Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Nielimitowany Internet LTE w Orange? Nie do końca...

Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem założenia bloga na DP. Jakieś pomysły na tematy do omówienia w głowie mi świtały, jednak były one raczej powiązane z tematyką, którą na codzień się zajmuję - UFO i zjawiska paranormalne. Mógłbym pisać tutoriale czy jakieś inne teksty odnoszące się do programów do analizy EVP czy też rejestrowania duchów przy pomocy aparatów wbudowanych w smartfony i inksze urządzenia mobilne.

Aż tu nagle trafił mi się temat całkiem przyziemny, choć nie mniej eteryczny niż wspomniane duchy - mobilny Internet LTE. I tak jak duchy bywają ulotne, tak też zniknął mi Internet LTE i przez to chwilowo, korzystając z Internetu na kartę, surfując muszę bacznie obserwować licznik transferu...

Internet LTE zakupiłem w Orange w październiku, jeszcze przed wprowadzeniem promocji "LTE bez limitu". Zakupiony przeze mnie pakiet, z tego co pamiętam, miał limit 36 gigabajtów, potem przeszedłem na wyższy w którym było 60 giga. Byłem bardzo zadowolony, Internet śmigał jak burza, a duży limit transferu pozwolił nawet na korzystanie z tego połączenia przez pozostałych członków rodziny.

Potem weszła promocja "LTE bez limitu", która jak wiadomo ma trwać do końca marca 2015. Mając to na uwadze, zaczęliśmy radośnie szusować po Internecie pełną parą.

Mieszkam na przedmieściu Katowic, jestem w zasięgu LTE, również posiadany przeze mnie router Orange Airbox obsługuje tę technologię. Praktycznie cały czas urządzenie pokazywało, że jest połączone z siecią 4g.

Dla pewności sprawdzałem podawane przez router informacje - cały czas 4g, pełna prędkość, na stronie Orange Online licznik transferu ani drgnie, wszystko fajnie, pięknie, można szaleć.

I tak było do wczoraj. Nagle przychodzi do mnie SMS o następującej treści:

"Informujemy, ze koszt polaczen biezacych przekroczyl kwote 900 zl. Polaczenia wychodzace zostaly zablokowane do czasu wplaty zaliczki w wysokosci 600 zl. Orange"

Zdziwiony tym faktem, postanowiłem natychmiast wykonać telefon do Biura Obsługi Klienta celem wyjaśnienia sprawy. Tam dowiedziałem się, że transfer jakimś dziwnym trafem został wyczerpany i przekroczony. Dziwne, przecież spełniam warunki promocji "LTE bez limitu", cały czas jestem w zasięgu LTE, korzystam z urządzenia obsługującego 4g, więc o co chodzi?

Później jeszcze, w myśl zasady "co na papierze to na papierze", udałem się celem złożenia raz jeszcze reklamacji do najbliższego salonu Orange. Tam dowiedziałem się, że nie jestem sam i że już wcześniej zgłaszali się klienci, którym firma zafundowała podobny "prezent".

Obecnie czekam na rozpatrzenie sprawy, jeśli będzie zainteresowanie z Waszej strony to będę informował w komentarzach lub kolejnych notkach, jak to wszystko się zakończyło.

Muszę powiedzieć, że nie jestem jakimś super heavy userem, który pobiera po kilkanaście gigabajtów plików dziennie. Wręcz przeciwnie, moje "osiągnięcia" w tym zakresie są bardzo skromne - zwykle pobieram i wysyłam góra kilkaset megabajtów, i tylko raz mi się zdarzyło przesłać w jedną stronę kilkanaście giga, była to jednak wyjątkowa sytuacja związana z przenosinami archiwum audycji mojego radia. Tak jak wspominałem wcześniej, spełniam wszystkie warunki promocji "LTE bez limitu", więc limit na moim koncie nie powinien być naliczany. Jestem w stanie jeszcze zrozumieć przycięcie prędkości połączenia, ale przywalenie ni z gruchy ni z pietruchy abonentowi na rachunku kwoty, za którą mógłby wyżywić całą rodzinę, to gruba przesada.

LTE bez limitu... z limitem? Takie rzeczy (nie) tylko w Orange... 

internet urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #1 09.12.2014 01:36

Złotówki nie zapłacisz :) Ewidentny błąd Orange. Jeszcze powinieneś dostać coś na przeprosiny ;)

BTW. 10 lat chłop siedział na DP i postanowił wreszcie napisać wpis :) Szok! Ciekawe ilu tych "odznakowych" weteranów jest w sumie na portalu.

Także oficjalnie witaj i do następnego wpisu ;)

Autor edytował komentarz.
ivellios   10 #2 09.12.2014 02:00

@DjLeo: No tak, musiało wyskoczyć coś naprawdę ważnego i godnego opisania, żebym zaczął blogowanie :D A takich weteranów jest pewnie cała masa. Ja głównie czytam, z rzadka coś tutaj komentuję.

Ile mogę czekać na rozpatrzenie reklamacji? Orientujesz się może, jak to u nich wygląda? Niby reklamacja została zgłoszona i przekazana w trybie pilnym, ale z tym "pilnym" to w Orange bywa bardzo różnie, o czym też już się nie raz przekonałem.

Hrustus   8 #3 09.12.2014 02:13

Ivellios?Jaki ten internet "mały" znajomego z innego forum spotkałem ;)

Gratuluje pierwszego wpisu :)

A co do Orange - ja zakończyłem z nimi współpracę kiedy sprzedali mi starter z nieaktualną promocją i zamiast wyjaśnień dostałem wyjaśnienie, że za taką kwotę to ja jestem żadnym klientem dla nich.

Autor edytował komentarz.
djDziadek   17 #4 09.12.2014 05:15

Brak lejka w ofercie Orange jest żenujący, a swoją drogą "bez limitu" zapewne zawiera haczyki i drobny druczek. Proponuję ruszyć temat na fanpage tego operatora ??

kilgour   8 #5 09.12.2014 08:27

@ivellios
Gratuluję pierwszego wpisu, a jeszcze bardziej tego: "z tematyką, którą na codzień się zajmuję - UFO i zjawiska paranormalne.".

Sprawdziłeś wszystkie "drobnym druczkiem" w umowie oraz kolejne wersje regulaminów?

  #6 09.12.2014 10:06

Wszystko fajnie, tylko 4G to nie do końca LTE. LTE to LTE, 4G to HSPA+

msnet   19 #7 09.12.2014 10:14

No to Cię pomarańczowy zrobił... Ale ja także uważam, że to ewidentny błąd operatora i powinni Ci jakoś wynagrodzić Twoje "straty moralne". Gdy miałem problem w Plusie związany z błędnym naliczaniem ilości danych i potem naliczaniem opłaty za przekroczenie limitu, dostałem od nich miesiąc abonamentu gratis.

Jeśli chodzi o LTE "bez limitu" - mam takie coś w Plusie (ale na cały okres trwania umowy). I z tego, co zaobserwowałem w poprzednim okresie rozliczeniowym - po wykorzystaniu około 80 GB danych prędkość Internetu spadła (choć wg zapewnień konsultanta z BOK miała nie spadać) do 5 Mb/s, a po przekroczeniu 100 GB prędkość spadła do 0,5 Mbps. Zatem to całe "No limits" to zwykły chwyt marketingowy, obstawiony różnymi ograniczeniami, o których się jednak głośno nie mówi (a można się o nich dowiedzieć tylko wczytując się w regulamin, którego zapisy niestety nie są precyzyjne, a więc pozostawiają operatorowi duże pole do własnej interpretacji).

Autor edytował komentarz.
ziemowy   7 #8 09.12.2014 10:15

W Orange Free jest przecież lejek. Po wykorzystaniu limitu prędkość spada, ale nie płacisz ani grosza. Ewidentnie jest to błąd Orange.
Co do samych routerów, warto na sztywno ustawic sobie LTE. Modemy mają domyślne ustawioną opcję auto i nawet jak jest zasięg LTE, to potrafią skakać na HSDPA czy nawet EDGE.

dkjas   4 #9 09.12.2014 10:15

Nie gniewałbym się na nich bardzo, gdyby w należyty sposób zrekompensowali swoją pomyłkę. Więc powodzenia w prostowaniu sprawy ;)
Czekam na wpisy z serii "UFO i zjawiska paranormalne". Wróżę wysoką poczytność i wiele komentarzy :)

msnet   19 #10 09.12.2014 10:20

@ziemowy: Nie do końca jest tak jak piszesz z modemami LTE. Mam modem od ZTE i jeśli go podłączę do komputera i w aplikacji do łączenia się z Internetem (mam Internet z Plusa) ustawię, że ma korzystać tylko z LTE, to gdy przełożę modem do routera, nadal korzysta tylko z LTE (a jak się zdarzy, że LTE przestanie na chwilę działać, co się rzadko, ale jednak zdarza, to modem całkowicie traci zasięg i się nie przełącza na inny zakres). Co do samych routerów, to nie każdy ma taką możliwość (wymuszenie korzystania tylko z LTE) - mój tp-link na przykład nie ma.

Autor edytował komentarz.
Vanshei   15 #11 09.12.2014 10:53

ładny rachuneczek i to przed samymi świętami, oby Orange załatwiło sprawe jak należy :)

Paolopl   7 #12 09.12.2014 13:58

znowu jakiś przekręcik operatora

ivellios   10 #13 09.12.2014 14:12

@ziemowy: Nawet gdyby skakało jak kot z pęcherzem po pustyni, i nawet gdyby liczyło mi transfer niczym Rostowski podatki, to i tak nie powinienem nawet przekroczyć limitu w moim planie taryfowym (60 gigabajtów). Poza tym mam również włączone "Szczęśliwe Godziny" od 0:00 do 12:00, w których to godzinach zwykle najwięcej ściągam i wysyłam, więc skąd się wzięło to przekroczenie limitu i dziewięć stów na rachunku to tylko Orange raczy wiedzieć.

Samurai   16 #14 09.12.2014 14:15

@ivellios a ja tak z innej beczki. Piszesz, że jesteś z obrzeży Katowic. A można wiedzieć mniej więcej z której strony i jak wyglądają u Ciebie transfery i prędkość LTE.

Autor edytował komentarz.
Wawrzino   8 #15 09.12.2014 15:05

Pacz pan! Ivellios tutaj ;)
Faktycznie mały ten internet (pozdrawia ex-mod VRP ^^)

ivellios   10 #16 09.12.2014 15:57

@Samurai: Ligota-Panewniki. Prędkość LTE z Orange jest tutaj bardzo dobra, transfery wahają się między 2-3 megabajty wysyłanie i 5-7 megabajtów pobieranie. Tyle przynajmniej wyciąga mój Airbox.

ziupo   6 #17 09.12.2014 16:41

Rachunek zapewne się wyjaśni, wszak FreeNet ma lejek, wiec tak czy inaczej nie nalicza żadnych dodatkowych opłat pod warunkiem, że nie wykonujemy połączeń telefonicznych ani SMS z tego numeru.
W dodatku sama akcja jest dla Orange testem przed, być może, wprowadzeniem jej na stałe.
Zresztą ostatnio niezłe cyrki mają z systemami.

adi0922   12 #18 09.12.2014 20:51

Ja również czekam na ufo. :D i wyjaśnienie sprawy.

jarodebombel   7 #19 09.12.2014 21:34

nie wato wierzyć w nielimitowany LTE. mam nadzieję, że orange się opamięta i zrozmie swój błąd. powodzenia w walce!

Agent NWO   7 #20 09.12.2014 23:15

@ivellios, a ile wytrzymuje ci bateria w tym routerze? Mam taki sam i w necie można przeczytać, że niby trzyma 10 godzin. U mnie 5 to max. Zazwyczaj 4.
A co jak się ta promocja skończy w 2015? Lejek jakiś, czy będą mi naliczać za każdy MB? Chyba to pierwsze, zdaje mi się.
No i jednak możesz napisać co nieco o tych duchach i kosmitach :)

Autor edytował komentarz.
Orange Ekspert   3 #21 09.12.2014 23:46

@ivellios: Jeśli nie miałeś włączonej usługi „Cała Naprzód” to w ofercie Orange Free Net nie powinno być dodatkowych opłat za transmisję danych. W jaki sposób wysłałeś zgłoszenie? Znasz może jego numer?

A jeśli chodzi o usługę nielimitowanego LTE to więcej na jej temat pisaliśmy tutaj http://blog.orange.pl/orange/entry/wprowadzamy-nielimitowane-lte/

ivellios   10 #22 10.12.2014 00:26

@Orange Ekspert: Usługa "Cała Naprzód" jest włączona, jednak z tego co ja się orientuję i w czym utwierdzili mnie pracownicy w salonie wynika, że w momencie gdy użytkownik znajduje się w zasięgu 4G, korzysta z 4G i ma nielimitowany transfer, wówczas ta usługa powinna "siedzieć cicho" i nic nie naliczać. Zresztą nawet gdyby coś naliczyła, to i tak kwota na rachunku nie powinna osiągnąć tak wysokiej sumy.

W pakiecie za 89,90 zł mam do wykorzystania 60 gigabajtów transferu czy coś koło tego. Nawet zakładając, że przekroczę ten limit o powiedzmy 8-10 gigabajtów, rachunek nie powinien wzrosnąć o więcej niż 200 złotych (mając na uwadze, że w CN 1 megabajt kosztuje 2 grosze).

Co więcej, mam również uruchomioną usługę "Szczęśliwe Godziny" od 0:00 do 12:00. Rzadko wysyłam większe pliki za dnia, najczęściej robię to nocą, gdy z routera nikt prócz mnie nie korzysta. Nawet gdybym w tym czasie nie był w zasięgu 4G, to raczej wątpliwe mi się wydaje aby przez takie wysyłanie i pobieranie udało mi się przekroczyć limit transferu.

Numery zgłoszeń reklamacyjnych mam, jednak chwilowo nie mam do nich dostępu z powodu prac konserwacyjnych w Orange Online.

Jeżeli to ma w czymś pomóc to podam numer tego Internetu: 517986778

Autor edytował komentarz.
ivellios   10 #23 10.12.2014 00:47

@Agent NWO: Tego niestety nie sprawdzałem, u mnie modem cały czas jest podpięty do kontaktu.

Remix   12 #24 10.12.2014 11:58

@Anonimowyyy (niezalogowany): Zarówno LTE, jak i HSPA+ to 4G, ponieważ nazwa 4G określa systemy 4 generacji, do których zaliczamy między innymi LTE i HSPA+. Przyjęło się, że HSPA+ oznacza się H+, a LTE oznacza się jako LTE lub 4G. Mowa tu oczywiście o oznaczeniach w urządzeniach.

ArturP   6 #25 10.12.2014 19:20

czekam na kolejne wpisy z rozwinięciem sprawy

  #26 11.12.2014 10:46

@Anonimowyyy (niezalogowany): Tylko w Play tak jest.

PIKeR   4 #27 14.12.2014 21:52

@Anonimowyyy (niezalogowany): Tylko w kłamstwach Playa. Ogólnie, to o ile można przyjąć nazywanie LTE 4G poprawnym, o tyle HSPA to 3.5G. Prawdziwym 4G jest dopiero LTE Advanced...

Autor edytował komentarz.
  #28 20.12.2014 20:37

@djDziadek: niestety masz racje: orange, play i cyfrowy polsat z plusem mają w regulaminie promocji zapis że w przypadku dużych transferów ograniczaja przesył do minimum. Ja po wykorzystaniu pakietu oraz tzw "bez limitu" otrzymuję od cyfrowego polsatu 32kb/s. Żenada bo na darmowym AERO mam szybciej.

  #29 12.02.2015 18:23

@Anonimowyyy (niezalogowany): Niedouczony jesteś i tyle.

  #30 12.02.2015 20:36

@ivellios: standardowo mają 30 dni

  #31 07.04.2015 13:29

Chyba w play!!! w każdej mądrej sieci jak orange , plus czy t-mobile to 4g to tylko i wyłącznie LTE. Play nazywał sieć H+ 4G a zapewne swoje marne LTE będzie niedługo nazywać 5G

  #32 27.04.2015 11:48

@Anonimowyyy (niezalogowany): Niestety ale wypisujesz bzdetki. HSPA+ to 3G, natomiast LTE moze byc 4G lecz nie musi.

  #33 02.11.2015 18:21

Nielimitowany oznacza dodatkowe 100gb do transferu (jeżeli masz lte) czyli np posiadając 50gb transferu z pakietem nielimitowane lte mamy łacznie 150gb/miesiąc po wykorzystaniu prędkosc spada do 16kb/s potwierdzone info z 1 ręki

  #34 03.12.2015 13:57

Nie dajcie się nabrać na ofertę "strefa internetu domowego", która ponoć zapewnia nielimitowany odbiór w zasięgu 500m od miejsca zalogowania i jest bardzo droga.
Problem w tym, że usługę należy uaktywnić w domu, a ona jest niedostępna.Od 20 listopada wielokrotnie interweniuję i dowiaduję się,że u nich jest włączona.Jak żyć??

  #35 10.04.2016 20:13

@Anonim (niezalogowany): Mam ten sam problem. Kupiłam internet i nie mogę z niego korzystać. Jestem wściekła. Place i w zamian nie dostaje nic

  #36 01.06.2016 23:13

Zapraszam was do wlaczenia sie do swiata Virgin Media ten Internet pochodzi z anglii I nie mam z nim problem ow.
Ja aktualnie mam podlaczone do niego 4 komputery za pomoca kabli a I jeszcze do tego 2 laptopy I 4 telefony I 3 tablety na vi fi I nie mam zadnych przerw w dostarczaniu danych.
A w mom domu jest duzo kolezanek moich corek I wszyscy jada w tym Samym czasie w Minecraft I nie mam problemow.

  #37 27.07.2016 22:04

Mam internet domowy z cyfrowego polsatu LTE z anteną zewnętrzną . Jednym słowem ujmując to totalny chłam , w godzinach pomiędzy 17.00 a 24.00 codziennie to zapomnijcie o dobrych osiągach , na maksa 1MB to wszystko co można osiągnąć . W pozostałych godzinach od 4MB do 7MB czyli już można coś zrobić . Bym zapomniał w godzinach nocnych około 3.00 do 5.00 mamy nawet 16MB . Ale kto siedzi po nocach .

  #38 25.11.2016 10:08

Witam testuje lte z orange i mam 15MG pobieranei7 MG wysylanie a ping 180/200 a czy przypadkiem nie powinien zszybciej smigac?