Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Wojny systemowo-przeglądarkowe

Coś mnie już strzela, jak kolejne osoby wyliczają zalety Linuksa, wciskają mi go na siłę i co najgorsze - obrażają mnie (nie bezpośrednio) twierdząc, że użytkownicy Windowsa są jakimiś idiotami. Nie, to nie my jesteśmy idiotami, to Wy nie potrafiliście sobie poradzić z Windowsem, nie ja.

Tak ciężko zrozumieć, że ja NIE mam problemów z Windowsem, NIE mam żadnych mitycznych wirusów i blue screenów (szczerze? ja już nie pamiętam nawet jak to wygląda)? Że NIE mam powodów do przesiadki na system, na którym nie zainstaluje sobie nowej gry i połowy swoich ulubionych programów? Nawet gdyby się dało, to nie widzę powodów do przesiadki i przyzwyczajania się do nowego systemu. Nie brakuje mi tu niczego, no może poza tymi "kilkoma pulpitami" (czy jak to tam nazwać). W sumie jeszcze instalacja oprogramowania wygodna, przynajmniej jak pod Ubuntu kombinowałem - jedna "komenda" (nie czepiać się, tak to nazywam) i jest. Duży plus.

Już pomijając to, że nie rozumiem po co w ogóle komukolwiek coś wciskać na siłę, interesować się tym, co inni mają na komputerach. Pasuje Ci Linux? Zainstaluj sobie, używaj i się odczep od innych.

To samo z przeglądarkami, komunikatorami, itd. Wybór takiego softu to kompletnie inna sprawa. Tu nie ma znaczenia to, który ma więcej funkcji, bajerów, pierdółek. Ludzie mają swoje jakieś_tam upodobania, przyzwyczajenia i niekoniecznie pasuje im 1001 opcji w jakimś komunikatorze - ja np. używam komunikatora do pisania i odbierania wiadomości i nie chcę w nim oglądać aktualnej pogody, słuchać radia ani odbierać maili przy jego pomocy.

Oprogramowanie dla niektórych staje się powoli jakąś religią. Mam wrażenie, że niektórzy użytkownicy DP byliby gotowi pójść na wojnę w obronie swojej ulubionej przeglądarki lub systemu.

Dajcie spokój. 

Komentarze

0 nowych
Kecarg   5 #1 28.08.2009 21:52

Popieram!Niektórzy mają hopla na tym punkcie.

borzole   4 #2 28.08.2009 21:59

może lodu :P

Rafał(c)   9 #3 28.08.2009 22:33

Dobrze powiedziane! Dobrze byłoby, aby każdy z nas indywidualnie wybrał najlepszy dla siebie wybór, bez zbędnego namawiania i wywoływania wojen. Kruszenie kopii o nic.

m4rciniak   5 #4 28.08.2009 23:04

O, aż w pierwszej chwili chciałem napisać "o ku***" :D
Nie wiedziałem, że w ogóle jakieś komentarze tu będą, miała to być jakaś moja opinia w razie gdybym coś komentował, a ktoś zainteresowałby się moim profilem.
Nowe wpisy na blogach gdzieś się pojawiają czy co? Chyba muszę się bardziej zainteresować nową wersją DP :]

m4rciniak   5 #5 28.08.2009 23:07

AAAA już znalazłem, fajne to :D
Się nie spodziewałem, napisałbym to porządniej i więcej - aż mi teraz głupio. Nie myślałem, że będzie to dostępne na jednej z podstron.

MAMO!

natus08   7 #6 29.08.2009 09:06

W końcu ktoś zdobył się na odwagę napisać o tym.
Też zupełnie nie lubię jak ktoś sieje wielką panikę żeby instalować linuxa. Mam w domu praktycznie wszystkie dystrybucje (darmowe). Testowałem wszystkie i żadna nie może równać się Windows'owi.
Tak jak pisałeś, wiele programów tam nie chodzi. Co z tego, że w zamian mamy inne udogodnienia. Ale przyzwyczajeń do swoich ulubionych programów nie zmienimy.

Moim zdaniem linux jest dobry tylko dla instytucji publicznych. Nie muszą płacić za nie. A mają w nim np OpenOfica i to starcza.

Damian_L   2 #7 29.08.2009 10:54

Co do przeglądarek i systemów operacyjnych to się zgodzę, sprawa konkretnej osoby, kwestia przyzwyczajenia.

Natomiast przy komunikatorach pojawia się już problem, a to tylko dlatego, że żyjemy w bardzo chorym na komercję świecie.
Czekam na sytuację gdy wszyscy będą mogli porozumiewać się za pomocą komunikatorów bez względu na to jaki konkretnie posiadamy (jak przy poczcie).
Standardowym przykładem może być Skype, osobiście nie przepadam za tym programem, ale niestety przy rozmowach głosowych nie ma zbytniego wyboru ( praktycznie wszyscy używają skype i przez to nie dają mi innego wyboru (to coś jest tak zaszyfrowane, że nie ma innych kompatybilnych programów) ).
Co do gg ( chyba główny powód głupich wojen ) nie mam takich zastrzeżeń bo każdy może używać czego chce, jest wystarczająco dużo kompatybilnych programów.

SSEE   5 #8 29.08.2009 11:30

Pierwsze zdanie drugiego akapitu sam mógłbym napisać. :)
W zasadzie wiem, że takich „dziwaków”, którzy nie narzekają na Windows są setki i tysiące, najprawdopodobniej zdecydowana większość, ale właśnie dlatego, że nie mają się na co skarżyć, ich głos bardzo rzadko można usłyszeć. Tym cenniejszy jest twój wpis. :)

Dawidds   2 #9 29.08.2009 12:33

@Damian_L - Właśnie po to został stworzony Jabber. Gorzej, że i tak większość ludzi używa gg :P

Damian_L   2 #10 29.08.2009 13:13

@Dawidds
Wiem, że jest jabber bo sam korzystam :)
Tylko, że w moim przypadku nie większość tylko wszyscy moi znajomi należą do użytkowników oficjalnego klienta gg :P

Painkiller   3 #11 29.08.2009 14:44

Prawda, niech każdy używa co mu się podoba i nie czepia się innych, że używają czego innego.

Squonk   2 #12 29.08.2009 16:52

Niektórzy nie rozumieją, że większość ludzi zadowolona jest z Windows. Nie używałem nigdy Linuxa. Szkoda mi czasu na uczenie się wszystkiego od zera. Nie czuję też potrzeby, żeby pokazywać, że pracuję na czymś innym niż większość.

Nie będę nikomu wytykał, że siedzi na Linuxie. Na zdrowie! Proszę tylko nie organizować krucjat.

przemek1234   7 #13 29.08.2009 20:19

Co do GG to sam używam oryginalnego klienta. Może ma pare zbędnych gadżetów, jak Bliziutko, czy OpenFM, ale wcale nie muszę ich używać. A przynajmniej w przeciwieństwie do inncyh komunikatorów nie mam żadnych problemów z wyborem serwera, z konfigurowaniem transportówi z inny badziewiam, on po prostu działa.

Mayron   5 #14 30.08.2009 10:40

"Gorzej, że i tak większość ludzi używa gg :P"

A co Ciebie to obchodzi kto i co używa... ;/ Oficjalny klient po prostu działa, nie trzeba nic ustawiać i modlić się o połączenie z serwerem ;d

Damian_L   2 #15 30.08.2009 16:02

@Mayron
Problemem nie jest klient tylko sieć,
może ty nie masz problemu, fajnie, pozazdrościć, tylko że ludzie którzy muszą być w kontakcie z ludźmi z gg, msn, google talk już tak wesoło nie mają. gadu gadu nie jest jedynym protokołem IM na świecie, na co jednak ta firma nie patrzy :/ ( mogli by wziąć przykład z google i otworzyć się na świat ale nie, lepiej być egoistą ).
Na dodatek duża część użytkowników gg chyba myśli, że gg to jedyny komunikator na świecie, co jeszcze bardziej pogłębia problemy ludzi chcących rozmawiać ze wszystkimi.

  #16 30.08.2009 22:02

Dzięki Ci za tą opinię bo brakowało tego żeby ktoś w końcu o tym powiedział.
Nie jestem jednoznacznym zwolennikiem ani Windowsa ani systemów Linux. Na Windowsie pracuje odkąd mam styczność z komputerem ok 6 lat. Narzekać na awarie i ciągłe atakowanie mnie przez blue screen'y nie mogę bo takie awarie miały miejsce chyba 2 razy i to przez moją głęboką ingerencję w system. Co do Linux' ów, korzystałem z Ubuntu 7.04 i 9.04 na wirtualnych maszynach i nie mam większych zastrzeżeń co do niego, planuję instalację jednej z dystrybucji na netbook' a żeby lepiej poznać system. Można powiedzieć, że popieram akcję wolnego oprogramowania, które stara się ukazać ludziom, że świat komputerów nie zamyka się wyłącznie na Microsofcie i Windowsie, jednak starają się nadmiernie wyprzeć go z komputerów, rzucając często mocno naciągniętymi faktami o Systemie z Redmond. Każdy człowiek ma wolny wybór, nie można podejmować decyzji za niego a tym bardziej zmuszać go do własnych upodobań. Ja osobiście korzystam z FF i Opery jednocześnie i obie te przeglądarki mają w sobie coś przydatnego dla mnie, dlatego śmieszą mnie teksty ludzi, że FF czy też inna przeglądarka jest najlepszą i jedyną słuszna przeglądarka, każdy przecież woli co innego i nie każdemu pasuje to co innym.

Crop   2 #17 31.08.2009 12:28

Dobry wpis muszę przyznać, wciskanie czegoś na siłę nigdy nie wychodzi na dobre, dlatego promować należy akcje FWiOO gdzie prezentacje są prowadzone w sposób umiarkowany, nieprzymusowy, po prostu idziesz jeśli chcesz (mam tu na myśli akcję WiOO w Szkole). Osobiście prowadząc jedną z takich prezentacji prowadziłem je na technice porównań (różnice, co jest, a czego niema):
Linux, BSD vs Windows, OpenOffice vs MS Office, Internet Explorer, Opera vs Firefox, Outlook, Opera vs Thunderbird.

  #18 31.08.2009 17:00

Ja nie zmieniam mojego ukochanego Windowsa z powodu:
1. Wygląd. Nie podoba mi się wygląd Linuxa i tyle!
2. Większość moich ulubionych programosów nie działa na Pingwinie
2. Prawie wszystkie moje gry nie działają na Linuxie

Linux podoba mi się tylko dla tego, że:
- Właściwie tylko jedna zaleta - jest darmowy - ale to nie wystarczy... niestety - nie zamienie Okien na Pingwina

  #19 31.08.2009 23:05

"Pasuje Ci Linux? Zainstaluj sobie, używaj i się odczep od innych."
To samo można powiedzieć do użytkowników Windowsa.

@Jarod
Linux nadaje się świetnie na desktop, ale to moje zdanie. Linux to nie Windows i to trzeba wiedzieć zanim zacznie się z nim zabawę.

  #20 01.09.2009 09:32

Za pseudopromocję Linuksa biorą się ___nieodpowiednie osobniki___.
Koniec tematu.

mikrej   8 #21 01.09.2009 12:26

@Damian_L dobrze piszesz... mam wielu znajomych z Polski i z zagranicy i często miałem włączonych wiele komunikatorów... i po co to ? AQQ, GG, gTalk, Skype... i jeszcze jakiś jeden ale nie pamiętam jaki, włączone wszystkie na raz żeby rozmawiać... w przypadku komunikatorów powinno akurat zapanować jakieś ujednolicenie protokołu :) ale można tylko o tym pomarzyć ;)

uryziel   1 #22 01.09.2009 12:29

A mi się wydaję, że do końca jednak nie rozumiesz "linuksowców" za microsoftem stoi sztab marketingowców którzy wydają miliardy na promocję swojego produktu. Linux jest darmowy i tylko i wyłącznie ludzie reklamują ten produkt(oczywiście nie popieram sposobu jacy niektórzy próbują nakłonić do użytkowania linuxa), a wiadomo, że jak więcej ludzi zacznie używać linuxa to producenci zaczną się nim interesować.

Rozwój Linuxa będzie dobry dla obu stron :)

  #23 10.12.2009 10:13

" #15

@Mayron
Problemem nie jest klient tylko sieć,
może ty nie masz problemu, fajnie, pozazdrościć, tylko że ludzie którzy muszą być w kontakcie z ludźmi z gg, msn, google talk już tak wesoło nie mają. gadu gadu nie jest jedynym protokołem IM na świecie, na co jednak ta firma nie patrzy :/ ( mogli by wziąć przykład z google i otworzyć się na świat ale nie, lepiej być egoistą ).
Na dodatek duża część użytkowników gg chyba myśli, że gg to jedyny komunikator na świecie, co jeszcze bardziej pogłębia problemy ludzi chcących rozmawiać ze wszystkimi."

Właściwie jeśli jestem autorem oprogramowania, które jest bardzo popularne i stara się istnieć na rynku po to żeby przynosić zysk (bo przecież gg za darmo reklam nie wyświetla, tylko ktoś za to płaci) to dlaczego mam ułatwiać życie konkurencji? Niestety jak już ktoś wyżej napisał komercha króluje w dzisiejszym świecie i większość ludzi nawet nie chce i nie próbuje zdać sobie sprawy z tego, a ktoś inny kto ma odpowiednio dużo pieniędzy na reklamę i promocję na tych nieświadomych zarabia i stara się im wpoić, że inaczej znaczy gorzej, niespokojnie, że trzeba się będzie wysilić.