openSUSE 11.2 RC2

30.10.2009 2:14, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImageWydano ostatnią wersję kandydującą linuksowej dystrybucji openSUSE 11.2.

Wersja RC2 zawiera kilka nowych pakietów oraz poprawki dla najbardziej dokuczliwych błędów odnalezionych w wersji RC1. Wśród nowości należy wymienić linuksowe jądro w wersji 2.6.31.5, SeaMonkey 2.0, Firefox 3.5.4, Samba 3.4.2 oraz xorg-x11-server 1.6.5. W przypadku obrazów Net ISO należy zwrócić uwagę na nieprawidłową ścieżkę do repozytorium, która zawiera odwołanie do katalogu factory zamiast factory-snapshot.

Wersję RC2 można pobrać z serwerów lustrzanych, sieci BitTorrent lub Metalink. Warto pamiętać, że choć wersja RC2 jest bardzo bliska finalnej to jednak nie jest zalecana do pracy produkcyjnej a jedynie dla entuzjastów i testerów.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (83)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
barrakketh | 30.10.2009 5:29#1

Tytuł newsa sugeruje jednak, że jest to wersja finalna, proponuję szybką zmianę. Jednocześnie dziękuję, ale jeśli chodzi o Linuxa to zostaję przy Debianie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pazuzu | 30.10.2009 9:09#2

Mam nadzieję, że przy tej wersji nie będzie już takich cyrków z GRUB-em jakie były przy wersji 11.1. Po poprawnej instalacji i przy przy próbie ponownego uruchomienia komputera wyskakiwał sympatyczny komunikat: NO OPERATING SYSTEM FOUND. i nie uruchamiało się nic: ani SUse ani Windows. Ponowna instalacja nic nie zmieniła. Sama radość, trza było wkładać płytkę z Vistą i klepać bootrec /fixmbr.
No ale to było prawie rok temu i złość na susełka już mi przeszła i dam mu kolejną szansę. Z artykułu nie wynika planowana data wydania ostatecznej wersji. Czy ktoś wie kiedy ma wyjść?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 30.10.2009 9:15#3

NO OPERATING SYSTEM FOUND?

No w sumie racja - linuxa nie nazwała bym systemem operacyjnym hihi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dux® | 30.10.2009 9:25#4

@sWeeT-Dżola ;)
"NO OPERATING SYSTEM FOUND?
No w sumie racja - linuxa nie nazwała bym systemem operacyjnym hihi"

Znaczy sie Windows też? Bo jego grub tez nie znalazł.

___________

Sowją drogą sam należałem do tych "szczęśliwców", co ujrzeli ów komunikat. Dobrze, ze miałem płytki ze starszymi wersjami dystrybucji. Nawet dużo płytek:D

Avatar
szon (niezalogowany) | 30.10.2009 10:14#5

@ sWeeT-Dżola ;)
Nie ośmieszaj się koleżanko. Ten system używany jest w najbardziej profesjonalnych, wymagających zastosowaniach np. w NASA, zdecydowana większość superkomputerów działa na nim, używają go w Hollywood do tworzenia efektów specjalnych (są w tej dziedzinie programy, które działają wyłącznie na Linuksie np. Massive do tworzenia tłumów, jeśli oglądałaś np Władcę pierścieni to mogłaś zobaczyć efekty działania tego programu np. w scenach batalistycznych). Linux fantastycznie się spisuje również jako desktop bo jest prosty w obsłudze, bardzo wydajny i bezpieczny i co również bardzo istotne oferuje kompletne środowisko pracy za darmo. To Windows właśnie ciężko nazwać systemem operacyjnym bo to gnieciuch, którego jedyną zaletą jest to że jest popularny. Windows jeśli straci dominację na rynku to zginie śmiercią naturalną, bo to jest po prostu słaby system. Wmawiają wam, że W7 to jakaś fantastyczna rewolucja a to jest ten sam gniot co Vista trochę poprawiony. Jak wam pasuje to używajcie ale nie ośmieszajcie się takimi głupimi wypowiedziami

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 30.10.2009 10:51#6

@szon
A powiedz mi co mnie to obchodzi czy w NASA, Hollywood czy nawet koziej wolce to używają? O mnie za mnie to można w tym całym linuxie tworzyć nawet nowe gatunki. No i co wszystko w związku z tym? Jak dla mnie to ten cały linux jest całkiem bezużyteczny i nic tego nie zmieni :)

Napisałeś "oferuje kompletne środowisko pracy za darmo" hehe, jednak dla mnie takowego nie oferuje nawet w 10%
Brak Płatnika czy jakiej kolwiek sensownej alternatywy dla programu Subiekt GT (Subiekt GT + Subiekt mobile na Win Mobile) itd. itd. itd bleble ble :)

Napisałeś "Jak wam pasuje to używajcie ale nie ośmieszajcie się takimi głupimi wypowiedziami"

Pasuje :) Używamy :) A wy bawcie się dalej :p

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 30.10.2009 10:57#7

szon Linux jest fantastyczny ale ma 2 dyskwalifikujace g owady:
1. nie dziala na nim zaden uzyteczny program dla przecietnego usera (tylko mi nie mow ze GIMP zastepuje PS itd.:))
2. zeby ogladnac film z napisami i posluchac mp3 trzeba spedzic pol dnia na forach i w konsoli...:)
Pozdrawiam ludzi, ktorzy maja wystarczajaco czasu i motywacji, zeby przekopywac sie przez setki stron tylko po to, zeby udowodnic, ze "na Linuksie tez sie da....":)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 30.10.2009 11:25#8

Stestowałem ostatnio 11.2RC1 z KDE4 i naprawdę jestem pod wrażeniem. Podobna prędkosć działania do Kubuntu 9.10RC, za to jakoś wszystko nieco bardziej doszlifowane - domyślne ustawienia programów, intuicyjność rozwiązań, pełniejsze tłumaczenia i wygląd.
Z drugiej strony błąd ze znikającymi po updacie repozytoriami po prostu dyskwalifikuje wydanie jako RC - nie wiem jak wogóle można coś takiego było przepuścić. Takich "kwiatków" w Kubuntu nie było. Instalator też mógłby być bardziej intuicyjny zwłaszcza jesli chodzi o zaawansowane partycjonowanie i bootloader.
Zobaczymy jak się spisze RC2 w odniesieniu do finalnego Kubuntu?

Avatar
Daśko (niezalogowany) | 30.10.2009 11:31#9

sWeeT-Dżola ;) dokładnie !
Co z tego że jest taki świeeeetnyyyy skoro nei jest w pełni wymienny sz tym tfu świństwem windosowskim ? ;))
No to jak to jest z ta świetnością skoro producenci oprogramowania tego nie zauważają ?
Fakty Szon, fakty, a nie twoje teoretyczne założenia.
Takie wielkie ups!
Zatem do póki ten jakże świeeetnyyy linux nie będzie w pełni wymienny (a od lat całych nie jest mimo łabędziego zawodzenia że będzie) to jedno co można z nim zrobić do dodac psu do karmy.
I tak zrobi 90%, oprócz 10 % fanatyków grzebaczy,a w tych 10% jeszcze jest 80% tych co mają drugi system...no ciekawe jaki hihi.
Bleblasz Szon dokładnie tak jak napisała to twoja poprzedniczka.

Avatar
Marcysia_z (niezalogowany) | 30.10.2009 11:32#10

@ sWeeT-Dżola
A jak Tobie pasuje bawić się z wirusami i innym badziewiem oraz ciągłe reinstalki z powodu zapchanych rejestrów, i jeszcze za to płacić to sobie siedź na wym M$ i nie wtrącaj się do naszych dyskusji

Avatar
Marcysia_z (niezalogowany) | 30.10.2009 11:32#11

@ sWeeT-Dżola
A jak Tobie pasuje bawić się z wirusami i innym badziewiem oraz ciągłe reinstalki z powodu zapchanych rejestrów, i jeszcze za to płacić to sobie siedź na wym M$ i nie wtrącaj się do naszych dyskusji

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 30.10.2009 11:43#12

@sWeeT-Dżola ;)
Jeśli dobrze zrozumiałem twój wywód to
ja nie używam => inni pewnie też nie używają => linuxa nie nazwała bym systemem operacyjnym
To ja też idąc tym tropem mogę stwierdzić, że
nie lubię żółtego sera => inni pewnie tez nie lubią => ser nie nadaje się do jedzenia
Na przyszłość jak masz przytaczać argumenty na tym poziomie to zastanów się kilka razy czy wogóle warto i czy to cokolwiek wnosi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 30.10.2009 11:48#13

@DustInMadness
To był swoisty sarkazm - jak wiesz co to :)

A może tak się wypowiesz na temat mojego drugiego postu?

Avatar
tomimaki (niezalogowany) | 30.10.2009 11:58#14

@sWeeT-Dżola ;), Daśko
Trolle i tyle w tym temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 30.10.2009 11:59#15

›sWeeT-Dżola ;)

"Jak dla mnie to ten cały linux jest całkiem bezużyteczny i nic tego nie zmieni :)"

To zdanie o czymś świadczy, szczególnie ostatnia jego część: "i nic tego nie zmieni".

"To był swoisty sarkazm - jak wiesz co to :)"

Rzeczywiście, władasz tak wyszukanym słownictwem, że nikt go nie zrozumie. O hrabino! Muzo światła!!! Naucz nas znaczenia słowa sarkazm, bo jesteśmy tak ciemni że go nie znamy!
Nosek oczy zasłania? Uważaj, bo kiedyś ktoś Ci go może utrzeć razem z siekaczami.


Dobijają mnie realia polskiego internetu -,-
I jak tu nie bluzgać ludzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 30.10.2009 11:59#16

@Marcysia_z
"A jak Tobie pasuje bawić się z wirusami i innym badziewiem oraz ciągłe reinstalki z powodu zapchanych rejestrów, i jeszcze za to płacić to sobie siedź na wym M$ i nie wtrącaj się do naszych dyskusji"

Takie kity to Ty sobie możesz pociskać dzieciom w przedszkolu ;)

Wyobraź sobie że jeszcze nigdy nie miałam wirusa - nigdy :) Profilaktycznie skanuję dyski w komputerach kilka razy do roku i nic :) Tak że straszenie babci prądem możesz sobie włożyć między bajeczki :p

A ostatnią reinstalkę na domowym robiłam przy okazji zmiany systemu na Windows 7 około 20 sierpnia i do dzisiaj chodzi ślicznie i tak samo szybko jak zaraz po instalacji ;)

Poza tym nie wtrącam się do waszej dyskusji bo dyskusje to sobie możesz prowadzić na GG. Tutaj wypowiadasz się publicznie i każdy ma prawo odnieść się do twojej wypowiedzi :p

Avatar
bolszy188 (niezalogowany) | 30.10.2009 12:16#17

Koledzy linuksowcy a od kiedy to na linuksa nie am wirusów nie ma aż tylku bo się nie opłaca pisać na 1 % rynku światowego szkoda czasu na to uważacie że jest OK to fajnie ja popieram innych z tym ze nie napisze ze linuks jest be fuj itp. jest trudnijszy w obsludze i rzeczywiście oglądnięcie filmu to nielada wyzwanie ale tak jak już pisali koledzy jeśłi ktoś to lubi i ma z tego frajdę czemu nie sma się tym bawię czasem ale nie wyskakujcie z teksem jaki to linuks jest cudowny proszę jak dzieci. A ja mam czerwonego lizaczka i moj jest lepszy od twojego żółtego :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 30.10.2009 12:17#18

"A ostatnią reinstalkę na domowym robiłam przy okazji zmiany systemu na Windows 7 około 20 sierpnia"


No i jesteś zwykłą złodziejką, nie byłoby w tym nic strasznego gdybyś się z tym aż tak nie obnosiła.
Premiera 7 była niedawno...
Zuchwałe piractwo.... i jeszcze obnosisz się z tym na Vortalu który promuje legalny soft xD

"Tutaj wypowiadasz się publicznie i każdy ma prawo odnieść się do twojej wypowiedzi :p"

EOT :)))

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 30.10.2009 12:19#19

Ja się z przyjemnością wypowiem, fakt że nie ma tych programów na linuksie jest po części winą społeczności linuksa że jest taka rozrzucona a z drugiej strony są to ciągotki monopolistyczne Microsoftu, jako firma jest to genialne posunięcie aby wsadzać ich system do KAŻDEGO praktycznie systemu aleto my na tym tracimy... M$ stara się zmienić nasze zdanie o nich tworząc różne "promocje" że studenci dostają ich oprogramowanie za darmo ale się okazuje że to tylko studenci kierunków informatycznych mają prawo do tego co daje do myślenia, bo gdyby byli naprawdę dobrzy to daliby to każdemu studentowi a nie dają, dają to tym studentom aby ich uzależnić od ich systemów, tak jak się daje za darmo działki narkotyków na początek a potem zbiera benefity. Tak samo działa Microsoft, uzależnia a potem zbiera profity.

Linuks daje Ci wolność, owszem nie jest idealny ale jest że tak powiem naszym wspólnym dobrem i każdy powinien o to dbać. Uwierz mi, gdyby Microsoft nie miał monopolu to Linuks byłby jeszcze lepszym systemem i zauważ że pomimo w zasadzie małych mocy programistycznych w porównaniu do armii programistów Microsoftu nie jest tak źle.

@sWeeT-Dżola-gdyby Twoja wypowiedź coś wprowadziła do dyskusji to jeszcze rozumiem ale tylko pokazujesz Swoją ignorancję i tępotę pisząc takie debilizmy. Korea jest świetnym przykładem monopolu Microsoftu, 99% to systemy Windows i jak coś się dzieje to ma to wpływ na całą gospodarkę i ludzi. Monopol to jest nienormalna sytuacja rynkowa bo rynek nie jest w równowadze i nie może dążyć do równowagi bo nie ma nikogo żeby ich do tego zmusił przez co Oni mogą dyktować ceny ale dzięki temu że jest taki linuks jestrozwój interntu bo wyobrażasz sytuacje gdyby każdy musiałby kupić licencje na serwer Microsoftu tylko po to żeby mieć jakąś strone?? A wiesz ile takie licencje kosztują?? Tysiace złotych. Linuks i wolność to rozwój, Microsoft nie, Microsoft chce nas od siebie uzależnić a wtedy nie muszą specjalnie rozwijać swoich programów.

Ja używam 11.2 RC2 i muszę powiedzieć że już jest świetne, zero problemów z instalacją, zaszyfrowany /home bez problemu mam. Jakiekolwiek oprogramowanie które bym potrzebował mam, system jest bezpieczny od początku. (na przykład instalując Windows 7 od razu jestem adminem, co ciekawe zgapili sytuację z linuksa bo jak stworzyłem konto admina a swoje zmieniłem na zwykłego usera to instalacja pyta mnie o hasło admina, no proszę, czegoś się nauczyli tylko dlaczego tak późno).

openSUSE 11.2 będzie świetne a i oprogramowania na niego nie brakuje. Polecam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 30.10.2009 12:34#20

@ gothmori
"No i jesteś zwykłą złodziejką, nie byłoby w tym nic strasznego gdybyś się z tym aż tak nie obnosiła.
Premiera 7 była niedawno... "

I oto zabłysnąłeś wiedzą w temacie :) Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak subskrypcje MS? (Technet, MSDN czy choćby MSDN Academic Alliance)
A do tematu wniosłeś też dużo :D
Szkoda komentować.

Bezpośredni link do pobrania: ftp://ftp.man.szczecin.pl/pub/Linux/opensuse/opensuse/distribution/11.2-RC2/iso/...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m_the | 30.10.2009 12:40#21

sWeeT-Dżola ;) - nick napisany pokemonami, nadużywanie emotikonów, argumenty typowe dla pryszczatego fana Windows - i wszystko jasne.
A propos programu Subiekt GT - zgłoś się do jego autora(ów) i zapytaj dlaczego nie mogą wydać wersji na inne systemy operacyjne? Czyżby dlatego, że są nieudacznikami i nie potrafią przenieść aplikacji na inny OS? Bo program jest fatalnie napisany i zależy od jakiegoś komponentu występującego tylko w Windows (np. Internet Explorer)? To niech zatrudnią kogoś zdolnego i rozgarniętego, przestrzegającego obowiązujących standardów i przeportują ten soft.

dzonasek (niezalogowany) - no faktycznie, photoshop to obowiązkowe oprogramowanie dla każdego przeciętnego użytkownika - jak tu zdjęcia retuszować dla potrzeb naszej-klasy? Z ciekawości zapytam - gdzie i za ile kupiłeś swojego fotoszopa?
ad 2. filmy i pliki mp3 w wielu dystrybucjach działają od razu, albo po wydaniu jednej komendy. Nie ma to jak siedzieć w windows i żmudnie instalować milion paczek z kodekami...

Daśko (niezalogowany) - Linux spokojnie może zastąpić Windows w domu czy w biurze. Miej pretensje do producentów, że ignorują swoich klientów i wydają sterowniki tylko dla jedynego słusznego systemu. Och jej, co za zbieg okoliczności - czyżby Microsoft miał jakieś umowy z tymi producentami? Czyżby był monopolistą i stosował nieuczciwe praktyki, które zabijają konkurencję?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soren | 30.10.2009 12:47#22

@szon
Nie tłumacz blondynce że czarne jest czarne a białe jest białe bo to nie ma najnormalniej sensu...

Avatar
pisolub (niezalogowany) | 30.10.2009 12:56#23

Przekonam się do Linuksa , wtedy gdy WSZYSTKIE gry pod Windowsa , będą chodzić na Linuksie . Czyli nigdy się nie przekonam.

Avatar
G.Gn8 (niezalogowany) | 30.10.2009 13:07#24

@Plichu
Ale przynajmniej mamy dla sCooBy^'ego dziewczynę! :-D
Najwyraźniej te dwie połówki jeszcze się nie spotkały! :-P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 30.10.2009 13:07#25

›sWeeT-Dżola ;)

To już ok 20 sierpnia RTM był w MSDNAA?
Hmmm....
Na pewno?
Może...
Co do subskrypcji MSDN to nie wierzę zbytnio w to żeby osoba która wykazuje się takim brakiem inteligencji, była na tyle ambitna aby poświęcić się i zainwestować w płatną subskrypcję... ;p
Brak ambicji i kompetencji bije z każdego z Twoich postów, nie tylko pod tym newsem.
Ja stawiam na pirata!!! :D

Skoro szkoda Ci komentować to po co to robisz?

hmm... rozkręcamy się... to chyba jeszcze nie EOT ;D

Na moje oko to jesteś tą Madzią z w7... a tamta madzia ma pirata i to zainfekowanego xDDD Macie wyjątkowo podobny styl wypowiedzi... ;>

Avatar
PROROK M. (niezalogowany) | 30.10.2009 13:35#26

I znowu o tym Linuksie... zagłada świata jest blisko... Myślicie że Linux jest taki wspaniały? A dlaczego według was jest za darmo kiedy Windows czy Mac OS X nie są? Kto finansuje te wszystkie dystrybucje Linuksa? Jak myślicie?! Za tym wszystkim stoją MASONI!!! To Oni finansują Linuksa! Myślicie że Linux jest bezpieczny? Nic bardziej mylnego! W kodzie jądra Linuksa znajdują się tajne fragmenty napisane przez Masońskich programistów w celu przejęcia władzy nad światem! Gdy Linux zdobędzie większą popularność wtedy ten tajny kod się skompiluje i uaktywni i wtedy Oni przejmą stery! Linux to narzędzie do przejęcia władzy nad światem przez Masonów! Strzeżcie się śmiertelnicy bo koniec jest blisko! Linux został stworzony na pohybel nasz!

Avatar
kernel_loops (niezalogowany) | 30.10.2009 13:36#27

@m_the
Widać lekko mówiąc nie przepadasz za win i ms generalnie ale niektóre argumenty są lekko chybione.
Na windows wystarczy zainstalować pakiet filtrów plus ewentualnie jakiś dodatek jak coś nie działa i nie ma z tym żadnej żmudnej roboty.
Producenci nie ignorują źródła dochodów( klientów ), koncentrują swoją uwagę po prostu tam gdzie jest ich więcej czyli niestety na platformie windows. Ale to chyb nic odkrywczego.

Avatar
ktosik4 (niezalogowany) | 30.10.2009 13:41#28

Ja tu myslalem poczytac wasze przemyslenia co do OpenSuSE, a tutaj porazka - zajmujecie sie takimi pierdołami, kto kogo przegada i po co to? Ludzie chcą czytać w komentarzach konkrety a nie tak jałowe dyskusje "Ty nie masz racji, a Ty jesteś głupia". No ludzie, opanujcie sie troche.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pangrys | 30.10.2009 13:45#29

Miała wcześniej finalną wersję niż partnerzy MS ??
Dziwne :)

W MSDNAA W7 pojawił się na początku września ...

Choć z drugiej strony 30 sierpnia oglądałem na HotZlocie lapka z W7 Ultimate PL (build 7600)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pazuzu | 30.10.2009 14:06#30

Szanowni Państwo! Nie dyskutujcie z dzieckiem, które chciało się nam pochwalić tym, że miało zainstalowany Windows 7 przed jego oficjalną premierą. Szkoda czasu..
Raczej niech ktoś się wypowie jakie jest nowe Suse - czy stabilne, czy nie robi takich numerów jakie poprzednia wersja wycięła mi i Duxowi itp.
Suse to w sumie jedna z najprostszych w obsłudze i z wyjątkiem wspomnianej wersji 11.1 najstabilniejszych dystrybucji linucha, więc czekam jej z niecierpliwością. Z jej obsługą powinien poradzić sobie nawet człek początkujący w ogóle w obsłudze komputera.

Avatar
M&M1 (niezalogowany) | 30.10.2009 14:13#31

@dzonasek

>> nie dziala na nim zaden uzyteczny program
>> dla przecietnego usera (tylko mi nie mow
>> ze GIMP zastepuje PS itd.:))

Jeśli według Ciebie PhotoShop to program dla przeciętnego usera to rzeczywiście Linux nie jest dla Ciebie.

>> zeby ogladnac film z napisami i posluchac mp3
>> trzeba spedzic pol dnia na forach i w konsoli...:)

Chyba ostatnio używałeś Linuksa jakieś 10 lat temu?
Albo testujesz jakąś dystrybucję na serwer?

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soren | 30.10.2009 14:24#32

@G.Gn8
Scooby komentarze pisał dla jaj, wiem bo z nim gadałem...
A blondynka dla jaj to najwyżej kuraka kupi w markecie...

Avatar
wfe (niezalogowany) | 30.10.2009 14:43#33

No dobra. Powiedzmy że dzieciak ściąga sobie Linuksa za darmo, ściąga sobie jeszcze OpenOffice też za darmo, GIMPA też za darmo... i tak dalej. I czego się nauczy? PIRACTWA! Bo skoro Linux jest za darmo, to Windows też jest za darmo, skoro na Windowsie chodzą gry to jest lepszy więc ściągnę sobie Windows... tego się nauczy! OpenSource to zło! Oprogramowanine nie powinno być darmowe bo to uczy tylko piractwa!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 30.10.2009 14:52#34

@pisolub i inne matołki

Jeśli to co robicie na swoim systemie operacyjnym to gry to zostańcie na linuksie, linuks nigdy nie będzie wspierał natywnie gier pisanych pod Windows, co najwyżej można użyć wine. Linuks to nie Windows, zapamiętajcie sobie to raz a dobrze. Linuks to system klasy enterprise a nie desktop. Zresztą systemy *nix to systemy klasy enterprise a serwery windows są tylko dla adminów systemów Microsoftowych którzy gubią się używając konsoli. Przeczytajcie sobie licencję waszego systemu Windows, zdalnie może na nim pracować TYLKO jedna osoba, nie można go multipleksować w żaden sposób, jakoś z linuksem nie ma tych problemów bo możesz z nim zrobić co zechcesz.

A wracając do openSUSE 11.2 to jest świetne (hmm,mi nigdy nie zrobił żadnych numerów z GRUBem? ), KDE w openSUSE 11.2 to perełeczka na torcie, system stabilny, konfigurowalny aż do podeszwy. Bootuje prędziutko, wspiera szyfrowanie partycji systemowej (jak i /home), no i do tego trzeba dodać świetny system repozytoriów jak i oprogramowania (http://software.opensuse.org/search).

Generalnie BARDZO polecam openSUSE dla samego KDE w nim. Jeśli chodzi o GNOM(E) to się nie wypowiadam bo nie używam (choś testuję właśnie 9.10 Ubunciaka ;) ). openSUSE 11.2 będzie najlepszą edycją do tej pory (według mnie przynajmniej :))

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 30.10.2009 14:53#35

@wfe

[Ironia mode: OFF]

Taaa, tak jakby większość użytkowników pirackiego Windowsa nie byli świadomi że piracą ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 30.10.2009 14:54#36

@pisolub i inne matołki

Popraweczka :)

zostańcie na windowsie i nie marudźcie nam tutaj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dux® | 30.10.2009 15:14#37

@BenderBendingRodriguez
"A wracając do openSUSE 11.2 to jest świetne (hmm,mi nigdy nie zrobił żadnych numerów z GRUBem? )(...)"

Prawdę powiedziawszy 11.2 też mi nie robił problemów - nie próbowałem go ;)
Natomiast kwiatki z grubem miały miejsce tylko i wyłącznie w przypadku wersji 11.1 (tak finalnej jak i przy RC - te próbowałem). Wcześniejsze wersje, przynajmniej u mnie, wolne były od takich błędów. A zaczynałem jeszcze (i to była moja pierwsza przygoda z systemami innymi niż te od MS) od 10.2. Potem zmieniałem dystrybucje, zmieniałam systemy, ale chyba pomimo tego każdą nową wersje kameleona i tak sprawdzałem. I zawsze wszystko było w porządku. Oprócz tego 11.1. Za to miałem płyty z wcześniejszymi wersjami, dzięki czemu mogłem rozwiazać problem z grubem;)

Avatar
lokimonster (niezalogowany) | 30.10.2009 15:18#38

@sWeeT-Dżola ;)

Bardzo się ciesze że nie jesteś użytkownikiem systemu Linux działałabyś tylko jako antyreklama. ŚIęcz dalej z swoim kochanym systemem operacyjnym i daj mu się zdradzać przy każdym włączeniu przycisku power (to ten duży na obudowie komputera), trać czas na instalacje sterowników, walce z wirusami, manualną instalacją dodatkowego oprogramowania.
Ja podziękuje.

Avatar
fox789123 (niezalogowany) | 30.10.2009 15:20#39

Jestem administratorem dużej firmy, przechodzimy stopniowo na OpenSuse 11.1 niedługo 11.2. System ten jest moim zdaniem zdecydowanie lepszy od Windowsa xp, vista i 7. Dział graficzny pracuje na Gimp'ie i Blenderze. Finansowy na OpenOffice.Jest tylko problem z Symfonią w drugiej sieci i tan najprawdopodobniej pozostanie xp, ale wszędzie indziej tylko linux. Jest zdecydowanie mniej roboty z reinstalacja po atakach virusów i td. Zamiast komercyjnego programu antywirusowego używamy ClamAV na demonie clamd i squid'a na transparentnym proxy, serwery na apachhe2 i sambie. Poczta na postfix;sie -a a to wszystko za 0 zł. Do domu i gier windows do pracy na poważnie OpenSuse. Gdzieś tam przeczytałem, że nie można zainstalować kodeków, jak ktoś w aktualizacji nie potrafi odnaleźć Xvid dla OS no to jego sprawa. Dziewie się, że o OS wypowiadają się w ogóle ludzie, którzy korzystają z Windows, gdyby skończyli informatykę na Politechnice nie pisaliby takich głupot bo tam króluje Linux. Dzieci weźcie zabawki i pograjcie sobie w jakąś gierkę gta albo coś tam, ale nie piszcie i nie ośmieszajcie się !!!!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 30.10.2009 15:21#40

@Dux®

No miałem na myśli 11.1, jedno mi się podobało że jak swego czasu instalowałem s(i)usiaka 11.1 a miałem też ubunciaka to s(i)usiak zawsze respektował ubuntu a odwrotnie nie zawsze. openSUSE to jest naprawdę profesjonalny system. A 11.2 gorąco polecam fanom s(i)usiaków :)

P.S. Polecam trzymać jedną partycję /boot dla wszystkich systemów :)

Avatar
serek5555 (niezalogowany) | 30.10.2009 15:22#41

Hehe, napisze tylko tyle, pozdrawiam expertów od Linuxa :).

Avatar
tbd (niezalogowany) | 30.10.2009 15:22#42

Co do tego Windowsa 7, to był on dużo wcześniej dostępny niż 20. sierpnia, w wersji RC, więc ta pani mogła sobie pobrać wersję RC po prostu i za darmo.

Avatar
Sajber (niezalogowany) | 30.10.2009 15:57#43

Najprostsze pozbycie się linuxa?

Zainstalowanie jakiegoś programu, wtedy:
1) dla 3% osób system padnie i już się nie uruchomi ;)
2) pozostałe 97% po instalacji sama zrezygnuje z jego korzystania.

Teoretycznie gdyby te 97% osób spróbowało jednak dalszej przygody z systemem to ich zabawa skończyt się na pkt. 1.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 30.10.2009 16:06#44

Ludzie jak czytam te komentarze to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera, znowu wojna Linux - Windows, po co to komu zamiast tego podyskutujcie na temat , ja jak grafik pracowałem Na Mac OS, w domu mam Windows i Linuksa Ubuntu 9.10 4 dni temu 9.04, jestem początkującym użytkownikiem Linukxa mam go dopiero kilka dni a po 2 dniu sam sobie zainstalowałem Tlena, Adobe Air, Google Earth, Wine a przez niego Winampa, czy wy naprawdłę myślicie że Linuź jest dla przeciętniego użytkownika aż taki trudny? nic bardziej mylnego, po zainstalowaniu system jest praktycznie gotowy do pracy, oczywiście też mam problemy dałem sobie do autostart program gDesklets, i mam problem bo przy uruchamianiu, pokazuje mi się cały czas okno dialogowe tzn gadżety na pulpit też się wyświetlają tak samo jak okienko ustawienia Nividi, i na razie nie wiem co zrobić aby program mi się uruchamiał ale bez okien dialogowych programu, ale to pestka, konfiguracja systemu ma tyle możliwości że szok. ja jestem otwarty na wszystko , musimy być tolerancyjni, inni nie są i mamy wojny itp. Open Suse nigdy nie miałem ale na to dla mnie jeszcze za wcześnie, pozdrawiam wszystkich.

Avatar
szon (niezalogowany) | 30.10.2009 16:09#45

@dzonasek
To klasyczne brednie. Świetnego oprogramowania jest cała masa dla Linuksa. Gimp jest bardzo dobry trylo trzeba się nim umieć posługiwać. Dla przykładu moje prace z ostatnich dni
http://www.fmix.pl/album/43335/gimp/1

Pokaż swoje prace które zrobiłeś w PS a których nie mozna zrobić w Gimpie.

Żeby obejrzeć film z napisami trzeba kliknąć w Centrum Oprogramowania np na MPlayer i kliknąć zainstaluj. Żeby posłuchać mp3 wystarczy kliknąć na takim pliku a system sam zaproponuje instalację odpowiedniego kodeka itd. Windows za 100 lat nie będzie tak prosty w obsłudze jak dziś jest Liunux. Więc te bzdury opowiadaj gdzie indziej.


@sWeeT-Dżola ;)
Jasne można mówić nie bo nie ale to jest dziecinada. Ja ci mogę wymienić całą masę programów linuksowych, które nie działają pod Windowsem. Płatnik od dawna działa po Wine. Programów typu subiekt jest sporo. To że nie znasz odpowiedniego programu nie znaczy, że go niema

Avatar
szon (niezalogowany) | 30.10.2009 16:14#46

@pisolub
Ja się przekonam do Windowsa kiedy wszystkie gry z Linuksa będą działać na windowsie czyli nigdy.

Avatar
szon (niezalogowany) | 30.10.2009 16:17#47

@wfe
Człowieku jeszcze takich bredni nie czytałem. Społeczeństwo z każdym pokoleniem głupieje. Uczę w szkole informatyki i widzę wyraźnie, że każdy rocznik jest głupszy od poprzedniego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 30.10.2009 16:21#48

@Sajber

Wracaj do piwnicy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pawe song | 30.10.2009 16:39#49

@edelmann, moim zdaniem SUSE jest jeszcze prostsze od Ubuntu.

Avatar
Sajber (niezalogowany) | 30.10.2009 17:33#50

@BenderBendingRodriguez
Nie mogę, jest zajęta przez Linuxa :D

Avatar
jqb (niezalogowany) | 30.10.2009 18:45#51

Nie karmić trolli!

A poza tym ciekawe czy będzie lepsze od 11.0, 11.1 ominąłem bo mi się nie chciało dopieszczonego działającego os'u przeinstalowywać.

Pozdrawiam

Avatar
benałer (niezalogowany) | 30.10.2009 19:03#52

11.1 zniechęcił mnie po wsze czasy :P, podziękował nie wypróbuję.

Avatar
Szowinista (niezalogowany) | 30.10.2009 23:08#53

3x podchodziłem do Linucha.... z uporem maniaka starałem się sam sobie udowodnić, że się do czegoś nadaje...

Niestety zawsze kończyło się tak samo. Brak sterowników, wszystkos komplikowane, dociąganie jakiś pakietów robi mętlik i system się w końcu walił...

Do tego te śmieszne darmowe programiki tam dołaczane, przecież to kpina z ludzi... Porównajcie sobie Offica 2007 i ten darmowy koszmarek...

Uważam dodatkowo, że tworzenie i te ciągłe dystrybucje nowych wersji tego koszmarka zapychają sporo pasma internetu i powinny być zabronione prawem ;-)

Kupiłem Vistę za jakieś 260 zł czy jakoś tak. 2 lata nie mam problemów i nie zamierzam 4x dać zrobić z siebie głupka.

Peace!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 31.10.2009 0:46#54

@benałer

Oj tam, wypróbować zawsze można, zachowaj otwarty umysł a się pozytywnie zdziwisz (sam muszę przyznać że 11.1 miało parę problemów które w zasadzie nie powinny istnieć :) no ale od czego są poprawki :)

Ja właśnie siedzę na wersji RC2, mam dodane repozytorium KDE 4.3.2 i Packman (dla kodeków do praktycznie wszystkiego) system sprawuje się jak na razie świetnie. Nie mogę się doczekać głównego wydania.

Avatar
des (niezalogowany) | 31.10.2009 1:39#55

suse od daawna nalezy do mojego ulubionego wydania. Jednak ostatnio zostal nieco w tyle za konkurencja. Z checia przetestuje najnowsza dystrybucje, moze bedzie juz poprawnie obslugiwal hdmi.
Co do windowsa 7 ja zainstalowalem go w lutym, i w pelni legalnie, wiec jazdy na dzole sa nieco chybione - nie mowila chyba ze to byla wersja ostateczna. I co jak co, ale w7 jest dopracowanym systemem. I jednak ilosc programow, oraz dobre zaplecze sterownikow jest znacznie wieksze niz w linuksie. Moge uzywac pakietow adobe (tak, legalnych, w koncu nie jest to jakos strasznie drogie - 8k zwraca sie szybko jezeli wiesz, co robisz), do ktorego gimp niestety ma daleko (swietny program do prostych obrobek ale, brrr, interface). Majac juz windowsa, ktory realizuje moje potrzeby, nie widze powodow, aby linuksa traktowac bardziej niz hobbystycznie. Oczywiscie, wiele osoba ma inne wymagania i dla nich linuks podpasuje w zupelnosci, ale wydanie 400 pln za system ktory nie wymaga pozniej rzezbienia, instaluje go ze sterownikami w 2 godziny, a potem juz nie musze go ruszac, jest dla mnie rozwiazaniem idealnym. W wolnym czasie sprawdze co nowego w linuksie, ale - tylko rozrywkowo. Po tym, jak okazalo sie, ze dzwiek nie jest wysylany po hdmi stracilem ochote na zmiane systemu na laptopie. Teraz pewnie juz to naprawili.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 31.10.2009 4:12#56

Ostatnio zauważyłem pewną prawidłowość, mianowicie wielkość współczynnika NT 6.X komentujących jest odwrotnie proporcjonalna do ich wiedzy.
Oczywiście nie adresuję tego do wszystkich, tylko tej garstki...

Niektórym łatwiej pojechać po temacie o którym nie mają pojęcia, lecząc swoje kompleksy - tylko takie znajduję wytłumaczenie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kilson | 31.10.2009 5:17#57

Co powiem... trolli nie karmić :)
Co do OpenSuse to z chęcią bym zainstalował, ale już za czasów dwóch wydań wstecz mulił mi kompa (niestety należe do tej części społeczeństwa, której nie stać na "coś lepszego") wiec za tą wersje sie nie zabieram, aczkolwiek z tych linuksów, które próbowałem OpenSuse zachwycał!!!
Szczerze polecam wszystkim spróbować!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 31.10.2009 9:55#58

@trux

Garstki większości dzieci MTV :) Niestety, niektórzy chcą po prostu zaistnieć online bo w rzeczywistością są niezauważani przez nikogo, większość chce poczuć się jak swego rodzaju autorytet dla innych a jak koń wygląda to każdy widzi.

@kilson

Właśnie to jest zastanawiające bo w zasadzie czymże się różnią dystrybucje linuksa? Większość ma te same narzędzia, w podobnych wersjach i tak naprawdę różnią się tylko tym czy paczki są w rpmach, debach czy jako źródło bo ostatecznie kończymy z takim samym systemem, (oczywiście w grę wchodzi kernel, jego ustawienia itp. ) ale generalnie niewiele się różnią, z tego co zauwayżyłem to Novell wprowadza do openSUSE rzeczy sprawdzone a nie leci na nowości (pewnie dlatego że openSUSE jest próbnym dzieckiem do ich SLEDów i SLESów). Anyway, openSUSE jest godne polecenia bo implementacja KDE jest świetna [jeśli chodzi o gnome to jednak uważam że Ubuntu ma najbardziej dopracowane GNOM(E) ]. Najlepsze jest nawet nie openSUSE w tym przypadku a możliwości jakie z Sobą niesie pod postacią dziesiątek repozytoriów w jednym centralnym miejscu [ftp://download.opensuse.org , uniwersalne bo jesteś przekierowany do lokalnego serwera ale tego nie widzisz :)], i łatwość w operowaniu nimi. Ja siedzę na 11.2 od czasu M7 i muszę przyznać że jest świetne. Polecam gorąco, a przy okazji YaST jako centralne miejsce zarządzania systemem jest przemodelowane i bardzo przydatne [komu chce się wiecznie modyfikować pliki tekstowe co Arch czy Gentoo ;)]

Polecam

Avatar
glx (niezalogowany) | 31.10.2009 10:36#59

@ dzonasek (niezalogowany)
"1. nie dziala na nim zaden uzyteczny program dla przecietnego usera (tylko mi nie mow ze GIMP zastepuje PS itd.:))"
Przeciętnu user to sobie w PS tworzy pewnie? Przeciętny user to sobie nawet sterów do drukarki pod windę nie umię zainstalować, a co dopiero obsługiwać w pełni taki program jak PS, chyba, że ktoś mu pokaże 2 opcje na krzyż i po tym stwierdzi jaki on to nie jest znawca.
2. zeby ogladnac film z napisami i posluchac mp3 trzeba spedzic pol dnia na forach i w konsoli...:)" Jaja sobie robisz, co? A na windowsa to żadnych kodeków nie instalujesz, pewnie nawet nie wiesz co to jest.
@ sWeeT-Dżola ;)
"Wyobraź sobie że jeszcze nigdy nie miałam wirusa - nigdy :) Profilaktycznie skanuję dyski w komputerach kilka razy do roku i nic :) Tak że straszenie babci prądem możesz sobie włożyć między bajeczki :p" No to droga koleżanko chyba nie używasz komputera, zawsze się znajdzie skąś wirus, czy to z pendrive, czy to z internetu, jak się kogoś wpuści na swego kompa nie obeznanego i klikającego co popadnie. Ja też przez długi czas nie miałem wirusów, ale jak się zacznie wymieniać plikami ze znajomymi to się można ich doszukać.

Odnośnie openSUSE 11.2 to czekam na to wydanie i zainstaluję jak będę miał czas, bo czego mnie robota przy partycjach, bo jak zawsze instalacja windy coś z nimi porobiła (miałem 1 rodstawową na windę i 1 rozszerzoną na linuksa gdzie 3 logiczne) to zrobiła z tego 4 podstawowe,szkoda słów.

Avatar
glx (niezalogowany) | 31.10.2009 10:56#60

@szon (niezalogowany) Z tym kolorowaniem samochodu to ładnie zrobiłeś, mógłbyś podzielić się wiedzą jak to zrobiłeś?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 31.10.2009 12:07#61

W firmach to i po Windowsem żadne gry nie działają, bo nie wolno ich instalować.

Avatar
josef1 (niezalogowany) | 31.10.2009 13:00#62

@ glx (niezalogowany) - to bardzo proste - wystarczą podstawy rasterki i Gimpa. Kolorowanie na warstwie, z użyciem odpowiedniego krycia i trybu warstwy·

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szuwaks | 31.10.2009 14:41#63

@BenderBendingRodriguez:

Czy openSUSE'a masz może zainstalowanego na laptopie?
Chodzi mi czy rozwiązano problem zbyt częstego parkowania głowicy.
Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobertos | 31.10.2009 17:27#64

zamiast się kłócić o takie pierdoły jak wyższość jednego OSa nad drugim wielu z Was powinno wystawić nosy z domu i poznać jakichś ludzi na żywo...
jak można tyle czasu maglować jeden i ten sam bezsensowny temat :/ masakra

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 31.10.2009 17:55#65

@szon:
Akurat się składa, że o wiele bardziej profesjonalne systemy to OpenBSD czy OpenSolaris (którego przed Linuksem używało NASA) A poza tym NASA nie używa badziewnego SUSE, tylko Red Hat jak już.

Avatar
webzio (niezalogowany) | 31.10.2009 20:10#66

Mam wrazenie ze niektorzy z komentatorow regularnie przy kazdej okazji cos dobrego na temat windowsu staraja sie powiedziec, tak bardzo bardzo. Chyba to milosc. Osobiscie lubie linuxa i jestem uwieziony przez windows. Z linuxem chyba tak jest ze duzo zalezy od sprzetu. Czasem zero problemow a czasem pare dni zleci az cos zacznie dzialac. Cale szczescie ze jak juz dziala to smiga pare dobrych lat. Koniecznie wyprobojcie SUSE! Juz jest zdecydowanie szybszy, duza baza programow na kazda okazje i latwa instalacja.

Avatar
szon (niezalogowany) | 31.10.2009 20:27#67

@glx
Tak jak kolega wcześniej napisał, tylko doprecyzuję. Nad obrazem czarnomiałym (lub w odcieniach szarości jak tu) tworzysz przeźroczystą wasrtwę z trybem pokrywania i na niej nanosisz dowolną techniką barwy. Polecałbym za pomocą krzywych potworzyć scieżki dla zaznaczenia poszczególnych elementów i kolorować dany typ elementów na oddzielnej warstwie. Dobrze też stworzyć kilka warstw z różnymi kolorami tego samego elementu, można wtedy kombinować róźne barwy. To jest bardzo prosta praca. Więcej wysiłku kosztował makeup.

Avatar
Isis (niezalogowany) | 01.11.2009 11:51#68

Kiedy oficjalne wydanie??

Avatar
ktosik4 (niezalogowany) | 01.11.2009 16:03#69

za 11 dni

Avatar
szon (niezalogowany) | 01.11.2009 18:07#70

@przemek1234
Wyjaśnij proszę czemu Solaris czy OpenBSD jest bardziej profesjonalny od Linuksa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 01.11.2009 18:46#71

@szon:
BSD jest bardziej konfigurowalne niż Linux i ma mniejsze jądro (Linux w ciągu miesiąca potrafi przybrać 2000 nowych linii kodu w jądrze), a konkretnie OpenBSD jest o wiele bezpieczniejszy (od ponad 11 raptem jedna luka w bezpieczeństwie była, a jądro Linuksa muszą łatać ciągle)

Avatar
MoD (niezalogowany) | 01.11.2009 20:46#72

Lubię jak tak siebie pouczacie, bo sam się wtedy cokolwiek dowiaduję :)

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 01.11.2009 21:20#73

@Pazuzu | 30.10.2009 9:09 : Płytka instalacyjna ma tryb odzyskiwania/naprawy. Problem tylko w tym, że sam korzystam z LiveCD(mniej danych do pobrania). Z błędem się nie spotkałem.

Avatar
Lukass! (niezalogowany) | 02.11.2009 10:03#74

Nie mogę. Co za rzeczowa dyskusja przez większość czasu...

@Pazuzu i inni od gruba
Fakt, 11.1 robiła wpisy w grubie trochę nie tak. Ale po prawdzie - wystarczyło przeczytać, co system próbuje zrobić, i zmienić wpisy. Nie pamiętam dokładnie, na czym problem polegał, istotnie było "No operation system found". Ale wystarczyło odpalić raz jeszcze z płyty i zmienić te nieszczęsne wpisy i systemy się nagle znalazły. Wpadka - fakt, ale łatwa do ominięcia. Trzeba robić tragedię???

@dzonasek
Ależ właśnie GIMP jest programem dla przeciętnego usera. Albo Paint.NET. Ale Photoshop? Trudno wyobrazić sobie program mniej nadający się dla przeciętnego użytkownika. Ktoś już pytał - za ile kupiłeś swoją kopię? I co na Boga próbowałeś zrobić z tymi mp3 i napisami do filmów? Bo jak mnie pamięć nie myli, to odszukanie i zainstalowanie wszystkiego co niezbędne zajmuje jakieś 5-10 minut.

@sWeeT-Dżola ;)
Nigdy nie miałaś wirusa? Nigdy-nigdy? Sorry, ale takie bajki to możesz w przedszkolu opowiadać:) To się zwyczajnie nie da. Po prostu. Kilka miesięcznie to smutna norma. No chyba, że nie używasz internetu (a jak widzę używasz), ani pendrive'ów (cudzych w szczególności, tudzież własnego na cudzych kompach).

Co do Suse - czekam na finalną. Już 11.1 była niezła, a samoróbka z Suse Studio z KDE 3.5 oparta na tej wersji to prawdopodobnie najlepszy i najwygodniejszy system, z jakim miałem okazję pracować (a było tego trochę). W jakieś 20 minut od rozpoczęcia instalacji pełne środowisko pracy (wszystko, czego potrzebuję). Szybkie i niezawodne. Polecam taką drogę, sporo czasu trzeba poświęcić na dobór softu, ale efekt rewelacyjny.

Aaarghh! Ktoś zajął mego nicka (Lukass). Trza było konto założyć wcześniej!

Avatar
MoD (niezalogowany) | 02.11.2009 20:51#75

apropos wirusów - to przecież na linuksach można skanować porty aż miło iptables to małe miki ;-)

Avatar
Shana (niezalogowany) | 03.11.2009 0:23#76

Co do obu systemów, Gdyby nie Microsoft to po dziś dzień wszyscy byśmy siedzieli na tych Konsolach, Microsoft odwala naprawdę duży kawał roboty, a duża część ludzi tylko na nich narzeka. A zgadnijcie jakiego systemu używa ta większość...

Linux? Jest dobry nie można powiedzieć, ze jest zły, czy beznadziejny, jest porostu... inny jego wadą jest open-source jak z resztą widać po najnowszym dziele Microsoftu, tam aż mnożą się kody z Linuxa

Wiadomo, ze Windows zawsze będzie górował nad Linuxem, bo to prowadzi wielka korporacja która ma od tego wielkie grona ludzi, którzy siedzą przy tym i trzepią kasę za to, żeby to było jak najlepsze. Linux nie ma żadnej korporacji, ma tylko zapalone grono osób Takie są realia i nie ma co się oszukiwać.

Avatar
Lukass! (niezalogowany) | 03.11.2009 13:39#77

Konsole? Nie Microsoft wymyślił tryb graficzny... I jasne, że Microsoft jest olbrzymi, ale Novell, Red Hat, czy rozwijające soft firmy typu Sun też do malutkich nie należą.

Avatar
czynmydobro4fun (niezalogowany) | 05.11.2009 12:43#78

Mam susa 11.1. Zero jakichkolwiek problemów z grubem. Co do samego oprogramowania pod linuxa to jednak brakuje i pewnie zawsze będzie brakowało profesjonalnych programów. I żadne odpowiedniki nie wchodzą w grę bo jeżeli ktoś kilka lat pracuje w solidworksie, solidedge'u czy proengineerze to w środowisku linux nie ma na razie czego szukać...

Avatar
aix (niezalogowany) | 08.11.2009 23:27#79

Opensuse 11.2 nie ma problemów z parkowaniem głowicy, jest ok. Jest szybszy od poprzednich wersji, o wiele szybciej startuje i szybciej się zamyka. Yast przyśpieszył najbardziej. Polecam wersję z KDE 4. Dodanie repozytoriów z KDE 4.3.3 i zypper dup w konsoli albo przez Yast i wszystko pięknie.

Avatar
mKrzysiu (niezalogowany) | 27.01.2010 12:28#80

PROROK M. (niezalogowany) napisal:

>>I znowu o tym Linuksie... zagłada świata jest blisko... Myślicie >>że Linux jest taki wspaniały? A dlaczego według was jest za >>darmo kiedy Windows czy Mac OS X nie są? Kto finansuje te >>wszystkie dystrybucje Linuksa? Jak myślicie?! Za tym >>wszystkim stoją MASONI!!! To Oni finansują Linuksa! Myślicie >>że Linux jest bezpieczny? Nic bardziej mylnego! W kodzie jądra >>Linuksa znajdują się tajne fragmenty napisane przez >>Masońskich programistów w celu przejęcia władzy nad >>światem! Gdy Linux zdobędzie większą popularność wtedy ten >>tajny kod się skompiluje i uaktywni i wtedy Oni przejmą stery! >>Linux to narzędzie do przejęcia władzy nad światem przez >>Masonów! Strzeżcie się śmiertelnicy bo koniec jest blisko! >>Linux został stworzony na pohybel nasz!

Wiekszej glupoty nie slyszalem:D
Linuxa tworzy caly swiat moze go tworzyc kazdy, wiele firm wiec idac ta teoria duzo latwiej bylo by temu komus kupic Microsoft i tak zalatwic tepote ludzka.
Hipotetycznie mozna stwierdzic strzezcie sie Windowsa:D:D
Uzywam Susła 11.2 i super sprawa polecam!!!

Avatar
Zbyszek z DDO (niezalogowany) | 12.03.2010 16:53#81

Windows 7 RC jest legalny do czerwca 2010. W tym iz po 10marca restartuje sie co dwie godziny. Jezeli chodzi o Linuxa. To zaistalowalem go pierwszy raz kilka dni temu ( OpenSuse 11.2 ) . I jestem b. zaskoczony. Jezeli do lipca b roku poprawi ta dystrybucje np. sterowniki ATI, wspolprace takich programow jak Skype. To Windows zacznie tracic powoli swoja przewage. Moze na poczatku u tych co probuje troche myslec samodzielnie. Ale jestem pod wrazeniem. I co ciekawe ze mozna poznac Opensuse 11.2 bez instalacji na T., dysku. ( Live CD). Sprobujcie przez ciekawosc.Poczuc troche wolnosci. Pozdrowienia z Kanady

Avatar
max95100 (niezalogowany) | 01.07.2010 14:40#82

odkąd wyszła wersja 11.2 nawet jej nie przeinstalowuje bo nie ma takiej potrzeby :) widzę że zajdzie dopiero 15 lipca, bo chętnie postawie 11.3. :) openSUSE przypadło mi najbardziej do gustu (po za wersjami gdzie kde było nie dociągnięte) :) ze sterami ATI zawsze były jakieś problemy dla tego przy zmianie kompa przeszedłem na nvidie i od tej pory zaczeła się u mnie zabawa z compizem berylem jednym słowem pulpit 3D tego mi nadal w windowsie brakuje i pod tym względem płatny system nie dorównuje wolnemu systemowi jakim jest Linux

Avatar
bre (niezalogowany) | 22.09.2010 5:01#83

Prorok m i wfe, to ta sama osoba, podpuszcza was wypisując głupoty, w które sam nie wierzy , skoro używa linuksa

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av