Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Allegro - zakupy bez rejestracji

Już od 23 listopada Allegro dla wszystkich kupujących udostępni nową opcję - zakupy bez rejestracji.

Serwis zapewnia, że opcja ta będzie korzystna zarówno dla sprzedających jak i kupujących. Przy zakupach bez rejestracji towar zostaje sprzedany dopiero w momencie zapłaty. Gwarantuje to Sprzedającym pełne bezpieczeństwo i pewność, że transakcja z niezarejestrowanym użytkownikiem zostanie sfinalizowana. Dopóki kupujący bez konta nie zapłaci za przedmiot, jest on cały czas dostępny dla innych.

Niezarejestrowani użytkownicy będą mogli kupować tylko poprzez "Kup Teraz!" w aukcjach z Płacę z Allegro. Dodatkowo do końca aukcji musi pozostać więcej niż jedna godzina. Jeśli nie posiadacie konta na Allegro ze względu na skomplikowany proces weryfikacji - to dla Was dobra wiadomość. Aukcje dla niezarejestrowanych oznaczone będą symbolem BR.

Warto pamiętać, że w przypadku konfliktu interesów (np. gdy dwie osoby będą chciały kupić ten sam towar), to serwis uprzywilejowaną pozycję w dalszym ciągu pozostawia użytkownikom zarejestrowanym.

Takie informacje uzyskamy na Allegro... ale jak to będzie w rzeczywistości?...

...na początku będzie chaos jak to z nowościami bywa.

Od razu nasuwa się kilka pytań, więc zaczynamy :)

1. "Jest godzina 11.00.00 Impulsywny klika "Kup teraz!". Chce od razu zapłacić. System kieruje go przez PzA na stronę banku. Jest 11.00.45. Impulsywny loguje się do banku. Zajmuje mu to ok. 20 sekund. O godz. 11.00.56 kupuje allegrowicz, a w tym czasie Impulsywny dokonuje zapłaty. Kto zakupił towar?".

Allegro odpowiada:W takim przypadku allegrowicz dokonuje zakupu. Niezarejestrowany po zdefiniowaniu płatności otrzymuje wiadomość, że niestety, przedmiot jest już niedostępny, bo został zakupiony przez kogoś innego. Do zakupu nie dochodzi, wpłacane pieniądze nie zostają przyjęte.
Pieniądze niezarejestrowanego zostaną zaksięgowane tylko gdy przedmiot będzie dostępny na aukcji.

2. "Czy będzie można wystawić komentarz do takiej transakcji?".

Allegro odpowiada:Nie będzie możliwości wystawienia komentarza do transakcji zrealizowanej bez rejestracji, zarówno w przypadku kupującego, jak i sprzedającego.
Jeśli natomiast osoba, która takiego zakupu dokonała, zarejestruje się, obie strony transakcji uzyskają możliwość wystawienia komentarza.

3. "Udostępnienie sprzedaży osobom bez rejestracji będzie dobrowolne?".

Allegro odpowiada:Możliwość dokonania zakupu bez rejestracji będzie możliwa w każdej aukcji (z PzA, możliwością płatności przez PzA, jeśli do końca aukcji pozostało więcej niż 1h).

...i tak dalej. Sprawa jak sami widzicie jest rozwojowa i jak to wszystko będzie funkcjonować przekonamy się już 23 listopada.

 

Komentarze

0 nowych
oprych   13 #1 17.11.2010 13:34

Cóż akurat ten ruch uważam w Allegro za korzystny, pod warunkiem, że jeśli sprzedawca nie będzie chciał sprzedawać osobom nie zarejestrowanym, to porostu nie zaznaczy tej opcji.

A jeśli będzie konkretny regulamin, to nie będzie także problemów z jego interpretacją.

s-p-i-n   7 #2 17.11.2010 13:54

Tylko że takiej opcji nie będzie. Jeśli sprzedajesz to masz automatycznie PzA, a to tym samym masz automatyczną sprzedaż niezarejestrowanym.

oprych   13 #3 17.11.2010 14:55

@s-p-i-n
Faktycznie poczytałem teraz na Allegro i ta opcja jest już domyślnie włączona, ale jako kupujący jestem jak najbardziej na tak :P
Ale jeśli Allegro wprowadzi dla sprzedających opłatę za PzA, a jestem pewny, że tak prędzej czy później będzie, bez możliwości rezygnacji z PzA, to wtedy będzie można naprawdę narzekać, bo odczują to kupujący poprzez podniesienie cen, albo wycofanie się niektórych sprzedawców :)

webnull   9 #4 17.11.2010 15:11

Jestem raczej za nie.

A co jeżeli my zapłacimy, a towar nie zostanie wysłany?

  #5 17.11.2010 15:48

Ja jestem na nie, a przynajmniej powinna być możliwość niedopuszczenia użytkowników bez kont do takich aukcji.
"Frzyzcy" mają konto na "książkowej twarzy" i innych bzdetach, ale trudno im podać prawdziwe dane i utworzyć konto na zakupy? No to niech kupują gdzie indziej...

olmeca   12 #6 17.11.2010 16:18

Moga w koncu przestac kopiowac rozwiazania z ebay i sie po prostu znimi polaczyc wtedy nie bylo by dziwnych psedonowosci, znanych u konkurencji od dawna.

olmeca   12 #7 17.11.2010 16:18

Moga w koncu przestac kopiowac rozwiazania z ebay i sie po prostu znimi polaczyc wtedy nie bylo by dziwnych psedonowosci, znanych u konkurencji od dawna.

s-p-i-n   7 #8 17.11.2010 16:50

@olmeca dokładnie powinni najpierw zająć sie funkcjonalnością tego co już jest niż wprowadzać nowe rozwiązania, które tylko skomplikują sprzedaż

xomo_pl   21 #9 17.11.2010 17:12

myślę że opcja wyłączenia zakupów bez rejestracji nie zostanie wprowadzona bo wtedy 90% sprzedających by to wyłączyło....

Banan   10 #10 18.11.2010 07:42

Mi również się to nie podoba jest bardzo duże ryzyko, że sprzedający nie wyśle przedmiotu aukcji. Zgadzam się również z opinią zomo_prl.

  #11 18.11.2010 07:55

Zamiast kombinować zabrali by się za przeglądanie aukcji celem weryfikacji. Pamiętam jak chciałem kupić monitor LCD i przeglądając aukcje dosyć często trafiałem na monitor który okazywał się uszkodzony. Oczywiście najczęściej było to zaznaczone pod koniec opisu nieraz małą czcionką, a przecież jest kategoria uszkodzone. Teoretycznie podchodząc do rzeczy to mogłem zalicytować taki monitor, a potem odstąpić od zakupu, ponieważ przedmiot był w błędnej kategorii.

Mayron   5 #12 18.11.2010 08:07

"A co jeżeli my zapłacimy, a towar nie zostanie wysłany?"

A teraz co jest? Ja kupiłem rok temu przedmiot za 20zł i do dziś go nie mam, Allegro napisało żeby sprawę zgłosić na policje a oni udostępnią wszelkie dane... Gość oszukał ponad 70 osób, dostał w kilka dni tyle negatywnych komentarzy a jego konto nadal istnieje

s-p-i-n   7 #13 18.11.2010 12:30

Druga sprawa to ochrona danych osobowych. My się rejestrując podajemy właściwe, nierejestrowany ich nie podaje więc ktos może wpaść na pomysł i gromadzić dane osób zarejestrowanych.

Lizard   5 #14 18.11.2010 13:15

Tyle lat wytrzymałem bez konta, aż w końcu musiałem założyć. Dla mnie opcja super. Nie spodziewałem się tak dobrego pomysłu od Allegro.

olmeca   12 #15 18.11.2010 14:02

@Lizard to nie jest pomysl allegro to kolejna kopia z ebay.

@s-p-i-n z tymi danymi nie zarejestrowanego to nie tak do konca - z danych w przelewie trafia one do allegro i pewnie wtedy zaczna meczyc takie osoby o zalozenie konta w serwisie. Nastawiam sie na to, ze tacy nie zarejestrowani moga dostac lepsze warunki korzystania.

  #16 18.11.2010 18:00

Mam rozumieć, że uczestnicząć w sprzedaży bez rejestracji automatycznie akceptuje się regulamin?

s-p-i-n   7 #17 19.11.2010 14:53

@notgnucy tak

ciekawe jak będzie z dziećmi - najpierw nie mogli kupować, potem wprowadzili konto junior, a teraz hulaj dusza...

  #18 19.11.2010 18:20

Może Allegro za duzo traciło na programie partnerskim.

  #19 19.11.2010 22:51

Przecież taka opcja umożliwa masę oszustw i utratę czasu, nie rozumiem dlaczego w ogóle jest brana pod uwagę.

Najbardziej zauważą to osoby, które sprzedają rzeczy dla.... dzieci! Każde o czymś marzy, i pod wpływem emocji klika w kup teraz myśląc, że rodzic pokryje koszta.
I to nie tylko dzieci bedą problemem, a nawet osoby od 13 do 18 lat. Osoby bez zarobków, ktorym wydaje się, że zaraz coś dostaną a z różnych przyczyn się mylą. Wtedy aukcja stoi w miejscu (zakończona), klient i sprzedawca oczywiście się dogadają (zwrot prowizji i tak dalej) ale przedmiot w tym czasie mógłbyć już dawno sprzedany.

Także opcja kupowania bez rejestracji to masa problemów tylko.

s-p-i-n   7 #20 20.11.2010 15:38

@dp reader trochę się mylisz - w przypadku niezarejestrowanych przedmiot zostanie sprzedany po zapłacie, czyli aukcja się nie kończy od razu tylko gdy kupujący zapłaci.

olmeca   12 #21 20.11.2010 18:21

Poczekajmy jak calosc ruszy jak nie wypali to sie z tego wycofaja jak z kilku innych projektow

  #22 21.11.2010 20:57

Znów będzie kilkudniowe czekanie, aż allegro (lub ich partner) łaskawie przeleje pieniądze na konto wystawiającego... Mogliby to poprawić, bo to jest irytujące, a nie to że ktoś nie chce założyć konta.

  #23 22.11.2010 08:38

myśle ze jak allegro wprowadzi opłaty za PZa to sprzedawcy będą mieli problem. Są też przeciez inne serwisy aukcyjne np swistak.pl, aukcjusz.pl gdzie można kupować i sprzedawać. Allegro nie ma konkurencji na głowie i moze robić praktycznie wszystko :(

  #24 22.11.2010 11:01

Ja myślę że zmuszanie użytkowników/sprzedawców do PzA jest nieporozumieniem, to samo jeżeli chodzi o sprzedaż BR dla niezarejestrowanych.
Owszem, opcje mogą być/mają rację bytu, ale na zasadzie dobrowolności ich używania.
W końcu Allegro żyje ze sprzedających, a nie z kupujących, a okazuje się że ci pierwsi nie mają nic do powiedzenia, mają tylko słuchać, dostosować się i nabijać kasę Allegro.
Nie jest to partnerstwo w dobrym znaczeniu tego słowa.

command-dos   18 #25 22.11.2010 11:34

@myśliciel - dokładnie, tak się dzieje, gdy ktoś ma na coś monopol - ci co mnie znają, wiedzą do czego piję ;)

s-p-i-n   7 #26 22.11.2010 12:49

z moich informacji zaczerpniętych w allegro - PzA nigdy nie będzie płatne

sh4rky   8 #27 22.11.2010 20:30

"Jeśli nie posiadacie konta na Allegro ze względu na skomplikowany proces weryfikacji (...)"
Hahahah no proszę Was :) Toż to trzeba być faktycznie ignorantem internetowym, żeby sobie z tym nie poradzić...

Poza tym istnieje zawsze Świstak.pl ;)

s-p-i-n   7 #28 23.11.2010 15:26

i wprowadzili, ktoś już próbował takich zakupów?

  #29 23.11.2010 18:21

A wie ktoś jak kupić coś bez rejestracji?

s-p-i-n   7 #30 24.11.2010 11:29

Zapraszam do drugiej części "Allegro - zakupy bez rejestracji".

sp00ky   3 #31 28.11.2010 20:15

dp reader
Mylisz się, przedmiot jest dalej w sprzedaży, dopiero jak kupujący bez rejestracji zapłaci za towar to przedmiot zozstaje uznany za sprzedany.

viptv   1 #32 03.03.2011 17:46

nic to nie da ratują sie jak mogą.
Aby zbijać kase na oplatach

http://www.15sec.tv
15sec za darmo

  #33 09.04.2013 15:54

Ja uważam że to jest fajne. i aby coś kupić to i tak taka osoba musi podać swoje prawdziwe dane i adres do wysyłki, a także jeśli chce coś kupić to otrzyma taką możliwość tylko po przelaniu pieniążków i zaksięgowaniu wpłaty, czyli sprzedający nie musi się o nic bać... ja sama skorzystałam z tej możliwości i wszystko przebiegło jak należy :))

  #34 13.09.2013 12:19

lukasamd (redakcja) umiesz pisać człowieku "wszyzcy" jezu redakcja ? czego redakcja

  #35 09.04.2014 16:13

A czy np jak sprzedajemy towar i zakupiła go osoba niezarejestrowana to taki towar moze zwrócic i mozemy przyjac zwrot

  #36 09.04.2014 16:15

A czy np jak sprzedajemy towar i zakupiła go osoba niezarejestrowana to taki towar moze zwrócic i mozemy przyjac zwrot

  #37 16.12.2014 23:40

A ja na przykład jako osoba kupująca się nacięłam. Sprzedawca ekstremalnie nieuprzejmy. Problemy robi od kilku dni. W życiu nie miałam tak nieprzyjemnego zakupu. I nawet nie mogę wystawić opini i przestrzec innych. Może dlatego ze sprzedawca wie ze jako niezarejestrowany kupujący mogę mu najwyżej nagwizdać i sobie pozwala????

  #38 30.10.2015 15:35

A ja sprzedałem towar takiemu niezarejestrowanemu chu......i, a ten nie odebrał przesyłki pobraniowej. I teraz przyszedł zwrot towaru i musiałem ponownie zapłacić za odbiór mojej przesyłki. Szlag mnie trafia, bo jestem na tym do tyłu 32 złote. I co na to Allegro? Kto ma ścigać takiego co sobie kliknął Kup Teraz i nie odebrał przesyłki z Poczty, być może nawet podając błędne dane adresowe.
Pomysł sprzedaży niezarejestrowanym dobry, ale niedopracowany.
A wystarczyło tylko dać sprzedającemu możliwość wyboru czy się zgadza na sprzedaż takiej osobie czy nie, albo zupełnie zablokować opcję przesyłki pobraniowej dla niezarejestrowanych kupujących.
Nie o takie Polskę walczyłem.

  #39 30.10.2015 15:38

@Anonim (niezalogowany): Oczywiście, wszystko ładnie pięknie, ale w przypadku przesyłek pobraniowych sprzedający jest do tyłu i to sporo w przypadku gdy kupujący ma to gdzieś i takiej przesyłki nie odbierze z Poczty.

  #40 28.06.2016 16:45

Najgorsza pomyłka jaką Allegro mogło wprowdzić!!!
Nie dość,że zaczynają się żarciki przez niezarejestrowanych,to dodatkowo jest to furtka dla gówniarzy,żeby obejść zakazy dostępu dla PEŁNOLETNICH!!! Powinna być możliwość blokowania takich użytkowników przez sprzedajĄcego!!!

  #41 29.11.2016 03:16

Kupiłam telefon bez rejestracji zapłaciłam przelewem a telefonu już 2mc nie widać!!!