Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Blue Systems - kilka ciekawych informacji

Po tym jak Canonical pokazał Kubuntu środkowy palec, z uśmiechem na ustach wypowiadając Hasta la vista przyszłość tej dystrybucji stanęła pod wielkim znakiem zapytania. Po ogłoszeniu jakie ukazało się na stronie głównej dystrybucji, nieliczni fani Kubuntu mogą odetchnąć z ulgą. Bo oto niebiescy znaleźli nowego sponsora, też z "blue" w nazwie...

Blue Systems - ki diabeł?

Po ogłoszeniu informacji o wsparciu Kubuntu przez Blue Systems, co poniektórzy zaczęli się zastanawiać, czym zajmuje się nowy sponsor uwielbianej przez wszystkich dystrybucji ;p. W tym czasie, ja już miałem zebrane całe portfolio danych, wraz z przykładami. Nie bez powodu poświeciłem 1/3 recenzji Netrunnera 4.1 na opis sponsora. W szczególności zastanawiało mnie powiązanie Netrunnera z Blue Systems. Fakt, niby na stronie głównej Blue Systems Netrunner jest wymieniany, wśród kilku wspieranych projektów, obok Minta, a teraz również Kubuntu. Mimo, iż witryna Blue Systems prezentuje się wyjątkowo spartańsko, to jednak nas bardziej powinien zainteresować adres zwłaszcza jeśli wrzucimy go na whois. Okazuje się bowiem iż całość jest zarejestrowana na niejakiego "Clemens Tonnies". Nie trzeba długo szukać aby dowiedzieć się, że Clemens Tonnies jest głównym deweloperem... Netrunnera

Clemens Toennies has announced the release of Netrunner 4.1 (...)
Co prowadzi nas do nieuchronnej konkluzji:

Netrunner sponsorem Kubuntu

Jakiś czas temu w dyskusji z zaprzyjaźnionym blogerem pozwoliłem sobie na małe dywagacje co do przyszłości Kubuntu, gdzie podczas dyskusji w komentarzach padły me prorocze słowa:

//"Przykro mi to mówić ale nie chciałbym, aby w przyszłości jedyne co rożni Kubuntu i Netrunnera to tapeta i style menedżera okien."
Szczerze mówiąc wcale bym się nie obraził, gdyby do tego doszło, upodobnienie kubuntu do netrunnera wyszłoby temu drugiemu na dobre. Zresztą kto wie, czy nie szykuje się nowy sponsor w "Blue" w nazwie. Chyba obaj uważamy, że byłaby to bardzo pożądana rzecz.
Nie ma jednak obaw, Kubuntu zachowa swą unikalną formę "podstawki" na której będą mogły się opierać inne dystrybucje. Przynajmniej tak wynika ze słów głównego dewelopera Netrunnera (wspominany już Clemens Tonnies).
The goal is to strenghten Kubuntus commitment to offer a KDE distro being part of the Debian/Ubuntu ecosystem, which also provides a solid foundation for other flavors like Netrunner and MintKDE.

Ponieważ Netrunner potrzebuje solidnych fundamentów, oprócz Riddella nad Kubuntu będzie pracował także Aurelien Gateau. Aurelien znany jest przede wszystkim jako deweloper przeglądarki grafiki Gwenview.

Inne projekty wspierane przez Blue Systems

Oprócz Kubuntu, Blue Systems wspiera również inne projekty. Co prawda pisałem już o tym przy okazji recenzji Netrunnera niemniej pozwolę sobie na małe deja vu

GTK2 and GTK3 Configurator for KDE. to był pierwszy namacalny efekt prac dewelopera zatrudnionego przez Netrunner/Blue-Systems. Oczywiście podziękowania należą się również deweloperom Chakry, bo całość bazuje na ich module .

FolderView to aplet plasmy odpowiadający za pokazywanie ikon na pulpicie, także tutaj swoje 3 grosze dorzucił Blue-Systems.

At the end of January 2012, I got a sponsorship from Blue Systems GmbH (blue-systems.com) and started working on the FolderView Plasma applet.

Krunner to kolejny obiekt pożądania niebieskich.

I'm now employed by Blue Systems (a company sponsoring already quite a few devs and also sponsoring www.netrunner-os.com) to work on KDE (currently part time, due to school).

W międzyczasie Aleix Pol zaczął prace nad usprawnieniami w muonie (menadżerze pakietów kubuntu i netrunnera).

This time, however, the Muon team has grown by one with the addition of Aleix Pol Gonzalez who is working on the Muon Suite as part of his job at Netrunner OS.

Ostatnim nabytkiem Blue-Systems jest jeden z głównych deweloperów KWin.

Since recently I also belong to the group of developers working for the Netrunner OS distribution and since March the BlueSystems, the company behind Netrunner OS, is sponsoring two days a week for KDE development.

Ci, którzy używają Linux Mint (obecnie najpopularniejsza dystrybucja wg. rankingu distrowatch), powinni pamiętać kto stoi za wersją z KDE i w kto w sporej mierze finansuje oryginał.

Blue Systems is a German company sponsoring Free and Open Source projects such as Netrunner and KDE-projects like kcm-gtk-config.
As part of the partnership, Linux Mint will share its knowledge and expertise with Netrunner and both distributions will work together on improving their respective KDE editions. Although Netrunner and Linux Mint KDE offer a different experience, they’re built on the same technology. This cooperation between the two distributions will have positive effects on both.
Blue Systems is also becoming the primary sponsor for Linux Mint. This sponsorship allowed us to contract an additional full-time developer for the whole year of 2012.

Dlaczego poświęcam ostatnio tyle uwagi Netrunnerowi i Blue Systems? Odpowiedź jest prosta, mimo, iż KDE to świetne środowisko graficzne, dla wielu to za mało. Równie ważny jest system operacyjny z bogatym repozytorium oprogramowania itd. Dlatego tak wiele osób wybiera Ubuntu, mimo kontrowersyjnego Unity. Netrunner dzięki wsparciu Blue Systems dostarcza kompletnego środowiska pracy i staje się realną alternatywą dla Ubuntu.

*Zapewne niektórzy zauważyli, że inny Clemens Tonnies związany jest z klubem piłkarskim FC Schalke 04 oraz branżą mięsną. W każdym razie gość ma kupę kasy. Z drugiej jednak strony, nasuwa się pytanie, dlaczego ktoś taki miałby się nagle zajmować sektorem IT, dlatego ze smutkiem porzuciłem ten trop, no chyba, że obaj panowie "Tonnies" to w rzeczywistości ta sama osoba, jednak aż w takie zbieg okoliczności to nawet ja nie wierzę ;)
*Podziękowania dla Ave5 za tip o whois ;p

 

linux oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
Ave5   8 #1 17.04.2012 16:36

No wiesz co, żeby wcale nie wspomnieć kto wpadł na takie pomysły jak whois czy zbieżność personaliów z tym od Schalke...

lucas__   13 #2 17.04.2012 16:42

Czytaj do końca ;p

psmicz   2 #3 17.04.2012 21:39

Dobra wiemy, że firma sponsoruje KDE, ale na czym do cholery to zarabia!? Nie można doszukać się ani jednej wzmianki na temat biznesu jaki Blue Systems prowadzi. Wg Google Maps pod tym samym adresem są jeszcze dwie inne firmy. http://g.co/maps/tajk7

Ave5   8 #4 17.04.2012 21:43

Dodałeś po fakcie ;P

@ psmicz

To tylko moja opinia, ale na podstawie tego jakie projekty sponsorują i co robią ja w tym biznesu na chwilę obecną nie widzę ani krztyny. Czysta filantropia, co czyni sprawę ciekawszą. Nikt mi nie wmówi że wspieranie FolderView czy Minta to sensowny biznesplan. No, chyba że to jakiś wyjątkowo długofalowy projekt ulepszenia KDE w jakimś celu (np. zastosowania go).

Nazir50   4 #5 17.04.2012 22:57

Ale po co jeszcze chcą reanimować trupa jak Cononcial już dał sygnał wszystkim że to stracony czas na kolejne klony.
Należy wszystkim podziękować i zainstalować Ubuntu .
Nikomu ta dystrybucja Kubuntu już jest nie potrzebna jak 600 innych niszowych wynalazków na weekend.
Czas aby grupa pasjonatów studentów-gimnazjalistów to zrozumiała.

DannyPL   5 #6 18.04.2012 00:29

@lucas__
"Po tym jak Canonical pokazał Kubuntu środkowy palec, z uśmiechem na ustach wypowiadając Hasta la vista"

Nikt Kubuntu z rodziny *buntu nie wyprosił. Riddell został poinformowany, że już nikt nie będzie mu płacił za paczkowanie. To wszystko. Nie dramatyzuj.

"Dlaczego poświęcam ostatnio tyle uwagi Netrunnerowi i Blue Systems? Odpowiedź jest prosta, mimo, iż KDE to świetne środowisko graficzne, dla wielu to za mało. Równie ważny jest system operacyjny z bogatym repozytorium oprogramowania itd. Dlatego tak wiele osób wybiera Ubuntu, mimo kontrowersyjnego Unity. "

O ile się nie mylę Netrunner, Kubuntu i Ubuntu korzystaja z tych samych repo.

"Netrunner dzięki wsparciu Blue Systems dostarcza kompletnego środowiska pracy"

3 odtwarzarze wideo, 3 odtwarzacze audio, 2 klienty pocztowe... Jak dla mnie to burdel, który najpierw trzeba posprzątać aby mieć kompletne środowisko pracy.

"i staje się realną alternatywą dla Ubuntu."

Ach ta ułańska fantazja ;)

@Nazir50
Czas aby grupa pasjonatów studentów-gimnazjalistów zrozumiała, że jak uda im się zainstalować Ubuntu to nie staną się od razu specami od Linuksa ;)

Nazir50   4 #7 18.04.2012 08:31

@"DannyPL"
Ja tam korzystam z VLC na Ubuntu i wystarczy...

Co do dystrybucji to jest za dużo i każdy h** na swój strój , aczkolwiek kazdy uważa że jego lepsze i alternatywa ale jaka alternatywa jak nikt tego nie chce na dłużej.
Ja Ubuntu mam zainstalowane od 9.04 do 11.10 aktualizacje auto i nie potrzebuję co chwila instalować coś innego dla zabawy jak się gniot wysypie bo mi się nic nie wysypało przez 4 lata a z kazdego nowego wydania coraz lepszy OS.
Pamiętam jak trzeba było kombinować z usb modem lub ruter WiFi a teraz podpinam-klikam i śmiga modem 3G, drukarka,pendrive i łaczy WiFi.
Po co zmieniać na coś innego , jak tapetę mam jaką chcę a Unity to świetny pomysł.
Fakt że z braku programów które Ja urzywam i znam nie chcę kombinować z Wine i tracić czas jak szybciej i stabilnie jest na MSwin.

  #8 18.04.2012 11:17

@lucas__
Jesteś dla mnie mistrzem "stronniczego" wnioskowania :) Ale to dobrze, zawsze to zupełnie odmienny punkt widzenia na te same fakty.
Mnie Blue Systems też intryguje. Ale jej "wspierające" działanie nie powinno dziwić, tak jak działania Canonical. Bardziej ciekawe jest, dlaczego decydują się wspierać trzy konkurencyjne względem siebie dystrybucje, które dodatkowo mają wspólny rdzeń. Być może chodzi o wyhodowanie organów, których brakuje obecnie w dystrybucjach z KDE, aby były kompletne i integralne.
Tak czy siak, zwolennicy KDE powinni się cieszyć, że Canonical odsunął się od Kubuntu, daje to temu ostatniemu większe możliwości rozwoju.

lucas__   13 #9 18.04.2012 11:42

@Nikt Kubuntu z rodziny *buntu nie wyprosił. Riddell został poinformowany, że już nikt nie będzie mu płacił za paczkowanie. To wszystko. Nie dramatyzuj.

Hmm, a gdzie ja napisałem że wyprosił z rodziny "buntu"? Napisałem tylko, że... "pokazał Kubuntu środkowy palec, z uśmiechem na ustach wypowiadając Hasta la vista", co może być interpretowane na wiele sposobów, włącznie z odwołaniem jedynego dewelopera i zaprzestania komercyjnego wsparcia.

"O ile się nie mylę Netrunner, Kubuntu i Ubuntu korzystaja z tych samych repo."

O ile się nie mylę Ubuntu korzysta z paczek Debiana z gałęzi unstable, podobnie linux mint korzysta z repo ubuntu, tworząc przy okazji własne środowisko graficzne. Ja bym powiedział raczej, że dzięki zaangażowaniu Blue Systems/Netrunnera/Kubuntu użytkownicy ubuntu nadal bedą mieli dostęp do wielu programów KDE/Qt. W końcu ktoś to musi paczkować... Powiedziałbym, że korzyści są obopólne

"3 odtwarzarze wideo, 3 odtwarzacze audio, 2 klienty pocztowe"
Od przybytku głowa nie boli ;p

@Nazir50
Ba powiedziałbym nawet więcej, po co nam tyle środowisk graficznych, po co nam GNOME 3, Unity i reszta badziewia skoro, KDE i tak było pierwsze, poza tym i tak jest najpopularniejsze
http://www.muktware.com/articles/3518/kde-voted-most-popular-desktop-environment Ubuntu powinno jak najszybciej porzucić Unity i przejść na KDE, które używa mniej ramu, jest szybsze, ładniejsze i bardziej konfigurowalne, było wcześniej niż Unity itd.

Nazir50   4 #10 18.04.2012 12:58

@"lukas_"
To że kde było wcześniej i sam z tego korzystałem pod Mandriva Xtreme to nie znaczy że jest na dziś lepsze od Unity.
To kwestia subiektywna ale jak to wszystko inaczej chcieć zobaczyć to dla mnie jako osoby mniej uzależnionej i skostniałej uważam że Unity to lepszy pomysł Ubuntu na laptop i tablet a z czasem mobilny OS.

Jedni wolą stare kawałki jak się zatrzymali w czasie a inni wolą nowe kawałki jak są bardziej refolmowalni.:)
Tak samo jest z tymi kolesiami starej szkoły od GNU/Linux.. nie rozumieją co chce kupić Kowalski.
Konsola i grzebanie w systemie to historia i archaik jak patefon na korbę.:D

GregKoval   8 #11 18.04.2012 13:13

Szukałbym powiązań Blue Systems z IT works unlimited GmbH & Co. Firma związana jest zarówno z domeną blue systems jak i stroną netrunnera i ma bogate portfolio związane z wdrażaniem oprogramowania IBM do firm. Jednak wygląda to naprawdę tajemniczo. Oswtatnio wielu blogerów zaczęło zadawać te słynne whois w kierunku Blue Systems więc może Niemcy znaleźli świetny sposób na promocję :) Nieważne, ważniejsze jest to:

"We reserve the right to review all usage within the open source community, and to object to any usage that appears to overstep the bounds of discussion and good-faith non-commercial development. In any event, once a project has left the open source project phase or otherwise become a commercial project, this policy does not authorise any use of the Trademarks in connection to that project."

W skrócie: Marka Kubuntu znajduje się pod patronatem Canonical. Zastrzega on sobie prawo do jej ochrony przed przeznaczeniem innym niż open source. Oznacza to, ze Blue Systems nie będzie mógł korzystać z Kubuntu komercyjnie jak np. dodawanie tej dystrybucji w wersji OEM do komputerów. Obowiązuje więc ich prosta zasada: sponsor != owner. Zważywszy na deklaracje zawarte w tekście Kubuntu nadal będzie więc podlegało temu co wymyśli Canonical dla Ubuntu pod względem planu wydań, repozytoriów i pakietów itp. Blue Systems chcąc wpłynąć na politykę Kubuntu zachwieje więc dość kruchą równowagą łącząca Kubuntu z innymi smakami Ubuntu. Chcąc więc realizować własną politykę wobec tej dystrybucji muszą więc zmienić jej nazwę i tym samym stworzyć kolejną dystrybucję z KDE, której tożsamość należałoby wymyślić od nowa. Bo niby czym ta nowa różniłaby się od tego co już mamy na rynku? A jak nie ma różnicy, to po co przepłacać.

lucas__   13 #12 18.04.2012 13:42

@Nazir50
Oczywiście, że KDE jest lepsze od Unity, to jest kwestia bezsporna. Żeby nie być gołosłownym pozwolę sobie przytoczyć kilka argumentów potwierdzających moje słowa. Mam nadzieję, że ze swej strony jesteś w stanie uczynić to samo (jeśli chodzi o Unity).

Po pierwsze architektura samego KDE jest bardzo przemyślna, weźmy np.
Phonon, który dostarcza świetnego frameworka dla deweloperów chcących stworzyć aplikacje audio/video, co więcej daje możliwość wybrania backendu z jakiego chcemy skorzystać (oficjalnie wpierane są phonon-vlc, i phonon-gstreamer).
Solid, który stanowi abstrakcję odpowiadającą za zarządzanie sprzętem, działa to mniej więcej tak
- k3b
hal - backend hal dla solid - amarok
- pozostałe aplikacje/składniki KDE

zaraz przecież hal został wyeliminowany, zobacz sobie jak to wyglądała elimnacja hal w debianie w przypadku różnych środowisk graficznych http://wiki.debian.org/HALRemoval#hal-less_KDE (zakładka KDE i GNOME). W kde wystarczyło napisać tylko nowy backend dla solid, co wyeliminowało konieczność zmiany w każdej aplikacji/module, jak to było w przypadku GNOME. Teraz sytuacja wygląda mniej więcej tak
- k3b
udev/udisk/upower/ - backend solid - amarok
- pozostałe aplikacje/składniki KDE
Jak widzisz zmieniony został tylko backend solid i wsio

Powłoka plasmy:
Tak się składa, że Unity jest interfejsem do wszystkiego, a jak wiadomo ja coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W KDE rozwiązano to w banalny sposób, dzięki układom pulpitu http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/Tajniki-KDE-Pulpit,29429.html

lucas__   13 #13 18.04.2012 14:01

@Nazir50
ups wysłałem za wcześnie, kontynuacja zatem
Jak widzisz plasma w kde dostarcza, oddzielny układ pulpitu dla desktopu/nebooka a wraz plasmą active dla urządzeń dotykowych. Co więcej w przypadku tych 2 pierwszych można je bez problemu przełączać w locie, podobnie ma być z plasma active w niedalekiej przyszłości. Gdzie w Unity wszystko wrzucili do jednego wora i działa to powiedzmy sobie szczerze do kitu...

Aplety plasmy:
Dzięki modularnej budowie, możesz zmienić/dodać niemal każdy element pulpitu plasmy, co więcej bez większego problemu możesz upodobnić kde do swojego wielbionego Unity, spróbuj to samo w drugą stronę, ponadto dzieki wprowadzeniu QML applety te możesz ściągać bezpośrednio z Internetu dzięki wbudowanemu instalatorowi, przykład http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/AppMenu-QML-alternatywa-dla-domyslnego-menu-...

Wygląd:
Podobnie jak w przypadku apletów nowe motywy plasmy można bez problemu ściągać z kde look, dzięki wbudowanemu instalatorowi, podobnie z tapetami, motywami kolorystycznymi itd. W Unity jakoś nie widziałem takiego "uproszczenia"

Graficzne narzędzia konfiguracyjne
"Konsola i grzebanie w systemie to historia i archaik jak patefon na korbę"
Zgadzam się w zupełności, dlatego KDE dostarcza masy graficznych konfiguratorów, aby nie babrać się w konsoli czy korzystać z różnych "zmieniaczy" programistów amatorów, jak to jest w przypadku Ubuntu z Unity

Łatwość obsługi:
KDE jest proste jak... drut http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/Proste-jak-KDE,29043.html
Mam kontynuować?

GregKoval   8 #14 18.04.2012 14:01

@lucas_

"nie kłóć się z trollem.... najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem..."

lucas__   13 #15 18.04.2012 14:17

@GregKoval
E tam, jak już raz coś napisałem to będę tylko cytował ponownie, także w tym przypadku będzie to coś na przyszłość, bo znając Nazir50 chłopak jest strasznie monotematyczny.
Co do kubuntu, oczywiście, że jeśli chodzi o infrastrukturę i plan wydań nic się nie zmieni, sądze nawet, że i w samej dystrybucji również nie. Kubuntu nadal będzie dla osób, które chcą doświadczyć "pure kde experience", czyli nie dla mnie ;) Wiem jednak, że innym taki stan odpowiada, toteż nie będę się spierał. Powiedziałbym raczej, biorąc pod uwagę powiązania dewelopera Netrunnera z blue-systems (właściciel?), że Kubuntu będzie po prostu "rdzeniem" dla Netrunnera. W tym wszystkim nie pasuje mi tylko linux mint kde, który według mnie jest stratą czasu.

GregKoval   8 #16 18.04.2012 14:45

@lucas_
>>"że Kubuntu będzie po prostu "rdzeniem" dla Netrunnera. W tym wszystkim nie pasuje mi tylko linux mint kde, który według mnie jest stratą czasu."


Rdzeniem Netrunnera nie jest Kubuntu tylko Ubuntu i cokolwiek deweloperzy zarówno Netrunnera jak i Kubuntu robiliby w kierunku niezależności po prostu dublowaliby pracę Canonical. Pozostaje więc im czerpać z tego co stworzyło Canonical i jednocześnie być od niego uzależnionym. To jest właśnie siła dystrybucji Canonical i pośrednio na takiej zasadzie czerpie zyski z popularności Ubuntu Debian, który promuje w ten sposób swoje narzędzia w miejsce tych made in RPM.

Blue System zostało sponsorem nie Mint KDE ale całego Minta wraz z wersją GTK i innymi smakami (nawet LMDE) [http://www.linuxmint.com/sponsors.php]. Według mnie jest to doskonały krok biznesowy i chwyt marketingowy na jaki i ty się złapałeś. Po co, po prostu, wydawać jakąś niszową i nową na rynku dystrybucję skoro można wspierać już istniejące i to najpopularniejsze w rankingach. Netrunner był bardzo kiepsko odbierany na początku rozwoju i sytuacja ta nie miała się zmienić dopóki Blue Systems nie rozpoczęło swoich szalonych zakupów. Dopiero wtedy świat usłyszał o istniejącym już od jakiegoś czasu Netrunnerze. Canonical odwali więc za Blue Systems jakieś 80% roboty związanej z Ubuntu Core podczas gdy oni zajmą się własnymi projektami.

Blue Systems mają doświadczenie w dziedzinie oprogramowania biurowego. Tu nie liczą się tablety i netbooki tylko laptopy i PC i to właśnie KDE jest obecnie najlepszą platformą na urządzenia tego typu. Na tablety też już powoli zaczyna się dostawać. Blue Systems ma więc gotową darmową platformę, którą może wykorzystać i na tym zarobić warto więc w nią trochę zainwestować. Dobrze jednak, że obiektem wsparcia nie są budynki i biura, a utalentowani ludzie oraz promuje się produkty, a nie firmę o której jakoś cicho w sieci.

lucas__   13 #17 18.04.2012 15:01

@GregKoval
Słuszne uwagi, dzięki za linka odnośnie Minta, zgadzam się to by wyjaśniało wsparcie tej dystrybucji, możemy się jednak zgodzić iż Blue Systems kładzie szczególny nacisk na prormocję Netrunnera, ten odnośnik "Blue Systems - Netrunner" odsyłający do strony Netrunnera jest bardzo wymowny ;) W każdym razie wszyscy powinni być zadowoleni KDE, Kubuntu, Netrunner no i my jako użytkownicy.

GregKoval   8 #18 18.04.2012 15:30

@lucas_

Jak napisałem wyżej - Blue Systems nie może używać Kubuntu w celach komercyjnych czyli np. w wersji OEM na tabletach. Ponieważ oznacza to napisanie własnej licencji OEM dla takiego systemu, a Kubuntu jest już licencjonowane jako nazwa przez Canonical. Firma więc może utożsamiać się ze wspieraniem Kubuntu jednocześnie dodając do własnych tabletów jego wariant w postaci Netrunnera.

Nie wiem czy wiesz ale Kubuntu chwali się, że od 2008 roku dystrybucja została zainstalowana w ponad 42000 szkołach w Brazyli w ponad 4000 miastach. W rzeczywistości nie jest to oryginalne Kubuntu tylko jego remix Educational Linux, który został wyposażony w kilka dodatków nie dostępnych domyślnie w pierwowzorze. Jak jednak łatwo się domyśleć najwięcej na tym korzysta właśnie Kubuntu choćby poprzez rozszerzenie jego możliwości, a promocji narzędzi developerów Kubuntu nie wspomnę. W ten sam sposób BS będzie promowało Kubuntu bez zmiany jego stats quo, a na wariant komercyjny przygotowując Netrunnera.

Ktoś kto nie potrafi tego zrozumieć nie zna po prostu podstawowej siły jaka napędza rozwój open source i to na pewno nie jest zamknięcie się w obrębie jednej marki. Przynajmniej nie jest korzystne dla użytkownika.

lucas__   13 #19 18.04.2012 15:50

@GregKoval
Jak już pisałem wcześniej, status Kubuntu nie ulegnie zmianie. Blue Systems nigdy nie miało w planach wykorzystywać "czystego" Kubuntu w celach komercyjnych, także ograniczenia licencyjne (tj nazwa, znaki itd) ich nie obchodzą. Owszem Kubuntu odgrywa tu istotną rolę, w końcu to na nim bazuje Netrunner. I to właśnie na Netrunnerze, który jak słusznie zauważyłeś jest wariantem kubuntu, chce się skupić "Blue Systems". Ja po prostu akcentuję tutaj nacisk na Netrunnera, z kolei Ty na Kubuntu, co nie zmienia faktu, iż przekaz pozostaje ten sam.

  #20 18.04.2012 22:58

Tak trochę z drugiej strony, Netrunner ma swój Netrunner Magazyn http://netrunner-mag.com/

Nazir50   4 #21 19.04.2012 10:23

@"lucas__"
Tu właśnie jest to co napisałem... problem rozumowania was wszystkich jest wsteczny jako archaik i nawyki do grzebania w systemie i konsola.

Kowalskiego nie interesuje czy to Unity czy KDE środowisko lub co wpisać w konsolę aby program zainstalować lub odpalić coś tam.
To nazywa się średniowiecze i dlatego linux nie może się przez 15 lat wygrzebać z magicznego poniżej 1% na laptopach bo tacy ludzie ograniczają jego rozwój i komercyjny sukces.

Dla mnie po zainstalowaniu systemu , ma to sprawnie działać jak MSwin. , ma być prosty sposób na zainstalowanie lub odinstalowanie dodatkowych programów na wzór centrum w Ubuntu i podobne wodotryski które zwykłemu nowemu użytkownikowi po krótkim instruktarzu nie sprawą problemu.

Grupa głupoli spowalniaczy wiecznie tylko chce coś tam zmieniać na swoją modłę i to koniec tego OS.
Błędem i porażką linux jest udostępnianie wszystkim takim ludziom tego jądra bo widać jak wszystko spaprali przez 15 lat. Zamiast pracować i udoskonalić jeden system to powstało 600 odmian potworków dla niedzielnych użytkowników do zabawy i jeszcze się sami ze sobą kłócą jakie distro lepsze i środowisko.:) tak będą się spierać kolejne 10 lat a GNU/linux nadal będzie tylko niszowym zapomnianym OS którego na dłużej handel nie chce i producenci oraz Kowalski.

Jest to proste jak drut ale Ci wspaniali informatycy od linux nie dorośli do normalności i dalej są na poziomie krótkich spodenek(majtek z pieluchą) jak te wieczne zabawki beta distro GNU/linux. :D

Pozdrawiam....

GregKoval   8 #22 19.04.2012 13:59

Mam pytanie do Administracji - Dlaczego mój komentarz:

"@lucas_ >>"Nie dyskutuj z trollem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

...został usunięty. Jeśli złamałem w jakiś sposób, tymi słowami, netykietę to chciałbym wiedzieć na przyszłość, aby nie popełnić tego samego błędu.

Nazir50   4 #23 19.04.2012 19:22

@"GregKoval"
Taki z Ciebie specjalista linux niedzielny od kde i wszystkiego a nie potrafisz sobie dziecko przeglądarki i systemu aktualizacji zrobić :D


Już Ci napisałem...zrób sobie aktualizację FF i coś udowodnij a potem zabieraj głos o GNU/linux. Chwilowo to piszesz bzdury które kopiujesz na forach od innych a tutaj medytację prowadzisz.

Śmieszysz mnie z tym FF'4 bo nawet Mozilla dawno to zostawiła , a twój linux mint lub inny badziew na starym gracie to ktoś Ci zainstalował 5 lata temu i tak zostało aby Ci się nie wysypał jak innym gimbolom którzy na forach szukają pomocy.
Albo smarujesz te wypociny ze starej płyty cdlive bo tam były FF4 dokładane do prawie każdej dystrybucji distro.:D

lucas__   13 #24 19.04.2012 20:44

@GregKoval
Pewnie Nazir użył funkcji "zgłoś komentarz do moderatora" ;p i ktoś z redakcji przypadkowo kliknął zatwierdź
@Nazir50
Nadal czekam na argumenty czemu Unity jest lepsze od KDE? Tylko proszę nie pisz po raz kolejny, że:
- tylko Ubuntu Unity ma szanse wyciągnąć Linuksa z 1%,
- albo, że nikomu nie potrzeba 600 dystrybucji robionych przez programistów gimnazjalistów
Mam wrażenie, że sam zainstalowałeś Ubuntu poprzez wubi, a jedyne, co potrafisz powiedzieć o Linuksie to 2 słowa:
Ubuntu i Unity
Muszę jednak przyznać, że dzięki tobie znacząco podniosła mi się średnia komentarzy przy wpisach. Co prawda ich jakość drastycznie spadła, ale co poradzić..., taka jest cena sukcesu.

Nazir50   4 #25 20.04.2012 01:36

@"lucas__"
Napisałem Ci na blog w temacie KDE.
http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/Proste-jak-KDE,29043.html

  #26 20.04.2012 10:12

@lucas__: Aż nie mogłem przejść obojętnie ;)

Unity i KDE są "równe". Dnem jeśli Gnome-Shell. Unity jest masakrycznie wygodnym i prostym środowiskiem. Launcher, lepsze wyszukiwanie w Dashu, Global menu a nawet HUD, do którego miałem opory. KDE ma za to genialnego, potężnie konfigurowalnego KWina, którego uwielbiam, i który nie jest tak ciężki jak Compiz. To jednak Unity wybrałem za wskaźniki systemowe, za integrację z odtwarzaczami multimedialnymi czy komunikatorami. W KDE można uzyskać coś "podobnego", ale nie pracuje to dokładnie tak, jak powinno.

Ponadto w KDE marnuje się dużo miejsca na ekranie. Teoretycznie nie powinno mnie to obchodzić, skoro mam 1920x1080, ale wkurza mnie to, że dodatkowe ramki i odstępy (głównie w pionie) zżerają tyle pikseli. Chcąc, czy też nie mamy na rynku głównie monitory panoramiczne i KDE powinno to rozumieć.

Nazir50   4 #27 20.04.2012 12:50

@"lucas__"
Nie polecam WUBI nikomu i sam też nie skorzystam po pierwszej przygodzie z tym badziewiem.
Instalację robię z instalatora i na oddzielonej partycji około 40GB i wystarczy :)
W startupmenager ustawiony MS jako domyślny i śmiga .

lucas__   13 #28 20.04.2012 21:19

@tomick

Launcher - "Icon task" (wpiera również unity api) w kde od wersji 4.8 http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/KDE--przeglad-nowosci,29964.html ;)
dash/HUD - krunner i jego wtyczki, global menu - appmenu kde http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/Wiesci-z-frontu-KDE-HUD-w-KDE-AppMenu-KWin-S... ;)
Sam używam rozdziałki 1024 x 768 i szczerze nie zauważyłem tego marnotrawienia miejsca, z kolei w nowym ubuntu 12.04, gdzie zabrali "dodge" mamy teraz 2 możliwości albo panel schowany albo cały czas widoczny czyli tak jak w kde. Tyle, że tu panel mogę umieścić na dole, w nowym unity już teraz muszę przesuwać okno firefoxa w poziomie bo panel zajmuje cenne miejsce z boku ekranu. Tak wiem era ekranów panoramicznych itd, nie mniej opcje przeniesienia panelu mogliby dać

  #29 20.04.2012 21:49

Tak jak wspominałem - wszystko da się to zrobić w KDE ;) Nie zaprzeczam, potwierdziłem to. Po prostu jeśli byś to dłużej używał zauważyłbyś pewną niekonsekwencję wizualną, jeśli gdzieś w pobliżu ikonki z logiem KDE. Co wtedy się stanie? Otóż ikona KDE ma inny rozmiar niż ikony programów w Icon Task. A nie daj użytkowniku ustawić panelu jako sidebar (którego ustawienia panel Plasmy de facto nie rozumie, gdy tylko masz dwa panele - jeden pionowy, drugi poziomy z global menu). Wtedy ikony Icon Task można nieco zwiększyć. Ale ikona KDE się nie zwiększy jeśli szerokość panelu będzie większa niż o ile dobrze pamiętam 40px. Kluczem do zrobienia Unity Launchera musi być spójność wizualna oraz podległość panelu z nim wobec panelu z menu aplikacji, zegarkiem itd. A tego nie da się osiągnąć;)

Poza tym nadal nie osiągniesz poziomu trafności wyników wyszukiwania w Kickoffie i jego alternatywach jest wręcz żałosna, jeśli porównać to z Dashem.

lucas__   13 #30 21.04.2012 01:24

Hmm to spróbujmy w druga stronę, czy z Unity da się zrobić KDE. Dla przykładu panel z boku (launcher) wrzucić na dół a górny panel całkowicie usunąć. Tylko co wtedy z "zasobnikiem systemowym (app indicators)" Powiedziałbym, że jest to wręcz nie możliwe, bez instalacji rożnych "haków". KDE nie jest idealne, ale śmiem twierdzić że jednak oba środowiska "nie są równe", jeśli wziąć pod uwagę ogół czynników. To w jak łatwy sposób można "upodobnić" KDE do innych środowisk o czymś świadczy ;). Wyszukiwanie w kickoffie dotyczy tylko programów, krunner to jest to czego szukasz. Dodatkowo w opcjach można zaznaczyć z jakich wtyczek ma korzystać, a jest ich całkiem sporo od kontaktów, a na plikach zindeksowanych w nepomuku skończywszy.

Jednak muszę się z jednym zgodzić, ui krunnera nie zostało stworzone to prezentacji "szerokiej" gamy wyników, tak jak dash. Rozumiem, że ktoś może lubić Unity, no problem, ale obiektywnie rzecz biorąc pewne fakty są niepodważalne. Ten wpis i komentarze po nim nie są jednak miejscem na takie dyskusje. Jednak z chęcią podyskutowałbym na innym gruncie (może jakiś wpis na blogu ;))

  #31 25.04.2012 18:01

@Nazir50
Ok, załóżmy jednolity system - Gentoo. Nie używam, ale jako przykład.
Gdyby tak było tylko ludze którzy znają systen od podstaw by go używali.
Teraz zmienie temat, kto ma więcej udziału na urządzeniah mobilnych?
Android 50%, Microsoft 2%. Spórz na WWW. Apache 70%. ISS 20%.