Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Urządzenia Apple — drogie zabawki dla bogatych snobów?

Urządzenia Apple poza dostarczaniem niezapomnianych doznań duchowych posiadają również bardziej materialny aspekt. Dla wielu klientów produkty, spod znaku nadgryzionego jabłka, są symbolem statusu majątkowego, jednak co bardziej sceptyczni obserwatorzy widzą jedynie drogie zabawki i próbę "lansowania" własnej osoby.

Apple — marka luksusowa

Podczas badania sondażowego przeprowadzonego wśród 2000 konsumentów z Wielkiej Brytanii w 2013 roku, okazało się, że Apple zostało uznane za najbardziej "topową" markę. Co ciekawe na 2 i 3 miejscu znalazły się kolejno Aston Martin i Rolex. Pozycja Apple wśród firm powszechnie uznanych za luksusowe nie jest przypadkowa. Firma z Cupertino zawsze pozycjonowała się w kategorii produktów z wyższej półki, jednak w 2013 roku działania te nabrały bardziej widocznego charakteru. Wiąże się to z zatrudnieniem dwóch bardzo znanych osób z kręgu "luksusowych" produktów. Jedną z nich jest Paul Deneve były szef domu mody Yves Saint Laurent, który ma pracować nad atrakcyjnym wyglądem "noszonych" gadżetów (zegarki itp.). Kolejnym nabytkiem Apple została Angela Arendts, była CEO Burberry, która w firmie Tima Cooka ma zająć się obliczem sklepów Apple. W innym raporcie przedstawionym przez Dwell Strategy and Research okazuje się, że pośród 1000 badanych o średnich dochodach 200 tysięcy dolarów rocznie, Apple również zajęło pierwsze miejsce. Zaraz za nim uplasowali się BMW, Porsche czy Chanel.

Ekskluzywny towar odpowiedzią na coraz gorsze wyniki sprzedaży

Według raportu IDC z 24 lipca 2014 roku, jeden z pionierskich rynków Apple coraz bardziej się kurczy. Mowa oczywiście o segmencie tabletów, który w miarę dojrzewania jest opanowywany przez tanie urządzenia z Androidem. W ciągu 2 lat udział rynkowy Apple skurczył się z 60% do niecałych 27% w drugim kwartale roku 2014. Wielu komentatorów zwraca jednak uwagę na fakt, że nie ważne ile Google zdobędzie udziału w rynku, bo dzięki wysokim marżom, jakimi Apple obarcza swoje produkty, indeks zysków i strat zawsze będzie korzystniejszy dla twórców iPhone.

Google can take whatever global market share it wants from Apple, and yet when investors see both firm's earnings it is clear who is winning the battle for mobile device profits.

Coraz częściej mówi się również, że Apple powinno skoncentrować się na coraz liczniejszej klasie nowobogackich mieszkańców krajów rozwijających się.

Is it really that crazy to think global users will increasingly flock toward Apple's products as the middle and ultra-rich classes grow in emerging markets across Asia, EEMEA and Latin America?

Ile kosztuje iPhone?

Według analiz IHS, opublikowanych 25 września 2013, koszt wyprodukowania iPhone 5s 64GB wynosi 218 dolarów, podczas gdy w sprzedaży detalicznej (cena w ofercie "bez umowy" w czasie opublikowania raportu) trzeba było za niego zapłacić 849 dolarów. Z kolei koszt wyprodukowania słabszej wersji, czyli iPhone 5s 16 GB wynosił 198.70 dolarów. Mimo, iż różnica pomiędzy wersją 64 GB a 16 GB wynosiła niespełna 20 dolarów, to dla klientów Apple wydatek sięgał już 200 dolarów. Oczywiście są, to jedynie koszty wyprodukowania i poszczególnych komponentów. Zakładając jednak, że pozostałe koszty (dystrybucja, promocja, itd.) wynoszą drugie tyle, czyli łącznie 436 dolarów, to i tak Apple zarabia na swoich produktach znaczące kwoty. W lutym 2013 roku szef Apple Tim Cook wyjaśniał, że wysoka cena produktów firmy spowodowana jest bezkompromisowym dbaniem o jakość.

But Cook also addressed a question that most consumers find themselves asking regularly: Why are Apple products so expensive?

His answer -- that Apple doesn't want to sacrifice quality for price -- served mainly to reinforce his argument that Apple values great products over all else.

.

Klienci Apple

Przekonanie o wysokiej jakości produktów Apple, zdają się również potwierdzać sami konsumenci, którzy ten czynnik wskazują jako główny motywator zakupowy. Tak przynajmniej wynika z sondy przeprowadzonej wśród 1900 użytkowników strony CouponCodes4u.com. Jak podaje Business Insider, ponad połowa respondentów wskazała tę cechę produktów firmy z Cupertino. Szczodrą rękę klientów potwierdza również raport IDC.

Wynika z niego, że klienci Apple w 85% przypadków wybierają sprzęt z najwyższej półki cenowej. Sposród różnych ankiet oraz zapytań wyłania się obraz osoby ceniącej sobie modny wygląd, kupującej w renomowanych sklepach, a także używającej markowych produktów. Osoby takie, są często określane mianem "snob victim"

a person who insists on displaying (sometimes non-existing) wealth through conspicuous consumption of luxury goods (clothes, jewelry, cars etc.)

Niektóre artykuły twierdzą również, że kupowanie produktów Apple jest formą narcyzmu, objawiającym się nadawaniu produktom tejże firmy ludzkich cech. Ma to być jakoby częsty zabieg stosowany w reklamach Apple.

W tym wypadku technika ma być lustrzanym odbiciem nas samych, a urządzenia personifikacją wszystkich naszych cech.

Bardzo dobrze ów fenomen zdają się oddawać słowa, które wypowiedział Marshall McLuhan (znany teoretyk komunikacji).

We shape our tools and thereafter our tools shape us

Kształtujemy nasze narzędzia, a następnie nasze narzędzia kształtują nas

Warto także zwrócić uwagę, jak samych siebie postrzegają klienci Apple, albowiem w sieci bardzo łatwo znaleźć blogi fanów Apple, które z przymrużeniem oka prezentują typowy wizerunek użytkownika Maka. Na zakończenie nie pozostaje mi więc nic innego niż życzyć wszystkim tradycyjnego: Niech Apple będzie z wami ;)

* Następny przystanek w mainstreamowym bajorku - Google.

 

sprzęt urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
ichito   11 #1 29.08.2014 12:29

Dobra marka broni się sama...jest mnóstwo firm produkujących świetnie zaprojektowane, nowoczesne, wysokiej jakości produkty, których w reklamach się raczej nie zobaczy...bo nie ma takiej potrzeby. Produkty Apple...to dla mnie taka elegancja ze słomą w butach...ich reklama jest nachalna, próbuje z samej siebie uczynić jakąś sztukę, a z używania produktów filozofię życia. Jeśli sobie przypomnieć amerykańskich kaznodziejów, którzy w namiotach gdzieś na prowincji, w kościołach czy w TV organizują "msze", to właśnie ten typ elokwencji i zaangażowania się narzuca myśląc o Apple - "dajcie mi swoje pieniądze, a ja wam dam niebo".

eimi REDAKCJA  16 #2 29.08.2014 12:43

@ichito: oczywiście, że dobra marka nie broni się sama. Nawet na naszym podwórku IT mamy mnóstwo przykładów genialnych produktów, które poległy przez słaby marketing i kiepskich sprzedawców. Wspomnijmy choćby Amigę.

Apple produkuje sprzęt całkiem doskonały, na którym działa całkiem spójny system operacyjny z irytującym mnie trochę interfejsem użytkownika (mam na myśli zarówno iOS jak i OSX). Kto jeszcze produkuje coś równie dobrego, w całości po własnej myśli? Dell? Toshiba? Acer?

Apple nie jest OEM-em. Nie musi być. W tym wielkość Japka.

Viperoo   7 #3 29.08.2014 12:47

Mam zbyt mało doświadczenia z produktami apple aby się wypowiadać aczkolwiek czekam na kolejne artykuły o KDE :D

bystryy   9 #4 29.08.2014 13:21

@ichito: "jest mnóstwo firm produkujących świetnie zaprojektowane, nowoczesne, wysokiej jakości produkty, których w reklamach się raczej nie zobaczy"

Dokładnie. Nie widziałem np. nigdy w pospolitej stacji TV czy na ulicznych billboardach reklamy Marantza.

bystryy   9 #5 29.08.2014 13:22

@eimi: "Apple produkuje sprzęt całkiem doskonały"

Słabej jakości laptopowe zintegrowane karty graficzne montowane w bardzo drogich modelach komputerów stacjonarnych bardzo burzą koncepcję doskonałości :)

Autor edytował komentarz.
AntyHaker   17 #6 29.08.2014 14:09

"Apple produkuje sprzęt całkiem doskonały" Proszę Cię ...

eimi REDAKCJA  16 #7 29.08.2014 14:52

@bystryy: Cóż, w Mercedesach serii SL też są montowane relatywnie niezbyt mocne silniki. Sprzęt Apple nie musi być "najwydajniejszy". To nie o to chodzi, chodzi o wygodę. Convenience, jak to mówią po angielsku. Maki są wygodne.

azory   2 #8 29.08.2014 14:56

Zaczyna się. Znowu w komentarzach będzie napisane że ludzie kupujący Apple są głupi, nadęci, bufoni, wyznawcy, fanboje itd... Bardzo proszę przedstawić mi komputer jak macbook air w tej kwocie (nowy 3690 x-kom.pl)z takimi parametrami i wykonaniem oraz wagą. Więc SSD na PCIe. Procesor i5-4260 + intel 5000. 4GB-1600. Bateria na 12h + ładowanie w około 2h, końcówka zasilacza która się nie urwie bo jest na magnes. Nie wspomnę o bardzo dobrej klawiaturze. (W porównaniu do zenbooka którego również posiadam jest przepaść. Zenbook czasami nie reaguje na naciśnięte klawisze). Bezgłośny, obudowa która się nie palcuje. proszę o konkretne propozycje. Sam długo się zastanawiałem i nie znalazłem nic w tej cenie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #9 29.08.2014 15:37

@azory: Zgadzam się, MacBook Air ma wszystkie cechy aby nazwać go ultrabookiem idealnym.

Ceny produktów Apple są wysokie, ale konkurencyjne urządzenia z Windows kosztują bardzo podobnie ;)

Darthnorbe   13 #10 29.08.2014 16:03

@eimi: I tu masz rację, sprzęt nie musi być najwydajniejszy ale system może nadrobić, nie wiem jak jest u appla bo nigdy nie miałem. Może jest wygony, każdy tylko musi się zastanowić czy jest gotów zapłacić często przynajmniej 1,5x więcej żeby mieć to samo.

Frankfurterium   9 #11 29.08.2014 17:13

Prawie każdy większy producent sprzętu komputerowego ma coś dla każdej "warstwy" społeczeństwa - od plastikowych maszyn do pisania za tysiaka, aż do sprzętu premium za grube tysiące. Wyznacznikiem przynależności do danej kategorii nie jest moc. Naprawdę drogie Delle nie zawsze mają lepszą konfigurację niż ubożsi krewni. Nikt nie hejci na Della dlatego, że ten sprzedaje swojego XPS 15 za przeszło 8 tysięcy złotych, chociaż ma mocniejsze i tańsze maszyny.
Apple wyłamuje się od ogólnego trendu i produkuje jedynie sprzęt od pewnego poziomu wzwyż. Taki model kreowania marki i budowania wokół niej snobizmu. To samo robią np. Stuart Hughes i Ferrari.

jaredj   9 #12 29.08.2014 17:43

Co do kosztów wyprodukowania i marży - nie zapominajmy o etapie projektowania. Zawsze właśnie ten etap jest najbardziej kosztowny, ale też przyznam że nie mam pojęcia ile apple wydaje na research i development. Gdzieś było, że najmniej z firm produkujących smartfony, ale czy tak jest - nie wiem. Wiem natomiast, że żeby wypuścić sprzęt, to długo go trzeba dopracowywać.

jaredj   9 #13 29.08.2014 17:45

@azory: A czy aby apelek nie zastrzegł sobie rozwiązania z wtyczką zasilania na magnes?

bystryy   9 #14 29.08.2014 18:06

Z laptopami Apple styku nie miałem, za to ze stacjonarkami nawet sporo. U kolegi na takiej jabłkowej stacjonarce WiFi nie wstawało z wybudzenia, trzeba było i tak reboot robić. No i ta nieszczęsna integra... Jak na sprzęt za tyle pieniędzy, to fail (oczywiście moim zdaniem, innym może to wystarczyć, ale ja potrzebuję wydajności).

Jak dodać do tego to, co wyczytałem w necie (specjalne sposoby trzymania telefonu, by mieć zasięg, wybuchające baterie, odkształcająca się z przegrzania obudowa przy touchpadzie, albo kiepskie temperatury pod najnowszym Mac Pro, trolling patentowy, patentowanie prostokąta z zaokrąglonymi rogami), to jakoś nie chce mi się z tą firmą mieć nic wspólnego.

mikolaj_s   13 #15 29.08.2014 18:25

Jobs w końcu nie na darmo jeździł do Indii na szkolenia i stworzył swoją religię, która nawet po jego śmierci się rozwija ;)

szaweł   11 #16 29.08.2014 18:25

@Darthnorbe: sporo dopłacę za komputer z Windows o podobnej wygodzie gładzika jak w MacBookach z OS X (bo system też jest ważny). Jeszcze nigdy nie trafiła na taki co choćby minimalnie się do tego zbliżał. To nie jest to samo. I mówię to jako wieloletni użytkownik PC i miłośnik Windows 8. Wygodna codziennego użytkowania jest z wielu powodów po stronie MacBooka. Od prostych dupereli w systemie, po + wynikające z faktu że jedna firma tworzy i system i sprzęt do niego.

szaweł   11 #17 29.08.2014 18:26

@jaredj: chyba nie, Surface od MS ma podobne.

macminik   15 #18 29.08.2014 19:14

@jaredj: Apple w zeszłym kwartale wydało zaledwie 4% swoich dochodów na badania i rozwój, wyszło to "tylko" 1.6 mld USD i było to najwięcej od 2006 roku. Jeśli mnie pamięć nie myli, Apple wydaje około 2% swoich dochodów na badania i rozwój. Niestety ta kwota nie jest rozbita na dział mobilny, dział komputerów i.t.p.

macminik   15 #19 29.08.2014 19:21

@bystryy: Cóż, sądząc po objawach sprzęt stacjonarny twojego kolegi albo miał nagrzebane w systemie, albo miał uszkodzoną kartę. To że wyczytałeś w necie o specjalnym sposobie trzymania iPhone 4 wcale nie znaczy, że to problem uniemożliwiający jego normalne użytkowanie. Czasem się pojawiał, zwłaszcza u osób leworęcznych i w dosyć specyficznych sytuacja. Posiadam ten model i nigdy mi się nie zdarzył ten problem.

Kiepskie temperatury pod MacPro ? Pod nim nie ma temperatury, jest wokół i nad nim a ta nie przekracza 42 czy nawet 45 stopni. Czy to dużo ? Wydaje mi się, że niejeden PeCet potrafi wygenerować więcej na zewnątrz obudowy. Najzabawniejsze, że ludzie faszerują się wiedzą z netu i przyjmują to za pewnik dotyczący każdego egzemplarza.

Co to ostatnio wybucha ? Laptopy HP ? Masakra… obawiam się że czeka Cię powrót do glinianej tabliczki i rysika.

Darthnorbe   13 #20 29.08.2014 21:37

@szaweł: a na mb nie zainstalujesz windowsa 8?

szaweł   11 #21 29.08.2014 21:59

@Darthnorbe: zainstaluję, OS X ma nawet specjalną aplikację systemowo do tego i korzysta się bardzo przyjemnie. Jednak dalej sam system nie jest tak dobrze dostosowany do obsługi gestów na touchpadzie. :)

Darthnorbe   13 #22 29.08.2014 22:01

@szaweł: a no to zostaje osx, ewentualnie linux :P

grab56   5 #23 30.08.2014 00:32

@szaweł: Jaki sprzęt od Apple? Przecież MAC to obecnie PC ze zmienionym BIOS'em. A BIOS jest od nich, żeby czasem nie było za łatwo ich OS'a zainstalować na normalnym PC.

  #24 30.08.2014 01:01

@grab56: czy wiesz o czym mówisz? Chodziło o to, że sprzęt jest składany przez firmę, która robi oprogramowanie.

Rosward   9 #25 30.08.2014 11:06

@bystryy: Ten problem z WiFi to wina bugu w OS X Mavericks, notabene już usunięty. Pojawiał się, gdy Mavericks był nadpisywany na wcześniejszy system, nie występował przy czystej instalacji.
Piszesz: "Jak na sprzęt za tyle pieniędzy, to fail" - jak z powyższego wynika, nie sprzęt, tylko błąd systemowy, już usunięty. Nie wyrabiaj sobie opinii na doświadczeniach jednego kolegi. Ja np. z WiFi nigdy nie miałem problemów, ale to nie ma znaczenia dla tego kolegi, bo on je ma.

piteq   4 #26 30.08.2014 13:20

@eimi: "oczywiście, że dobra marka nie broni się sama. Nawet na naszym podwórku IT mamy mnóstwo przykładów genialnych produktów, które poległy przez słaby marketing i kiepskich sprzedawców. Wspomnijmy choćby Amigę. "
Że niby Amiga padła przez słaby marketing?Bzdura jakiej jeszcze nie słyszałem.Padli przez nieudolny zarząd ówczesnego C=, który przespał zmiany jakie zachodziły na "podwórku IT".
Ze swoich doświadczeń mogę powiedzieć że solidność makowego sprzętu to mit.Miałem dwa różne modele miniPPC G4 1,2Ghz i 1,4Ghz) i w obu padł napęd DVD.Przypadek, czy świadome użycie tanich i tandetnych komponentów?

LoczeQ123   5 #27 30.08.2014 15:54

@piteq: nie od dziś wiadomo że superdrive to lekki nie wypał - delikatnie mówiąc :d

Autor edytował komentarz.
piteq   4 #28 30.08.2014 20:35

@LoczeQ123:Dokładnie>Tylko aplle(zapewne z pełną świadomością, a może nawet premedytacją) dalej ten niewypał pchało do swoich komputerów.Bo i po co wsadzać coś trwalszego?Zepsuje się, to pokorny użytkownik kupi nowszy model komputera.Tak też było ze mną...Mimo że w podświadomości wiedziałem, że nowy maczek może podzielić los starszego, to i tak kupiłem.Tylko dlatego że to był MAC...

lucas__   13 #29 31.08.2014 00:02

@Viperoo: Spokojnie, artykułów o KDE nie zabraknie.
@Scorpions.B Nigdy nie rozumiałem osób, które twierdzą, że coś jest idealne lub perfekcyjne. Jak coś stworzone ludzką ręką może być idealne? Albo co znaczy idealne, dla kogo i w jakim momencie? Jak dla mnie to określenie jest zbyt często nadużywane.
@szaweł Tak z czystej ciekawości jak oceniasz interfejs OS X. Pytam bo twoja wypowiedź o wyższości nad win 8 mnie dosyć zainteresowała.

krisp   5 #30 31.08.2014 17:32

Jak widzę autor wpisu zaczyna specjalizować się w pisaniu tematów sztucznie podtrzymujących twierdzenie że użytkownicy sprzętu apple to bogate bezmózgie jednostki kupujące sprzęt tylko po to by szpanować przed innymi. No cóż chyba niektóry bardzo kole w oczodoły to że firma potrafi istnieć na rynku i mieć rzeszę użytkowników. Ciekawe czemu nie pojawiają się testy w stylu android i samsung synonim plastikowej tandety? Albo ten rok będzie rokiem linuksa (to już chyba 20 z kolei) może tym razem się uda. Ale najwidoczniej lepiej pisać o apple bo przecież zawsze zleci się gromada sępów i nabije nieco komentarzy.

  #31 31.08.2014 18:03

A ja powiem tak, różnica między Aplem z OX, a reszcie z windowsem i linuxem, to tylko i wyłącznie wygoda obsługi. Aple jest firmą ,że tak powiem "dizajnerską" tam naprawde pracuej sporo ludzi , którzy godzinami zastanawiaja się nad każym elementem komputera , i doprowadzając te elementy do perfekcji (np. kwestia kabla zasil. na magnes - TO POWINNO BYĆ COŚ CO PO 2 wyprodukowanym LAPTOPIE, powinno być STANDARDEM ilu z was prawie wyj*** laptop bo zachaczylo noga o kabel... A JEDNAK dopiero Apple to wprowadził DLACZEGO? bo KTOŚ TAM SIĘ NAD TYM ZASTANOWIŁ. )

  #32 31.08.2014 18:22

" android i samsung synonim plastikowej tandety?"
Android jest z plastiku?
W internecie zawsze można się czegoś mądrego dowiedzieć.

"Albo ten rok będzie rokiem linuksa (to już chyba 20 z kolei) może tym razem się uda."
Sprzętu z linuksem dużo to co roku mamy rok linuksa :P
Jeżeli producenci różnych elektronicznych gadżetów przerzucą się na BSD to będziemy obchodzić rok BSD.

lucas__   13 #33 31.08.2014 20:47

@krisp: " (...)użytkownicy sprzętu apple to bogate bezmózgie jednostki kupujące sprzęt tylko po to by szpanować przed innymi"

Jak widzę masz bardzo negatywne zdanie o użytkownikach Apple.

matiasz   5 #34 01.09.2014 01:17

Kilku moich znajomych prowadzących własne biznesy przesiadło się na jabolowe rozwiązania. Zaczynali od Iphona lub Ipada. Są zadowoleni. Chodzące reklamy Apple. To ludzie wykorzystujący kompy głównie do pracy biurowej. Coś ich jednak skusiło do tych rozwiązań. U niektórych to snobizm a u innych zadowolenie z produktu i systemu. Mnie to narazie nie grozi z moim czysto użytkowym podejściem do kompa. To jedynie narzędzie. Ma chodzić i spełniać swoje funkcje. A obecnie zapewnia mi to poleasingowy Lenovo od skandynawów z Windą 7 :) Jabole są fajne ale "snobistycznie" drogie ;) Z drugiej strony ciekawą rzecz pokazał mi kumpel. Jak te urządzenia trzymają cenę. "Zwykłe" lapy albo stacjonary czy też telefony tracą sporo więcej.

bystryy   9 #35 01.09.2014 09:28

@Rosward: " jak z powyższego wynika, nie sprzęt, tylko błąd systemowy"

A jednak w przypadku Apple sprzedawany jest jako komplet.

Taki problem nie występuje u mnie w darmowym Linuksie.

Kiedyś sprzęt Apple był synonimem tego co dobre, ale to było w czasach, gdy montowano PowerPC i wstawiano dyski SCSI.

bystryy   9 #36 01.09.2014 09:32

@macminik: "Co to ostatnio wybucha ? Laptopy HP ? Masakra"

Akurat HP unikam tak samo jak Apple (podobnie jak Acera, Asusa, Samsunga i Toshiby) i dobrze na tym wychodzę :)

szaweł   11 #37 01.09.2014 11:02

@lucas__: nie nazwałbym tego wyższością. Po prostu OS X i MaBook (wstaw dowolny komputer apple) jest jako całość bardziej spójny niż Windows 8 + dowolny komputer. Przez co IMO rozumiem ludzie dla których lepiej się go używa jako zwykłego komputera. Sam jako prywatny komputer preferuję właśnie MacBooka, ale służbowy to już PC z Windows 8.1 (z wyboru). Oba mają swoje zalety i rzeczy które mnie irytują, natomiast MacBook z OS X jest całościowo bardziej spójny.

  #38 02.09.2014 13:48

Luksusowe telefony to robi Vertu. Apple to masówka dla lanserów i miłośników Starbucksa. A ostatnio dla gwizadek-idiotek wrzucających fotki.

  #39 04.09.2014 17:53

Nie wiem, czy wiesz, ale w ekonomii istnieje pojęcie paradoksu snobizmu: polega on na tym, że popyt na dany towar rośnie wraz z jego ceną. Marketing i design tylko potęgują wrażenie, że ajfon, czy jakakolwiek inna zabawka jest czymś ekskluzywnym, niezwykłym.

qwertyk87   1 #40 17.12.2014 17:58

Wiadomo, psują się jak kazżdy sprzet, Grunt to znalezc sobie dobry serwis, ja znalazlem http://iphone.poznan.pl/service/ , zajmują się typowo sprzetme apple. Robią to naprawde fachowo

  #41 11.05.2015 12:09

Apple jest co najmniej 2 razy za drogi w stosunku do możliwości. Konkurencyjne produkty są: tak samo dobre jakościowo i tak samo funkcjonalne za znacznie niższą kwotę. Jest nierozsądne i rozrzutne przepłacać za mniej więcej to samo.

  #42 11.05.2015 12:14

@ichito: Jeszcze rok lub dwa i Samsung będzie większy od Apple.

  #43 14.08.2015 12:19

@AntyHaker: Zgadza się. Doskonały. O niebo lepsze są iPhony z IOS'em niż gówna z androidem.

  #44 12.03.2016 22:28

Samsung to porażka idą na ilość a nie na jakość ja z apple jestem zadowolony zero problemów z systemem a komputera nie wyłaczam od 6 miesięcy i zero problemów a windowsa musiałem instalować co miesiąc bo się sypał.

  #45 03.04.2016 20:26

@Michał 2233 (niezalogowany): A to masz za dużo $ na prąd?