Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Wdrażam Windows 8 w miejsce XP, cz. 4

W pierwszej części opisałem działanie Asystenta Uaktualnienia systemu i mały problem z ustaleniem kto może a kto nie może skorzystać z oferty upgrade w obniżonej cenie.Część druga to opis na gorąco, nie tylko moich, wrażeń z pierwszego kontaktu z nowymi okienkami. Wpis z numerem 2 i pół to luźny, weekendowy opis zawartości pudełek z oprogramowaniem i dyskami SSD.Cześć trzecia dotyczyła problemów, które nazwałem fochami sprzętowymi.

Dziś o tym jak rozwiązałem problem z niepoprawną instalacją programu Poczta z pakietu Podstawowe programy Windows 2012 oraz o próbie skontaktowania się z pomocą techniczną w sprawie uszkodzonego nośnika instalacyjnego.

Problem z podstawowymi programami Windows 2012

Krótkie przypomnienie, próby instalacji pakietu w/w oprogramowania zakończyły się takimi komunikatami błędu:

Przez kilka godzin szukałem na różnych stronach i forach opisów w jaki sposób można poradzić sobie z takim problemem. Kody błędów nie były pomocne. Wszystkie proponowane rozwiązania nie działały. W kilku miejscach zalecano instalację innej wersji tego pakietu. Ostatecznie udało mi się znaleźć i ściągnąć (wszystko ze stron mających w adresie microsoft.com) takie wersje instalacyjne:

Wygląda na to, że fragmentacja nie jest tylko problemem Linuxów i Androida…
Próbowałem po kolei (stare czasy mi się przypomniały, jak kombinowałem z ręczną instalacją pakietów w Slackware). Pierwsza próba zakończyła się jeszcze innym błędem:

W końcu, instalator jednej z wersji, zakończył swoją pracę bez błędu. Moja radość nie trwała jednak długo:

Ostatecznie udało się zainstalować i uruchomić wersję 15.4.3555.0308. Wystąpił tylko mały w sumie problem z uruchomieniem na koncie użytkownika:

Rozwiązałem go zmieniając typ tego konta na Administrator, przeinstalowałem pakiet, uruchomiłem i zmieniłem typ konta na Użytkownik standardowy. Działa.

Próba skontaktowania się z pomocą techniczną

Mam nadzieję, że pamiętacie, z poprzedniej części, że jedna z płyt instalacyjnych okazała się uszkodzona i komputery nie chciały z niej bootować. Doszedłem do wniosku, że skontaktuję się z pomocą techniczną i zapytam o możliwość reklamacji tego nośnika.
Wszedłem na stronę internetową Pomocy Technicznej:

Wybrałem produkt i temat:

Wybrałem rozwiązanie:

Trafiłem nie do końca tam, gdzie chciałem trafić więc jeszcze raz kliknąłem w link do pomocy technicznej:

O! ten temat wydaje się pasować do mojego pytania, klikam dalej:

Niestety… Znowu odsyłają mnie do pomocy technicznej:

Trafiłem ponownie na ekran, który już wcześniej widziałem, wybrałem to samo co poprzednio:

Tym razem trafiłem gdzieś indziej:

Wybrałem produkt:

Określiłem opcje:

Wybrałem temat:

…podtemat:

Lekko zgłupiałem czytając dostępne opcje na następnym ekranie:

Opcja "pomoc" - pomocną nie była:

Trafiłem do opisu rodzajów umów profesjonalnej pomocy technicznej ale doszedłem do wniosku, że to nie dla mnie bo ja chcę wyłącznie zapytać o reklamację/wymianę uszkodzonego nośnika:

Wróciłem więc do poprzedniego okna, gdzie wybrałem ostatnią opcję (czyli bez umowy):

W następnym kroku zapoznano mnie z cennikiem, na widok, którego witki mi opadły, więc wybrałem opcję "Za darmo":

"Za darmo" okazało się być niczym innym jak forum dyskusyjnym:

W tym momencie po prostu wymiękłem. Jedyne co przyszło mi do głowy, to, że Franz Kafka był podróżnikiem w czasie, który też spróbował z pomocy technicznej Microsoft skorzystać. 

windows oprogramowanie porady

Komentarze

0 nowych
Semtex   17 #1 29.11.2012 18:38

Hmmm, nie żeby ten tego ale czy nie byłoby szybciej telefonicznie?? ;)

underface   14 #2 29.11.2012 18:40

czyli co pewnie trzeba to załatwić telefonicznie? bo z tego co widać strona pomocy technicznej to internetowy labirynt

januszek   18 #3 29.11.2012 18:40

@semtex: Masz rację. Jutro, jeśli znajdę gdzieś w ulotce dołączonej do pakietu z oprogramowaniem jakiś numer telefonu to oczywiście zadzwonię ;)

Semtex   17 #4 29.11.2012 18:46

@underface
Coś Ty, strona pomocy MS odzwierciedla sposób nawigacji w Modern, nigdy nie wiesz gdzie wylądujesz :P :D

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #5 29.11.2012 18:54

Oj tam semtex czepiasz się szczegółów :)
jednym zdaniem - bardzo pomocna ta pomoc :)

Semtex   17 #6 29.11.2012 18:56

@Shak
Szczegóły tworzą obraz całości ;)

przemor25   14 #7 29.11.2012 19:17

Czy przy próbie instalacji pakietu nie pojawiała Ci się informacja o zainstalowaniu http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=21 przed instalacją Windows Live 2012?
Parę Ósemek już wdrażałem razem z tym pakietem i takich cyrków jeszcze nie doświadczyłem na swojej skórze :D

Vanshei   14 #8 29.11.2012 19:20

http://support.microsoft.com/kb/326246/pl#OEM
google i wymiana nośnika windows ;)

djDziadek   16 #9 29.11.2012 19:37

@Vanshei - chyba również nie wpadłbym na takie rozwiązanie, bo przecież po to jest witryna pomocy, aby pomóc ;)

Vanshei   14 #10 29.11.2012 19:44

No zazwyczaj po to jest ale czasem znalezienie czegoś przez wyszukiwarkę danej witryny to męka dlatego polecam szukanie przez Google z dopiskiem site: :)

parasite85   7 #11 29.11.2012 21:36

I jak tu ufać wyszukiwarce MS skoro na ich własnej witrynie konkurencja działa lepiej......brak słów

  #12 29.11.2012 22:10

Jak wykonać kopię zapasową dla 8 ?

edelmann   11 #13 29.11.2012 23:07

Nie wiem kto pisał ten post, czy power user czy essential user, ale raczej to drugie, ja nigdy nie miałem problemu z zainstalowaniem wersji Windows Live, nawet w wersji rozwojowej Windows 8 ani teraz w pełnej wersji Win8 Pro, kolego byłeś w jednym monencie blisko odnośnie znalezienia pomocy technicznej, ponieważ, jest jeszcze darmowy chat, oraz e-mail. pomoc@microsoft.com lub udając się pod ten adres: http://support.microsoft.com/contactus/?ln=pl tam trzeba wybrać - rozwinąć listę: Sprzedaż, licencje i pytanie ogólne, jest tam do wyboru chat z obsługą klienta, telefon lub e-mail, wystarczy trochę poszukać. Co do Windows Live to co najmniej dziwne, nigdy na Windows 8 nie miałem takich problemów. Masz zainstalowany Net Framework? kolego narobiłeś szumu, a prawdopodobnie odpowiedź leży w zasięgu ręki.

Autor edytował komentarz.
januszek   18 #14 30.11.2012 06:48

Hehe :) Jestem takim masta-userem, że pakiet Live instaluje bez NetFramework ;P Uważne oglądniecie zamieszczonych tu obrazków (a lepiej: dokładne przeczytanie tej i poprzednich części) powinno jednak rozwiać wątpliwości w tej sprawie ;)

@Vanshei: To co wkleiłeś dotyczy wymiany nośników OEM... ;)

O4i   11 #15 30.11.2012 07:11

Można tak, lub można też wejść na thunderbird.pl i ściągnąć normalnego klienta pocztowego, wiecie takiego, który się instaluje, a nawet działa. :D

januszek   18 #16 30.11.2012 08:13

@O4i: Myślę o takim rozwiązaniu :)

Vanshei   14 #17 30.11.2012 10:21

@januszek niżej jest napisane
"Wymiana nośników dla użytkowników końcowych będących klientami producentów systemów"
Czyli chyba dobrze wkleiłem ;)

januszek   18 #18 30.11.2012 10:41

@Vanshei: To sprawdź jeszcze definicję "producenta systemów" ;)
ps po za tym, nasza w tym pod-wątku dyskusja wydaje się być bezcelowa bo skorzystałem z linka podanego przez kolegę power usera edelmanna i próbowałem skorzystać z opcji czat (nie udało się), wysłałem więc maila ;)

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #19 30.11.2012 16:59

Co jak co, ale programu Microsoftu nie powinny mieć żądnego problemu z działaniem na danym Windows. Widzę, że też chciałeś skorzystać z pomocy technicznej. Gratuluję Ci wytrwałości ja skończyłem próbę skorzystania z pomocy technicznej znacznie wcześniej ;)

januszek   18 #20 30.11.2012 18:37

Odpisali mi :) Niestety, czuję w kościach, że nie będzie prosto, bo z treści odpowiedzi wnioskuję, że Oni są przygotowani do obsługi reklamacji pakietów nabytych w ich kanale sprzedaży konsumenckiej ;)