Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)
@januszekWdrażam Windows 8 w miejsce XP, cz. 4

Wdrażam Windows 8 w miejsce XP, cz. 4

29.11.2012 19:33, aktualizacja: 01.12.2012 14:39

W pierwszej części opisałem działanie Asystenta Uaktualnienia systemu i mały problem z ustaleniem kto może a kto nie może skorzystać z oferty upgrade w obniżonej cenie. Część druga to opis na gorąco, nie tylko moich, wrażeń z pierwszego kontaktu z nowymi okienkami. Wpis z numerem 2 i pół to luźny, weekendowy opis zawartości pudełek z oprogramowaniem i dyskami SSD. Cześć trzecia dotyczyła problemów, które nazwałem fochami sprzętowymi.

Dziś o tym jak rozwiązałem problem z niepoprawną instalacją programu Poczta z pakietu Podstawowe programy Windows 2012 oraz o próbie skontaktowania się z pomocą techniczną w sprawie uszkodzonego nośnika instalacyjnego.

Problem z podstawowymi programami Windows 2012

Krótkie przypomnienie, próby instalacji pakietu w/w oprogramowania zakończyły się takimi komunikatami błędu:

439921
439922

Przez kilka godzin szukałem na różnych stronach i forach opisów w jaki sposób można poradzić sobie z takim problemem. Kody błędów nie były pomocne. Wszystkie proponowane rozwiązania nie działały. W kilku miejscach zalecano instalację innej wersji tego pakietu. Ostatecznie udało mi się znaleźć i ściągnąć (wszystko ze stron mających w adresie microsoft.com) takie wersje instalacyjne:

439924

Wygląda na to, że fragmentacja nie jest tylko problemem Linuxów i Androida… Próbowałem po kolei (stare czasy mi się przypomniały, jak kombinowałem z ręczną instalacją pakietów w Slackware). Pierwsza próba zakończyła się jeszcze innym błędem:

439926

W końcu, instalator jednej z wersji, zakończył swoją pracę bez błędu. Moja radość nie trwała jednak długo:

439928

Ostatecznie udało się zainstalować i uruchomić wersję 15.4.3555.0308. Wystąpił tylko mały w sumie problem z uruchomieniem na koncie użytkownika:

439930

Rozwiązałem go zmieniając typ tego konta na Administrator, przeinstalowałem pakiet, uruchomiłem i zmieniłem typ konta na Użytkownik standardowy. Działa.

Próba skontaktowania się z pomocą techniczną

Mam nadzieję, że pamiętacie, z poprzedniej części, że jedna z płyt instalacyjnych okazała się uszkodzona i komputery nie chciały z niej bootować. Doszedłem do wniosku, że skontaktuję się z pomocą techniczną i zapytam o możliwość reklamacji tego nośnika. Wszedłem na stronę internetową Pomocy Technicznej:

439934

Wybrałem produkt i temat:

439936

Wybrałem rozwiązanie:

439938

Trafiłem nie do końca tam, gdzie chciałem trafić więc jeszcze raz kliknąłem w link do pomocy technicznej:

439940

O! ten temat wydaje się pasować do mojego pytania, klikam dalej:

439942

Niestety… Znowu odsyłają mnie do pomocy technicznej:

439944

Trafiłem  ponownie na ekran, który już wcześniej widziałem, wybrałem to samo co poprzednio:

439946

Tym razem trafiłem gdzieś indziej:

439948

Wybrałem produkt:

439950

Określiłem opcje:

439952

Wybrałem temat:

439954

…podtemat:

439956

Lekko zgłupiałem czytając dostępne opcje na następnym ekranie:

439958

Opcja "pomoc" - pomocną nie była:

439960

Trafiłem do opisu rodzajów umów profesjonalnej pomocy technicznej ale doszedłem do wniosku, że to nie dla mnie bo ja chcę wyłącznie zapytać o reklamację/wymianę uszkodzonego nośnika:

439962

Wróciłem więc do poprzedniego okna, gdzie wybrałem ostatnią opcję (czyli bez umowy):

439964

W następnym kroku zapoznano mnie z cennikiem, na widok, którego witki mi opadły, więc wybrałem opcję "Za darmo":

439966

"Za darmo" okazało się być niczym innym jak forum dyskusyjnym:

439968

W tym momencie po prostu wymiękłem. Jedyne co przyszło mi do głowy, to, że Franz Kafka był podróżnikiem w czasie, który też spróbował z pomocy technicznej Microsoft skorzystać.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)