Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Kilka spostrzeżeń dotyczących portalu i bloga DP

W zalewie komercyjnej papki, która otacza nas z każdej strony, mało jest miejsc, gdzie ludzie mogą swobodnie rozwijać i promować swoje pasje. Chlubnym wyjątkiem jest portal dobreprogramy. Czy ktoś wie dlaczego ma on w nazwie określenie „dobre”? Jeśli nie to polecam przeczytać bardzo ciekawy wywiad, przeprowadzony przez użytkownika Banan z jednym z założycieli portalu – Kamilem Cybulskim (Cebula)

W wywiadzie możemy przeczytać, że jednym z filarów na którym został zbudowany ten portal jest dbałość o legalność

(...)Drugi "filar" to dbałość o "legalność" - dokładne informacje o licencjonowaniu i promocja legalności poprzez wspieranie różnych akcji, wspieranie producentów polskiego oprogramowania, popularyzowanie bezpłatnych alternatyw.

I tu właśnie wkraczam ja, skromny bloger, który niejako przypadkiem, ze względu na swoje zainteresowania, pisze o „otwartym oprogramowaniu”, głównie KDE, doskonale wpisując się w koncepcje promocji leglaności oraz popularyzowaniu bezpłatnych alternatyw.

Promocja otwartego oprogramowania

Do wątku skromnego blogera promującego otwarte oprogramowanie jeszcze wrócę, teraz będzie kilka słów o naszym zacnym portalu. Czy już wspominałem o pewnym filarze? Niestety z czasem zaczął się on powali sypać, najpierw farba z niego odpadała. Spokojnie, jak to mówią tu się chlapnie, tam się wyrówna i będzie git (filar oczywiście). Niestety lata mijały, remontu brak, a dewastacja postępowała. Ach, ale o czym to ja pisałem. No fakt, o promocji otwartego oprogramowania. Mam to szczęście, że pamiętam jeszcze czasy, kiedy oprócz słów Microsoft, Apple i Google na portalu dało się jeszcze przeczytać newsa o wydaniu jakieś dystrybucji linuksowej. Oczywiście czasem przybierało to wymiary iście komiczne. Pamięta ktoś jeszcze serię newsów o Damn Small Linux (DSL)? No to wie o czym mówię ;) Miesiące mijały, a newsów tego typu ubywało. Nie powinno to nikogo dziwić, wszakże już jakiś czas temu pisałem, o tym że linuksowe dystrybucje tracą na znaczeniu, na rzecz środowisk graficznych

Skoro już mówimy o środowiskach graficznych

Kiedy na filarze nie został, choćby skrawek farby, zaczął odpadać tynk. Newsy dystrybucyjne stały się rzadkością, ale o środowiskach graficznych jeszcze pamiętano. Ba było ich całkiem sporo, do czasu. Czy ktoś z szanownych użytkowników widział na stronie głównej dp, newsa o KDE 4.9? Jeśli ktoś widział, to powinien kupić sobie okulary, bo takiego nie było. Nie mówimy tu jakiejś dystrybucji, którą można przeoczyć. Mówimy tu o jednym z 2 największych środowisk graficznych dostępnych na Linuksa, którego „główne wersje” ukazują się aż 2 razy w roku, jak widać o 1 raz za dużo. Dziwi to tym bardziej, że odkąd pamiętam nawet na dobrychproramach „zawsze” pojawiały się wiadomości o głównych wydaniach KDE (służę linkami). A co z GNOME 3.6, drugim najpopularniejszym środowiskiem ? Wiadomości o wydaniu również ani widu ani słychu. Nasuwa się więc pytanie dlaczego? Przecież tego typu newsy o wydaniach stabilnych wersji zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem. Odpowiedź jest raczej zaskakująca.

No przecież jest blog

Jednak wszystkie te, grzeszki i zaniedbania mogę redakcji wybaczyć bo przecież jest blog, na którym, można napisać to co na stronie portalu pominięto. Prawda? Tu zawsze znajdzie się miejsce dla KDE 4.9 czy GNOME 3.6.

My blog is my castle

Tytuł tego akapitu mówi sam za siebie. Mimo, iż jestem aktywnym uczestnikiem tego bloga, starałem się ograniczać swoją działalność do własnego profilu blogowego. Szczerze powiedziawszy, mało mnie interesowało co wchodzi na „główną”, tak długo jak moje wpisy również tam lądowały. I tak wracamy do początku tego wpisu czyli jednego z filarów na którym został oparty ten portal, promocji legalności oraz popularyzowaniu bezpłatnych alternatyw. Wiem jak patetycznie to zabrzmi, ale właśnie to staram się robić cały czas. Wiele projektów open source nie ma ani zasobów ludzkich ani środków finansowych aby myśleć o jakiejkolwiek promocji. Dlatego tak ważni są pasjonaci, którzy poświęcają swój wolny czas aby wspomóc swoje ulubione projekty. Jedyną zapłatą jest świadomość, że ktoś ich czyta oraz pozytywny komentarz od czasu do czasu. Możecie mi wierzyć, coś o tym wiem. Na blogu dobrych programów istnieje podział na 2 sekcje. Strona główna gdzie lądują wszystkie „wartościowe” wpisy. Druga sekcje to tzw, pozostałe, ja to nazywam poczekalnią. Lądują tam wszystkie blogi niezależnie od jakości, by po pomyślnej weryfikacji trafić na główną. I teraz co może zrobić osoba, która chce wypromować taką legalną i bezpłatna alternatywą jaką jest KDE (podobnie jak wiele innych projektów os). Powinna oczywiście utrzymywać odpowiedni poziom. Podobnie jest w moim przypadku, niemal każdy wpis, który tworzę pisany jest z myślą o głównej. Ten także.

I co się gościu rządzisz?

Niestety doświadczenia ostatniego tygodnia pokazały, że nie wystarczy siedzieć w swoim zamczysku i mieć nadzieję, że grube mury uchronią nas przed wichurą świata zewnętrznego. Uświadomiłem to sobie kilka dni temu, kiedy na 4 opublikowane wpisy
(Plasma Media Center, [KDE 4.10] Wsparcie dla Appmenu, KDE - środowisko graficzne stworzone do grania) tylko 1 ( Konfiguracja panelu w KDE) wszedł na stronę główną. Zmotywowało mnie to aby napisać ten wpis i do jeszcze jednej rzeczy. Przyjrzałem się z bliska swojej dotychczasowej działalności w nadziej, że pozwoli mi ona odpowiedzieć na pytanie dlaczego? Dlaczego te wpisy nie weszły na główną. Czyżby zniżka formy, a może inne wpisy prezentują lepsza jakość? Nic takiego nie zauważyłem. Zdałem sobie jednak sprawę że sporo, żem na tym blogu naspamował ;p. Podzielę się zatem moimi spostrzeżeniami.

Od kwietnia ubiegłego roku, czyli od początku blogowania powstało:

102 wpisy, 103 licząc ten

92 weszło na główną, byłoby 95 gdyby 3 pozostałe również weszły

W przeliczeniu na procenty daje to 90% na głównej, 93% jeśli 3 ostatnie weszłyby na główną

Tylko 1 bloger oprócz mnie, może pochwalić się taką samą ilością wpisów i jest on również użytkownikiem KDE (Krogulca nie liczę ;p).

Zmiany na blogach

Co prawda mury mojego zamczyska zostały lekko draśnięte, jednak podbudowany statystykami oraz świadomością najaktywniejszego blogera, postanowiłem nieco szerzej spojrzeć na ostatnie zmiany na blogu. Oczywiście byłem świadom tego co się dzieje na blagu, począwszy od dyskusji pod jednym z podsumowań tygodnia, aż do ogłoszenia wyboru nowych moderatorów. Problem z moderacją i oddaniem władzy w ręce ludu, jest taki, że obiektywny bloger jest jak yeti, nie istnieje. Owszem można się starać, ale zawsze gdzieś w podświadomości będą się kołatać ulubiona przeglądarka, system operacyjny, a nawet język programowania. Dołóżmy do tego nowy nowy trend, a tworzy nam się mieszanka wybuchowa.

Komercja atakuje

Kiedy jakiś byt zdobywa popularność, kwestią czasu jest, aż zaczną pukać reklamodawcy. Nie żebym miał coś przeciwko, skądże. Tak długo jak nie przeszkadza to w normalnym funkcjonowaniu bloga, mam do tego stosunek całkowicie obojętny z tendencją rosnącą (ah ta kamerka Samsunga na biurku). Jednak w ostatnim czasie dostaliśmy bonus w postaci wysypu wpisów o Windows 8. To nic, że większość jest powiedzmy średniej jakości, przecież moderacja wyłuska perełki, a plewy zostawi, tak? Pech chce, że to wszystko ląduje na głównej bloga, można rzec, że Windows Windowsa pogania. Ahh mamy przecież te specjalne kanały, których nikt nie czyta. Dla testerów samsunga jest podobno jakiś tag, nie wiem nie widziałem. Mówiąc w skrócie:

Ograniczenia techniczne

Wbrew pozorom i opiniom co mniej aktywnych użytkowników, blog jeszcze do niedawna pracował całkiem sprawnie. Owszem zdarzały się momenty kiedy mechanizm się zaciął, a blogi nie wchodziły na główną nawet przez kilka dni. Ba, nawet mi zdarzyło się raz czy dwa, że po tygodniu od opublikowania wpisu w edycji bloga, obok napisu „opublikowany” pojawiało się logo portalu, a wpis był gdzieś na 2 stronie ;). Zmierzam do tego, że nie wystarczy wyznaczyć grupki moderatorów, w tym samym momencie rozpoczynając kampanie reklamową Windowsa i mieć nadzieję, że jakoś to będzie. Blog nie jest na to przygotowany od strony technicznej. Sam tego doświadczyłem na własnej skórze, tak się bowiem składa, że od jakiegoś czasu zajawki moich wpisów, publikowane są również na polskiej planecie KDE . Dodawanie wpisów odbywa się automatycznie, wystarczy dodać RSS użytkownika i już można filtrować po tagu. Niestety silnik blogowy dp nie posiada możliwości dodawania własnych tagów. Na szczęście istnieją strony, które pozwalają filtrować RSS po jego zawartości.

Złote czasy krogulcowego blogowania

Odkąd Krogulec zaczął blogować nastały złote czasy na blogu. Raz, że dzięki świetnym wpisom można było dowiedzieć się wiele o Noki N9. Człowiek z pasją, to określenie pasuje tutaj idealnie. Dwa, że nigdy wcześniej ani później wpisy na główną nie wchodziły tak szybko oraz nie były tak dobre jakościowo. W sumie kto podskoczy redaktorowi naczelnemu ;p. Cały blogowy mechanizm chodził jak w zegarku, a wystarczył do tego jeden człowiek z pasją. Niestety nic nie trwa wiecznie, dlatego na chwilę obecną 1 człowiek to za mało dlatego mamy...

Pięciu sprawiedliwych

Patrząc na obecny skład moderatorski to i 10 sprawiedliwych było by za mało. Nie dlatego, że ludzie którzy go tworzą, są nieodpowiedni do tej roli, tym bardziej, że większość osób znam osobiście z hot zlotu. To raczej rozkład sił jakie panują na blogu nie ma odzwierciedlenia w składzie moderatorów. Najlepiej całą sytuacje podsumowuje komentarz djfoxer.

(...)Niech liczba moderowców-linuxowców będzie proporcjonalna do % użytkowników tego systemu na portalu :P Jeśli 1,4% użytkowników dobrychprogramów korzysta z linuxa to wiesz ilu przypada ich na 5 moderatorów? ;)

Komentarz sam w sobie był żartobliwą odpowiedzią do jednego z użytkowników, jednak o ironio stanowi doskonałe podsumowanie całej sytuacji. Problem w tym, że wpisów związanych otwartym oprogramowaniem i Linuksem, jest według mojej skromnej oceny blisko jedna trzecia, a nie 1,4%. Innym problemem jest brak jasnych i klarownych zasad jakimi kierują się moderatorzy. W przypadku redakcji nie stanowiło to problemu, bo trudno dyskutować z kimś kto de facto ustala i egzekwuje zasady. W przypadku moderatorów, którzy są przecież zwykłymi użytkownikami sytuacja wygląda inaczej. Nasuwają się pytania, dlaczego ten wpis wszedł, a tamten nie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że głosowanie stanowi jakieś tam rozwiązanie. Niestety ma ono kilka wad. Po pierwsze rzadkością jest sytuacja gdy wszyscy moderatorzy są online, co jeśli obecny jest tylko 1, w takiej sytuacji wartościowy wpis odchodzi w niebyt poczekalni. Albo co jeśli mamy sytuację patową, tzn na 4 moderatorów za wpisem jest 2, a kolejnych 2 jest przeciw. To są tylko dywagacje, tym bardziej, że nie wiem jaki system przyjęli obecni moderatorzy i jak to wygląda w rzeczywistości. Oczywiście moderacja potrzebuje czasu na wdrożenie się w nowe role. No cóż, właśnie dlatego pomiędzy moim ostatnim wpisem wrzuconym na główną przez redakcję, a felerną 3 minęło 10 dni. Jak widać za mało...

Chciałbym...

  • Chciałbym aby ten blog był miejscem, gdzie ludzie reprezentujący różne opcje mogli swobodnie wymieniać swoje poglądy.

  • Chciałbym aby ten blog był miejscem gdzie ludzie którzy promują legalność i popularyzują bezpłatne alternatywy mieli równe szanse w starciu z gigantami IT.

  • Chciałbym aby decydenci, którzy są odpowiedzialni za kształt tego bloga, pamiętali o najważniejszym – jego użytkownikach.

Samo chciałbym nie wystarczy, dlatego powstał ten wpis...

 

inne

Komentarze

0 nowych
Banan   10 #1 05.12.2012 13:42

Moderatorów jest czterech. Wpisy są wrzucane na zasadzie głosowania. Jeśli 2 jest na TAK wpis trafia na główną.

Dzięki za uznanie dla mojego wywiadu z Cebulą. Sam przyznaję, że gdy Krogulec wrzucał wpisy na główną czułem się, że robi to sprawiedliwy sąd. Każda inna osoba jakoś średnio mi do tego zadania pasowała. Przepraszam, nie chcę nikogo urazić ani moderatorów, ani Cebuli, który ostatnio najczęściej wrzucał wpisy gdy jeszcze redakcja panowała na blogu. Ale moim zdaniem gdyby to nadal (regularnie) robił Krogulec to chyba było by najlepiej.

Skosztowaliśmy już jak wygląda władza w rękach ludu, ale czy to jest najlepsze rozwiązanie?

Z drugiej strony dobrze, że są moderatorzy, bo sam Krogulec musiałby przy tych konkursach o Windows 8 i Server 2012 harować jak wół. Natomiast moderatorzy przejmując pałeczkę muszą dziennie czytać mnóstwo chłamu, który chce się dostać na główną. Ale co oni z tego mają? Czy nie tylko zabrany ich prywatny czas? Na dodatek jeszcze mnóstwo oskarżeń.

Autor edytował komentarz.
dansys80   4 #2 05.12.2012 14:01

Najlepszym podsumowaniem tego wywodu są Twoje słowa ,mało mnie interesowało co wchodzi na główną, tak długo jak moje wpisy również tam trafiały". Nie ważne co, ble trafiło na główną. I z głownej zrobi się śmietnik.. Uwierz mi, że jak ktoś zchce poczytać Twoje wpisy o KDE to je znajdzie bez względu czy były na głównej czy też nie.



@banan
Coś ciekawego ostatnio nie trafiło na główną? zaglądam na blogi dość regularnie i nie widzę żadnej różnicy, czy to Krogulec wrzucał, cebula czy teraz moderatorzy.

Autor edytował komentarz.
Jaahquubel_   12 #3 05.12.2012 14:04

Tylko na DP mógł się pojawić wywiad Banana z Cebulą. :)

@lucas__
Mam wrażenie, że tym wpisem odwaliłeś kupę dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty.
Za dużo kaszany o Win 8 na głównej? Nie tylko Ty tak myślisz.
Brak niusów o Linuksach? A o czym tak naprawdę są niusy? Mam wrażenie, że ostatnio o d*** Maryni.
Władza w rękach ludu? Czy to rzeczywiście ma na coś wpływ ocenimy po konkursie na laurki o Win 8.
Brak tagów? No właśnie... Padaka...
Niby wszystko się zgadza, ale o co chodzi? - nie widzę głównej myśli. A przez to, nie przewiduję jakichś efektów tego wpisu.

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #4 05.12.2012 14:04

@lucas__ sugerujesz, że nowi moderatorzy mają problem z Linuksem? Jak tak, to... przegięcie. Wpisy powinny być oceniane ze względu na merytoryczność i poprawność, a nie na tematykę... zresztą jak się nie znam na danym temacie, a widzę, że wpis jest dobrze napisany, a bloger jest stałym blogerem, to czemu nie wrzucić na główną... pytania się mnożą do moderatorów. Lekko nie mają :P ale nikt nie mówił, że będą tak mieli. Zapewne dostaniesz od nich konkretną odpowiedź. Dobrze, że temat poruszony.

sgj   10 #5 05.12.2012 14:04

"Natomiast moderatorzy przejmując pałeczkę muszą dziennie czytać mnóstwo chłamu, który chce się dostać na główną. "

I tak się dostaje. Ostatnio nawet więcej niż wcześniej.
Ale co tam główna....

Mnie bardziej zastanawia, kto uznał, że ten wpis http://www.dobreprogramy.pl/sgj/Modern-App-na-pulpicie,37462.html
nie jest o Windows 8, bo nawet tam się nie pojawił...

Krogulec REDAKCJA  20 #6 05.12.2012 14:25

Dzięki za miłe słowa pod moim adresem :) Niestety cierpię na notoryczny brak czasu stąd od pewnego czasu blogami opiekował się głównie Cebula, a od niedawna obowiązki te spoczęły no nowo wybranych moderatorach.

Do rzeczy jednak: Oddanie władzy w ręce ludu to - nie ukrywajmy - mimo wszystko eksperyment. Mamy świadomość niedoskonałości nowego systemu, ale też widzimy sporo plusów - nie tylko dla nas redakcji, ale także całej dobroprogramowej społeczności. Zapewne jeszcze nie jedna dyskusja będzie potrzebna aby się wzajemnie dotrzeć. Dzięki za Twój głos, przeanalizujemy co można by usprawnić aby na stronę główną bloga trafiały wpisy, które na to zasługiwały, a te które nie pozostawały w pozostałych (choć niestety świat nie jest czarno-biały i zawsze będą wpisy co do których można dyskutowac czy powinny się znaleźć na głównej czy nie). W każdym bądź razie 2 z 3 wpisów o których pisałeś zatwiedziłem na główną bo według mnie na to zasługiwały. Ten, który komentujemy także ;)

dansys80   4 #7 05.12.2012 14:35

@lucas_
Widać ważna jest dla Ciebie statystyka, tylko co to zmienia? Piszesz sporo o niszowym oprogramowaniu, chwała Ci za chęci ale nie widzę wszystkich wpisów o KDE na głównej.

Proszę mderatorów/redakcję o wrzucanie mniejszej ilości wpisów dotyczacych niewielkiej garstki ludzi...badz wydzelenie im osobnego tagu:-)

GregKoval   8 #8 05.12.2012 14:37

W zasadzie zgadzam się z lucasem_ ... choć nie z każdym jego twierdzeniem. Osobiście jako właściciel bloga o podobnej tematyce także odczuwam brak obecności moich wpisów na głównej. W zasadzie ostatni mój wpis o Linuksie, który trafił na główną, pochodzi jeszcze z początku listopada, czyli sprzed tej tzw. rewolucji. O co chodzi? O to, że do tej pory każdy z moich wpisów, jaki stworzyłem od początku mojej obecności na DP, znalazł się na głównej. Oczywiście nie chcę tu się przechwalać, ale jakoś nie zauważyłem u siebie spadku formy literackiej od tego okresu.

Zresztą nie tylko ja. Ostatnio zdarza mi się częściej komentować wpisy, które pozostają w poczekalni na zawsze, niż te które trafiają na główną. Z wieloma wpisami się nie zgadzam ale uważam, że powinny trafić na główną z powodu kontrowersyjności tematu w nich poruszonych, niestandardowej postawy wobec podmiotu dyskusji autora, czy innych czynników, które sprawiają, że temat chce mi się skomentować. Wtedy uznaję wpis za ciekawy. Mogę tu podać co najmniej 9 tematów, które chciałbym na głównej zobaczyć, a które trafiły tylko do poczekalni. Sprawia to oczywiście, że to zakładka "pozostałe" stała się obecnie moją "główną".

Moim zdaniem wśród wytypowanych osób powinna być także osoba z redakcji z możliwością przepchnięcia wpisu jednym głosem.

lucas__   13 #9 05.12.2012 14:54

@dansys80

Radze rzucić okiem na statystyki oraz przejrzeć kilka wpisów z tego bloga. Jeśli tak miałby wyglądać ten śmietnik to życzę takiego każdemu.
"Uwierz mi, że jak ktoś zchce poczytać Twoje wpisy o KDE to je znajdzie bez względu czy były na głównej czy też nie."

Oj możesz mi wierzyć, że nie. Prawda jest taka, że jeśli wpis nie wyjdzie z "pozostałe" to odchodzi w niebyt. Zresztą jaka słusznie zauważyłeś pisze z myślą o głównej i tego nie ukrywam:
"Podobnie jest w moim przypadku, niemal każdy wpis, który tworzę pisany jest z myślą o głównej. Ten także."
//
"Widać ważna jest dla Ciebie statystyka, tylko co to zmienia? Piszesz sporo o niszowym oprogramowaniu, chwała Ci za chęci ale nie widzę wszystkich wpisów o KDE na głównej"

A nie pomyślałeś, że to niszowe oprogramowanie cierpi na brak promocji, a wpisy na blogu najpopularniejszego portalu IT mają znaczenie? Statystyka to tylko efekt uboczny.

@Jaahquubel_

I tu tkwi diabeł, a raczej wiele małych diabełków, moderacja nie jest tu w żadnym wypadku głównym problemem, aczkolwiek dała mi niezłego kopa motywacyjnego ;)

@gowain
Nie, sugeruję, jedynie że obecny parytet/skład grona moderatorskiego nie odzwierciedla faktycznego
stanu na blogu.

@Krogulec
Dzięki ;)
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że ostatnie zmiany na blogu to swego rodzaju eksperyment. Mam jednak wrażenie, że niektóre z nich powinny poczekać do nowej odsłony portalu. Dobrze wiedzieć, że ciągle odwiedzasz bloga ;)

@GregKoval
No wiesz Greg wydaje mi się, że twój przedostatni wpis wywołał spore oburzenie w pewnych kręgach ;)

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #10 05.12.2012 15:29

@dansys80 a ja lubię poczytać np. o KDE - nie każdy się musi zamykać na to czego używa. Czym większa różnorodność na blogach dp, tym lepiej.

dansys80   4 #11 05.12.2012 15:36

Posumowując, moderatorzy wszystkm nie dogodzą. Pojawiają się głosy, że zamło jest linuksa na głównej a za dużo windowsa 8. Ja uważam, że teraz jest idealna proprcja.
Jedyne wyjście żeby wszystkich zadowolić to automatycznie ustawić, żeby 95% wpisów trafiało na główną. w pozostałych zostaną tylko witacze:-)

revcorey   6 #12 05.12.2012 15:46

" Wpisy powinny być oceniane ze względu na merytoryczność i poprawność, a nie na tematykę."
Czytając m.in wpis o twekerach czy kiepskich wpisach o linuksie/windows 8 itp. Widać że oceny merytorycznej brak.

Autor edytował komentarz.
AdrianSasquatch   8 #13 05.12.2012 15:53

W pełni się zgodzę z gowainem i uważam, że bez względu na zainteresowania, łatwo zauważyć, kiedy wpis jest dobry, a kiedy nie i powinien pozostać w poczekalni. Do "głosu ludu" nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, chociaż faktem jest, że ostatnio trochę rzadziej wchodzę na bloga i mogło mi wiele umknąć.

Chociaż idąc za stwierdzeniem "My blog is my castle" mógłbym się dowiedzieć, czemu 2 czy 3 moderatorów tak bardzo się przyczepiło do początku mojego najnowszego wpisu i starało się dopasować go do swojego własnego ideału piękna? ;]

Krogulec REDAKCJA  20 #14 05.12.2012 16:17

@AdrianSasquatch: Jeżeli blog trafia na główną musi spełniać jakieś minimalne wymogi w zakresie wyglądu - tj. poprawne formatowanie, czyli prawidłowe listy, nie zastępowania bolda tagiem h2, tytuł nie DUŻYMI LITERAMI, nie nadużywanie cytatów itp. itd. Chodzi o to aby zachować jakąś spójność estetyczną na stronie głównej bloga.

Prawdopodobnie niebawem udostępnimy jakąś listę najważniejszych zasad lub (odwrotnie) najczęstszych błędów, których należy się wystrzegać.

Ave5   8 #15 05.12.2012 16:18

To ja tylko napiszę że przez to co się wyrabiało z 1 częścią mojej recenzji kamery czekam z publikacjami kolejnych aż wszystko się ustabilizuje, tj. skończy się fala Win8, moderatorzy się dotrą na fulla, będzie oddzielna kategoria na testy partnerskie i wszystko będzie cacy :)

GregKoval   8 #16 05.12.2012 16:41

@lucas_

>>"No wiesz Greg wydaje mi się, że twój przedostatni wpis wywołał spore oburzenie w pewnych kręgach ;) "

Może nie zauważyłeś, ale napisałem też dwa inne teksty ... a sorry, one też nie były na głównej, więc mogłeś je pominąć :)

skandyn   9 #17 05.12.2012 18:14

Szczerze pisząc, to na początku troszeczkę bałem się nowych moderatorów, ponieważ obawiałem się, że moje bardzo swojskie tekściki już po prostu nie wejdą na stronę główną portalu. Jednak z trzech moich wpisów aż dwa ukazały się na głównej. Oczywiście jestem z tego bardzo zadowolony i za to duży plus - wiadomo dla kogo. Oprócz tego cieszy mnie również to, że moje ostatnie wpisy znalazły się także w podsumowaniu tygodniowym bloga - za to wielkie podziękowania dla Panów z Redakcji. Jak widać warto pisać o Linuksie, który jest w rozumowaniu niektórych tak bardzo pokrzywdzony przez Windowsa.

Pozdrawiam.

Autor edytował komentarz.
MaXDemage   17 #18 05.12.2012 18:24

No więc się wypowiem - odpisałbym w formie blaga, ale mam nieodparte wrażenie, że zaginął by w przysłowiowej poczekalni, choć ponoć ja akurat lubię czekać.

Mam pewna tezę co do blagów DP i zamierzam się nią z wami podzielić. Oto jak wygląda ona w skrócie.

Gdy blag DP był młody blagerów było w sumie sporo, ale tych naprawdę dobrych paru. Reszta wystarczyło, że była ok i lądowała na głównej. Z czasem jednak - jak to jest w naturze ludzkiej - doświadczenie tych będących całkiem ok się zwiększyło. Czytali oni inne wpisy, wspólnymi siłami układali nowe. Poziom więc szybował w górę i tylko w górę.
Próg był w pewnym momencie zabójczy. Było się albo stałym blagerem (wzajemne kółko adoracji) i lądował się pewniakiem na głównej z byle czym, bo TAK! Albo było się nowym blagierem, który musiał od razu napisać rewelacyjny wpis by zostać zauważonym.

Świeżynki, które tworzyły chłam i średniej jakości wpisy były po prostu tłamszone i przyćmiewane przez starych wyjadaczy.

Konkurs na blogi o W8 zmienił trochę sytuację. Zarówno w pozytywny jak i negatywny sposób. Po pierwsze pojawiło się mnóstwo nowych blogerów a starzy blagerzy dostali motywacje materialną do pisania. Po drugie pojawiło się MNÓSTWO młodych blogerów... tych gorszych. Którzy mimo to lądowali na głównej bo konkurs, bo merytoryka, bo to, bo tamto, bo gorszy dzień Cebuli... :D

Weszła więc władza ludowa, niczym za starych dobrych czasów. Ale stare dobre czasy maja to do siebie, że były dobre, ale przede wszystkim to że są stare!

Fakt, na głównej zaczęły pojawiać się naprawdę przemyślane teksty, ładnie poskładane i tak dalej i tym podobne. Jednak masa wpisów od starych blagerów, które poziom trzymają, bo doświadczenie robi swoje, ginie w natłoku wpisów innych, młodszych. Mniej rozeznanych.

Nie mam tego nikomu za złe... moje wpisy również nie wskoczyły na główną. Jako, że pisze kontrowersyjne zawsze się tego spodziewam - ale czemu mój poradnik o InDesignie nie wskoczył to nie wiem. Jeden jedyny merytoryczny poradnik jaki napisałem ;p

Podsumowując - jest dobrze, niepotrzebnie bijecie pianę bo i tak lada moment będą zmiany na stronie i blogu ;p

PS. Mam też przypuszczenie, że moderatorzy specjalnie nie wpuszczają nas - starych blagerów - aby nie zostać posądzonym o należenie do wzajemnego jakże cudownego koła adoracji pełnego przystojnych blagerów. O!

Autor edytował komentarz.
djfoxer   17 #19 05.12.2012 18:34

Hej, a czy ten cytat nie jest trafny? :)

Do rzeczy.

- Testy Samunga
Mają mieć swój agregator na stronie, jak konkurs z w8/w2012 - własna podstrona. Więcej Redakcja powinna coś tu napisać bo my nie znam szczegółów. Aczkolwiek jest już w Panelu Admina tag "testy sprzętu" i wpisy od Samsunga już są otagowywyane przez nas. Sami czekamy z niecierpliwością na dalsze rozwinięcie tego tematu. Teraz te testy mieszają się z innymi i nie są odpowiednio oznakowane, a co więcej nie jest łatwo znaleźć te wpisy.

- Wpisy na stronie głównej - przyszłość
Ogólnie jestem za tym by nowa wersja blogów była na wzór tego co przygotował kiedyś gowain. Czyli takie kafelki. Myślę, że wpisy powinny być wyróżnianie nie na głównej stronie portalu, a na głównej stronie bloga i to w każdym dziale inne wyróżnienia (windows/linux/sprzęt/porady/mobile itp. itd.). Na portal by trafiały tylko te, które wybierze np. Redakcja. Z tego co wiemy zmiany na blogach nie będzie szybko na pewno, więc to tylko takie nasze propozycje na przyszłość.


- Jak wpisy trafiają na główną teraz
Jest nas czterech. Mamy do dyspozycji Panel Admina Boga, (chyba) taki sam jak Redakcja. Sami sobie przygotowaliśmy platformę (thx underface!), gdzie głosujemy na poszczególne wpisy. 2x głosy na tak to już główna. Oczywiści jak już pisał Krogulec jesteśmy zobowiązani do zmian we wpisie, jeśli takowe są potrzebne (sprawdzenie znaczników bbcode, odpowiednio ułożony początek by wszedł na zajawkę, tagi, linki itp.). Jeśli wpis jest naprawdę ciekawy, to bez głosowania wrzucany jest przez jednego z nas. I tu UWAGA! WIELKA UWAGA! Wpisy na główną nadal może wrzucać Redakcja. My się tylko podczepiliśmy pod ten proces i pomagamy, więc nie jest tak, że Redakcja nic nie może wrzucać na główną. Żeby było jasne.

Oczywiście cały czas się uczymy. Nie jest łatwo ocenić wpisy i czasem mamy lekko odmienne zdania na pewne tematy. Ale jak na razie współpraca układa się wyśmienicie :)

- Wpisy Windows 8 /Windows 2012
Kilka razy już do nas pisano, że wpisy konkursowe o W8 i powoli W2012 są delikatnie mówiąc nikłej jakości. Ile razy można pisać o menu start, czy jak zamknąć komputer, plzzz. Dodatkowo umieszczanie ich na głównej było źle odbierane przez wszystkich. Z tego powodu nie wrzucamy już ich na główną, a jedynie te, które czymś się wyróżniają i są ciekawe.

- Odnośnie Twojego wpisu
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony poruszyłeś ciekawe i ważne tematy (naprawdę!), a z drugiej wygląda to na prosty chwyt by "wybłagać" wrzucenie wpisów na główną (skuteczne! :P ). Nie wiem. Szkoda, że nie zrobiłeś jak Ave5, który do nas napisał i mieliśmy z nim rozmowę (a jakże ciekawą i ze zwrotami akcji! ;D ) w której wszystko się wyjaśniło (albo większość). Na Twoim miejscu bym nie tworzył tego czegoś, bo pachnie to wylewaniem żali. Szkoda, że też nie zauważyłeś ile wpisów musimy przejrzeć i przeredagować ostatnio (patrz blog W8) i robimy to kosztem własnego czasu. Ale czego oczekiwać jeśli się pisze:

"Szczerze powiedziawszy, mało mnie interesowało co wchodzi na „główną”, tak długo jak moje wpisy również tam lądowały."

Szkoda. Zalatuje lekką ignorancją, nie obraź się. Jeśli miałeś jakieś zastrzeżenia do nas, to pisz do nas, jesteśmy nowi, uczymy się i mogło nam coś umknąć. Z drugiej strony, oczekujesz że teraz WSZYSTKIE Twoje wpisy MUSIMY wrzucać na główną? Tak to wygląda?

"Dlaczego te wpisy nie weszły na główną. Czyżby zniżka formy, a może inne wpisy prezentują lepsza jakość? Nic takiego nie zauważyłem." - skromność :P

-GregKoval
Specjalnie dla Ciebie dedykuję ten podpunkt. Ostatnio tego, że Twoje wpisy nie trafiły na główną. O czym to psiałeś ostatnio. Oooo - Windows 8 :) Nie muszę tłumaczyć chyba. Poza tym wpis, gdzie "wyskoczyłeś" na gowiana był niskich lotów i najłatwiej kogoś wytknąć palcem i obrazić. To nie przedstawia Ciebie w dobrym świetle, a szkoda, bo fajnie piszesz o Linuxie!


I na koniec, które wpisy powinny i dlaczego wlecieć na główną, ale nie było ich tam (tylko nie swoje i nie o W8 :P )?

Dziękuję za uwagę. Czekam na komentarze :)

Autor edytował komentarz.
djfoxer   17 #20 05.12.2012 18:40

Poza tym, temat wpisu nie ma znaczenia, windows/linux/sprzęt/porady itp. więc nie próbuj podpiąć się pod wojenkę ideologiczną bo to w tym przypadku nie ma znaczenia :)

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #21 05.12.2012 18:43

@MaXDemage "Podsumowując - jest dobrze, niepotrzebnie bijecie pianę bo i tak lada moment będą zmiany na stronie i blogu ;p" - To Ci się żart udał :P

Semtex   17 #22 05.12.2012 18:44

@gowain
7.12 Urodziny Portalu aka Vortalu :D Się zobaczy :P

gowain   18 #23 05.12.2012 19:00

@semtex wiem... ale prędzej bym się relacji z HZ spodziewał :D

Druedain   13 #24 05.12.2012 19:25

Super, właśnie się dowiedziałem, że parę ciekawych wpisów siedzi w poczekalni. Gratuluję osobom odpowiedzialnym za to…

@dansys80 Korzystam z RSS, nie wiedziałem o blogach lucasa__ o KDE, choć na pewno chętnie bym je przeczytał wcześniej, gdybym o nich wiedział. Co masz mi do powiedzenia?



Sam ostatnio nie piszę, bo jak wchodzę na DP, to mam wrażenie, że połowa użytkowników to trolle i jedyne co można robić to wciskać co chwila przycisk zgłaszania komentarzy.

PS Byłbym zapomniał! Wasze wpisy o Linuksie nie trafiają na główną, ale przecież „świetny” tekst o Linuxie http://www.dobreprogramy.pl/Miejskie-legendy-o-Linuxie-i-blogi-z-lokowaniem-syst... na głównej był… więc o co wam chodzi???

Autor edytował komentarz.
djfoxer   17 #25 05.12.2012 19:34

@Druedain
Nie twórz problemu, tam gdzie go nie ma (vide poczekalnia)

Autor edytował komentarz.
Druedain   13 #26 05.12.2012 19:43

@djfoxer Ten tekst napisał lucas__, przyklasnęło mu kilkoro blogerów, wcześniej był tekst GregaKovala o natłoku wpisów miernej jakości (akurat „przypadkowo” przy okazji akcji z Win8), na końcu w komentarza pod wpisem przytoczonym w postscriptum można było zauważyć niezadowolenie komentujących z jakości wpisu, który jednak znalazł się na głównej. Praktycznie pod każdym newsem ostatnio pojawiającym się ostatnio na DP te same osoby prowokują innych użytkowników…

Więc powiedz mi jaki ja tutaj problem „stwarzam”? (takie edytowanie komentarzy jest trochę bez sensu :P )

Autor edytował komentarz.
djfoxer   17 #27 05.12.2012 19:48

@Druedain
Masz rację, zgadzam się z tym. Chodziło mi raczej o ten komentarz odnośnie wpisów w poczekalni. Staramy się wyłapać wszystko co najlepsze. Sam widzisz ile tego teraz ("śmiecia"?) jest w związku z W8. A trzeba to przeczytać, przeredagować. Polecam mój wcześniejszy, dłuższy komentarz. Naprawdę najłatwiej to narzekać. Jest mi przykro ;)

Druedain   13 #28 05.12.2012 19:56

Wiesz dobrze, że nie byłem zwolennikiem rozwiązania polegającego na przekazaniu władzy wybranym blogerom (a przynajmniej w takiej postaci w jakiej miało to miejsce). Pisałem również o tym, że będziecie mieli się dużo gorzej niż redakcja. Wiedząc jak to ma wyglądać nawet się chwilę nie zastanawiałem i od razu zrezygnowałem ze zgłaszania swojej kandydatury. Mogę wam współczuć tego, że najpierw was wybrano, a dopiero potem uruchomiono konkurs z Win8. Nie będę jednak zmieniał swojego zdania na temat wyborów, bo to by oznaczało, że teraz obniżamy poprzeczkę. Nie oczekiwania użytkowników są problemem, tylko nowe zasady kierowania blogiem. Na pewno wszyscy mają nadzieję, że to się dotrze, ale z tego co widzę, to jest eksperymentowanie na żywym organizmie…

Ja tymczasem wracam do mojego nowego zajęcia, czyli zgłaszania komentarzy, licząc na to, że konta trolli znikną wreszcie ;)

Semtex   17 #29 05.12.2012 20:07

""Ja tymczasem wracam do mojego nowego zajęcia, czyli zgłaszania komentarzy, licząc na to, że konta trolli znikną wreszcie ;)""

No to się podjąłeś "Syzyfowej Pracy" ;)

gowain   18 #30 05.12.2012 20:19

@djfoxer wiesz, że Cię lubię, ale:
"Szkoda, że też nie zauważyłeś ile wpisów musimy przejrzeć i przeredagować ostatnio"
"Naprawdę najłatwiej to narzekać"

Sami się pisaliście na te role, nie wiem czy świadomie, czy nie - ja celowo nie zgłaszałem swojej kandydatury, bo miałem na horyzoncie widok niezadowolonych użytkowników i poświęcenia sporo czasu na czytanie i zajmowaniem się sprawami moderacyjnymi, a teraz związku z pracą doba mi się nieustannie skraca (choć sporo wpisów i tak czytam :P)... Więc nie narzekać :) Tak jak też już gdzieś pisałem Redakcja poniekąd Was "wrobiła" :) ale taki Was los :P

Druedain   13 #31 05.12.2012 20:26

@semtex Ten przycisk zgłaszania mógłby być w ogóle nie działać. Mnie się po prostu lżej robi jak go naciskam.

Aktualizacja:
Żeby nie było nieporozumień. Naciskam go kiedy komentarz jest prowokacyjny, czy nie na temat, a nie dla picu, bo kogoś nie lubię.

Autor edytował komentarz.
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #32 05.12.2012 20:46

O to chyba czas i na mnie:) Ludzie opanujcie się. Każdy z Was mógł się zgłosić na moderatora, każdy. Ale z tego co pamiętam Cebula pisał, że tylko 20 osób się zgłosiło. Samych aktywnych bloggerów mamy (łasica) koło 50, do tego przynajmniej drugie tyle jest piszących 'od czasu do czasu". Najlepszym rozwiązaniem tego problemu było samemu się zgłosić i pokazać co potraficie, a tak tylko toczycie spory.

No i dostało się nam co nie miara, czy słusznie czy nie, widać po powyższych komentarzach. Przyjmując teraz Wasze "zażalenia" za jak najbardziej prawidłowe i na miejscu zaczniemy wrzucać każdy wpis, który dotyczy IT (czyli jakieś 99%) to podniesie się szum, że puszczamy chłam, że moderatorzy są do d... Niestety jeszcze nie urodził się taki co by wszystkim dogodził.

Jestem moderatorem 3 tydzień w tym czasie nie usłyszałem (poza portalem) dobrego słowa o naszej pracy, a narzekania są non stop, codziennie przynajmniej jedna osoba dopytuje czemu jej wpis nie znalazł się na głównej.

Teraz nawet dowiaduje się, że wśród was było wielu przeciwników tzw "władzy dla ludu", dlaczego w momencie ogłoszenia tego pomysłu nikt nie zanegował tego pomysłu. Kilku z Was podrzuciło rozwiązania bazujące na "głosie dla ludu" (więcej modów, punktowanie wpisów itp.).

Acha, piątka sprawiedliwych stała się czwórką, jakby ktoś jeszcze nie wiedział, alt akurat nie ma znaczenia. Jeśli ktoś z Was uważa, że moderowałby lepiej to zapraszam. Lista moderatorów bloga nie jest zamknięta.

Semtex   17 #33 05.12.2012 20:51

Ale chyba Modzi nie spodziewali się pochwał, takie coś nie przejdzie, Mod ma zawsze przerąbane, zawsze będzie beee i przeciwko Userowi, norma na forach i jak widać w blogu.
Zamykając jednym zdaniem: Chcesz być modem musisz mieć twardą d**ę :D

januszek   18 #34 05.12.2012 20:52

Ja sam wybieram co czytam. W zasadzie nie ma dla mnie różnicy czy coś jest na głównej czy nie. Czasem ścieżka wyboru jest po prostu taka: "blog" -> "pozostałe". Jeśli widzę wpis pod którym jest nadzwyczaj dużo komentarzy to zwykle go omijam... ;)

Druedain   13 #35 05.12.2012 20:59

@Shaki81
„Druedain
| 12.11.2012 17:09
Ciekawie się robi. Ja myślę, że można by połączyć pomysł moderów i głosowania. Głosowanie nie będzie decydowało o wejściu na główną, ale będzie sugestią dla moderów, że wpis ich zdaniem nieciekawy, dla czytelników jest ciekawi, co miałoby ich skłonić do ponownego zastanowienia. Problem zatrudniania rodziny do głosowania znika, bo gniota przepuszczać nie trzeba nawet jak ma dużo głosów. Dzięki głosom moderator wahający się nad wrzutem na główną zawsze może zasugerować się opinią ludu.

Dział społecznościowy robicie chyba bardziej, bo to lubicie, niż dlatego, że są z tego największe kokosy, więc wierzę, że zmiany będą na lepsze, a nie gorsze. Ważne by moderzy byli w miarę różni, żeby nie trafiło się 5 ludzi, którzy na HZ ciągle chodzili wszędzie za rękę, bo trudno byłoby wtedy mówić o dążeniu do obiektywizmu przy wyborze blogów.

Moje typy w tym względzie na początek to:
linux_to_syf
xia
Nazir

PS Pojawia się jeszcze problem taki, że redakcja tu szefuje, więc redakcji się czasem nie zgłasza zażaleń. Jak za spisy na głównej będą odpowiadać sami blogerzy, to prawdopodobnie będą mniejsze hamulce i jak na główną wejdzie gniot, to może być nieprzyjemnie.”

„semtex
| 12.11.2012 15:55
Chyba nie padło, przedstawię to tu ;)
A może zamiast moderacji wprowadzić prawdziwy "głos ludu" w postaci głosowania na dany wpis, czytelnicy decydowaliby czy wpis jest interesujący i godny "głównej bloga"... ?
Pozdrawiam.”

„januszek
| 14.11.2012 11:36
Podoba mi się oddanie władzy ludowi ;) Nie był bym jednak sobą, gdybym nie miał do przedstawionych tu pomysłów uwag:

Moim zdaniem moderator to fucha na dobrych kilka godzin dziennie. To dużo czasu, który potrzeba poświęcić na czytanie, mało tego: chodzi o uważne czytanie (a mało kto potrafi uważanie czytać o czymś co go osobiście nie interesuje i czasem po prostu zwyczajnie nudzi mimo, że dla innych może być pasjonującą lekturą). Dużo czasu - podkreślam - bo tutaj na scenę wchodzi Pan Nietzsche: "Jeśli długo będziesz spoglądał w otchłań, otchłań spojrzy na ciebie".

Zmierzam do tego, że taka moderacja nie powinna być jedno/kilku-osobowa. Uważam, że Redakcja powinna przyznać kilkudziesięciu wyselekcjonowanym użytkownikom możliwość oddania głosu na dany wpis. Jeśli ilość głosów przekroczy np. 10 to wpis trafia na główną etc.

Korekta edytorska pod kątem technicznej strony wpisu, moim zdaniem w ogóle nie powinna być prowadzona przez moderatora bo każdy autor pisze i odpowiada za siebie. Jeśli jest taka potrzeba to niech zajmie się tym jakiś automatyczny skrypt-validator :)”

Semtex   17 #36 05.12.2012 21:07

"Korekta edytorska pod kątem technicznej strony wpisu, moim zdaniem w ogóle nie powinna być prowadzona przez moderatora bo każdy autor pisze i odpowiada za siebie. Jeśli jest taka potrzeba to niech zajmie się tym jakiś automatyczny skrypt-validator :)”

Akurat to widziałbym inaczej, coś na zasadzie, że ktoś z Redakcji/Mod zwraca się do Autora via Priv lub pod wpisem z prostym przekazem: Wpis jest OK, można by go wrzucić na główną ale popraw proszę formatowanie, literówki, orty, etc.

Jak Autorowi zależy to poprawi, jak nie to po co wrzucać na główną?

Autor edytował komentarz.
Druedain   13 #37 05.12.2012 21:09

@semtex Wpierw muszą powstać wytyczne, o których pisał wyżej Krogulec, potem można już spokojnie blokować wpisy niesformatowane :)

Viperoo   7 #38 05.12.2012 21:20

Po pierwsze chciałbym podziękować moderatorom za ich prace, po drugie myślę że jest za dużo wpisów o win 8 na głównej, wiem pewnie jest pełno spełniających warunki wpisów ale ile można...

dansys80   4 #39 05.12.2012 21:27

@semtex
Do tego wykorzystywane jest chyba takie okienko Wejdź w edycję swojego ostatniego wpisu; na samym dole masz Uwagi Do Autora. Nie wiem czy mam rację do mnie nik tam nic nie pisze:-)

Faktycznie ostatnio dużo tego windowsa, ale czasami można się dowiedzieć czegoś nowego.

gowain   18 #40 05.12.2012 21:29

@Shaki81 "Najlepszym rozwiązaniem tego problemu było samemu się zgłosić i pokazać co potraficie, a tak tylko toczycie spory." - Wam też się nikt nie kazał zgłaszać, tak jak pisałem DjFoxerowi - zgłosiliście się, to powinniście się liczyć z tym na co się piszecie, a nie teraz narzekać, że się Was czepiają, albo że macie dużo roboty - taka fucha, taki "zaszczyt", ale obrażanie się na nas, że się nie zgłosiliśmy, ale mamy obiekcje jest trochę nie na miejscu. Czyżby "władza ludu" zamykała się na Waszej czwórce? A my mamy siedzieć cicho? W takim wypadku we mnie się rodzi bunt - nie każdemu dogodzisz - to fakt, ale przez to nie możesz bronić innym wypowiadania się krytycznie.

lucas__   13 #41 05.12.2012 21:48

@djfoxer

Zanim odpowiem pozwolę sobie przytoczyć 2 fragmenty wpisu:

"Zmierzam do tego, że nie wystarczy wyznaczyć grupki moderatorów, w tym samym momencie rozpoczynając kampanie reklamową Windowsa i mieć nadzieję, że jakoś to będzie. Blog nie jest na to przygotowany od strony technicznej."

"Patrząc na obecny skład moderatorski to i 10 sprawiedliwych było by za mało. Nie dlatego, że ludzie którzy go tworzą, są nieodpowiedni do tej roli, tym bardziej, że większość osób znam osobiście z hot zlotu"

To tyle aby rozwijać jakiekolwiek podejrzenia o ataki "personalne".

"Szkoda, że nie zrobiłeś jak Ave5, który do nas napisał i mieliśmy z nim rozmowę (a jakże ciekawą i ze zwrotami akcji! ;D ) w której wszystko się wyjaśniło (albo większość)."

Nigdy nie ukrywałem powodów tworzenia bloga http://www.dobreprogramy.pl/lucas__/Dlaczego-pisze-o-czym-pisze,25209.html. Zaleganie blogów w poczekalni to objaw, a nie przyczyna, dlatego rozmowa za kulisami niczego by nie załatwiła. Na obecną sytuację nałożyło się wiele czynników, które zresztą starałem się przedstawić we wpisie.

"Na Twoim miejscu bym nie tworzył tego czegoś, bo pachnie to wylewaniem żali."

Myślę, że każdy czytelnik może to ocenić sam.

"Szkoda, że też nie zauważyłeś ile wpisów musimy przejrzeć i przeredagować ostatnio (patrz blog W8) i robimy to kosztem własnego czasu"

Zauważyłem (patrz pierwszy komentarz).

"Z drugiej strony, oczekujesz że teraz WSZYSTKIE Twoje wpisy MUSIMY wrzucać na główną? Tak to wygląda?"

Oczywiście, że nie, ja ze swej strony dołożę wszelkich starań aby utrzymać dotychczasowy poziom wpisów, jednak od moderacji oczekuję, że przy wrzucaniu wpisów na główną, będzie się kierować się podobnymi kryteriami jak redakcja do tej pory, także procentowo ;p

"Dlaczego te wpisy nie weszły na główną. Czyżby zniżka formy, a może inne wpisy prezentują lepsza jakość? Nic takiego nie zauważyłem." - skromność :P
Szczerość ;p

@Shaki81
Kto się nie zgłosił to się nie zgłosił ...

Autor edytował komentarz.
Druedain   13 #42 05.12.2012 22:22

@lucas__ Ale pomyśl, gdyby Cię wybrali, to byś teraz godzinami czytał blogi o Win8 :P

underface   14 #43 05.12.2012 22:35

zastanawia mnie dlaczego większość blogerów cierpi na syndrom demotywatorów, gdzie poczekalnia oznacza chłap lub coś dobrego co musi zostać zauważone. Przecież na blogach DP nie ma czegoś takiego jak poczekalnia. Tam wpisy lądują gdy:
a)nie nadają się na główną, bo
- mają więcej obrazków niż tekstu (czyli na 3 linie tekstu 10 zdjęć- oczywiście to przykład, bo niektóre wpisy [obszerne] wymagają stosownego zobrazowania)
- mają mała wartość merytoryczną
- nie spełniają dekalogu bloga - 10 przykazań z podstawowymi błędami - jak krogulec już pisał, trzeba będzie o tym wspomnieć
b) bo moderator ma zawsze rację
c) jeśli moderator nie ma racji to patrz punkt b)

Ponadto nasza czwórka została poinformowana, że moderatorem została ze względu na dorobek, szkoda, że _lukcas sam się nie zgłosiłeś (a jeśli zgłosiłeś, to szkoda, że nie zostałeś wybrany), gdy mamy ogarniętą obsługę narzędzia do publikacji etc..
Sam osobiście nie sądziłem, że czytanie wszystkiego zajmuje, aż tyle czasu, dla osoby pracującej od rana do godzin późno popołudniowych bez łatwego dostępu do komputera ciężko przejrzeć (czasami i 10 wpisów dziennie) a podczas tego zwracać uwagę na wspomniany wcześniej dekalog. Też nie jesteśmy robotami, czasami głosujemy na dany wpis ale mamy pewne obiekcie, o czym się wzajemnie informujemy, ale też nie działamy synchronicznie, przez co czasami, niektóre wpisy mimo, że dobre są opóźnione w publikacji.

a co do tematyki konkursu win8 oraz win server 2012, to staramy się to na tyle szybko segregować, aby nie zawalało kategorii pozostałe, ale jednocześnie zaznaczamy, że wpisy ciekawe i bogate merytorycznie mimo, że poruszają tematy, które już były omówione staramy się wrzucić na główną (jeśli wszyscy mamy podobne zdanie)

underface   14 #44 05.12.2012 22:37

@Druedain
Dokładnie, po kilku-nastu wpisach człowiek, ma taki mętlik w głowie, że nie wiadomo co już czytał a co nie.
Ponadto ilość czasu spędzonego na czytaniu bloga sprawia, że sam nie do końca mam czas coś ciekawego napisać.

Druedain   13 #45 05.12.2012 22:55

@underface Zastanawiam się, czy największym problemem nie jest konkurs o Win8. Kojarzę tylko jednego stałego blogera, który pozytywnie się na jego temat wypowiadał…

foreste   14 #46 05.12.2012 22:58

Coraz gorzej na portalu jest bo ingeruje go mocno firma Microsoft polska do rubryki portalu i z tego powodu portal nie jest neutralnym portalem piszący o wydarzeniach rzetelnie i zmusza przez konkursy i skorki na ożywanie produktów microsoft :(.
Inni użytkownicy androida czy linuxa nie dostali skorek pod ich system a ms dostał 4 skórki ;(.

Autor edytował komentarz.
Semtex   17 #47 05.12.2012 23:11

Eeeee, nie przesadzacie trochę, znajdźcie inny "duży" Polski serwis gdzie pojawia się tyle newsów o LIn, blogów itd. IMO na DP wcale nie jest tak źle z dostępem do informacji na temat Linuksa.

gowain   18 #48 05.12.2012 23:43

@foreste znowu nie przesadzaj. "Inni użytkownicy androida czy linuxa nie dostali skorek pod ich system a ms dostał 4 skórki " - to zrób jakąś - nikt Ci nie broni, a i może redakcja przyjmie ją z otwartymi ramionami :)

GregKoval   8 #49 06.12.2012 01:43

@djfoxer

>>"Specjalnie dla Ciebie dedykuję ten podpunkt. Ostatnio tego, że Twoje wpisy nie trafiły na główną. O czym to psiałeś ostatnio. Oooo - Windows 8 :) Nie muszę tłumaczyć chyba. Poza tym wpis, gdzie "wyskoczyłeś" na gowiana był niskich lotów i najłatwiej kogoś wytknąć palcem i obrazić. To nie przedstawia Ciebie w dobrym świetle, a szkoda, bo fajnie piszesz o Linuxie! "

Z moim wpisem o @gowainie można się nie zgodzić, ale we wstępie wpisu wyjaśniłem dlaczego akurat to on stał się przykładowym "kozłem ofiarnym". Także podlinkowane komentarze mogą zaświadczyć czy miałem rację. Z drugiej strony wśród komentujących znalazły się jednak osoby, który zrozumiały motywy napisania tego tekstu. Zrozumiałem więc z tego komentarza, że @gowain jest nietykalny, czy co?

Natomiast pozostałe moje wpisy nie odbiegają ani tematyką, ani formą od tego co do tej pory pisałem. Zresztą tu raczej stanął bym bardziej za @lucasem_ niż swoimi wypocinami. Jego tematyka do tej pory nie była wcale tak bojkotowana jak ostatnio. I tu rodzi się pytanie czy po prostu moderatorzy nie przerazili się aż tylu postów o KDE na raz?

Odczuwamy nie tyle bojkotowanie tematu Linux co jakąś dziwną poprawność polityczną wśród moderacji robioną na zasadzie "żeby tylko się ludzie nie przyczepili". Że za dużo KDE, że za dużo W8, że za kontrowersyjne itp. Zresztą już podobny wątek zrodził się powyżej w komentarzach sugerujący jakieś procentowe udziały Linuksa w ilości wpisów na głównej. I co? Jak ja napiszę 5 dobrych wpisów o Linuksie to tylko jeden się ukaże, bo nic dobrego nikt nie napisał w tym czasie o Windows? W każdym razie ja ze swojej strony chciałbym zobaczyć na głównej kilka wpisów o Windows 8, które się nie ukazały się właśnie na głównej i z którymi się nie zgadzam, ale chciałbym posłuchać dyskusji innych osób pod tym wpisem.

Osobiście zgadzam się z @Druedainem odnośnie systemu ocen, który byłby tylko formą sugestii dla moderacji, że jakieś tematy, które pominęli jednak ludzi interesują. Myślę także, że świetna sprawą byłoby przeznaczenie dla takich wpisów zakładki "popularne" gdzie wpisy miałyby swoją listę rankingową i znikały stamtąd jak trafią na główną, ustępując miejsca następnym. Obecnie niepotrzebnie są tam także te same wpisy (po części) co i w "najczęściej komentowane" co jest dla mnie bez sensu. Uważam więc że byłaby to świetna forma promocji wpisów uznanych za ciekawe przez innych zanim znikną z pola widzenia w zakładce "pozostałe" w natłoku innych.

Byłbym także za zmianami w silniku komentarzy. Przydałaby się forma odpowiedzi na konkretny komentarz, konkretnemu użytkownikowi. Choćby przez zaczepienie znakiem "@" (tak jest w DISQUS). Powiem szczerze, że to dość niekomfortowe wertowanie kilku stron wpisów, żeby sprawdzić, czy ktoś odpowiedział na mój komentarz, a tak dostałbym jakieś powiadomienie via e-mail i nie traciłbym czasu.

Druedain   13 #50 06.12.2012 11:01

@foreste MS ma swoje skórki, motylki i blogi, bo za nie zapłacił. Jest to jedna z form prowadzenia kampanii reklamowych, bardziej kreatywnych niż zwyczajne ciepanie reklam we Flashu. Pomijam to, że część z tych promocji raczej zniechęca do MS (przynajmniej mnie).

@gowain Myślisz, że jak zrobię skórkę z moją słitfocią, to się pojawi ona na portalu? :P


Fajnie by było gdyby moderator napisał czemu dany wpis się na głównej nie pojawił. Jeśli ktoś dostaje taki komentarz, to wie co poprawić, a jeśli nie, to wie, że jeszcze jego wpisu moderzy nie czytali.

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #51 06.12.2012 11:31

@Druedain... o nie.... :P

foreste   14 #52 06.12.2012 11:49

Albo można zrobić na złość portalowi włączyć adbloca wtedy może coś się zmieni :).

Ave5   8 #53 06.12.2012 11:50

Jeżeli będzie skórka ze słitfocią Drue to na bank będę jej używał 24/7/365.

gowain   18 #54 06.12.2012 12:07

@Druedain tylko nie bierz przykładu ze słitfoci naszego, polskiego James Bonda :P

MaXDemage   17 #55 06.12.2012 12:33

A czy ja na mikołajki mogę poprosić o skórkę z kucykami, jak już jesteśmy przy temacie skórek ;p

januszek   18 #56 06.12.2012 12:43

Obdzieranie kuców ze skóry nie jest moralnym czynem na mikołajki ;)

djDziadek   16 #57 06.12.2012 12:59

No to ja poproszę całe stadko ślicznych śniezynek jako skórkę, w końcu idą święta :D

gowain   18 #58 06.12.2012 13:09

Podłączam się pod temat Śnieżynek :) to byłby strzał w dziesiątkę :)

Druedain   13 #59 06.12.2012 13:13

Dobra, to ja będę seksistowski i oddam głos na skórkę ze Strzałeczką i ariiell :P


!! koniec offtopu, bo za chwilę pojawią się oskarżenia o napastowanie !!

Autor edytował komentarz.
gowain   18 #60 06.12.2012 13:27

@Druedain....

ariiell   11 #61 06.12.2012 13:51

@Druedain mówisz i masz ;) To kiedy chcesz tą sesję w stroju Śnieżynki :P

gowain   18 #62 06.12.2012 14:11

@ariell Ty wiesz kiedy :)

@Druedain tylko brodę Ci na siwą musimy przerobić... :P

Autor edytował komentarz.