrznych o kontroli trakcji i abs nie wspomnę;)

@xs

Faktycznie Jolka zdradza swego mocodawcę. Ale to już nie powinna być wersja 8 tylko już 9:)

Avatar
ollen (niezalogowany) | 25.04.2010 13:13#25

@deallas
Nie ma co z nią dyskutować. Jak lubi bulić za coś co może mieć za darmo to jej sprawa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 25.04.2010 13:24#26

StawikPiast @

Brak AQQ pod GNU/Linuksem to naprawdę drobiazg, o którym nawet nie warto wspominać. @A^2 ma jak najbardziej rację.

Znalazłem ciekawszego newsa, otóż Steam będzie dostępny na GNU/Linuksa :) Wreszcie rynek gier otworzy się na tą platformę.

źródło:http://vbeta.pl/2010/04/24/steam-trafi-na-mac’a-wkrotce-na…-linuxa/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 25.04.2010 13:25#27

"Zobaczysz jak dużo osób kupi netbooki w Chrome OS jak wyjdzie"

Tak, tak :)
Słychać już te głosy linuxików od zarania dziejów:
-Zobaczysz jak "to czy tamto" i linux zmiecie Windows.
-Ten rok będzie rokiem linuxa (i tak w kółko od 1999 roku)
-Linux wyprze Windows (standardowo powtarzane od 10 lat)
itd.itd.itd

A prawda jest taka: niecały 1% rynku i tyle w temacie ;)
Żaden Chrome OS czy inne wynalazki tego nie zmienią...

Taka prawda: http://ranking.pl/pl/rankings/operating-systems.html

Amen :)

A co do rozwiązania Ubuntu Enterprise Cloud to wydaje się zachęcające. Czy to jest coś ala Windows InTune?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 25.04.2010 13:27#28

"Znalazłem ciekawszego newsa, otóż Steam będzie dostępny na GNU/Linuksa :) Wreszcie rynek gier otworzy się na tą platformę."

Steam to tylko system sprzedaży przez internet i zabezpieczenie antypirackie a nie "rynek gier" który ma głęboko gdzieś system z niecałym 1% udziału w tynku ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 25.04.2010 13:31#29

Propo Chrome OS i całej tej goglowskiej chmury:
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/2010/04/fbi-przeszukuje-chmu...

"FBI otrzymało nakaz przeszukania Google’a, w celu uzyskania dokumentów z usługi w chmurze Dokumenty Google. Należały one do osób podejrzanych o spamerstwo. To pierwszy przypadek nakazu przeszukania chmury."

Haha już widzę jak wszyscy przechodzą na system Google ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LeJciu | 25.04.2010 14:10#30

@trux
Ciekawe jak z tym steamem będzie...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 25.04.2010 14:13#31

Muszę przyznać rację @sWeeT-Dżola ;), faktycznie od około 10 lat są takie teksty :) ze strony osób korzystających z linuxa, że co to nie będzie, że będzie rewolucja, że windows zniknie w cieniu itp. Polecam tym gościom aktywny udział w polityce ;) bo tam też obiecują cuda na kiju a cały czas tak samo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 25.04.2010 14:22#32

@sWeeT-Dżola
"Tak, tak :)
Słychać już te głosy linuxików od zarania dziejów:
-Zobaczysz jak "to czy tamto" i linux zmiecie Windows.
-Ten rok będzie rokiem linuxa (i tak w kółko od 1999 roku)
-Linux wyprze Windows (standardowo powtarzane od 10 lat)
itd.itd.itd"
Czy ja mówię że od razu wyprze ? Zobacz sobie na Androida który staje się coraz bardziej popularniejszy. Chrome OS nie będzie robić byle jaka firma tylko sam Google, który ma już wyrobioną markę i ZAWSZE dostarcza produkty wysokiej jakości. Więc skończ to pitolenie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LeJciu | 25.04.2010 14:26#33

A moim zdaniem niech każdy używa tego na czym mu wygodniej.Mi akurat wygodniej na linuksie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 25.04.2010 14:30#34

A ten ranking to zależy kogo obejmuje. Zobacz sobie na typowo techniczny portal: http://www.heise-online.pl/open/news/item/Firefox-prawie-40-procent-udzialow-w-E... gdzie Linux ma 24% udziału w ruchu (9% więcej od ubiegłego roku):
System operacyjny Marzec 2010 Marzec 2009
Windows XP 42,0% 60,3%
Windows 7 16,0% 0,7%
Linux 24,3% 15,8%
Windows Vista 9,1% 14,0%

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Szeptweb | 25.04.2010 14:36#35

sWeeT-Dżola - skoro 1% procent to dlaczego zaprzątasz sobie tym swoją główkę?

Używam Linuksa bo dla mnie jest o wiele lepszy niż Windows oraz przede wszystkim bezproblemowy! I twoją słabą argumentacją tego nie zmienisz, jedyne co robisz to poprawiasz mi humor. Mój wybór moja spawa.

Ps.
To tak jak z super wygodnego Mercedesa przesiadać się do Bugatti Veyron ;) - i teraz jest ok.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 25.04.2010 14:41#36

No lol sWeeT-Dżola to troll a wy trolla karmicie i potem się dziwicie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 25.04.2010 14:50#37

@deallas

To zestawienie które podałeś dotyczy statystyk odwiedzalności serwisu heise online a nie calego globalnego ruchu. Nie doczytałeś :)

Z pewnością statystyki ruchu generowanego przez użytkowników linuksa na dobreprogramy.pl będzie dużo wyższa od tego 1% (może 10%? - strzelam).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweleczek1683 | 25.04.2010 15:07#38

Dla mnie lepiej że Linux ma jeden procent. Pewnie i tak to się zmieni za sprawą Ubuntu, ale w chwili obecnej sytuacja jest idealna.
A ty Trollu Sweet Dżola ogarnij się. Bo już sam Twój nick mówi za ciebie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 25.04.2010 15:09#39

@przemor25
Doczytałem tylko nie napisałem że statystyki dotyczą tylko tego portalu. Myślałem że to oczywiste... Chciałem swoim komentarzem zaznaczyć, że Linux jest coraz bardziej popularny wśród osób które interesują się technologią (niekoniecznie chodzi mi o programistów czy webdeveloperów).
A co do ruchu na dobrychprogramach to myślę podobnie jak ty.

Avatar
ajax_fax (niezalogowany) | 25.04.2010 15:51#40

@deallas
Nigdzie nie napisałem, że ajax i chmura to to samo. Czytaj proszę ze zrozumieniem.
Stawiając tezę "marketingowcy odrobili lekcję pt. AJAX" miałem na mysli tylko to, że tak jak w przypadku wspomnianej technologii znalezino nowe chwytliwe określenie, aby sprzedać dobrze znane rozwiązanie.

Avatar
Gallek (niezalogowany) | 25.04.2010 16:25#41

Panowie. Używajmy tego co nam dane a Jolka niech poużywa tego co zakupiła bądź otrzymała w łaskawym gratisie. Ma prawo mieć w domu Windę na biurku. Nie odżywiajmy specjalistki/ty od marketingu w M$. Pozdrawiam:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 25.04.2010 16:57#42

@ajax_fan
Masz racje. Za szybko przeczytałem twój komentarz...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 25.04.2010 18:00#43

@sWeeT-Dżola ;)
"Nakaz pozwolił agentom FBI na uzyskanie plików bezpośrednio od Google’a, bez wiedzy podejrzanych (nie jest to wymagane prawnie, chyba, że zostaną postawione zarzuty). Google udostępniło dokumenty w 10 dni po otrzymaniu nakazu, które, jak się okazało, obciążyły spamerów na tyle, że można było postawić im zarzuty."
To z tego samego artykułu. Pytanie tylko, co z tego? Google dostało nakaz udostępnienia odpowiednich informacji i udostępniło. Myślisz, że w takiej sytuacji Microsoft by się postawił?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
eth0 | 25.04.2010 19:40#44

Odnośnie tego, czy linux kiedyś zdominuje rynek, czy też nie... Samemu twórcy jądra jest to raczej obojętne, bo nie taki był cel tworzenia jego dzieła. Takie firmy jak Novell, Red Hat czy Canonnical jak najbardziej by tego chcieli, ale patrząc na rozdrobnienie calego środowiska, jakieś wewnętrzne spory, porzucanie projektów itd... Nie wróżę, że tak się stanie za rok, czy za nawet 5 lat, widzę jedno: znaczącą poprawę w wielu kwestiach, bo mimo wszystko kiedyś nawet zamontowanie partycji ntfs nie szło tak gładko jak dziś. A najnowszy problem pojawi się z ekspansją nowych dysków, z którymi sobie obecnie linux nie radzi i nie wiadomo kiedy sobie poradzi.

Avatar
Sławek_de_Bielawa (niezalogowany) | 25.04.2010 22:58#45

A ja przesiadłem się na Ubuntu niedawno (kilka miesięcy temu). Mam laptopa na którym Vista była już zainstalowana w momencie kupna.
Teraz mam dual-boot, ale coraz bardziej zastanawiam się: po co?

Gdy zainstalowałem pierwszy raz Ubuntu to nic nie działało. Nie było dźwięku - co mnie rozbrajało najbardziej. Po wielu bojach udało mi się uzyskać dźwięk - fakt że cicho, ale grało - nie mogłem jednak namówić do współpracy wbudowanego mikrofonu.
Wściekłem się i przesiadłem z powrotem na Vistę. Partycję linuxową jednak zostawiłem, a może się przyda kiedyś.
Jakie było moje zaskoczenie gdy po jakimś czasie zajrzałem jeszcze raz do Ubuntu. System się zaktualizował i wszystko działa! Dźwięk, mikrofon, skype, odtwarzacz filmów, muzyka, wbudowany bluetooth, dosłownie wszystko jak Viście. Z jedną różnicą - Ubuntu uruchamia się około 3x szybciej (nie przesadzam), jest stabilny jak cholera - żadnych zwisów. Nie martwię się o wirusy, mam całkowitą i pełną kontrolę nad systemem który - w przeciwieństwie do Windowsa - nie traktuje mnie jak idiotę.
Teraz do Visty zaglądam od wielkiego dzwonu, jak chce zagrać w jakąś gierkę która nie śmiga przez Wine (na ogół i tak gram w Quakelive). I tyle.

Naprawdę z czystym sumieniem mogę polecić każdemu system Ubuntu. Szybki, stabilny, bezproblemowy i robi wszystko co trzeba, a apt-get to wspaniały wynalazek ;-)

Avatar
momentum (niezalogowany) | 25.04.2010 23:06#46

eth0
Oświeć mnie co masz na myśli mówiąc że sobie linuks nie radzi z dyskami? Co sie chyba z windą pmyliło

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fisiu | 26.04.2010 0:03#47

@ eth0

Z jakimi to "nowymi dyskami" Linux sobie nie radzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 26.04.2010 5:03#48

Fisiu@
Od 2011 roku dyski twarde będą formatowane w bloki o wielkości 4 kilo bajtów. Dotychczas było to 512 bajtów. Problem polega na tym, że starsze systemy operacyjne nie poradzą sobie z nowym formatowaniem dysków. Jakimś rozwiązaniem będzie stosowanie emulacji starego standardu, co niewątpliwie wpłynie to na niższą wydajnością pracy urządzeń.

eth0@

W nowych wersjach jajka już ten problem nie występuje.

PS. Do not feed the trolls !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 26.04.2010 9:06#49

@Anonim
sWeeT-Dżola ;) akurat ma trochę racji z tymi alternatywami. Skoro ktoś używa Office'a czy Photoshop'a, to czemu nie miałby tego robić np. pod Linuksem. Prawda jest taka, że Linuks dopiero w tedy, będzie godną alternatywą, kiedy komercyjne aplikacje z Windows'a i Mac'a będą na niego dostępne. Tak to dalej system typowo na serwer gdzie sprawdza się wyśmienicie. Niestety na "komputer do domu" jeszcze cały czas daleka droga...

@deallas
Dodam tylko jeszcze, że AJAX ma w gruncie rzeczy zapobiegać niepotrzebnemu przeładowywaniu całych stron i skupić się tylko na selektywnych operacjach wykonywanych w tle.
I jak na razie, to oboje „pitolicie”…

@trux
Żeby tylko te gry jeszcze chciał działać tak płynie na Linuksie jak to robią na Windows’ie…

@eth0
W końcu obiektywny głos w sprawie jądra Linuksa i setek dystrybucji GNU, które się na tym jądrze opierają… Przed Linuksem jeszcze długa i ciężka droga by stać się prawdziwą konkurencją dla MS. Póki ktoś nie weźmie tego pod swoje skrzydła i nie zrobi z tego prawdziwego systemu na desktop’a – tak jak mniej więcej RedHat uczynił z wersją stricto serwerową.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 26.04.2010 9:47#50

Linux nie jest alternatywą względem Windowsa tylko jest alternatywą dla na przykład FreeBSD albo OpenSolaris. Zaś alternatywą dla Windowsa jest ReactOS ewentualnie jeszcze Haiku też OS.

I ja uważam że Linux mimo że nie jest alternatywą względem Windowsa to Linux + KDE4 jest bardziej nowoczesne od Windowsa 7

A tak na marginesie jeżeli Linux czegoś nie obsługuje to jest duża szansa że będzie obsługiwać to w następnym wydaniu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
eth0 | 26.04.2010 10:03#51

@trux
dobrze wiedzieć, że najnowsze jajo obsługuje takie dyski.

@hiropter

O bolączkach ruchu i idei opensources można by się rozpisywać w zasadzie w nieskończonść, może jak znajdę więcej czasu, to pozlepiam to w zgrabną całość i umieszczę na tutejszym blogu. Zamiatanie problemów pod dywan to najgorsza opcja z możliwych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 26.04.2010 10:09#52

@ sWeeT-Dżola ;)

LOL, znowu zrobiliście z dżoły kompletnego ciemniaka :D

Dżolu bo kiego się w ogóle odzywasz :D nie dość ci upokorzeń?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
deallas | 26.04.2010 11:25#53

@hiropter
"Dodam tylko jeszcze, że AJAX ma w gruncie rzeczy zapobiegać niepotrzebnemu przeładowywaniu całych stron i skupić się tylko na selektywnych operacjach wykonywanych w tle."
A co niby napisałem:
"Ajax ma na celu tylko obsługę dynamicznych połączeń z serwerem przy użyciu javascriptu."
Pisząc "dynamiczne" miałem na myśli bez przeładowania strony. Poza tym @ajax_fan ma racje pisząc:
"Stawiając tezę "marketingowcy odrobili lekcję pt. AJAX" miałem na mysli tylko to, że tak jak w przypadku wspomnianej technologii znalezino nowe chwytliwe określenie, aby sprzedać dobrze znane rozwiązanie."
Więc to ty proszę nie pitol.

"W końcu obiektywny głos w sprawie jądra Linuksa i setek dystrybucji GNU"
To samo mógłbym powiedzieć o Windowsie, że dlaczego nie obsługuje USB 3.0. Ale to tylko powód do kolejnych bezsensownych wojenek. Jak napisał @trux nowe jajko już obsługuje nowe dyski, a USB 3.0 podobno ma wprowadzić Microsoft na jesień.

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 26.04.2010 13:45#54

@@trux
"Żeby tylko te gry jeszcze chciał działać tak płynie na Linuksie jak to robią na Windows’ie…"

O jakich grach piszesz? Wersje gier dla Windows nigdy nie działały pod Linuksem i nigdy nie będą działać. W tej sytuacji najlepiej ściągnąć kilka wersji demo dla Linuksa i porównać z wersjami dla Windows uruchomionymi pod Windows:

http://www.wupra.com/

Możesz wtedy mi wyjaśnisz, która to gra dla Linuksa działa wolniej pod Linuksem w porównaniu do tej samej gry dla Windows uruchomionej od systemem Windows.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 26.04.2010 14:46#55

›sWeeT-Dżola ;)

Windows 7 również zawiera mechanizmy szpiegowskie.
Jednym ze znanych mechanizmów jest mechanizm wysyłania informacji nt. używanego oprogramowania.
Wiadomo również że Microsoft sam stworzył wytrych do swojego windowsa i nazywa się on COFEE.
Wiadomo również że służby specjalne, nie przeszukują sobie ot co wszystkiego jak leci bo by musieli gignatyczny sztab ludzi do tego zatrudnić i nie wiadomo w ogóle po co.
Wiadomo również że interwencyjnie służby jeśli nie prześledzą Twojej poczty bez zgody admina to złamią hasło, wiadomo również że w przypadkach interwencyjnych rekwirowane są komputery lub dokonuje się do nich włamań.

Poza tym, mamy XXI, służby specjalne to nie ZOMO czy KGB i nie czyhają na Twoje korespondencje.
Jeśli będziesz podejrzana o zamach, wejdą Ci na pocztę i sprawdzą Twoją pocztę dla bezpieczeństwa setek ludzi. - To źle?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 26.04.2010 14:48#56

W przypadku mechanizmów szpiegowskich w win 7 pisałem o tym co jest jawne, są na pewno jeszcze mechanizmy niejawne.
To COFEE musi w końcu jakoś mieć możliwość wślizgnąć się bez problemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 26.04.2010 14:49#57

@mateo14
Szybki przykład, to stare Enemy Territory... Pamiętam jakie lagi dostawałem podczas grania na ówczesnym Gentoo... Pod Windowsem gra działała płynie i bez problemu, pod Gentoo wycelowanie w kogo kol wiek bez efektu płynięcia kursora było niemożliwe... I raczej nie wiele wiesz o grach na Linuksa, bo większość działających pod Windowsem i wykorzystujących OpenGL posiada swoją wersję na Linuksa, a pisane pod DirectX zazwyczaj działają przez WINE (ale jak działają to już inna sprawa).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 26.04.2010 15:18#58

›hiropter

Chyba nie znasz photoshopa.
Photoshop nie jest programem do prostej domowej obróbki tylko do profesjonalnej więc mylisz pojęcia.

Mogę równie dobrze powiedzieć że windows nie nadaje się na desktop bo sprawia problemy z apache i php i nie ma na niego zupełnie natywnie konquerora czy amaroka. Mogę powiedzieć że windows się nie nadaje na komputer domowy bo nie ma synaptica, nie obsługuje plasmoidów, nie ma koffice'a, epiphany itd itd itd...

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 26.04.2010 15:36#59

@mateo14
"Szybki przykład, to stare Enemy Territory... Pamiętam jakie lagi dostawałem podczas grania na ówczesnym Gentoo... Pod Windowsem gra działała płynie i bez problemu, pod Gentoo wycelowanie w kogo kol wiek bez efektu płynięcia kursora było niemożliwe... "

Stare ET? To znaczy jak stare? Sprawdź aktualną wersję 2.60b dla Linuksa oraz porównaj z wersją 2.60b dla Windows.

"I raczej nie wiele wiesz o grach na Linuksa, bo większość działających pod Windowsem i wykorzystujących OpenGL posiada swoją wersję na Linuksa,

To znaczy co miałbym takiego wiedzieć o grach dla Linuksa?
Jestem po prostu jednym z wielu ludzi ,którzy kupują gry dla Linuksa i w nie grają. Przykładowo Ostatnio grałem w Jack Keane oraz Airline Tycoon Deluxe dla Linuksa , ale nie odniosłem wrażenia ,że te gry działają wolno. Nigdy nie grałem w wersje dla Windows tych gier, ale jeśli piszesz, że gry dla Linuksa ogólnie działają wolniej. To znaczy że grałeś w wiele natywnych gier dla Linuksa oraz Windows i być może masz jakieś porównanie oraz jakieś robiłeś jakieś testy.
W przeciwnym wypadku twoja opinia opiera się na podstawie jednej gry, a to raczej nie potwierdza twojej opinii o innych grach dla Linuksa.
Z tym liczbami dotyczącymi gier wykorzystujących OpenGL dla Linuksa to raczej bym nie przesadzał. Istnieje pewien zbiór gier dla Linuksa, ale czy stanowią one większość. Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałem tego obliczyć. Masz na myśli gry komercyjne, freeware czy open source?

"a pisane pod DirectX zazwyczaj działają przez WINE (ale jak działają to już inna sprawa)."

Takich gier nie ma dla Linuksa i tutaj nie ma z czego porównywać . Wine jest tylko w w tym wypadku eksperymentem stanowiącym swego rodzaju ciekawostkę dla kilku fanów tego projektu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 26.04.2010 16:25#60

hiropter @

W tym akurat przypadku, wydaje mi się że wina leży po stronie producenta gry. Niektóre gry zostały przeportowanie oficjalnie, jak i nieoficjalnie (po uwolnieniu kodu). Często nieoficjalne porty były lepsze od oficjalnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fisiu | 26.04.2010 22:13#61

@ trux

Jak to dyski będą formatowane? Co masz na myśli mówiąc "formatowanie"? Bo chyba nie zakładanie systemu plików... choć to jest właśnie formatowanie HDD. Zakładanie systemu plikowego na dysku jest czynnością wykonywaną przez użytkownika. I sami decydujemy co i jak ma zostać "sformatowane". Dlaczego niby ktoś miałby decydować w tej sprawie za mnie...

Chyba, że jednak nie o formatowanie Ci chodzi...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 27.04.2010 10:47#62

Fisiu@
Miałem na myśli formatowanie, czyli zakładanie systemu plików.
Dzięki 4 kilo bajtowym sektorom będzie można zapisać więcej danych (od 7 do 11%).

Avatar
K.Bomba (niezalogowany) | 28.04.2010 20:57#63

Chmura to abstrakcja na poziomie, który rozumieją Czytelnicy wortalu *minus administracja* :D

Avatar
Pikuś (niezalogowany) | 12.11.2011 18:03#64

Czytam te bzdury przeciwników windowsa i wydaje mi się że oni dlatego tak atakują bo im żal że musieli wydać pieniądze na głupi system MS w którym nie umieją zrobić nic więcej co można zrobić na linuksie. Używam systemów MS od początku ich powstania i nigdy nie byłem z nich zadowolony zawsze im czegoś brakuje i wkurza mnie, że muszę płacić za takie niedoskonałości. A teraz MS będzie coraz częściej wypuszczał nowsze i mniej dopracowane systemy a ludziska będą za to słono płacić. Bo MS wzbogacił się na naiwniakach niestety.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av