Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Dlaczego iPhone jest gorszy...

Często prezentowałem swoje zdanie, że nie ma znaczenia jaki sprzęt ma w rękach użytkownik, ważniejsze jest co nim robi i czy jego użytkowanie sprawia mu komfort. Oczywiście bardzo istotne są jeszcze pewnego rodzaju nawyki a ostatnio także szeroko pojęty "ekosystem" jaki towarzyszy danemu urządzeniu. Oderwane od siebie, pojedyncze urządzenia, samotnie jakby "mniej mogą".

Bardzo często można się spotkać z rozmaitymi opiniami na temat sprzętu Apple, pozytywnymi, negatywnymi czy neutralnymi. Zawierają one wiele prawdziwych wad i zalet danego sprzętu, ale także całą masę "wad wydumanych" czyli takich, które na podczas codziennego użytkowania mają znaczeniem znikome lub najczęściej żadne. Oczywiście zasada ta, działa i w drugą stronę. I Androidowi przylepiane są wady, które w codziennym funkcjonowaniu raczej są niezauważalne.

Wada Pierwsza - brak Mutitaskingu

To moja ulubiona wada iPhona. Ale zacznijmy od początku.

Wielozadaniowość – cecha systemu operacyjnego umożliwiająca mu równoczesne wykonywanie więcej niż jednego procesu. Zwykle za poprawną realizację wielozadaniowości odpowiedzialne jest jądro systemu operacyjnego.

Definicja z wikipedii

Od strony praktycznej, czym był dla mnie mutitasking. Oczywiście w czasach posiadanego ZX-81, nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje. Komputer realizował tylko jeden proces i tyle. Mutitasking dotknął mnie na Amidze, gdzie podczas długotrwałego renderingu 3D (zajmowało to noc, czasem całą dobę) mogłem sobie jeszcze coś innego porobić - stworzyć dokumen w moim ulubionym Amiga Guide czy coś innego. Tak, Amiga jest wzorem multitaskingu (podobnie jak większość sekretarek).

Czym jest jednak mutitasking na telefonie ? Przecież nie będę na nim renderował grafiki 3D, szukanie kosmitów w SETI też nie ma sensu, kopanie Bitcoin ? Za słaba moc obliczeniowa.

Więc po co mi mutitasking w telefonie ?

Mogę uruchomić RunKeepera podczas jazdy rowerem, słuchając jednocześnie muzyki czy podcastu. Podczas tej jazdy, docierają do mnie sms-y oraz poczta elektroniczna, a nawet można do mnie zdzwonić. Miło jest gdy nie przerywając słuchania i pomiaru mojej aktywności fizycznej, mogę zrobić zdjęcie, wysłać go strumieniem czy mms-em a także sprawdzić swoją lokalizację na mapie Google (tak wolę google bo są tam ścieżki leśne i polne drogi) oraz poprzez www przeczytać czym różni się dąb szypułkowy od tego bezszypułkowego.

Po cholerę mi więc multitasking ? Cóż więcej osiągnę za jego pomocą ?

Słaba bateria

Nie dalej jak kilka tygodni temu, dwie starsze koleżanki z pracy (nazywane potocznie "Paniami Starszymi") prowadziły między sobą arcyciekawą rozmowę. Streszczę ją dosyć krótko. Jedna pokazała drugiej otrzymanego, służbowego HTC i stwierdziła, że to kompletne dziadostwo bo bateria trzyma tylko 1 dzień. Na co druga z koleżanek stwierdziła, że rzeczywiście telefon przepłacony bo jej Nokia (jakaś starsza z mini wyświetlaczem i klawiaturką) to trzyma nawet tydzień.

Słaba bateria to chyba główna wada większości, jak nie wszystkich smartfonów. Oczywiście między wytrzymałością poszczególnych telefonów istnieją różnice "na papierze" ale często mają się one nijak podczas codziennego użytkowania i nie są one porównywalne między różnymi użytkownikami. To że ja używam iPhona w Krakowie - jak to się pisze zazwyczaj - "dużo rozmów, sms-ów i kilka godzin internetu" ma się nijak do używania innego telefonu w Gdyni, Pułtusku czy Kozidojkach. Ba, ma się nijak do używania nawet tego samego telefonu w tym samym mieście. Bateria to element bardzo wrażliwy i jej "słabość" jest mocno uzależniona od zasięgu sieci, jej obciążenia, przepustowości łącza i pewnie wielu innych elementów.

Obrazowo powiem tak, że mój iPhone w domu, wytrzymuje ponad dobę. W pracy (jestem na granicy 3G) często się przełacza i doba to wynik nieosiągalny. Na wakacjach nie dość że 3G mi zanikało, to i z EDGE był problem a nawet z zasięgiem GSM. Telefon szalał a ilość energii w procentach znikała dziesiątkami "%" na godzinę.
Dlatego też mój wakacyjny iPhone miał kompletnie kiepską baterię... przepłacony.

iPhone to nierozbieralna zabawka....

To bardzo poważna wada iPhona, wręcz dyskwalifikująca go jako urządzenie codziennego użytku. Niemal codziennie rano, pragnę poświęcić trochę czasu aby sobie rozebrać telefon, niestety nie mogę. Po co chcę rozebrać telefon ? Bo chcę mieć dostęp do karty SIM i codzień sprawdzać czy ona tam jest. Mogę też mieć ochotę aby zmienić sobie baterię. Niestety Apple złośliwie zrobiło złącze karty SIM z boku obudowy a w celu wymiany baterii należy odkręcić 5 śrubek. Problemem są oczywiście owe śrubki, które są na tyle mikre, że trzeba kupić do nich aż 3 śrubokręciki (3.6 mm, 1.6 mm i 1.2 mm) i wydać około 40 zł.

To kolejna poważna wada iPhona, przecież ja nie chcę wymieniać baterii raz na kilka lat, wolałbym przynajmniej raz w tygodniu a on jest nierozbieralny. Koszt takiej usługi wraz z baterią w nie autoryzowanym punkcie to aż 110 zł (linku nie umieszczam bo to nie miejsce na reklamę). Niestety bateria też jest złośliwa i w moim iPhonie ma już 28 miesięcy i nie chce się zakwalifikować do wymiany. Co zrobić .....

Okrojony Bluetooth

Bluetooth w iPhone uniemożliwia przesyłanie plików pomiędzy innymi urządzeniami z BT. Co więc przesyłamy sobie poprzez BT ? Po rozmowach ze znajomymi są stwierdziłem, że są to:

  • zdjęcia
  • muzyka
  • filmy
  • dzwonki
Zaznaczam, iż pytałem użytkowników różnych telefonów i spora część przyznała, że nic nie wysyła po BT bo częściej korzysta z MMS-a czy maila.
Nie wiem jak inni, ja zdjęcia oraz (filmików raczej nie kręcę) wysyłam do zainteresowanych osób jako wiadomości lub po prostu strumieniuję nie zastanawiając się nad tym. Apple pozbawiło mnie przyjemności wyszukiwania urządzenia osoby zainteresowanej i zastanawiania się, czy tajemnicza "Moja Nokia" to kolegi któremu chcę wysłać fotkę z imprezy, czy Pani sprzątaczki z kantorka obok.

iPhone to sprzęt przepłacony

iPhone to drogi badziew dla naiwnych. Tylko ktoś ograniczony przepłaca za tą zabawkę skoro za mniejsze pieniądze można mieć coś lepszego

Owszem, można znaleźć telefon tańszy, może nawet o lepszych parametrach tylko chciałem spytać skąd to pytanie. Przecież to nie osoba pytająca daje mi pieniądze na moje zachcianki i jeśli mam ochotę kupić iPhone za swoje, to kupuję. Jak będę miał kaprys i kupie mop Villedy zamiast "Jan Niezbędny" to też jest to tylko i wyłącznie moja osobista sprawa. Już dawno nauczyłem się, że każdy, absolutnie każdy towar jest wart tylko tyle i aż tyle, ile chcą za niego zapłacić nabywcy. Jedni kupują jeden obraz Kossaka, inni TV 58" na którym wyświetlają zdjęcia wszystkich obrazów Kossaka. Jakie to ma znaczenie dla mojego samopoczucia ? Żadne. Zarówno jeden jak i drugi pewnie jest zadowolony ze swojego zakupu.

Toczenie wszelkich wojen nie zmieni świata. Miliony argumentów, że iPhone jest najlepszy nie sprawi, że wszyscy miłośnicy Androida, Blackberry czy Windows Phone wywalą swoje telefony do śmieci. Podobnie, milion filmików i komentarzy stwierdzających, że iPhone to dno, nie sprawi, że Apple zniknie z powierzchni ziemi.

Każdy używa chyba tego co lubi i zabawa w Cyryla i Metodego nie przynosi tak naprawdę wielkich efektów poza ostatecznym stwierdzeniem, że iPhona używają idioci, Androida używają biedacy, BlackBerry snoby a Windows Phone.... nie pamiętam kto, a taka segregacja i szufladkowanie przypomina mi pewnego (tu wstawić dowolny, negatywny epitet):

Opinia Fuhrera o Polakach jest miażdżąca. Bardziej zwierzęta niż ludzie, całkiem tępi, bez wyrazu. Obok nich warstwa rządząca będąca przynajmniej produktem mieszaniny klas niższych z aryjską rasą panów. Brud Polaków jest wprost niewyobrażalny. Również ich zdolność dokonywania ocen jest równa zeru.

Joseph Goebbels

Geniusze, ludzie doskonali, mądrzy i piękni, dziewice i królewny i tak używają telefonu Aster....

Ciąg dalszy może kiedyś nastąpi....

Nie ukrywam, iż tekst ten powstał pod wpływem czytania rozmaitych komentarzy pod wpisem iPhone 5 po 7 miesiącach... i absolutnie nie ma na celu nawracania kogokolwiek na inną platformę. Bardzo chciałem wytknąć też kilka wad Androida czy WP ale zgodnie z zasadą, iż nie komentuję sprzętu którego nie używam, musiałem sobie odpuścić. 

urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
januszek   19 #1 21.08.2013 15:00

Skąd konkretnie pochodzi ten cytat z Goebbelsa?

macminik   16 #2 21.08.2013 15:02

Ja go znalazłem w książce Daviesa "Powstanie '44" ale też jest chyba na cytatach w Wikipedii.

gowain   19 #3 21.08.2013 15:25

Hehe, dobry tekst, ale do osób takich jak Xanthia i tak nie trafi, bo to odporne na wiedzę i fakty trolle. Zaraz przyleci i wklei Ci 20 linków jaki iOS i ogólnie Apple są ograniczone, a użytkownicy nic tylko narzekają na te telefony...

Sam używam WP i Androida też ostatnio. Choć bardziej lubię korzystać z WP, to nie zamierzam nikogo nawracać na ten system. Każdy używa to czego chce.

ShFil   3 #4 21.08.2013 15:37

"Bardzo chciałem wytknąć też kilka wad Androida czy WP ale zgodnie z zasadą, iż nie komentuję sprzętu którego nie używam, musiałem sobie odpuścić."
Brawo, dlaczego ludzie nie mogą pojąć: "nie miałem, nie widziałem, nie oceniam".
Co do artykułu, ciekawy, przejrzysty, fajnie się czytało. Czekam na następny. ;)

pebal   8 #5 21.08.2013 15:57

Do iPhone nic nie mam poza tym, że nie można go w prosty sposób wykorzystać jako pamięci masowej. Uważam to za dużą wadę.

Sam telefon jest fajny, ale zdecydowanie nie jest już numerem 1. A przynajmniej nie pod względem jakości wykonania i zastosowanych w nim rozwiązań.

budda86   9 #6 21.08.2013 16:03

A nie uważasz, że za część krytyki iPhone'a odpowiada zazdrość ludzi, których na niego nie stać? :) Tego niestety nie zwalczysz merytorycznymi argumentami.

budda86   9 #7 21.08.2013 16:04

Gdzie jest opcja edycji komentarzy? Chciałem dodać, że sam nie mam iPhone'a, bo mnie na niego nie stać ;)

okokok   12 #8 21.08.2013 16:23

macminik, mógłbyś mi powiedzieć jak wygląda multitasking w iOS-ie, bo miałem do czynienia jedynie ze starym iPodem touch i pierwszym iPadem.

Na WP wygląda to tak że mogę uruchomić na raz kilka aplikacji, ale te z których nie korzystam są zamrażane - nie działają w tle. Mogę je odmrozić przełączając się do danej aplikacji. Jeśli ta aplikacja jest dobrze zaprojektowana/napisana to nie zauważę różnicy, jeśli nie, to czasami aplikacja ładuje się od nowa i tracę wprowadzone dane. Nie dotyczy to aplikacji systemowych - np. playera który może normalnie działać w tle itp. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne, bo system działa szybko, a ja mogę w każdej chwili odmrozić wybraną aplikacje. Problemem są komunikatory :( W WP jest możliwość uruchomienia w tle agenta danej aplikacji. Działa on cały czas, ale może tylko wyświetlić mi powiadomienia o nowej wiadomości itp. Po kliknięciu na to powiadomienie, aplikacja np. GG albo Skype uruchamia się. Trwa to czasami kilka sec. Po zamrożeniu aplikacji, żeby np. skopiować do schowka link z otwartego IE (który się btw nie zamraża bo to aplikacja systemowa), mogę powrócić do GG i go odmrozić, ale niestety GG musi się jeszcze raz zalogować - po zamrożeniu zrywane są wszystkie połączenia TCP danej aplikacji. Powoduje to oczekiwanie 2-3 sec i konieczność ponownego otwarcia rozmowy. Dodatkowo nie widzę poprzednich wiadomości, bo po ponownym zalogowaniu trafiają one do archiwum. Jest to trochę irytujące i Lumie nie nadają się do komunikatorów, ale dzięki temu pozostałe aplikacje działają bardzo szybko.

Na Androdzie w tle może działać bardzo dużo gier i aplikacji. Dodatkowo nawet po wyłączeniu ich (zsunięciu w dół w managerze aplikacji - 3 przycisk w Androidzie 4.2) działają one w tle i trzeba je dobijać w ustawieniach. Przez to system potrafi czasami zmulić i najlepszą opcją jego "odmulenia" jest restart. WP mogę nie wyłączać przez kilka miesięcy i będzie działał tak samo dobrze jak po pierwszym włączeniu.

Co do tego multitaskingu to jest on w każdym telefoenie - nawet w najprostszych z "softem". W końcu jeśli ktoś do nas zadzwoni podczas przeglądania kontaktów, możemy odebrać połączenie.

macminik   16 #9 21.08.2013 16:53

@budda66

Być może tak jest i nawet ktoś znalazł psychologiczne podstawy takiego zachowania ale czy to jest realne rozwiazanie problemu ? Czy jeśli mnie nie stać na Lexusa mam znajdować na siłę jego wady i poświęcać swój czas w poszukiwaniu realnych i nierealnych wad ? Jeśli coś mi sie podoba a jest drogie to zbieram na to, jeśli wiem że jest poza moim zasięgiem, nie zaprzątam tym sobie głowy.

@okokok

Owszem w iOS jest podział na aplikacje mogące korzystać z wielozadaniowości i na te, które są zamrażanie. Do tych zamrażanych należą zazwyczaj te, które wymagają aktywności użytkownika. Np gry są zamrażanie bo po co kosmici maja nas mordować w tle. Oczywiście w przypadku gier sieciowych zgrywanie jet połączenie i trzeba logować się ponownie co jest średnim problemem bo zazwyczaj dzieje się to automatycznie. Nie wiem jak z GG bo nie używam ale Skype potrafi czuwać w tle bo kilka razy zostałem zaskoczony dzwonieniem choć nie pamiętałem kiedy włączyłem Skype'a. Sam mechanizm wydaje się zbliżony do tego z WP. Apple podzieliło aplikacje na te które mogą działać w tle i te które nie mogą. Po co komu gra tocząca sie w tle, odtwarzający sie film w tle czy edytor tekstu w tle....

budda86   9 #10 21.08.2013 17:07

@macminik
A czy ja mówię, że to jest dobra postawa? Stwierdzam fakt, że taka występuje. I tak, na pewno znajdą się właściciele Dacii, którzy będą przekonywać, że ich pojazd jest lepszy od Lexusów :)

Pr0cesja   4 #11 21.08.2013 17:16

Nie zapomnę gdy kupowałem iPhone 4s krótko po premierze, ten efekt wow. Praktyka zweryfikowala jednak że jego pewne ograniczenia oraz mały wyświetlacz sprawiły iż nabyłem xperie z.

I tutaj nachodzi mnie rozkmina: jak to jest możliwe ze iPhone z 2 rdzeniowym procesorem 800 Mhz i 512MB raju potrafił chodzić plynniej niż xperia z 4 rdzeniami 1.5Guz i 2GB ramu, o grzaniu się niczym piekarnik przy przeglądaniu stron nie wspomne.

msnet   19 #12 21.08.2013 17:16

Myślę, że spośród wszystkich komentujących można wyróżnić grupę, która używa określonych produktów i nie lubi (a czasem wręcz nienawidzi) konkurencyjnych rozwiązań (a tu jest podgrupa takich, którzy będą walczyć do upadłego o swoją rację). Jest też grupa, która używa, czego używa i pozwala (bez prezentowania zbędnego hejterstwa) używać innym tego, co chcą.

Osobiście iPhona nie mam i raczej nie będę miał. Póki co wystarcza mi w zupełności Nokia Lumia 820 z WindowsPhone.

@okokok - trochę to dziwne, ze u Ciebie tak GG działa, ponieważ mam zupełnie inne doświadczenia w tej materii (na WindowsPhone 8 - w HTC 8S i Lumii 820). Jak mam uruchomione GG i z niego nie wyjdę (wciskając strzałkę wstecz) tylko naciskając np. przycisk prowadzący bezpośrednio do ekranu startowego, to bez problemu mogę wrócić do GG i nie muszę na nowo otwierać rozmowy, a ta jest cała widoczna... To samo dotyczy Skype'a. Więc Lumia nie jest telefonem, który się nie nadaje do komunikatorów (przynajmniej do tych dwóch - innych nie używam).

GregKoval   8 #13 21.08.2013 17:25

Dla mnie tekst w stylu iPhone ma braki, ale ja i tak nigdy bym tych rzeczy nie używał, więc dla mnie to ideał. Dla mnie akurat BT i multitasking to standard i nie wyobrażam sobie telefony bez tego, który ceną aspiruje na miano czegoś kultowego. Krótko mówiąc jeśli jakaś podrzędna firma z Tajwanu potrafi to sobie dodać do telefonu, to dlaczego Apple tego nie potrafi? I dlaczego w takim razie tyle się mówi o jakości sprzętu skoro ma tyle braków potencjalnie generujących błędy. To tak jakby mówić, że ktoś bez nóg jest lepszy, bo nie bolą go pięty.

macminik   16 #14 21.08.2013 18:02

@gregkoval

To co Ty robisz na tym mutitaskingu ? Grasz w tle, oglądasz filmy w tle, projektujesz mosty ? Nie kumam co można robić na telefonie co wymaga aż tak pełnego mutitaskingu jak sekretarka ze zdjęcia.

tores1977   9 #15 21.08.2013 18:52

@ GregKoval a z BT co robisz? Codziennie dzwonki koledze wysyłasz? Innego zastosowania nie widzę

  #16 21.08.2013 19:06

Tyle mądrych główek, a nie pomyśli o tym, że przesyłanie plików z kompa na telefon przez BT jest wygodniejsze niż łączenie kabelkiem

scandal32   4 #17 21.08.2013 19:56

Zgadzam się z autorem... wiele rzeczy zachwalanych w smartfonach (vide multitasking) to ładne słowo, żeby były argumenty w opluwaniu się fanatyków. Każdy system/sprzęt ma swoje zalety i wady, a wybór danego to kwestia osobistej ekonomii, mniej lub bardziej świadomej akceptacji wad i zalet ww sprzętu/systemu. Wybieram to, co z mojego punktu widzenia jest lepsze i tego używam (świadomy, że to co dla mnie lepsze niekoniecznie jest takie dla kogoś innego). Ta świadomość i takie podejście sprawią, że dyskusje na temat sprzętu/systemu stają się bardzo merytoryczne i pozbawione są elementu bezcelowego obrzucania się błotem w stylu - "sprzęt X to g..., a Y super". Osobiście używam sprzętu Applowego i w mojej pracy - administratora IT - iPhone, iPad, MBAir to najlepsze zestawienie sprawdzające się od wielu lat, co nie znaczy, że dla kogoś innego optymalne będzie zupełnie coś innego. Krótko i zwięźle - szanujmy siebie i swoje poglądy ...

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #18 21.08.2013 20:15

Tekst dobry. Jak zresztą każdy Twój:). Ale tez go odebrałem jak GregKoval - "Dla mnie tekst w stylu iPhone ma braki, ale ja i tak nigdy bym tych rzeczy nie używał, więc dla mnie to ideał". Ale takie coś można by napisać o każdym urządzeniu.

  #19 21.08.2013 20:16

Macminik jak zwykle dobry tekst. Niestetynie sadze by sie cos zmienilo. Trolle i hejterzy nadal beda pisac bzdury i walczyc w imie swojego telefonu, systemu czy przegladarki. Na glupote nie ma lekarstwa. Zastanawia mnie jedno jak trzeba miec wyprany mozg by naublizac innym bo uzywaj cos czego oszczerca nie lubi??

macminik   16 #20 21.08.2013 20:24

@Shaki81

Może to nie tak miało zabrzmieć. Każdy telefon ma jakieś swoje wady, te powyżej przytoczone są moim zdaniem wydumane. Przypuszczam, że równie wydumane wady można znaleźć w produktach innych producentów.

@luke   4 #21 21.08.2013 21:19

"tores1977 | 21.08.2013 18:52 #15
@ GregKoval a z BT co robisz? Codziennie dzwonki koledze wysyłasz? Innego zastosowania nie widzę"

A może używa bezprzewodowych słuchawek na BT? Hę..? Albo bezprzewodowo wysyła sobie pliki z komputera czy innego urządzenia dzięki BT?

"macminik | 21.08.2013 18:02 #14
@gregkoval

To co Ty robisz na tym mutitaskingu ? Grasz w tle, oglądasz filmy w tle, projektujesz mosty ? Nie kumam co można robić na telefonie co wymaga aż tak pełnego mutitaskingu jak sekretarka ze zdjęcia."

To że ty tego nie wymagasz, nie znaczy że inni tego nie wymagają. Sorry ale moim zdaniem telefon taki jak iPhone powinien mieć to w standardzie.

macminik   16 #22 21.08.2013 21:31

@luke

Ale słuchawki BT działają ! Nie da się tylko przesyłać zdjęć, mp3, filmów. Z komputerem synchronizujesz się po WiFI lub przez kabelek.

Co trzeba jeszcze robić na iPhone by stwierdzić, że ten mutitasking jest passe.... ? Może ja mam ograniczoną fantazję ale naprawdę ciężko mi wymyśleć, co telefon miałby robić w tle, czego nie robi obecnie.

gowain   19 #23 21.08.2013 21:59

@luke "A może używa bezprzewodowych słuchawek na BT? Hę..? " - jeszcze kilku takich gości i już wiemy skąd się bierze przekonanie, że w WP i iOSie nie działa Bluetooth.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #24 21.08.2013 22:22

Każdy produkt ma wady i zalety. Ocenianie produkty, a zwlaszcza wystawianie mu oceny koncowej bez poznania go przez min. tydzień to dla mnie szczyt głupoty. Miałem iPhone 5 przez chwilę w ręku, pozbawiłem się nim. Mimo, iż zbytnio nie przepadam za Apple to muszę stwierdzić, że telefon prezentuje się świetnie, a iOS chodzi fenomenalnie. Trzymając telefon Apple w ręku czuć, że został wykonany z swietnych materiałów. Jednak nie wydalbym na niego tyle kasy, max. 1500 zł
Jeśli miałbym wybrać najlepszy smarfon z jakiego korzystalem to tylko Nokia Lumia 820 ;)

video   10 #25 21.08.2013 22:25

Nie mam jabłka, mam pierwszego Note. Po bluetooth pliki wysyłam bardzo sporadycznie, ale udostępniam w ten sposób połączenie z internetem. Takie użytkowanie wcale nie jest najwygodniejsze, ale jeśli zacznie działać to z NFC...

@luke   4 #26 21.08.2013 22:30

Może inaczej: korzystałem z telefonów z iOS'em na pokładzie. Nie długo, do tego się przyznaję. Jednak wystarczająco długo by stwierdzić jedno: ten telefon nadaje się dla osób, które lubią drogie gadżety, lubią urządzenia o podstawowej funkcjonalności ale zapakowane za to w ładne opakowanie.
W skrócie: docelowy target iPhone'a uważam za ludzi, którzy potrzebują ładnie wyglądającego, eksluzywnego telefonu, który po prostu działa. Nie wymagają od niego cudów, tudzież możliwości spotykanych na innych platformach, takich jak Android. Po prostu: telefon, który ma działać.

Co do Bluetootha: moja wpadka, przyznaję się. Byłem do tej pory szczerze przekonany, że wymiana plików jak i również urządzenia takie jak słuchawki bezprzewodowe, które korzystają z BT, nie działają. Teraz wiem jednak, że sprawa wygląda nie co inaczej. Jednak dla mnie nie udostępnianie możliwości przysłania danych via BT w smartphone'ie za taką cenę to głupota. Od takie sztuczne ograniczenie, którego nie zrozumiem.

Co do słabej baterii: fakt, to bolączka wielu urządzeń - od laptopów, przez tablety i na smartphone'ach kończąc. Ale z tego co słyszę od osób korzystających z produktów Apple'a to zazwyczaj nie są oni zadowoleni z osiąganych czasów pracy na baterii. Otwarcie przyznają, że inne smartphone'y od innych producentów, po prostu działają dłużej.

Kolejny punkt z twojej publikacji na blogu, dotyczący tego, że iPhone to nierozbieralna zabawka - na pierwszy rzut oka to nie jest niby wada. Tak samo niby nie jest to wadą Macbooka Pro z Retiną. Ale patrząc na produkty konkurencji, np. w wypadku Macbook'a, na produkty Lenovo tudzież Dell'a, widać jednak zalety szybkiego dostania się do podzespołów urządzenia. Tak samo w wypadku produktów konkurencyjnych względem iPhone'a - chcę szybko wymienić baterię: zdejmuję klapkę telefonu, wyjmuję starą, wkładam nową. I basta. Po problemie. Nie muszę bawić się śrubokrętem aby to zrobić. Dla mnie to akurat zaleta, nigdy nie wiem kiedy bateria mi nawali i będę musiał ją wymienić. To jest po prostu kolejna funkcjonalność, której w iPhonie brak dlatego, że Apple stawia sobie za cel tworzenie produktów jak najmniejszych i najładniejszych.

Multitasking... Ulala. Wypowiem się bardzo neutralnie: wiele osób twierdzi, że to co mamy aktualnie w telefonach z Androidem, iOS'em i WP to nie jest w 100% prawdziwy multitasking. I muszę się z tym po części zgodzić. Jednak nie będę dalej na ten temat dyskutował z prostej przyczyny: nie każdy czeka na taką totalną, 100% implementacje multitaskingu którą znamy z desktopów. Dla niektórych jest to rzecz, której im nie potrzeba. Jednak nie można wykluczyć, że część osób czeka na taką funkcjonalność na platformie z której korzystają aktualnie.

Czy iPhone jest przepłacony? Hmm, niech każdy wykona rachunek sumienia i odpowie sobie na pytanie: czy ten zakup mi się opłaca?
Osobiście twierdzę, że mi on się po prostu nie opłaca. Mogę kupić tańszy smartphone z podobnymi możliwościami, który zaspokoi moje potrzeby. Ale ja nie wybieram za wszystkich, jeżeli ktoś chce kupić telefon Apple'a to niech to zrobi - jego wola. Mi nic do tego ;)




Btw. za wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne itd przepraszam ;)

@luke   4 #27 21.08.2013 22:35

Aaa, zapomniałem dodać: jakość wykonania. Cóż, trzymając iPhone'a 5 w dłoni, można odczuć to co opisał Scorpions.B: "Trzymając telefon Apple w ręku czuć, że został wykonany z swietnych materiałów.".

I to racja. Tak jak każdy inny sprzęt Apple'a, tak i iPhone został zaprojektowany i wykonany bardzo dobrze. Jednak ma to jedną wadę: trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem. Zarysowania na obudowie czarnego iP 5, problemy z wytrzymałością obudowy - o tym można było słyszeć w kontekście iPhone'a.

video   10 #28 21.08.2013 22:38

Co do fenomenu iPhone. Piszą że był przełomem, innowacyjny itp, a ja pamiętam ten czas. Wówczas pracowałem na Windows Mobile(Wizard, ktoś panięta tą bułkę?), gdzie pdaclub i xda było absolutną koniecznością. Zwiedziony opiniami zakupiłem model 3g i... strasznie się zawiodłem, często też przekładałem sim żeby przeprosić za smsa(sławetna korekta).
Sprzedałem i kupiłem Xperie X1 :)
Iphone niewątpliwie był przełomowy i innowacyjny, jednak wydaje mi się że dla ludzi mających dotychczas zwykłe telefony i to 2g. Dotychczasowi dłubacze nie dostali bonusu, zwyczajnie ta marka nie daje nic takiemu użytkownikowi...

gowain   19 #29 21.08.2013 23:00

@luke
Spróbuj wymienić baterię w coraz większej ilości topowych telefonów... wymiana baterii to już powoli przeszłość.

djfoxer   18 #30 21.08.2013 23:01

Każdy chce uwiarygodnić i udowodnić komuś swój punkt widzenia. Każdy ma trochę racji. Poza tym przypominają mi się wojenki Konsolowców. Pokłócą się pokłócą, a i tak większość gier będzie multiplatformowa :P

Nie zmienia to jednak faktu, że Windows Phone obecnie szybko zdobywa popularność. Po tym jak BB można uznać za martwe, tak WP pnie się do góry. Twarde restrykcje nałożone na sprzęt i deweloperów przez MS dają teraz pozytywne rezultaty. Przypomnę tylko, że dzięki Lumi 520 WP może zacząć podbijać rynek middle-endów (bo tak na prawdę, Lumia 520 nie jest żadnym low-endem, WP8 jest tak stworzony, że w użytkowaniu nie widać spadku jakości pracy między topowym, a niższym modelem. Więcej ponad 99% apek w Sklepie Windows Phone działa na urządzeniach WP8 z mniejszą ilością pamięci!!) .


@okokok
Trochę mijasz się z prawdą. Z komunikatorami nie ma żadnych problemów. To tylko oficjalny klient GG jest źle napisany :) Sprawdź IM+, tu wszytko działa wyśmienicie.

Co więcej, nie jest tylko tak, że jak apka jest w tle, to może wysyłać tylko powiadomienia. W WP8 MS rozszerzył możliwości działania apkek w tle. VoIP czy GPS mogą w pełni działać w tle!

CoroDaNem   7 #31 21.08.2013 23:06

@okokok
Chyba nadal musisz mieć tak jak ja WP7.x skoro wspominasz jeszcze dziś o tych małych niedogodnościach, które znikły wraz z WP8, a szczególnie te związane z VoIP. I z tym "zamrażaniem", to nie jest tak, że dotyczy każdej aplikacji, przykładem może być Tube Pro, który bez problemu pobiera mi film, podczas gdy korzystam z IE, gram lub korzystam z jakiś innych aplikacji.

CoroDaNem   7 #32 21.08.2013 23:10

Ooo, nie odświeżyłem strony i napisałem mniej więcej, to co djfoxer. Za wszelkie niedogodności i bóle w miejscach gdzie słońce nie dochodzi serdecznie przepraszam :P

okokok   12 #33 21.08.2013 23:15

@msnet, masz Windows Phone 8 - on jak widać jest dużo lepszy. Windows Phone 7.8 na Lumii 710 właśnie tak działa. Nic poza tym mi w nim nie przeszkadza, ale ta 1 rzecz - usypianie komunikatorów jest bardzo *******. Szkoda że MS nie wprowadził tej 1 drobnej zmiany w WP 7.8, który powstał już po WP8. To takie zmuszanie ludzi do zakupu nowego telefonu IMHO, bo aplikacje preinstalowane działają w tle bez problemu - mail, ie, office.

okokok   12 #34 21.08.2013 23:17

@djfoxer, @CoroDaNem, nie mam zamiaru co rok wymieniać telefonu :)

djfoxer   18 #35 21.08.2013 23:18

@CoroDaNem
Spoko, ciekawy dałeś przykład z Tube Pro. Ta apka akurat wykorzystuje rodzaj agenta, którego zadaniem jest pobieranie w tle (przedstawiony w WP7.5). Główna aplikacja nie musi być wcale "na wierzchu".

Wielosmakowy   4 #36 21.08.2013 23:18

Świetny tekst. Ja osobiście używam iP po jailbreakingu i nie wyobrażam sobie żyć bez niego. (m. in. wtedy też można przesyłać pliki przez BT i zrobić setki rzeczy, których standardowo wykonać nie można) ;)

djfoxer   18 #37 21.08.2013 23:19

@okokok
Z ciekawości zobacz IM+, ma też GG :)

okokok   12 #38 21.08.2013 23:32

IM+ widziałem, działa trochę szybciej jeśli chodzi o ogarnięcie się po odmrożeniu i obsługuje więcej protokołów. Dużo szybsza od IM+ i GG jest Jaskółka http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/jask%C3%B3%C5%82ka/0db60231-43ec-4f6..., ale nadal to nie działa w tle :( W sumie najlepiej było by gdyby agent mógł podtrzymać połączenie TCP z serwerem GG i mógł komunikować się z aplikacją.

doryinfg   7 #39 22.08.2013 00:43

Mając każdy z tych systemów w ręku korzystając z nich na co dzień.. podejmując takie zadania jak praca i rozrywka każdego dnia i od święta coś ekstra jednak polecam zrootowanego andka. Wmp ios razem zebrane do kupy nie dają takich możliwość i funkcjonalności takiej wolności wyboru podjęcia pewnych zagadnień jak jest normalne korzystanie z tel.. andek rządzi! tyle w temacie :)

  #40 22.08.2013 10:08

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem HTC Titan X310e WP i mogę stwierdzić jedno nigdy więcej WP a tym bardziej HTC oraz Nokii. HTC zakupiłem z gotówkę 2600zł w grudniu 2011r, długo czekałem na aktualizacje do WP 8 a raczej 7.8 z zamulaczem, zawsze coś jest nie tak albo zawieszanie lub samoczynne resetowanie bateria jest znośna 1,5/2 dni 1600 mAh oraz trzy razy odwiedził serwis kolejnym razem wymiana na nowy inny wolny od wad.
WP zniszczył Bluetooth nie jest to po prostu bezużyteczne w nowych telefonach, HTC po roku zrezygnował ze wsparcia na rzecz Titan II.
Titan sprawuje sie dobrze lecz ma bardzo dużo ograniczeń związanych z aplikacjami zakup/wypróbuj !

corrtez   12 #41 22.08.2013 10:59

Mam wrazenie ze zapominacie o gfrupie tak zwanych ZU. Dla nich telefon ma dzialac. Maja na nim appke do fb, yt, email i przegladarke plus kilka gierek i tyle. To oni tworza gros rynku. Ludzi którzy modyfikuja tel i uzywaja go do wiekszej ilosci zadan jest tak naprawde niewielu. A jesli nawet to robia to tylko dlatego ze znudzil im sie wyglad telefonu i moga wgrac jakis mod.

Koniec konców to kazdy z nas okresla co mu jest potrzebne i w jakim opakowaniu. Nie ma lepszego lub gorszego telefonu. Wszystko zalezy od potrzeb danego uzytkownika.

GregKoval   8 #42 22.08.2013 11:48

@macminik, @tores1977

Wielozadaniowość sprawdza się choćby w przypadku rozmowy z klientem i jednoczesnym przyjmowaniu zamówienia, BT służy także do przesyłania dokumentów i wizytówek, nie wiem dlaczego w tym przypadku muszę być zmuszany do korzystania z niebezpiecznego internetu w dodatku niewygodny w stosunku do tych rozwiązań.

Najzabawniejsze jest to że użytkownicy nie widzą zastosowania multitaskingu, czy BT bo ich po prostu nie ma w telefonie. Gdyby były to i powstały by programy je wykorzystujące i wtedy okazałoby się, że są bardzo potrzebne. Mnie np. bardzo zaciekawił pomysł Canonical w nowym Unity, gdzie funkcja multitaskingu została połączona z efektem tiling. Już teraz potrafię wymyślić masę zastosowań dla tego feature bardzo ułatwiającego wiele zadań. Mam nadzieję, że tilling powróci i do KWin, chociaż akurat Plasma Active nie ma problemów z wielozadaniowością.

elvis_pl   2 #43 22.08.2013 12:24

"(...)szukanie kosmitów w SETI też nie ma sensu(...)"

Niestety kolego - pomyłka. Nie wiem jak to jest z Fajfonem, ale na Andku nie ma z tym problemu:

http://www.boincatpoland.org/wiki/Boinc_dla_Androida

tfl   8 #44 22.08.2013 13:13

@autor

Ceniłem Cie, i cenię nadal, za doskonały styl prowadzenia bloga. Pisałeś i mam nadzieję, nadal będziesz pisał w pasjonujący sposób o sprzęcie, który obecnie jest białym krukiem, nieosiągalnym dla mnie (choć bardziej dlatego, że bym go nie potrzebował, niż nie mógł sobie pozwolić), więc potencjalnie nieinteresującym. Tymczasem zawsze czytałem Twoje posty od deski do deski.

Ten też. Niestety. W tekście widzę krytykę metod innych. Ale krytyka ta stosuje ich metody. A już szczytem niekonsekwencji jest dla mnie sugerowanie, że subiektywna opinia innych jest lekceważona przez autora, a następnie opieranie swoich argumentów na subiektywnej opinii.

Niemniej, to jeden tekst, mam nadzieję, że pozostałe już nie będą tak skrajne.

DiamondBack   13 #45 22.08.2013 14:38

1. "Więc po co mi mutitasking w telefonie ?" - po to by jak wrócisz do poprzedniej aplikacji będziesz miał aplikację w takim stanie jakim ją zostawiłeś a nie, że otwiera się od początku.

2. "Słaba bateria" - jednak inne telefony nie mają tak częstych drainów jak ma iphone.

3."iPhone to nierozbieralna zabawka.... (...) iPhonie ma już 28 miesięcy i nie chce się zakwalifikować do wymiany. Co zrobić ....." Kupić nowy telefon, bo baterii nie wymienisz? Ja na ten przykład cenię sobie możliwość stosowania takiej osobnej ładowarki do baterii ( http://www.samsung.com/au/consumer/mobile-phone/mobile-phone/accessories/EB-K600... ) i nie ładować telefonu wcale.

4. "Okrojony Bluetooth" - No jakbym nie miał bt w telefonie to też bym się przyzwyczaił do jego braku ale raczej bym się nie oszukiwał,że MMS jest czymś lepszym. Bo ja np często nie mam kabla a chciałbym coś komuś np na laptopa wrzucić - film czy zdjęcie. I ja to bez problemu robię.

Kwestia tego czy coś komuś przeszkadza czy nie leży w priorytetach usera. Jeden potrzebuję cieszącego oko urządzenia drugi nie koniecznie. Ten wpis tylko to udowadnia.

CoroDaNem   7 #46 22.08.2013 15:07

@macminik
Bardzo ważna uwaga z mojej strony a propos wpisu.

Staram się wstrzymywać od krytykowania cudzych opinii, lecz w tym przypadku nazywanie "Panem" jednego z największych zbrodniarzy wojennych jest lekkim przegięciem... i nie porównujmy urządzeń z ludźmi, proszę :|

... a jeżeli chodziło o sąsiada Dudesonów, Mr. Hitlera, to z góry przepraszam. Przepraszam również za ostre zboczenie z tematu, lecz nawet leciutkie faworyzowanie tego śmiecia nie powinno pojawiać się w porządnych wpisach.

macminik   16 #47 22.08.2013 16:04

@CoroDaNem

Bardzo słuszna uwaga, nie zasługuje na pana nawet z małej litery a ja walnąłem go z dużej. Już poprawiam.

wajdzik   6 #48 22.08.2013 16:25

GregKoval: "Wielozadaniowość sprawdza się choćby w przypadku rozmowy z klientem i jednoczesnym przyjmowaniu zamówienia,"

Nie chciałbym wprowadzać w błąd bo IPhona nie mam, ale z tego co pamiętam to działa to w ten sam sposób co na WP7/8. Naciskamy Home -> lądujemy na pulpicie -> wybieramy program (do przyjmowania zamówień np. excell) -> prowadzimy rozmowę przyjmując zamówienie.

Druedain   14 #49 22.08.2013 18:59

@tfl
I ja się z Tobą zgodzę. Cóż, ludzie się zmieniają (albo kontekst).

Sam odebrałem tekst jakby był pisany w szafie albo pod kocem przez kogoś, kto nie śpi, bo ktoś w internecie się myli…

przemor25   14 #50 22.08.2013 19:53

@januszek
Cytat "Opinia Führera o Polakach jest miażdżąca. Bardziej zwierzęta niż ludzie, całkiem tępi, bez wyrazu. Obok nich warstwa rządząca będąca przynajmniej produktem mieszaniny klas niższych z aryjską rasą panów. Brud Polaków jest wprost niewyobrażalny. Również ich zdolność dokonywania ocen jest równa zeru." pochodzi z dzienników Goebbelsa z 10 października 1939 roku.

SnajperskY   4 #51 22.08.2013 20:17

@DiamondBack

Niesamowite rzeczy wypisujesz. A kopiowanie filmu przez bluetooth to prawdziwa perełka.

SnajperskY   4 #52 22.08.2013 20:47

@autor

Zauważ jak mocną, emocjonalną więzią ze swoim urządzeniem charakteryzują się osoby poddające krytyce wybór innych. Emocjonalna więź z...telefonem. Ba, telefon to chociaż coś fizycznego, namacalnego, ale więź z systemem operacyjnym to dopiero kosmos. Dlaczego nie obserwujemy podobnych zachowań w przypadku sprzętu agd? Pralka, lodówka czy golarka na przestrzeni lat nie stały się tak osobiste, bądź wręcz intymne.

Inną kwestią pozostaje umiejętność oceny własnych potrzeb. Czy koniecznie niezbędne są: wymienna bateria, obsługa flash'a, nfc, transportowanie wszystkiego co popadnie przez bluetooth, radio fm, gesty polegające na machaniu dłonią nad ekranem, port podczerwieni w roli pilota do tv, pauzowanie filmu, gdy oderwiemy wzrok od ekranu, dostęp do systemu plików, rozszerzalna pamięć, itp? Szczególnie, gdy producent dostarcza ową funkcjonalność niedopracowaną, bądź bez pomysłu na przykładzie nfc.

Jak w życiu. Jedyną rozsądną drogą jest nabycie sprzętu, który w danej chwili nam odpowiada i jego ponowna ocena po dłuższym okresie użytkowania. Wtedy można mieć pogląd na to czego oczekujemy, na czym się zawiedliśmy, a czego wartość przeszacowaliśmy jako niezbędnika.

Niestety hejt wychodzi głównie spod klawiatury ludzi młodych, którzy nie kierują się rozsądkiem, a potrzebują uwagi. To mija z czasem. Dorosły człowiek, nie mylić z dojrzały, już się nie zmieni.

Myślę, że akceptacja jest tutaj słowem klucz, ale hejt nigdy nie odnajdzie go w słowniku z naturalnych względów.

Świetne teksty, wyważone, pisane z głową.

p.dulska   4 #53 22.08.2013 21:25

@SnajperskY
Nic dodać nic ująć.

Choć znam parę oszołomów co z telewizora(nie powiem jakiej marki -:)potrafią ołtarzyk do nabożeństwa zrobić bo ma kolory wyj..... w kosmos czyta nawet stare analogi i można z nim porozmawiać (i nie są to osoby z gimnazjum) .Delikwent zakupi sprzęt napakowany funkcjami których w połowie użyje może raz .

  #54 22.08.2013 21:26

Taaa, pamietam ten Sam sposob obrony niedociaglosci iPhonow jak telefon ten wyszedł bez LTE podczas gdy wszystkie inne flagowce innych producentów miały LTE, komentarze typu "a LTE i tak nigdzie niema", "a mi i tak wystarczy zwykle 3G", użytkownicy sprzętu Apple maja juz wycwiczone teksty na obronę niedociaglosci swojego sprzętu który najczęściej muszą bronić jak jakiegoś bożka.

tores1977   9 #55 23.08.2013 03:04

@GregKoval wizytówki wysyłam MMSem, dokumenty, są na to inne metody niż BT i wcale nie muszę przy kimś stać by mu je wysłać

przemo188   8 #56 23.08.2013 09:40

Czyli z tym multitaskingiem to on jest, ale niby jest, ale nie działa tak, jak powienien działać prawdziwy multitasking.

Czyli jak na razie systemami mobilnymi z prawdziwym multitaskingiem jest Symbian i Meego - gdzie ten multitasking dodatkowo rozbudowano do tzw. Live multitaskingu ( czyli pokazywanie w miniaturach tego, co aktualnie dzieje się wewnątrz schowanej z pulpitu aplikacji). O ile w Symbianie ten live multitasking nieco przycięto ( zapewne w celu oszczędzania mocy procesora i baterii ) - bo miniatura pokazuje stan aplikacji jako screenschot odświeżany w momencie gdy sprawdzamy aplikacje w tle, to w Meego miniatury na żywo pokazują działanie aplikacji. Oczywiście film jest pauzowany, bo nie byłoby rozsądne jego odtwarzanie w tle, podobnie z grami, które także są pauzowane. Ale w podglądzie okien zminimalizowanych aplikacji widać jak wczytuje się strona, jak działa player MP3, jak działa nawigacja.

SnajperskY   4 #57 23.08.2013 11:28

@przemo188

A jak powinien działać prawdziwy multitasking i jakie niesie zalety dla użytkownika? Twój opis wskazuje jedynie na wizualne aspekty przełączania między aplikacjami.

danpio   5 #58 23.08.2013 11:50

Potwierdzam co pisze @przemo188 aczkolwiek z tym zatrzymywanie filmów jest inaczej, można użyć innego odtwarzacza niż systemowy i śmieło "słuchać" filmów nawet przy zablokowanym ekranie telefonu, ja to czesto praktykuje oglądając np fakty z TVN player lub jakies inne materialy video z youtube które nie wymagają skupienia na obrazie, lub przglądam w tym czasie strony w przeglądarce, dzieki prawdziwmu multitaskingowi na Meego w Nokii N9 także można zobaczy odtwarzany film na ekranie z podglądem uruchomionych aplikacji - 9 okien na jednym ekranie i wszystkie żywe. Drugim przykładem multitaskingu jest taki trik - jechałem autem, używałem nawigacji, w thym czsie chciałem rejestrować trasę na sport trackerze, słuchać muzyki ze spotyfy zrobić fotę także - wszystko to razem działało nie przerwanie prez cały czas testu. Tą samą próbę ponowiełem na WP - niestety porażka część strasy została zgubiona w rejestracji, nawigacja gubiła sygnał. Jak jest w iPhone ? sprawdzicie - ciekawi mnie wynik. Mam iPada i używanie facebooka lub skypa - jest chore, sorki za okreslenie ale po używaniu Meego wszystko wydaje sie już inne, mało praktyczne. Po następne... na Meego nie potrzeba używać specjalnych aplikacji do obsługi komunikatorów skype, gg, facebooka wszystko to jest wbudowane w systemie i działa na bierząco także nie ma potrzeby czekania na uruchamianie sie w/w programów - wiadomość przychodzi z dowolnego komunikatora i jest widoczna w jednym mejscu - centrum powiadomień, inne systemy dopiero do tego dorastają. Fajna sprawa.

danpio   5 #59 23.08.2013 11:56

@SnajperskY jest tak jak na komputerze wszystko działa w jednym czasie jak potrzebujesz to przełączasz okna, na Meego tak to wlasnie rozwiązali typowe desktopowe działanie aplikacji wystarczy przełączyć się na otwartą aplikacje i kontunułowac jej używanie. Oczywiscie w przypadku gier jak najbardzie iracjonalne jest jej działanie w tle - tu jest wszystko zamrażane, ale o tym i tak decyduje programista gry czy aplikacji co ma się z nią dziać w tle. Ale nie spotykane są przypadki że apliacja się ładuje od początku w przypadku jej uśpienia- jak ją zamkniesz świadomie to oczywiście się musi załadować.

SnajperskY   4 #60 23.08.2013 12:32

@danpio

Niestety model "tak jak na komputerze" zaadaptowany na urządzeniu mobilnym skutkuje znacznym drenażem baterii. Nie ma nic za darmo.

Zamrażanie jest kompromisowym rozwiązaniem i działa tak dobrze na ile pozwala pamięć urządzenia. Innymi słowy, aplikacje nie są uruchamiane "od zera", chyba, że sytuacja nie pozwalała na jej zamrożenie.

[...]
decyduje programista gry czy aplikacji co ma się z nią dziać w tle
[...]

Niestety założenie, że każdy programista świetnie się zna na współbieżności oraz gospodarką zasobów jest naiwne.

[...]
Ale nie spotykane są przypadki że apliacja się ładuje od początku w przypadku jej uśpienia- jak ją zamkniesz świadomie to oczywiście się musi załadować.
[...]

Obawiam się, że dla zwykłego użytkownika wiedza o tym, czy aplikacja się uśpiła, czy zabiła jest rzeczą wtórną. Pamięć jest ograniczona, stąd nie zmieści się w niej nieograniczona liczba uśpionych aplikacji. Kiedyś muszą zostać ubite. Szczególnie, gdy system pozwala na pracę innych aplikacji w tle. Chyba, że są usypiane do flash'a, ale to by miało zabójczy wpływ na czas przywrócenia do życia.

Sumując, głęboko wierzę, że znajdzie się grupa użytkowników wymagająca od mobilnego systemu podobnego modelu znanego z systemów biurkowych, ale to promil... Dodatkowo taki model nie przekłada się pozytywnie na baterie, co akurat interesuje lwią część użytkowników.

SnajperskY   4 #61 23.08.2013 12:35

@danpio

[...]
Jak jest w iPhone ?
[...]

Dobrze jest.

Fragment z "programming guide":

Implementing Long-Running Background Tasks
For tasks that require more execution time to implement, you must request specific permissions to run them
in the background without their being suspended. In iOS, only specific app types are allowed to run in the
background:
? Apps that play audible content to the user while in the background, such as a music player app
? Apps that record audio content while in the background.
? Apps that keep users informed of their location at all times, such as a navigation app
? Apps that support Voice over Internet Protocol (VoIP)
? Apps that need to download and process new content regularly
? Apps that receive regular updates from external accessories


iOS 7 wprowadza szereg usprawnień (szczególnie przedostatni punkt), by wynik końcowy dla użytkownika był jeszcze bardziej zadowalający, a bateria nadal wesoła.

[...]
Mam iPada i używanie facebooka lub skypa - jest chore
[...]

Mało szczegółów. Coś nie działa jak powinno?

danpio   5 #62 23.08.2013 12:49

@SnajperskYcieszy mnie to że systemy się zmienija na lepsze (nie wszystkie bo WP jest cofnietym w rozwoju systemem ) i ewolułują wzorując się na rzowiązaniach innych, to takie ludzkie uczyć się od innych. Tak jeszcze odnosnie Meego mały film pokazuący możliwości http://www.youtube.com/watch?v=X8STo4zlZU4 A odnośnie używania iPada - mam jego wersję pierwszą - fakt już stara, ostatnia możliwa aktualizacja systemu, często apikacje się wieszają - zwłaszcza fejs, irytujące jest odświarzanie się aplikacji w chwili przełączenia się pomiędzy nimi. Otwieram link z fejsa w przeglądarce strona sie ładuje ogladam zawartość, wracam do fejsa on na nowo sie otwiera gubiąc poprzednią pozycję, wracam do przegladarki i tam to samo na nowo wczytuje sie strona. Co do skype to mam na mysli odczyt wiadomosci w samej aplikacji brak takie funkconalosci jak w Meego ze wszystko mam przy jednym kontakcie i cala historia rozmowy za pomocą rożnych mediów. Ale myśle że jest to w przyszłości do ogarnięcia przez apple i będzie normalnie - tego Wam życzę :)

danpio   5 #63 23.08.2013 12:52

Miejmy świadomość że prawdziwy multitasking daje w kość baterii - daltego tak to wygląda jak wygląda, trzeba wypośrodkować wymagnania sprzętowo użytkowe :)

Xanthia   11 #64 23.08.2013 20:09

@macminik Inni Cię już rozszyfrowali więc nie muszę za dużo pisać ;)

Multitasking.
Pierwszy system okienkowy system z multitaskingiem (bo multitasking zależy od oprogramowania a nie od procesora) to Blit Terminal - system Unixowy - http://www.youtube.com/watch?v=qwIAjB99ucw
Praktycznie każdy system dający do dyspozycji użytkownika (programisty) przerwania pozwala na pracę w multitaskingu. Działa to na bardzo prostej zasadzie. Co ileś cykli procesora przełącza się on na inne zadanie i wykonuje je przez określoną ilość cykli, następnie wykonuje kolejne. Wiadomo, jeśli zadań będzie za dużo lub liczba cykli dla danego zadania za mała, dany proces będzie się zacinał.
Sprawdzenie nadejścia połączenia, odebranie SMSa, czy komunikacja z GPS i zapisywanie danych o pozycji tak naprawdę zajmuje bardzo mało cykli procesora, a więc to, że coś Ci tam jeszcze w tle działa nie oznacza, że system posiada multitasking i że jest on pełny.

Muzyka
To że gra muzyka, jest to po prostu rozwiązywane sprzętowo, układzik dekodujący muzykę można kupić za grosze - są dostępne w sprzedaży odtwarzacze MP3 za mniej niż 10zł - wiadomo, ich produkcja musiała kosztować dużo, dużo mniej. A przecież oprócz takiego układziku w zestawie jest jeszcze czytnik kard SD jakaś kostka pamięci, obudowa itd.

Bluetooth
Jak tu wymieniać się dzwonkami na iPhonach, skoro do zmiany dzwonka na ulubioną mp3 jest potrzebna specjalna aplikacja i sporo wolnego czasu :D
Skoro ludzie tak bardzo się nie chcą wymieniać plikami bezpośrednio między dwoma iPhonami to po co w iOS7 Apple dodało AirDrop? :D
A przesyłanie plików tekstowych, archiwów, notatek, tego już nie ma? :D

Dodam od siebie, że napisałeś tekst skrajnie subiektywny, z sarkastycznym tytułem. I tylko tyle ;) Tak naprawdę w tym wpisie nie ma nic ciekawego. Jak na Twoje wpisy ten jest bardzo, bardzo słaby. A na dodatek pełen niedomówień, przekłamań i wpuszczania w maliny ;)

@SnajperskY
Ja znam informatyków, którzy wiedzą o wielu rzeczach mniej niż ja ;) Zresztą co tu daleko szukać, @macminik - w końcu fan Apple wielu rzeczy dowiedział się właśnie ode mnie, bo to właśnie do mnie jest kierowany ten wpis ;) Bo uświadomiłam go, że jest ograniczany, a on tutaj wszystkich przekonuje, że mu z tym dobrze :D

Wiek też nie ma tu wiele do rzeczy. Albo rozumiesz pewne rzeczy, kojarzysz fakty, układasz je sobie i jesteś w stanie przeanalizować dane zjawisko, aby następnie wyciągnąć z tego wnioski albo nie.
Mało tego, wiek często jest przeszkodą, bo w końcu kto szybciej chwyta technologiczne nowinki, młodzież czy ludzie starsi? Nawet ci z wykształceniem technicznym. Dlaczego? Zbędne obciążenie nieaktualnymi doświadczeniami. Nie dotyczy to wszystkich, ale jest raczej regułą.

Xanthia   11 #65 23.08.2013 20:14

@macminik
A co do słabego czasu pracy baterii - Apple wydało 2 albo 3 poprawki, które nie rozwiązały problemu. Więcej tutaj - http://komorkomania.pl/2011/11/15/problem-z-bateria-iphonea-4s-lezy-po-stronie-o...

kriters64   7 #66 24.08.2013 01:15

@GregKoval
Apple potrafi tak jak inna firma z Tajwanu sprawić by można było wysyłać muzykę, filmy po BT, ale pamiętaj że iTunes to pierwszy (lub jeden z pierwszych) legalny sklep muzyczny na świecie nikomu wcześniej nie udało się zrobić czegoś podobnego, bo gigantom muzycznym chodziło o zabezpieczenie przed piractwem na co S.Jobs przedstawił jako pierwszy korzystne trójstronne warunki, czyli dostawca-sklep-odbiorca, a jeden z warunków jest taki że nie kupisz muzyki, filmu i innych treści po to by za chwilę po BT wysłać go innym.

kriters64   7 #67 24.08.2013 01:44

@Xanthia
Potrafisz rozbawić do łez:) skoro nadal problem występuje, to dlaczego podajesz link do artykułu z 15 listopada 2011 r. czyli prawie 2 lata temu, nic nowszego nie znalazłaś? :)
Ale żeby nie było, sam doświadczyłem podobnego problemu bo przy zmianie iP4 na iP4s przy pierwszym podłączeniu pod iTunes program zaproponował by przywrócić go z kopi zapasowej iP4, na co przystałem i zaczęły się problemy bo bateria znikała w oczach, ale zaraz po ponownym podłączeniu i wyborze właściwej opcji problem zniknął.

Xanthia   11 #68 24.08.2013 07:19

@kriters64 Dałam stary tekst z informacją o przyczynach, których nie rozwiązano do dziś (!) to raz, dwa, o ile pamiętam @macminik ma aifona4 to dwa, jeszcze Cię coś bawi? :D

Co do sklepu muzycznego, Sony sprzedawało muzykę lata przed Apple. Miało podpisaną umowę z wszystkimi wydawcami. Zrozum, Apple nigdy nic nie wymyśliło i nie miało tego przed innymi bo to pasożyty, żerujące na pomysłach innych. Jak sobie zdasz z tego sprawę to dopiero jest zabawne :D

@luke   4 #69 24.08.2013 10:47

I znowu to samo :D
Wpadła Xanthia, powiedziała co wiedziała i na tym się skończyło. Tak swoją drogą: tobie się to nie nudzi? :D

kriters64   7 #70 24.08.2013 12:09

@Xanthia
To poproszę o jakiś aktualny link do nadal występującego problemu i o jego przyczynach, ale nie taki z nawigacją działającą w tle, lub wyeksploatowanej baterii.
I zrozum także że większość firm obojętnie co by nie produkowało samo nic nie wymyśliło tylko jest pasożytami (wg. Twojej logiki), którzy żerują na tych ludziach http://pl.wikipedia.org/wiki/Odkrycie_naukowe teraz to powinno być jeszcze zabawniej, pod warunkiem że zdasz sobie z tego sprawę, w co zresztą wątpię:)
A tak w ogóle to forma Ci spadła? bo jakoś nie widzę linków do zabijających ajfonów, wybuchających baterii z siła atomową itd. no tak ale to przecież nie bateria ajfona ostatnio wybuchła:) szkoda prawda? było by na czym pojechać:)

Kpc21   10 #71 24.08.2013 13:44

Czy jedna z Pań Starszych - posiadaczka służbowego smartfona - próbowała zmniejszyć jasność do minimum, czy też wyłączyć WiFi i GPS wtedy, gdy z nich nie korzysta?

macminik   16 #72 24.08.2013 14:46

@Kpc21

Nie wiem Panie Starsze są typowymi użytkownikami telefonów nie smartfonów i ustawianie takich opcji jest dla nich tak samo skomplilowane jak przeprowadzenie fuzji atomów wodoru na planecie Venus.

macminik   16 #73 24.08.2013 15:07

@Xanthia

W w styczniu 2002 roku do Cupertino przyleciał przedstawiciel Warner Music, AOL Time Warner oraz przedstawiciel SONY skarżąc się na problemy z zabezpieczaniem muzyki. Problemy związane z tym, że każdy chciał mieć własny standard. Jobs po wysłuchaniu ich stwierdzył cyt: "Zachowujecie się jak banda głupków". Na co niejaki Vidicha z Warners odpowiedział "Masz rację, nie wiemy co robić. Musisz nam pomóc do tego dojść.". Powstały wówczas sklepy: Sony z Universalem - Pressplay, AOL Time Warner z EMI, Bertelsmann oraz Real Network - Music NET. Obydwa sklepy zdobyły 9 miejsce w rankingu najgorszych produktów branży komputerowej "PC World". Gdy Jobs przedstawił swój projekt iTunes Store, AOL zaraz się do niego przyłączyło a chwilę później Universal (dotychczas trzymał z SONY). Morris z Universalu powiedział, że dwa lata współpracy z SONY do niczego ich nie doprowadziło a Jobs w jeden rok przygotował wszystko pod klucz. Drugi z wierchudzki Unversal Jimimy Iovine skomentował działania SONY "Spieprzyli to w wiekopomny wręcz sposób.". Andy Lack szef SONY zdwał sobie sprawę, że w tej sytuacji musi dogadać się z Apple aby sprzedawało piosenki SONY i to on przydreptał do Steva po prośbie.... więc droga Xanthiu... gdzie ten rewelacyjny sklep SONY na lata przed iTunes Store ?

kriters64   7 #74 24.08.2013 15:19

@macminik
Uzupełnię tylko że wymienione przez Ciebie sklepy (lub znaczna większość)sprzedawały subskrypcje na odtwarzanie, a nie pobranie na dysk w celu przekopiowania np. do iPoda lub nagranie na płycie.

Kpc21   10 #75 25.08.2013 01:14

@macminik

No ale nie ma to jak zwalić winę za problemy wynikające z nieprawidłowej obsługi urządzenia na producenta... :)

A prawdę mówiąc - kiedyś telefony miały dołączone stosunkowo grube instrukcje obsługi, z rozpisanym całym menu, zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa (w miarę możliwości trzymać słuchawkę w pewnej odległości od ucha) czy właśnie oszczędności. Od jakiegoś czasu jednak z instrukcjami do telefonów nie spotykam się w ogóle. Skąd więc ta Pani Starsza miałaby się dowiedzieć, że może wyłączyć WiFi (z którego zapewne nie korzysta) albo zmniejszyć jasność (i wyciągnąć na pulpit skrót do zmiany jasności minimum-maksimum) i już bateria starczy na dłużej?

macminik   16 #76 25.08.2013 08:47

@Kpc21

Masz całkowitą rację, jednak zauważ, że wielu użytkowników kupuje telefon do dzwonienia, zrobienia zdjęcia i wysłania sms-a i niestety są oni skazani na smartfony któych nie rozumieją i nie potrafią obsłużyć. Jak wskazuje jeden z ostatnich newsów, sprzedaż klasycznych telefonów jest mniejsza niż smartfonów co wcale nie przekłada się na to, że społeczeństwo jest bardziej rozwinięte technologicznie. Po prostu smarfony tanieją i są mocno promowane przez operatora za 1 zł. A jak przyjdzie do salonu osoba która nie ma o tym pojęcia, to i tak skusi się na kolorowy, dotykowy bo wszyscy tak mają a przede wszystkim wciśnie mu ją sprzedawca który jest na bonusie od danego producenta.

Kpc21   10 #77 25.08.2013 16:48

Żadna ze stron nie jest tu bez winy.

1. Użytkownik - nieprawidłowo obsługuje urządzenie.
2. Producent - nie dołącza instrukcji obsługi.
3. Operator/sprzedawca - wciska smartfona osobie, której nie jest do niczego potrzebny.

  #78 25.08.2013 21:57

"Każdy używa chyba tego co lubi i zabawa w Cyryla i Metodego nie przynosi tak naprawdę wielkich efektów poza ostatecznym stwierdzeniem, że iPhona używają idioci, Androida używają biedacy, BlackBerry snoby a Windows Phone"

Nie o telefonach...Najbardziej rzucającą epitetami kastą są informatycy pracujący na linuksie. Dla nich chirurg czy adwokat pracujący na Windows jest bezmózgim lemingiem.

miisoo   4 #79 26.08.2013 08:32

Gdybyś pomyślał w jakim celu można wymieniać baterię to nie pisałbyś takich bzdur.
Jadąc na urlop na żagle lub pod namiot, gdzie nie masz łatwego dostępu do źródła prądu (tak, są takie miejsca i ludzie, którzy w te miejsca jeżdżą) ładujesz przed wyjazdem kilka dodatkowych akumulatorów i wymieniasz w miarę potrzeb.

kriters64   7 #80 26.08.2013 13:22

@miisoo
Biedni ci dzisiejsi globtroterzy skoro muszą dźwigać w plecaku tyle akumulatorków, ale zabawa smartfonem w plenerze na pewno jest przednia:) ja też co prawda jak robię wypad na ryby pod namiot to zabieram komórkę, tak na wszelki wypadek gdyby trzeba było wybrać numer 112, ale jest wyłączona.

macminik   16 #81 26.08.2013 15:13

@miisoo

Oczywiście że pomyślałem bo moja żona jak wyjdzie w góry to wraca po 14 godzinach i często ciągle na GPS-ie co jak wiadomo baterię drenuje na potęgę. Też ma PowerBank i nie ma problemu z wymiana baterii co w górach może być czasem dosyć trudnym wyzwaniem. Doskonale sprawdza się solarna ładowarka przypięta do plecaka. Myślę że komfort podpięcia powerbanku do telefonu czy solarnej ładowarki jest nie gorszy niż wymiana baterii w telefonie.

Christophorus   5 #82 26.08.2013 21:01

Dobry, prawdziwy, spokojny tekst - a i tak budzi emocje.

miisoo   4 #83 26.08.2013 22:08

@macminik
PowerBank jest kolejnym urządzeniem, które trzeba mieć ze sobą i trzeba podłączać do smartfona by mogło go ładować. Mała wygoda np. podczas jazdy rowerem. Druga sprawa to to, że zajmuje więcej miejsca niż bateria.
Ładowarki solarne w naszym klimacie się niestety nie sprawdzają, zwłaszcza jesienią i zimą (testowane osobiście).

@kriters64
wyjdź z domu, nie tylko napić się trzymając kij w wodzie, to zobaczysz jak wiele jest innych możliwości wykorzystania obecnych gadżetów na baterię.

macminik   16 #84 26.08.2013 22:49

@miisoo

No proszę Cię... PowerBanki wielkości dwóch baterii AA nie są większe niż bateria do komórki. Mała wygoda przy jeździe na rowerze ? Rozumie, że ciężko jest wsadzić wtyczkę a zdecydowanie łatwiej rozbierać telefon. Aż taki dobry w jeździe na rowerze nie jestem.

miisoo   4 #85 27.08.2013 00:05

@macminik
Coś co dzisiaj nazywa się powerbankiem robiłem sobie sam lata temu do palmtopa (nie było u nas na rynku takich cudownych wynalazków wielkości 2 baterii, który byłyby w stanie zapewnić odpowiedni prąd). Przy korzystaniu z GPS-u dołączanie plączących się i zwisających kabelków nie jest rozwiązaniem idealnym. Łatwiej jest zatrzymać się na kilka sekund i wymienić akumulator.

kriters64   7 #86 28.08.2013 10:16

@miisoo
http://www.gregorkarnas.com/usb/
Myślę że to w pełni rozwiązuje problem rowerowy, bo nie trzeba się zatrzymywać na kilka sekund.
I kto powiedział że power bank musi mieć kabelki?
http://www.diytrade.com/china/pd/11175217/Brand_New_2200mAh_capacity_Power_Bank_...

DiamondBack   13 #87 29.08.2013 14:10

@SnajperskY
a to co ubrałeś zbroję ze szkła i aluminium, że tak lekceważysz to co ma konkurencja a nie ma iphone? I jeszcze śmiesz nazywać ludzi, którzy korzystają z danej funkcji której nie ma iphone ludźmi nie dojrzałymi? Rozmawiałem z wieloma fanami appla - i za każdym razem zachwyty nad iphonami/ipadami były wręcz totalnie infantylne. Do tej pory mam przed oczami jednej dorosłej już kobiety z dzieckiem i firmą która trzymała w ręku samsunga galaxy tab i mazając palcem po ekranie z dezaprobatą, bo ekrany przesuwały się nie tak jak w iphone.

SnajperskY   4 #88 15.09.2013 16:39

@DiamondBack

Sorry. Jestem z niższej ligii. Kompletnie nie zrozumiałem o Ci chodzi.

  #89 23.12.2013 17:13

Myślę, że pisze się MULTITASKING a nie mutitasking

  #90 23.07.2014 23:09

taki mały sprzęcik a tyle zachodu ....ludzie nie macie co robić w domu

  #91 20.08.2014 21:54

Z bluetooth-em się zgodzę , ale android to samo....

Color Mint   9 #92 19.10.2014 13:17

Fajnie się czytało, wyjaśnienia z jajem i sporo racji. Zaciekawił mnie znajdujący sie na końcu cytat Goebbles'a. A może temat wyższości jednego nad drugim nie jest nowy hehe.

"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie... Polacy według mojej opinii, oraz na podstawie obserwacji i meldunków z Generalnej Gubernii, są jedynym narodem w Europie, który łączy w sobie wysoką inteligencję z niesłychanym sprytem. Jest to najzdolniejszy naród w Europie, ponieważ żyjąc ciągle w niesłychanie trudnych warunkach politycznych, wyrobił w sobie wielki rozsądek życiowy, nigdzie niespotykany."
http://www.fronda.pl/a/hitler-o-polakach-to-najzdolniejszy-narod-jaki-spotkalem,...

Tak czy inaczej, znając historię to można powiedzieć, że wspomnieni panowie nie czuli się zbyt dobrze więc chyba nie ma potrzeby sie do ich opinii przywiązywać ;)

Autor edytował komentarz.
  #93 03.02.2015 03:38

@pebal: oczywiście, że jest możliwość używać iphone jako pamięć masowa ( tak dla niedokształconych)

patefoniq   3 #94 11.02.2015 13:59

Ogólnie bardzo mądry artykuł, jednakże:

1. Strumieniowanie danych.
Zakładamy, że jesteśmy specjalistami od napraw czegoś i musimy zrobić zdjęcie awarii i je szybko wysłać np. do laptopa. Laptop ma BT, a my jesteśmy poza zasięgiem (są takie miejsca, gdzie pomieszczenia są w formie klatki Faradaya, dla bezpieczeństwa - oczywiście to skrajny przypadek, jednakże np. w IT zawsze tylko takie występują), a kabelka nie mamy przy sobie.
2. Wyjmowanie baterii i jej moc.
Zdarza się, ze urządzenie się tak zawiesi, że tylko hard reset pomoże. Jak go wykonać, nie mogąc wyjąć baterii? Co do mocy... No cóż, żeby bateria pracowała długo, to ja w Q5 miałem wyłączone 3g, a i tak co 3ci dzień go ładowałem. Od wczoraj używam IP i wydaje mi się, że z 2g i do biznesowych potrzeb póltora dnia będzie ok. To normalny dzisiaj wynik. W samochodzie mam ładowarkę, w biurze to samo i w domu również, nie jest to jakiś problem. Jak wybuchnie wojna, to i tak na nic nam smartfony.
3. Przepłacanie.
Co mogę powiedzieć, to mogę, ale jakość z jaką wykonany jest Apple, nie ma sobie równych. Samsungi to plastiki, Sony drogie. To samo tyczy się optymalizacji. Nie wiem jak to zrobiło Apple, ale system pasuje idealnie do sprzętu. Ani nie dorówna mu Windows ani Linux. Niestety (używam obu).
Nie jestem fanem żadnego rozwiązania, a Apple używam od wczoraj. Jednakże tak często zmieniam telefony, że jedno mogę powiedzieć. Dopóki nie wróci mentalność, że telefon, to tylko dzwonienie, a od innych rzeczy są tablety itp, będzie badziewie na rynku. To tak jak z autem. Do przewożenia ciężarów mamy są inne auta, do wygodnego podróżowania inne, do wyścigów jeszcze inne. Każde auto próbujące być połączeniem wszystkiego kończy kiepsko.