Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

(ZIP cz.2) Uzyskałem dostęp do ZIP w NFZ

W poprzedniej części opisałem moje wrażenia po tym jak dowiedziałem się, że NFZ uruchomił Zintegrowany Informator Pacjenta (ZIP).

Dziś odwiedziłem wrocławski oddział NFZ (raptem tylko dwie godziny wyjęte z dnia roboczego) gdzie dostałem dane dostępowe do ZIP:

W środku ośmiocyfrowy (pewnie, żeby „ułatwić” jego zapamiętanie) login i jednorazowe hasło typu małe literki, duże literki, cyferki. Uruchomiłem przeglądarkę, wpisałem adres: https://zip.nfz.gov.pl/ap-portal/ i dane do logowania z koperty. Po pierwszym zalogowaniu się do tego systemu trzeba zmienić hasło. Wygenerowałem sobie 32 znakowe, składające się z kombinacji małych, dużych liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Okazało się, że nie jest dobre hasło:

Ok – pomyślałem, spróbujemy bez znaków specjalnych. Okazało się, że to też nie jest dobre hasło:

Jak widać, tym razem dostałem łopatologicznie wyłożone co ma zawierać hasło oraz co może zawierać hasło. Zgodnie więc z tymi wytycznymi wygenerowałem sobie następne 32-znakowe hasło.

W następnym etapie wyświetlono mi taką informację:

Cała ta informacja sprowadza się do: albo podasz nam adres mailowy i pozwolisz go przetwarzać albo będziesz musiał przyjechać do nas jeśli zapomnisz hasła. Zdecydowałem, że podam adres mailowy.

Na następnej stronie musiałem wyrazić dwie zgody na: "Zgoda na przetwarzanie adresu email" oraz "Zgoda na awaryjną zmianę hasła za pośrednictwem poczty elektronicznej". Ta jest zależna od wyrażenia zgody na pierwszą.

W ramach "wyrażania" pierwszej zgody, co dzieje się na kilku ekranach, podajemy adres mailowy (dobrze, że można adres podać w googlemailowym formacie rozszerzonym, np: adres+costam@gmail...), system na podanego maila wysyła kod autoryzacyjny, który musimy potem wkleić do formularza. Na końcu trzeba tylko podać ponownie hasło. I już, pierwsza zgoda udzielona.

"Wyrażanie" drugiej zgody to także droga przez kilka ekranów na których musimy ustawić "Pytanie i odpowiedź (1)" oraz "Pytanie i odpowiedź (2)". Pytania i odpowiedzi wymyślamy sobie sami. Muszą być dwa... Po ustawieniu pytań wystarczy już tylko (czwarty raz w tej sesji) podać hasło. Druga zgoda została udzielona.

Skoro konfiguracja zakończona to czas najwyższy aby wreszcie skorzystać z systemu. Zacząłem od zakładki "Twój portal" w której to zalogowany użytkownik może dowiedzieć się takich ciekawych rzeczy:

W zakładce „Gdzie się leczyć” skorzystałem z wyszukiwarki "Pomoc medyczna w nagłych przypadkach". W NFZ mają moje dane, w tym adres. Powinni więc wiedzieć, że jestem z Wrocławia. Mimo to wyszukiwarka domyślnie podpowiedziała mi „Łódź”. Tak czy owak i tak aby zacząć wyszukiwanie trzeba wybrać: "Województwo", "Powiat" i (opcjonalnie) "Miejscowość" oraz "Nazwę świadczeniodawcy". Wynikiem wyszukiwarki była lista adresowa placówek medycznych w moim mieście.

Sukcesu nie odniosłem w zakładce „Rejestr usług medycznych” – a to właśnie miała być esencja całego tego systemu. Wyszukiwarka „Świadczeń medycznych”, mimo tego, że ustawiałem różne okresy i próbowałem wpisywać różne dane zawsze odpowiadała wynikiem „brak danych”:

Podobnie odpowiadała wyszukiwarka „Recept refundowanych”. Cokolwiek nie wpisałem, kończyło się brakiem danych:

Dlaczego tak jest? Otóż zgodnie z informacją na stronie głównej dane są aktualizowane raz na dobę. Dlatego indywidualne informacje pojawią się dopiero po upływie co najmniej 24h godzin od wygenerowania loginu i hasła. Dodatkowo, o czym też trzeba pamiętać najnowsze dane pojawią się dopiero po tym kiedy NFZ otrzyma je od świadczeniodawcy, na co ten z kolei ma termin do 2 miesięcy. Same dane i tak mogą potem ulegać zmianom np. wtedy kiedy świadczeniobiorca dostarczy do NFZ korekty...

Na zakończenie taka uwaga - stojąc w kolejce do okienka, w którym potwierdza się tożsamość i uzyskuje dane dostępowe, zauważyłem, ze deklarację o przyznanie dostępu wypełniają ludzie, którzy na moje oko i z racji swojego wieku, nie wyglądają na Nerdów. Dla takich ludzi 8 cyfrowy login i pseudobezpieczne hasło mogą okazać się barierą nie do przebicia. O ile w ogóle uda im się samodzielnie ogarnąć Internet...  

inne

Komentarze

mundex  04.07.2013 15:06 #1

Tak się zastanawiam, po co mi zaufany profil ePUAP skoro przy rejestracji z ZIP'ie muszę dumać i znów potwierdzać to, co już potwierdzone. Na platformie ZUS PUE zaufany profil ePUAP był wystarczający i poszło bardzo sprawnie (o dziwo :)

januszek  04.07.2013 15:09 #2

@mundex: Ruch to zdrowie :)

Axles  04.07.2013 15:27 #3

Mimo, że zarejestrowałem się po twoim 1 wpisie teraz się zastanawiam czy ma sens jechać po loginy/hasła zwłaszcza, że w tak pięknych godzinach przyjmują 8-16 ...

cabis  04.07.2013 15:34 #4

Co loginu i hasła to akurat uważam za bardzo dobry pomysł wymuszenia skomplikowanego hasła, ponieważ dane o leczeniu to bardzo prywatna i wrażliwa sprawa. Gdyby nie było takiego wymogu to pewnie część haseł była by typu "dupa8" co bezpieczeństwu nie służy ;) Z kolei wymuszenie zmiany hasła co np. rok skutkowało by hasłami typu "kasia2012" a za rok "kasia2013" itd. Pewnie każdy admin ci powie że zwykle próby zwiększenia bezpieczeństwa są przez użytkowników odbierane jako niepotrzebne utrudnienie.
Ludzie słabo ogarniający internet pewnie i tak nie będą z tego korzystać a jeśli ktoś radzi sobie z bankowością internetową to myślę że i z tym sobie poradzi :)

patryk9200  04.07.2013 16:52 #5

Interfejs taki "Modern" :-D Przydało by się jeszcze przypinanie tych kafelków do ekranu w Windows 8 :P

A tak na poważnie- bardzo dobrze się prezentuje, interfejs wydaje się bardzo przejrzysty.

januszek  04.07.2013 17:13 #6

@mundex: IMO coś tu technicznie nie gra i nie jest prosto połączyć system ePUAP z tym. Stąd ta ściema o "danych wrażliwych" ;)

@cabis: Konkretnie zapytam. Proszę o konkretną odpowiedź. W jaki sposób, w tym przypadku, hasło "pupa8" nie służy bezpieczeństwu?

stantar (niezalogowany) 04.07.2013 19:09 #7

Mimo że login otrzymałem we wtorek, to do tej pory w rejestrze usług medycznych brak danych. Czy ZIP to kolejny bubel w wykonaniu NFZ?

cabis  04.07.2013 19:30 #8

@januszek
Bo jest krótkie i słownikowe. Czyli stosunkowo łatwe do złamania.

januszek  04.07.2013 19:45 #9

@cabis: Czy mógłbyś konkretnie napisać w jaki sposób w tym przypadku można łatwo takie hasło złamać? Oczywiście, wykorzystując jego "krótkość" i "słownikowość"?

ziupo  04.07.2013 22:41 #10

Kto w ogóle wymyślił taką nazwę i co było pierwsze, pełna nazwa czy może akronim?
Może żeby tam się cokolwiek pojawiło, to trzeba się rozchorować, trafić do lekarza, potem na izbie przyjęć, a na koniec na oddział, a i tak na koniec będzie tylko informacja o aktualizacji danych?
ePUAP nie wypalił, PUE też jakoś stoi w miejscu, sens mają chyba tylko regionalne systemy typu SEKAP, które stworzone zostały dla konkretnych zastosowań i osób, an ie dla wszystkich ot tak dla zabawy albo zabicia czasu programistów ;)
Btw zaszyfrowane 128bitowym RC4 i jak tu traktować poważnie oburzenie polityków na PRISM, skoro sami podsuwają im takie dane na tacy.

januszek  05.07.2013 08:40 #11

Dziś sprawdziłem i wyświetlają się wpisy w "Świadczenia medyczne" (chociaż ostatni jest z 2009). Znalazłem nawet wpis, który mi się bardzo nie podoba bo wynika z niego, że pewien stomatolog dwa razy dostał kasę za wyrwanie zęba, raz zapłaciłem mu ja a drugi raz zapłacił mu NFZ... Wpisów w "Recepty refundowane" nadal nie ma.

GL1zdA  05.07.2013 11:06 #12

Ja mam zamiar założyć konto za około dwa tygodnie - hurtowo dla całej rodziny, żeby nie stali w kolejkach. Wkurza brak logowania profilem zaufanym - każdy nowy system powinien na to pozwalać.

januszek  05.07.2013 12:24 #13

@GL1zdA: Każdy z rodziny będzie musiał stawić się osobiście, z dowodem tożsamości, w odpowiednim okienku w oddziale NFZ.

Co do logowania poprzez ePUAP - opinie są różne, na stronach GIODO(1) przeczytałem, że ten system spełnia dwa warunki. Pierwszy: w systemie ZIP są jedynie dane tych pacjentów, którzy sami zdecydowali, że chcą mieć elektroniczny dostęp do systemu, potwierdzając przy tym swoją świadomość zagrożeń. Drugi: w bazie ZIP nie ma danych, umożliwiających identyfikację osób.
ePUAP identyfikuje konkretną osobę i pewnie dlatego nie może być wykorzystany do logowania się do ZIP.
Nie rozumiem jednak dlaczego aby potwierdzić swoje zgłoszenie nie mogę skorzystać z ePUAP, tylko musze osobiście. Login/hasło mogą mi przecież wysłać na adres mailowy podany w podpisanym profilem ePUAP zgłoszeniu zamiast w bezpiecznej kopercie. Ba, co stoi na przeszkodzie aby np: login wysłać sms-emem a jednorazowe hasło mailem?

(1) http://www.giodo.gov.pl/259/id_art/6358/j/pl

kratka (niezalogowany) 05.07.2013 15:41 #14

Ja odebrałem w środę kopertę i do tej pory nie mogę się zalogować. Login i hasło są czytelnie wydrukowane i słownie opisane, ale ich system ich nie przyjmuje, a tym samym nie mogę nawet dojść do etapu zmiany hasła. Wogóle nie doc W sobotę są dni otwarty to muszę iść po nową kopertę :(

GL1zdA  05.07.2013 15:49 #15

@januszek
Nie trzeba stawiać się osobiście. Wystarczy pełnomocnictwo.

januszek  05.07.2013 16:44 #16

@GL1zdA: Pewny jesteś? Pytam bo OIW to nie ma konkretnych regulacji w tym zakresie a jak znam mentalność urzędniczą to działa u nich zasada totalnej nieufności ;)

adam9870  06.07.2013 22:35 #18

Na co to komu?

Anonim (niezalogowany) 07.07.2013 14:26 #19

Bardzo ciężko jest zalogować się na zip.nfz.gov.pl. Utopia. !!!!!!!

drs (niezalogowany) 09.07.2013 17:24 #20

Znalazłem nawet wpis, który mi się bardzo nie podoba bo wynika z niego, że pewien stomatolog dwa razy dostał kasę za wyrwanie zęba, raz zapłaciłem mu ja a drugi raz zapłacił mu NFZ

A widzicie?! znaczy ze system działa! do tej pory wyłapanie takiego wyłudzenia nie było możliwe -przed tym właśnie środowisko lekarskie broni się najbardziej...używają haseł inwigilacji i ochrony prywatności a summa sumarum chodzi o kasę.

Anonim (niezalogowany) 10.07.2013 14:41 #21

Nareszcie ukruci się złodziejstwo w Służbie Zdrowia.Szkoda,że tak pózno.

nitro2012  10.07.2013 21:26 #22

Ja się tak zastanawiam czy mogę wysłać wniosek (przez tą stronę) do NFZ we Wrocławiu, a pójść po kopertę z danymi do Opola (bo np. byłem przypadkiem - jestem często gęsto a do Wrocławia mi się nie chce gnać czy do Wałbrzycha).

Czy w takim razie tam gdzie się wskazuje oddział podać NFZ w woj. dolnośląskim czy w opolskim.
Czy nie będzie problemów z ich strony typu wysłał pan do wrocławia a pan chce z opola dane?

Anonim (niezalogowany) 11.07.2013 15:48 #23

Sadze ze to wielka lipa ten system jest chory -usiluje sie zalogowac i------------klops

fhhhyfchygjygj (niezalogowany) 11.07.2013 18:01 #24

Nie warto się fatygować, ten system podobnie jak cały NFZ po prostu nie działa! Po zalogowaniu pokazuje mi tylko recepty, świadczeń na moim koncie nie widać wcale choć powinno być dużo pobytów szpitalnych i wizyt u lekarzy. Nie słuchajcie tej medialnej propagandy sukcesu - kolejny pokaz indolencji, braku kompetencji i marnotrawstwo publicznych pieniędzy! Wystarczy zobaczyć wersję demo żeby wyrobić sobie opinię. W nagłówku zamiast "Świadczenia" mamy "wiadczenia" - dzieciak z gimnazjum napisałby lepiej ten program! A Prezes Pachciarz pieje z zachwytu jaki to sukces NFZ - żenada!

Zuzaki (niezalogowany) 12.07.2013 17:06 #25

Ja tam się bardzo cieszę akurat z tego systemu, bo dowiedziałam się że pewna stomatolożka wyrwała mi ząb za który zapłaciłam prywatnie 100 zł, i w tym samym dniu miałam wyrwany inny ząb, który mam!!! Nie dość więc że otrzymała kasę ode mnie, to wzięła za tę usługę z funduszu to jeszcze sfałszowała moją kartę i tez wzięła za to kasę!!! To już sprawa dla prokuratury a nie tylko dla funduszu. czytając wiele stron o ZIP w ostatnich dniach zauważam ze to właśnie stomatolodzy jak na razie mają najwięcej nakombinowane. Cholernie się cieszę że te informacje są nam udostępnione bo na pewno ukróci to takie praktyki, tego się to całe białe towarzystwo bało!
Co do całej procedury rejestracji i stopnia komplikacji haseł to też popieram to są dane wrażliwe i nie może nikt inny odebrać hasła startowego, ani te dane nie mogą być zabezpieczone czteroma znakami. ktoś kto ma pojęcie o ochronie danych osobowych nie powinien na to narzekać, a tu mamy do czynienia z ochroną danych wrażliwych które należy chronić szczególnie. Logiczne jest ze zanim system załaduje dane do profili przy tej ilości danych musi to potrwać co jest zaznaczone na stronie NFZ wiec nie rozumiem rozgoryczenia. Ton artykułu wiec nietrafiony.

stasia.m (niezalogowany) 14.07.2013 09:51 #26

bardzo proszę o wskazówki bo ja próbuje się od kilku dni zalogować ale nic z tego

Pozdrawiam

Anonim (niezalogowany) 15.07.2013 13:59 #27

Z logowaniem są kłopoty. Trzeba BEZWZGLEDNIE coś z tym zrobić.

mz (niezalogowany) 17.07.2013 11:13 #28

Pomyliłem hasło (raz) przy kolejnej akcepatacji ( pytania do awaryjnej zmiany hasła). System mnie wylogował i od tej pory nie moge sie zalogowac - mam komunikat o złym haśle , mimo ze wczesniej trzy razy autoryzowałem nim kolejne zgody. Kontakt telefoniczny - zerowy . Konsultant na linii NFZ wie o systemie mniej niż ja , podał inny numer telefonu. Fajnie, ale ten numer nie odpowiada chociaz za to nie odpowiada 24h na dobę ;))
Ktoś ma jakies namiary na żywego człowieka od ZIP w NFZ (Mazowsze jesli to ma znaczenie)

maria44 (niezalogowany) 17.07.2013 15:34 #29

Absolutne kuriozum z tym zalogowaniem sie do ZIP,chyba wszyscy w moim NFZ trzęsą portkami ze strachu i utrudniają jak mogą wejście pacjentowi do swoich zdrowotnych informacji bo naga prawda wyjdzie na jaw i ca la masa krętactw i oszustw>nie mogę się zalogować od trzech dni!!!!!!

dana19(niezalogowana) (niezalogowany) 19.07.2013 15:26 #30

CCzekam aż to będzie dograne. Szkoda czasu.

skorpioniasty (niezalogowany) 25.07.2013 18:19 #31

"Blokada konta oznacza całkowity brak dostę?pu do systemu ZIP. Aby odblokować konto konieczne bę?dzie osobiste zgłoszenie się? do OW NFZ. Ponowne udostę?pnienie dostę?pu do konta odbędzie się zgodnie z zasadami "Regulaminu korzystania
z systemu ZIP".

emeryt (niezalogowany) 28.07.2013 (niezalogowany) 28.07.2013 19:12 #32

Od pięciu dni staram się zalogować do ZIP. Hasło udało mi się zmienić, ale wejść do systemu-już nie.
Za każdym razem przysyłają mi nowy kod autoryzacyjny / w sumie 5/, ale to nic nie daje.Ciągle dostaję informację, że wpisany kod jest błędny. Myślałem, że to ja jestem taki niegramotny, ale widzę w komentarzach, że inni też mają problemy z tym systemem.
Mają rację inni -- KOMPROMITACJA NFZ. ŻENADA. Rzeczywiście - szkoda czasu.

JORL (niezalogowany) 29.07.2013 13:50 #33

Założenie konta na portalu - 3 min. Aktywowanie w NFZ we Wrocławiu - 5 min, mimo iż było kilkui chętnych. Nie jest źle. Jasne, że wolałbym potwierdzić tożsamość profilem zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym bez wychodzenia w taki upał do miasta, no ale cóż. Coś za coś. Nie ma co narzekać.

Swoją drogą skoro NFZ zamierza na jesieni umożliwić potwierdzanie tożsamożci podpisem kwalifikowanym, nie widzę przeciwskazań prawnych do tego, by dopuścić też profil zaufany ePUAP. Co do meritum, czyli tych "hocków-klocków" z konfiguracją po pierwszym zalogowaniu, to istotnie nie jest to najszczęśliwiej zrobione :( i przydałaby się optymalizacja.

Warto też pomyśleć nad usprawnieniem zgłaszania fraudów przez "one button" - technicznie dałoby się przecież zrobić tak, żeby system poprzez prosty formularz generował pismo, które dałoby się "automatycznie" wnieść na skrzynke podawczą właściwego NFZ na ePUAP. W każdym bądź razie - widzę to :)

Anonim (niezalogowany) 31.07.2013 13:40 #34

Pobrałem koperte z hasłem i loginem .Od dwóch dni staram się wejść na odpowiednią stronę .Co dzień zmieniają mi kod autoryzacyjny .jest to kod składający się z dwudziestu znaków.Ukazuje się napis 'brak danych".

Anonim (niezalogowany) 19.08.2013 02:39 #35

Ten pan ma racje. Starszy człowiek jak ja [70 lat]prubuje już drugi tydzień i nie mam szczęścia z tym hasłem.zapewne będę musiał dac sobie z tym spokuj. SZKODA.

Anonim (niezalogowany) 20.08.2013 09:00 #36

zip to kolejna strata kasy z naszych podatków. Z rejestracją maja problem wyszkoleni komputerowcy. pytam; kto pomaga tak naprawdę starszym ludziom , którzy muszą się leczyc systematycznie i to tu może być wiele nieprawidłowości.

barbarak (niezalogowany) 20.08.2013 09:04 #37

zip to nie dla poprawy systemu leczenia a tylko nerwy dla chorych i straty pieniędzy podatników. przecież nie ma sankcji za t.zw. błędy w leczeniu .

~`henryk (niezalogowany) 21.08.2013 12:35 #38

wielka lipa od 14-08 nie moge się zalogować przy pierwszym podejściu informacja że hasło lub login nie prawidłowe .Pomimo wpisu prawidłowego chyba celowo aby ci którzy naprawdę muszą częściej się leczyć nie mieli wglądu.

emeryt(zalogowany) (niezalogowany) 23.08.2013 14:39 #39

założenie konta i zalogowanie to pryszcz - po wejściu na konto ciągle (od kilku dni) wyświetla się informacja o braku danych.

Anonim (niezalogowany) 23.08.2013 15:16 #40

emerytka(niezalogowana)
Niestety jak wyzej nie mozna dalej pojsc niz do drugiego hasla.

emerytka 48 (niezalogowany) 24.08.2013 00:14 #41

i ia tez juz dwie godziny prubuje sie zalogowac i niestety system nie przyjmuje mysle /ze to specialnie jest zrobione . kompromitacja nfz sluzby zdrowia, szkoda pieniedzy i czasu ,zeby dojechac do oddzialu nfz.po osobisty odbior loginu i hasla.ja poczekam za system bedzie przyjmowal i nfz ulepszy ta nowosc kompromitujaca sluzbe zdrowia chora.

emerytka48 (niezalogowany) 24.08.2013 00:24 #42

beznadziejna nowosc nfz chory system zintegrowany informator pacjenta do poprawki .

POMOCY niezalogowany (niezalogowany) 25.08.2013 01:55 #43

Szanowny pomyslodawco tego systemu.

Wydaje mi sie,ze ten system to tylko jest dla magistrów informatyki.
Ponad tydzien [dzien w dzien] usiluje zalogowac sie i nic z tego.
Informatycy tez specjalnie rady z tym dac sobie niemoga[prubowalem dwukrotnie i nic z tego].wydaje mi sie,ze gro starszych osub zrezygnuje z tego co zapewne bezie na reke naszym medykom.

Anonim (niezalogowany) 27.08.2013 13:50 #44

Nie miałam żadnych problemów z logowaniem, hasłem. Fakt - konfiguracja konta trochę złożona ale to żaden problem dla emerytki obznajomionej z komputerem :) Z hasłem 32-znakowym, autor tego artykułu przekombinował. U mnie hasło krótsze i przeszło za !. podejściem. Historię wizyt w P.O.Z. mam skopiowaną, listę recept zrealizowanych - też skopiowana do odrębnego pliku. Wszystko zweryfikowałam. Fakt są luki w ilości wizyt (wypisanie recepty) ale to P.O.Z. nie wprowadził do systemu. Przyznam, że uprzednio poczytałam instrukcję jak korzystać z ZIP-a umieszczoną na str. głównej centrali NFZ. Ot i po problemie, a reszta szła intuicyjnie :)

Elżbieta47 (niezalogowany) 30.08.2013 08:06 #45

Dziękuję autorowi bloga "dobre programy"! Dzięki Pana podpowiedziom, udało mi się zalogować do ZIP za 1 razem. Jestem z tego bardzo zadowolona, bo z wykształcenia jestem tylko chemikiem, rocznik 47. Dziękuję i pozdrawiam.

zdzislaw 47 (niezalogowany) 08.09.2013 09:28 #46

Ja sie zalogowalem dosc sprawnie I co z tego nic .Dalej nie uzyskuje zadnych danych co do swiadczen punktow POZ szpitali jedyne co mi sie udalo znalezienie apteki.

Anonim (niezalogowany) 16.09.2013 14:40 #47

Przeczytałem większość komentarzy i zastanawiam się co to za "informatycy" mają problem z zalogowaniem się do ZIP'u. Z zalogowaniem się i zmianą hasła problemów nie było.
Na szczęście znalazłem wolną chwilę i pofatygowałem się po login i hasło. Dzięki temu dowiedziałem się, że pewna pani dentystka, podała do NFZu, iż odwiedziłem ją 9 razy :-) Na fotelu u tej pani siedziałem raz. Za każda wizytę, na której mnie nie było :) dostała z NFZu 70 PLN. Niby niewiele ale jeśli takich pacjentów jak ja miała powiedzmy ok 100 ( moje miasto liczy niecałe 100 000 mieszkańców), to sumka robi się już całkiem ładna.
Jestem ciekaw jak NFZ rozpatrzy moje zgłoszenie nieprawidłowości.

maryjanka (niezalogowany) 16.09.2013 16:10 #48

Dziś zalogowałam się pierwszy raz. Poszło mi dość sprawnie. Natomiast wylogować sie za Chiny ludowe nie mogłam. Wyszłam ze strony zip.nfz.gov.pl bez wylogowania. Czy ktoś z Was też tak miał?

Anonim (niezalogowany) 23.09.2013 20:41 #49

Anonim[niezalogowany] Do czego to potrzebne jak nie można się zalogować.

jeh (niezalogowany) 30.09.2013 13:32 #50

nic dodać nic ująć do wszystkich wpisów, brak możliwości zalogowania telefon informacji najczęściej nie odpowiada a kiedy udało się dodzwonić pani nie bardzo wiedziała co powiedzieć
1 przy pierwszym logowaniu po komendzie zmień hasło, co należy wpisać w rubryce poprzednie hasło ?
2.info0rmacja od pani hasło 8 znaków w tym jedna cyfra i jeden znak specjalny ale nie wiedziała jakie to są znaki specjalne

and [niezalogowany] 30.09.2013 21;59 (niezalogowany) 30.09.2013 22:00 #51

Z rejestracją jak widać nie tylko ja mam problemy.Ktoś kompetentny powinien zabrać tu głos i wyjawnić właściwe postępowanie z logowaniem do systemu. Pozdrawiam.

zawiedziona (niezalogowany) 02.10.2013 17:40 #52

Zalogowałam się bez problemu :-)
Niestety nie udało się sprawdzić świadczeń - komunikat "brak danych"

zawiedziona (niezalogowany) 02.10.2013 17:43 #53

A teraz nie mogę się wylogować .
To jest chore

mamcia_51@tlen.pl (niezalogowany) 06.10.2013 14:45 #54

Nic dodac nic ująć można godzinami bawić się nieźle niszcząc sobie wzrok anie mowiąć juz o naiwności jednostki wobec systemu ZIP .Niech żyje sprawność i umiejetności naszych gów.....ch informatyków

Anonim (niezalogowany) 08.10.2013 10:04 #55

Ale heca !!!! piękny system od dwóch dni podaję login i hasło i nie mogę nic uzyskać - szkoda naszych pieniędzy , wzsystko do bani. Czy Wam nie wstyd ???

małgosia p (niezalogowany) 11.10.2013 18:40 #56

szkoda czasu

m a a (niezalogowany) 14.10.2013 15:46 #57

to ja nie zaczynam,choć mam login inadane nowe hasło w nfz,poczekam aż dograją,nie mam czasu

Elżbieta47 (niezalogowany) 15.10.2013 09:32 #58

Pod koniec sierpnia udało mi się zalogować do ZIP, po przeczytaniu Waszych podpowiedzi. Dziś (15 paź), chciałam zajrzeć do ZIP a tu niespodzianka: system nakazał mi zmienić hasło! Czy to znaczy że za każdym wejściem będę musiała zmieniać hasło? To faktycznie jakaś paranoja. Czy ktoś wie coś na ten temat?

rozsadek (niezalogowany) 22.10.2013 22:33 #59

Problem z zalogowaniem przy zmienianie hasła to zła kombinacja hasła.
Co do hasła z koperty to często ludzie mylą małe litery z dużymi.

niezalogowana (niezalogowany) 24.10.2013 19:16 #60

Czy hasło i login, które odebrałam z NFZ są ważne tylko do jednorazowego użycia, bo nie udało mi się zalogować za pierwszym razem, nie przeszłam przez podawanie i zatwierdzanie dodatkowych haseł. A teraz gdy próbuję po raz drugi i wpisuję HASŁO i LOGIN jaki otrzymałam w NFZ, to występuje napis hasło błędne i nic nie mogę zrobić. Błagam pomóż.

informatyk82 (niezalogowany) 25.10.2013 21:22 #61

mamcia_51 - może zanim zaczniesz obrażać ogół informatyków pokażesz nam swoje możliwości i umiejętności??

Do całej reszty - jedna wielka bzdura co piszecie - wszystko działa prawidłowo, żadnych problemów z zalogowaniem. A co do Waszego "braku danych poza receptami" - w NFZ wyraźnie mnie poinformowane że dane pojawiają się w systemie za 24-48h więc nie spodziewajcie się od razu wszystkiego. O pewne rzeczy wystarczy dopytać ...

Absurdem jest osobiste odbieranie loginów - dziś wysłałem członka rodziny z upoważnieniami po odbiór loginów i Pani z NFZ odesłała go z kwitkiem że niby trzeba być osobiście. Ktoś wie coś na ten temat (np gdzie można odebrać na upoważnienie) ??

traveler (niezalogowany) 02.11.2013 18:37 #62

przez ok.2 miesiące działał - od 2 dni przy próbie logowania wyświetla się informacja, że konto czasowo zablokowane. Muszę jechać ponad 50km do nfz? PARANOJA!!!

Jasko muzyk (niezalogowany) 09.11.2013 13:17 #63

W oddziale podkarpackim o zalogowaniu sie do systemu od 5 dni nie ma mowy ,ciagle wyskakuje informacja zly login lub haslo , tak wiec stracilem 2 godz na rejestracje no ale jaki Fundusz takie wyniki

michalt3007@op.pl (niezalogowany) 15.11.2013 09:22 #64

mam 67 lat i nie miałem żadnych problemów z nowym hasłem , trochę pomyśleć trzeba ,natomiast jak zapisać w windows8 login i nowe hasło aby komputer pamiętał i co dziennie nie trzeba by było wpisywać hasło tylko jedną liczbę kto mi podpowie ,pozdrawiam

michal starszy (niezalogowany) 15.11.2013 09:27 #65

mam 67 lat i nie miałem żadnych problemów z nowym hasłem , trochę pomyśleć trzeba ,natomiast jak zapisać w windows8 login i nowe hasło aby komputer pamiętał i co dziennie nie trzeba by było wpisywać hasło tylko jedną liczbę kto mi podpowie ,pozdrawiam wszystkich a w szczególności

jaga44 (niezalogowany) 18.11.2013 17:38 #66

no cóż wierzyć mi sie nie chciało czytając te opinie że są takie problemy ale zarejestrowałam sie i przekonałam na własnej skórze -ZIP wielka ściema .Od dnia rejestracji moje jedno małe wejscie na stronę i i KONIEC -moim oczom ukazuje sie SYSTEM CHWILOWO NIEDOSTĘPNY .Czar prysł ZUS znów stracił w moich oczach -powinien się wstydzić

jaga44 (niezalogowany) 19.11.2013 17:38 #67

no teraz jest OK-wreszcie mam dostęp do moich danych-pozdrawiam;-))))

RZESZOWIACZEK JEDEN (niezalogowany) 23.11.2013 20:13 #68

W oddziale podkarpackim o zalogowaniu sie do systemu jest niemożliwe ,ciagle wyskakuje informacja zly login lub haslo , PORAŻKA I TYLE

Atomówka (niezalogowany) 29.11.2013 14:44 #69

W zachodnio-pomorskim wszystko na razie działa ok tylko czekam na dane.

E-ka (niezalogowany) 03.12.2013 17:30 #70

Niestety z zachodniopomorskim nie działa. Próbuję od 2 dni... widoczna jest informacja" zły login lub hasło"... błąd nie z mojej winy:)

Anonim (niezalogowany) 08.01.2014 17:50 #71

H-ka niezalogowana.08.01.2014.Nie moge się zalogować.Login i hasło otrzymane z NFZ wpisuję prawidłowo.Nowe hasło ma 8 znaków(duze i małe litery,cyfry i np.! lub @),nie przechodzi.Kto wie ile znaków powinno zawierać hasło?

zip vs EPUAP (niezalogowany) 17.01.2014 11:51 #72

Wysłałem pismo do NFZ w sprawie autoryzacji porzez EPUAP do NFZ dnia...2011-10-26 i do tej pory NFZ nie raczył mi odpowiedzieć. (pismo oczywiście wysłaem poprzez EPUAP)...

eska1 (niezalogowany) 17.01.2014 14:49 #73

Wczoraj otrzymałem w Oddziale NFZ hasło i login. Po wprowadzeniu ich do systemu zmieniłem hasło, ale dopiero za drugim podejsciem udało się. Najpierw nie chciał przyjąc nowego hasła, ale potem "łyknął" bez problemu, chociaż hasła nie zmieniałem. Następnie przystapiłem do wyrażania "zgód". Jednak tu powstał techniczny problem ze zgraniem kodu na onet z karta w ZIP , wobec czego zrezygnowałem z tych "zgód". Uważam , że bez nich też można żyć. Teraz ZIP wyświetla informację, że są zbierane dane mnie dotyczące. Wiem, że trzeba czekać na wykaz ok. doby. A więc jeszcze trochę. Mam nadzieję, że nie będzie pustej strony.
Mnie się wydaje, że wielu problemów można by uniknąć, pod warunkiem wcześniejszego przeczytania informacji na ten temat. Nie chwaląc się dodam, że osobiście czytam dokładnie wszystkie instrukcje użytkowania zakupionych np. AGD, ulotki do lekarstw, nie z uwagi na nadmiar czasu (tego mi ciągle brak), ale po to by potem szybko i bez problemów z nich korzystać. Pozdrawia 75-latek.

eska1 (niezalogowany) 20.01.2014 21:34 #74

By dokończyć temat. Dzisiaj już są wszystkie dane dotyczące refundowanych leków i świadczonych usług lekarskich. Poza tym b. szeroka informacja n.t. związane z miejscową służbą zdrowia. Nie mam żadnych krytycznych uwag. Wszystko jest OK. Pozdrowienia.

Anonim (niezalogowany) 28.01.2014 22:45 #75

niemogewpsackoduautoryzacyjnego

mamdosyc (niezalogowany) 04.02.2014 13:48 #76

ja mam podobnie jak komentarze wyżej, nie mogę się zalogować, dałem sobie z tym logowaniem spokój, straciłem tylko czas stojąc w kolejce po login i hasło, bubel i tyle, jak cała nasza służba zdrowia.

Anonim (niezalogowany) 10.02.2014 12:12 #77

Tamara ; Też mam problem z logpwaniem jak wyżej dziś próbuje od godz i nic stale mi wyrzuca zmien hasło szkoda czasu to kolejny bubel w wydaniu NFZ pozdrawiam z Torunia

samsungII (niezalogowany) 11.02.2014 13:50 #78

Pięknie się zalogowałem, ba ,obejrzałem swoją kartotekę, jest OK. Problem z tym że na tym samym
komputerze chcę zalogować żonę, i nie daje się. Za każdym razem otwierają się moje dane. Jak poradzić sobie z tym problemem. Nie będe kupował nowego komputera. Odpowiedz pilnie wskazana.

Anonimy (niezalogowany) 12.02.2014 12:44 #79

Pierwsze wejście do systemu nie sprawiło mi kłopotu ale gdy chciałam dzisiaj wejść zaczęło się -hasło lub log in zły i nie mogę zalogować się .Próbowałam funkcji "przypomnij hasło"ale każą wpisywać znaki które nie da się rozszyfrować,nawet zmiana nie pomaga .Podpowiedzcie co zrobić by zalogować się do systemu

Jerzy22 (niezalogowany) 23.02.2014 21:35 #80

Kombinowalem na wszystkie sposoby żeby wejść w ten system ale to jest chyba bubel nad buble NFZ-un np. pisze mi ze Gorzow wlkp nie jest w lubuskim województwie nie zgadza się kod i tak dalej.
Tak samo kilka razy wyskakiwalo ze login lub haslo zle a wpisywałem 10-ki razy , dla kogo jest ten system chyba nie dla ludzi tylko dla informatykow
Olewam caly NFZ bo i tak wszędzie oszukują i wyplacaja lekarzom niebotyczne pieniądze.

Anonimus19 (niezalogowany) 04.03.2014 20:19 #81

Czy jeśli mam skończone 18 lat to moja mama może odebrać za mnie ten cały login i hasło czy muszę się stawić osobiście z dowodem w NFZ ?

edi48 (niezalogowany) 11.03.2014 14:21 #82

zmieniłem hasło otrzymane z NFZ i dalej nic nie otrzymałem

emerytka babcia Kasia (niezalogowany) 28.03.2014 19:43 #83

A ja się zalogowałam szybko na drugi dzien miałam już swoje dane odnosnie leczenia. A na trzeci dzien już napisałam skargę . Mam zaksięgowane jakieś lewe leczenie a nigdy w takim gabinecie nie byłam. Kto udostępnił moje dane, mój pesel itd.Nie zostawię tego. Będę chciała wyjaśnienia.

basia55 (niezalogowany) 31.03.2014 17:41 #84

Uzyskałam dostęp do ZIP.
Przebrnęłam przez całą procedurę ale od 25 marca w rejestrze świadczeń medycznych jeden komunikat
"BRAK DANYCH" - Trwa synchronizacja danych. Twoje dane są w trakcie pobierania do systemu ZIP

Czy ktoś wie jak wydobyć te dane.
Nadmieniam, że w ubiegłym roku korzystałam z refundacji NFZ.
Wykaz leków jest.

Anonim (niezalogowany) 03.04.2014 20:58 #85

a jak z protezami zębowymi prywatne gabinety stomatologiczne a refundowane przez NFZ MIRO

Piotr_7 (niezalogowany) 11.04.2014 08:18 #86

Przy okazji założenia ZIPa odkryłem jeden absurd NFZu.
Moje kontakty z państwową służbą zdrowia skończyły się na komisji wojskowej ;) i od tego czasu leczę się prywatnie. Tylko 9 lat temu raz skorzystałem z przychodni mającej podpisany kontrakt z NFZ. I widzę że co rok NFZ płaci im stówkę za POZ, chociaż już nigdy więcej z usług tamtej przychodni nie skorzystałem ani nie zamierzam korzystać. Z tego co wiem nie ma opcji całkowitej rezygnacji z lekarza POZ, można tylko zmienić go na innego. W ten sposób państwo płaci jakiemuś przypadkowemu lekarzowi za usługi których nie wykonuje.
A biorąc pod uwagę ilość osób mającą opłacone przez firmy abonamenty w prywatnych klinikach i omijających NFZowe przychodnie, w skali kraju może być w ten sposób marnowana naprawdę duża kasa..

Anonim (niezalogowany) 16.04.2014 17:20 #87

Walcie sie z wasza rejestracja po raz pierwszy do systemu .
Ile razy mozna to ćwiczyć?
Jutro ide i opier.lę waszego infoormatyka
Ile tych cudownych duzych i malych znaczkow z klawiatury trzeba wpisac do tych ramek?
Ile by sie nie wpisalo i tak o kant d. potluc..

abc143 (niezalogowany) 01.05.2014 19:01 #88

Też wyświetla mi się informacja,ze jest brak danych Trwa synchronizacja / jak długo trwa ta cała synchronizacja wie ktoś /
Wyświetliły mi się usługi medyczne pobyt w szpitalu w ubiegłym roku co jest zgodne a w latach 2008,2009,2010,2011,2012 dla NFZ nie istniałam a korzystałam z pobytów w szpitalach rehabilitacyjnych i recept więc gdzie ten fakt jest odnotowany.Otrzymałam też zaopatrzenie ortopedyczne.Czy wszyscy potencjalni moi usługodawcy z wyjątkiem ostatniego olali informację i mają taki bałagan,ze NFZ o niczym nie wie,Jeżeli tak to szkoda było pieniędzy na ten cały informator bo nic z niego nie wynika

Ewa2005(niezalogowana) (niezalogowany) 08.08.2014 00:07 #89

Niezbyt zachęcające te komentarze!!! Właśnie się zarejestrowałam i jutro wybieram się do O/NFZ po login i hasło...aż się boję, czy uda mi się przejść dalszą procedurę tego systemu ZIP...Mam nadzieję, że do tego czasu poprawiono i uwzględniono Wasze uwagi....

Anonim (niezalogowany) 03.09.2014 18:12 #90

Jak zgłaszać nieprawidłowości na swoim koncie w ZIP? Wydrukować formularz i wysłać pocztą do NFZ?

Anonim (niezalogowany) 04.09.2014 20:15 #91

@Anonim (niezalogowany):
Znam już odpowiedź na swoje pytanie. Po wielu próbach udało mi się dodzwonić do NFZ, gdzie potwierdzono mi, że należy z konta pobrać formularz zgłoszenia nieprawidłowości, wydrukować go i przesłać pocztą do NFZ. Adres wysyłkowy znajduje się na formularzu zgłoszenia - dopisek mój..
Pytanie brzmi - czy warto się w to angażować?