Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Windows 8 - nowości

Dzisiejszy wpis poświęcę w całości nowej odsłonie systemu Windows 8. Jak wszyscy wiemy ostatniego dnia lutego Microsoft udostępnił publiczną odsłonę Windows 8 Consumer Preview będącą betą okienek. Zostały one bardzo mocno przebudowane względem poprzednich edycji, poniżej spis większość nowości które udało mi się odkryć.

Zmiany względem poprzednich edycji Windows

Jedną z największych zmian jest przebudowane jądro systemu Windows które wraz z wersją 8-mą wspiera procesory ARM. Poprawiono również wydajność i zużycie zasobów. W moim wypadku względem Windows 7, zużycie RAM pomimo interfejsu Metro UI spadło o około ~ 300Mb przy tych samych zainstalowanych programach. Zauważyłem również znacząco większą responsywność systemu. Przykładowo pytania o prawa administracyjne, przełączanie między aplikacjami, miejscami w eksploratorze windows odbywają się płynnie bez najmniejszych zacięć.

Pomimo sporej wydajności mojego komputera (procesor i5 2,53 GHz, 4 wątki 4Gb RAM DDR3 itp.) w wypadku Windows 7 problemy z wydajnością po paru godzinach użytkowania wyskakiwały. Również uruchamianie systemu jest bardzo szybkie, u mnie około 3 razy szybsze względem Windows 7. Inną zmianą jest zrezygnowanie z standardowego menu start na rzecz interfejsu Metro UI.

Dla mnie osobiście jest to pozytywna zmiana. W przeciwieństwie do poprzednich edycji windows, tu aby uruchomić aplikację musimy przejść do ekranu startowego. Aplikacje można uruchamiać bezpośrednio z poziomu ekranu startowego lub wpisując pierwsze litery w nazwie aplikacji, co działa wyjątkowo płynnie. Właśnie to rozwiązanie podoba mi się najbardziej, ponieważ korzystając z jego odpowiednika w Windows 7 zawsze musiałem poczekać aż znajdzie aplikację co trwało zazwyczaj kilka sekund. Istnieje tez możliwość wyświetlenia całej zawartości "menu start" a w tedy wyświetlą nam się aplikacje i foldery aplikacji podzielone etykietami które zajęły miejsce standardowych folderów.

Po całym Metro UI można się przemieszczać przy użyciu zarówno klawiatury jak i myszki.

Kolejną zmianą jest dodanie wstążki do eksploratora Windows. Domyślnie jest ona zwinięta co ułatwia pracę i udostępnia dzięki temu większy obszar roboczy. Z ciekawostek które przypadkiem zauważyłem jest automatyczne montowanie obrazów dysków po kliknięciu w ikonę obrazu. Montuje zarówno pliki .iso jak i maszyn wirtualnych a być może jeszcze innych formatów. Bardzo przypadło mi to do gustu, dzięki temu nie muszę odpalać wirtualnej maszyny z windows XP aby przekopiować pliki.

Znacząco poprawione zostało również zarządzanie energią które w moim wypadku pozwoliło na aż (!) 30 minut dłuższej pracy na baterii względem Windows 7. Nowe okienka posiadają również nową, wydajniejszą i obsługującą w większym stopniu nowe standardy przeglądarkę Internet explorer 10. Co ciekawe w wersji Metro nie ma możliwości uruchomienia wtyczek i zawartości typu flash, java etc. Przebudowany został całkowicie Menadżer Zadań który teraz jest znacznie bardziej przejrzysty i szczegółowy względem poprzednich edycji.

Doszła również opcja "odświeżenia" i "resetu" okienek. Co to takiego? Nowy windows pozwala za pomocą paru kliknięć szybkie przywrócenie ustawień domyślnych systemu oraz usunięcie programów. Można również całkowicie usunąć wszelkie dane użytkowników oraz programy. Coś na wzór hard reset w telefonach ;D

Do naszej dyspozycji została też oddana opcja pozwalająca tworzyć partycje na których pojemność składa się kilka dysków fizycznych. Nowy system posiada również integrację z SkyDrive i innymi usługami Windows Live. Synchronizuje zakładki, ustawienia oraz dane aplikacji Metro UI, tapety, ustawienia personalizacyjne, ustawienia IE, sieci itp. Od tej wersji do naszej dyspozycji jest również sklep z aplikacjami.

Zmian jest więcej, jednak nie sposób wszystkie w tym momencie wymienić.

Metro UI

Czytając komentarze zauważyłem, że wiele osób ma problemy z obsługą nowego interfejsu. Poniżej zamieszczam kilka opcji które odkryłem.

  • Istnieje możliwość wywołania niewielkiego menu start klikając ppm na lewy dolny róg. Mamy możliwość wywołania panelu sterowania, eksploratora, menadżera zadań, konsoli itp.
  • Aby zamknąć aplikację w Metro UI musimy najechać na samą górę ekranu wcisnąć lewy przycisk myszy i przeciągnąć w dół. Możemy również wywołać listę uruchomionych programów i kliknąć ppm w aplikacje którą chcemy wyłączyć.
  • Po całym Metro UI możemy przewijać w poziomie zawartość przy pomocy rolki myszy, przydaje się w ekranie startowym.
  • Istnieje prosta metoda na odinstalowanie aplikacji z poziomu Metro UI. Należy w ekranie startowym zaznaczyć ppm aplikacje do usunięcia, pojawi się nam pasek z opcją "uninstall"

  • Aby szybko uruchomić jakiś program najlepiej uruchomić ekran startowy i zacząć pisać jego nazwę. Natychmiast pojawi się on na zawężonej liście aplikacji. Jest to znacznie szybsze niż przechodzenie w gąszczu folderów w menu start poprzednich okienek.

  • Najeżdżając w prawy górny róg możemy wywołać menu w którym znajdziemy kilka ciekawych opcji w tym opcję search (do wyszukiwania plików, ustawień, aplikacji) możemy się w nim posługiwać skrótami jak "cmd", "calc" itp. Pojawia się również opcja Share czyli dzielenie się różnymi danymi z społecznościami lub poprzez email. Na liście pojawia się również opcja Devices która pozwala nam zarządzać m.in. ustawieniami wielu monitorów, projektorów itp. Jest też opcja Settings w której znajdziemy takie opcje jak ustawienia systemu, panel sterowania, personalizacja, głośność, wyłączanie, restartowanie itp. komputera.

  • Najeżdżając na lewy górny róg i zjeżdżając myszą w dół ukazuje nam się lista obecnie uruchomionych aplikacji Metro oraz pulpit windows. Aby zamknąć dany program wystarczy kliknąć w niego ppm.
  • Zmieniać ustawienia konta oraz blokować ekran możemy klikając w nazwę użytkownika na ekranie startowym.
  • Możemy "wyciągać" programy poprzez najechanie do góry prawej krawędzi ekranu, wciśnięcie lewego przycisku myszy i przeciągnięcie na środek ekranu.
  • Mamy możliwość dzielenia ekranu poprzez przeciąganie aplikacji do jednej z krawędzi ekranu.

Ciekawostki

Zauważyłem, że po wejściu do sklepu w prawym górnym rogu wyświetla się informacja o dostępnych aktualizacjach dla aplikacji Metro. Po kliknięciu wszystkie aplikacje są aktualizowane w tle. Nowy windows posiada bardzo wygodną aplikacje do poczty elektronicznej.

Posiada również aplikację pogodową której tło odpowiada aktualnej pogodzie.

Microsoft Visual Studio 11 posiada interface wzorowany na Metro UI. Również jego instalator został całkowicie przebudowany i maksymalnie uproszczony.

Okienka od tej wersji posiadają również nowy menadżer kopiowania/przenoszenia/usuwania plików.

Kontrowersje

Wiele osób bardzo zaczęło narzekać na nowy interfejs Windows. Moim zdaniem jest to zmiana konieczna i jak najbardziej pozytywna. Z początku również byłem negatywnie nastawiony do nowego interfejsu, jednak po kilku tygodniach korzystania z nowych okienek doceniłem wygodę jaką oferuje to rozwiązanie. Otwieranie aplikacji jest szybsze niż w menu start jeśli korzystamy z wyszukiwania. Osoby nie zainteresowane Metro UI poza ekranem startowym nie muszą z niego korzystać. Po pewnym czasie doceniłem również kafelki za to, że są "żywe". Można szybko zobaczyć powiadomienia o nowej poczcie, informacje o nowych wiadomościach na portalach dzięki RSS, powiadomienia z portali społecznościowych itp. Jeśli się dobrze spersonalizuje ekran startowy, to staje się on bardzo wygodnym narzędziem.

Nie należy z góry skreślać nowego interfejsu, naszym największym wrogiem są nasze przyzwyczajenia. Nie powinniśmy się ich kurczowo trzymać a iść z duchem czasu.

Plusy

  • Dopracowany interfejs Metro UI. Po dłuższym czasie użytkowania doceniłem jego zalety.
  • Wstążka. Jeden z najlepszych elementów jaki moim zdaniem Microsoft wymyślił. Wykonywanie dowolnych operacji z jej użyciem jest znacznie szybsze i bardziej intuicyjne oraz dostosowane do dotyku względem standardowych rozwiązań.
  • Montowanie obrazów dysków. W końcu można instalować programy bez wypalania płytki lub DaemonTools ;D
  • Wydajność. W moim wypadku znaczący wzrost wydajności, głównie spowodowany lepszym zarządzaniem zapisem i odczytem z dysku (moja obserwacja) co przy dosyć wolnym odczycie nie powoduje "zamrażania" się aplikacji, systemu itp.
  • Uruchamianie. Kilkanaście sekund i system gotowy ;)
  • Blokada ekranu - zawiera informacje o godzinie, dacie, nieodebranych wiadomościach i wiele innych danych które ustawimy w panelu sterowania.
  • Praca na baterii. Znacząco wydłużył się czas działania, w moim wypadku nawet 30 minut!
  • Szybkość hibernacji i wychodzenia z niej.
  • Przeglądarka plików PDF oraz innych formatów ebooków.
  • Zintegrowany antywirus którego obecność nie sposób odczuć, nie wpływa negatywnie na wydajność systemu i aplikacji. Przypomina o swoim istnieniu dopiero podczas wykrycia wirusów. Domyślnie nie widoczny w zasobniku systemowy.
  • Pełna zgodność z aplikacjami dla Windows 7.
  • Bez problemu działają prawie wszystkie sterowniki dla Windows 7.
  • Stabilność. Miałem nadzieję zobaczyć nowego, przebudowanego BlueScreena, niestety, nie było mi to dane ;D
  • Nowy przebudowany menadżer kopiowania plików

Minusy

  • Miejscami błędy w aplikacjach Metro (jeden z nich został już poprawiony dzięki aktualizacji która pojawiła się w sklepie aplikacji ;D)
  • Bezużyteczny odtwarzacz filmów, muzyki i zdjęć w Metro UI. Totalny brak funkcji, na szczęście nie trafią one do wersji finalnej systemu. ( Tylko aplikacje oznaczone "App Preview" trafią do wersji finalnej) Najwyraźniej Microsoft pracuje nad tymi aplikacjami, być może będą to godni następcy Zune i Media Center.

Podsumowanie

Windows 8 jest to znacząca rewolucja w rodzinie systemów Windows. Zmienia nie tylko interfejs ale również jądro systemu dodając obsługę ARM. Zmiany są bardzo interesujące, moim zdaniem idące we właściwym kierunku.

Pomimo początkowej sporej awersji i niechęci do Metro UI przekonałem się po kilku tygodniach do tego rozwiązania, a menu start w Windows 7 stało się dla mnie strasznie toporne i nie intuicyjne. W nowym windows należy zapomnieć o starych przyzwyczajeniach, to one są naszym największym wrogiem. Szybkość uruchamiania, responsywność, ogromna funkcjonalność, wstążka, montowanie dysków i cała masa bajerów i zmian pozytywnie wpływają na całokształt nowych okienek.  

windows

Komentarze

0 nowych
revcorey   7 #1 02.03.2012 17:21

"mienia nie tylko interfejs ale również jądro systemu dodając obsługę ARM. Zmiany są bardzo interesujące, moim zdaniem idące we właściwym kierunku."
Gadanie. Proszę o analizę, bo ja po tym tekście nie wiem co jest interesującego. Jądro ARM jest miejscami przepisane i ty na swoim komputerze z x86 tego nie widzisz. Zapewne jądro do arm jest przycięte i to co trzeba przepisane. Taka rada na przyszłość nie pisać o czymś o czym się nie wie.

tomimaki   6 #2 02.03.2012 18:18

Hm... Po kiego te literki pod obrazkami?

  #3 02.03.2012 18:27

Ja osobiście nie zachwyciłem się tym systemem... Wczoraj instalowałem, dziś wezmę się za odinstalowanie... Zapomniałeś dodać o tym, że ten system jest świeżo zainstalowany... W przeciwieństwie (zapewne) do 7 jaką miałeś... Poczekaj tak z pół roku i ciekaw jestem czy 8 nadal będzie szybka... ;) U mnie z 7 nie ma problemów z wydajnością po dniu czy więcej. Wszystko płynnie działa. Jedyna wada 7 (u mnie) jest taka, że po kilku miesiącach użytkowania uruchamia się dosyć długo i czasami napędy USB potrafi wykrywać około minuty. Reszta - zadowalająca.
Jak dla mnie 8 jest totalnie nieintuicyjna. No ale to tylko moja ocena.

Pozdro.

PS Wyszukiwanie w 7 działa u mnie równie szybko (nawet po kilku miesiącach) co na nowej 8... :)

patryk9200   8 #4 02.03.2012 19:17

@tomimaki te literki są dla tego, że robiąc screeny zapisywałem je z nazwami kolejnych liter alfabetu - tak było szybciej ;-)
@xxxxxxxx jak wyżej wspomniałem, zauważyłem poprawione zarządzanie odczytem i zapisem na dysku, a mój dysk niestety ale czasy dostępu i prędkość odczytu/zapisu ma naprawdę kiepskie ;-). Dla mnie różnica jest ogromna. Ale faktycznie na testowym komputerze o znacznie wydajniejszym dysku nie zauważyłem aż takiej różnicy. Dla mnie też na samym początku Windows 8 spowodował totalny szok i pukanie się w czoło jak można takie coś zrobić. Dopiero po miesiącu używania Developer Preview się przyzwyczaiłem i to na korzyść Metro UI. Z nim jest jak z wstążką. Na początku wszyscy narzekali, dopiero po czasie zaczęliśmy doceniać to rozwiązanie. Wydaje się nie intuicyjne, ale jak ma być intuicyjne, jak nie mieliśmy wcześniej z czymś takim do czynienia to i nie mieliśmy jak się nauczyć i zrozumieć zasad panujących w takim interfejsie. Wszystko przyjdzie z czasem.

Łukash   10 #5 02.03.2012 21:03

@patryk9200 w sumie mam podobne odczucia - po kilkunastu godzinach na Win8 bezsens staję się sensem. Faktycznie różnica w działaniu jest odczuwalna. Na Virtualu z 1024 RAM system śmiga jak szalony. Wszystkie wyplusowane kwestie moim zdaniem są również plusami. Ten system może przekonać do siebie po parunastu godzinach użytkowania .Wiec jak testować to trochę dłużej.I dopiero oceniać .Sam miałem ochotę po 2h wywalić to w cholerę ,i pewnie sporo ludzi tak zrobiło ale po co ? Lepiej poznać i dopiero ocenić.

patryk9200   8 #6 02.03.2012 21:29

@Łukash dokładnie, potrzeba czasu aby przekonać się do nowych okienek, zrozumieć je i docenić ich zalety.
@revcorey powiedz mi, jak jądro systemu może być przycięte a jednocześnie oferować tę samą funkcjonalność co na x86 czy x64? brak jest logiki w tym co mówisz. Przecież piszę o tym co wiem. Żadną tajemnicą nie jest wsparcie procesorów ARM w Windows 8, jest to publicznie od dawna dostępna informacja. Inna sprawa jak bym się wypowiadał na temat wydajności i funkcjonalności na ARM, ale tego tematu nie poruszyłem. Proszę przeczytaj jeszcze raz mój wpis, być może źle mnie zrozumiałeś.

Oski9191   5 #7 02.03.2012 22:47

Namówiliście mnie pobrałem win 8 ale nie chciało sie mi instalować jutro go po testuje ;)

patryk9200   8 #8 02.03.2012 23:03

@Oski9191 Tylko się nie przeraź ;D potrzeba czasu, i nie bój się kombinować i eksperymentować, można czasami zaskakujące rozwiązania odkryć. Ja właśnie odkryłem, że jak najedzie się do lewego lub prawego boku ekranu w menu startowym, to się automatycznie przewija ;D

sgj   11 #9 03.03.2012 00:43

"ponieważ korzystając z jego odpowiednika w Windows 7 zawsze musiałem poczekać aż znajdzie aplikację co trwało zazwyczaj kilka sekund"

Zazwyczaj kilka sekund to trwa znalezienie aplikacji, która znajduje się w lokalizacji, która nie jest zindeksowana. Aplikacje z Menu Start(domyslnie indeksowane) i z lokalizacji, które dodało się do indeksu w W7 są wyświetlane niemal natychmiast.

"Po całym Metro UI możemy przewijać w poziomie zawartość przy pomocy rolki myszy, przydaje się w ekranie startowym."
Jak również strzałkami działającymi zawsze oraz touchpadem z obsługą Multi-Touch

patryk9200   8 #10 03.03.2012 10:18

@sgj dokładnie, możemy też przewijać najeżdżając myszą na prawy lub lewy brzeg ekranu, przewija się w tedy automatycznie ;-)

tomimaki   6 #11 03.03.2012 11:44

@patryk9200
Ok, bo myślałem, że to jakiś szyfr. ;p

patryk9200   8 #12 03.03.2012 12:13

@tomimaki niestety nie ;-)

revcorey   7 #13 03.03.2012 15:25

"@revcorey powiedz mi, jak jądro systemu może być przycięte a jednocześnie oferować tę samą funkcjonalność co na x86 czy x64?"
Tzn. co to według znaczy ciebie funkcjonalność kernela?? Widziałem linuksa z kernelem przyciętego do dyskietki 1,44 mb, normalne jądro x86 to jakieś 50 mb jak pamiętam. Z kolei port linuksowy kernela na ARM jest trochę gorszy niż dla x86(ogólnie kernel linuksowy do urządzeń wbudowanych jest przycinany głównie o sterowniki, dodatkowo nawet w x86 niektóre opcje w kernelu są domyślnie wyłączone jak pamiętam głównie jeśli idzie o oszczędzanie energii, kernel jest modułowy po części). Kernel oferuje sobie jakieś swoje api. Ty nie masz jako użytkownik pojęcia co tam siedzi. Równie dobrze w win8 mógłby by być kernel WP7 tylko pozostaje kwestia api całego systemu. Pozostaje też kwestia portu samego kompilatora.

Twój wpis o kernelu był taki "Nastąpiły zmiany w kernelu i tyle" a wnioski wyciągnąłeś na podstawie zajętości ram. Równie dobre ms mógł zoptymalizować/wyłączyć pewne aplikacje działające w tle. Nie chodzi mi o to żeby być złośliwym tylko o to że jak już używamy słowa kernel i coś tam warto chociaż podać link do technetu.

patryk9200   8 #14 03.03.2012 15:37

@revcorey czy Ty w ogóle wiesz co piszesz :O. Wiesz o tym, że najnowszy Windows Phone 8 ma mieć jądro Windows 8?
Obecnie w Windows Phone 7 jest jądro Windows Embedded o troszkę innej architekturze i znacząco mniejszej funkcjonalności. Nie porównuj też Windows do Linux. Tu poza podstawowymi sterownikami w jądrze innych nie ma, są dopiero doinstalowywane z bazy sterowników Windows. Nie są z jego jądrem zintegrowane. W ógle po co ten temat poruszasz? jest Windows 8 na ARM? jest, a więc w czym problem? o niczym więcej nie pisałem.
Zajętość RAM, responsywność, to jak na każdym kroku podkreśliłem są moimi subiektywnymi odczuciami i dotyczą wersji x64.
Nie mam zamiaru obecnie się rozpisywać na temat zmian w kernelu, napisałem tylko, że zostało dodane wsparcie dla ARM.
W ogóle, wiesz jak dużo różnic jest między jądrem desktopowego windowsa a Windows Embedded?
Jeśli sądzisz, że było by możliwe wsadzenie tam jądra WP7 to się bardzo mocno mylisz. Chyba, że przepisali by większość kodu, co się raczej mija z celem.

sgj   11 #15 04.03.2012 00:11

Z tym ARMem bym się tak nie rozpędzał. Udostępniona wersja tej architektury nie wspiera. W sumie wiadomo tylko tyle ze docelowo będzie osobna wersja W8 dla ARM.

  #16 04.03.2012 01:18

brawo patryk9200!

Ci doktorzy i docenci z DP pwinni się uczyć od Ciebie jak się robie tzw "pierwsze spojrzenie".
Tym tapnięciem w ekran zbliżają się do poziomu redaktorów z SuperExpressu.
Ciekawe jak wyglądałaby ich ocena win 95 po przejsciu z 3.11. Zawsze trudno przyzwyczaić się do "nowego"

  #17 04.03.2012 22:02

Nie wiem skąd te niby wolne czasy wyszukiwania, odpowiadania, przełączania w Win7 u Ciebie zagościły. Albo masz zamulonego lapa, albo piszesz głupoty.

Jak tak patrzę na ten ekran startowy z kaflami to dochodzę do wniosku, że odpowiednio powiększone skróty na pulpicie dałyby podobny efekt.

Prawdę mówiąc żadna to rewolucja w 8 wersji. Mniej łyka zasobów, obsługa ARM i natywna obsługa obrazów to jedyne co można pochwalić. Ale to za mało żeby wypuścić nowego Windowsa to wymyślili Metro. Ot całą polityka MS.

Niech jeszcze IE10 wypuszczą tylko dla Win8... tłumacząc się, że bez Metro nici. Jasne.... a ludzie łykają wszystko jak pelikany.

  #18 05.03.2012 01:08

1) Metroui=kolo wynalezione od nowa ;)
2)Czy jesli zrobie swoj wlasny system z pulpitem wygladajacym jak "metroui" to czeka mnie sprawa sadowa?
3)Jesli tak to znaczy ze m$ wprowadza kolejny absurd poniewaz mozliwosci na stworzenie takiej "padaki" w gnu/linuxie istnieja od lat.

Pozdrawiam wszystkich rozsadnie myslacych ;)

  #19 05.03.2012 08:33

Z rzeczy niedopowiedzianych:
Do zamykania wszystkich aplikacji (nawet dla Metro) wciąż może posłużyć ALT + F4. Szybciej się już chyba nie da. W ogóle klawiszologia (ze względu na dość kiepsko przemyślaną obsługe myszy) jest chyba jeszcze bardziej pomocna niż w Win7 i poprzednich.
Aplikacje "natywne" dla interfejsu Metro może są i ładne ale mają dwa ograniczenia (a przynajmniej nie znalazłem sposobu ich rozwiązania): (a) nie ma możliwości uruchomienia ich w oknie mniejszym niż cały ekran; (b) są niemal niekonfigurowalne - spójrzcie na screena z pogodą powyżej: niezależnie od ustawień systemowych zawsze temperatura jest w stopniach Fahrenheita, czy czyś równie egzotycznym; oczywiście nie ma gdzie tego przestawić.
Ukłony,

patryk9200   8 #20 05.03.2012 11:03

"flatplanet77pl dziękuję Ci bardzo :-) Cieszę się, że mogłem pomóc.
@bodzioo zmiany są daleko idące, znacznie dalej idą niż przykładowo w Ubuntu z wersji na wersję. Bardzo dużo elementów systemu jest przebudowane, nie spróbujesz - nie zrozumiesz ;-)

  #21 05.03.2012 14:50

@ghurka można zmienić na Celsjusza w ustawieniach aplikacji. Win + C > settings i zmieniasz

patryk9200   8 #22 05.03.2012 15:33

@sgj wersja na ARM jest dostępna tylko dla dostawców OEM.

sgj   11 #23 05.03.2012 19:16

Tak i z tego powodu tak na prawde nic praktycznie o tej wersji nie wiadomo. Dla tego można wspomnieć ze taka wersja jest i nic poza tym. Wersja x86/64 nie zawiera żadnych zmian pod tą platformę.

patryk9200   8 #24 05.03.2012 20:25

@sgj nie wiadomo za dużo, ale nie jest prawdą, że wsparcie dla ARM nie wpływa na x86/x64
bo wpływa, musieli zmienić miejscami architekturę jądra, coś dodać, usunąć, zmienić, a efekt końcowy dotyczy wszystkich procesorów, z tym, że najwięcej ARM.

ak6   5 #25 05.03.2012 23:54

Patryk9200, nareszcie czytam jakąś obiektywną opinię na temat 8. Wszelkie inne, na które trafiałem nie były pozbawione goryczy rozczarowania z rzeczy, z którymi piszący nie potrafili sobie poradzić. Wskazałeś kilka funkcji, których osobiście nie znalazłem, a które mają spory wpływ na ułatwienie nawigacji. Myślę, że jest to system, do którego można się przekonać, i myślę, że większość będzie się śmiać z czasem z trudów poznawania nowego. Pamiętajmy, że jest to cały czas wczesna beta!
Dzięki za artykuł. :)

sgj   11 #26 06.03.2012 01:03

@patryk9200

Dodanie nowej platformy w zaden sposób nie wymusza modyfikacji innych. Nie ma w ogóle potrzeby modyfikacji jądra pod inne platformy. Jądro pod x86, x64, arm i jeszcze co innego może wyglądac zupełnie inaczej. Ono ma tylko zepewnić jednolite api do komunikacji z resztą systemu a o to już nie trudno.

  #27 09.03.2012 15:28

"pójść z duchem czasu"? Czy wedle widzi mi się MS. Szczerze mówiąc to już od Metro wygodniejsze jest nowe Gnome. No i to "przyzwyczajenie po dłuższym czasie korzystania" autora... to znaczy ile skoro Win8 CP jest dopiero od niedawna dostępny. Żeby to był choć kwartał. Odnoszę wrażenie, że autor zamiast bardziej profesjonalnie podejść do tematu to raczej ciut za bardzo się zachłysnął nowymi pomysłami MS.

  #28 22.03.2012 11:34

Ten bezużyteczny odtwarzacz muzyki w Metro UI jest oznaczony "App Preview", co dziwne, nie można z jego poziomu regulować głośności odtwarzania. Mam nadzieję, że pracownicy Microsoft w porę to dostrzegą, i w wersji finalnej znajdzie się jakiś suwak lub przynajmniej przyciski +/-.