Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Komputery poleasingowe — warto czy nie warto?

Rynek komputerów poleasingowych (czy raczej pofirmowych) jest w Polsce dość duży - przynajmniej mi się tak wydaje patrząc na całą masę ogłoszeń choćby na Allegro. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie podejmuję się tego ocenić - w każdym razie firma w której pracuję, korzysta z ofert komputerów pofirmowych co jakiś czas nabywając kilka sztuk (w zależności od potrzeb). Czy tego typu maszyny są cokolwiek warte? Jak przedstawia się stosunek jakości do ich ceny?

Pozwolę sobie napisać o tym kilka słów bo właśnie na dniach otrzymałem dwie sztuki maszyny marki Dell - model Optiplex 755.

Co to w ogóle za maszyna? Poniżej przedstawiam jej specyfikację techniczną:

  • Producent: Dell
  • Kod produktu: Dell 755 DT
  • Procesor: Core 2 Duo E6550
  • Liczba rdzeni procesora: 2
  • Taktowanie procesora: 2333MHz
  • Pamięć RAM: 4GB DDR2
  • Dysk: 160GB
  • Gwarancja: 12 miesięcy
  • Obudowa: Desktop
  • System operacyjny: Windows7 Professional

W tym miejscu muszę nadmienić, że mimo, iż na zdjęciach widać, że komputery oryginalnie były wyposażone w systemy Windows XP i Vista, to sprzedawca zapewnia preinstalowany Windows7 lub 8 w wybranej przez nas wersji (Home albo Professional 32/64bit). Jako, że w moim przypadku maszyny będą się logowały do domeny, wybrałem wersję Professional. Gwoli ścisłości! Licencje systemu Windows to oczywiście Refurbished!

Po konfiguracji sprzętowej widać, że to typowe maszyny biurowe i takie właśnie było założenie! Oba Delle miały zapewniać wygodną pracę z przeglądarką internetową, pakietem Office (wersje 2007 i 2010) oraz firmowym systemem CRM. Dodatkowo powinny obsługiwać któryś z komunikatorów, kilka prostych programów narzędziowych i to... w zasadzie wszystko. Optiplexy 755 posiadają aż nadto mocy aby sprostać tym oczekiwaniom. Zarówno procesor, jak i ilość pamięci (4GB) jest w zupełności wystarczająca do założonej pracy.

Być może ktoś zapyta czy tego typu sprzęt nadaje się do gier? Hmmm... zamontowana na płycie karta graficzna to układ Intela (Q35 Express Chipset Family), który zapewne nie pozwoli na zbyt wiele, choć może któraś z prostych gierek odpali.

Wygląd zewnętrzny

Siłą rzeczy komputery poleasingowe są używane i na takie wyglądają. Zdarzają się obtarcia i wgięcia obudowy, czasami brakuje śrubki lub jakiś element jest luźny. Bywa, że nie świeci któraś dioda a obudowa aż klei się od brudu. Nie zdarzyło mi się jednak aby kupiony sprzęt był niesprawny - można więc założyć, że firma, która sprzedaje tego typu rzeczy, sprawdza je przed wysyłką. Warto dodać, że w razie co, nie ma problemów z wymianą - przynajmniej ja nie miałem (nazwy firmy w której kupiono sprzęt nie podaję aby nie być posądzony o kryptoreklamę).

Wnętrze

Każdorazowo sprzęt był kompletny - nie brakowało napędów, zgadzała się ilość pamięci RAM i pojemność dysku :) Rzadko kiedy widywałem zakurzone "bebechy", zakładam więc, że komputery przed sprzedażą są czyszczone także wewnątrz - przynajmniej "z grubsza".

Jakość

Sprzęt jest firmowy (Dell), można więc oczekiwać, że będzie działał długo i bezawaryjnie. Pytanie tylko, ile przepracował wcześniej w pierwszej (lub kolejnej) firmie...? To niestety pozostanie zagadką :) Pewne przypuszczenia dotyczące czasu pracy można wysnuć na podstawie godzin przepracowanych przez dysk twardy. W jednym z opisywanych Optiplexów program HDDInspector szacuje czas pracy dysku na 2 lata i 7 miesięcy pracy. Ile mu jeszcze pozostało? Trudno ocenić - można pocieszyć się jedynie roczną gwarancją :)

Ze swojego obycia z marką Dell i linią Optiplex wiem jednak, że te maszyny są jeszcze w stanie bardzo długo pracować! Do tej pory "przerobiłem" kilkadziesiąt sztuk Dell'i (Optiplex 745, 755, 760 i 780) oraz kilkanaście sztuk HP dc7600 (być może je także kiedyś opiszę). Najstarsze pracują u nas od 4 lat i do tej pory bezawaryjnie!!! WSZYSTKIE!!! Faktem jest, że nie są mocno eksploatowane - jak wspomniałem wyżej wyłącznie do prostych prac biurowych po 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu.

Cena

Oczywistym jest, że jeśli chodzi o komputery używane kluczowa jest cena. W tym przypadku cena jednostkowa to 299pln brutto za sztukę. Za niecałe 600pln otrzymujemy więc dwie doskonałe maszyny do pracy które, jak zakładam, posłużą użytkownikom jeszcze długie miesiące.

Cena dotyczy oczywiście tego konkretnego modelu (Optiplex 755). Modele wyższe (lepiej wyposażone) są odpowiednio droższe. Zazwyczaj istnieje też możliwość negocjacji ceny w zależności od ilości kupowanych sztuk. Bywa, że sprzedawca dorzuca jakiś "gift" - ja akurat "załapałem się" na dwie klawiatury Dell'a :D

Reasumując: czy warto? Według mnie do biura tak - do domu do prostszych zastosowań (Internet, filmy, muzyka) również. Jeżeli jednak ktoś wymaga od sprzętu więcej (gry, grafika) powinien pomyśleć o mocniejszej maszynie (na rynku dostępne są również poleasingowe stacje graficzne lub mocne laptopy).
 

windows sprzęt porady

Komentarze

0 nowych
yanko wojownik   13 #1 11.01.2016 09:41

Generalnie, na prostego użytkownika, ale jeśli deko się zna na budowie - przebudowie (niektórzy uważają, że otwarcie obudowy, to złamanie tabu) to warto jeśli stan takiego jest zgodny z opisem i posiada wspomnianą 12 miesięczną gwarancję. Osobiście (kupowałem taniej ) z zasady dokupił bym nowy dysk twardy i dołożył pamięci - niestety często wszystkie sloty są zapełnione płytkami o wartości tworzącej tę końcową więc jeśli ma 2 GB to będzie np. 4 płytki po 512 i chcąc rozbudować siłą rzeczy trzeba przynajmniej częściowo wymienić. Co do kart graficznych i dźwiękowych, to zazwyczaj jest miejsce na zamontowanie takich jeśli są komuś niezbędne np. potrzebne wejście liniowe do nagrywania muzyki z zewnątrz. Poza tym takie maszyny żrą nieco mniej prądu niż standardowy blaszak gdzie zasilacze mniejszej mocy nie powodują problemów jak niekiedy w przypadku wspomnianych itd.

  #2 11.01.2016 09:48

@yanko wojownik, nie zawsze jest wyjście na kartę graficzną (raz trafił mi się dell w bardzo okrojonej wersji, gdzie po prostu było wlutowanego portu PCIe). A sprzedaż z kościami 512MB to to musiałby by być chyba komputery z pentium 3 ;)

Ostatnio kupowałem (też za 299pln) HP z procesorem g620 (lepsza grafika, ddr3 itp), niestety w dzisiejszych czasach 2GB ramu to śmiech, nawet do roli media center.

GBM MODERATOR BLOGA  20 #3 11.01.2016 10:25

Komputery i laptopy poleasingowe to świetna sprawa, zwłaszcza pod kątem ekonomicznym. Można je bardzo tanio kupić (patrząc przez pryzmat ceny do jakości i wydajności sprzętu), pochodzą z segmentu biznesowego (a co za tym idzie, posiadają znacznie więcej funkcjonalności i cech niż segment detaliczny). Dodatkowo przy tanim zakupie, nie trzeba dużo inwestować - wystarczy zakup dysku SSD oraz/ewentualnie dołożenie pamięci RAM.

Sam pracuję na sprzęcie poleasingowym. Laptop Dell e6400 (http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Laptopy-poleasingowe-Czyli-nie-taki-diabel-stras...) kupiłem od prywatnej osoby, która w Norwegii zakupiła go "poleasingowo" od jakiejś firmy. Niedawno włożyłem mu dysk SSD 512 GB i śmiga niesamowicie, dzięki czemu wraz z Mintem 17 dzielnie mi służy w codziennym prywatnym i roboczym użytkowaniu.

Zaś nieco ponad rok temu zakupiłem stacjonarkę Dell Precision T3500 (http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Dell-Precision-T3500-z-Intel-Xeon-na-pokladzie-k...) w sklepie Amso.pl. Atrakcyjna cena skłoniła mnie do jego zakupu. Dokupiłem także dwa dyski SSD i praca na nim należy do przyjemności, a pozwala on także na pogranie w nowsze gierki (aczkolwiek szkoda, że nie najnowsze choć pewnie to kwestia wymiany grafiki ;)).

A na wymienionym w wpisie Optiplexie - pracowałem przez cały okres klasy maturalnej w technikum. Co prawda miał tylko 2 GB i 160GB dysk, to jednak bardzo fajnie się sprawdzał w pracy z Windows 7 i uratował mi cztery litery po zdechnięciu poprzednika. Jedyne co mnie bolało w nim, to domyślnego podpięcia dwóch monitorów w przyzwoity sposób (czyli przez jeden z popularnych standardów zamiast DisplayPort) - na ten czas nie pracowałem, to nie bardzo miałem kasę aby dokupić kartę graficzną lub przejściówkę z DisplayPort -> HDMI.

Spoko wpis :)

sagraelski   7 #4 11.01.2016 10:38

@yanko wojownik: Jeszcze taniej?! Podpowiesz gdzie?

yanko wojownik   13 #5 11.01.2016 10:44

@sagraelski: W znanym serwisie aukcyjnym, ale oczywiście sprzęt był mniejszej wydajności i bez systemu.

miggi   4 #6 11.01.2016 10:56

W mojej jednostce też stosuję takie maszyny z jednym zastrzeżeniem. Ich cena nie może przekroczyć 500zł (nie pamiętam czy netto czy brutto) ze względu na wynik finansowy (albo coś podobnie brzmiącego). Jeśli zakupimy komputer po cenie 300zł to to wpada do wyniku finansowego jako koszt jednorazowy. Ale jeśli ponad 500 to z punktu widzenia tego wyniku lepiej jest kupić komputer nowy, którego cena będzie wykazywana jako 500 zł przez kilka lat. Mamy w ten sposób nową maszynę z 3 letnią gwarancją NBD w miejscu użytkowania.
Wracając do sprzętów. W moim przypadku te maszyny są idealne gdy pada jakaś stacja do której był podłączony sprzęt medyczny i montaż zupełnie nowej maszyny jest niemożliwy (brak wsparcia producenta oprogramowania). Za grosze kupuje się wtedy takiego "używańca" i wystarczy odtworzyć obraz dysku.

Jusko   13 #7 11.01.2016 13:15

Jestem zadowolony z poleasingowych komputerów. Mój poprzedni laptop taki właśnie był - dysk w dobrej kondycji, w środku przeczyszczony, ekran bez wypalonych pikseli i gwarancja.

Nie wydałem wiele, a sprzęt był naprawdę dobry (wręcz nie do zajechania). Praktycznie za małe pieniądze, można mieć przyzwoity sprzęt do pracy.

Inna sprawa, że warto mieć głowę na karku. Niektóre firmy sprzedają taki złom, że mnie byłoby wstyd coś takiego sprzedawać - i jeszcze chcieć większe pieniądze :-P

sagraelski   7 #8 11.01.2016 13:33

@yanko wojownik: No i co do montażu kart grafiki, to znaczenie może mieć też obudowa - niektóre modele tych Optiplexów są sprzedawane w tych obudowach slim i mimo, że będzie slot na kartę to jej tam fizycznie nie zmieścisz

walgav   15 #9 11.01.2016 13:47

Ja sam kupiłem dla siebie lapka poleasingowego (HP EliteBook 6930p). Może w niezbyt mocnej konfiguracji (grafika zintegrowana i C2D P8400 także demon szybkości nie jest to na pewno) ale do moich zastosowań w zupełności starcza (praca z tesktem, internetem i jakieś filmy). Inna sprawa, że produkty HP'ka według mnie są jednymi z lepszych

ollbrzym   4 #10 11.01.2016 13:51

Z pół roku temu kupiłem sobie za 500zł HP Compaq 6005 Pro SFF z phenomem B95 i 4GB Ram.
Wbrew komentarzom tutaj, że wszystkie sloty ram są niemal z zasady pozajmowane u mnie były wolne, więc bezproblemowo mogłem uzupełnić pamięć do 8GB.
Razem z komputerem kupiłem nisko-profilową grafikę Gigabyte z GTX750Ti za 500zł.
I tym sposobem stałem się właścicielem komputera tańszego od konsoli, z roczną gwarancją zapewniającego porównywalną grafikę i nieporównywalnie większe możliwości w niedużo większej obudowie.

Autor edytował komentarz.
  #11 11.01.2016 14:07

Ja już piąty rok pomykam na Dellu, jak we wpisie (no, nie do końca - miał gorszy procesor i mniejszy dysk twardy, ale obudowa także typu desktop). Po drodze wymieniłem procesor (c2quad q6600 - używany), ram (zamiast 4, mam 8GB - używany), dysk twardy (WD 500 GB - nowy) i dołożyłem kartę grafiki (Radeon 6450 low profile). Wszystko wymieniałem stopniowo i to nie dlatego, że poszczególne części nie działały, ale ze względu na stopniowy napływ gotówki i chęć wrzucenia możliwe najlepszych podzespołów. Komputer nadal działa przyzwoicie i myślę, że do domowych zadań wystarczy jeszcze na kilka lat, a później kolejny poleasingowy...

JanBlotnik   7 #12 11.01.2016 14:21

Przecież to szrot a wy jaracie się tym jakbyście złotego Graala znaleźli xD

Miałem taki raz taki "markowy" poleasingowy i co zauważyłem:
- wył jak odkurzacz
- niekompatybilność elementów (jakieś dziwne standardy płyty głównej i zasilacza)
- po pół roku zaczął się resetować (nie wnikałem co to jest, sprzęt poleciał tam gdzie jego miejsce - na śmietnik).

Zamiast się bawić to lepiej dołożyć kasy i kupić nówkę (sporo na tym zaoszczędzimy kasy i nerwów).

johny_mnemonic   4 #13 11.01.2016 14:21

Tylko i wyłącznie poleasingowe! Sam używam między innymi hp 2730p, hp dc7900 jako media center. W firmie którą obsługuję - tylko same delle min. właśnie 755, teraz już raczej głównie 760. Wcześniej gdzieś jeszcze jakieś pojedyncze 520. Wszystko z win7 i tam gdzie spełnia wymagania aktualizacja do win10. Żadnych problemów - praca typowo biurowa oraz na produkcji.

GBM MODERATOR BLOGA  20 #14 11.01.2016 14:39

@JanBlotnik: No widocznie jesteś d**a, a nie fachowiec i dałeś sobie wcisnąć szmelc :-)

@walgav dużo dobrego słyszałem o biznesowych HP-ekach, ale no kurde.. nie umiem się przełamać. Z drugiej strony jestem sympatykiem Dellowych sprzętów więc może dlatego...

Btw. nie przeszkadza Ci niska rozdzielczość na ekranie, który tam posiadasz? (wnioskuję na podstawie: http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-HP-EliteBook-6930p.14752.0.html)
W moim lapku (Dell e6400) też mam 14 cali i rozdzielczość 1400x900 - świetna sprawa i duży komfort - ani za mało, ani za dużo po prostu w sam raz :P

walgav   15 #15 11.01.2016 16:42

@GBM: nie powiem żebym był przyzwyczajony do jakiejkolwiek marki ale jak mam wybierać między podobnymi konfiguracjami to HP zdecydowanie stoi u mnie na pierwszym miejscu. O dellach też słyszałem że są dobre także kto wie, może następny sprzęt będę miał właśnie od nich... :-P

GBM MODERATOR BLOGA  20 #16 11.01.2016 16:52

@walgav: Póki co w moich przygodach jeszcze nie zawiodłem się na Dellach, także gorąco polecam :-)

Btw. nawet od czasów jak chomikuje sprzęty komputerowe, to kiedykolwiek nie wpadnie mi jakiś Dell - w większości przypadków jest sprawny. A jeśli nie, to na bank posiada co najmniej kilka części sprawnych. No po prostu prawie nieśmiertelne maszyny :D

  #17 11.01.2016 17:01

Jeżeli ktoś rozgląda się za małym dellem, to polecam 780 ze względu na DDR3. Albo dołożyć do 390-tki.

@JanBlotnik
Te delle są nie do zajechania, i na dodatek ciche.
Powodzenia w kupowaniu nowego zestawu za 300zł.

olmeca   12 #18 11.01.2016 17:06

@sagraelski: Są grafiki niskoprofilowe i one są dedykowane do takich sprzętów.

olmeca   12 #19 11.01.2016 17:08

@JanBlotnik: Jak się z głową kupuje, to i z gwarancją uda się taki sprzęt kupić i to nie świadczoną przez sprzedawcę, ale przez producenta.
Miałeś pecha, lub dałeś sobie wcisnąć szrot :)

bravo   17 #20 11.01.2016 18:24

Są pewne zastosowania, które nie wymagają peceta za grube tysiące. Do pracy takie sprzęty są rewelacyjne. U nas też korzystamy z "pofirmowców". Ostatnie zakupy to Fujitsu Siemens P7935 na stanowiska kasowe oraz P5731 do biura. Świetne obudowy i cichutkie. Wydajność w zupełności wystarczająca do naszych zastosowań. Po 4 GB ramu (DDR2 i DDR3), to aż nadto. A najlepsze to cena, która wynosiła odpowiednio 289zł i 375zł (za P5731), Win 7, to dopłata ok. 60zł. Oczywiście dostajemy 12 m-c gwarancji i cała akcja wymiata!!!

Szafira   3 #21 11.01.2016 19:24

DELL, DELL, DELL... Co wy macie z tymi dellami? To najgorsze SFF na świecie, głośne jak cholera i mało złącz na płycie, HP to inna rozmowa, 2 ciche wentyle jeden na froncie, drugi na zasilaczu... Żadnych turbin czy coś, 6xSATA II, 2x PCI-E długie, raz PCI-E 4x, i bodaj jedno było PCI, CPU i GPU Passywka. Normalna zatoka 5.25, i miejsce na dwa dyski HDDSDD i to w SFF.

Mikra   4 #22 11.01.2016 20:56

Mój pecet (HP) był wcześniej sprzętem firmowym. Przed dostawą jego wnętrze było gruntownie wyczyszczone z kurzu, sama obudowa też wyglądała całkiem nieźle. Zestaw zawierał nagrywarkę DVD (czasem jest tylko nagrywarka CD+odtwarzacz DVD), a dysk można było wymienić na większy za niewielką dopłatą. Na razie jestem zadowolony.

Autor edytował komentarz.
AlbatrosZippa   11 #23 12.01.2016 00:28

Sam chcę kupić SFF, ponieważ trzeba powoli iść do przodu, a moja obecna stacionarka nadaje się na złom

TestamenT   12 #24 12.01.2016 02:27

Można taki zestaw usprawnić o Core 2 Quadro. Mimo swego wieku Core 2 daje jeszcze rade.
Co do grafiki to widzę tu chyba AGP, więc raczej szału nie będzie jeżeli przyszłoby do rozbudowy o ten komponent.

Temat używanego sprzętu jest wart rozwagi, zwłaszcza gdy dostaje się na niego 12 miesięcy gwarancji.

Autor edytował komentarz.
MrBeckham666   19 #25 12.01.2016 03:40

aktualnie posiadam taki komputer i można powiedzieć po prostu tyle że jak na te 150 zł z wysyłką czyli c2d 2,3 ghz 2 GB ram dysk 80 GB obudowe i zasilacz to cena jest naprawde niska :) brałem już taki pc nie jednemu znajomemu i moge powiedzieć tyle trzeba kupować od firm na allegro i ze standardem i dokłądnie czytać opisy bo szmelcu tego typu też jest sporo : ) są ci co oferują wszystko jak najbardziej ok np 0 kurzu i w całkiem niezłym stanie np dysk :) wieć trzeba troche się naszperać bo ofert np z takim lenovo/dell/HP jest masa :) zdjeta u mnie cześć obudowy zamontowany geforce 7800 gs stary i jakoś to działa :D

Autor edytował komentarz.
MrBeckham666   19 #26 12.01.2016 03:44

@sagraelski: 150 zł z wysyłką czyli c2d 2,3 ghz 2 GB ram dysk 80 GB wystarczy uzyć coś takiego jak filtry :) uwierz że taki np 9800 gt wejdzie bez problemu oczywiscie nie zamkniesz obudowy :)

Autor edytował komentarz.
MrBeckham666   19 #27 12.01.2016 03:49

@JanBlotnik: resetują bios przyważnie i trzeba ustawić kontrole według rpm czy vcore bynajmniej jest tak na lenovo/hp/dell :D

MrBeckham666   19 #28 12.01.2016 03:50

@GBM: resetują bios przyważnie i trzeba ustawić kontrole według rpm czy vcore bynajmniej jest tak na lenovo/hp/dell :D

yanko wojownik   13 #29 12.01.2016 04:56

@sagraelski: Jak już wspomniano w grę wchodzi karta na niski profil. Za to jeśli są jakieś w obudowach np. poniżej 10 cm. , to nie są mi takie znane.

yanko wojownik   13 #30 12.01.2016 05:39

@JanBlotnik: Ja po wpłacie zastrzegłem sobie możliwość (dodatkowo, bo zazwyczaj można odesłać jeśli kupujesz u sprzedawcy z dobrą opinią) rezygnacji z zakupu jeśli sprzęt nie będzie się równał temu opisowemu, nie twierdzę, że to jakieś bohaterstwo, bo zwyczajnie nie chciałem stracić grosiwa, które mi się nie nie przerzuca, może nieco to wpłynęło na to, że sprzęt był w porządku a może był taki, bo sprzedawca miał bardzo dobrą opinię i normą było, że sprzęt wysyłany był zgodny ze stanem z opisu.
Na ten Twój namówił cię ktoś na ulicy, coś tak jak, że "kup Pan komputer"?:)

yanko wojownik   13 #31 12.01.2016 06:46

@Szafira: , "6xSATA II"

To już chyba będzie inny przedział cenowy jak mi się zdaje.

Szafira   3 #32 12.01.2016 09:25

@yanko wojownik: Zależy od procesora, zawsze możesz wybrać z PDC pod "maską", wiadomo że z E8400 to wydatek ~380pln

sagraelski   7 #33 12.01.2016 10:03

@MrBeckham666, @yanko wojownik, @Szafira: Dzięki za info chłopaki. Widzicie, czasami warto popełnić jakiś tekst aby z komentarzy dowiedzieć się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #34 12.01.2016 16:26

Ja tez mogę potwierdzić komentarze moich poprzedników - warto. Dobry sprzęt za małe pieniądze, tak najszybciej i najlepiej można określić takie komputery.

Ja sam od lat u siebie w szpitalu korzystam z takich poleasingowych i jestem bardzo zadowolony.

True_Lukass   6 #35 12.01.2016 17:32

@Szafira: Tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem SFF obu firm (2xDell, 1xHP). Wszystkie są całkiem fajne, ale też wolę Delle - przynajmniej te z nowszych serii. Otóż HP to są bliżej małej obudowy typu tower, niż klasycznego SFF. Postawić przy sobie i porównać rozmiary, podnieść i porównać ile oba ważą, i wszystko jasne. A karty i tak wchodzą tylko niskoprofilowe. Mój obecny podstawowy Dell to trochę wyższa półka (seria Vostro) i jest przyjemniejszy wizualnie i cichszy od HP, a miejsca na dyski też ma dwa, chociaż jedno dość nietypowo umiejscowione. Plus całkiem normalny pełny napęd DVD.

Generalnie - tylko poleasingowe. Kupowałem też w jednej z największych firm zwykłą przeciętną wieżę Della z jakimś Dual Core dla znajomych. Za grosze. Jak przyszła, to nie mogłem uwierzyć - wyglądała i działała jakby właśnie wyszła z fabryki i nigdy nie była używana.

PC_Majster linuxiarz   5 #36 12.01.2016 21:09

@hind.pl (niezalogowany): Ja na Linuxie w swojej toschibie z red hatem mam 512mb ram, i da się korzystać :)

Szafira   3 #37 13.01.2016 00:48

@True_Lukass: Czy dell czy hp, wielkość to niuasnse bo sprzęt jest i tak wielkości podobnej do przerośniętego magnetowidu, więc akuratnio wątpię by dodatkowe gabaryty hp były przeszkodą dla kogoś. Ból jedyny to niska moc zasilacza, oraz że producenci kart graficznych porzucili całkowicie karty lp, taa był zotac GTX750lp, ale za cene GTX760 + przesyłka z uk więc gra nie warta świeczki.
Podsumowując co kto lubi, ja wole hp ale tak jak pisałeś, tylko poleasingowy sprzęt, jakość jaką oferuje i bezawaryjność jest nie do przecenienia. PS.Chyba chodziło ci o obudowę desktop, a takowe pamiętam był w serii HP Compaq D3xx.

_PiotR_   7 #38 13.01.2016 02:15

@sagraelski 299 brutto z system? z monitorem?

sagraelski   7 #39 13.01.2016 07:31

@_PiotR_: Tak, brutto z systemem (Win7Prof), bez monitora

True_Lukass   6 #40 13.01.2016 14:32

@Szafira: Nie, chodziło mi o HP Compaq dc7900 SFF. Masz rację, że zwykle różnica w rozmiarach nie ma większego znaczenia, ale akurat tego HP kupowałem do domu rodzinnego, żebym miał na czym pracować, jak wpadnę z wizytą. I tu rozmiar miał znaczenie, bo miejsca było mało. Szczerze mówiąc, ledwo się zmieścił :) Mam nauczkę, żeby dokładnie sprawdzać, a ja założyłem, że będzie taki, jak Dell... Za czas jakiś będę pewnie wymieniał swoją obecną maszynę, i tak sobie myślę, że Optiplex 990 będzie idealny, ale chyba nie SFF, tylko MiniTower. Przynajmniej wejdzie normalna karta graficzna, bo wybór niskoprofilowych (i to takich, które ten słaby, niestandardowy zasilacz pociągnie) jest rzeczywiście żałosny.

Szafira   3 #41 13.01.2016 17:40

@True_Lukass: DC7900 spoko sprzęcio, też mam takiego jako 2PC, ale chyba na wakacje zmienię go na Elite 8200 SFF albo 8300 SFF, a DC7900 pójdzie jako htpc pod telewizor, zamiast DELLa co obecnie tam stacjonuje.

True_Lukass   6 #42 13.01.2016 20:13

@Szafira: Aż się roześmiałem, jak przeczytałem Twój komentarz. Jak kupiłem swojego Della Vostro, to stary Optiplex powędrował... pod telewizor. Gdyby w końcu raczył umrzeć, to miałbym jakiś powód, żeby wymienić Vostro na coś mocniejszego, a jego wrzucić właśnie tam. Ale gdzie tam, staruszek z Pentium 4 na pokładzie, a zdechnąć nie chce za nic. Ostatnio mu padła karta graficzna LP, ale on sam zdaje się być nieśmiertelny. Dlatego lubię sprzęty poleasingowe.

yanko wojownik   13 #43 14.01.2016 09:12

@_PiotR_: Za 80 - 90 zeta kupisz monitor w bardzo dobrym stanie 17 do 19 cali z wejściem D-Sub i DVI (czyli możesz m.i. podłączyć dwa komputery) czasem może się zdarzyć, że jeszcze będzie miał głośniki. Mniejsze z jednym wejściem 15 -17 cali kupisz w przyzwoitym stanie już nawet od 25 złotych. Jeśli idzie o system, to jeśli się przekonasz do Linuksa, to masz za free.

"299 brutto z system? z monitorem?"

Zależnie od tego jak wydajny to ma być zestaw, to w tej cenie możesz kupić z systemem, monitorem, klawiaturą, myszką i przewodami w bardzo dobrym stanie, ale parametry może nie będą rozwalać, niemniej dwa rdzenie i DDR 2 jak najbardziej się załapie.

Autor edytował komentarz.
Lasdar   4 #44 14.01.2016 23:03

Na poczatku 2011 kupilem Optiplexa GX620 w obudowie desktop za jakieś 300 pln (pierwszy legalny system operacyjny - XP Pro). Do tego Radeon 5570 low profile i SC2 ruszylo. Dwa lata pozniej za 450 pln kupilem Optiplexa 760 Midi Tower na E8400 z Win7 Pro. Przelozylem grafike, zmienilem zasilacz (orginalny balem sie obciazac). Po roku musialem kupic kolejny (kto wie orginalny moze sprawowalby sie lepiej), ostatnio po padzie 1 z 2 kosci pamieci 2GB, dokupilem 4GB i zadowolony smigam na 6GB.

Dlaczego zdecydowalem sie na zakup? Latka leca, czlowiek chcial byc legalny, a nie jest wymagajacym uztkownikiem, wiec kupil sobie komputer z systemem w cenie samego systemu. Czy mozna chciec wiecej?

  #45 18.01.2016 11:44

Program Refubrished zgodnie z prawem UE nie jest obligatoryjny na Optiplexach - no i podnosi cenę zakupu stacji, jednak brak COA z tego programu może utrudnić instalację systemu: numery z niebieskich oemowych COA nie chodzą na wszystkich nośnikach instalacyjnych (czasami potrzebne są brandowane Dellowski lub HP, przeważnie jednak nie ma problemu). Na zdjęciu w artykule powyżej tego nie widać ale jak się ma COA Refubrished to oczywiście do niego obligatoryjny jest natywny COA OEM'owy.

zyrol81   9 #46 20.01.2016 12:59

A zgadzam się. W mojej firmie też pracowało wiele komputerów poleasingowy i pracują do dzisiaj. Te Delle są bezawaryjne. Opisane przez Ciebie delle długo pracowały, aż zostały powoli wymieniane na nowsze (może masz komputery z mojej firmy, kto wie).
W domku kupowałem dwa poleasingowe laptopy (dell i lenovo) oraz jeden komputer stacjonarny (Dell Optiplex 780) Wszystkie komputery pracują bezawaryjnie i wszystkie mają roczną gwarancję. I z czystym sumieniem mogę plecic poleasingowe sprzęty.

psejta3   4 #47 22.01.2016 22:42

Ja wcześniej posiadałem laptop Dell. Mega dobra jakość plastików itp. Teraz zakupiłem HP EliteBook 8460p. i5-2520M, Radeon HD 7400M, 4 GB RAM, dysk chyba był 320 GB, który wymieniłem na SSD 128 GB i laptop śmiga na Win 10 aż miło :) Obudowa cała z metalu. Łatwy dostęp do części. Wystarczy tylko zdjąć metalową osłonę. Mam też PC HP w obudowie SFF, też jest spoko ;) Polecam.

  #48 14.02.2016 22:41

Sam jestem użytkownikiem poleasingowego Della w małej obudowie USFF. Kupiłem go razem z monitorem Della dosłownie za grosze,a cenę jeszcze obniżyło to że bez systemu.Nie trawię widowsa i używam Linuxa więc po piernika płacić jeszcze dodatkowo za ten dziadowski system od MS? Wgrałem Linuxa i śmiga mi już tak ponad 2 lata aż miło-bez awarii. Jeśli ktoś nie potrzebuje wodotrysków a szuka kompa do normalnych,podstawowych zastosowań typu biuro,internet,filmy ,youtube, muzyka,tv cyfrowa przez tuner dvb-t na usb itp... a nie do wymyślnych gier to taki "dziadek" sprawdzi się doskonale i jeszcze dłuuugo posłuży bezawaryjnie .Nie ma sensu kupować nowego kompa do podstawowych zadań za bajońskie sumy,skoro biorąc pod uwagę postęp technologiczny taki komputer i tak za rok ,dwa będzie już "zabytkowy". Lepiej zainwestować w dobrego "dziadka" i mieć spokój na lata. Jak ktoś nie zamierza szpanować przed znajomymi kompem a kieruje się w życiu rozsądkiem i oszczędnością to polecam :-)

  #49 29.04.2016 01:53

ja mam optiplexa 745 4gb ram dysk 160gb win 7 chodzi miód malina powinien być vista

  #50 13.06.2016 12:15

Posiadam optiplex 760, śmigał bez problemu do momentu jak bez większego zastanowienia zresetowałem ustawienia BIOS do fabrycznych i teraz nie chce wystartować Windows 7. Wyskakuje błąd a odzyskiwanie systemu nic nie daje. Ktoś jakiś pomysł?

sagraelski   7 #51 14.06.2016 13:51

@czaarny (niezalogowany): Może domyślnie się próbuje bootować z czegoś innego niż hdd? Jakieś pxe albo inne cudo?

  #52 28.06.2016 14:34

używam takiego della od roku, i z windowsem 7 pro działa idealnie