Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Drogie dziatki...

Wstajecie rano, odpalacie swoje komputery i zonk – nie ma połączenia z Internetem. Łapiecie za komórkę aby zgłosić uszkodzenie operatorowi i drugi zonk – komórka nie może zalogować się do sieci. Po dłuższej chwili bezmyślnego wpatrywania się w wyświetlany na ekranie komunikat "no operator" przypominacie sobie, że w pokoju rodziców stoi takie zabytkowe 'coś', które staruszkowie nazywają "telefonem stacjonarnym". Co prawda przez ten zabytek nie można zmienić swojego statusu, zobaczyć o czym właśnie myślą znajomi i sprawdzić e-maila – ale chyba można zgłosić dostawcy Internetu awarię.

Po dłuższej walce ze stacjonarnym telefonem (jak się to 'coś' obsługuje?!) prosicie o pomoc ojca. Ten przykłada słuchawkę do ucha, klepie kilka razy w widełki i mówi: "Nie ma sygnału". Dociera do Was, że telefon stacjonarny też nie działa. Pewnie jakaś duża awaria – myślicie – zobaczymy co na ten temat wie TVN24. Na ekranie włączonego pilotem telewizora widać tylko biały szum... Jak się czujecie?

Mniej więcej tak właśnie czuł się 10-letni januszek, kiedy dokładnie 30 lat temu wprowadzono w Polsce Stan Wojenny.
 

inne

Komentarze

0 nowych
  #1 13.12.2011 09:07

i płacz... gdzie jest teleranek?

Jaahquubel_   12 #2 13.12.2011 10:16

I jeszcze generał prowadził Teleranek.

GBM MODERATOR BLOGA  19 #3 13.12.2011 10:22

Miło że poruszyłeś ten ważny temat Januszku :)

Oj, w rodzinie dużo się opowiadało o tym dniu. Pamiętam jak dziadek opowiadał jak wyglądało to wszystko na kolei - czołgi na dworcach, żołnierze wszędzie.
Mój Tata za to opowiadał, jak w jednej chwili internowali jego kolegów i koleżanki z opozycji. Jak to wszystko stało się tak nagle. Od razu był strajk na kombinacie w hucie...

Znam to wszystko z opowiadań, ale fakt faktem to dobrze że ten niechlubny rozdział w historii Polski się skończył. I dzisiaj możemy powspominać stare czasy. :)

Pozdrawiam.

zoso71   8 #4 13.12.2011 12:25

Nie chcę nic mówić, ale prawie tak dzisiaj miałem :-D
Neta włączyli dopiero koło 12-tej ;-)

  #5 13.12.2011 13:16

Ten wpis to jakieś nieporozumienie! Co to ma wspólnego z komputerami, jak on mógł trafić na pierwszą stronę DP, nie mówiąc już o subiektywnej ocenie autora?? Od tego są inne portale zajmujące się polityką i historią.

Frankfurterium   9 #6 13.12.2011 13:24

Brak kontaktu ze światem jako najpoważniejsza konsekwencja wprowadzenia stanu wojennego? Z punktu widzenia dzieciaka - być może. Chociaż i tak brzmi to zbyt 'lekko' jak na powagę sytuacji.

  #7 13.12.2011 14:20

Widzę że nie opublikowano mego postu pomimo że wyraziłem swoją opinię na temat tego... wpisu. Czytelnicy mieli jednak rację w setkach komentarzy pod Waszmi wpisami a'la felietony: poziom merytoryczny DP jak i jego stronniczość, sybiektywizm i kompromitująca Was żałosna cenzura sięgneły mulistego dna!
Mimo wszystko żal mi Was tak samo jak autora tego wpisu, bo tylko miesza w głowie młodemu pokoleniu :(

  #8 13.12.2011 14:41

Warto rozważyć fakt że organizator wspomnianego przedsięwzięcia ma się dobrze, mieszka w kraju, pobiera emeryturę i jest zapraszany na różne uroczystości państwowe a także na przyjęcia prywatne do osób które kiedyś zwalczał. Ba! Jest przez nich nazywany człowiekiem honoru.

Banan   10 #9 13.12.2011 15:09

...a po Rzeszowie dzisiaj jeździła milicja

Cebula REDAKCJA  17 #10 13.12.2011 16:15

@detoxx(niezalogowany)
Niestety nie udało mi się znaleźć żadnego komentarza odrzuconego ostatnio - podpisanego detoxx...

Wracając do tematu, niespełna pięcioletni wówczas cebulka, nieświadomy niczego cieszył się z przeprowadzki do nowego mieszkania w pięknej wielkiej płycie, przed cebulką były pierwsze święta w nowym mieszkaniu. Był bardzo szczęśliwy mimo zawieruchy politycznej i bieżących dramatów. Pewnie radość z życia spowodowana była przeczuciem, że już niebawem, za kilka lat, do mieszkania zapuka pewien pan. Pan oczekiwany od kilkunastu lat - posłaniec nowych technologii, monter Telekomunikacji Polskiej z telefonem marki "Bratek" pod pachą ;) Wrota nowoczesności, komunikacji bez granic, wówczas nieco się uchylą...

  #11 13.12.2011 17:07

Powtarzam raz jeszcze: to NIE JEST portal polityczny ani historyczny ani tym bardziej już do wygłaszania swoich subiektywnych wypocin (nawet ze strony redaktora DP, o zgrozo!) na temat tego jak to było źle w poprzednim ustroju! Jak tak Wam było źle to ciekawe dlaczego wszyscy mieli pracę, studia były za darmo, nie było dziesiątek tysięcy bezdomnych na ulicach (oficjalnie!), lidzie nie musieli uciekać za granicę w poszukiwaniu chleba i po to żeby w efekcie koczować na angielskich dworcach albo być bitym w obozach pracy w hiszpanii albo we Włoszech, setki tysięcy dzieci nie głodowało i nie żebrało na ulicach, i nie było takiego bandytyzmu, biedy oraz korupcji?
Tylko od zaznaczam: nie bronię tzw. "komuny" bo z racji mojego wieku pamiętam kartki i brak dostępu do wielu rzecz, aczkolwiek kartki zaczęły się w ostatniej dekadzie zanim upadł ten system ale nie był to już prawdziwy socjalizm jak w latach '60 i 70. To NIE JEST portal o tym, o czym traktuje ten chory wpis autora który ma jakieś urojone obiekcje do tamtego systemu bo jakby poznał prawdziwe okrutne życie to nie wypisywałby takich głupot i nie siał zamętu w głowach młodego pokolenia - od razu widać że to twardy elektorat typu "beton" platformersów :(

  #12 13.12.2011 17:15

a pan, Panie Cebula, powinien przeciwdziałać takim kretyńskim wpisom zamiast podsycać jeszcze i zachęcać innych do pisania równie wierutnych bzdur! Coż Pan pamiętasz jako 5-latek? Co najwyżej misia i dobranocki a nie "zawieruchę polityczną i bieżące dramaty" To żeś Pan naprawdę szybko dojrzał jak na 5-latka, chyle czoła! Normalnie śmiech na sali ale nie wiadomo czy się świadczy płakać, litości!

...i pewnie jeszcze dowiemy sie dzisiaj żę wstąpiłeś Pan wraz 11 mln innych naiwnych frajerów do "Solidarności" (którzy obalili system stworzony dla ludzi w iejsce chorej demokracji pod rządami usa i brukseli) jako ten 5-latek? Spodziewałem się po Adminie czegoś więcej ale widzę że to intelektualne dno, dno, i jeszcze raz dno! DP sięgnęło dna i to tak mulistego żę już dawno śladu nie ma po tym wspaniałym do niedawna portalu, a to za sprawą głównie takich wpisów, cenzury i postępowania adminów, tyle ode mnie.

  #13 13.12.2011 17:25

...i jeszcze jedno na zakończenie: ja wiem że z racji Waszej cenury nie ukaże się żaden z moich 3 wpisów i sami potwierdzicie moją dosadnę ale i obiektywną opinię na Wasz temat którą ma coraz więcej Waszych Czytelników, chociaż wyraziłem swoją opinię NIE naruszając Regulaminu a tylko ustosunkowałem się do w/w opinii oraz tego (...) wpisu bo mam do tego prawo. Wy bardzo ale to bardzo nie lubicie jak się Wam wytyka prawdę, sami łąmiecie własny Regulamin, tak sie zadufaliście w sobie że aż mdli, jesteście już tylko słabym cieniem dawnego świetnego portalu.
Powiem wprost: mam nadzieję że więcej ukaże się takich wpisów jak ten, bo im więcej ich będzie, tym więcej Czytelników zacznie wypowiadać się odważniej na temat Waszego żałosnego poziomu, może wtedy weźmiecie sie w garść i wrócicie do dawnej świetności.
a co tego żałosnego wpisu... jest równie beznadziejny jak niektóre komentarze pod nim na czele z kometarzem Admina, który powinien z miejsca skasowac to coś bo Autor (niejaki Januszek) którego inteligencja nie jest mocną stroną - jak tych debili co się przebierają co roku jako ZOMO żeby dzięki temu zaliczyć semestr bo we łbach mają siano i nic nie umieją.
Podsumowując ten wpis oraz Wasz poziom: rzyg! ...i to na odległość co najmniej 1.5 metra :(

tores1977   8 #14 13.12.2011 19:25

I stanie u drzwi załoga Dżi

Saskatchewan   7 #15 13.12.2011 19:40

@Krasnalel (niezalogowany): A dlaczego wpis miałby mieć cokolwiek wspólnego z komputerami? Blog należy do jego autora i może on w nim pisać o czym chce. Ot, choćby o jedzeniu żelków (zielone są najlepsze).

Banan   10 #16 13.12.2011 20:19

@Saskatchewan

Żelki z Tesco - pozdrawiam moją klasę =D

Saskatchewan   7 #17 13.12.2011 20:31

@sebt: Portal sobie może być o czym chce. Tak samo blog - jest o tym, o czym ma chęć napisać w danej chwili jego autor.

(A to, że dostał się na główną to już zupełnie inna kwestia.)

4lpha   9 #18 13.12.2011 21:01

@Saskatchewan | 13.12.2011 19:40
G. prawda. Każdy, kto je żelki, wie, że najlepsze żelki są o smaku Coli.

4lpha   9 #19 13.12.2011 21:01

A zielone żelki są mniej stabilne, mniej bezpieczne i łapią wirusy.

4lpha   9 #20 13.12.2011 21:02

Żelki o smaku Coli są wielofunkcyjne - smakują jak Cola i możesz je żuć wyobrażając sobie, że pijesz Colę.

  #21 13.12.2011 21:33

"Mniej więcej tak właśnie czuł się 10-letni januszek, kiedy dokładnie 30 lat temu wprowadzono w Polsce Stan Wojenny."

10 letni Januszek z tamtych lat na pewno czuł się zdecydowanie inaczej niż dzisiejsi dziesięciolatkowie. Porównywanie sytuacji dzieci - które widziały jak Milicja wyciągała ich rodziców z mieszkania bez żadnego uprzedzenia, niejednokrotne szantażowanie rodziców, iż nie zobaczą wlasnych dzieci oraz dzieci, że pójdą do domu dziecka lub że ich rodzice nie żyją i wiele wiele innych - jest CHORE.

Relatywizowanie przeszłości, bagatelizowanie wydarzeń, które miały miejsce w 80's ale również w 70's jest CHORE
Mówi to chłopak 24letni , który nie miał styczności z tamtym systemem.
Więcej powagi w rozmowach o tamtych czasach, jeśli taki temat już poruszamy

MaRa   7 #22 13.12.2011 21:58

A u mnie na półce leży przenośne CB-Radio. Potrzebuje tylko prądu do naładowania (od czasu do czasu) lub baterii-paluszków. Mogą odcinać telefon, to nic nie da:)

detoxx (niezalogowany) - Ani obecny kapitalizm, ani ówczesny komunizm, nie były rozwiązaniami. Otóż w komunizmie to władza mówiła ludziom, co mają robić i co myśleć, nie było miejsca na jakąkolwiek inicjatywę, dlatego się buntowali.
Przyszłość należy do zupełnie innego ustroju - dzięki wiedzy i technice wszyscy mogą mieć zapewniony byt (żywność, lokum, absolutnie niezbędne dobra), a także możliwości nieograniczonego rozwijania własnych zainteresowań (laboratoria, uczelnie, ośrodki sportowe, warsztaty artystyczne - wszystko dostępne dla wszystkich). Obecnie rozwój ograniczany jest prawami rynku (trzeba robić tylko to, co się opłaca), więc jest niczym wobec tego, co w przyszłości może nastąpić.
Nie mówię o utopii, ale o konieczności, inaczej dojdzie do wyczerpania bogactw naturalnych, wzrostu biedy spowodowanego przejmowaniu miejsc pracy przez automaty, a w końcu do samozagłady ludzkości.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #23 13.12.2011 22:04

Boże, włączam rano telewizję - stan wojenny, Włączam radio w drodze do pracy - stan wojenny. Miałem nadzieje, że choć tu nikt nie będzie wałkował tego tematy a tu... zonk.
Nawet dla DP się udziela (niestety), ja nie rozumiem całego tego szumu wokół tego wydarzenia. Trzydzieści lat temu komuniści zabili kilku strajkujących a tu prawie święto narodowe. Paranoja. Dobrze że jutro już wszystko wróci do normalności bo normalnie krew mi się w żyłach gotuje.

zoso71   8 #24 13.12.2011 22:05

@detoxx - Nie wiem co paliłeś, ale lepiej nie próbuj tego ponownie ;-P
Do Twoich osobistych odczuć, co do poprzedniej epoki nie odniosę się, natomiast chciałbym zapytać czy masz jakieś poparcie dla tej tezy: "to NIE JEST portal polityczny ani historyczny ani tym bardziej już do wygłaszania swoich subiektywnych wypocin " ? Na marginesie jeśli tak nie jest to skąd tyle odwołań w Twoich komentarzach do przeszłości? Gdyby tak było jak piszesz, to większość wpisów z blogów należałoby wywalić, bo są subiektywne...

  #25 13.12.2011 22:22

Boże kojelne wsponinanie grudnia 81, kolejna rocznica I Wojny Swiatowej, następna II Wojny Swiatowej, o znowu 17 Wrzesnia, a tu jacys rozstrzelani oficerowie, o prosze tu za rogiem palono w piecach ludzi, o tam umierali z glodu. Boże gdzie ja żyję, już lepiej wiącze sobie TV WSI i poogladam "Taniec na rurze" albo nie, może lepiej Mast bi de musik, woice of Holand, taniec na lodzie.
Już rzymianie wiedzieli jak radzic sobie z motlochem - zapewnic im igrzyska a zapomna o codziennych problemach.

Cebula REDAKCJA  17 #26 13.12.2011 22:25

Pewne sprawy trudno wyjaśnić, uważam, że wpis januszka jest jak najbardziej na swoim miejscu. Co do jadu detoxxa - hmm... Detoxx - może twój nick to jakaś wskazówka z podświadomości? Wiem, powinienem odnieść się do tych wypowiedzi merytorycznie, ale litości czy to nie przekracza ludzkich możliwości? I jeszcze, a propos naszej cenzury, dlaczego Twoje komentarze przeszły sam nie mam pojęcia ;)

Kpc21   9 #27 13.12.2011 22:35

@MaRa, z tego co czytałem, to podczas stanu wojennego sprzęt nadawczy posiadany przez obywateli był konfiskowany. A już na pewno nie można było niczego nadawać. Tak więc CB-Radio niewiele by ci dało.

Ja co do tego wpisu nie mam nic przeciwko. Dla mnie jest ciekawy. Nie tyle od strony aresztowań itd, co od strony technicznej. Nieczęsto zdarza się, że w jednej chwili rząd zupełnie blokuje komunikację, i to nie tylko tą "tele-". Jeśli komuś przeszkadza - nikt nie zmusza was do klikania "czytaj więcej".

@Shaki81 "Boże, włączam rano telewizję - stan wojenny, Włączam radio w drodze do pracy - stan wojenny. "
Ty mogłeś chociaż wyłączyć TV i radio. Ale nie musiałeś oglądać inscenizacji na ulicach. Niektórzy wracając z pracy nie mieli innego wyjścia.

  #28 13.12.2011 22:38

Mnie zastanawia, dlaczego ten wpis przeszedł i znalazł się na łamach Waszego portalu, całkowicie zgadzam się z opinią że nie powinien on się tutaj znaleźć bo tym samym psujecie własną reputację którą wypracowaliście ciężką mozolną pracą przez minione już 9 lat. To co autor tego pseudo-wpisu pisze na swoim blogu to jego sprawa ale absolutnie nie miało to prawa znaleźć się na stronie głównej bo tylko różnej maści krzykacze i "znaffcy od wszystkiego" będą mogli zaistnieć i wylewać te swoje mądrości - jak choćby ten 24-latek z nicku "fapoq" co jak sam powiedział nie pamięta tamtych czasów a wypowiada się jakby był o 50-tce, no litości!
Nie macie już dosyć polityki na codzień? To po co jeszcze tutaj ją wprowadzać?? A dla Autora mam tylko jedną informację: to jest najgłupszy wpis jaki kiedykowliek ukazał się na łamach DP.

  #29 13.12.2011 22:42

@qwoeij
Masz całkowitą rację a szczególnie z ostatnim zdaniem, podpisuję się obydwoma rękoma!
Tak na marginesie... Sądzę (choć nie je pierwszy tak powiem) że publikowanie zarówno takich żałosnych wpisów jak ten oraz felietonów na stronie głównej (nacechowanych subiektywną oceną) ma ma celu przyciągnięcie jak największej liczby Czytelników, tak jakby systematycznie spadała od jakiegoś już czasu. Panowie: nie tędy droga!

  #30 13.12.2011 23:04

"Relatywizowanie przeszłości, bagatelizowanie wydarzeń, które miały miejsce w 80's ale również w 70's jest CHORE"

CHORE jest 'świętowanie' wybuchu I Wojny Światowej, CHORE jest obchodzenie dnia, w którym ogłoszono Stan Wojenny. Ja się pytam, gdzie jest obchodzenie dnia, w którym przeprowadzono pierwsze demokratyczne wybory, gdzie jest dzień, w którym Wałęsa stał się Pierwszym Prezydentem Rzeczypospolitej Polski? Może i mówi się o tych dniach - ja przynajmniej nie kojarzę, bo u mnie w domu wspominania tych rzeczy nie ma - ale rzadko. I jeżeli się mówi, to pewnie w wielu domach na tym się poprzestaje. A gdzie jest też wspominanie dni, w których Nasi Rodacy wygrali w różnych bitwach?

Chore też jest odstawianie numerów z przygotowywaniem się do świąt religijnych.

Hipokryzją mi tu zalatuje.

To tak z innej perspektywy, wywód młodego i zmęczonego dniem człowieka.

  #31 13.12.2011 23:07

Zastanawiam się, po co Wam to wszystko, to wspominanie i tak dalej. Nie dość tego macie? Nie możecie żyć i robić na siebie, tu i teraz? W tej chwili?

Kpc21   9 #32 13.12.2011 23:33

Przecież to nie jest strona główna DP, tylko blog, gdzie raczej nikt poza stałymi użytkownikami nie zagląda. Nie przesadzajcie.

Ja nie mam co do tego wpisu nic przeciwko i nikt nie zmusza was do jego czytania.

Kpc21   9 #33 13.12.2011 23:37

Tak samo niewiele wspólnego z komputerami mają wpisy dotyczące samego bloga czy DP, a jakoś są akceptowane.

A co on ma wspólnego z tematyką vortalu? Wiele. Komputery nie były wówczas rozpowszechnione, ale Polacy mieli radioodbiorniki, większość z nich miała już telewizor, wielu (choć już dużo mniej) miało też telefon.

Czy gdyby ktoś opublikował wpis nt. odcięcia Libii od Internetu na początku zakończonej niedawno wojny, komentarze byłyby takie same? Raczej nie. A sytuacja jest podobna, tyle że ta miała miejsce nie w Libii, a w Polsce i nie w ciągu ostatniego roku, a 30 lat temu.

olmeca   11 #34 14.12.2011 00:25

Tia, kolejny dzien z pikietami pod domem generala. Ciekawi mnie ja to by teraz wygladalo jak bym ten wpis pisla cyrylica z kolejnej oswobodzonej respubliki dawnego imperium...
...ale sa tez nie spelnieni ludzie ze styropianowej opozycji pokroju Detoxx`a, ktory pluje na wszystko bez znaczenia czy na temat. Chlopie masz co miesiac 10 dnia swoje wydumane swieto i tam sie wyzalaj na Krakowskim Przedmiesciu, a nie tutaj.

Krogulec REDAKCJA  20 #35 14.12.2011 00:34

@detoxx: Twoje "komentarze" o rzygach są dłuższe niż cały wpis januszka, w którym o stanie wojennym jest jedno zdanie, ostatnie. Weź może ochłoń trochę, weź jakiś prysznic, na grzyby pojedź...

Część wypowiadających się tu osób najwyraźniej nie załapała o co chodzi... Tak, to nie jest portal ani historyczny, ani polityczny. Ale to też nie jest wpis ani historyczny, ani polityczny. Nikt tu niczego nie "świętuje" bo, jak słusznie zauważa Lech Wałęsa, tu nie ma czego świętować. Nie widzę jednak niczego złego w przypomnieniu tego wydarzenia - właśnie w takiej formie jakiej zrobił to januszek.

zoso71   8 #36 14.12.2011 01:30

@Krogulec - "na grzyby" to może nie najlepsza sugestia.... ;-D

Krogulec REDAKCJA  20 #37 14.12.2011 02:42

Musisz się podciągnąć w kultowych polskich komediach ;) To było nawiązanie do filmu "Miś":
http://www.youtube.com/watch?v=vPA7y5lHvT8 (przewinąć do 1:10)

Dla tych którzy nie oglądali: akcja dzieje się przełomie lat 70/80, w zimie, tuż przed Bożym Narodzeniem - nawiązanie było więc mimowolne ;)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #38 14.12.2011 08:41

Czytam ten stek bzdur Detoxxa i się zastanawiam jaki frustrat to pisze. Ktoś kto miał rodzinę w SB,POP czy np w jakieś Radzie Narodowej i żal mu że nie znaczy dziś tyle ile by znaczył w tamtych czasach ??
Ktoś kto nie dostał nigdy "kolorową wodą" , ktoś kto nie przeżył jak mu ZOMO pałują rodziców bo chcieliśmy całą rodziną pójść na spacer do Hortexu na lody nie zrozumie że nie każdy dobrze wspomina tamten okres. Nie demonizuje PRL ale pamiętam ze nie było to normalne życie.

Wpis Januszka dla mnie jest dowcipnym nawiązaniem do tamtego okresu bez zbędnej martyrologii i frazesów.

Kto przeżył ten czas , ten zrozumie :)

  #39 14.12.2011 08:50

@detoxx

Porównaj sobie jak wyglądało obalanie komunizmu w Rumunii a jak "obalano" komunizm w Polsce.
Przeczytaj sobie postulaty strajkujących "solidaruchów" i poszukaj wzmianek o obalaniu komunizmu, wreszcie poszukaj w życiorysach najbogatszych i najbardziej wpływowych Polaków wzmianek o współpracy z SB czy członkostwie w PZPR. Zorientujesz się w końcu jaki mamy kapitalizm i dlaczego przed 1989 Solidarność miała 10 mln członków a później ledwie 1 mln.

Zastanów się też dlaczego Aleksander Kwaśniewski, były minister sportu w PRL, któremu Wałęsa mógł co najwyżej "podać nogę" podczas kampanii prezydenckiej, wpada z prezentem na imprezę urodzinową Lecha.

GBM MODERATOR BLOGA  19 #40 14.12.2011 09:56

Ja mam tylko pytanie do Krogulca:

Czemu coraz częściej pojawiają się takie komentarze, które są stekiem bzdury i krzywdzą, wyzywają i obrażają innych ludzi. Czemu polityka komentarzy, pozwala na takie malkontenckie i chorobliwe komentarze detoxxa ?
W takich chwilach, jak ta - zastanawiam się czy komentarze niezalogowanych osób mają w ogóle jakikolwiek sens na dobrych programach...

...kosztują nas tyle nerwów, złych emocji i naprawdę ciężko je olać ;)

Pozdrawiam.

ichito   11 #41 14.12.2011 10:11

Byłem na studiach, kiedy wprowadzono stan wojenny...nie miałem telefonu, więc nie słyszałem "braku sygnału" ani "rozmowa kontrolowana"...pamiętam tylko "generała J." który monotonnym głosem co jakiś czas wygłaszał w telewizji swoje oświadczenie. Pomyślałem, k.... - co jest?!", bo w radio było to samo...
Zaczynało do mnie docierać, że nie jest dobrze, gdy z okna na pobliskim skrzyżowaniu (to droga wylotowa z Krakowa) zobaczyłem żołnierzy i 2 wozy pancerne, które blokowały wyjazd z miasta...
To, że nie jest to "zabawne" dotarło, kiedy odwołano na miesiąc jakoś zajęcia, a po ich wznowieniu pojawiać się zaczęli panowie w zielonych mundurach, którzy na zajęciach wymagali podpisów na liście uczestniczących...i nagle okazało się, że mam w grupie Lenina, Breżniewa, Gierka, Kanię i podobnych "bohaterów" tamtych czasów...
O tym, że na ulicach lali pałami albo, że samochody z działkami wodnymi robiły na przystankach tramwajowych "naloty" na wysiadających pasażerów nie wspomnę...nie wspomnę o ludziach ściganych przez SKOTy po osiedlach...a łzach, kiedy opadła cię chmura gazów wystrzelonych w tłum ludzi...nie wspomnę o wielu innych rzeczach, które z tamtych czasów przychodzą na myśl...
Dla wielu to "bzdety"...nic wartego uwagi...i nie chodzi o ciągłe rozdrapywanie ran...dla wielu to wciąż żywe wspomnienia, których nie zakrzyczą bzdurne komentarze.

  #42 14.12.2011 11:11

ok 15% Polaków nie ma już tel. stacjonarnego. Bo nie opłaca się bulić 40zł za napięcie w drucie.

corrtez   11 #43 14.12.2011 11:17

To jest historia i tyle. Powinnismy sie z niej uczyc by nie popelniac tych samych bledów.

Do wszystkich którym ten wpis nie pas,i nie musicie go czytac macie wolna wole. Gdyby nie tamte wydarzednia nie mielibyscie wyboru co chcecie czytac czy ogládac.
A taki detoxx to powininen sie zrelaksowac bo dostanie zawalu albo jakas zylka mu peknie... ;)

  #44 14.12.2011 12:11

Krótko i na temat... czytam tak sobie te Wasze pseudo-komentarze i powiem tylko tyle: mnie Wasza opinia NIE obchodzi, nie obrazilem nikogo a to Wy obrażacie mnie. Niczego nie palę, mam 52 lata i doskonale pamietam tamte czasy, mnie też wywlekano z domu, odwiedzano znienacka, również byłem w Solidarności, itd., itd. Jak sie coś komuś nie podoba, to niech nie czyta, proste? Myślę że proste!
Mnie nie interesuje Wasza pinia na mój temat więc sobie darujcie wszelkie docinki, zrozumiano?!! Zachowujecie sięjakbyście zjedli wszystkie rozumy a jesteście g....mi bez wychowania, i tyle. Więcej szacunku dla człowieka a tym bardziej dla starszego.
Ja się tylko ustosunkowałem do tego że temat zupełnie NIE PASUJE do portalu o tematyce komp., bo jak tak dalej pójdzie to dzisiaj ktoś napisze o gotowaniu a jutro o tym jak naprawić samochód. Inne szanujące się portale KASUJĄ wpisy które nie są na temat, zresztą Regulamin tegoż portalu/vortalu/ (czy cokolwiek to jeszcze jest) sam mówi iż wpisy nie na temat są usuwane na bieżąco.
Sami krytykujecie admina Tomka B i obrażacie go tak niewybrednie że aż mdli a tutaj jesteście tacy święci? Redakcja zupełnie zapomniała o tym, jaknalezy prowadzić portal, panuje tu bajzel a DP sięgnęło dna, i to tak mulistego że już nigdy ccyba nie powróci do dawnej świetności, no chyba żę część ekipy zostanie wymieniona.
Co do tamtych czasów to ja wiem że było źłe ale powtarzam raz jeszcze: po jaką ch...rę było to wszystko, po ginęłi ludzie skoro teraz jest taka bieda i zamiast pachołków ZSRR nasz pseudo-rząd jest pachołkiem brukseli przy wsparciu polsko-języcznych mediów?
To tyle ode mnie, możecie gadać co Wam się podoba, Wasze obelgispływają po mnie. Możecie mnie blokować bo wiem że nie opublikujecie tego wpisu udowadniając tylko jaka u Was (wybiórcza) cenzura panuje.
Jeszcze jedno... Szkoda że moje poprzednie wpisy zostały obcięte o kilka najważniejszych zdań, moje wypowiedzi są teraz w innym świetle niż być powinny, więc co-poniektorzy pozwalaja sobie na co im się podoba.
O moje zdrowie się nie martwcie, mam doskonałe zdrowie, martwcie się o siebie a szczególnie niech autor tego żałosnego wpisu pomyśłi nad wizyta u lekarza, bynajmniej nie ogólnego.
a pan, Panie PANGRYS... zamiast tykać mnie i obrażać, to idź Pan lepiej na dietę, potem na grzyby i na spacer, to Panu dobrze zrobi! i wiecej kultury dla starszego !

WIEM że ten wpis nie zostanie opublikowany ale przypnajmniej powiedziałem to co chciałem, niech Redakcja sobie poczyta jakie opinie są na Wasz temat, takiej CENZURY jak u Was tona świecie nie ma, nawet w Chinach Ludowych!
żegnam

Banan   10 #45 14.12.2011 13:45

@zxt

Twój komentarz bardziej pasuje tu http://www.my-mobile.com.pl/index.php/2011/12/13/w-2012-roku-orange-zastapi-mark.../ . Bo pod tym wpisem nie widzę związku chyba, że coś przeoczyłem.

Krogulec REDAKCJA  20 #46 14.12.2011 14:34

@GBM: Jak wywalamy to wrzeszczą, że cenzura, jak zostawiamy to też źle :P


@detoxx: "żegnam"

Trzymamy za słowo.

  #47 14.12.2011 14:57

CENZURA to mało powiedziane, żaden portal nie ma tak rygorystycznych i bliżej nie określonych zasad publikacji komentarzy chociaz z drugiej strony patrząc na ostatnie felietony na głównej stronie a w szczególności niektóre wulgarne i obraźliwe komentarze trudno się połapać, co w końcu wolno pisać a co nie.

corrtez   11 #48 14.12.2011 16:07

Ciekawe ze najbardziej marudza ci co nie maja konta na DP. Zaluzcie sobie konto i bedziecie sobie mogli pisac co sie podoba (no prawie:) a nie przychodzicie tu trollowac i marudzic jaki to portal be...

  #49 14.12.2011 17:06

Co się tutaj dzieje?! Najpierw wpis na temat, który kompletnie nie ma nic wspólnego z tematyka portalu, potem jakiś nawiedzony 'detoxx' snuje swoje dywagacje, a na dodatek inni zamiast zignorować zarówno cały ten wpis oraz wypociny jegomościa to wdają się w jakieś dyskusje z których nic nie wynika.
Ja nie taki portal 'DobreProgramy.pl' pamiętam, kiedyś wasz poziom stał na wyższym poziomie i nidgy nie pozwolilibyście na publikację zarówno postu o PRLu który nie obchodzi nikogo kto lubi komputery jak i tym bardziej jakiegoś oszołoma co wszystko wie najlepiej, nie mówiąc już o plublikacji na stronie powitalnej subiektywnych esejów w miejsce normalnych newsów.
Weźcie się wreszcie w garść i ogarnijcie, zacznijcie pracować tak jak kiedyś to może zyskacie szersze grono czytelników, bo ja na razie to ciemno widzę Waszą przyszłość, wszystko wskazuje na to że nie dociągniecie do 10 urodzin

walker13150   4 #50 14.12.2011 17:55

@detoxx: " bo jak tak dalej pójdzie to dzisiaj ktoś napisze o gotowaniu a jutro o tym jak naprawić samochód"
Przecież takich wpisów już cała kupa była :]

zoso71   8 #51 14.12.2011 19:47

@detoxx - sam sobie wystawiasz laurkę, marną laurkę, a na nas zrzucasz winę.

"Krótko i na temat..." Krótko? Nikt tutaj nie napisał więcej niż ty...
Nasza opinia ciebie nie obchodzi, ale czujesz się obrażony? Masz z tego jakąś satysfakcję czy jak? Innej możliwości nie widzę jeśli piszesz zaraz coś takiego: "Jak sie coś komuś nie podoba, to niech nie czyta, proste? Myślę że proste!".
"Mnie nie interesuje Wasza pinia na mój temat więc sobie darujcie wszelkie docinki," to jest sprzeczność logiczna. Nie interesują, ale czytasz. Nie obchodzi, ale już drugi raz o tym wspominasz w jednym komentarzu.
"jesteście g....mi bez wychowania," - wg mnie ludzie dobrze wychowani nie używają takiego języka...
Czy ja dobrze odnoszę wrażenie, że toja kolejna wypowiedź jest bardzo subiektywna? Jeśli tak, kliknij Ctrl+F i wpisz dwa hasło: "subiektywnych wypocin"...
Tak oto dotarłem do połowy kolejnego twojego komentarza. Wybacz, nie mam ochoty dalej czytać i komentować, bo spodziewam się dokładnie tego samego co powyżej....

  #52 14.12.2011 20:07

jak w tytule, kompletnie jestem zażenowany, nie tylko samym wpisem ale i reakcją osób tutaj wypowiadających się z których każda bryluje przed resztą i popisuje się swoją kulturą osobistą i inteligencją a na niejakim detoxxie (kimkolwiek on jest) nie zostawia suchej nitki - dajcie sobie wreszcie święty spokój, odpuśćcie wszyscy ten temat bo tylko pogrążacie się coraz bardziej, dajcie ju spokój, wyłaczcie kompy i zróbcie coś pożytecznego dla kraju który tak kochacie albo obejrzyjcie jakiś film :/

olmeca   11 #53 14.12.2011 23:02

Ha ha! Udalo mi sie trafic - detoxx okazal sie styropianowym kombatantem. Nalezales do "S" to sorry, ale od kilku dni slysze jak to z Was beda kombatantow robic za to spanie na styropianie i obalanie ustroju. Czlowieku zamiast wypisywac swoje brednie usiadz w bujanym fotelu, zaparz ziolek i bujaj sie spokojnie ogladajac lecace wspominki w tv, zamiast bic piane w komentarzach.

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #54 15.12.2011 06:40

Jak tu miło i przyjemnie. Same czułe słówka. Ale ja nie o tym. Chciałem tylko nadmienić, że ja 30 lat temu to nie byłem jeszcze planowany. Choć pod koniec stanu wojennego to miałem już prawdopodobnie wykształcone kończyny dolne i górne oraz całą resztę i myślę, że z niecierpliwością czekałem aż ujrzę światełko w tunelu. To co było potem nie spełniło jednak moich oczekiwań...Ale nie będziemy się tutaj rozczulać. A teraz idę posłuchać Detox-u. HotZlot wciąż żywy... :) Yeahhh...

command-dos   17 #55 15.12.2011 07:41

ktoś chyba nie czytał: http://www.dobreprogramy.pl/Ryan/Chiny-bez-mala,23991.html
aż ciśnie się na usta: http://www.youtube.com/watch?v=3FMp9Ec3pcY

Też nie jestem najmłodszy, podejrzewam że połowę żywota mam już za sobą ;) ale to co tu się wyrabia... ktoś tu żąda szacunku dla starszyzny, ale sam nie potrafi dać przykładu młodszemu: "jak tych debili co się przebierają co roku jako ZOMO żeby dzięki temu zaliczyć semestr bo we łbach mają siano i nic nie umieją.
Podsumowując ten wpis oraz Wasz poziom: rzyg! ...i to na odległość co najmniej 1.5 metra :(" - nieźle, jak na 52-latka ;) pewien student, szturchnięty w autobusie, powiedział: "Trochę kultury, k...wa!". Podsumowując: "żądasz czystości, zachowaj ją sam!" - pamiętasz takie slogany? To sobie @detoxx przetłumacz na swoje...

GBM MODERATOR BLOGA  19 #56 15.12.2011 09:32

@Krogulec: Heh, to fakt :P - aczkolwiek w przyroście trolli w ostatnich miesiącach, to imho sugerowałbym zablokowanie komentarzy niezalogowanym userom.

Bo co jak co, ale tekst detoxxa do Pangrysa - był poniżej pasa. Nie da się już tego tolerować...

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #57 15.12.2011 10:35

Ależ ja wiem że muszę przejść na dietę. :D :D
Zauważyliście że upadek DP i wszelakie zło płynące z Vortalu, opisują tylko userzy niezarejestrowani ??
Dziwy nad dziwami :) Nie ma to jak brak cywilnej odwagi .

GBM MODERATOR BLOGA  19 #58 15.12.2011 19:14

@Pangrys: Dokładnie, brak cywilnej odwagi i nie tylko ... :)

tomson66   7 #59 15.12.2011 20:35

Tak, wszystko pamiętam. Nie było nic ale mieliśmy czas dla siebie i jeszcze jedno, może najważniejsze. Byliśmy Ludźmi.

ichito   11 #60 16.12.2011 04:16

@tomson66
"Tak, wszystko pamiętam. Nie było nic ale mieliśmy czas dla siebie i jeszcze jedno, może najważniejsze. Byliśmy Ludźmi."
No właśnie...i niech ten cytat będzie podsumowaniem dla dyskusji.