Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Dlaczego nie warto tworzyć oprogramowania dla Ubuntu?

Jeszcze rok temu, będąc jednym ze "sławniejszych" programistów systemu Ubuntu, nie myślałem że zmienię platformę, dzięki której zarabiam pieniądze, z takiego powodu jakim jest totalny brak zainteresowania deweloperami ze strony twórców systemu oraz sklepu.
Postanowiłem opisać Ubuntu - znanego wszystkim zainteresowanym technologią systemu operacyjnego jako platformy dystrybucji oprogramowania. Temat uważam za dosyć ciekawy dla stosunkowo wąskiej grupy odbiorców, ze względu na to, że nie znalazłem jeszcze podobnego wpisu odnoszącego się do zarabiania z użyciem sklepu Ubuntu.

Jak było na początku...

Na sprzedaży oprogramowania w Ubuntu Software Center zarabiam już od kilku lat. Aktualne zarobki to przedział między minimalną, a średnią krajową. Jest to całkiem sporo, zważywszy że Ubuntu to dosyć niszowy system operacyjny. Zarobki z USC (Ubuntu Software Center) to nawet ponad połowa moich wszystkich zarabianych pieniędzy, chciałbym więc traktować to poważnie. W ciągu tego czasu udało mi się wiele osiągnąć w kategorii oprogramowania dedykowanego Ubuntu. Zdobyłem wielokrotnie szczyt rankingu “Ubuntu Top Salles App”, oraz tytuł “Ubuntu Pioneer”.

Wszystko zaczęło się psuć jakiś rok temu. Nagły brak zaintereowania developerami przez pracowników Canonical, do tego okropnie długi czas oczekiwania na akceptacje programu czy nawet na aktualizacje. Na dodanie programu trzeba było czekać nawet miesiąc! Podczas gdy na konkurencyjnych platformach dzieje się to kilkakrotnie razy szybciej. W dodatku support odpowiadał zwykle po kilku tygodniach, jak nie miesiącach…

Jak to wygląda teraz?

Niestety sytuacja drastycznie się pogorszyła. Teraz na akceptację programu czekam już 3-4 miesiące. Dalej żadnych rezultatów! Wykorzystywałem już nawet swoją pozycję lidera portalu UbuntuPolska, który działa oficjalnie za pozwoleniem twórców Ubuntu. Znalazłem nawet Polaka, który pracuje w Canonical, ostatecznie pomógł mi osiągnąć w USC status “Pending QA”, który oznacza kontrolę jakości oprogramowania, jest to przedostatni status, znajdujący się tuż przed “Ready to Publish” - czyli gotowy do opublikowania. No ale na tym ostatecznie się zatrzymało… Wspomniany rodak również nie wie, dlaczego to wszystko tak długo trwa, kontaktował się już kilkakrotnie z działem odpowiedzialnym za moderowanie oprogramowania, trafiającego do Centrum Oprogramowania Ubuntu. Nigdy nie przyniosło to żadnego skutku. Za pierwszym razem gdy poinformował ich o problemie, postanowili go rozwiązać i w końcu odpisali w “feedback-u” dostępnym w panelu developera Ubuntu. Tylko jak widać nie przyniosło to dalej żadnego skutku. Z czasem co kilka tygodni obiecywano mi, że program zostanie zaakceptowany do końca tygodnia, ale jak widać nic się nie ruszyło do dnia dzisiejszego.

To nie koniec problemów!

Moje oprogramowanie, które było dodane, zanim support zaczął “olewać” developerów, dostępne jest jedynie na Ubuntu 12.04 i 14.04. Nie mam oczywiście możliwości aktualizacji softu, a dostaję każdego dnia od kilku do kilkunastu e-maili z prośbą o udostępnienie oprogramowania dla nowego Ubuntu 14.10. Zmuszony jestem wysyłać każdemu z osobna specjalnie przygotowaną przeze mnie paczkę .deb. Czyli musiałem zrezygnować z bezpieczeństwa sprzedaży (załóżmy że dla mniej znanych takie było) i narazić się na piractwo. Co gdybym tego nie zrobił? Ludzie czuliby się oszukani. A co z tymi, którzy nie odważyli się do mnie napisać? Ta sytuacja to nie jest problem tylko u mnie. Śmiało możecie napisać do dowolnego developera, który stworzył płatne oprogramowanie na Ubuntu z prośbą o udostępnienie go dla wersji 14.10. Być może dostaniecie go za darmo, bo zwyczajnie nie da się sprawdzić, kto w rzeczywistości zakupił program, a kto nie. Jakby tego było mało ostatnio zepsuło im się oprogramowanie. Usterka spowodowała brak naliczania sprzedaży przez prawie cały tydzień. Oczywiście naprawili po tym jak wysyłałem po 2 maile dziennie, ale tydzień straty został bez żadnej rekompensaty.

Co ze mną?

Aktualne oprogramowanie które tam jest, zostawiam. Byłbym głupi, jeśli zrezygnowałbym ze sporego zarobku. Jeśli jest i przynosi zyski to zostaje, dopóki jestem w stanie zorganizować support dla aktualnego softu, dla którego zrobiłem już chociaż prymitywne aktualizatory. Jednak po tych wszystkich niespodziankach większy nacisk kładę na zarabianie z użyciem konkurencyjnych platform. Do USC dopóki sytuacja się nie zmieni nie dodam już ani jednego programu bądź gry. W związku z tym zdecydowanie odradzam każdemu zainteresowanemu developerowi na angażowanie się w tworzenie softu dedykowanemu Ubuntu! No tak. Jestem jeszcze twórcą UbuntuPolska, sama opinia co do systemu operacyjnego się nie zmienia. Uważam że to najbardziej dopracowana i przystosowana do codziennego użytkowania dystrybucja Linuksa. 

linux oprogramowanie programowanie

Komentarze

0 nowych
e X t 7 3   9 #1 11.02.2015 22:57

o jakiej aplikacji mowa ? Przy okazji to nie jedyna droga dystrybucji Ja na przykład nie chciałbym być "wtrybiony" do sklepu Ubuntu, wole własną platformę dystrybucji ;)

Autor edytował komentarz.
kaisuj   10 #2 11.02.2015 22:58

Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem dlaczego Twoje oprogramowania musi znajdować się w Centrum Oprogramowania. Są przecież komercyjne programy na Ubuntu, których w repo nie ma, chociażby MusicTube, twórcy znanego MiniTube http://flavio.tordini.org/musictube

  #3 11.02.2015 23:01

Tak, Canonical olewa twórców dla desktopu.
Ale jeśli chodzi o Ubuntu Touch i Click to sprawa wygląda inaczej. Tu wszystko jest zautomatyzowane i wygląda bajkowo.

itsMichael   4 #4 11.02.2015 23:02

@e X t 7 3: Najdłużej czekam na aktualizacje U-Air Pro. Znajdziesz ją tylko w Ubuntu 12.04 oraz 14.04. Podobnie jest z każdym innym programem. Sytuacja wygląda inaczej w kwestii mobilnej, gdzie właśnie zdobyłem tytuł "Ubuntu Pioneer". Tam zwykle wszystko przebiega ekspresowo, ale są wyjątki... (błędy typu zmiana aplikacji z darmowej na płatną, na których rozpatrzenie też trzeba czekać miesiącami)

itsMichael   4 #5 11.02.2015 23:03

@kaisuj: Gdybym chciał zajmować się sprzedażą oprogramowania, założyłbym sklep. Ja chcę tworzyć oprogramowanie. Skoro inne platformy potrafią zapewnić mi godziwe warunki, to dlaczego nie Ubuntu?

  #6 11.02.2015 23:06

Niestety potwierdzam. Czekam na dodanie programu 6 miesięcy...

e X t 7 3   9 #7 11.02.2015 23:07

@itsMichael: aha przyznam, że nie spotkałem się z Twoją aplikacją ... ale wygląda obiecująco ;). Ne myślałeś, aby napisać wprost do Mark Shuttleworth`a ? Jak mi coś mocno nie pasi w kernelu pisze wprost do GKH albo ze dwa razy do Linusa ;)

Autor edytował komentarz.
itsMichael   4 #8 11.02.2015 23:33

@e X t 7 3: Linus to co innego :) Do najwyższej instancji Canonicala, zwykły śmiertelnik nie ma dostępu :)

  #9 11.02.2015 23:44

@itsMichael: eee tam nie ma. ;) Z 6 lat temu do Marka napisałem i mi odpisał. ;)

koksik202   8 #10 12.02.2015 00:03

@itsMichael nie chce się czepiać ale mouth (usta) to nie month trzeba popracować nad Angielskim chyba :D

itsMichael   4 #11 12.02.2015 00:10

@koksik202: Literówka.

remarc   6 #12 12.02.2015 00:29

"Jednak po tych wszystkich niespodziankach większy nacisk kładę na zarabianie z użyciem konkurencyjnych platform."
Tzn. jakich platform?

itsMichael   4 #13 12.02.2015 00:34

@remarc: Zastanawiam się bardzo poważnie nad Windowsem i aplikacjami metro (Mimo że go nie znoszę) Oprócz tego Android i webowe projekty.

remarc   6 #14 12.02.2015 00:38

No tak, do Modern UI trzeba się przyzwyczaić (mi się to nie udało) i czasami trzeba się poświęcić - może akurat komuś kafelki się podobają ;)
Życzę powodzenia w dalszych projektach :)

  #15 12.02.2015 00:50

Najbardziej dopracowana?
Nie ważne jaką wersję zainstaluję mogę tam znaleźć wiele problemów, które występują tam względem mojego sprzętu. Wiele z nich zgłaszanych przez ludzi i występują do dziś w ich konfiguracji. Do tego każda dystrubucja ma jakieś swoje dodatkowe usterki. Nie ważne czy to 14.04 czy 14.10 czy też starsze wersje Lubuntu,Ubuntu,Ubuntu Gnome...

saturno   9 #16 12.02.2015 01:04

Może z kimś zadarłeś, albo jesteś konkurencją?

  #17 12.02.2015 02:12

Tak mi się zdaje, że Canonical przeniósł naciska na komórki (Ubuntu Phone OS) i serwery (OpenStack). I wcale się nie dziwię.
Po prostu łatwiej jest na obu rynkach zarobić: Na komórkach, przez umowy z operatorami. Na serwerach przez obsługę chmury dla firm.
Prawdopodobnie mityczny "year of the Linux desktop", przyjdzie już niedługo, gdy MS i Apple wycofają się z systemów desktopowych.

ttomas   10 #18 12.02.2015 03:30

Takie życie :)
http://mashable.com/2014/04/30/programming-sucks/

Autor edytował komentarz.
Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #19 12.02.2015 07:25

@itsMichael: Dla mnie programowanie, to czysta magia, ale odniosę się do modelu biznesowego. Prowadzenie swojej działalności nie gwarantuje nikomu stałych zysków. To, że któraś z kolei twoja aplikacja nie może się przebić do sprzedaży jest zwykłym zjawiskiem. Na przykład w branży odzieżowej jedna kolekcja schodzi na pniu, a druga mimo, że kreator uważał ją za świetną, to zalega ona na półkach. To, że poniosłeś pierwszą porażkę jest naturalne w biznesie, najważniejsze czy wyciągniesz z niej właściwe wnioski?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #20 12.02.2015 07:38

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Przeczytaj jeszcze raz wpis @itsMichael i przeczytaj swój komentarz a może zrozumiesz jaka bzdurę naskrobałeś.

Nie poniósł porażki w biznesie skoro udaje mu sprzedawać oprogramowanie w ubuntu, problem jest w tym że nie może dodać najnowszych wersji swego programu do sklepu . Rozumiesz różnicę ?

budda86   9 #21 12.02.2015 08:09

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: A umiejętność czytania nie gwarantuje zrozumienia czytanego tekstu... Niestety...

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #22 12.02.2015 08:17

@Pangrys: moze tak przeczytalbys swoje bzdury i zastanowilbys sie dlaczego on nie moze dodac swoich programow? Skoro jak podaje @ext73 inni nie maja takich problemow, to moze problem lezy gdzie indziej? Po prostu odniosl jakis swoj pierwszy zyciowy sukces i nie znaczy,ze tak bedzie do konca swiata.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #23 12.02.2015 08:26

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Please, czytaj ze zrozumieniem !!!

Ja też nie mam takich problemów ale czy coś to zmienia ?? Pomyśl zanim coś odpiszesz.

I czytaj ten tekst tak długo aż go zrozumiesz a dopiero potem zabierz się za komentowanie :)

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #24 12.02.2015 08:33

@budda86: niestety, logika i wyobraznia, to nie to samo. Czytanie miedzy wierszami tez trudna sztuka, skoro swoj wywod opiera sie na opinii tylko jednego autora. Po drugie, to taki tekst juz chyba gdzies czytalem?

Triniti888   5 #25 12.02.2015 08:39

Od zawsze mówiłem, że Ubuntu to syf.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #26 12.02.2015 08:50

@Pangrys: Skoro stawiasz od razu autora w roli pokrzywdzonego i bierzesz pod uwage tylko jego opinie, to nic ci nie da uwazne czytanie. Zacznij czytac tez miedzy wierszami, bo problemem moze byc sam autor a prawda lezy posrodku.

Autor edytował komentarz.
an0n   4 #27 12.02.2015 08:52

Takie zasługi i mimo tego nie chcą pomóc Carewiczowi? ;p
Bez przesady, tak to już jest w wielkich molochach. Nie każdy da radę sprawdzić wszystko od razu. Mniemam, że takich zgłoszeń mają całe multum. Nie rozumiem podnoszenia tego typu larum. Canonical ma ostatnio sporo na głowie i trzeba być wyrozumiałym... a przynajmnie próbować.

Autor edytował komentarz.
GBM MODERATOR BLOGA  19 #28 12.02.2015 08:53

@Triniti888: "Od zawsze mówiłem, że Ubuntu to syf."

A w czasach szkoły zachwalałeś, polecałeś go na prelekcji, a jednocześnie używałeś i polecałeś każdemu?

Do tego na G+ należysz do społecznościu Ubuntu, a gdzieniegdzie w Internecie można znaleźć Twoje wypowiedzi, wpisy itd. dotyczące właśnie Ubuntu i jego wychwalania?

Geez... co za szczyt hipokryzji ;DDD

Triniti888   5 #29 12.02.2015 09:04

@GBM"A w czasach szkoły zachwalałeś, polecałeś go na prelekcji, a jednocześnie używałeś i polecałeś każdemu? "

Poglądy się zmieniają, jakbyś nie wiedział ;-). Do wersji 12.04 ten system był naprawdę OK, potem to równia pochyła.

"Do tego na G+ należysz do społecznościu Ubuntu, a gdzieniegdzie w Internecie można znaleźć Twoje wypowiedzi, wpisy itd. dotyczące właśnie Ubuntu i jego wychwalania? "

To, że piszę na temat Ubuntu nie znaczy, że muszę go uwielbiać. Przykładowo mam maka do robienia na nim eksperymentów, ale za nim nie przepadam i w życiu bym z niego nie korzystał w normalnej pracy. Da się? Da się. Co do społeczności G+, jestem tam, ale mój wkład jest znikomy, bardziej tam wchodzę aby się pośmiać z ludzi ;].

BTW. Na przyszłość polecam czytać między wierszami ;].

BTW 2. To, że ktoś korzysta z danego systemu np. do robienia pewnych eksperymentów czy też pisze o nim nie znaczy, że musi go lubić ;].

GBM MODERATOR BLOGA  19 #30 12.02.2015 09:20

@Triniti888: Piszesz, że "Do wersji 12.04 ten system był naprawdę OK, potem to równia pochyła. " - czemu zaprzeczasz sam sobie, skoro "Od zawsze mówiłem, że Ubuntu to syf."? :-)

Co do G+ to nie wiem, bo niedawno dołączyłem do tej społeczności i przy okazji przeglądania wpisów na stronie, nie sprawiałeś wrażenia trola, a właśnie osoby zaangażowanej.

Druga sprawa - poznaj definicję czy najlepiej, oswój się z kontekstem używania emotikonki ";]" bo z deczka jej nadużywasz.

Trzecia sprawa - ja wcale nie definiuje czy ktoś musi uwielbiać dany system czy nie, generalnie nie mam pojęcia jak do tego wniosku doszedłeś, ale nie ważne... Ogółem chodziło mi o pewną hipokryzję dotyczącą zmieniających się poglądów w Twoim przypadku - piszesz, że od zawsze uważałeś, że Ubuntu to syf by w następnym komentarzu napisać, że "do wersji 12.04 ten system był naprawdę OK". Przeglądając Twoje komentarze czy publiczne wpisy - można namnożyć tego typu przykładów w odniesieniu także do innych tematów. (abstrahując od poziomu chamstwa czy złośliwości, które w częstych przypadkach z nich biją)
Nie czaisz tego, jak gubisz się w tym co piszesz/mówisz?

I generalnie to EOT - odpisałem Ci teraz, ponieważ uderzył mnie kolejny akt omawianej przeze mnie hipokryzji z Twojej strony. Nie mam ani ochoty, czasu i przyjemności pisania z Tobą, ale niestety... czasami przewijasz się w komentarzach na DP z taką pozą trolla i hipokryty, że sam Hoffman (bohater afery madryckiej ;)) się przy Tobie chowa :)

Pzdr.

dr.boczek   7 #31 12.02.2015 09:33

@e X t 7 3: poniosło cię trochę... jak mi coś nie pasi, planuję dłuższą poróż i np gaz jest za drogi to piszę do Putina mejle a jak ropa za droga to piszę prosto do Obamy.

pocolog   11 #32 12.02.2015 09:59

@dr.boczek: Nawet nie wiesz ilu ludzi pisze do prezydentów w dużo błahszych sprawach :D

mikolaj_s   13 #33 12.02.2015 10:53

Wielka szkoda, że mają taki bałagan. Ale nie sądziłem, że w ogóle da się zarabiać na sprzedaży aplikacji Ubuntu Shop. Raczej oczywiste jest, że najwięcej zarabia się na iOS, potem na Androidzie. Szukanie mało popularnych platform świadczy o dużej konkurencji w tych topowych?


@Triniti888: "Do wersji 12.04 ten system był naprawdę OK, potem to równia pochyła. "

Dziwne mam raczej odwrotne wrażenia. Ubuntu 14.04 na używanych przez mnie sprzętach sprawuje się dużo lepiej niż poprzednia wersja stabilna.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #34 12.02.2015 11:12

@Pangrys: mowilem, ze gdzies czytalem podobny tekst i znalazlem:
http://surething.pl/ubuntu-system-platforma-okiem-programisty/#.VNx0EThMXHx
https://disqus.com/by/michal0468/?l=pl
Poczytaj tez niektore wypowiedzi autora i czy warto go traktowac jako powaznego dewelopera. Moze i chce, ale poza pretensjami nic nie robi, a szczesciu trzeba pomoc.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #35 12.02.2015 11:15

@mikolaj_s: oczywiscie, za ubuntu nie przepadam, ale wersja 14.04 tez chodzi lepiej niz 12.04.

rowciu   1 #36 12.02.2015 11:27

Tak z ciekawości do sklepu Ubuntu w jakimś specjalnym języku trzeba tworzyć aplikację, czy może być np JAVA ?

GBM MODERATOR BLOGA  19 #37 12.02.2015 11:44

@Roman Brzeszczyszczykiewicz Hah, ubiegłeś mnie - właśnie już zacząłem namierzać, że surething.pl wpada na DP :)

  #38 12.02.2015 12:01

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Romek MY wiemy, że jesteś specem od wszystkiego, znanym nie tylko na DP. Pangrys tego nie wie, dlatego podjął z Tobą dyskusję. Dla przypomnienia skąd pochodzi Romek - mieszka pod mostem, ma wielki nos i chce pobierać opłaty od nieostrożnych przechodniów. Taki z niego zawadiaka.

itsMichael   4 #39 12.02.2015 12:57

@rowciu: Tworzyć oprogramowanie można w dowolnym języku. Trzeba tylko utworzyć źródłowy pakiet debiana.

mktos   9 #40 12.02.2015 12:57

A ja narzekałem, że proces akceptacji w Windows Store trwał 5 dni roboczych...

itsMichael   4 #41 12.02.2015 13:01

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Szczerze mówiąc nie wiem po co wyskakujesz tu z SureThing. Ten wpis miał być rozwinięciem właśnie wpisu o którym wspomniałeś, ale z pewnym względów nie trafił tam.

Co do poprzednich twoich komentarzy to mam wrażenie że czegoś nie zrozumiałeś. Ja nie narzekam na sprzedaż oprogramowania, wręcz przeciwnie! Tak jak pisałem moje oprogramowanie sprzedaje się bardzo dobrze, zdobywa szczyty rankingów. Problem pojawia się z obsługą sklepu, ludzie którzy nie dostają aktualizacji na kolejne wersje systemu czują się oszukani, nie otrzymują czegoś za co zapłacili, a co powinni mieć zapewnione. Teoretycznie mógłbym stwierdzić że kupili określony program na daną wersję systemu, więc nie powinni mieć pretensji. Tylko że ja chciałbym zaoferować użytkownikom pełen support. Skoro wydaje oprogramowanie, to chciałbym aby użytkownicy mieli pełną satysfakcje z zakupu.

"Skoro jak podaje @ext73 inni nie maja takich problemow, to moze problem lezy gdzie indziej?"
@ext73 dodaje z tego co wiem darmowe oprogramowanie, z własnych repo z launchpada. To jest zupełnie inna sytuacja niż z komercyjnym softem. Proponuje trochę poczytać w internecie, bo PROBLEM WYSTĘPUJE U KAŻDEGO, kto pragnie sprzedawać tam oprogramowanie.
Nie napisałem we wpisie niczego, co dawałoby do zrozumienia że problem występuje tylko u mnie.

https://plus.google.com/u/0/104302332254763494070/posts/1zmmDiQuZvN - Tu masz mój przykładowy wpis, jak widzisz ktoś wyżej też wspomniał że oczekuje długo, podobnych wpisów jest na tej grupie ogrom, wystarczy poszukać, możesz jeszcze zajrzeć na aska, fora czy irc-a. Problem nie występuje tylko u mnie. W tym konkretnym przykładzie czekałem na wypłatę pieniędzy 4 miesiące, na szczęście w końcu udało się to załatwić, ale na akceptacje oprogramowania dalej czekam.

Autor edytował komentarz.
itsMichael   4 #42 12.02.2015 13:02

@remarc: Dziękuje :) Modern UI i mi też zupełnie nie pasuje, no ale trzeba z czegoś zarabiać, być może innym użytkownikom aplikacje modern się podobają :)

itsMichael   4 #43 12.02.2015 13:05

@Reborn (niezalogowany): Ja uważam Ubuntu za najbardziej dopracowaną dystrybucję Linuksa :) Chociaż faktycznie ma czasami spore problemy ze stabilnością, czego nie zaznamy na np. Open Suse. (Nie ma idealnego systemu operacyjnego)

Autor edytował komentarz.
itsMichael   4 #44 12.02.2015 13:07

@an0n: Przecież rozumiem, ale czekać po 5-6 miesięcy? A w tym czasie pracownicy co tydzień tłumaczą że w następnym tygodniu na pewno zostanie zaakceptowane. Poza tym trzeba mieć na uwadze ludzi którzy kupili już program i oczekują aktualizacji.

  #45 12.02.2015 13:15

Ja na dodanie pierwszego programu czekałem prawie 3 miesiące. Prawie rok temu wysłałem kolejny którego nie dodało jeszcze ...

  #46 12.02.2015 13:39

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Zrozum ze problem nie występuje rylko u niego. Sam czekałem 4 miesiące!

e X t 7 3   9 #47 12.02.2015 13:46

@dr.boczek: heh mowa o poważnych problemach, jak Developrzy danych rozwiązań "nie kwapią" się z ich poprawą, dopracowywaniem, usunięciem błędów ;)

que_pasa   9 #48 12.02.2015 15:30

Ciekawy wpis. Nie zrażaj się tym, pisz soft dalej ale na więcej platform, również windows. Sytuacja w ubustore na pewno kiedyś się poprawi. Stwórz własne repo może dla tych co kupili.

zipo23   2 #49 12.02.2015 17:54

@GBM: Wow kolejny szpieg internetowy :lol

itsMichael   4 #50 12.02.2015 18:14

@que_pasa: Dziękuje :) Cieszy mnie że wpis się podobał :)

  #51 12.02.2015 18:17

A ja to widzę tak. To jest celowe zagranie Canonical. Czas sklepu dla platformy biurkowej jest policzony. Przecież od dawna mówią że chcą zrobić jedną wspólną platformę. Dzisiejszy sklep dla platformy mobilnej stanie się też sklepem dla nowego desktopa. Czym więcej płatnych aplikacji w sklepie na desktopa, tym większy będą mieli problem.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #52 12.02.2015 18:20

@Anonim (niezalogowany): Anonim, WY wiecie niczym te przysłowiowe WIELEPY, które wiedzą lepiej od wszystkich :(

groveover   1 #53 12.02.2015 18:28

A ja widzę to tak. To jest celowe zagranie Canonical. Czas życia sklepu dla platformy biurkowej jest policzony. Przecież od dawna mówią, że chcą zrobić jedną wspólną platformę. Dzisiejszy sklep dla platformy mobilnej stanie się też sklepem dla nowego desktopa. Czym więcej płatnych aplikacji w sklepie na desktopa, tym większy będą mieli problem z "oszukanymi klientami".

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #54 12.02.2015 18:30

@itsMichael: Problemem u ciebie jest to, ze zacząłeś zbyt dobrze i nie możesz się pogodzić z tym, że tak nie jest cały czas. Jak pisałem, szczęściu trzeba pomóc, bo ono nie przyjdzie samo do ciebie. Politykę dodawania programów do Ubuntu znasz od dłuższego czasu, znają ją inni deweloperzy i albo akceptują ten stan, albo piszą na inne platformy, albo jeszcze coś innego?
Powodzenia :)

Aragorn77   8 #55 12.02.2015 18:56

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: To raczej problem Ubuntu i jego sklepu, że tak dramatycznie obniża poziom lotu. Skoro nie działają czynniki oficjalne oraz nieoficjalne, tak jak opisuje to autor, podpowiedz proszę autorowi, w jaki sposób może pomóc magicznemu szczęściu do którego się odwołuje.

Odyniec_Stary   10 #56 12.02.2015 19:02

@e X t 7 3: "aha przyznam, że nie spotkałem się z Twoją aplikacją ... ale wygląda obiecująco ;). Ne myślałeś, aby napisać wprost do Mark Shuttleworth`a ? Jak mi coś mocno nie pasi w kernelu pisze wprost do GKH albo ze dwa razy do Linusa ;)"

Do Świętego Mikołaja też piszesz listy i mama na nie odpisuje zostawiając cię w błogiej nieświadomości?

Autor edytował komentarz.
Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #57 12.02.2015 19:20

@Aragorn77: Dlaczego to problem Ubuntu, możesz uzasadnić?

itsMichael   4 #58 12.02.2015 19:25

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Przy zakładaniu konta developera przeczytałem ogólne zasady użytkowania i zaakceptowałem regulamin. Zwarłem swego rodzaju umowę. Było tam wyraźnie napisane o choćby terminie wypłat, którego Canonical nie przestrzega. Dlatego właśnie to problem Ubuntu.

Autor edytował komentarz.
Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #59 12.02.2015 19:39

@itsMichael: I co z tego? Spróbuj dla przykładu wyegzekwować to, co masz w konstytucji zapisane?

  #60 12.02.2015 19:48

"..Uważam że to najbardziej dopracowana i przystosowana do codziennego użytkowania dystrybucja Linuksa. .."
Poza czcionką, która faktycznie jest ładna, co takiego jest dopracowane w tym systemie, czego nie ma w Debianie? Pomijam może kilka nakładek graficznych, chociaż i tych nie wiem, czy nie można spotkać w Debianie.

Triniti888   5 #61 12.02.2015 20:13

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Ty jesteś kretynem, czy udajesz? Z opisanej sytuacji wynika, że za ten cały burdel winę ponosi Canonical a atakujesz @@itsMichael jakby to on przynajmniej wykonał całe zamieszanie. On zastosował się do wszystkich wytycznych i co, to jego wina, że Canonical nie wypłaca mu regularnie pieniędzy? To jego wina, że ludzie pracujący w tej firmie odpisują mu na maile z dużym opóźnieniem? W tym przypadku to firma nie stosuje się do regulaminu, który został przez nich napisany i jak widać autor wpisu nie jest jedynym poszkodowanym.

"I co z tego? Spróbuj dla przykładu wyegzekwować to, co masz w konstytucji zapisane?"

W takim razie po cholerę pisane są wszystkie regulaminy i inne pisma, które mają za zadanie regulować pewne sprawy? Z Twojego rozumowania wynika, że jak strzelę Ci w łeb to nic mi nie grozi, no bo przecież kto by respektował prawo karne. Zachowujesz się jak ciemna masa, która ma wbite do głowy pewne algorytmy i boi się je zmienić, aby nie doszło do kernel panica w mózgu, ewentualnie żeby echo przez przypadek zębów nie wybiło.

Autor edytował komentarz.
  #62 12.02.2015 20:29

Nie myślałeś może o platformach które niekoniecznie skupiają się na typowo użytkowym czy profesjonalnym, itd. oprogramowaniu? Mam na myśli steam i desura, czyli usługi głównie kierowane do graczy i developerów gier, ale są dostępne na nich także programy i obie usługi są dostępne ogólnie na linuksa, między innymi każdą wersję ubuntu i odmian ubuntu.
W szczególności mali developerzy zachwalają steam za niezwykłą elastyczność w dystrybucji i dostarczaniu rożnych wersji tego samego programu. Mam w miarę dobry kontakt z pewnym studio które zrobiło do tej pory dwie serie gier indie i jedną grę na iOS, chwalą sobie steam za to, że mogą udostępniać graczom starsze buildy gry jak i bety (otwarte i zamknięte, czyli dostępne dla wszystkich lub tylko dla osób posiadających hasło przyznające dostęp do danej bety) które są dostępne dla graczy opcjonalnie, a najnowszy stabilny build jest domyślnym który instaluje się u gracza.

  #63 12.02.2015 20:58

@Triniti888: To Ty zachowujesz się jak ciemna masa.

Przepisy i regulaminy są po to aby stwarzać pozory praworządności. Społeczenśtwo ma przeświadczenie, że jeżeli coś jest zapisane w prawie, to mogą żyć spokojnie, gdy nie jest to uregulowane to coś jest nie tak. Dlatego rządzący tworzą prawo, by lud myślał, że wszystko gra, żeby się ine buntował, a w tym czasie robił co chce.

@Roman Brzeszczyszczykiewicz wzywa do wyjścia z tej głupoty i hipokryzji. Prawda jest taka, że jeżeli ktoś chciałby umieścić swoją aplikację i móc na niej zarabiać, to znalazłby obejście problemu, a nie psioczył i skarżył się jak małe dziecko w miejscu gdzie nikt wpływowy i tak tego piszczenia nie usłyszy.

Odyniec_Stary   10 #64 12.02.2015 21:07

@e X t 7 3: Tym "Mikołajem" była twoja mama, tak jak zawsze.

que_pasa   9 #65 12.02.2015 21:46

@e X t 7 3: cyt. "czytelnicy DP muszą doznawać niewyobrażalnych katuszy intelektu czytając wypociny świnki ;)"

Czytelnicy DP doznając niewyobrażalnych katuszy intelektu czytając Twoje wypociny

@Odyniec_Stary ext73 nie używa pieluch, ma kaczuszkę i basenik

Autor edytował komentarz.
e X t 7 3   9 #66 12.02.2015 22:01

@que_pasa: Kolejny specjalista widzę ;)

Autor edytował komentarz.
e X t 7 3   9 #67 12.02.2015 22:02

@Odyniec_Stary: dziecko drogie o pieniądzach nie rozmawia się z osobami które poważnej pracy nie doświadczyły w życiu. zatem wybacz ale z tobą o tym dyskutował nie będę.

itsMichael   4 #68 12.02.2015 22:03

@Triniti888: Czytając niektóre komentarze, pomyślałem że trochę bez sensu mój wpis, skoro prawie nikt nie rozumie sedna sprawy :) No ale jednak są ludzie również widzący problem, który ja dostrzegam. Dzięki :)

que_pasa   9 #69 12.02.2015 22:03

@e X t 7 3: w rzeczy samej, specjalista w przeciwieństwie do Ciebie. Ładnie to tak ludzi w ch..a robić?

e X t 7 3   9 #70 12.02.2015 22:09

@que_pasa: Po pierwsze to co piszesz jest niezgodne z prawem. Po drugie o co Ci chodzi ? Po trzecie w przeciwieństwie zapewne do Ciebie jestem socjalista w dzidziach o jakich z wysokim prawdopodobieństwem nie masz zielonego pojęcia [w tym audyt i prawo] - zatem zważ na słowa.

Autor edytował komentarz.
  #71 12.02.2015 22:12

Świetny wpis. Co do komentarzy-hejtów to chyba pierwsza taka sytuacja że dotyczą one zupełnie innego tematu niż hejt po autorze xd A co zabawniejsze nie dotyczą też one hejtu związanego z wpisem ;d

Odyniec_Stary   10 #72 12.02.2015 22:42

@Anonim (niezalogowany): Musisz wybaczyć Tomaszowi jego zachowanie on tak mimowolnie to robi.

  #73 12.02.2015 22:53

Powiem szczerze ze temat mnie w ogóle nie interesuje, nie wiem dlaczego tu zajrzałem ale nie żałuje , zaciekawiłeś mnie więcej takich podobnych .

Triniti888   5 #74 12.02.2015 22:54

@krytykant DOCTUS (niezalogowany): Czyli jeżeli wpakuje w Ciebie cały magazynek ostrej amunicji to nikt z Twojej rodziny nie będzie miał do mnie pretensji mam rozumieć?

@itsMichael To, że niektórzy mają problemy z rozumowaniem nie znaczy, że wpis jest bez sensu ;-). Wpis jak najbardziej OK, pokazuje dobitnie jaki burdel panuje w Canonicalu.

Autor edytował komentarz.
que_pasa   9 #75 12.02.2015 23:07

@e X t 7 3: to co piszę jest zgodne z prawdą. Co chwilę ktoś inny powtarza, że Cię tu nie chce a Ty dalej swoje. I na pewno masz rację, jesteś jak to napisałeś "socjalista w dzidziach". Więc socjalisto, groźby są karalne.

anonim: tam gdzie ext73 tam jest hejt. my tak naprawdę go bardzo "kochamy"

Autor edytował komentarz.
e X t 7 3   9 #76 12.02.2015 23:43

@que_pasa: zanim napisze kolejną bzdurę sprawdź pojęcia groźby karanej w rozumieniu Art. 190 § 1 kk . Po drugie twoja wypowiedź - zwracająca pejoratywne sformowanie spełnia znamiona czynu z art. Art. 212 § 2 kk. Po trzecie Ja nigdy nikogo personalnie nie atakuje jeśli nie jestem atakowany - w tym przypadku odnoszę się do pierwotnej wypowiedzi. Zatem kolejne pomówienie. Co do literówki, socjalistą nie jestem, ale dla mnie realizacja polityki socjalnej jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż neoliberalny bełkot. Po czwarte, że mnie nie chce "specjalistów" to już ich problem.

Autor edytował komentarz.
que_pasa   9 #77 12.02.2015 23:57

@e X t 7 3: no, no. rozkręcasz się. czekamy na więcej. A teraz tak na serio, haha

Zapraszam do tego wątku: http://www.dobreprogramy.pl/Utrata-telefonu-czy-warto-to-zglaszac-na-Policje,Blo...

Chcę typowi dokuczyć ale niestety mam daleko i nie chce mi się jeździć. Pojedziesz za mnie? Co wyszarpiesz to Twoje ;) Masz okazje się wykazać jakim jesteś specjaalistą :P

Literówki przyznaj, że wyszły Ci wyjątkowo fajnie

Autor edytował komentarz.
  #78 13.02.2015 00:26

@Triniti888: Źle mnie interpretujesz. Oczywiście pretensje będą, i powinny buć, ale wynikają z ludzkich emocji, zachowań, poczucia niesprawiedliwości. Sensem mojej wypowiedzi było wskazanie, że mimo istnienia prawa, kiedy zachodzi potrzeba odpowiedni ludzie je łamią. Dlatego nie wolno wierzyć przesadnie w wymiar sprawiedliwości.

@itsMichael popłakuje, a mógłby w inny sposób rozwiązać problem. Mnie nie obchodzi establishment, tylko stan faktyczny. I w gestii takich osób, jak Michała Rosiaka jest zmienienie poglądu na ten świat.

que_pasa   9 #79 13.02.2015 00:31

@krytykant DOCTUS (niezalogowany): popłakuje to chyba jednak złe słowo, raczej pokazuje jak ciężkie potrafi być wchodzenie w linuksa i w ogóle w open source.

eranet   5 #80 13.02.2015 06:53

@itsMichael: Trwam przy Ubuntu nieprzerwanie od 10.04 i muszę powiedzieć, że naprawdę nie wiem o jakich problemach ze stabilnością mówisz...... przedtem miałem różne distro (w tym susła właśnie) i tamm rzeczywiście różnie z tą stabilnością bywało

  #81 13.02.2015 07:25

@que_pasa: a czy ktoś mówił, że jest inaczej? Nie, to co mówisz jest prawdą. Świat Linuksa i Otwartego Oprogramowania ma swoje zasady, do których trzeba się dostosować chcąc w niego wejść. Niech nikt mi nie mówi, że jest inaczej, bo nawet gdyby było, to argumenty wszystkich użytkowników (za wyjątkiem dwóch) nie są w żaden sposób przekonujące.

Aragorn77   8 #82 13.02.2015 07:44

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Nie uzasadniam, bazuję na treści wpisu autora. Pisze o tym choćby w tym fragmencie: ". Nagły brak zaintereowania developerami przez pracowników Canonical, do tego okropnie długi czas oczekiwania na akceptacje programu czy nawet na aktualizacje. Na dodanie programu trzeba było czekać nawet miesiąc! Podczas gdy na konkurencyjnych platformach dzieje się to kilkakrotnie razy szybciej. W dodatku support odpowiadał zwykle po kilku tygodniach, jak nie miesiącach"

itsMichael   4 #83 13.02.2015 14:09

@krytykant DOCTUS (niezalogowany): "@itsMichael popłakuje, a mógłby w inny sposób rozwiązać problem. " - Problem rozwiązałem. Napisałem wyraźnie na wpisie że skupie się na innych platformach. Wpis mia być przestrogą głównie dla programistów, a zwykłym użytkownikom i internautom pokazywać ma podejście twórców systemu. Już wiecie dlaczego jest tak mało oprogramowania w Ubuntu Software Center.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #84 13.02.2015 18:02

@Aragorn77: Niestety, taka jest polityka firmy Canonical i trzeba ją zaakceptować lub wycofać się natychmiast. To dziecinada, już prawie rok temu @ext73 radził mu, zeby stworzył własne repo, ale on woli być męczennikiem i płacze jakie to Ubuntu złe i nie warto na niego pisać programów. Szkoda czasu na takich "deweloperów" :(

_qaz7   6 #85 13.02.2015 18:49

@itsMichael: "Czytając niektóre komentarze, pomyślałem że trochę bez sensu mój wpis, skoro prawie nikt nie rozumie sedna sprawy :) "


rozumiemy, rozumiemy, rozchodzi się o to, że ci którzy kupili Twój soft nie mogą dostać aktualizacji bo Canonical działa jak działa.

A Roman to troll.

Autor edytował komentarz.
eranet   5 #86 13.02.2015 21:09

@itsMichael: skoro tam ,na górze' mają takie podejście jak opisujesz, to się wcale nie dziwię, że rezygnujesz z USC.... tak btw - czas oczekiwania na zatwierdzenie apki/aktualizacji >= 1 tydzień to przesada ciut

itsMichael   4 #87 14.02.2015 18:57

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: Człowieku czy ty nie rozumiesz że moje całkowite wycofanie, to byłoby jedno wielkie oszustwo względem osób które zakupiły program? Nie mogliby oni pobrać ponownie tego oprogramowania.
Pewnie zaraz napiszesz (ignorując zawartość wpisu) że mogłem nie korzystać od samego początku z USC. Tylko tak jak już pisałem, na początku sytuacja wyglądała inaczej. Rozumiem że dla Ciebie oszustwa to może być chleb powszedni, ale ja nie potrafię do tego w taki sam sposób podchodzić.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #88 14.02.2015 19:24

@_qaz7: To ty ofermo jesteś tym anonimowym Wielepem #38, który wie najlepiej?

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #89 14.02.2015 19:33

@itsMichael: Cóż, co miałem powiedzieć, już usłyszałeś. Życzę powodzenia :)

  #90 15.02.2015 00:54

@itsMichael: Pozwól, że zaspokoję ciekawość.
Z jakiego software-u korzystasz podczas "developerki" oraz w czym preferujesz pisać ?

cul8er   5 #91 15.02.2015 22:15

@que_pasa: Jesteś żenujacy, idź proszę na Onet tam znajdziesz ludzi z poziomem równym sobie.

itsMichael   4 #92 15.02.2015 23:36

@Anonim (niezalogowany): Jeśli chodzi o desktop to Python + GTK, edytor to Geany.

  #93 16.02.2015 21:10

Tak sobię czytam te wszystkie komentarze, a przecież przy dodawaniu własnego jest taka ładna formułka: "Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk.". Wiele z powyższych komentarzy jakże daleko jest od tej prostej reguły, a co robi szanowna Redakcja? No właśnie, jej tu nie ma. Ma to gdzieś. No, chyba, że jest i się cieszy, że komentarzy przybywa. Ale jak to sprawdzić? Jak usuną ten komentarz, to jednak są. A to znaczy, że na wszystko, co powyżej się zgadzają, a tylko krytykę na siebie usuwają.

que_pasa   9 #94 16.02.2015 21:36

@Anonim (niezalogowany): ale po co mają usuwać twój komentarz? co z nim nie tak? moje niekiedy usuwają, to co innego kiedy przesadze pisząc o pierwszym lepszym osiołku leśnym. tu np. cudak @cul8er o coś się ciśnie ale nie potrafi powiedzieć o co mu dokładnie chodzi.

Autor edytował komentarz.
itsMichael   4 #95 17.02.2015 10:22

@Anonim (niezalogowany): Zaznaczam, że ja nie moderuje komentarzy.

Jusko   12 #96 17.02.2015 19:19

@itsMichael: Z mailami też mają niezbyt szybkie tempo. Dopiero dziś (17.02.2015r) otrzymałem odpowiedź na e-maila, wysłanego do nich 01.12.2014 roku :-)

Autor edytował komentarz.
itsMichael   4 #97 18.02.2015 12:52

@Jusko: Dokładnie, na odpowiedzi mailowe czas oczekiwania 3 miesiące to norma...

StarterX4   10 #98 18.02.2015 16:55

Canonical popsuł Ubuntu, teraz jeszcze sklep i olewają wszelki kontakt... wierzy ktoś w to że oni jeszcze długo się utrzymają?
klienci = hajs (i na utrzymanie Canonicala)
brak klientów = brak hajsu (Canonical zaczyna padać)
Hajs z Ubuntu Foundation już pewnie dawno wykorzystany.
Canonical na swoich krokach na pewno nie będzie dobrze pracował nad Ubuntu Phone.

Z resztą co tu mówić :D nie mam kontaktu z Ubuntu 1x.04/10 od około roku (używam Manjaro) i jest mi w z tym dobrze ^^

Autor edytował komentarz.
  #99 21.02.2015 22:59

Świetny wpis! Więcej takich na dobrych programach :D

itsMichael   4 #100 22.02.2015 12:01

@StarterX4: Canonical wprowadza gruntowne zmiany w Ubuntu, być może wyjdą one dla użytkowników (i może w końcu dla programistów) na dobre. Szkoda tylko że w tym momencie nie obchodzą ich ci wierni developerzy, którzy w przyszłości zastanowią się 10x zanim stworzą jakieś oprogramowanie dla Ubuntu.