Blog (22)
Komentarze (129)
Recenzje (0)
@ramirez1Battlefield 3 Poradnik: Jak latać odrzutowcem

Battlefield 3 Poradnik: Jak latać odrzutowcem

11.12.2011 16:10, aktualizacja: 19.12.2011 16:55

[image=F18]

Witam wszystkich w ten niedzielny nudny dzień dzisiaj jest laba i chwilę czasu to se napisze coś znowu :‑), redakcji życzę stu lat z okazji 9‑tych urodzin i dziękuję za wysłuchanie prośby użytkowników o przebudowę bloga, zrobiliście więcej niż się spodziewałem. A teraz do rzeczy.

Jest to przewodnik (trochę dłuższy) dla wszystkich którzy mają problemy z odrzutowcami w BF3, może on Wam pomóc nauczyć się latać odrzutowcami w Battlefield 3, lub poprawić wasze umiejętności i doświadczenie, które już posiadacie. A więc zapraszam do lektury.

Odrzutowce:

••Istnieją dwa rodzaje odrzutowców w Battlefield 3, są to odrzutowce bojowe i szturmowe, każda frakcja ma po jednym. Dla strony Amerykańskiej jest F /A 18 Super Hornet, i amerykański bombowiec A10 Thunderbolt. Dla strony Rosyjskiej jest SU‑35BM Flanker-E, i bombowiec SU‑25TM FrogFoot.

Odrzutowiec bojowy może wykonywać ostrzejsze zakręty i przez co jest zwinniejszy niż bombowce. Za to bombowce są bardzo skuteczne na naziemne cele oraz zaznaczanie pojazdów. Odrzutowce jak i bombowce są dostępne w trybie Podboju i Szturmu.

W trybie Szturmu dostępne odrzutowce są tylko dwa po jednym dla każdej z frakcji w porównaniu do trybu Podboju gdzie są dostępne po dwa dla obydwu frakcji. Ogólnie powiecie, że są takie same a jednak różnią się trochę.

[image=a10]

[image=su35]

Mapy na których możemy polatać:

Caspian Border:

[image=caspian-teaser]

Mapa znana nam w trybie Podboju z wersji gry BETA prawdopodobnie najlepsza mapa ze wszystkich map, na których możemy polatać samolotami. Bardzo duża skala mapy z  czterema samolotami, dwoma śmigłowcami, czołgami, kilkoma pojazdami transportowymi i działami AA. Gra na tej mapie sprawia mi największą frajdę ma w sobie coś unikalnego, pozostałe dwie nie sprawiają mi aż takiej frajdy. Na Caspian Border możesz zawsze liczyć na natłok akcji, w przeciwieństwie do Operation Firestorm, gdzie przejdziesz przez wzgórze i cały czas dzieje się to samo.

[image=operationfirestorm]

Jest mniejszą mapą w porównaniu do Caspian Border i Kharg Island, na tej mapie włączamy się do walki powietrznej albo naziemnej. Każda strona posiada po 2 samoloty, helikopter, czołgi i  standardowe pojazdy naziemne. Głownie nacisk poszedł w dużej mierze na samoloty na tej mapie jest dosyć spory obszar, na którym możemy się poruszać samolotem. Za bardzo nie przypadła mi do gustu ta mapa ze względu na rozmieszczenie punktów kontrolnych oraz ilość biletów.

[image=kharg-island]

Amerykanie zaczynają atak z lotniskowców z dwoma samolotami, śmigłowcami amfibiami, czołgami i kilkoma pojazdami do transportu. Rosjanie zaczynają na lądzie z podobnym wyposażeniem pojazdów i samolotów. Ta mapa jest moim zdaniem idealna dla samolotów, dobrze rozmieszczone punkty kontrolne, dużo swobody, więc nie będziecie narzekać. Lubię przebywać w przestrzeni powietrznej na tej mapie tak samo jak na Caspian Border.

[image=noshahr-canals]

Akcja dzieje się w portowej strefie przemysłowej , występują na niej ciężkie pojazdy, śmigłowce oraz odrzutowce (PC) dostaniemy również łodzie. Atakujący zaczynają na lotniskowcu. Po czym muszą się przetransportować łodziami/amfibiami i helikopterami na ląd. jak słyszę amfibia to 1943 się trochę przypomina :). Mapa idealna dla śmigłowców bojowych.

[image=gulf]

Gulf of Oman zrobiona w podobnym stylu do mapy z Battlefield 2 lecz z lepszą grafika i trochę innymi zabudowaniami. Do dyspozycji na tej mapie mamy helikopter oraz nowy odrzutowiec bojowy startu pionowego F‑35B. W tym filmie możecie zobaczyć go w akcji:

[image=wake]

Wake Island w porównaniu do tej z BF2 nie wygląda już tak kolorowo. Na screenie mapa przedstawiona w wyniszczonej wojną scenerii, wygląda również kozacko. Teraz myślę, że twórcy w czasach takich możliwości graficznych są w stu procentach zadowoleni ze swojego dzieła. tutaj mamy również okazję polatać do naszej dyspozycji zostały oddane helikoptery oraz odrzutowce.

Punktacja i Odblokowania:

Bez względu na pojazd, otrzymasz 100 punktów za unieruchomienie go, i 50 za zniszczenie  (można otrzymać też bonus z niespodzianką w środku, 100 za zgon wroga w środku pojazdu).

W większości przypadków, otrzymasz 250 punktów przy wyeliminowaniu samolotu wroga. Ty też możesz uzyskać dodatkowe punkty za asysty przy zniszczeniu/unieruchomieniu pojazdu,  lub zabiciu wroga wewnątrz pojazdu.

Oto spis gadżetów do odblokowania dla wszystkich samolotów oraz ilość wymaganych punktów aby odblokować dany gadżet:   -IR Flares ( Flary)                                           300 punktów. -Heat Seeking Missiles (Naprowadzana)     700 punktów. -Stealth (Maskowanie)                                   1500 punktów. - Belt Speed (Lepsza Taśma)                       2700 punktów. -Proximity Scan (Skaner Okolicy)                 4200 punktów. -Rocket Pods (Rakiety FFAR)                       6200 punktów. -Air Radar (Radar)                                        8600 punktów. -Extinguisher (Gaśnica)                                11600 punktów. -Below Radar    (Radar Terenu)                    15000 punktów. -Maintenance (Naprawa)                               19000 punktów. -Guided Missile (Kierowana PZ)                    24000 punktów. -Beam Scanning (Skan Wiązką)                   29000 punktów. -ECM Jammer (Zakłócanie radaru)                35000 punktów.

Gadżety:

Wszystkie odblokowane gadżety możemy podzielić na trzy kategorię: Przydatne, Obronne i Ofensywne :)

Przydatne: Stealth, Belt Speed, Proximity Scan, Air Radar, Below Radar, and Maintenance. Obronne:  IR Flares, Extinguisher, ECM Jammer. Ofensywne: Heat Seekers, Rocket Pods, Laser-Guided Missile.

[image=scoutflares]

IR Race

Koniecznie musisz je mieć w swoim samolocie, jest to chyba najważniejszy gadżet ze wszystkich. Uruchamia kilka jasnych flar, które na celu mają mylić nadlatujące pociski zdalnie kierowane. Uwaga: Używaj flar dopiero, gdy alarm dźwiękowy będzie nieprzerywany. Miej też na uwadze sytuacje, że gracz będzie też chciał cię takim namierzaniem nastraszyć. Trzeba również uważać na piechotę i ich zwiększoną ilość pocisków, jakie posiadają.

[image=jetsidewinder]

Heat Seekers

Pociski kierowane na ciepło najczęstsza spotykana broń ofensywna dla samolotu, są one proste i łatwe w użyciu do tego bardzo skuteczne. Możemy wystrzelić aż dwa takie pociski w stronę przeciwnika, pierwszy potrafi unieruchomić wrogi samolot a drugi rozwalić. Ja preferuje wystrzelić jeden i przełączyć się na działko karabinu dobijając przeciwnika ew., Gdy zbliżam się bardzo blisko do przeciwnika strzelam drugą rakietą.

[image=jetstealth]

Stealth

Pierwszy z przydatnych gadżetów można go używać jakiś czas. Radar Air są niczym w porównaniu do Maskowania. Zmniejsza czas, przez który jesteśmy widoczni dla przeciwnika po zaznaczeniu. Zalecany dla początkujących pilotów.

[image=jetweaponefficiency]

Belt Speed

Zmniejsza czas przeładowania  broni (karabin maszynowy lub pocisków) o kilka sekund. Nie warto używać na dłuższą metę,  dużo lepiej jest użyć:  Beam Scanning, Air Radar, albo Stealth.

[image=jetproximity]

Proximity Scan

W zasadzie czujnik ruchu jest przydatny czasami. Jeżeli masz zamiar używać go strzelając do  piechoty, proponuję nie używać. To chyba najgorszy gadżet.

[image=rocketpod]

Rocket Pods

Sprawdzają się o wiele lepiej niż początkowo sądzono. Mają wystarczająco dużo siły ognia do całkowitego zniszczenia czołgu strzelając jedną salwą. Uruchamia w sumie 16 niekierowanych pocisków bardzo dobra szybkostrzelność, bardziej skuteczne przeciwko pojazdom lądowym a jeszcze bardziej skuteczne na piechotę. (Inne gadżety/ bronie są niedokładne, aby zabić piechotę, trzeba się chwilę namęczyć, aby wykosić kilku przeciwników)

[image=jetradar]

Air Radar

Włącza okrągłą mini mapę, wygląda niczym radar, którego używa okręt podwodny, działa podobnie jak radar, który skanuje i pokazuje położenie każdego samolotu, jak również wysokość i kierunek jazdy. Najlepszy z przydatnych gadżetów zaraz obok Scanner Beam.

[image=jetextinguisher]

Extinguisher

(Gaśnica): Na początku nie zdawałem sobie sprawy z możliwości tego gadżetu, ale spędziłem nad testami tego gadżetu około 15‑tu gier, jest to bardzo przydatny gadżet, którym możemy zastąpić flary. W przeciwieństwie do flar, gaśnica może uratować nas po ostrzale z karabinu maszynowego i ognia z AA.

(Działa przeciwlotnicze). Choć przeładowanie dla gaśnicy jest wolniejsze, można przetrwać dłużej, w naszym samolocie. Jednak, aby odnieść sukces, musisz być w stanie unikać pocisków, którymi zostałeś namierzony nie może być w tym pośpiechu. Myślę, że to może być lepszym rozwiązaniem niż race, niezawodność tego gadżetu i możliwość pozwala nam być niezwyciężonym w powietrzu.

[image=jetbelowradar]

Below Radar

Podczas lotu na małej wysokości Twój ślad termiczny zostaje zmniejszony ukrywając Cię przed radarem i uniemożliwiając namierzenie twojego samolotu przez pociski powietrze-powietrze. Może przesądzić o wyniku walki powietrznej, jeśli używasz go skutecznie. To jest włączone na stałe, więc pamiętaj, aby latać nisko.

[image=jetpreventive]

Maintenance

Twój samolot odzyskuje energie szybciej, ale tylko powyżej 51% obrażeń. Wszelkie obrażenia poniżej i jesteś trup. To NIE dodaje siły do zbroi, tylko sprawia, że regeneracja zdrowia robi się szybciej, ale nie znacząco.

[image=jetmaverik]

Guided Missile

(1 pocisk): Zdalnie naprowadzane rakiety, pamiętacie je z misji w Kampanii dla jednego gracza. Działają na tej zasadzie, że musimy śledzić cel aż w kwadracie ukaże się napis LOCK wtedy strzelamy. Dobrym rozwiązaniem używania tych rakiet jest patent, gdy kolega na ziemi będzie oznaczał nam cele przy pomocy SOFLAMU wtedy nie ma wróg, dokąd uciec przed nami, zaznaczenie jest również pomocne dla piechoty używającej wyrzutni Javelin.

[image=jetavionics]

Beam Scanning

Powoduje zmniejszenie czasu namierzania wrogów

wyjątkowo

znacząco, bardzo ułatwia namierzanie wrogów i może ustanowić zakończenie walki powietrznej. Podobny efekt do prędkości taśmy, wydaje się, że ponownie załadowanie robi się szybciej. Zdecydowanie obowiązkowy dla każdego pilota.

[image=jetecm]

ECM Jammer

Pozwala na krótki czas zablokować możliwość namierzenia twojego samolotu. Skuteczny jak flary pozwala nam na 3‑5 sekund przed namierzeniem przerwać namierzanie, ale nigdy nie wiesz czy jakiś wróg na ziemi nie zaczyna Cię namierzać za pomocą Igły/Stingera lub Soflamu. Gadżet mało przydatny.

Ustawienia dla Odrzutowców:

Najczęściej używane konfiguracje:

W najprostszej konfiguracji można użyć: Scanning Beam (2‑3x szybsze namierzanie), race lub gaśnica i Heat Seekers. Jest to idealne do walk powietrznych przyniesie wiele zabitych.

Bardziej zestaw dla gry zespołowej, należy użyć Belt Speed (szybsze przeładowanie) lub Beam Scanning zmniejsza czas namierzenia przeciwnika. / Laserem. Można szybko wykluczyć z pola walki pojazdy lądowe wroga, i wyciąć inne odrzutowce z karabinu maszynowego.

Oznaczenie laserem SOFLAM dostępny dla klasy Recon może oznaczać pojazdy wroga, odrzutowce, aby ułatwić zniszczenie wrogiego pojazdu. Działa dobrze, jeśli masz pilota z pociskami LD Guided Missile i Snipera z SOFLAM-em.

Gadżety które warto użyć:

Ir Flares

Najważniejszy gadżet w twoim samolocie, jeżeli nie chcesz zostać strącony zaraz po wystartowaniu musisz się zaopatrzyć we flary.

Beam Scanning

Sprawia, że dużo łatwiej jest namierzyć wrogów, zwłaszcza doświadczony pilot powinien mieć to w swoim samolocie.

Air Radar

Dobrze jest wiedzieć gdzie jest twój wróg i co zamierza, nie musimy się martwić czy w pobliżu nas jest jakiś Technik z Igłą, bardzo pomocne w podejmowaniu kolejnych decyzji.

Heat Seekers

Twoje najlepsze przyjaciółki zastraszają wroga i sieją dużo zniszczeń, rakiety zdalnie naprowadzane.

Extinguisher

Gaśnica. Jest tak dobra jak flary, dzięki niej możemy być asami przestworzy. Gaśnica uchroni nas przed karabinami maszynowymi i działami przeciw lotniczymi.

Gadżety których nie powinieneś używać:

Ecm Jammer

Nigdy nie wiadomo czy nie czeka na nas ktoś na ziemi z wyrzutnią rakiet zdalnie naprowadzanych.

Maintenance

Jest regeneracja zdrowia i gaśnica.

Proximity Scan

Przecież nie chcesz strzelać tylko do piechoty i jeepów.

Śledzenie podążanie i Egzekucja

Teraz kiedy zaznajomiłeś się ze sprzętem jaki jest do twojej dyspozycji możemy przejść do walki. Rozdzieliłem to na kilka kategorii- porad dla walki w powietrzu.

Start

Po wejściu do odrzutowca rzuć okiem na system podpowiedzi, jakie się wyświetlają dotyczą one sterowania odrzutowcem, aby wystartować nie musisz posiadać jakichś specjalnych umiejętności jest to bardzo łatwe. Przed startem lub po możesz zmienić widok kamery na trzecią osobę (wciskamy prawy drążek analogowy) tak, że będziesz widział cały samolot zamiast tylko przyrządy celownicze w kokpicie.

Jeżeli masz odblokowany gadżet np. Rakiety wybierz je, będziesz ich używał 9 na 10 ataków karabinem maszynowym jedynie dokończysz robotę po wystrzeleniu rakiet. Kiedy zauważysz, że obrywasz włącz dopalacz ( wciśnij lewy drążek analogu - konsole Shift - na PC) aby móc uciekać przed ogniem przeciwnika.

Przechyl drążek w prawo lub lewo i pociągnij w górę, gdy nie chcesz lecieć prosto. Możesz wykonać też beczkę w tył siadając tym samym na ogonie przeciwnika.

Lot

Gdy nie jesteśmy w walce. Nigdy nie lataj cały czas prosto bądź non stop  w ruchu ponieważ latając tak sobie jesteś łatwym celem dla innych odrzutowców jak i piechoty. Najbardziej efektywnym sposobem na zakręty jest użycie dopalacza i wychylenie lewego drążka w prawo lub w lewo, i przechylać w dół prawym drążkiem będzie można zrobić ostrzejszy zakręt.

Lewy drążek jest głównie do drobnych korekt, kiedy namierzamy kogoś lub strzelamy z karabinu maszynowego. Aby wykonać tak ostry skręt przytrzymujemy również hamulec R2. Trzymając hamulec spowolnimy nasz odrzutowiec znacznie, lecz promień skrętu będzie podobny do tego na pełnej szybkości z dopalaczem.

[image=battlefield-3-jet]

Lokalizacja wrogów

Możecie latać spokojnie wolno lub na pełnej szybkości, najlepiej jest odlatywać w dalsze rejony mapy i nawracać w celu szukania wrogich samolotów czy też helikopterów. Używaj przy tym kamery z widoku trzeciej osoby wtedy łatwiej wypatrzyć wroga szczególnie przy wykonywaniu manewrów skrętu, pomaga to znacząco zorientować się, co się dzieje dookoła nas.

Warto przelecieć nad bazą wroga w celu sprawdzenia czy na ziemi stoją jakieś samoloty jeżeli ich nie ma to albo je przegapiłeś i właśnie one szukają ciebie albo jeszcze się nie zrespiły :). Jak na pasie startowym stoją jakieś samoloty a ty nie jesteś pewny czy ktoś w nich siedzi to nie strzelaj do nich tylko spróbuj zaznaczyć wtedy się dowiesz czy ktoś tam siedzi? Pamiętaj nie atakuj samolotów na pasie startowym, bo to nie ładnie, robią tak tylko Nooby.

Zbliżanie się do wroga i śledzenie

Kiedy już zauważysz wroga spróbuj się szybko zbliżyć do niego używając dopalacza, zachowaj też optymalną odległość pomiędzy tobą a wrogiem ta odległość wynosi 4‑6 długości samolotu, możesz wtedy unieruchomić samolot wroga strzelając do niego jedną serią z karabinu.

Zawsze staraj się lecieć bynajmniej na początku za wrogiem uważając na pozostałe odrzutowce, które mogą w ciebie wlecieć. Naśladuj ruchy wroga, przełącz na widok z drugiej kamery a gdy będziesz już za wrogiem przełącz na widok z kokpitu masz teraz szanse zaznaczyć go, co zwiększa twoje szanse, aby go nie zgubić oraz możesz strzelać z karabinu.

Najlepiej strzelać po trochę krótko przytrzymując przycisk strzału. Zawsze strzelaj przed odrzutowcem, ponieważ obowiązuje normalne ciążenie.

[image=bf3-jet]

Zaangażowanie wroga w walkę

Kiedy już wiesz gdzie jest wróg jest to twój czas, aby trochę podpuścić wroga i zachęcić go do wplątania się w powietrzną walkę. Możesz zwolnić prędkość lotu, ale uważaj na odległość 150 m to odległość, z której wróg może zestrzelić cię za pomocą karabinu maszynowego. Najlepszy czas na atak to, gdy wróg wykonał jedną z czterech rzeczy:

1.Wróg zaczął manewrować w lewo i prawo, lata prosto, unosi samolot w górę próbuje nas wymanewrować, przy czym dążąc do wlecenia nam na ogon. Będzie ciężko początkującemu pilotowi zestrzelić taki samolot. Ale trening czyni mistrza.

2.Pilot wroga zaczął naśladować twój lot, zwalnia prędkość, aby dostosować się do twojej pozycji lub chce siąść ci na ogon. Wtedy należy trochę zwolnić i podciągnąć nasz samolot w górę a następnie obniżyć lot i już jesteśmy na ogonie a potem zostaje nam nacelować na wroga i poczęstować go ołowiem.

[image=BF3-Beta-Jets-600x300]

3.Przeciwnik pozwoli ci lecieć za sobą, przy czym obniża swój lot coraz bliżej ziemi, ty strzelaj serią z karabinu i odlatuj. Ponieważ wróg chce, aby namierzyła cię piechota lub działa przeciw lotnicze. Jeżeli masz rakiety leć za nim do końca.

4.Wróg wleciał wysoko w niebo i nie może nic zrobić, ponieważ jest to już tak jak by martwa strefa , trzeba opuścić dziób samolotu, aby zacząć opadać i wlecieć w strefę gdzie możemy swobodnie latać. Masz teraz szanse krótką, bo krótką, ale masz, aby zestrzelić wroga. Możesz wlecieć równie wysoko, co on i ustawić się za nim lub poczekać aż zacznie opadać i wtedy polecieć za nim. Pamiętaj, aby planować w samolocie wszystko, co robisz z wyprzedzeniem.

Namierzanie:

Namierzanie sygnalizuje sygnał dźwiękowy (trzy fazy, gdy ktoś namierza nas) oraz kwadrat z kółkiem w środku z napisem LOCK na przeciwniku.

Namierzanie rakietami

( Guided Missile) :

Aby skutecznie skorzystać z tych rakiet wykorzystaj słońce poleć w niebo dosyć wysoko łatwo to zrobić, jeśli lecisz pod kątem 45 stopni lub mniej. Zwolnij i zawróć i znów zwolnij. Jeżeli grasz ze znajomymi niech zaznaczają wrogie pojazdy i samoloty będzie ci łatwiej je śledzić.

[image=621026_20111027_screen001]

(Zdjęcie pochodzi z kampanii dla jednego gracza, z braku obrazu z Multiplayera wstawiłem takie. Namierzanie podczas rozgrywki sieciowej wygląda tak samo tyle, że z widoku pierwszej osoby)

Przełącz się z karabinu na rakiety (Trójkąt) i zacznij namierzać pojazd, jak już namierzy strzelaj. Jedno trafienie w większości przypadków wystarczy, aby zlikwidować przeciwnika z wyjątkiem czołgów ( chyba, że trafisz w tylną cześć korpusu).

Technikę te można poprawić a też niemal opanować do perfekcji, schodząc pod kątem mamy szanse na bardzo dobre trafienie, lecz czas, jaki potrzebujemy, aby rakieta namierzyła wrogi samolot czy pojazd wydłuża się, ponieważ schodzimy w dół z nieco większą prędkością.

Namierzanie

( Rocket Pods) :

Bardzo wszechstronny gadżet dla naszego samolotu, połączenie rakiet kierowanych na ciepło ze zdalnym namierzaniem. ( Te akurat są bez zdalnego naprowadzania). Rakiety te są w stanie wyeliminować wszystko co się porusza na ziemi i nie ucieka na drzewo :).

Używając ich w powietrzu musimy stosować tę samą technikę, której używamy strzelając z karabinu maszynowego samolotu, przy czym musimy być bardziej precyzyjni. Zestrzelenie odrzutowca za ich pomocą jest trochę trudne. Helikoptery dla tych rakiet to pryszcz. Sprawiają na początku trochę trudności, ale z czasem strzela się za ich pomocą równie łatwo co, Guided Missle.

[image=battlefield-3-jet-combat-3]

Unikanie odrzutowców wroga

Tutaj opis tłumaczy jak unikać namierzania. Jak zostałeś namierzony to spróbuj się dowiedzieć, co cię namierzyło? Najlepszym sposobem, aby to sprawdzić jest obniżyć lot i wlecieć za górę, aby zasłonić nasz samolot pozwoli Ci to uniemożliwić dalsze namierzanie przez Technika ze Stingerem oraz snajpera z Soflamem.

Gdy wlecisz za górę a alarm namierzania nadal piszczy to wiedź, że zostajesz namierzany przez wrogi odrzutowiec. Wtedy szanse na uniknięcie spotkania z rakietą są dwie wymanewrujesz tak pilota wrogiego odrzutowca, żeby się nie połapał gdzieś ty poleciał lub wystrzeliwujesz flary i uciekasz. Nigdy nie skręcaj, bo przeciwnik, jeżeli jest za tobą to bardzo łatwo przyjdzie mu wykonać to samo, co tobie a przecież nie chcesz rozdawać darmowych punktów prawda? Uciekaj w górę lub w dół. Ew., Gdy spanikujesz to się katapultuj.

Podczas próby ucieczki przed samolotem przeciwnika leć na pełnej prędkości a nawet użyj dopalacza, po czym zwolnij maksymalnie i wykonaj ostry skręt a teraz pełna prędkość. Wróg prawdopodobnie przeleci przed siebie a tobie daje możliwość, aby go zestrzelić. Przypomina to trochę prowadzenie samochodu wyścigowego, zawsze przyśpieszamy po wyjściu z zakrętu.

Jak nie możesz zgubić ogona udaj się w stronę słońca na pełnych obrotach, oślepi to przeciwnika, który będzie starał się kontynuować lot za tobą, wystarczy poczekać a może przeciwnik sobie odpuści. Znalazłem skuteczny sposób, aby się urwać z takiego podlatywania pod słońce należy skręcić w lewo lub prawo. Przeciwnik często nie zauważa tego, że nie lecimy już w ta stronę, bo oślepia go dalej słońce.

Innym dobrym sposobem, aby stracić wroga z  ogona jest lot do góry nogami a następnie podciągać drążkiem w górę da Ci to nie tylko wyższą pozycję, ale też pomoże być poza zasięgiem wroga. Możesz też śledzić wroga pikując w dół bardzo trudne do wykonania, gdy nie jesteśmy do góry nogami. Ponadto unikając wrogiego samolotu nie leć nigdy prosto. Nie mogę napisać, że to nie wystarczy, ale lepiej nie ryzykować.

Latając odrzutowcem musisz strzelać do każdego ćwiczyć ten element pomoże ci to opanować technikę, która jest bardzo ważna żeby kogoś zabić. Pamiętaj, aby strzelać nieco przed lub nad oraz też pod w zależności od kierunku lotu przeciwnika.

Technika specjalna - Odejście

(Nie potrzebujesz flar): Ta technika jest wykorzystywana przy użyciu gaśnicy zamiast flar. Ponieważ nie potrzebujesz flar, które odwrócą uwagę pocisków wystrzelonych ze Stingera jak i też nie musisz się obawiać o działa przeciw lotnicze to potrzebujesz za to trochę sprytu.

Taki pocisk jest wystrzelony z ustalonej pozycji ( Technik, Działo AA) jest bardzo łatwo od tego uciec. Jeżeli pocisk pochodzi z jednej z nich musisz polecieć w górę najlepiej pod kątem 30 stopni jest to najlepszy kąt, aby unieść się w górę bardzo szybko. Poczekaj przez pierwszy sygnał dźwiękowy oraz drugi, trzeci i ostatni sygnał dźwiękowy informuje o tym, że pocisk został wystrzelony.Teraz w zależności od tego jak daleko jest od Ciebie rakieta a ty od miejsca, z którego została wystrzelona masz jakieś 2‑3 sekundy, aby zareagować.

Szybko podciągnij odrzutowiec w górę dosyć mocno a następnie skręcaj w stronę, z której została wystrzelona rakieta, jeżeli zgrałeś wszystko idealnie w czasie rakiety będą leciały tuż przy tobie:) a ty nadal masz gaśnicę do wykorzystania na wypadek kryzysowej sytuacji. To wymaga wielogodzinnej praktyki, ale gdy to opanujesz nie będziesz już potrzebował flar. Poziom hardkorowy tego manewru to... 95% Nie powodzeń na początku.

Co musisz wiedzieć o flarach

Używaj flar w taki sposób, aby było z nich jak najwięcej pożytku.

Pierwsze sygnały: pierwszy zestaw sygnałów jest niski z długimi odstępami. Uaktywnia się, gdy ktoś ma nas na celu używając wyrzutni rakiet lub Soflamu. Nie może do nas strzelać w tym momencie, ponieważ musi nas namierzyć do momentu zamknięcia namierzania, czyli LOCK. NIGDY nie używać flar na tym etapie.

Drugi sygnał krótki: W tym momencie będzie to stały sygnał dźwiękowy. Oznacza to, że ktoś ma już LOCK, czyli namierzone w nas i teraz może odpalić pocisk kierowany na nasz samolot. Nadal nie używa się rac na tym etapie. Byłoby to marnotrawstwo korzystać z nich w tym momencie skoro nadal masz szansę uniknięcia oberwania takim pociskiem a na dodatek możesz uniemożliwić dalsze namierzanie.

Trzeci i ostatni sygnał: Te dźwięki są o wyższym tonie i szybszym tempie. Oznacza to, że wróg wystrzelił z powodzeniem w ciebie pocisk kierowany nie ma tu żadnej niepewności. Odczekaj chwilę a następnie odpal race będą one działały przez 99 % czasu, jaki śledzi Cię rakieta 1 % wynosi to, że się pomylisz z odpaleniem flar i będzie za późno. Jest to najbardziej efektywny sposób używania flar.

A jak nadal będziesz namierzany to próbuj uciekać włącz dopalacz, skręć w lewo lub prawo wykonując tak duży łuk jak tylko będziesz mógł w stanie zrobić. Zwiększy to dystans pomiędzy tobą a rakietą oraz jak ci się poszczęści to będziesz mógł wykorzystać flary, które w tym momencie będą się ładowały do kolejnego użycia.

Szybkie porady i przypomnienie

• Możesz też śledzić wroga pikując w dół bardzo trudne do wykonania, gdy nie jesteśmy do góry nogami. Ponadto unikając wrogiego samolotu nie leć nigdy prosto • Namierzając kogoś rakietami naprowadzanymi warto chwilę poczekać na reakcję wroga może spanikować i wyskoczy z samolotu, rozbije się lub będzie leciał prosto a wtedy my załatwimy go karabinem albo rakietami. • Strzelaj jedną rakietą a eliminacje dokańczaj za pomocą karabinu maszynowego • Trenuj strzelanie z karabinu maszynowego zamontowanego w każdym samolocie, jest to bardzo waży punkt walki powietrznej. Kilka trafień potrafi uszkodzić wrogi samolot a nawet rozwalić wrogi helikopter. Używaj go zawsze nawet jak za kimś lecisz masz szansę go trafić. • Podczas wykonywania szybkich zakrętów zwolnij i przyśpiesz w połowie. Tak jak byś jechał samochodem wyścigowym. • Gdy zostajesz namierzany wlatuj za przeszkody i góry uniemożliwiając tym Inżynierowi zestrzelenie nas. • Używaj kamery z trzeciej osoby do obserwacji otoczenia i śledzenia pozostałych samolotów. Przełączaj się na kokpit tylko, gdy do kogoś strzelasz. • Używaj wiązki laserowej do zaznaczania celów naziemnych, aby pomóc swojej drużynie w eliminacji czołgów jeepów i moździerzy. • Naśladuj przeciwnika zgłębisz nie tylko wiedzę jak latać, ale również opanujesz nieco technikę latania. • Zaznaczaj pomoże Ci to w ich śledzeniu. • Gdy wróg manewruje samolotem aby uniknąć namierzania czy karabinu ty postaraj się go gonić ciągle strzelając przy tym z karabinu maszynowego, któreś kule go dopadną :D

No i to by było na tyle następne coś tam napiszemy o Helikopterach. Big thanks to my friend. Opracowali: Ramirez & MundyAtopi

Znów wołam wilka z lasu. Jak się Wam podobało?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)