Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

4 odpowiedzi na odwieczne pytania ze świata IT

Co jest lepsze: Windows czy Linux? Windows.
Który system mobilny jest lepszy: iOS czy Android? iOS.
Oprogramowanie: Darmowe czy płatne? Płatne.
Która przeglądarka jest najszybsza? Ta, która aktualnie, działa najszybciej na twoim komputerze.

Czy musze uzasadniać te odpowiedzi? Nie, odpowie każdy zdrowrozsądkowo myslący człowiek. Tak, odpowie geek i wda się w wielokomentarzową dyskusję udowadniającą, że jednak nie, a jesli tak, to i tak nie, "bo się nie znam".
Logiczne jest, że ktoś kto chce korzystać z drukarki na komputerze wybierze Windows, a nie Linuxa. Podłącza kable i działa. Nie trzeba szukać sterowników, uzywać konsoli. No, ale jeśli ktoś przebrnął przez instalację Linuxa, to pewnie da radę zainstalować drukarkę, Neostradę, Netię i pewnie jeszcze odpali film z polskimi napisami.

iOS jest dopracowanym, działającym systemem, działającym na konkretnym sprzęcie, dostosowanym do jego mozliwości. Android działa raz tak raz tak, w zależności od wersji, sprzętu w telefonie i umiejetności użytkownika. Owszem są setki aplikacji rozszeżających możliwości smartfona, ale 80% właścicieli takiego telefonu nie potrzebuje kompasu w telefonie, lecz możliwości zadzwonienia do żony, albo kochanki (męża/kochanka). I tu problem, pukam ten ekran tu, pukam tam, czekam, az sie załaduje, pukam i dopiero dzwonię. O sms-ach nie wspomnę. Oczywiście są telefony z Androidem, które chodza gładko, nawet szybciej niż sprzęt od Apple, ale to niestety wyjatek potwierdzający regułę.
(disclaimer: taa, ja wiem, że w Nokii dzwonienie to czysta przyjemność, ale Nokia nie jest odpowiedzią na pytanie: IOS czy Android?)

Instalnąłem sobie ostatnio program pocztowy Thunderbird 6.0.2 - wolne oprogramowanie od Mozilli. Co tam bedę korzystał Outlooka, który pochodzi od twórców zła wszelkiego - Microsoftu. Pierwsze wrażenie - dobre - ładny wygląd, wygodne otwieranie wątków w kartach, tylko, że jakoś tak dzieje się to powoli. Skąd ja to znam? Hmm? Mozilla? To ci od Firefoxa - wspanialej przegladarki, ale bardzo powolnej. Ale brnę w to nadal. Instaluje dodatki: grupowanie maili w wątki (podobnie jak w poczcie gmail) - świetna sprawa! Uruchamiam, programik zaczyna konwersję widoku i... Błąd! Mam za dużo wiadomości, jeśli usunę jakiś plik z jakiejś bazy danych, to wtedy mi się zindeksuje. Hmm.. - z tego co mi wiadomo, nie mam na to czasu! Ale nie poddaję się. Ustawienia, jak peceta kocham , potrzebuję tylko jednej rzeczy: sygnatura z logiem firmy. Ładuję szablon html, ktory działał w Outlooku... logo się nie wyświetla. Szukam w Googlu, ktoś miał ten sam problem, ktoś podal gotowy kod html. Ale nie dział, może we wcześniejszej wersji grało - u mnie nie. Czara goryczy przelewa się, gdy program przestawia moją tożsamość na jakąś inną i nie mogę wysłać maila. Przecież byla tylko jedna tożsamość, więc jak się mogła przestawić. Ok, dziękuję, rezygnuję wracam do starego, platnego Outlooka. I tu niespodzianka - nie da się zwrotnie zaimportować wiadomości z Thunderbirda. Gdy przechodziłem na wolne oprogramowanie nie było problemu z importem. Ale gdy chcę się z tego wycofać, to prosze pana, przykro mi, ale nie. Albo pan zostaje, albo traci wiadomości. Wolność?

Czas pogodzić się z faktami: wolność dają pieniądze, za które tę wolność mozna sobie kupić. Wolne oprogramowanie jest wspaniałe, tanie, ale nie zawsze się sprawdzi. Android ma więcej możliwości modyfikacji wyglądu niż iOS, ale działa sprawniej.

Mam nadzieję, że moje odpowiedzi są satysfakcjonujące i juz nie ma potrzeby zapełniać for dyskusyyjnych, blogów i innych wikipedii niekończącymi się dyskusjami o wyższości świąt Wielkiego Okna nad Bożym Jabłkiem.
Jeśli sa jeszcze jakieś pytania ze świata IT, które was dręczą chetnie odpowiem. 

Komentarze

0 nowych
Jaahquubel_   12 #1 17.09.2011 23:17

"Ok, dziękuję, rezygnuję wracam do starego, platnego Outlooka. I tu niespodzianka - nie da się zwrotnie zaimportować wiadomości z Thunderbirda. Gdy przechodziłem na wolne oprogramowanie nie było problemu z importem. Ale gdy chcę się z tego wycofać, to prosze pana, przykro mi, ale nie. Albo pan zostaje, albo traci wiadomości."
To Mozilla powinna zadbać o możliwość importu poczty do Outlooka, czy jednak Microsoft?

"Czy musze uzasadniać te odpowiedzi? Nie, odpowie każdy zdrowrozsądkowo myslący człowiek"
Kto myśli zdroworozsądkowo, nie poprzestanie na przeczytaniu Twojej opinii. Będzie chciał argumentów.

roobal   14 #2 18.09.2011 01:11

@qdominik

"Logiczne jest, że ktoś kto chce korzystać z drukarki na komputerze wybierze Windows, a nie Linuxa. Podłącza kable i działa."

Kolego, nie generalizuj proszę. Tak się składa, że akurat drukarka, a dokładniej urządzenie wielofunkcyjne (HP Photosmart B109n-z), które redakcja DP przyznała mi jako nagrodę za wpisy na blogu działa pod Linuksem (jakąkolwiek dystrybucją) zaraz po podłączeniu kabelka USB bez instalacji jakichkolwiek sterowników, pod Vistą czy nawet Windows Server 2008 bez instalacji sterowników drukarka nawet nie ruszy, więc nie pisz czegoś, czego sam nie sprawdziłeś. Żeby zainstalować drukarkę pod Linuksem nie trzeba wcale grzebać w konsoli. Nie siej FUDu proszę.

Pozdrawiam!

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #3 18.09.2011 02:13

O stary włożyłeś kij do mrowiska. Niech no fanboje poszczególnych programów to przeczytają. Dostanie ci się po nosie.
Przeczuwam, że wpis ten wyssałeś sonie z palca, choćby przykład podany post powyżej.

cybe   2 #4 18.09.2011 10:53

Pierwsze co sobie pomyslalem po przeczytaniu tego wpisu to, ze autor albo ma 14 lat i jest trollem i specjalnie stara sie nas sprowokowac albo nie ma wiele wspolnego z IT. Ja raczej stawiam na opcje pierwsza...

P.S Przepraszam, za brak polskich znakow ale pisze na szwedzkim kodowaniu ;)

  #5 18.09.2011 21:55

"Logiczne jest, że ktoś kto chce korzystać z drukarki na komputerze wybierze Windows, a nie Linuxa. Podłącza kable i działa. Nie trzeba szukać sterowników, uzywać konsoli. No, ale jeśli ktoś przebrnął przez instalację Linuxa, to pewnie da radę zainstalować drukarkę, Neostradę, Netię i pewnie jeszcze odpali film z polskimi napisami."

1. Drukarka u mnie bez instalowania sterowników działa... Wszędzie.
2. Neostrada, Netia i co jeszcze? Może sterownik do pendrive'a mam instalować?
3. Y, no filmy z polskimi napisami też chodzą. Jak pamiętam to Windows 7 przy włączonym Aero miał z napisami problem... A raczej oprogramowanie multimedialne, fakt faktem, że wina była po stronie Aero.

Quest-88   15 #6 19.09.2011 12:01

U mnie HP Deskjet 6540 z Linuksem działa bez problemowo i bez instalacji sterowników. Za to inny model HP i Konica wymagają instalacji sterowników pod Windows.

Coś czuję, że ten wpis zawiera zadania dla pogromców mitów. ;-)

bolivar   8 #7 19.09.2011 12:14

1. Drukarki. Jako użytkownik Windows napiszę tak:
- ksero w firmie )Konica-Minolta - taki duży sieciowy kombajn)- sterowniki dobrane dopiero po tygodniu prób i walki... ale to przecież wina producenta drukarki, a nie systemu.
- drukarka HP - brak sterowników pod W7... udało się trafić na jakąś wersję która działa... 2 tygodnie googlania
- drukarka samsung... po 3 dniach znalazłem jakieś sterowniki. Producent stwierdził, że na Viste nie przygotuje sterowników bo to za stary model...
2. Modemy 3G... oczywiście zabawa ze sterownikami na systemy 64 bitowe
3. Outlook 2010 - fajnie wysyła wiadomości podzielone na kilka części (np. ograniczenie wielkości na skrzynce)... Outlook 2003 ładnie je łączył... Thunderbird też to robi.
Nie znalazłem do Outlooka sensownego połączenia z kalendarzem na google... w Thunderbirdzie mam to i ładnie działa
4. iOS - fajny, przyjemny... ale jakoś nie mogę się do niego przekonać. Miałem przez 2 miesiące iPad2 i po kilku dniach go nienawidziłem. Kilka dni temu dostałem do zabawy tablet ACERA z Androidem 3... nie lubię firmy ACER (mam uraz po notebookach), nie przepadam za tabletami (po iPadzie2 który jest najlepszy)... byłem zachwycony :-) Chyba sobie na gwiazdkę kupie :)

Jak widzisz nie używam linuxa (no może Androida), a od ładnych nastu lat pracuję z Windowsem. Jeżeli chcesz pisać, że tam coś łatwo działa to przeglądnij sobie fora...

Tak, dałem wciągnąć się w tą prowokację - mam po prostu dobry humor :-)

DannyPL   5 #8 19.09.2011 12:17

"Mam nadzieję, że moje odpowiedzi są satysfakcjonujące i juz nie ma potrzeby zapełniać for dyskusyyjnych, blogów i innych wikipedii niekończącymi się dyskusjami o wyższości świąt Wielkiego Okna nad Bożym Jabłkiem."

Była już masa takich co też uważali, że ich opinia przesądza wszystko. Prowokacja czy ignorancja?

corrtez   11 #9 19.09.2011 12:41

To i ja dodam moje trzy grosze.

Stronniczy tekst kogos kto mysli ze wie wszystko o IT. I tu sie mylisz kolego, nie wiesz wszystkiego i nigdy nie bedziesz wiedzial.

Chyba jedynym powodem powstania tego tekstu jest chec wywolania wojny w komentach i pewnie ci sie to uda.

n33trox   6 #10 19.09.2011 13:11

Z tymi drukarkami na Linuksie, to różnie bywa. Niektóre się instalują same, a niektóre mają ogromne problemy. Ja, żeby zainstalować swojego Canona MP490 na Ubuntu, musiałem się porządnie nagimnastykować. Sterowniki, co prawda, producent udostępnił, ale nie instalują się one tak gładko, jak opisane w instrukcji. O ile drukarkę w miarę szybko udało się odpalić, żeby skaner zaczął pracować, przekopałem z pół internetu, podłączałem się do jakiegoś dziwnego repo, którego nazwy już nie pamiętam, ale która wydała mi się śmieszna, kompilowałem jakieś cuda wianki, aż po pół dnia udało się jakimś cudem. A przecież sprzęt w miarę nowoczesny, ale nie na tyle, żeby w jądrze nie mogły się znaleźć do niego drivery. Tak było na wersji 32bit, teraz mam 4 GB RAM i potrzebuję wersji 64bit - na niej dostępne sterowniki nie chciały się w ogóle instalować, bo sterowniki są tylko 32bit. Czytałem o jakimś wymuszaniu architektury, kombinowałem na różne możliwe sposoby, które w sieci zostały opisane jako działające i skuteczne - w moim wypadku nic nie działało. Nawet udało mi się te sterowniki zainstalować, ale nie było mowy o poprawnym wykryciu sprzętu, czy wydrukowaniu czegokolwiek.

Tutaj niestety Windows wygrał. Na Windowsie też muszę zainstalować drivery, ale instaluję je tak, jak pstryknąć palcem, bez względu na to, czy to wersja 32bit czy 64bit.

Darmowe czy płatne? Tutaj nie można generalizować, bo jest sporo wyjątków. Większość oprogramowania na moim kompie jest darmowa i nie potrzebuję niczego więcej do szczęścia. 7-zip, AIMP, BESTplayer, AQQ, Comodo Internet Security, Ashampoo Burning Studio 2010 (wersja z DP, darmowa) i wiele innych. Z płatnego oprogramowania mam tylko Windowsa, cFosSpeed... i w sumie tyle, reszta to gry.

Który system mobilny lepszy? Nie wiem, mam Samsunga Avilę, więc nie mam tego typu problemów XD I wcale mnie nie ciągnie, żeby je mieć.

Jeśli chodzi o przeglądarki, to używam Firefoxa, ale nie dlatego, że chcę, tylko dlatego, że muszę. IE9 nie ma adblocka, Google Chrome do niedawna był ok, teraz coś dziwnie zaczął działać, czasami tak mi się muli, że wręcz w ogóle przestaje odpowiadać na polecenia, Opera jest jakaś nijaka, nie mogę się do niej przyzwyczaić, za dużo w niej wszystkiego, wolę minimalizm, Firefox jest jaki jest, cóż zrobić, ale to jedyna przeglądarka nadająca się do użytku.

reemer   3 #11 19.09.2011 13:15

Chyba najrozsądniej byłoby nie komentować tego gniota, coby nie dać autorowi satysfakcji, jaki to z niego wielki kozak, bo tyle osób mu odpisało w komentarzach. Trzeba było jeszcze poruszyć temat fałszywych obozów koncentracyjnych, wyższości PiSu nad PO, nieistnienia Św. Mikołaja i Justina Biebera i miałbyś jeszcze więcej komentarzy. A obrazek pasuje do artykułu jak szalik Wisły na trybunach Legii - czysta prowokacja.
Ja od siebie dodam jeszcze tylko jedno - idź i siej nienawiść i wojny na innych forach - nie ograniczaj się tylko do DP.

C-dur   4 #12 19.09.2011 14:15

No i po co to coś komentujecie? Ile razy można? Jeszcze Wam się nie znudziły takie "dyskusje"?

  #13 19.09.2011 14:55

Może dlatego, że DP należy do serwisów opiniogennych, a ten wpis wylądował na głównej. Pro uśmiechnie się tylko pod nosem na jedną stronę, ale szary użytkownik gotów wziąć tekst na poważnie.

MasteROOT   4 #14 19.09.2011 15:01

@C-dur
Czasami człowiek robi to po prostu dla rozrywki bądź dla sportu. Sam miałem okazję ostatnimi czasy po jednym z wpisów podsumować jedną z osób komentujących która jasno przyznała że robiła co robiła dla draki.

Co do wpisu to oczywiście nie ulega wątpliwości że jest to prowokacja bo wątpię żeby ktokolwiek chociaż od czasu do czasu czytający blogi na DP nie miał tak fundamentalnej wiedzy na temat systemów i programów. Przypominam tutaj chociażby o prześmiewczej serii wpisów o instalacji drukarek oraz (o ile dobrze pamiętam) Opery w Linuksie. Warto również wspomnieć o fakcie że teraz większość dystrybucji Linuksa oferuje również graficzny instalator systemu, ale oczywiście autor nie zadał sobie trudu sprawdzenia co się zmieniło w ostatnim dziesięcioleciu w systemach z rodziny Linux.

"Co jest lepsze: Windows czy Linux? Windows." - błąd. Lepsze jest to co w danej sytuacji lepiej się sprawdzi. Tylko ignorant i (przepraszam za stwierdzenie) idiota będzie szedł w zaparte że jeden system jest lekarstwem na wszystko.
"Który system mobilny jest lepszy: iOS czy Android? iOS." - błąd. W tym wypadku wszystko zależy od gustu. Nie mówię że iOS jest zły ale ja przykładowo wolę Androida, a mam znajomego który jest dokładną odwrotnością - nie mówi że Android jest zły ale woli iOS.
"Oprogramowanie: Darmowe czy płatne? Płatne." - błąd. Jeżeli nie musisz to po co przepłacać? Nie powiem że LO/OO jest lepsze od MSO, jednak czasami zwykłemu użytkownikowi to wystarczy.
"Która przeglądarka jest najszybsza? Ta, która aktualnie, działa najszybciej na twoim komputerze." - jeżeli jedynym wyznacznikiem jakości przeglądarki jest prędkość jej działania no to gratuluję płytkiej oceny. Zresztą przyzwyczajenie potrafi przyćmić pewne wady, a wmawianie użytkownikowi że to z czego korzysta jest złe a moje jest cudowne to niczym wspomniana wyżej walka na temat wyższości PiS nad PO (bądź PO nad PiS jak ktoś woli).

C-dur   4 #15 19.09.2011 15:11

@xm

W sumie racja, ale z tego punktu widzenia lepiej by było, gdyby każdy z komentujących ograniczył się do komentarza typu "flame, nie traktujcie tego poważnie" itp. Bo komentowanie na poważnie, ma dokładnie odwrotny skutek, zwiększa znaczenie tego wpisu.

@MasteROOT

Z rozrywki to ja proponuję np. film, imprezę, knajpę. A ze sportu bieganie, siatkówkę...

MasteROOT   4 #16 19.09.2011 15:25

@C-dur
Spoko, ja tylko podałem przykład. Osobiście rzadko komentuję i tym bardziej staram się tego nie robić gdy wybucha "flame war", ale człowiekowi aż się czasem niedobrze robi jak czyta takie bzdurne wpisy.

Druedain   13 #17 19.09.2011 15:30

Zgadzam się, że już nie musisz wchodzić na żadne fora i pisać blogów. Tak, nie rób tego nigdy więcej! Mniej zepsutego powietrza, to lepsze samopoczucie reszty społeczeństwa. Hail!

PS Cokolwiek palisz przyślij mi trochę! ^^

Druedain   13 #18 19.09.2011 15:31

PPS Pozostaje Ci drogi autorze zapodać adres jakiejś strony z cyckami. @meszuge już się tym poratował, więc może i Tobie się uda :D

webnull   9 #19 19.09.2011 15:52

Wydaje mi się, że autor po prostu jest troszkę cofnięty w rozwoju skoro pisze takie kompletne bzdury wyssane z palca. Miałem nadzieję na poważniejszy tekst.

Druedain   13 #20 19.09.2011 16:12

@webnull Sugerowanie takich rzeczy nie przystoi człowiekowi oświeconemu. Sugerowanie, że ludzie cofnięci w rozwoju są cymbałami pokroju autora tego tekstu jest niedopuszczalne. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi.

Semtex   17 #21 19.09.2011 16:16

Panowie, podniecacie się a Autor nawet nie raczył się odnieść do waszych słów, ewidentna i w dodatku marna prowokacja...

  #22 19.09.2011 16:22

Ludzie, spokojnie. Nie ma co sugerować, że autor tekstu jest głupi czy nie ma pojęcia o czym pisze. Jestem przekonany, że zaraz się okaże, iż są to badania socjologiczne, albo że pisał w imieniu kolegi który nie ma tu konta.

  #23 19.09.2011 16:42

A jakim cudem to trafiło na główną?

Wolfgar   7 #24 19.09.2011 16:55

@AfiQ - Ten pseudo unik zastosował już meszuge. Z jakim skutkiem? Tego nie muszę komentować.

dragonn   10 #25 19.09.2011 17:35

Co do androida i ios, jeżeli ktoś potrzebuje telefonu do dzwonienia i pisania sms to niech nie kupuje smartphone. Jak ja widzę jak niektórzy mają jakieś iPhone czy inne sprzęty a nawet nie wykorzystują ich 10% możliwości, a mają je bo są modne to mnie po prostu krew zalewa :/, a później jeszcze marudzą.

webnull   9 #26 19.09.2011 17:57

"Gdy przechodziłem na wolne oprogramowanie nie było problemu z importem. Ale gdy chcę się z tego wycofać, to prosze pana, przykro mi, ale nie. Albo pan zostaje, albo traci wiadomości. Wolność?"

To jest fail Outlooka, bo to jego zadaniem jest zaimportować dane z innego oprogramowania.
Mylisz pojęcia - chciałbyś aby Thunderbird dodał Ci kontakty do Outlooka, czy nie wymagasz za wiele?

  #27 19.09.2011 18:14

Moje odczucia co do tekstu: autor zebrał wypowiedzi trolli i fanbojów i zrobił z nich wpis. Kolejna próba przekonania ludzi do tego, że wojenki między zwolennikami i przeciwnikami konkretnego oprogramowania niczemu nie służą spełzła na niczym. Każdy powinien używać takiego softu jaki mu pasuje i wszelkie nawracanie nic nie da. Uświadamianie i walka ze stereotypami są słuszne ale nawracanie nikomu nie służy.

  #28 19.09.2011 18:34

Twój artykuł wygląda tak.Jaki samochód jest najlepszy? Golf
A dlaczego tak?Nikt nie potrzebuje uzasadnienia.
Korzystam z darmowego Thunderbirda od lat i nie mam z nim żadnych problemów-od kilku wydań sam konfiguruje moją pocztą Google aps w przeciwieństwie do Outlooka. Co do Windowsa rzeczywiście dla większości użytkowników jest łatwiejszy w obsłudze co nie znaczy ,że inne systemy są złe.Oprogramowanie płatne nie zawsze jest najlepsze.
Na koniec dodam ,że Dp podupadają.Mogę czytać artykuły na róże tematy ale poparte argumentami i merytoryczną wiedzą inaczej ten portal przypomina fakt czy pudelka.Jutro ktoś może napisać odwrotny artykuł nic nie wnoszący do dyskusji.

  #29 19.09.2011 21:00

Jedyne co jest rażące tutaj, to żałosne i obraźliwe "komentarze" na czele z niejakimi webnullem i dredainem - czujecie jacyś dowartościowani albo lepsi jak kogoś obrazicie? Odniecie się merytorycznie i pokażcie, jacy to jesteście mądrzy i inteligentni a skończcie wreszcie obrażać i poniżać autora, bo jesteście żałośni i aż mdli na sam widok waszych tępych wypowiedzi, ktorych niska jakośc zaniża poziom dp :(

  #30 19.09.2011 21:23

Drukarki w linuxie?
Apple stworzyło taką fajna aplikacje jak CUPS ,która jest w 99% linuxach do obsługi drukarek.Ona jest o tyle fjana że ma sterowniki do większości drukarek na rynku. WIesz na czym polega instalacja drukarki?Podłączeniu jej! drukarka sama sie zainstaluje(a w sumie cups ją zainstaluje).A w windowsie trzeba szukać sterowników.Nie lubię hipokrytów którzy nie mieli doczynienia z GNU.A wiedzą lepiej.

tfl   8 #31 19.09.2011 21:40

Nie wiem jak to jest z tymi 2% użytkownikow internetu... tutaj na 28 (teraz juz na 29) komentarzy, 15 jest z linuxa...

a po drugie, zabawna sprawa, ale zdaje sie najbardziej zawistni piewcy linuxa i os jak czesto stosuja erystyke.

4lpha   9 #32 19.09.2011 21:54

Świetny wpis! Więcej takich poproszę.

@webnull, roobal i inni
Nie rozumiecie specyficznego poczucia humoru qdominika ;)
Przecież autor wyraźnie napisał wszystko na opak. Proponuję odwrócić wam ten wpis o 180 stopni i przeczytać ponownie.

  #33 19.09.2011 22:31

"A w windowsie trzeba szukać sterowników.Nie lubię hipokrytów którzy nie mieli doczynienia z GNU.A wiedzą lepiej."

W XP, Vista i wyższe same wynajdują w Windows Update.

A Mac OS X ma fajny zbiór sterowników do urządzeń Brothera :-)

  #34 19.09.2011 22:32

Oprogramowania zamknięte jest lepsze niby dlaczego?
Jest, dopieszczone, ale samemu niż nie zrobimy, można bawić się w HEXie, ale nie wiem kto by się w to bawił.
Jeżeli autor jest na geekiem to czemu sobie kodu nie poprawi?
Płatne jak i wolne oprogramowanie nigdy nie będzie wolne od luk.
Browser?... Odpowiedź geeka "ta która chodzi najszybciej"...
Z bezpieczeństwo takowej przeglądarki to gdzie jest?
Jednoznacznie nie na się określić która przeglądarka jest dobra,
każdy używa tego co uważa za stosowne.
Wpis pewnie miał na celu wywołanie wojny.

C-dur   4 #35 20.09.2011 00:26

@sunbeam96
"Świetny wpis! Więcej takich poproszę. "

Ale po co? Czy to jest pisane serio czy ironicznie nic tu nie zmienia, bo i tak całość odnosi się do tego samego prymitywnego, banalnego i wyświechtanego sporu. A czy autor jest po tej czy po tamtej stronie, to akurat nie ma żadnego znaczenia.

  #36 20.09.2011 06:26

RaveStar skończ już się ośmieszać. Takiś mądry w każdym wpisie, a pierwsze primo to dwa te same wyrazy. Próbujesz szpanować głupotą, a sam nie znasz łaciny.

4lpha   9 #37 20.09.2011 07:05

@C-dur | 20.09.2011 0:26
To z kolei była moja ironia ;)

bolivar   8 #38 20.09.2011 09:07

@tfl: "Nie wiem jak to jest z tymi 2% użytkownikow internetu... tutaj na 28 (teraz juz na 29) komentarzy, 15 jest z linuxa... "

Bo to jest jak z meczem - spotkasz tam fanów obydwu drużyn, gdy w mieście większość jest za miejscowymi ;-)

Szczerze to na rynku PC (i pochodnych) kibicuje Linuxowi i Applowi - nie ma jak konkurencje. Dzięki temu mamy coraz lepszy soft, a producenci nie dbają tylko o jeden nurt.

Tak samo mimo, że lubię i widzę potencjał Androida to chcę by iOS i Windows stanowili dla niego konkurencję (i to najlepiej poważną). Bo tylko wtedy będziemy coraz bardziej (jako użytkownicy) rozpieszczani i soft będzie coraz tańszy.

  #39 20.09.2011 10:43

"Podłączy drukarkę do windowsa i działa" serio ? juz ci podaje przykład. Hp Deskjet 3816. Windows nie ma sterowników do niego. Musiałęm emulować i przekształcic kod sterownika od Cxi 970 aby móc drukować pod Windows. Takie proste ?

Linuks jest trudniejszy ? A i owszem jeśli weźmiesz się za taką dystrybucję jak Debian to na dzień dobry powiem heja.
Jednak Ubuntu jest całkowicie uproszczone. Szczególnie od 11.04. Wracając do tematu drukarki. W ubuntu podłączyłem i odrazu działała moja drukarka. Wiec nie mów mi że ze sterownikami w Windows jest lepiej. Jest dużo gorzej. W dystrybucji ubuntu masz wszystko zautomatyzowane. Nie musisz nic wiedzieć. Wszystko działa. Fakt gry nie działają, z wine jest troszkę zabawy, ale żaden system nie jest idealny.

Szczególnie myślę ze jak wyjdzie windows 8 to wtedy ludzie zaczną doceniać prostotę ubuntu. Szczególnie ze w planie na 2012 jest C&C - prawie doskonałe środowisko windows xp do grania na windowsie.

C-dur   4 #40 20.09.2011 11:56

@sunbeam96

Ależ wyrafinowany zrobił się ten portal. Taka skomplikowana gra ironii... Szkoda tylko, że tak mało za tym wiedzy i merytorycznych informacji. Ale tak to już jest, że jak się nie ma nic sensownego do powiedzenia to się nadrabia błyskotliwością wypowiedzi (ripostami, pointami, ironizowaniem...).

  #41 20.09.2011 12:49

Każdy ma prawo pisać to myśli i uważa za stosowne oraz przedstawić swój punkt widzenia w taki czy inny sposób, a jeśli komuś się to nie podoba to niech po prostu nie czyta lub ostatecznie niech powie, że nie podoba mu się to czy tamto albo że się nie zgadza bo ma odmienne zdanie, ale taka krytyka i obrażanie Autora jak ma tutaj miejsce ze strony niektórych Czytelników, to już naprawdę gruba przesada. Pozdrawiam.

C-dur   4 #42 20.09.2011 13:20

@omikron
"Każdy ma prawo pisać to myśli i uważa za stosowne oraz przedstawić swój punkt widzenia w taki czy inny sposób..."

No to właśnie ja i paru innych piszemy to co myślimy i uznajemy za stosowne oraz przedstawiamy swój punkt widzenia w taki czy inny sposób. :) Czyli według ciebie każdy ma prawo, ale jednak nie każdy ma prawo (normalnie jak z zamianą łóżka w kultowym "Rejsie"). :-)

Co jest przesadą. Ja tu żadnych bluzg nie widzę, wyzwisk personalnych też nie. Więc o co chodzi?

MoroS   3 #43 20.09.2011 15:07

Szczerze mówiąc to te pytania w ogóle nie nadają się do branży IT. Są zbyt ogólne, a branża IT to coś więcej niż sprawdzanie poczty, przeglądanie sieci i urządzenia mobilne (które swoją drogą dość powoli wchodzą do biznesowego odłamu IT czy środowisk korporacyjnych).
Pytania pasują za to do tzw. branży elektroniki użytkowej (ang. "consumer electronics", która do IT ma się jak piernik do wiatraka), więc proponuję zmienić tytuł. ;)

MoroS   3 #44 20.09.2011 15:24

O mój Boże... @meron11!!! Co za herezje głosisz?! Apple nie stworzyło CUPS. Apple go kupiło, zatrudniając przy okazji osobę, która go stworzyła. CUPS powstał w 1997 roku (pierwsza beta: 1999 rok), a Apple zatrudniło jego twórcę dopiero w 2007. Naprawdę ludzie, poczytajcie trochę, zanim coś napiszenie. ;)

webnull   9 #45 20.09.2011 15:32

@Omikron | 20.09.2011 12:49
Prawda, ale taki tekst nie powinien trafić na główną szanującego się vortalu.

4lpha   9 #46 20.09.2011 15:48

@MoroS | 20.09.2011 15:07
Świetny komentarz.


@C-dur | 20.09.2011 11:56
Chodzi mi o to z tą ironią, że nie wierzę, by autor pisał ten wpis na trzeźwo, z pełną premedytacją i powagą.
Ten wpis jest dla mnie tak śmieszny... Jestem pewien tego, że qdominik z komentujących się polewa przed monitorem :)

4lpha   9 #47 20.09.2011 15:51

@webnull | 20.09.2011 15:32
To już portal z tego co mi wiadomo...
Zgadzam się z Tobą w pełni.

  #48 20.09.2011 17:32

NIE NIE NIE! Dlaczego osądzasz np. linuksa tylko po jednej dystrybucji, jak mniemam, na jednym sprzęcie zapewne i w tym przypadku np. wyciągasz dziwne wnioski dot. drukowania? W moim przypadku wolę drukować z linuksa (np. faktury w .pdf). Nic jakoś nie ucina, nie ma straty jakości, wszystko pięknie gra - w przeciwieństwie do mojego windowsa xp. Chyba,że krytykujesz Linuxa dlatego, że "nie potrafisz przebrnąć perzez jego instalację"... jeśli tak, to tym bardziej sie pogrążasz, nawet nie wiesz o czym piszesz. Ale mam nadzieję że oceniasz coś, co dobrze poznałeś ;).

Tak samo z Androidem - podkreślasz, że wszystko zależy od wersji, sprzętu i użytkownika a mimo to oceniasz nie biorąc pod uwagę tych czynników.
"(...)ale 80% właścicieli takiego telefonu nie potrzebuje kompasu w telefonie, lecz możliwości zadzwonienia do żony(...)" potrzebując tylko dzwonienia nie kupuje się zaawansowanych telefonów z androidem, z iOS również, bo po co?

Nie chcę mi sie pisać więcej na temat tego wpisu. Wiedz, że twoje odpowiedzi nie są satysfakcjonujące. Są niczym nie potwierdzone, wyssane z palca i drażniące swoją... głupotą.

To będzie na tyle, Pozdrawiam!

  #49 20.09.2011 17:34

Litości, takie coś nie może być na głównej!

  #50 20.09.2011 17:38

No dobrze, żart Ci sie udał... ale czytanie takiego czegoś boli i wyrządza poważne szkody w psychice.

4lpha   9 #51 20.09.2011 22:32

@Cztery (niezalogowany) | 20.09.2011 17:38
Popieram!
Czytanie takich głupot lasuje mózg.

  #52 21.09.2011 08:38

Student_in "Musiałęm emulować i przekształcic kod sterownika od Cxi 970 aby móc drukować pod Windows". Możesz trochę szerzej o tym napisać. Interesujący temat.

tores1977   8 #53 21.09.2011 08:56

Bardzo nie chciałem czytać tego tekstu, ale tak jakoś po paru dniach na pierwszej stronie się skusiłem. Niestety miałem racje niepotrzebnie :( tu zaglądnąłem.Takie przeczucie.
Autorze!! Czy przed wysłaniem tego tekstu choć raz go przeczytałeś? Według mnie nie, gdybyś go przeczytał, na pewno byś go nie wysłał, może przeczytaj teraz i popraw choć te błędy składni zdań, literówki. Co do sensu całości się nie wypowiem bo koledzy już to zrobili, ale tego Ci nie przeposzczę
"Android ma więcej możliwości modyfikacji wyglądu niż iOS, ale działa sprawniej. " Powiedz mi gdzie jest sens w tym zdaniu?

command-dos   17 #54 21.09.2011 09:21

@tores1977 - W zdaniu, w którym zacytowałeś, jest prosty sens. Według autora, większa możliwość modyfikacji wyglądu jest wadą: "Android ma więcej możliwości modyfikacji wyglądu niż iOS, ale [za to (mój przyp.)] działa sprawniej. "
Ludzie, proszę o spokój. Ja skończyłem czytać tekst po pierwszej linijce - od razu widać, że chodzi tu o nabicie komentarzy :)
pozdrawiam

Eleks   9 #55 21.09.2011 12:01

Przeczytałem jeszcze raz cztery pierwsze linijki ( o zgrozo! ):
Co jest smaczniejsze: banan czy truskawka? Banan ( bo jest żółty )
Ucho prawe czy lewe ? Bla bla bla...

  #56 21.09.2011 13:09

Na kompie Dell, Windows XP nie rozpoznaje bluetooth podłączonego do portu USB - żąda wgrania sterownika! Widział ktoś sterownik bluetooth dla Windowsa? Linuks nie ma z tym urządzeniem żadnych problemów!
Co jest lepsze Windows czy Linuks?
To co mi aktualnie nie przysparza durnych trudności - a od czasu do czasu w każdym systemie się je napotyka.

40rozbojnik   4 #57 21.09.2011 13:33

Hahahaha cóż za totalnie subiektywny stek bzdur, mający się do IT jak pięść do oka. Odpowiedzi na odwieczne pytania? Dobre!

JanStefan   6 #58 21.09.2011 14:07

Tak samo windows jak i linux ma problemy z drukarkami - czy ogólnie z podłączanym sprzętem, ale nie spotkałem się, by na windowsie, czy dystrybucji linuxa nie dało się wcale zainstalować tego sprzętu. A więc, tak naprawdę nie widzę jakiś różnic związanych z tymi systemami i tego rodzaju sprzętem,... Oba sobie nie zawsze radzą, ale na obu można to zrobić - chociaż w problemowy sposób

WODZU   16 #59 21.09.2011 16:28

"nie da się zwrotnie zaimportować wiadomości z Thunderbirda"

Czyli to wina Thunderbirda, że Outlook nie potrafi zaimportować jego wiadomości?

msnet   18 #60 21.09.2011 17:35

Wiecie po czym można poznać dobry wpis na tym blogu? Po liczbie komentarzy. Wpis ma sprowokować ludzi do dyskusji. A tu, jak widać, dyskusja się rozwinęła :) Zatem za to należy się plus dla autora...

Co do odpowiedzi na pytania, to:
1. Windows
2. Android (z tych dwóch, bo osobiście wolę Symbiana)
3. Nie da sie odpowiedzieć jednoznacznie (czasem darmowe jest lepsze od płatnego, a czasem nie)
4. Opera
Oczywiście powyższe odpowiedzi przedstawiają tylko to, co ja uważam za najlepsze dla siebie. Dla innych może być to zupełnie odmienny zestaw.

@Szkodnik kompowy: oczywiście, że widziałem sterownik bluetooth dla Windowsa. Nie dalej jak w niedzielę go instalowałem na swoim komputerze (nową wersję).

4lpha   9 #61 21.09.2011 17:47

@Cztery (niezalogowany) | 20.09.2011 17:38
Popieram!
Czytanie takich głupot lasuje mózg.

DannyPL   5 #62 21.09.2011 18:58

@msnet
"Wiecie po czym można poznać dobry wpis na tym blogu? Po liczbie komentarzy. Wpis ma sprowokować ludzi do dyskusji."

Czyli najlepsze wpisy to te nastawione na flame? Litości.

C-dur   4 #63 21.09.2011 19:11

@msnet

Cechą główną bloga na tym portalu jest to, że DOBRE MERYTORYCZNE WPISY MAJĄ ZNIKOMĄ LICZBĘ KOMENTARZY, natomiast pod wałkowanymi po raz setny bzdetami typu "Nie lubię Firefoxa", "Linux jest najlepszy", "Jak to przesiadłem się na Ubuntu", "Piractwo to zwykłe złodziejstwo", "Moje przepowiednie i badania użytkowników sieci" jest ich mnóstwo. Podczas pisania tego zdanie, myślami chyba byłeś na innym portalu. ;)

  #64 21.09.2011 19:44

Długo jeszcze zamierzacie szydzić z Autora?? Odpuście już bo to jest męczące i żałosne - jak się Wam nie podoba, to Wasza sprawa ale dajcie już spokój bo tylko ośmeszacie się i tyle.

msnet   18 #65 21.09.2011 20:09

@C-dur
A jak myślisz, z czego to wynika? Ja myślę, że z tego, iż takich czytelników ma ten portal. Dobre merytorycznie wpisy mają małą liczbę komentarzy, ponieważ niewielu czytelników tego portalu jest nimi zainteresowanych. Można by powiedzieć: jakie społeczeństwo, takie komentarze. Z drugiej strony często jest tak, że osoby, które mają coś ciekawego do powiedzenia na taki czy inny temat, zachowują to dla siebie.

przemopk   10 #66 21.09.2011 20:23

@msnet,
brawo!!! Trafiłeś w sedno. Podobnie jest z wiadomościami. Te merytoryczne i konkretne mają znikomą ilość komentarzy, najlepsze wzięcie mają te, typu plotek.pl lub fakt.pl.

C-dur   4 #67 21.09.2011 21:07

@przemopk

Ja to pierwszy napisałem! :)

@mset

Oczywiście, masz rację. Tylko co z tego? Czy każdy w związku z tym musi chwalić totalnie niemerytoryczne wpisy tylko dlatego, że mają dużo komentarzy? Sama ilość komentarzy to żaden wyznacznik. Jeżeli już to można powiedzieć, że dobry wpis to taki, który ma dużą liczbę MERYTORYCZNYCH komentarzy, dotyczących poruszanego zagadnienia, a nie samego wpisu czy osoby jego autora (jak to jest w tym przypadku).

MaRa   7 #68 21.09.2011 21:49

Nie pieniądze dają wolność, ale wiedza. Kiedy człowiek sam nie wie, musi płacić tym co wiedzą. Tak naprawdę pieniądze w ogóle nie istnieją, to zmiany namagnesowania nośników w bankach.

Drukarki pod linuksem bez problemu działają. Ewentualnie można kupić taką, która działa, są dziesiątki modeli do wyboru.
Filmy z napisami też chodzą.

Zarówno Android, jak i iOS, są darmowymi systemami, ale iOS chodzi tylko na sprzęcie Apple. Obydwa są tworzone przez komercyjne firmy, płacące swoim programistom, więc w tym przypadku argument darmowości jest bez sensu.

W dodatku jest pomieszanie pojęć darmowego oprogramowania z wolnym. Jest mnóstwo darmowych i niewolnych, zdarzają się też wolne i płatne.

  #69 26.10.2011 23:47

Super tekst, normalnie klasyka trolowania.
Może autor jest sympatykiem PiS-u i świat dla niego jest prosty, działa - nie działa. Stwierdzenie "działa czasami" może u niego nie działać.

Ale pewno dostanie wyróżnienie, bo przyciąga czytelników do komentowania.

DustInMadness   3 #70 22.12.2011 10:43

"Czy musze uzasadniać te odpowiedzi? Nie, odpowie każdy zdrowrozsądkowo myslący człowiek."
I tu właście sypie się cała logika wywodu. Zdroworozsądkowy człowiek odpowie "Zależy do czego mi to potrzebne".
Tak na marginesie:
HP 3055 instalacja sterowników pod windows 1h, pod linuksem 3 min.