Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Zielona wyszukiwarka

Skutki efektu cieplarnianego odczuwamy wszyscy. Liczne fundacje i organizacje ekologiczne starają się uzmysłowić ludziom jaka jest jego przyczyna, i nawołują o bardziej świadomy ekologiczny tryb życia.

Dość oryginalnie do problemu podeszli twórcy pewnej wyszukiwarki internetowej.

Ecocho powstała 14 kwietnia 2008 roku, i jako jedna z wielu istniejących obecnie wyszukiwarek, na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale tylko z jej pomocą przeszukujemy sieć i chronimy środowisko w tym samym czasie.

Ecocho jest bezpłatną usługą dzięki której za każdy tysiąc zapytań skierowanych do wyszukiwarki, sfinansowane zostanie zasadzenie dwóch drzewa- co pozwala zmniejszyć nieco konsekwencje emisji CO2, i tym samym spowolnić nieco postęp zmian klimatycznych. Do tej pory zasadzonych zostało ponad 7500 drzew, które według obliczeń związały ponad 3,800,000 kilogramów dwutlenku węgla z atmosfery.

Finansowanie działalności Ecocho zapewniają reklamy, dzięki czemu korzystanie z serwisu pozostaje bezpłatne. Pod zielonym interfejsem kryje się powszechnie znany silnik wyszukiwania Yahoo! Dzięki czemu tempo, i jakość wyszukiwania stoi na przyzwoitym poziomie.

 

internet

Komentarze

0 nowych
kubut   18 #1 14.05.2011 00:17

Bardzo ciekawa inicjatywa, gdyby nie fakt braku polskiej wersji to pewnie bym korzystał z tego :)

webnull   9 #2 14.05.2011 18:11

Pierwszy mój wynik zapytania w tej wyszukiwarce:

"Internal Server Error" :-)

Widać też, że nie zabezpieczyli się odpowiednio bo wersja oprogramowania serwerowego jest ogólnie dostępna. Jak będą zwlekać z aktualizacją to ktoś się nimi zajmie ;-)

"Apache/2.2.17 (Unix) mod_ssl/2.2.17 OpenSSL/0.9.7a mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at http://www.ecocho.eu Port 80"

  #3 14.05.2011 19:19

Dziękuję za informację, zaczynam z niej korzystać i nawet dodam do AdBlockera wyjątek żeby na tej stronie nie blokowało mi reklam to się coś kliknie i zawsze mogę powiedzieć że coś dobrego zrobiłem ;). Często jest tak że sobie coś "Googluje" i to kilkanaście razy dziennie więc w ciągu roku mogę jakieś drzewko zasadzić :).

zboj87   4 #4 14.05.2011 19:50

A webnull jak zwykle w akcji.

Nie jestem nawiedzonym uczestnikiem Green-Peace, ale wspieram takie akcje.

  #5 14.05.2011 19:55

ciekawsza wydaje mi się ecosia.org
pracuje w oparciu o silnik bing/yahoo, jest bardzo estetyczna, można ją ustawić jako domyślną przeglądarkę z paska adresu/wyszukiwania w IE, Chrom, Firefox i kilku innych. Można chyba też wykorzystywać google do wyszukiwania po dodaniu po haśle &//google ale tego nie jestem pewien

flaszer   10 #6 14.05.2011 21:21

webnull zapewne tylko czeka, aż zostanie okrzyknięty vortalowym specem od bezpieczeństwa haha ;)
Z racji tego, że lubię zieleń, na tyle, na ile pozwoli moja pamięć zapytania kierować będę przez ten projekt ;)

Pigmej   5 #7 14.05.2011 22:50

@webnull

Na prawde myslisz ze 'ukrycie' numerow wersji itp to zabezpieczenie ? Co ci to da? przeleciec wszystkie exploity to 'chwila' (automat) wiec nic to nie daje :)

Security by obscurity jest 'zle' :)

Dimm   4 #8 15.05.2011 09:00

Bardzo fajna akcja. Tylko nie lepiej było by rozpowszechniać to w postaci dodatku do popularnych przeglądarek? Nie zmieniłbym liska, aby sadzić drzewka. Wolałbym mieć dodatek który nawet niech wyświetla reklamę w prawym dolny rogu [oczywiście nie dużą] i dodatkowo na stronie w twoim profilu wyświetlała by się ilość zasadzonych drzew. Zrobić ranking najbardziej zaangażowanych również z podziałem na przeglądarki i możemy otrzymać na prawdę dobrą inicjatywę. Jeszcze zintegrować to z Facebookiem i na prawdę mogło by być z tego coś. Dało by się może lepiej rozegrać taką akcję. Heh wolę jeździć na coroczne sadzenie drzewek w mojej miejscowości. Wtedy korzystam ja i natura.

@webnull
Nie wiem czy komuś by się chciało w ogóle robić włam na stronkę "ekologiczną". Po prostu nie miał by się ten człowiek czym szczycić.

IuEnLaMondo   3 #9 15.05.2011 09:56

@Dimm
Twoja idea świetna, zwłaszcza z tą ilością drzewek w profilu i rankingu - świetne.

Sama idea przeglądarki dobra (choć jest kilka podobnych - np. na pomaganie dzieciom), niestety wykonanie nie zbyt dobre... wczoraj próbowałem wyszukać cokolwiek, dziś ponowiłem próbę - za każdym razem mam błąd 500, chyba coś nie teges z konfiguracją...
Ja polecam od siebie podobny produkt (też na CO2) tylko z użyciem silnika Google'a (który bywa nieco trafniejszy... a na pewno bardziej popularny): http://pl.znout.org/
Ja się właśnie przesiadam na Znout (nie trzeba zmieniać nawyków - to wciąż Google). Wiadomo, że w 100% te reklamy nie idą tylko na CO2, ale zawsze jakiś grosz jest i warto ;]
Tytułowa wyszukiwarka też jest fajna (gdyby działała... może to tylko chwilowe), więc nią też polecam.

IuEnLaMondo   3 #10 15.05.2011 10:16

Jeszcze fajna jest ecosia.org, ale silnik Yahoo/Bing nie umożliwia zbyt dobrych wyników w PL... przynajmniej jak dla mnie...
Zresztą - polecam poszukać, tego jest sporo ;p

  #11 15.05.2011 11:14

Hmm... ciekawe. W AQQ jest fajny dodatek - AQQPajacykEx. Automatycznie jak włączam AQQ odnotowuje mi kliknięcie na Pajacyka, Okruszek, Polskie Serce, Habitat i na http://www.marzenia.bphtfi.pl/ . Wszystko automatycznie, tylko na chwile pojawia się okienko, i jest aż załadują się i zaliczą kliknięcia. Także niezłe.

  #12 15.05.2011 17:15

https://github.com/Kajka/Ecosia.org-Search-Tool - pasek wyszukiwania dla Firefoksa (ecosia.org).

webnull   9 #13 15.05.2011 17:32

@Pigmej
Zawsze jest to jakimś zabezpieczeniem.
Moje serwery WWW identyfikują się przykładowo "O'Neill" od nazwy serwera jako maszyny bo po co mam podawać jaki serwer WWW, jakie moduły, wersje PHP itp. używam to tylko zachęca innych do ataku.

PS. Przy dobrym IDS można się przed bardzo wieloma rzeczami zabezpieczyć

luqass   13 #14 15.05.2011 19:49

dodatki ecocho dostępne są tutaj:
http://www.ecocho.eu/ecocho-tools.php
@Dimm
bardzo dobry pomysł :)

  #15 15.05.2011 21:56

Kto odczuwa globalne ocieplenie, ktorego nie ma?

oprych   13 #16 16.05.2011 08:11

Sam pomysł może i ciekawy, ale najlepsze jest stwierdzenie "Skutki efektu cieplarnianego odczuwamy wszyscy(...)" już nawet najbardziej zagorzali zwolennicy tej bezsensownej teorii przekwalifikowali się na stwierdzenie "zmiany klimatyczne" ;P

A jakoś nikt nie zwróci uwagi jak szkodliwe dla środowiska jest działanie takiej serwerowni :)

luqass   13 #17 16.05.2011 09:06

@oprych
uważasz że nie ma czegoś takiego jak efekt cieplarniany, czy że nie odczuwamy jego skutków? zmiany klimatyczne są następstwem nadmiernej emosji gazów cieplarnianych/efektu cieplarnianego (oczywiście nie wyłącznie), i to tak naprawdę nie podlega dyskusji:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czwarty_Raport_IPCC

Z wyszukiwarek korzystamy wszyscy, nie chodzi o to że serwerownie Ecocho są bardziej eko, ale że starają się zmiejszyć swój (i nasz) negatywny wpływ na środowisko.

oprych   13 #18 16.05.2011 09:22

@luqass
Po pierwsze jeden porządny wybuch wulkanu, dostarcza więcej dwutlenku węgla niż człowiek przez ostatnie 100 lat.

Po drugie - zmiany klimatyczne są, ale to naturalny stan, wystarczy prześledzić zmiany jakie były na Ziemi jeszcze przed pojawieniem się człowieka (zlodowacenia i ocieplenia klimatu, i tak w kółko).

Już nawet nie będę wspominać o ujawnionych emailach w których "wybitni naukowcy" zastanawiali się jak fałszować wyniki, aby poprzeć tezę o globalnym ociepleniu.
Popatrz sobie ile Al Gore zarabia prywatnie na handlu koncesjami na CO - dzięki czemu zwykłym śmiertelnikom prąd idzie w górę.

A co do samego Ecocho chodzi mi o to, że funkcjonowanie takiej wyszukiwarki jest bardziej szkodliwe dla środowiska, niż te zasadzone drzewka :P Podejrzewam, iż bardziej ekologiczne są serwery google, który stawia ostatnio na oszczędność, co równa się zmniejszeniu poboru energii elektrycznej.

ps. a na koniec, zrób małe doświadczenie.
Wrzuć do szklanki sporo lodu, później zalej wodą po sam brzeg. Moje pytanie czy jak się lód roztopi, to wody przybędzie? :P

command-dos   18 #19 16.05.2011 09:41

z @oprychem zgadzam się w 100%

luqass   13 #20 16.05.2011 10:19

@oprych, masz rację, ale jak narazie na erupcję wulkanu wpływu nie mamy, mamy za to wpływ na naszą emisję co2. Kolejnym faktem niezaprzeczalnym jest to że zmiany klimatyczne zachodził na naszej planecie wielokrotnie, nawet nie tak dawno (chyba w XII wieku) Grenlandia (zresztą jak sama nazwa wskazuje) była wolna od lodu, a w Polsce uprawiano winorośl (nie jakąś przystosowaną odmianę). Obecnie jednak znaczny wpływ na emisję gazów cieplarnianych ma takze człowiek- i to także jest faktem.

Skąd informacje jakoby serwery ecocho pobierały więcej energii niż te googla? Nie chodzi tutaj o wyrównanie bilansu, ale zmniejszeniem dysproporcji między emisją, a pochłanianiem. Poza tym drzewa nie tylko przetwarzają co2 do o2.

oprych   13 #21 16.05.2011 11:01

@lugass
Po prostu to co ludzie wytwarzają jeśli chodzi o CO2 to małe pierdnięcie dla Ziemi :P A koszty ekonomiczne i społeczne zmniejszenia tych emisji są olbrzymie, zważywszy, iż zmiana i tak nie jest odczuwalna. Owszem człowiek może wybić jakiś gatunek zwierząt czy roślin, ale wpływ na Ziemie w sensie globalnym to mamy znikomy - chyba, ze pukniemy się atomówkami :) Z globalnym ociepleniem jest tak jak z freonem w lodówkach, ostatnio przyznano, że nie jest już taki szkodliwy w porównaniu z tym gazem, który go zastąpił :P

A teraz sobie zaprzeczasz pisząc o Grenlandii i winorośli - skoro wtedy temp. była wyższa i nic nie zalało, ludzie sobie radzili, to czemu teraz miałoby być inaczej??

Co do do wyszukiwarki ecoecho (która zresztą nie działa :) Nie wiem jakie ma zapotrzebowanie na energię elektr. Zresztą wątpie czy posiadają jakąś dużą serwerownie skoro korzystają tak naprawdę z serwerów Yahoo, ale te kilka drzewek ma marginalne znaczenie - zobacz sobie ile drzew w Polsce idzie rocznie na same faktury :)

Pigmej   5 #22 16.05.2011 11:38

@webnull
"wersje PHP itp"

Czyli wiadomo ze apache :P lub inny serwer z "mod_php". Jak masz PHP via fcgi to nie masz tego problemu.

imho ukrywanie softu serwera etc NIC nie daje. A nawet gorzej, bo ktos kto bedzie chcial sie wlamac sprawdzi 'wszystkie znane mu dziury' zamiast targetowac w twoja wersje.

luqass   13 #23 16.05.2011 13:33

@oprych, nie zaprzeczam debata na temat globalnego ocieplenia wciąż się toczy i raczej szybko nie poznamy jak jest naprawdę, bo każda ze stron posiada sensowne poparte badaniami argumenty ku poparciu swoich tez, poza tym podnoszenie się poziomów mórz i oceanów poprzez topnienie lodowców to nie jest jedyny skutek globalnego ocieplenia.

"Owszem człowiek może wybić jakiś gatunek zwierząt czy roślin, ale wpływ na Ziemie w sensie globalnym to mamy znikomy" tutaj wpływ jest ogromny, ginie jakaś pula genowa danej populacji- i to jest skutek nieodwracalny, ulega zachwianiu równowaga ekosystemów etc, wymieniać można w nieskończoność.
Taka ciekawostka, kiedyś w Irlandii popularny był pewien gatunek kury charakteryzujący się szybkim przyrostem masy, ale małą nieśliwością jaj- w związku z czym wyparty został przez gatunek kury o bardziej pożadanych w tamtych czasach cechach- duża niośliwość jaj, ale stosunkowo mała masa. W obecnych warunkach bardziej opłacalny byłaby gatunek kury już wymarłej, ale zniknęła pewna pula genowa, i już tego się nie naprawić- czy inżynieria genetyczna może to naprawić? Tak naprawdę, o tym czy coś ma znaczenie dowiedzą się dopiero kolejne pokolenia.

Ja wiem że to nie jest dużu program, to musi mieć globalnego wpływu, ale nawet wpływ lokalny też się liczy, poza tym jeśli jest więcej takich programów to ich wpływ się sumuje ;)