Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

LTE od Cyfrowego Polsatu — miłe złego początki

Równo rok temu zdecydowałem się na internet LTE w ramach usługi SmartDom w Cyfrowym Polsacie. Miało być szybko, tanio i w ogóle pięknie - po roku korzystania z tego połączenia mogę powiedzieć, że było jedynie tanio - a i z tym zapewne można by polemizować...

Dlaczego w ogóle zdecydowałem się na LTE? No cóż, przeważyły przede wszystkim względy finansowe - w sieci Plus użytkowałem dwa numery telefonów oraz, dodatkowo, telewizję w Cyfrowym Polsacie. Kiedy konsultantka z tego ostatniego zaproponowała korzystne warunki z pakietem SmartDom, długo się nie zastanawiałem.

Zdecydowała także opinia znajomego, który już dłuższy czas korzystał z internetu LTE w sieci Plus (tożsama z siecią Cyfrowego Polsatu) i bardzo go chwalił.

No cóż, podpisałem umowę na 24 miesiące - pomijam w tym momencie kwestię telefonów oraz telewizji - wybrawszy pakiet z limitem 40GB/miesiąc (w zasięgu LTE bez limitu). Do tego otrzymałem router Huawei B315. Za całość wychodziło 41zł/miesiąc, dodatkowo pierwsze pół roku nie płaciłem, ponieważ podpisując umowę z CP rezygnowałem z usług dotychczasowego operatora (Netia).

Gwoli ścisłości - dzięki wspomnianemu znajomemu wcześniej przetestowałem działanie LTE w mojej okolicy - testy wypadły niezwykle pomyślnie. Przyzwoity zasięg, transfery rzędu 30Mb/s (download) i 20Mb/s (upload), ping w granicach 20 do 40ms - nic tylko żyć nie umierać!

Bez żalu zrezygnowałem z kabla w Netii i na dobrą sprawę przez pół roku byłem zupełnie zadowolony. Wszystko "pacało" jak ta lala, nic się nie cięło, nie zawieszało - jednym słowem bajka. Do czasu jednak.

Któregoś czerwcowego bodajże dnia wszystko zaczęło chodzić zauważalnie wolniej. Video w YouTube, oglądane dotychczas w 480p zaczęło mocno przymulać, buforowanie trwało całe wieki, strony internetowe ładowały się koszmarnie wolno, nie wspominając już w ogóle o ściąganiu plików - ot choćby 300MB poprawek dla PS4 pobierało się kilka godzin! Jakaś masakra!

Odczekałem jeden dzień i zgłosiłem problem na Infolinii. Kazali pobrać najnowsze oprogramowanie dla routera Huawei B315 - ok, zrobiłem to, zrestartowałem urządzenie, wszystko wróciło do normy. Niestety, nie na długo. Po kilku/kilkunastu dniach znów pojawiły się problemy z transferem, nie były jednak tak dokuczliwe jak poprzednio. W każdym razie zacząłem obserwować przepustowość łącza przy pomocy różnego rodzaju online'owych speed testów.

Tym razem nie było już tak różowo - download rzadko kiedy przekraczał 10Mb/s, z uploadem wprawdzie nie było problemu ale pingi zaczęły oscylować wokół wartości trzycyfrowych. Zauważyłem także, że znacząco zmienił się zasięg choć ani ja nie przeprowadziłem się w inne miejsce ani też nie "wyparował" nadajnik BTS! Żeby pozostać uczciwym - zasięg "mierzyłem" obserwując pięciokreskową skalę w panelu administracyjnym routera Huawei. Zdaję sobie sprawę, że to niezbyt profesjonalne ale zakładam, że jeśli w momencie zakupu i pół roku po, mam zasięg pięciu kresek a w kolejnych miesiącach ledwie jedną kreskę, to coś jest nie tak.

Minęły kolejne miesiące - czasami net chodził szybciej, czasami wolniej - niestety, zdecydowanie powszechniejsza była ta druga sytuacja. Coraz częściej moje transfery skłaniały się ku poniższym wartościom.

Filmy na YouTube zaczęły domyślnie ładować się w 240p, pojawiły się problemy w połączeniu ze zdalnymi maszynami przez protokół RDP, nawet Spotify zaczęło mieć problemy z utrzymaniem transferu. Ponownie zgłosiłem sprawę do BOK'u Cyfrowego Polsatu. Odczekałem kilka dni i poproszono mnie o przygotowanie odpowiedzi na poniższe pytania:

  1. MSISDN (numer abonencki):
  2. IMSI (unikatowy numer przypisany do każdej kart SIM, jednoznacznie ją identyfikujący):
  3. Adres występowania problemu (ulica, miejscowość, kod pocztowy):
  4. Model używanego sprzętu (modemu / routera):
  5. Jaki pojawia się komunikat błędu?
  6. Jaki jest poziom sygnału sieci macierzystej (RSSI)?
  7. Jakiego systemu operacyjnego dotyczy problem?
  8. Kiedy problem wystąpił (data, godzina)?
  9. Jak często problem występuje (stale / okresowo / jednorazowo)?
  10. Czy wykonano reinstalację aplikacji modemu?
  11. Czy stosowana jest antena zewnętrzna?
  12. Telefon kontaktowy:
  13. Uwagi:
  14. Wykaz prędkości ze strony www.speedtest.net

Prośbę kończyło zdanie, że [...] Powyższe dane są niezbędne do weryfikacji zgłoszonego problemu. [...] No cóż, skoro niezbędne to do roboty. Pospisywałem potrzebne dane, resztę uzyskałem ze strony informacyjnej routera i wysłałem do BOK'u.

Od tego czasu... cisza! Nikt nie zadzwonił, nikt nie odpisał. Trudno mi powiedzieć ile czasu Biuro Obsługi Klienta ma na reakcję ale czekam już ponad miesiąc.

W międzyczasie na własną rękę testowałem dwie oryginalne dookólne anteny do tego modelu routera (2x6dBi) - nie było jednak znaczącej poprawy. Na Allegro dostępne są także dedykowane anteny kierunkowe LTE Dual i byłbym skłonny wydać te ponad 150pln na tego rodzaju antenę gdybym tylko miał pewność, że rozwiąże to problem.

Dobrze byłoby gdyby na ten temat wypowiedział się sam Cyfrowy Polsat a raczej jego technicy ale jak już wspomniałem wyżej, nie dają znaku życia :(

Postanowiłem zgłosić temat do BOK'u jeszcze raz - być może tym razem nastąpi reakcja. Jeżeli tak się stanie, poinformuję o tym czytelników DP.  

sprzęt internet inne

Komentarze

0 nowych
morriat   5 #1 19.10.2016 13:25

No to witaj w klubie :)
Co do anteny kierunkowej też miałem ten dylemat i z pomocą przyszła mi możliwość zwrotu towaru w ciągu 14dni :)
wydałem 150zł na antenę sprawdziłem, nie podziałało. Odesłałem zwrócili pieniążki.
Umowę z CP zerwałem z powodu niezapewnienia gwarantowanej przez nich jakości internetu.

Teraz mimo bólu (bo nie darzyłem sympatią) przeszedłem do fioletowych i pomimo, że płacę więcej bo smartdom odpadł to jestem zadowolony.

Zobaczymy co czas przyniesie.

jajecpl   10 #2 19.10.2016 13:31

Dymanie klienta? Moja siostra przeszła do plusa, bo jakiś ładny telefon i pół roku za darmo..3 miesiące LTE w telefonie bajka..a potem jak u Ciebie :)

corrtez   12 #3 19.10.2016 14:00

Wyglad to na taki stary trick: niech podpisze umowe damy mu wiecej i szybciej przez 3m-ce potem przytniemy i bedzie git...

  #4 19.10.2016 14:07

Mam dokładnie tak samo, przedłużyłem umowę i transfery mam identyczne od 1 do 2 Mbps. Wcześniej przez 18 miesięcy było ok.

Piotrek2255   11 #5 19.10.2016 14:09

Ten internet działa dobrze tylko u Ibisza. Internet aż huczy o dziadowskiej jakości internetu w Plusie, a ludzie dalej dają się nabierać na ten szajs.
Cierp ciało coś chciało.

  #6 19.10.2016 14:09

Nawet nie inwestuj w żadne sprzęty. Jeśli wcześniej było dobrze, a teraz jest źle to znaczy, że przeprogramowali BTS'a i efekty właśnie opisałeś. Pisz dalej do Plusa, ale nie licz mocno na jakieś zmiany. Ja identyczną sytuację miałem z Plusem, ale chodziło... o zwykły zasięg komórkowy :)

Po pół roku pisania i proszenia się aż w końcu z całą rodziną (7 numerów) zwialiśmy do fioletowych. Bajki nie ma, ale jest stabilnie w mojej okolicy.

MiL-   9 #7 19.10.2016 14:16

Umowa, umowa, umowa, najlepiej jak najdłuższa. W cywilizowanym świecie takie usługi są w umowach bezterminowych. Nie działa, idziesz do konkurencji. A u nas masz cyrograf i się męcz przez 2 lata.

  #8 19.10.2016 14:22

I chyba tez z internetem na karte tak jest. W play;u kupowałem na doładowanie.Pieknie, szybko itd. Skusiłem sie na umowe, bo wiecej gb, bo taniej itp. Ale przyuwazyłem, ze juz na umowe nie był taki szybki jak na ''zdrapke''/ nawet zrywki sie pojawiły. Ot, złowic łosia i tyle

Samurai   16 #9 19.10.2016 14:28

Dlatego nigdy w życiu nie pokuszę się o LTE do domu, obojętnie od kogo. Tylko kabel. Co do sytuacji to nie zazdroszczę.

Patrax   7 #10 19.10.2016 15:09

w internecie mobilnym często zdarza się, że szybkość transmisji danych w jednym miejscu o danej porze dnia jest większa a o innej mniejsza. Wynika to ze zmiennego obciążenia stacji bazowej. Wiele jednoczesnych połączeń współdzieli zasoby radiowe i transmisyjne pomiędzy sobą. Im więcej abonentów podłączonych do danej stacji tym mniej zasobów mogą dostać dla siebie. Drugim ważnym czynnikiem to warunki atmosferyczne im są gorsze to są dużo większe zakłócenia i przepływność transferu danych będzie mniejsza. Trzecim powodem to limit danych z tego też powodu LTE nigdy nie zastąpi światłowodu bo tylko na nim można uzyskać stałe prędkości i bez żadnych limitów, dlatego choćby mi ktoś dawał za darmo i tak bym nie wziął LTE

osykosy   5 #11 19.10.2016 15:12

Ja pierdzielę, no to niezła historia z tym słynnym LTE Plusa. Był taki czas, że myślałem o przejściu na LTE- ale zmądrzałem po przejrzeniu wypowiedzi na różnych forach. Zostałem przy kablu- i BARDZO DOBRZE!!

Piotrek2255   11 #12 19.10.2016 15:30

Jak ja kocham te wszystkie filozofie o kablu. Idźcie opowiedzcie je ludziom na wsi, gdzie jedynymi nowoczesnymi technologiami jest miedź i max 2mbps i LTE ze współczesnymi prędkościami.
O światłowodzie nikt nie marzy, bo operatorzy mówią, że koszt pociągnięcia jest zbyt wysoki.
Net mobilny nigdy nie miał aspiracji do zastępowania kabla, tylko do uzupełniania jego braków.

A internet od Plusa jest wybitnie słaby, słabszy od internetu Playa.
Ja przez 6 lat jechałem na necie od fioletowych i przy tych przebojach co mają klienci Plusa, internet od Play jest wręcz wzorem cnót wszelakich.
Teraz mam Nju, ta sama cena za takie same limity a zasięg i prędkość jeszcze lepsza.

  #13 19.10.2016 15:40

Do tej pory cisza bo nikt się nie spodziewał wypełnionej ankiety. Teraz wszyscy z działu pomocy technicznej zastanawiają się co teraz robić. Jedno jest pewne, pytania dla kolejnych klientów będą trudniejsze.

  #14 19.10.2016 15:44

CZytam i nie wierzę - czy to przypadkiem nie sa komentarze płatne od playa?

Od wielu lat korzystam z internetu polsatu - od 3 lat mam internet LTE - korzystam pół na pół - w domu w Warszawie i na działce pod Nadarzynem i nie mam z nim zadnego kłopotu - jedyne co mie dziwi to to, ze na działce jest dużo szybciej niż w Warszawie. Używam przestarzałego sprzętu: huwawey 3272 + router Dlink DWR 116. A osiągi to: na działe: ściaganie ok. 70-80 a nawet czasami 90 a wysyłanie 30-45 MB (ping 25-35) a w domu: wysyłanie i ściąganie prawie równe: po ok. 35 MB (ping podobny jw.) Też korzystam ze smartdomu - mam te.l w plusie - i tu też ne mam problemów z internetem LTE - regularnie korzystam z Yanosika oraz aplikacji Polsat GO do oglądania telewizji w smartfonie - i nic nie zacina...

Janusz

  #15 19.10.2016 15:45

Nie wiem w czym problem. Masz kozacki transfer. Chciałbym mieć taki. Też jestem w LTE CP. Niestety nie mam możliwości pociągnięcia kabla od netii czy orange.

Patrax   7 #16 19.10.2016 15:51

@Piotrek2255: w takim razie zapraszam do wsi w Polsce wschodniej. Tam już mamy internet światłowodowy. Na wschodzie rozwój technologii światłowodowej idzie bardzo szybko bo operatorzy dostają kasę od Unii i w każdej wsi już praktycznie ma każdy internet 30 Mb/s

Autor edytował komentarz w dniu: 19.10.2016 18:51
walgav   15 #17 19.10.2016 15:57

Zrobiłem jakiś czas temu podobny wpis o problemach w zasięgu LTE w Play'u - http://www.dobreprogramy.pl/walgav/Problematyczny-zasieg-LTE-w-Play,76462.html

  #18 19.10.2016 16:21

No proszę już wydawało się, że jesteśmy osamotnieni. U nas wyglądało to tak: przez niecały rok siła sygnału maksymalna (czyli wedle instrukcji routera fioletowa czasem niebieska ciut słabsza ale nadal silna). Potem spadek do koloru zielonego a ostatnio często pomarańczowego czyli ogóle mówiąc do d..... Próba zgłoszenia problemu na infolinii CP skończyła się zbywającym komentarzem konsultantki "no przecież sygnał nie zawsze musi być taki sam". Brak słów.

  #19 19.10.2016 17:07

100% to samo przez 3 miesiące bajka a potem dramat. Podobno przez to że nadajnik jest przeciążony ale przez 3 miesiące nie był. Nie polecam Cyfrowego Polsatu i jego internetu.

  #20 19.10.2016 17:25

Też się nabrałem na ten pseudo internet jestem już u nich już prawie 4 rok a prędkość nigdy nie przekracza 1,5MB/s zazwyczaj jest poniżej 900Kb/s. Potestowałem inne sieci i zazwyczaj miałem ok 10MB/s tak więc nie warto kupować w Cyfrowym Polsacie chyba że telewizje (choć ja nigdy nie używałem).

yuwo   8 #21 19.10.2016 18:05

Cóż, mam podobne doświadczenia tylko w innej sieci.

Kilka lat temu zrezygnowałem z kabla na rzecz neta mobilnego. Było to całkiem, jak się wydawało, rozsądne posunięcie, bo lokalny, pomarańczowy monopolista olewał sprawę i na moim osiedlu (wcale nie z ery późnego Gierka) net był w porywach do 8-10 Mb/s. Na początku było ok. Net śmigał aż miło. Szczęście moje nie miało granic. Do czasu, kiedy operator wszedł z promocją, która nałożyła się czasowo na koniec umów z pomarańczowym monopolistą na moim osiedlu. I zaczął się dramat... Prędkości jak za starej neostrady. Neta dało się używać od 8 rano do 17 po południu. Później było dno i tona mułu. Nawet w nocy wszystko chodziło jak krew z nosa, bo nocki w promocji były za darmo, znaczy się bez limitu.

Jak skończyło mi się umowa, to się przeprosiłem z lokalnym monopolistą. Net ma dosyć często przerwy, ale mam w miarę stabilne połączenie. To zaleta, którą się dostrzega, jak to się człekowi zabierze...

Mam nadzieję, że urzekła Was moja historia :-)

Autor edytował komentarz w dniu: 19.10.2016 18:07
sagraelski   7 #22 19.10.2016 18:05

@morriat: no to mnie pocieszyłeś z tą anteną - i kompletnie nic lepiej nie było???

Autor edytował komentarz w dniu: 19.10.2016 18:05
sagraelski   7 #23 19.10.2016 18:06

@jajecpl: weźcie mnie nie załamujcie bo się okaże, że istotnie to przegrana sprawa...

sagraelski   7 #24 19.10.2016 18:09

@walgav: oczywiście, że czytałem! przez ten mój CP jestem podatny na takie historie.

takijeden.ninja   6 #25 19.10.2016 19:08

Z ynternetem ŁTE to jest tak, że bierze się tylko prepaida + ruter bez simlocka z drugiej lub trzeciej komisowej łapy. Jak się zaczynają cyrki to sima od jednego operatora zastępujesz simem drugiego operatora i tyle. Trzeba działać na "partyzanta" i nikomu nie ufać.

LTE w abonamencie to ciężkie nieporozumienie i dymanie klienta w kakao. Dzieje się tak, bo france sprzedają więcej niż mają (overselling). Solorzom to bym własnej spoconej stopy nie podał, a co dopiero szlachetnego podpisu na umowie...

  #26 19.10.2016 19:15

Mam identycznie. Mało korzystam z internetu w domu ale jak już któregoś razu zmobilizowałem się zadzwonić i po dokładnie 42minutach zostałem skierowany do konsultanta. Kazał zrobić kilka rzeczy i nie dały skutku po czym telefon się rozłączył... już nie będę opisywać mojego nastroju po tych 42 minutach czekania.

  #27 19.10.2016 19:37

identyczne problemy mam od roku nie tylko z internetem LTE ale też z zasięgiem w telefonie co jakiś czas słabszy już nie mam siły na reklamacje i słuchanie ich głupich tłumaczeń ale wszystkich przestrzegam trzymajcie się z daleka CP i internetu LTE w plusie??

takiktoś   11 #28 19.10.2016 19:37

Szczerze mówiąc to mogą być problemy z samym routerem. Sam doświadczyłem (akurat w przypadku modemu ale objaw dość podobny), że sprzęt powodował takie cuda i po powrocie z gwarancji działał lepiej niż na samym początku. Jeżeli anteny nie poprawiły sprawy, problem raczej generuje sprzęt.

Edit: Dla ścisłości, nie mam internetu akurat w Plusie.

Autor edytował komentarz w dniu: 19.10.2016 19:38
  #29 19.10.2016 19:47

Do autora: masz dobre parametry połączenia, twoje problemy wynikają z przeciążenia nadajnika.
Antena musi być dobrana na odpowiednią częstotliwość, źle dobrana może pogorszyć parametry.
Zapraszam na forum bez kabli(wpiszcie w google), tam otrzymacie fachową pomoc.

walgav   15 #30 19.10.2016 20:02

@sagraelski: Ale trochę Ci zazdroszczę głównej :P. Moje dwa wpisy przegrały walkę z rzeczywistością i już zginęły w dziale z pozostałymi wpisami :D.
Ale cóż... muszę się jeszcze sporo poduczyć w takiej formie wypowiedzi jaką są wpisy blogowe :P

Remix   12 #31 19.10.2016 21:27

@Samurai: ... a jak nie ma kabla? Ja miałem LTE z Orange we Wrocławiu i miałem 45/25 Mb/s, po przeprowadzce Orange zdechł i ledwo wyciągałem 14/6 Mb/s. Teraz mam Plusa LTE na B20 i mam 30/10 Mb/s ale i tak brakuje mi tego, co mam w firmie, bo Netia właśnie ze 100/100 podwyższa mi na 300/300 Mb/s. Kurde nie ma to jak światłowód z łączem synchronicznym.

  #32 19.10.2016 21:49

Korzystałem z LTE Polsatu dwa lata. Kłopotów z prędkością nigdy nie miałem. Natomiast pojawił się problem ,czytaj lejek, po przekroczeniu 40GB danych. Oczywiście przy zakupie zapewniano mnie ,że LTE jest bez ograniczeń. W tej sytuacji zmieniłem operatora. Co to samych spraw technicznych nie widzę różnicy pomiędzy internetem LTE i internetem po kablu.

  #33 19.10.2016 22:14

@Piotrek2255: "Teraz mam Nju, ta sama cena za takie same limity a zasięg i prędkość jeszcze lepsza."

Zobaczymy jak daleko Orange pociągnie ...

  #34 19.10.2016 22:16

@Anonim (niezalogowany): #14 Płatny komentarz od Solorza?

WODZU   17 #35 19.10.2016 23:32

"...w ramach usługi SmartDom w Cyfrowym Polsacie..."

To zdanie zawsze oznacza problemy.

morriat   5 #36 20.10.2016 00:48

@sagraelski: u mnie czyli tam gdzie psy tyłkami szczekają i pozostały jeszcze ostatnie dinozaury czyli tak jak w tych kilku % gdzie lte jest ale go niema ale i tak mówią że jest, to nic nie dało. Jakiś serwisant mi mówił, że aby coś zdziałać to spora antena aktywna by musiała być najlepiej ale jeśli lte nie do końca pokryje teren czyli jakieś drzewa budynki nagle wyskoczą to i antena aktywna z innym routerem nic nie da.

Sprawdź u siebie jak działa antena. nic nie stracisz prócz czasu na odesłanie przesyłki jeśli nie zabangla


A i sprawdź też czy w innym routerze/modemie jest podobnie

Ostatni Mohikanin   26 #37 20.10.2016 01:34

Dziwne... Dawno, dawno temu porzuciłem mułowaty internet bezprzewodowy w T-Mobile na rzecz internetu mobilnego w Plusie. Przez pół roku szał radości, później koszmar, zarówno jeśli chodzi o zasięg, jak i o stabilność. Dziwne...
P.S. Teraz nie ma mnie ani w Plusie, ani w T-Mobile ;)

Autor edytował komentarz w dniu: 20.10.2016 02:14
sagraelski   7 #38 20.10.2016 07:19

@Gal Anonimm (niezalogowany): Dzięki za info.

kopratko   6 #39 20.10.2016 08:45

Ilu użytkowników internetu mobilnego tyle opinie.
Ja od blisko 4 lat korzystam z Orange. Przez ostatnie 1,5 roku jako jedyny Internet w domu przez router mifi. Złego słowa o nim nie powiem. Zadowalający transfer - rzadko spadający poniżej 25-30Mb/s (choć ostatnim czasem najczęściej było ok. 40Mb/s). Świetna prędkość wysyłania plików 10-20Mb/s.
Mam kupioną zwykłą antenkę do routera, którą mam za oknem - dzięki niej mam tak dobre wyniki (koszt antenki w moim przypadku to chyba 40zł).
Teraz ze względu na posiadanie konsoli zakupiłem jednak internet od UPC w promocji na 8 mies. - 120Mb/s za 59zł/m.

McDracullo   17 #40 20.10.2016 08:46

Miałem dokładnie te same problemy. Jednak u mnie zaczęły się po pierwszych dwóch tygodniach a nie po pół roku. BOK ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji - ale ZAWSZE rozpatrzą to na Twoją niekorzyść - będą zasłaniać się złą pogodą i przeciążonym "nadajnikiem" (przecież nie będą stawiać nowych BTSów czy modernizować starych). Łącznie złożyłem u nich w ciągu 18 miesięcy około 30 reklamacji. Firma której zdecydowanie nie polecam. Za dwa dni kończy mi się u nich abonament na Internet, z którego i tak niekorzystam...

Autor edytował komentarz w dniu: 20.10.2016 08:47
  #41 20.10.2016 08:55

Jeszcze jedna uwaga, jeśli macie upload o wiele wyższy niż download tak jak w przypadku autora to jest to właśnie oznaka przeciążonego nadajnika.

Samurai   16 #42 20.10.2016 10:10

@Remix: Co mam napisać? Nic? Nie, no żart :) A tak całkiem poważnie jak nie ma kabla to nie oszukujmy się zostaje tylko taki internet mobilny LTE. Ale póki mam możliwość kabel lub LTE, to zawsze zostanę przy kablu. Jak pisał ktoś wyżej przy LTE jest za dużo czynników nazwijmy to "trzecich", które na niego wpływają negatywnie.

Remix   12 #43 20.10.2016 10:18

@Samurai: Zgadzam się, że jak jest kabel to zawsze warto z niego skorzystać. Ale nie można mówić, że LTE jest "ble", bo nie jest po kablu. Jak ktoś ma dobry zasięg LTE i BTS nie jest obciążony to można naprawdę solidne transfery wyciągnąć – 95/21 Mb/s: https://goo.gl/tsWMYr

Autor edytował komentarz w dniu: 20.10.2016 10:19
  #44 20.10.2016 11:00

Sprawdź w swojej okolicy gdzie masz stacje bazowe które CP wykorzystuję i na jakich częstotliwościach pracują, a następnie wymuś pasmo LTE1800 lub LTE800 przez LTEWatch. Na której częstotliwości będziesz miał niższy ping, większą prędkość pobierania, lepszy sygnał i bardziej stabilne połączenie, to do danej częstotliwości kup antenę kierunkową dualną z jak najkrótszym kablem.
2x ATK-10 lub 20 dla 800Mhz lub panel kierunkowy dualny cybertecha, sorensena.

sagraelski   7 #45 20.10.2016 12:33

@McDracullo: 30 reklamacji w ciągu 18 miesięcy??? to chyba pozostaje mi się cieszyć, że u mnie problemy wystąpiły dopiero po pół roku... no ale jeszcze rok przede mną... :(

McDracullo   17 #46 20.10.2016 12:43

@sagraelski: Tylko że u mnie prędkość często nie przekraczała 100 kilo :)

sagraelski   7 #47 20.10.2016 13:41

@McDracullo: o kur...cze ;) to chyba grzeszę, że narzekam :)

Łukasz Gabryel   4 #48 20.10.2016 19:36

LTE, to tylko standard przesyłu danych. LTE jak WIFI operuje na kanałach 20Mhz, (LTE Advance na kanałach od 70Mhz). Każdy operator ma ograniczony zakres częstotliwości. Zatem, może korzystać z pewnych kanałów. Kanały mogą na siebie nachodzić co powoduje mniejsza stabilność i prędkość łącza. Generalnie LTE jako standard będzie działać z tym 100/100, ale w przypadku jak nie jest przeładowany - jak nie sa przeładowane kanały i nie nachodzą na siebie.Dlatego często w miejscach gdzie mało ludzi korzysta z LTE jest ok, ale po doładowaniu ludzi na BTS zaczyna siadać ...Podobny efekt był niegdyś w sieciach osiedlowych i radiowych. Jaki jest wspólny czynnik ? Zachłanność. Nałapali zbyt dużo klientów i napchali w za małe łącza i tyle. Regulaminy tak napisane, że jest cacy, a reklamy reklamuja jedynie to co oni chcą. Moi rodzice skorzystali z LTE Plusa, gdyż Netia dawała kiepskie 4Mbps/0,5Mbps. Z początku było te 80/50. Potem już gorzej bo już koło 30-40/20-30. W tym okresie czasem po przekroczenia 30GB wkraczał lejek i ucinało do 16kbps ...Obecnie nie ucina już w ogóle nawet po przekroczeniu 100GB ale co z tego, skoro transfery sa na poziomie 3Mbps/1Mbps ... Z racji, że sprowadziłem się na powrót do domu, a pracuję zdalnie i codziennie przesyłam kilkaset MB źródeł, ściągam bazy danych po parę GB, oraz wykonuję wideo konferencje w HD z udziałem ok 10 osób przez Google Hangout, to potrzebuję dobrego łącza. LTE oczywiście odpadło na prostej konferencji w 5 osób. Zamówiłem u lokalnego dostawcy (popularne kiedyś - radiówka) usługę dostawy internetu. Zamontowana została mi na dachu antena wifi 5Ghz, w postaci sporego talerza o strukturze plastra miodu, pierwszy link oddalony jest ok 2km, a dalej skokami leci ok 5Km do głównego nadajnika. Od dostawcy prócz anteny dostałem AP i z niego mam kabel WAN. Do tego dopiąłem Mikrotika na 24porty eth + 1W nadajnik wifi. Obecnie na wifi wyciągam 40Mbps/18Mbps (ze względów ekonomicznych chciałem łącze asymetryczne, jednak dla mlich potrzeb jednak zalezało mi tez na sporym uploadem). W godzinach szczytu spada to do 30Mbps/12Mbps. Może nie jest to 150Mbps LTE, jednak umówmy się - to sa mity, a kończy się jak u mnie z 3-10 Mbps max. Tutaj należy racjonalnie pomyśleć, a nie ulegać reklamie. Polecam myśleć, analizować i szukać czegoś co jest faktycznie dobre, a nie tylko reklamowane. Jak ja osiągnąłem taką usługę - No dogadanie się z dostawcą na indywidualną ofertę i niestety kasa. Płacę miesięcznie 310zł brutto, za LTE płaciłem ok 100zł. Niestety za darmo nic nie ma. Nawet jakby wziąć 3 razy abo LTE to nie złoży się w mojej lokalizacji w moje obecne łącze, a nawet nie ma opcji, żeby płaca wiecej mieć jakies dolne limity zapewnione w Plusie. Ofc. może się wydawać, że płace majątek. Wiem, mieszkając we Wrocławiu miałem łącze światłowodowe prowadzone do bloku, a potem ethernet i miałem łącze 50Mbps/10Mbps za 49zł ! Troszkę więcej i mogłem mieć 100Mbps/25Mbps. Były to faktyczne prędkości za te 49zł. Niestety mieszkam z dala od wielkiej cywilizacji, i obecnie żaden operator kablowy nie świadczy tutaj usług (nawet tepsa), więc jesteśmy zdani na operatorów bezprzewodowych. Jak sie okazuje wielkie molochy mogą się uczyć od lokalnych szaraczków jesli chodzi o jakość dostarczanych produktów. z drugiej strony, żeby LTE miała taką jakość i stabilność to trzeba by było wydać X kasy więcej i sprzedać Y mniej umów, a łatwiej nałapać na marketing i niską cenę i uwiązać umowa na kiepskim łączu. Jakby mieli wysoką cenę to nie mogli by pozwolić sobie na chałę bo ludzie nie dali by im spokoju ...

clubber84   5 #49 20.10.2016 21:28

Witam,
odradzam zakup anten zewnętrznych do mobilnych routerów PLUSa.
Fabrycznie została wyłączona obsługa anten zewnętrznych w sprzętach dla tego operatora - sam testowałem na ZTE MF910 oraz na Huawei'u B315 i dostałem takie info potem od technika pracującego dla konkurencji (ale to poniewczasie, bo byłem w trakcie testów, które nic nie dały - troszkę PLN poszło do śmietnika).
Jeśli idzie o jakość połączenia, to z tym jest taki problem, że PLUS już sam z siebie nie stawia nowych BTSów, tylko albo likwiduje te najstarsze nie dając nic w ich miejsce albo przenosi w inne lokalizacje, które często są nietrafione pod względem zasięgu - tak jest na pewnych przedmieściach Poznania, budynków wielorodzinnych coraz więcej (a zatem klientów coraz więcej), a BTS tylko jeden i w godzinach szczytu jest bardzo obciążony, przez co nie da się wtedy korzystać z internetu mobilnego LTE (priorytetem w obsłudze abonentów w takich przypadkach są rozmowy telefoniczne, dopiero potem wymiana danych).
Dlatego, jeśli chce się mieszkać na niedawno wybudowanym osiedlu lub kompleksie, to proponuję skorzystać z oferty lokalnego kablowego dostawcy (najczęściej ma on już swoją instalację w budynku).
A z PLUSem musisz uzbroić się w cierpliwość, bo zdarza im się odpowiedzieć dopiero po 2-3 miesiącach.
Po tym co im napisałeś, to odpowiedź dostaniesz w stylu: "BTS w twojej okolicy jest tylko jeden i obsługuje znaczny obszar, a kasy i lokalizacji na postawienie nowego nie mamy, więc płacz i płać."

Pozdrawiam

Autor edytował komentarz w dniu: 20.10.2016 21:29
SpaceM7c5   6 #50 20.10.2016 23:53

Przykre jest że bardziej opłaca się iść w marketing niż w faktyczną poprawę jakości infrastruktury.

Nie dam się wje*bać w abonament u takich złodziei.

Jeśli 3G/LTE go on PREPAID
Albo jak jest opcja to kabel.

  #51 21.10.2016 17:17

Tak posiadam internet LTE z Plusa(podobno to to samo co cyfrowy polsat), 2 miesiące zadowolony byłem filmy w 1080p na YT gra i buczy. Przeprowadziłem się kilka kilometrów dalej, sprawdziłem na stronie czy obszar jest obejmowany zasięgiem okazało się że jak najbardziej. Warto dodać ze łącze się tylko za pomocą LTE, początkowo myslałem ze to zasieg kupilem antene lecz za duzo nie pomogło. Rano i w nocy gdy dzieciaczki idą do szkoły transfer ok 1MB/s gdy dzieciaczki wracają ze szkół masowo się łączą z internetem potrafi spaść do 100B/s. Tak jestem zadowolonym klientem Plusa polecam!

  #52 22.10.2016 11:20

@Anonim (niezalogowany): "Do tej pory cisza bo nikt się nie spodziewał wypełnionej ankiety. Teraz wszyscy z działu pomocy technicznej zastanawiają się co teraz robić. Jedno jest pewne, pytania dla kolejnych klientów będą trudniejsze."

LOL. Dzięki stary. Rozbawiłeś mnie. ;)

OtherCoder   5 #53 23.10.2016 17:41

@morriat: To że jakaś ustawa daje Ci możliwość zwrotu w 14 dni nie upoważnia Cię do robienia ze sklepów wypożyczalni sprzętów. Dla sprzedawców to są koszty i to nie małe

Madras   4 #54 23.10.2016 19:17

@sagraelski
Też mam w domu internet w Plusie + TV w polsacie i zauważyłem podobny problem do Twojego. Za około 3 miesiące kończy się umowa, a mniej więcej od paru miesięcy net w zasadzie zdechł. Wygląda to tak, że raz zasysa strasznie szybko, po czym prędkość spada wręcz do zera. Najgorsze jest to, że przez pierwszy rok nie było najmniejszych problemów. Jedyne co robię wówczas, to przełączam w panelu administracyjnym preferowany tryb sieci na 3G. Jednakże i to nie zawsze pomaga, bo najwidoczniej BTS-y są często zapchane. Zresztą dodam od siebie, że lepszą prędkość uzyskuję właśnie w sieci HSPA, gdyż zasięg jest dużo lepszy niż LTE. I to norma od początku umowy. Cóż zrobić, gdy mieszka się w Polsce Wsch., gdzie infrastruktura światłowodowa w zasadzie już powstała, ale żaden operator jeszcze nie uzyskał zgody na jej wykorzystanie. Taki marazm trwa już prawie 2 lata i nie widać końców tej komedii :D Ot cała Polska - jedna rzecz poszła w terminie, bo pieniądze były z Unii, a reszta leży i kwiczy, bo szkoda im spieniężyć ostatnie detale, gdyż zapewne jest to wszystko mało opłacalne :P

morriat   5 #55 24.10.2016 08:33

@OtherCoder: może i tak ale skoro sprzęt nie działa tak jak powinien to podlega wymianie.
Rozumiem, że jest to koszt dla sprzedającego bo sam prowadzę sklep internetowy. Sam zapewne kupujesz a jeśli to nie spełnia twoich oczekiwań to to zwracasz bo nikt nie przygarnie urządzenia które jest mu niepotrzebne bo nie działa tak jak zapewnia opis.

Krotock   8 #56 24.10.2016 16:53

Internetu LTE na abonament nie mam, ale od jakiegoś czasu przebywam w Plusie, a dokładniej w Plushu. Oferta na kartę, 29 zł/miesiąć za 10 GB internetu, rozmowy na komórki, SMS i MMS za darmo. Czasem zdarzają się jakieś dziwne problemy, internet w miejscach, w których normalnie powinien śmigać, działa bardzo słabo. Jest 4/5 kresek LTE, a nie mogę nawet normalnie strony wczytać. Na początku takie rzeczy raczej się nie zdarzały, ale cóż... Nie trzyma mnie żadna umowa, więc jak tylko wykorzystam skarbonkę, na którą spryciarze z Plusa mnie złapali uciekam. Tym razem do Orange, bo nie wiem jak tam u nich wszystko śmiga, za to wiem, że jest tanio. Kiedyś byłem w Virgin Mobile i z perspektywy czasu stwierdzam, że była to naprawdę dobra sieć. Nigdy nie lecieli w kulki, nie spotkałem się z żadną ukrytą opłatą, żadnych skarbonek... Co więcej często pojawiały się jakieś promocje typu X GB internetu na wakacje, albo +20% do doładowania. A internet śmigał przyzwoicie, choć zdarzały się drobne problemy.

=V=   9 #57 04.11.2016 10:47

W aktualnych wynikach speedtest Plus wypada najgorzej:
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/w-pazdzierniku-plus-znow-byl-najwolniejszy,2,...

realkrzysiek   7 #58 04.11.2016 11:27

@Samurai: Jak masz wybór, to owszem, możesz mieć takie życzenia. Jutro możesz mieć gromadkę dzieci i mieszkać pod miastem, a wtedy będziesz modlić, żeby mieć jakikolwiek internet.