Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Kolejki kolejki kolejki... po bilet

Wiele razy jeżdżąc pociągami zastanawiam się czemu ludzie stoją na dworcach w kolejkach jak w PRL przed mięsnym do kasy po bilet, mają awarię internetu? :) Nie rozumiem dlaczego wiele ludzi (szczególnie młodych co jest dość intrygujące) woli stać w kolejce przyjeżdżając godzinę wcześniej na dworzec kolejowy, woli szukać konduktora w pociągu jeśli nie mają biletu, woli stać w kolejce w pociągu po bilet zamiast wygodnie siedzieć, dopłacać dodatkowe złotówki za wystawienie biletu w pociągu jeśli była otwarta kasa PKP, w wakacje zamiast zostać dłużej na plaży... zostaje czekanie na swoją kolej bo bilet.

Strach przed czymś nowym? Chciałbym w tym wpisie przybliżyć nieco proces kupowania biletów kolejowych przez internet i zaproponować gdzie można coś takiego zrobić oraz subiektywnie napisać swoje wrażenia. Samo kupowanie biletów jest tak na tyle proste że każdy kto korzysta z facebooka :) bez problemu sobie poradzi, więc nie jest potrzebny tutorial krok po kroku gdzie należy klikać, zamówienie biletu jest bardzo intuicyjne. Wpis robię na dobrych programach bo to przecież ludzie związani z IT mogą “wciągnąć” mniej technicznych znajomych w to co mogą zrobić aby zaoszczędzić czas lub nawet troszkę zaoszczędzić pieniądze o czym na końcu w promocjach. Co ciekawe wiele ludzi nie wie o takiej możliwości, nie wszyscy przewoźnicy reklamują takie medium zamawiania. Obecnie już nie w tak dużej skali ale jakiś czas temu bilet internetowy wzbudzał dużą ciekawość, ludzie zadawali pytania w jaki sposób coś takiego mieć (dla niektórych konduktorów na początku też to była nowość nie do ogarnięcia). Każdy bilet jest numerowany rosnąco tak więc widzę, że obecnie jest coraz więcej biletów kupowanych przez internet, bo przykładowo przez weekend znacznie więcej przybywa numeracji biletów niż np jeszcze rok temu, dobrze to widać także w skali miesięcy gdzie porównuję na swoim koncie kolejne numery biletów (numeracja nie zmniejsza się jeśli bilet został zwrócony jednak daje to wg mnie rzeczywisty obraz tego ile się sprzedaje biletów w danych systemach). Kolejność propozycji danych stron/aplikacji są losowe. Ze swoich obserwacji widzę, że najwięcej osób z biletów internetowych korzysta w PKP EIP, EIC, IC, TLK - domyślam się, że wynika to z obowiązkowej rezerwacji miejsc.

Biletyregionalne.pl

- możliwość zakupu biletu bez rejestracji na pociągi REGIO i interREGIO. Zakup biletu z przesiadką polega na samodzielnym układaniu trasy przejazdu. Oznacza to, że jadąc ze stacji A do stacji C przez stację B i wpisując w wyszukiwarkę połączenie z A do C zostaną pokazane tylko połączenia bezpośrednie bez przesiadek (czyli w wielu przypadkach nie wszystkie możliwe pociągi którymi możemy jechać). Możemy jednak budować trasę odcinkami, czyli wyszukuję połączenie z A do B a następnie do C. Ma to swoją zaletę jeśli chcemy mieć możliwość ustalania godzin odjazdów pociągów, lub gdy chcemy jechać po całej trasie tylko REGIO zamiast częściowo również interRegio bo połączenie jest wtedy tańsze a różnica w czasie nie ma dla nas istotnego znaczenia. Wada jest taka, że początkujący nie koniecznie muszą wiedzieć przez które stacje dany pociąg przejeżdża, dlatego też istnieje strona w wersji beta na dzień dzisiejszy https://biletregionalny.pl/search gdzie odcinki naszej podróży są budowane automatycznie, wpisujemy stację początkową i końcową i dostajemy propozycje przejazdów bezpośrednich jak i z przesiadkami. AKTUALIZACJA 18.11.2016 Myślę, że nowa strona ma pomóc w zapewnieniu działania usługi podczas szczytów - święta czy Woodstock, spotkałem się niestety z niedostępnością serwisu z powodu zbyt dużej ilości zalogowanych użytkowników. Zapewne czas trwania sesji który jest obecnie ma zwiększyć możliwości strony. Po wybraniu zakupu biletu na tej stronie zostaniemy przekierowani na Biletyregionalne.pl w celu wybrania sposobu płatności i dokończenia płatności za bilet. Ze strony technicznej zauważyłem, że po takim zabiegu byłem już wylogowany - sesja nie jest trzymana, więc po prostu można się zalogować jeszcze raz jeśli chcemy mieć historię biletów na swoim koncie. Bilet otrzymujemy na adres email w formacie PDF oraz link w smsie. Oprócz biletów jednorazowych można tutaj zakupić też bilet okresowy i REGIOkartę - te dwa ostatnie nie są możliwe do kupienia w innych systemach. Przewozy Regionalne swego czasu miały (nie widzę teraz w Google play) też aplikację mobilną CallPay, jednak był to bardzo słaby produkt i być może dlatego współpracują teraz ze SkyCash i KOLEO.

SkyCash

- kupujemy bardzo szybko i wygodnie bilety przez aplikację mobilną, bilety nie tylko kolejowe bo również na komunikację miejską (dużo miast), do kina, zapłacimy parking, rachunki czy doładujemy konto u operatora komórkowego. Bilety kolejowe są dostępne dla Koleje ARRIVA, Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzką Kolej Aglomeracyjną, Przewozy Regionalne a także SKM Trójmiasto i PKP Intercity. Dla ostatniego przewoźnika nie możemy niestety wybrać obok którego miejsca chcemy zarezerwować swoje miejsce. Byłoby to przydatne ponieważ pojawia się tu jeszcze jedna niedogodność w postaci niemożliwości zamówienia biletów z dwiema różnymi zniżkami, wynika to z ograniczeń informatycznych PKP Intercity dlatego wspomnę o tym więcej w dalszej części. Kontrola biletów nie wymaga od nas aktywnego połączenia z internetem także nie musimy się martwić o zasięg, mamy bilet w aplikacji będąc offline. Tutaj ważne, że odczekujemy 120 sekund po zakupie na to aby bilet się pojawił w naszej aplikacji (zabezpieczenie przed kombinowaniem z płatnościami) - musimy mieć łączność z siecią. Płacimy ze swojego konta wewnętrznego w SkyCash lub kartą płatniczą (wcześniej musimy dodać kartę płatniczą do swojego konta). Pozytywną rzeczą jest to że bilet udało mi się raz kupić nawet w godzinie odjazdu pociągu ze stacji. :) Wpadki, może ze dwa razu spotkałem się z przerwą w działaniu usługi a raz sprzedali mi bilet na połączenie którego nie było w dniu 15 sierpnia ale nie miało to dla mnie żadnego znaczenia - połączenie na dalszą trasę było tańsze niż na krótszą.

KOLEO

- nowy i mocny konkurent, założenie jest takie, że jadąc w podróż nie martwimy się że musimy kupować bilet na jednym odcinku podróży u przewoźnika X, na kolejnym odcinku u przewoźnika Y, a na następnym odcinku u przewoźnika Z - wszystko załatwimy w jednym miejscu na https://koleo.pl bez "skakania" po różnych stronach. Niestety jeszcze nie można kupować biletów dla pociągów PKP Intercity - także Pendolino z KOLEO nie pojedziemy. Ale należy zaznaczyć, że to wcale nie musi zależeć od złej woli KOLEO (w końcu jaki mieliby interes ograniczać swoje usługi). Z tego co zaobserwowałem to PKP Intercity mocno zaangażowało się w rozpowszechnienie sprzedaży internetowej a więc rozmowy o prowizjach ze sprzedaży zakładam, że do najłatwiejszym nie zależą. W każdym razie zakupimy bilety na Przewozy Regionalne, Koleje ARRIVA, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Łódzkie Koleje Aglomeracyjne, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Szybką Kolej Miejską w Trójmieście SKPL Cargo. Fajną opcją jest możliwość oceny czystości, punktualności i wygody podróży. Oryginalne jest też dodawanie pasażerów do swojego konta z ustawionymi zniżkami dla nich, podczas zamawiania możemy w prosty sposób wybrać bilety dla dodatkowych osób. Rejestracja jest bardzo prosta, możemy też szybko zalogować się przez konto Facebook lub konto Google. Jeden raz spotkałem się z problemem z wygenerowaniem qrkodu - problemem było przeciążenie po stronie serwerów PR. Zgłosiłem problem o godzinie 7:45 w poniedziałek rano do KOLEO, po 7 minutach miałem odpowiedź a po 2 godzinach potwierdzenie że mam zwrot środków. Pozostała komunikacja mailowa również bez zarzutu, chociaż, żeby nie było za słodko, nie dostałem odpowiedzi na pytanie w jaki sposób mogę zalogować się do aplikacji mobilnej za pomocą swojego konta Google. Po aktualizacji z dnia 15 listopada jest już taka możliwość. Oceny w sklepie Google Play ma dobre więc warto spróbować. Mnie wystarczała do tej pory responsywna strona mobilna, ale po synchronizacji konta w aplikacji na pewno przetestuję. Z innej strony niż pasażer, nawiązując do sprawdzania biletów KOLEO przez konduktorów w ŁKA, sprawdzają bilety za pomocą tabletu poprzez stronę https://kb.koleo.pl/. Mimo, że qrkod jest na bilecie muszą przepisywać numer biletu ręcznie, myślę, że warto pójść jednak w kierunku skanowania (prosta aplikacja mobilna?), widzę, że mają więcej pracy ze mną niż z pasażerami którzy mają np. bilety z kasy. :) AKTUALIZACJA 17.11.2016: dostałem informację na maila od Kuby Czajkowskiego prezesa Astarium w sprawie sprawdzania biletów KOLEO:
Konduktorzy ŁKA oraz innych przewoźników są wyposażeni w naszą aplikację kontrolerską, jednak czasami z wygody lub przyzwyczajenia korzystają z trybu manualnego.
Bilety dostajemy na adres mailowy w PDF oraz możemy otworzyć bilety w przeglądarce będąc zalogowanym na swoim koncie.

Bilet Intercity.pl

- możliwość zakupu biletu jednorazowego i okresowego dla PKP EIP, EIC, IC oraz TLK. O systemie było głośno gdy nie można było zakupić biletów na pociągi Pendolino. Można również kupować bilety w aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator która jest oparta na SkyCash dostosowanym pod potrzeby przewoźnika. Bez problemu zostaną wyszukane stacje pośrednie gdzie się przesiadamy, więc wystarczy wpisać stację początkową i końcową. Mamy też możliwość dodania stacji pośrednich planując np. wycieczkę. Bilet dostajemy w pdf na maila oraz możemy podejrzeć go w przeglądarce po zalogowaniu na swoje konto. Strona do zakupu biletów nie jest responsywna. Największym bólem jest dzień w dzień dość długa przerwa w działaniu systemu (strona www jak i aplikacje mobilne) w godzinach 23:30 - 00:30 nie można dokonywać transakcji. Jest tak od dawna i aż dziw bierze że jeszcze się to nie zmieniło, bo zgodnie z prawem Murphy'ego wpadniemy na pomysł zakupu biletu o 23:29 - kilka razy odczułem tę niedogodność. :) Podejrzewam, że wynika to ze zmiany daty, bo przecież czemu tej przerwy nie ma w godzinach między 02.00 - 04.00? AKTUALIZACJA 18.11.2016 System nie jest idealny jeśli zaczniemy korzystać ze strony w kilku kartach przeglądarki o czym można poczytać na Niebezpieczik.pl - Kupujesz bilet PKP Intercity. Uważaj na ten błąd. Wadą niestety jest też to, że nie możemy kupić w formularzu od razu przynajmniej 2 różnych biletów zniżkowych, czyli nie zamówimy ulgi dla studenta i ulgi na ucznia za jednym razem, musimy rozbić to na dwa osobne zamówienia. Na szczęście tutaj mamy możliwość wyboru konkretnego miejsca, a które miejsce wybrać najlepiej sprawdzicie tutaj. W SkyCash (a tym samym też w IC Mobile Navigator) nie możemy wybrać wagonu ani miejsca w wagonie.

Myślę, że wiele a może nawet każdy z przewoźników takich jak Koleje ARRIVA, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Łódzkie Koleje Aglomeracyjne, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, SKPL Cargo mają swoje strony z możliwością zamawiania biletów. Skupiłem się na tych największych usługodawcach.

Wyszukując bilety na http://rozklad-pkp.pl również można przejść do zakupu biletu przez przycisk “KUP BILET” - niestety, jeśli jest dwóch różnych przewoźników biletu przycisku już nie będzie, musimy zakupić bilety w osobnych systemach przewoźnikach lub skorzystać z KOLEO(tutaj mógłby być przycisk kierujący do ich strony jeśli są różni przewoźnicy poza na chwilę obecną PKP EIP, EIC, IC, TLK).

Zawsze można dokonać zwrotów biletów internetowych przed odjazdem, chociaż czas jaki mamy na zwrot jest zależy od tego od kogo bilet zwracamy, przykładowo PKP EIP, EIC, IC, TLK możemy zwrócić na 4 minuty przed odjazdem, ale już Przewozy Regionalne na dzień przed. Niestety często pobierana jest prowizja za zwrot w jakimś małym procencie. Ciekawe rozwiązanie ma tutaj KOLEO które pozwala na zwrot biletu w sposób bez prowizji, polega to na tym, że środki są “zamrożone” ze zwracanego biletu a następnie możemy wymienić bilet na inny lub po prostu dopłacić brakującą kwotę do droższego biletu.

Pamiętajcie, że płacąc przelewem bankowym warto zapłacić wcześniej gdyż zależnie od naszego banku może nie być możliwości wykonania przelewu w danej jednostce czasu. Nie zostajemy bez wyjścia bo możemy wykonać szybką płatność kartą płatniczą ewentualnie zapłacić z gotówki na koncie wewnętrznym w danym systemie sprzedaży. Obecnie we wszystkich powyższych miejscach zapłacimy kartą płatniczą, przelewem bankowym nie zapłacimy w SkyCach ale za to możemy mieć środki na wewnętrznym rachunku w SkyCash podobnie jak w KOLEO, dodatkowo w KOLEO zapłacimy również BLIKiem.

Promocje:

Skycash

  • 10% cashback dla biletów Przewozów Regionalnych, zwrot w ciągu 48h, promocja do 6 grudnia 2016, łącznie pula do rozdania do 5000 złotych,

KOLEO

  • kody rabatowe na iTaxi w wysokości 15 złotych na przejazd w aplikacji mobilnej lub też w drugą stronę, z iTaxi możemy dostać 10 złotych na bilet w KOLEO w bardzo prosty sposób przez podanie kodu przy zamówieniu .
  • program polecający KOLEO - 5 złotych dla osoby polecającej i polecanej po odbyciu pierwszej podróży. Jeśli macie ochotę skorzystać oto mój kod:
TOMAS9YRY
Fajna promocja była z Virgin Mobile gdzie można było dostać 20 złotych doładowania konta. Także warto obserwować promocje bo świąteczne rabaty mogą być u wszystkich bardzo ciekawe.

PKP IC:

Przewozy Regionalne:

Często w Przewozach Regionalnych są bilety na długie weekendy jeśli wypada tak jakieś święto (przykład: https://www.przewozyregionalne.pl/node/19473).

Myślę, że warto mieć założone konto w danym serwisie nawet jeśli tego nie wymaga, dzięki temu mamy możliwość sprawdzenia historii swoich podróży a dla stałych klientów mogą zawsze pojawić się dodatkowe okazje.

Jest możliwość skorzystania ze zniżek Student/Doktorant 51%, Dzieci/Młodzież 37% i wiele wiele innych, emeryci, żołnierze, kombatanci, karta dużej rodziny, itd. Rodzaj zniżek zależy od firmy którą wybierzemy. Zaobserwowałem, że nie ma zniżek dla pracowników kolei którym przysługują inne zniżki. Kupimy również bilet dla psa, na rower czy duży bagaż. Nie będzie problemu z wystawieniem FV.

Ewentualne honorowanie biletów między przewoźnikami najlepiej zawsze sprawdzać w regulaminach przewoźników. Sam się spotkałem, że bilet internetowy REGIO nie był honorowany w ŁKA tylko kupiony w kasie/u konduktora. Jednak są to wyjątkowe sytuacje i wierzę, że odnajdziecie same pozytywy w takiej formie zakupu a z zaoszczędzonym czasem zrobicie coś dobrego. :) Internet to wcale nie złodziej czasu. Część tego wpisu powstała w pociągu. :)

Miłej podróży!

 

oprogramowanie internet porady

Komentarze

0 nowych
Giiixxxx6   9 #1 16.11.2016 21:06

Ja chyba zaliczam się do młodych... 19 lat, więc połowa blogerów/użytkowników jest ode mnie 2, albo nawet 3 razy starsza. Do rzeczy.
Nienawidzę zakupów przez internet. Czegokolwiek to dotyczy - biletów, elektroniki, czy nawet zamawiania jedzenia. Wolę się przejść do sklepu, do restauracji aniżeli poklikać w internecie - dlaczego? Sam nie wiem, po prostu tego nie lubię. To raz, a dwa - nie mam zaufania do zakupów przez internet, ot tak. Co do biletów na pociąg, mam kartę (wyrobioną na dworcu :>), płacę 15 euro/rok i mam darmowe przejazdy przez rok na trasie szkoła -> dom, lub dom -> praktyki i z powrotem.

Ps. W Poznaniu mamy na naszej dworco-galerii, czyt ''chlebaku'' - nazywajcie to sobie jak chcecie, 2 lub 3 automaty do kupna biletu, a i tak kolejki do okienek są ogromne, a przed automatami - pustka :(
Przynajmniej tak było jak byłem w Poznaniu rok temu, może teraz dołożyli jeszcze z 10.

// Ale dla równowagi - piętro wyżej jest świetne jedzenie, nie drogo i smacznie. Empik też jest. Jeszcze zrobią kino i galeria jak znalazł, nikt z daleka nie pomyśli że to może być dworzec. :P
Mi to się zawsze uda zjechać z tematu wpisu, sorry :P

Autor edytował komentarz w dniu: 16.11.2016 21:11
PiotrN72   7 #2 17.11.2016 11:56

Myślę że czytelnicy tego forum wiedzą o możliwości kupna przez internet. Jeśli robią to analogowo w kasie to znaczy że mają taki kaprys

  #3 17.11.2016 12:30

Dlaczego NIE. Kupujesz bilet przez rozklad-pkp i dwa różne systemy. Przypomnę, iż kolej zlikwidowała masę połączeń i to co kiedyś dało radę opędzić przejazdem bez przesiadki teraz jest nierealne, trzeba się przesiadać. Dalej: jeśli na stronie kupowania biletu dojdziesz do ostatniej kwestii zlecania przelewu, ale w innym oknie tej samej przeglądarki już szukasz drugiego połączenia, w tym pierwszym oknie możesz zlecić przelew na zupełnie coś innego niż wyklikałeś - ktoś spartolił system sesji, było o tym głośno przecież.

Jaahquubel_   12 #4 17.11.2016 13:13

Raz, jak stałem w kolejce do kasy, widziałem kolesia w wieku ok. 25 lat, z przewieszoną torbą z laptopem, który chciał kupić dwa normalne bilety z Berlina do Warszawy na 23 czy 24 grudnia. W trakcie kupowania okazało się, że na godzinę, która go interesowała, bilety się skończyły, a na inną godzinę to cośtam, a na inny dzień to cośtam. Dwa razy w tym czasie dzwonił do osoby, z którą miał jechać, żeby się umówić czy im pasuje. Jeszcze po drodze kasjerka się pomyliła i wyszło jeszcze inaczej. I nie do pojęcia dla mnie było czemu on tego laptopa z torby nie wyjął, nie usiadł na ławce i nie kupił tych biletów przez internet. Kupowałem bilety na (ówczesny) Berlin Warszawa Express, zarówno przez PKP IC jak i przez DB, wiem jak to wygląda. Kupienie dwóch normalnych biletów to żaden problem. I kosztowałoby mniej czasu niż stanie w kolejce i przy okienku.
Ale ja to tam potrzebowałem stać, niestety. Biletu rodzinnego na IC przez internet nie kupisz. Biletów na IC na dwie różne ulgi za jednym razem nie kupisz. Jeśli kupuję na dwa tygodnie wcześniej, to kupuję przez internet: najpierw 4 normalne bilety, żeby wiedzieć jakie miejsca w pociągu są wolne. Ale nie płacę, tylko anuluję kupowanie. Potem biorę 2 bilety, jeden normalny, drugi dla jednego dziecka (jedno dziecko mam powyżej 4 lat, drugie poniżej, więc są różne ulgi), na 2 miejsca z 4, które wcześniej wyznaczyłem jako wolne obok siebie. Potem biorę bilet dla żony i drugiego dziecka i wybieram miejsca obok wybranych poprzednio. Za to jak kupuję później niż 2 tygodnie przed, to oferta "Wcześniej" nie jest już taka atrakcyjna i opłaca mi się skorzystać z oferty rodzinnej (ulga rodzinna i ulga "Wcześniej" się nie łączą, bo obie to ulgi handlowe, nie ustawowe), wcześniej rodzinny i wcześniejszy kosztują dorosłego tyle samo. No ale wtedy muszę iść do kasy. I odstać 30 minut w kolejce. I liczyć, że kasjerka się nie pomyli.
W zeszłym roku 2 razy wymieniałem bilety na Pendolino do Krakowa i z powrotem, raz przekładałem z racji choroby dziecka, drugi raz wymieniałem na inne z racji pomyłki kasjerki. Łącznie w kolejce i przy okienku spędziłem więcej czasu, niż zajmuje podróż Warszawa-Kraków.
Tak, kupowanie biletów Intercity przez internet jest bardzo wygodne.
Kupowanie biletów przez internet polecam wszystkim... tym, którzy bez sensu stoją przede mną w kolejce i powodują, że ja muszę tam stać dłużej. Większość kupuje bilet jednorazowy dla jednej osoby bez przesiadki. Ten akurat kupuje się łatwo i szybko.

BartekBl   4 #5 17.11.2016 13:16

Jak dotąd kupowałem bilety tylko InterCity więc o innych się nie wypowiem, ale:

Wyszukiwanie jakichkolwiek biletów jest do kitu. Np. Chcę znaleźć połączenie z Warszawy do Torunia. NIE MA TAKIEJ OPCJI. Muszą podać stacje - początkową i końcową np. z Warszawy Wschodniej do Torunia Głównego. Ktoś kto nie ma dobrego rozeznania w trasach pociągów łatwo się w tym pogubi.

Podam inny przykład - czasem jeżdżę z Warszawy do Działdowa. Jako stację początkową podaję zwykle Warszawę Wschodnią, bo mam najbliżej. Znajduje mi trasę z przesiadką w Legionowie. Czyżby nie było bezpośrednich pociągów do Działdowa? Są, ale jadą z Dworca Zachodniego, przez Gdański i omijają Wschodni.

Mnie jako pasażera nie obchodzi stacja początkowa - mogę dojechać do każdej. Ja bym chciał dojazd z miasta do miasta bez przesiadek. Pani z okienka doradzi i uwzględni wszystkie prośby. Kiedyś kupowałem bilet do Siedlec to mi zwróciła uwagę, że jak mam kartę miejską to nie muszę z zachodniej, bo na karcie dojadę do woli grzybowskiej i dzięki temu zaoszczędzę parę groszy. System tego nie zrobi.

Osobną sprawą są nieczytelne bilety i znalezienie odpowiedniego peronu. Na biletach PKP drukowane są stacje początkowe i końcowe mojej trasy, natomiast pociągi na dworcu opisane są według stacji końcowej pociągu. Numeru peronu tym bardziej nie wymieniają. Skąd mam wiedzieć który pociąg jest mój? A w okienku mogę się o wszystko spytać.

Autor edytował komentarz w dniu: 17.11.2016 13:22
corrtez   11 #6 17.11.2016 13:26

@Jaahquubel_: Dokladnie dziwi mnie to ze nie moge kupic biletu dla calej rodziny
Tylko najpierw dla doroslych a potem ze znizka.. Kto w ogóle robil ten system?

bystryy   9 #7 17.11.2016 14:21

Strona internetowa z biletami może nie być "oficjalna", a okienko kasy na dworcu raczej trefne nie będzie. Ot i tajemnica rozwiązana ;)

lyncz   6 #8 17.11.2016 15:05

@corrtez: Z tego co korzystałem to nie ma problemów, aby w jednej transakcji kupić bilet normalny oraz zniżkowy, z tym że zniżka może wynikać tylko z jednego przywileju. Nie połączymy np. ucznia liceum i studenta (różne zniżki).
Mi osobiście nadal brakuje zakupu biletów z przesiadką. Przewozy Regionalne mają już taką możliwość od dawna.

AntyHaker   17 #9 17.11.2016 22:18

Problem może stanowić również fakt, że jak chce coś kupić na kilka godzin przed wyjazdem, jest to po prostu niemożliwe. Dlaczego? Bo niby jest za mało czasu, żeby doszło im potwierdzenie wykonania płatności...

  #10 18.11.2016 09:56

No cóż… nie każdy ma w domu drukarkę, a zabierać bilet w pdfie na smartfonie to jednak ryzyko, bo zawsze może paść bateria czy coś. Dlatego też wolę nieco w kolejce odstać. Są też na dworcu biletomaty do których zwykle kolejka jest mniejsza, ale nie działają one chyba częściej niż działają…

bettymegami   4 #11 18.11.2016 10:36

Na trasę Łódź - Warszawa w automatach biletów nadal brak. A takie automaty na inne trasy lubię za brak konieczności podawania danych osobowych do biletu.

fiesta   14 #12 18.11.2016 19:40

@AntyHaker: tak dokładnie jest, kilkanaście godzin przed planowanym odjazdem sprzedaż biletów online jest zablokowana, poza tym niektórzy przewoźnicy limitują ilość biletów w przedsprzedaży internetowej. Dalej system jest niedoskonały bo już kilka razy spotkałem się z sytuacją podwójnej sprzedaży biletu na jedno miejsce. Tak że są kolejki przed kasami nie jest niczym nienormalnym dla ludzi zrażonych do zakupu online.

Pablo_Wawa   9 #13 18.11.2016 19:54

Generalnie jest tak, że jak ktoś już kiedyś spróbował kupować bilet przez internet, to potem często tak robi. Najgorzej jest na początku, dlatego wiele osób kupuje bilety metodą tradycyjną.

nalesnikk   3 #14 18.11.2016 21:32

@AntyHaker, @fiesta nie spotkałem się z celową blokadą sprzedaży. Tam gdzie nie musimy mieć miejscówki bez problemu kupimy. Na Pendolino faktycznie może być ograniczona liczba biletów, na inne składy Intercity zawsze kupowałem bilet bez problemu, miałem ewentualnie po prostu informacje, że brak gwarancji miejsca i tyle. Płatność kartą przechodzi od razu, przelewy bankowe już nie koniecznie, wspominałem o tym we wpisie.
To o czym wspomniał @Marco76 jest opisane w niebezpieczniku. https://niebezpiecznik.pl/post/kupujesz-bilet-pkp-intercity-uwazaj-na-ten-blad/
@PiotrN72 dlatego na początku zasugerowałem, że ten artykuł można podsunąć znajomym dla których to będzie być może przydatna informacja.
EDIT: Wpis zaktualizuję jeszcze o dodatkowe informacje.

Autor edytował komentarz w dniu: 18.11.2016 21:33
AntyHaker   17 #15 18.11.2016 21:34

@nalesnikk: No wiesz, problem jest własnie z tym przelewem - na kilka godzin przed odjazdem opcja ta jest blokowana. Zrozumiałbym na kilka / kilkadziesiąt minut, ale już kilka godzin wcześniej?... Przecież potwierdzenie dochodzi w maksymalnie kilka minut.

nalesnikk   3 #16 18.11.2016 21:51

@AntyHaker: ja akurat nie płacę przelewami, ale tak jak piszesz faktycznie trwa to zbyt długo. Na szczęście jest wiele innych sposobów alternatywnych dokonania płatności więc wg mnie nie jest to jakieś ograniczenie ciężkie i nie do "obejścia".

AntyHaker   17 #17 18.11.2016 21:59

@nalesnikk: Kartą nie zamierzam płacić :P Po prostu nauczyłem się zamawiać bilet dzień wcześniej.

nalesnikk   3 #18 18.11.2016 22:11

@AntyHaker: Zawsze możesz skorzystać z numeru rachunku przypisanego do konta w SkyCash albo w KOLEO. Robisz na niego przelew i potem przy zamawianiu bilet masz od ręki.

AntyHaker   17 #19 19.11.2016 00:20

@nalesnikk: SkyCash mam na całkowicie ekstremalne sytuacje, no ale bez przesady.

  #20 19.11.2016 10:53

@nalesnikk -Twoje pytanie dotyczące przyczyn zachowań ludzkich, - tu przykładem kolejkowiczów kasowych na dworcach kolejowych mija się z celem. I po co te nawroty polityczne typu - jak za mięsem epoki PRL-u. Były inne kraje, które miały większy komunizm ideowy i tam mięsa nie brakowało.Osobiście to widziałem i znam odpowiedź dlaczego u nas tak nie było. Wbij sobie do głowy młody nowoczesny konsumpcyjny człowieku,że zniewolenie komputerowe,bardziej internetowe nie każdemu odpowiada.Ty spędziłeś swe chwile w sieci,by zamówić bilet.Oni na stojąco w kolejce.Jedni gotują obiad w domu,drudzy patelkę mają tylko do jajecznicy,a resztę zamawiają z dostawą przez internet.Zresztą, polskim?? kolejom zwyczajnie się nie ufa.Przyczyna znana,bez zbędnych komentarzy.Ale doceniam twój czas na temat w blogu i wielu ma prawo ci dziękować za wprowadzenie do informatycznego systemu zakupu biletu przez internet.Za to szacun. Niepotrzebna socjologia z polityką.

Axles   16 #21 19.11.2016 19:54

@nalesnikk ciekawy temat poruszyłeś, ja od siebie dodam, że kupuję czasami bilety tradycyjnie by zwyczajnie poczuć trochę z tych czasów co kiedyś były, gdzie wszystko nie było zinformatyzowane, kiedy to wychodziło się kilkanaście minut prędzej by kupić np. bilet autobusowy, ale człowiek wtedy i ruszył się trochę, a i może spotkał ciekawą osobę. Dziś też lubię jechać do stacjonarnego sklepu pochodzić, pooglądać na żywo zamiast kupić wszystko na Allegro i oglądać obrazki :)

  #22 19.11.2016 20:05

Hej
Ja też korzystam z możliwości kupna przez internet, ale to tylko gdy jadę gdzieś prywatnie.
Problem zaczyna się gdy próbuję kupić bilet dla grupy. Pracuję w szkole i nieraz kupuję bilety dla np. 3 klas przy czym liczba uczestników zmienia się co godzinę, do tego zawsze ktoś zapomni legitymacji albo... mózgu.

Wtedy wiem że czeka mnie koszmar. Ostatnio bilety z gdańskiej Oliwy do Władysławowa z przesiadką i powrotnym kupowałem 25 minut. Niestety nie da się tych biletów (o tylu różnych zniżkach) kupić przez telefon lub Internet. Szkoda bo średnio co 2 miesiące robię wielkie korki na dworcu i nie pomoże karteczka z rozpiską i sprawna pani kasjerka. Liczba kodów które musi ona wprowadzić jest przerażająca. Każda stacja ma swój kod, każda zniżka ma odrębny bilet. Tego niestety bilet y elektroniczne jeszcze nie ogarniają.

Kpc21   9 #23 19.11.2016 22:25

Problem jest taki, że na http://www.intercity.pl nie można kupić biletu z przesiadką, nie jest też dostępnych wiele ofert.

Na http://www.biletyregionalne.pl (i w systemach większości pozostałych przewoźników) zakup biletu z przesiadką jest z kolei możliwy, ale tylko i wyłącznie gdy poruszamy się pociągami jednego przewoźnika. Gdy przesiadam się, na przykład, z Przewozów Regionalnych na Koleje Wielkopolskie (na całej trasie obowiązuje wtedy taryfa Przewozów Regionalnych), takiego biletu już przez Internet nie kupię. Mogę zakupić najwyżej dwa osobne bilety, co wyjdzie mnie dużo drożej.

Generalnie te systemy internetowej sprzedaży są zawsze zrobione tak, że bilet wystawiany jest na konkretny pociąg - podczas gdy bilet w kasie wystawiany jest na daną relację i trasę w konkretnej godzinie, i sam w sobie nie ma powiązania z pociągiem. Powiązanie biletu z konkretnym pociągiem jest w teorii w Intercity - ale technicznie, przy biletach z kasy, jest to nadal bilet na przejazd konkretną trasą w konkretnej godzinie, i miejscówka do niego drukowana na tym samym blankiecie. W przypadku biletów internetowych zawsze jest to powiązanie biletu z pociągiem - i to te bilety bardzo mocno ogranicza.

Jaro070   15 #24 20.11.2016 00:08

20% zniżki do KOLEO: R6QRT1

nalesnikk   3 #25 20.11.2016 16:41

@Kpc21: Kpc21: dokładnie jak piszesz jest jeszcze dużo do ulepszania i do zmian. To o czym piszesz nawiązałem w swoim wpisie pisząc o honorowaniu biletów, gdzie na tej samej trasie bilety nieinternetowe były uwzględniane u innego przewoźnika a już internetowe nie, przez co podróż kosztowała więcej. Tak nie może być.