Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

WebGL i testy zgodności.

Nie jeden raz pisałem o WebGL. Więc zamiast o tym czym jest WebGL dziś będzie jak sprawdzić jak bardzo nasza przeglądarka sobie radzi z tym przyszłym standardem grafiki 3D dla sieci.

Mała powtórka?

Dla potrzebujących szybkiej powtórki lub przypomnienia, moje wpisy o tym czym jest WebGL i co dzięki niemu zyskamy.

Testy bez testów

Słynne html5test.com, nie testowało samego WebGL, a tylko czy strona internetowa, ma dostęp do tego API. Więc o ile sprawdzimy w ten sposów czy WebGL jest włączony. O tyle nie dowiemy się na ile obsługa WebGL jest pełna, bezbłędna i bierząca (wszak WebGL dopiero jest tworzony). Zatem gdzie szukać czego bardziej dokładnego?

Diabeł tkwi w szczegółach

Pod tą stroną Khronos możemy uruchomić już zatwierdzone testy. Strona jest podzielona na trzy ramki, lewa górna z ogólnym winikiem, który się wyświetli po wykonaniu wszystkich testów. Prawa ramka z wynikami aktualnie uruchomionego testu, oraz dolna z pokaźną listą testów, które można też uruchomić pojedynczo.

Na Win7 stery AMD z grudnia a karta to Radeon 5730 (OpenGL 4.1) wyniki przedstawiają się następująco:

Wyniki

Firefox 4.09pre (build z 6 stycznia) --- 4798 of 5223 passed, 3 timed out ---91%
Opera 11.01 (build 1160) --- brak WebGL
Chromium 10.0.634.0 (build 70860) --- (5165 of 5288 passed) --- 97%

Innych przeglądarek nie testowałem. Jeśli Wy chcecie się podzielić testami nie zapomnijcie podać systemu operacyjnego oraz nazwy karty graficznej. Zalecam również instalację najnowszych sterowników karty graficznej prosto ze strony producenta!

Podane wyniki nie są oficjalne!
Podane testy nie są ostatecznymi, ich liczba jaki i zakres mogą się zmienić w przyszłości.
 

Komentarze

0 nowych
4lpha   10 #1 09.01.2011 21:42

"Na Win7 stery AMD z gródnia"
Popraw. Pisze się "grudnia".
"Podane wyniki nie są oficjalnymi!"
Lepiej by brzmiało "nie są oficjalne".

Generalnie niezły artykuł.

przemo_li   11 #2 10.01.2011 10:04

@sunbeam96

Tekst pisałem z bety FF, słownika brak.

PS Jeżeli ktoś wie jak stoi sprawa Opery i WebGL, to niech napisze.

Druedain   14 #3 10.01.2011 10:21

"Pod tą stroną Khronos" ale jaką konkretnie? Nie podałeś linka nigdzie, a zgadywanie, że trzeba nacisnąć logo nie daje rozwiązania, bo to tylko obrazek... Jak będzie link to potestuję (sam nie znalazłem niczego w necie, ani na ich stronie).

przemo_li   11 #4 10.01.2011 11:34

@Druedain

Dzięki. Już naprawione.

A w Google trzeba wpisać "webgl conformance test".

wszerad   6 #5 10.01.2011 12:51

Win7 Radek 4850
FF bulid wczorajszy: 5168 of 5255 passed, 2 timed out
Jest lepiej:D
IE9 (9.0.7930.16406) brak wsparcia!
@przemo_li
Tu masz najnowsze wydania w wersjach językowych:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-central-l10n/

przemo_li   11 #6 10.01.2011 14:51

@wszerad

thx, generalnie korzystam z nightly builds kiedy mogę, ale zwykle wyszukajka od razu kierowała mnie na angielską stronę.

IE9 nie ma i nie będzie miał WebGLa. MS musiał by uznać wyższość OpenGLa, choćby w sieci. A to nie przejdzie.

Nadzieją jest tylko wojna na lepszą obsługę HTML5. MS zaprezentował dema pseudo 3D. Jeśli Mozilla lub Google lub Apple zaprezentują jakieś bogate tech demo WebGL, działające wszędzie ale nie w IE9, MS może zmienić decyzję.

Jaahquubel_   13 #7 10.01.2011 17:03

@przemo_li
"Pod tą stroną Khronos"
Niespecjalnie elegancko to sformułowałeś.
Może lepiej "Na stronie khronos.org", "Pod tym linkiem" albo "Na tej stronie"?

Na Operze rzuca komunikat:
"This browser does not appear to support WebGL".

Kintoki   6 #8 10.01.2011 17:19

Co do opery to jest pewne że będzie obsługiwała WebGL... Kiedy? Jedyne co znalazłem to "jak będzie gotowe" :P

przemo_li   11 #9 10.01.2011 19:07

Piszcie, o których wersjach przeglądarek piszecie!

FF ma włączoną obsługę WebGL dopiero od 8 bety!

Safari powinna również obsługiwać WebGL, jak nie standardowo to przez zmianę ustawień. (gdyż jest oparta na silniku WebKit, tym samym, który tak dobrze przechodzi testy dla Chromium).
O Safari for Windows można zapomnieć, ale na Maku coś powinno się już dziać.

Druedain   14 #10 10.01.2011 23:31

Na Ubuntu 10.10 x86 karta to GF 9300M GS. Testy na FF 4.0b9pre (2011-01-05): Results: (4539 of 5286 passed, 2 timed out) -> 85%

przemo_li   11 #11 11.01.2011 07:58

@Druedain

WebGL był aktywny domyślnie? Czy sam aktywowałeś?

Druedain   14 #12 11.01.2011 13:11

Domyślnie był włączony. Nic nie musiałem robić.

dragonn   11 #13 11.01.2011 21:49

Dziwne, na Firefox 4.0b9pre (Minfield) wywal mi "This browser does not appear to support WebGL", a to wszystko na Arch z Geforce 330M. Dziwne.

dragonn   11 #14 11.01.2011 21:53

Problem rozwiązany, wchodzimy do about:config wpisujemy webgl i zmieniamy wartość wpisu webgl.enabled_for_all_sites na true.

przemo_li   11 #15 12.01.2011 08:34

Yeap, pod Linuksem też ma komunikat o braku wsparcia. Jednak WebGL jest włączony w about:config :/

Przejdę się do bugzilli FF.