Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Samowystarczalna Rosja

Po krymskich wydarzeniach Rosja i Zachód pogrążyły się w sankcjach. Niemal co dnia słychać od różnej maści urzędników i deputowanych z Rosji o stworzeniu swego internetu lub o zakazie używania elektroniki amerykańskich firm.

Oto zestaw rosyjskich odpowiedników zachodnich serwisów i gadżetów.

Rosyjski iPhone

Pod koniec 2013 roku szef Rostechu Sergej Czemiezow przedstawił premierowi Miedwiediewu "rosyjski iPhone" - smartfon z dwoma wyświetlaczami od firmy Yota, który był już od 3 lat na etapie projektowania. Czemiezow w ten dzień podkreślił, że urządzenie jest stuprocentowo rosyjskim wynalazkiem, ale zmontowane z części zagranicznych.

Tak zwany "yotaphone" długo koczował po różnego typu wystawach, a na czas premiery był na tyle nieaktualny, że marniał przy porównaniu z flagowcami 2013 roku, co już mówić o Samsung Galaxy S5 i HTC One M8.

Urządzenie szybko się zagubiło w morzu taniej chińszczyzny, mając jedynie fajny pomysł, nie przetrwało, a Yota pogrzebała go ostatecznie, oznajmiając o wersji drugiej, mającej ujrzeć świat jesienią 2014 roku.

W 2012 roku "rosyjskim iPhonem" nazywano także smartfon od chińskiej ZTE, zaprezentowany firmą MTS (rosyjski operator komórkowy). Sprzedaży tego urządzenia były katastroficznie niskie i tu nawet nie pomogło wyjątkowe, jak na tamte czasy, wsparcie systemu satelitarnego GLONASS.

Rosyjski Google

Jeszcze kilka miesięcy temu, każdy człowiek zapytany o tym, czy ma Rosja swój Google, bez żadnych wątpliwości wskazałby na Yandex. Ale 24 kwietnia dyrektor generalny Arkadij Wołoż otwarcie ogłosił, że zamierza rozpocząć poszukiwania nowych miejsc dla wzrostu za granicą w związku ze spowolnieniem tempu rozwoju przemysłu internetowego w państwie.

W ten sam dzień Władimir Putin nazwał Yandex "projektem z wpływem Zachodu".

Po tym wszystkim nastąpił ciąg skandali i 6 maja Yandex mianował przewodniczącego Sbierbanka Hermana Hrefa na stanowisko w radzie dyrektorów Yandexa. Sbierbak posiada 75% minus 1 rubl serwisu Yandex.Money oraz złotą akcję firmy.

Jednak Yandex nie jest jedynym kandydatem na miano "rosyjskiego google'a".
Wczoraj została zaprezentowana narodowa państwowa wyszukiwarka pod nazwą Sputnik.

Rosyjski Kindle

W sierpniu 2011 roku szef Rosnano Anatolij Czubajs spotkał się z Władimirem Putinem, demonstrując "unikatowy tablet", stworzony nie na krzemowym podłożu, a na plastikowym.
Wprowadzenie giętkiego urządzenia, koszt którego wynosił 12 tysięcy rubli, planowano rozpocząć w szkołach, a produkcję - na jeszcze nie zbudowanej fabryce w Zelionogradzie.

Podobnie jak ze wszystkimi "rosyjskimi iphone'ami", czytnik też się okazał nie całkiem rosyjskim. To było prawie nie zmienione zewnętrznie i wewnętrznie urządzenie od Plastic Logic. Ale nawet z produkcją tego tabletu się nie udało: minęło kilka miesięcy i obie strony zrezygnowały z budowy fabryki.

Rosyjski Twitter

16 stycznia 2012 wystartował serwis mikroblogów Futubra, przezwano go "rosyjskim tumblrem" lub "rosyjskim twitterem". Tak samo jak Twitter i Tumblr, Futubra została stworzona, by się dzielić krótkimi myślami i treścią. Jednak autorzy nie potrafili wytłumaczyć, dlaczego ktoś musiałby raptownie porzucić szybko rozwijające się oryginały dla kopii nie wnoszącej nic nowego. Nie przetrwał i roku, 21 grudnia Futubra została zamknięta w związku z małą ilością rejestracji.

Został jeszcze stworzony serwis Strana Abszczenija przez uczniów z Samary. O projekcie nic nie słychać, ale strona nadal działa.

Rosyjski GPS

W odróżnieniu od wyżej wymienionych analogów, system satelitarny GLONASS naprawdę działa. Projekt rozpoczęto jeszcze w ZSRR, ale aktywnie formować klaster zaczęto dopiero w końcu minionego dziesięciolecia. Projekt odgrywa ważną rolę: w wypadku konfliktu wojskowego miedzy USA a Rosją w warunkach monopolu GPS, Stany by miały solidną przewagę strategiczną.

GPS i GLONASS różnią się generalnie między sobą sposobem położenia satelitów na orbicie, natomiast dla konsumenta widocznej różnicy nie ma - nawet niedrogie urządzenia nawigujące wspierają oba standardy. Od 2011 roku z GLONASS pracuje iPhone.

Rosyjskie procesory

O procesorach można poczytać tu.

Rosyjski FB

Stworzony w 2006 roku Pawłem Durowym i jego bratem Nikołajem serwis społecznościowy ma się całkiem nieźle. Ostatnio zapowiedziano integrację iTunes z aplikacją VKontakte na iPhone'a.

Serwis może się pochwalić niedawnym rekordem: 16 maja wysłano 2 000 000 000 wiadomości w ciągu doby, natomiast 11 maja naciśnięto 1 000 000 000 razy Lubię to w ciągu doby.

Jeszcze jeden portal, o którym mało kto słyszał to Odnoklassniki.ru.
Także uruchomiony w 2006 roku nadal działa, nielubiany przez wielu za wszechobecną reklamę i wyciąganie pieniędzy użytkowników za dodatkowe funkcje typu zmianę skórki, "zobacz, kto odwiedził Twój profil" czy "niewidoczność". Tu chyba można przeprowadzić analogię z Naszą Klasą.
Ciekawostką jest to, że jedna i ta sama firma posiada odnoklassniki i połowę VKontakte po tym, jak Durow odsprzedał swe akcje. Kierownictwo zapewniło, że nie będzie upodabniać VK do Odnoklassników.

Rosyjski film o sieciach społecznościowych

Pewnego późnego deszczowego wieczoru, wpatrując się w dal przez okno, po którym spływały krople deszczu, zniekształcając światła aut i świecących w dali pięter drapaczy chmur Moscow City, zastygł trzymając w ręku kieliszek z koniakiem generalny dyrektor mail.ru. W ten sam moment pomyślał: "A czym są gorsze odnoklassniki od facebooka? A niczym."

Nie jestem pewien, ale chyba jakoś tak powstał film Odnoklassniki.ru: naCLICKay udaczu. Jeśli The Social Network miał Jesse'iego Eisenberga, to ok.ru miał Snoop Doga.

VKontakte też wcale nie jest gorszy, bo ma książkę o jego twórcy "Kod Durowa. Prawdziwa historia VKontakte i jego twórcy". Ja tę książkę przeczytałem i powiem, że nie jest jakaś genialna, ale rzuca światło na to, co się działo z VK. Żeby nie zmarnować książkę, to postanowiono też zrobić film, scenarzystą ma zostać autor książki.

Rosyjski IMDB

Jeśli natrafiłeś na jakiś film i chcesz sprawdzić czy jest wart obejrzenia, to w Rosji otwierasz KinoPoisk. KinoPoisk powstał w 2003 roku i na dany moment odwiedza go 23 mln użytkowników miesięcznie. Wg mnie KinoPoisk jest bardziej rozbudowany, można bezpośrednio z portalu zakupić bilety do kina. Po tym jak Yandex wykupił go za 80 mln dolarów, zauważyłem brak reklamy.

Rosyjski YouTube

Rosyjski YouTubie nazywa się Rutube i wystartował 2006 roku. W 2008 kupił go Gazprom-Media. Odwiedza go ok. 10 mln użytkowników miesięcznie i niczym specjalnie się nie różni od YouTube'a.

Rosyjski internet

Po tym, jak relacje Rosja-USA oziębiły się, internet w Rosji został skrytykowany jako taki, a Putin nazwał go projektem CIA. Nic dziwnego, że po 4 dniach politycy rosyjscy zaproponowali stworzyć własny internet. Jednym z takich polityków był członek Rady Federacji Maksim Kawdżaradze, używając podczas omówienia pomysłu słowo "Czeburaszka" (bohater radzieckich książek dla dzieci i kreskówek). Później Kawdżaradze opowiedział, że naprawdę chciał stworzyć sieć rezerwową, na wypadek jeśli coś się stanie z istniejącą infrastrukturą. Wg pomysłu senatora, Czeburaszka ma działać dzięki połączonym między sobą satelitom.

Wg TJournal 

sprzęt internet inne

Komentarze

0 nowych
Petur   2 #1 23.05.2014 18:53

Tekst bardzo ciekawy i pokazujący że niełatwo jest stworzyć coś nowego i jeszcze dodatkowo odpowiednio to rozreklamować, tak aby ludzie woleli twój wynalazek od już znanego rozwiązania.

Problemem tekstu są częste błędy stylistyczne i miejsca, które wyglądają jakby połknięto w nich wyraz. Proponuję abyś przejrzał wpis jeszcze raz i naniósł poprawki, bo sam wpis jest naprawdę ciekawy.
Przykłady miejsc problematycznych: "ale aktywnie formować klaster zaczęto tylko w końcu minionego dziesięciolecia." powinno być "dopiero" zamiast "tylko".
"Po tym wszystkim nastąpił ciąg skandali i 6 maja Yandex ogłosił o wysunięciu przewodniczącego Sberbanka Hermana Hrefa na posadę w radzie dyrektorów Yandexa. Powinno być "ogłosił że na posadę ... został wybrany(?) ...

dzikiwiepsz   11 #2 23.05.2014 19:21

Rosja kraj który jest chory politycznie zacofany gospodarczo i skorumpowany na maksa oraz na dodatek jest na dobrą sprawę jedną wielka stacją benzynową chce być samowystarczalny, ciekawe jak im się to uda :)

Kriss_De_Valnor   10 #3 23.05.2014 19:28

Kazdy kto mial do czynienia z prawem miedzynarodowym wie ze sankcje dzialaja w obie strony. Predzej czy pozniej Europa Zachodnia sie dogada z Rosja bo lepiej handlowac niz zrzucac bomby. Tylko ujadajace "Polaczki" jak zwykle dostana po dupie kupujac jeszcze drozszy (za kare) rosyjski gaz...

Mctk   4 #4 23.05.2014 19:37

Ta, jasne, samowystarczalna Rosja to jest tylko w cenzurze i zakłamaniu.
Putin kiedyś redklamował samochcód produkowany w Rosji, na poziomie kiepskiej Dacii, jako nie wiadomo jakie osiągnięcie, że w Rosji produkuje się coś oprócz Lady i Kamaza. Samochód był kiepsko wykonany i prawie w ogóle się nie sprzedał. A zresztą niedawno sam Miedwiedwiew zaprezentował się z sprzętem muzycznym i elektronicznym (słuchawki, cośtam), wśród tego wszystkiego nie było ani jednego rosyjskiego kabelki. Rosja jest samo wystarczalne tylko jak chodzi o podstawowe surowce, ale nawet tego nie mogą wykorzystać, bo Putin rządzi krajem za pośrednictwem oligarchów, a ci robią po drodze przekręty i rozkradają, obok samego Putina. Rosja to kraj zmarnowanych szans, a najbardziej zrujnował i wyniszczyły cały naród (ekonomicznie i fizycznie) właśnie komunizm. A pomyśleć, że wielu Rosjan nadal tęskni za komunizmem. No, ale cóż, media Imbram piorą mózgi jak nigdzie indziej, manipulacja to ulubiona dziedzina Rosjan, wystarczy poczytać książki Suworowa.

Mctk   4 #5 23.05.2014 19:39

Czy tu nie może być opcji edycji. Poprawiam błędy:
Ta, jasne, samowystarczalna Rosja to jest tylko w cenzurze i zakłamaniu.
Putin kiedyś reklamował samochcód produkowany w Rosji, na poziomie kiepskiej Dacii, jako nie wiadomo jakie osiągnięcie, że w Rosji produkuje się coś oprócz Lady i Kamaza. Samochód był kiepsko wykonany i prawie w ogóle się nie sprzedał. A zresztą niedawno sam Miedwiedwiew zaprezentował się z sprzętem muzycznym i elektronicznym (słuchawki, smartfon), wśród tego wszystkiego nie było ani jednego rosyjskiego kabelka. Rosja jest samo wystarczalna tylko jak chodzi o podstawowe surowce, ale nawet tego nie mogą wykorzystać, bo Putin rządzi krajem za pośrednictwem oligarchów, a ci robią po drodze przekręty i rozkradają, obok samego Putina. Rosja to kraj zmarnowanych szans, a najbardziej zrujnował i wyniszczyły cały naród (ekonomicznie i fizycznie) właśnie komunizm. A pomyśleć, że wielu Rosjan nadal tęskni za komunizmem. No, ale cóż, media im tam piorą mózgi jak nigdzie indziej, manipulacja to ulubiona dziedzina Rosjan. Wystarczy poczytać książki Suworowa.

  #6 23.05.2014 20:29

Kiedyś ZSRR bezczelnie kradł i zżynał zachodnie technologie. Teraz czasy się zmieniły i gdyby wprowadzić embargo jak już kiedyś było na wyższe technologie to Rosja leży na łopatkach.

tomeeek64   10 #7 23.05.2014 20:34

Yandex to jeden z kilku dostawców poczty e-mail, którzy oferują skrzynki w domenie użytkownika za darmo. Całkiem dobrze się korzysta, nie przychodzi spam od dostawcy e-maila.

Voltar   8 #8 23.05.2014 20:37

na początku sądziłem, że artykuł pisał jakiś dyletant, ale widzę po stopce że to mieszkaniec Lwowa, mający najwidoczniej spore problemy z językiem polskim, ale ludzie, od czego jest korekta?!

Jeszcze kilka miesięcy wstecz, ... - kilka miesięcy TEMU

Wtem Yandex nie jest jedynym... - Tyle że. Yandex... jakiś dziwny rusycyzm

spłynęło kilka miesięcy i obie strony odmówiły się od budowy fabryki... - UPŁYNĘŁO, ZREZYGNOWAŁY

na prawdę, na prawdę - piszemy razem a nie osobno

temat ciekawy, ale językowo słabo

eimi REDAKCJA  16 #9 23.05.2014 20:40

@Petur: jestem pewien, że autor tego wpisu lepiej pisze po polsku, niż ja po rosyjsku :). Doceńmy Stanisława, to chłopak z Ukrainy.

@Mctk: czerpanie wiedzy o Rosji z książek Suworowa jest jak czerpanie wiedzy o USA z książek Unabombera. Można, ale po co?

@dzikiwiepsz: jeśli Rosja jest zacofana gospodarczo, to my co, w średniowieczu utkwiliśmy? Pod względem przyjazności dla małego/średniego biznesu Rosja jest daleko do przodu wobec Polski. Z korporacjami jest na odwrót... ale raczej korpa sam nie założysz w Polsce, to nie lata dziewięćdziesiąte.

JaceQQ   4 #10 23.05.2014 21:11

@eimi: Nie siej propagandy. Gdyby bylo tak jak piszesz, to tworca Kwejka nie przybyl by do PL (i wielu jemu podobnych). Zreszta napisal co nieco o tym jaka wolnosc panuje w kraju carow i mozna sobie doczytac jak tam to mniej wiecej wyglada.
Kolejnym przykladem nich bedzie sprawa kaliningradzkiego krola bursztynu. Malo gdzie jest podatek 50% i w dodatku nieformalny. Nie widze tutaj wolnosci gospodarczej i nie zacofania gospodarczego.

djDziadek   16 #11 23.05.2014 21:23

@stsdc - nie daj się tym lebiegom, którzy Cię krytykują a sami niejednokrotnie robili "byki" językowe - widziałem w internetach, że "moc" jest z Wami tam na Ukrainie ;)

Bóg   2 #12 23.05.2014 21:28

@JaceQQ - ty trawisz tylko "prawdy" objawione Zachodu ? Snowden i wielu innych opisało jak wygląda wolność u jankesów. Podatki w Rosji są jednymi z najniższych w Europie, a co do zacofania gospodarczego to rozejrzyj się po polskim chlewiku - zobaczysz prawdziwy trzeci świat.
@dzikiwiepsz - twój nick idealnie do ciebie pasuje.

eimi REDAKCJA  16 #13 23.05.2014 21:33

@JaceQQ: nie siej propagandy. To, że Donald Tusk i jego koledzy tak bardzo nie kochają Rosji nie oznacza, że wpływa to na kwestie egzystencjalne. Rosja nie jest Europą. Mierzenie jej miarkami bazującymi na pierdnięciach europejskich filozofów (głównie niemieckich, co by nie mówić) nic nie daje. Rosja to inny świat. I osobistą kwestią pozostaje, na ile ten świat jest względem ciebie kompatybilny. Dla mnie współczesna (nie radziecka - podkreślam) wolność Rosji jest znacznie bardziej zjadliwa, niż współczesna (nie z lat 1950-1960) wolność Stanów Zjednoczonych.

Po prostu nie ma uniwersalnej definicji wolności.

Sam prowadziłem biznes w PL przez 4 lata. Znam dziś ludzi, którzy prowadzą biznes w PL TERAZ. I znam ludzi, którzy prowadzą biznes TERAZ w Rosji. Poziom spięcia ludzi prowadzących biznes w Polsce jest niesamowity.

Nic dziwnego, że wielkie polskie portale internetowe codziennie muszą pisać o tym że Skarbówka cośtam - klikalność z automatu świetna. Ludzie z ruskich korpów w takich kwestiach znacznie bardziej wyluzowani.

Bóg   2 #14 23.05.2014 21:33

@stsdc - skoro jesteś z Ukrainy, to może pochwalisz się osiągnięciami technologicznymi i gospodarczymi swojego kraju ?

JaceQQ   4 #15 23.05.2014 21:51

@Bóg: Nie jestem zwolennikiem ladu gospodarczego na wzor amerykanski. Nie podoba mi sie wiele spraw, ktore maja tam miejsce. Ale wole o wiele bardziej system amerykanski od rosyjskiego. A to ze wzgledu - jak wspomnialem - na daniny nieformalne, ktore sa plaga w FR. Potrafia one byc o wiele bardziej dotkliwe i co gorsza ustalane sa arbitralnie przez osoby do tego niewyznaczone. Niepewnosc gospodarce oraz biznesowi szkodzi. A taka niepewnosc w FR jest niestety chlebem powszednim tamtejszych drobnych przedsiebiorcow.

Polska? A idz pan w ch... z taka PL ;-)

*przybylby

corrtez   11 #16 23.05.2014 21:51

Widze ze znalazla sie nagle cala masa polonistów na DP.
A co do tematu Rosja sama da rade tak czy inaczej. Europa padnie wczesniej i zaboli nas to bardziej niz ich.

sr57be45   5 #17 23.05.2014 22:24

@eimi
To, że Donald Tusk i jego koledzy tak bardzo nie kochają Rosji.
Tak przed kamerami, nagle w czasie wojny na Krymie nagle zmienili zdanie, wcześniej to był dobry humor i żółwik DT w Smoleńsku.

Dla mnie współczesna (nie radziecka - podkreślam) wolność Rosji jest znacznie bardziej zjadliwa.

To trochę niezbyt daleko posunięte wybiórcze stwierdzenie ?
Czy w Rosji było jakiekolwiek rozliczenie się / osądzenie zmiana mentalna jakieś czystki w służbach ? Czy płynnie przeszli ? Kim (był/jest) i gdzie pracował Putin ? Nie mam złudzeń.

eimi
Obyśmy nie dożyli współczesnej Rosji, choć zależy jak się kto prywatnie obróci i zapomni o przeszłości, Ukraina już przerabia to w praktyce.

Niestety
Historia jest najlepszym nauczycielem, ale ma najgorszych uczniów.

Europa zachodnia w najlepsze utrzymuje relacje gospodarcze i naukowe ;), w cieniu pewnie spisana Jałta 2.

maew   7 #18 23.05.2014 22:45

@dzikiwiepsz

Rosja zacofana? Chyba żartujesz. A Polska to niby co druga Japonia?

Przynajmniej mogą sobie pozwolić na tworzenie własnych technologii, próbować być samowystarczalnym Państwem a Polska wszystko konsumuje, nasi politycy to pieski smutnych panów z Brukseli czy Waszyngtonu.

O własnym procesorze czy własnej sieci możemy co najwyżej pomarzyć. Polska Armia mogłaby się w całości zmieścić na stadionie w Chorzowie wliczając murawę a Rosji wystarczyłoby wcisnąć kilka guzików i nas nie ma.

Mogę tak wyliczać i wyliczać, Polska jest jak sflaczały balon. Praktycznie w każdej dziedzinie gospodarki i życia społecznego panuje totalny rozkład. Totalną głupotą jest walka przeciwko Rosji i wiara w to, że Unia to dla nas wybawca, który zrzuca pieniądze z nieba.

mikolaj_s   13 #19 23.05.2014 23:00

To tylko pokazuje, że w ludziach mieszkających w Rosji jest duży potencjał. Duży naród, wielowiekowej tradycji, z inteligencją której nie zniszczył ani car, ani komuniści i pewnie nie zrobi tego Putin.
Jednak na wieksze sukcesy ich technolgii raczej bym nie liczył. Prędzej czy później każdy zdony człowiek z tego kraju. albo wreszcie odkryje, że na zochodzie może robić to samo znacznie lepiej, za więsze pieniądze i do tego w spokoju. A jak nie to władza prędzej czy później sprowadzi go do parteru, Nauka i technika wymaga do rozwoju głównie dobrze lokowanych pieniędzy, ale również spokoju, bezpieczeństwa i poczucia wolności.

Każdy kraj, który liczy na samowystarczalność skazuje się z góry na porażkę. Lepiej współpracować i mieć z tego korzyści niż w każdej dziedzinie próbować wpowadzać swoje techonologie i wymyślać koło od nowa.

eimi REDAKCJA  16 #20 23.05.2014 23:06

@sr57be45L: Ja nie mam problemów z tym, że Putin pracował w KGB. Moje dzieciństwo było podobne do jego dzieciństwa (oczywiście chi Putina jest miliony razy większe niż moje :D) - ot, chłopak z blokowiska, szukający przygód. Chodzi o coś zupełnie innego: pod putinowym reżimem ludzie mi podobni czują się swobodniej, niż pod reżimem amerykańskim czy zachodnioeuropejskim.

Rosja jest niesamowita, jeśli chodzi o jej obyczajową swobodę. W Chinach jest kompletne obyczajowe spięcie, Japonia dość swobodna, ale wymiera, zachodnia Europa utraciła łączność ze swoimi korzeniami, Stany Zjednoczone mają nawrót do purytańskiej masakry w sosie szkoły frankfurckiej, islam... no islam jest jaki jest. Taki jest, że jak chłopak z Egiptu (kraju przecież dość kiedyś liberalnego) przyjedzie teraz do Polski, to wódka i burdele to jego główne rozrywki przez pierwsze miesiące.

Na pewno masz rację co do Jałty 2. Zachodnie korpy dobrze rozumieją, że wojowanie z Bizancjum nie ma najmniejszego sensu, szkodzi tylko biznesowi.

stsdc   6 #21 23.05.2014 23:12

@Bóg, słyszałem ostatnio, że w technologii wytwarzania grafenu Polska poszła do przodu.

suchy67   6 #22 23.05.2014 23:19

Piękna "Myśl Techniczna" - w większości zerżnięta przez wwiad gospodarczy od "Kitajców", lub "Chinoli". Pozd.-Ciekawy artykół.

cephei   11 #23 23.05.2014 23:43

yotaphone...yota w yotę zachodnie phone'y ;)

@eimi
Rosja i obyczajowa swoboda? Zobacz sobie ostatnie newsy na temat Behemota:) Niech teraz jedzie do Rosji taki Gorgoroth ze swoimi występami:) W Stanach to takie zespoły pokroju Necrophagia mogą grać. Niech zagra w Rosji:) Aha...Rosja nie jest Europą...jest jej zaściankiem, bo nie potrafi jej dorównac i balansuje tak na granicy wymyslając swoją inność.

wieszak   10 #24 23.05.2014 23:56

@dzikiwiepsz
Rosja to nie kraj, Rosja to stan umysłu.

Jest takie powiedzenie. Jak Rosjanin wynalazł rower? Hmmmm on wynalazł rower u Niemca na strychu.
Oskarżamy małe "żółte" rączki, że wszystko kopiują. Myślę, że nauczyli się od najlepszych :D

eimi REDAKCJA  16 #25 24.05.2014 00:15

@cephei: nie jestem satanistą i swoboda w zakresie plucia na Chrystusa mnie mało obchodzi. Nie dziwi mnie jednak, że prawosławni tak potraktowali Nergala. Oni traktują swoją wiarę bardzo poważnie.

No i nigdy Rosja nie szukała sposobów dorównania Europie. To zupełnie inny typ państwa. Już prędzej można by powiedzieć, że Rosja inspiruje się imperium mongolskich chanów.

Kriss_De_Valnor   10 #26 24.05.2014 00:29

@eimi

Daj spokoj - Twoi oponenci zyja w swiecie wykreowanym przez TVN, CBOS, M jak milosc i Taniec z gwiazdami. No i oczywiscie "polski wzrost gospodarczy" sie im udziela. Jezeli chodzi o gospodarke, przemysl, zaplecze naukowe i technologiczne - Rosja nas zjada na sniadanie. Tutaj zgoda.

cephei   11 #27 24.05.2014 07:43

@eimi
Ale Ciebie może nie obchodzić, ale to jest właśnie brak swobód. To, że Ty szanujesz ludzi wierzących w bajki to Twoja sprawa. ja bym tak chciał i wielu móc z takim samym "szacunkiem" obchodzić się ze wszystkimi baśniami. Wszak nikt Cię nie skarży i nie wydala z kraju gdy obrazisz koziołka matołka czy wróżkę zębuszkę. Poważne traktowanie wiary? Nie trzeba być satanistą, aby traktowac Chrystusa jak się chce. Dla niektórych to postać mityczna. Nawet dla wielu historyków. Jak takie swobody będą wprowadzać i u nas to ja dziękuję, bo ja ze swoimi nagle stanę się satanistą, choć jestem osobą nie wierzącą.
Co by nie było jeżeli ja nie mogę swobodnie sobie krytykować czegoś to jest to brak swobód. Nie wierzę w bajki to jestem satanistą:) Wiara nie może być uprzywilejowana, bo niby czemu? Tym bardziej.
Pod wieloma względami Rosja chciała dorównać, ale właśnie tak na swój dziwny sposób. Już za cara. Teraz chcą z powrotem coś podobnego. Rosja carska. Troszkę z zachodu, troszkę kultury rosyjskiej(co to w ogóle jest, bo chyba nie ma w tej kulturze uwzględnionych ludów Syberii), bo maja w kraju niereformowalnych, troszkę ze wschodu i zrobi się z tego taki sztuczny kraj(jak w sumie wszystkie) wielonarodowościowy. Widzę, że Ty tak zachłysnąłeś się Rosją i tak modnie krytykujesz chyba wszystko co amerykańskie. Rosja jest mniejszym narodem niż stany. Rosja jest spójna tylko dzięki systemowi represyjnemu. Ty napisałeś, że w Stanach masz mniejsze swobody. Gdzie? Na zapyziałym południu? W pasie biblijnym?

cephei   11 #28 24.05.2014 07:47

@eimi
I dlaczego obrażasz chłopaka z Egiptu. Co Ty jesteś prawicowy ekstremista. Co...arab brudny i głupi? Znam takiego, przyjechał do Polski i nie był w ani jednym burdelu i nadal pije średnio...grubo poniżej średniej europejskiej. W Chinach spięcie? Byłeś? Tam jest swobodniej i na wiele można bardziej niż w Rosji.

pawel17_05   3 #29 24.05.2014 08:18

Czytając niektóre komentarze odnosi się wrażenie, że powstały w rosyjskiej komórce propagandy. Nie chce się wierzyć, że to piszą Polacy. Ludzie, jeśli my sami nie będziemy siebie szanować, to kto? Nie róbmy z siebie leninowskich 'pożytecznych idiotów'.
Kolega z Ukrainy, która w tej chwili walczy o niepodległość z tą tak wychwalaną tutaj Rosją, napisał artykuł, który językowo często prezentuje wyższy poziom niż niektóre wpisy rdzennych Polaków, jakie pojawiają się od czasu do czasu na tym portalu. A my się czepiamy o składnię i styl.

devil666reject   4 #30 24.05.2014 08:20

POPRAWKA !!!, słowo "??????????" na sputnik.ru, wyszukuje strony o tej tematyce, u mnie jest lista odnośników

devil666reject   4 #31 24.05.2014 08:21

"euromajdan" , org. rosyjski zapis, DP wyznacznikowało :P, dziwne

  #32 24.05.2014 08:55

Rosja to jedno wielkie dziadowstwo.Pokażcie mi chociaż jeden produkt na światowym poziomie.Do tego jedna wielka korupcja i nepotyzm,ścisłe powiązanie biznesu z polityką a o demokracji nie ma nawet mowy.To kraj wysoce niestabilny i nieprzewidywalny.I taka Rosja chce być samowystarczalna????

  #33 24.05.2014 08:59

Do wszystkich fanów wolności, postępu i rozwoju cywilizacyjnego Rosji: przeczytajcie "Zapiski oficera armii czerwonej" S.Piaseckiego. Rosyjska cywilizacja w pigułce. A skoro w Rosji tak dobrze, ilu mamy chętnych do wyjazdu tam w celach zarobkowych czy też może pobytu stałego? Ręka w górę.

dzikiwiepsz   11 #34 24.05.2014 10:04

@Bóg
jesteś zwykłym bezczelnym żałosnym trollem, umiesz tylko atakować i wyzywać wszytko co się da, najlepiej to się zamknij, wyzwiskami i chamstwem nikomu nie zaimponujesz :)

dzikiwiepsz   11 #35 24.05.2014 10:10

Aha i zapomniałem napisać wcześniej (#2) Rosja mi się nawet podobała do puki nie zaczęła robić tego co teraz wyprawia.

  #36 24.05.2014 10:42

@cephei
"Jeszcze przed aferą E. Snowdena, w 2005 roku New York Times odkrył, że NSA nielegalnie inwigilowała obywateli USA w ramach "Terrorist Surveillance Program", wchodząc we współpracę z głównymi koncernami telekomunikacyjnymi. Trzej najwięksi operatorzy telekomunikacyjni AT&T, Verizon i BellSouth udzieliło NSA dostępu do danych swoich 200 mln klientów. Coraz więcej osób bez jakiegokolwiek związku z terroryzmem jest niesłusznie wymienianych jako terroryści z powodu błędnych danych i wadliwego sytemu. Według Amerykańskiej Unii Wolności Obywatelskich już ponad milion Amerykanów jest podejrzewanych o terroryzm."
http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/korporacje-opanowaly-amerykanski-wywiad...

zmyslowasowa   5 #37 24.05.2014 10:52

>Sprzedaży tego urządzenia były katastroficznie niskie.
Sprzedaż występuje w liczbie pojedynczej>
Sprzedaż tego urządzenia była katastroficznie niska.

  #38 24.05.2014 11:29

@ pawel17_05 | 24.05.2014 8:18 #28

"Kolega z Ukrainy, która w tej chwili walczy o niepodległość z tą tak wychwalaną tutaj Rosją"

Drogi kolego - masz pewność, że mieszkańcy Ukrainy chcą się dostać pod "twardy but" zachodu, masz pewność, że chcą aby ich majątek narodowy łącznie z ziemią i lasami został wyprzedany w całości zachodnim korporacjom, masz pewność że chcą się stać kolejnymi niewolnikami pracującymi za grosze - wzrost kosztów życia przy zamrożeniu płac i podwyższeniu wieku emerytalnego? Po co im to wszystko?

Ta "rewolucja ukraińska" wygląda na zorganizowaną logistycznie i finansowo przez tzw. zachód, i wygląda na to, że Ukraińcy wcale nie mają zamiaru walczyć z Rosją, i wcale nie chcą UE. To tylko z naszego punktu widzenia - kreowanego przez media zresztą - wydaje nam się, że cały świat marzy o tym, żeby być częścią Unii Europejskiej. To że ktoś przejął ukraiński rząd, i już się ślini na myśl o przejęciu ekonomii, zasobów naturalnych, czy możliwości rozlokowania tarczy antyrakietowej "pod nosem" Rosji osłabiając w ten sposób możliwości obronne Rosji - dla niej samej czy np. Syrii, Iranu, i teraz pruje japę na cały świat o walce Ukrainy o niepodległość, przy wtórze mediów, nie znaczy że wszyscy mieszkańcy Ukrainy tak właśnie myślą. :-)

Dragonji   6 #39 24.05.2014 11:40

Zaskakuje mnie skala propagandy antyrosyjskiej na tym portalu...
Oczywiście wypowiadają się ludzie co w d***e byli i g***o widzieli...

  #40 24.05.2014 11:49

@eimi (redakcja)
A to ciekawe, mozesz troche rozwinac teze, ze Rosja jest bardziej wolna niz USA?

@cephei
Widze ze dla Ciebie swoboda jest obrazanie i wysmiewanie sie z religii. Otoz Polska jest oparta na Chrzescijanskich wartosciach i Chrzescijanstwo ma tutaj specjalne miejsce. Jak Ci sie nie podoba to sobie jedz do Korei Pln. To nie ateistyczny PRL, granice masz otwarte mozesz wyjechac i zyc posrod ludzi Tobie podobnych.

AndrzejG   9 #41 24.05.2014 11:51

Ok, przeciętny czytelnik dobreprogramy.pl słyszał o większości z tych przedsięwzięć. Rosja jest jaka jest, śmieszy, fascynuje i przestrasza. Jedno jest pewne: wszystkiego sama nie zduplikuje, ale pewnie pomogą jej w tym Chiny, które w kopiowaniu technologii osiągnęły już chyba wszystko co było do osiągnięcia. Zwłaszcza, że technologii na otwartych licencjach jest coraz więcej. Otwarte oprogramowanie, chipy komputerowe, samochody, czy modele pistoletów do druku 3D dostępne w internecie. Świat zmierza właśnie w tym kierunku, ale to może się zmienić, jeżeli dojdzie do kolejnej zimnej wojny między wschodem a zachodem.

@eimi

>No i nigdy Rosja nie szukała sposobów dorównania Europie.

Ale zawsze chciała dorównać Ameryce :)

>To zupełnie inny typ państwa. Już prędzej można by powiedzieć, że Rosja inspiruje się imperium mongolskich chanów.

Przed czy po rozpadzie? Rosja czasami zachowuje się jak Wilk z kreskówki "Wilk i zając". Tytuł "??, ??????" idealnie pasuje do stosunku Rosji do reszty świata. Tak przynajmniej to czasem odbieramy.

Zresztą my Polacy wcale nie jesteśmy lepsi, niby dlaczego powstał Polandball? :D Tyle, że my sobie pogadamy, a potem wracamy do koszenia trawników, bo tak naprawdę to wolimy siedzieć na działce przy grillu niż myśleć o podbojach i potędze ;)
Mam oczywiście świadomość, że bez jakiejś formy zamordyzmu nie da się utrzymać w całości tak dużego państwa - przynajmniej w jego obecnym kształcie, ale wolelibyśmy aby Rosja zatrzymała go dla siebie.

AndrzejG   9 #42 24.05.2014 12:44

Tytuł "??, ??????" idealnie pasuje do [...]
Oczywiście chodziło o "Nu, pagadi", nie wiedziałem, że cyrylica nie przejdzie w komentarzu :P

Savpether   6 #43 24.05.2014 12:55

@cephei

Ja pochodzę z Rosji, jeżdżę tam bardzo często, studiuję w Gdańsku, opowiadasz bzdury. Mówisz, że naród Rosyjski jest sztuczny i trzymany w rydza przez aparat represyjny, czym więc w świetle narodu Rosyjskiego jest naród Amerykański, który pozamykał rdzennych mieszkańców tych ziem w rezerwatach? Czukcze w Rosji mają się dobrze, a Indianie w USA? Naród Amerykański to zlepek gwałcicieli, morderców, nieudaczników, złodziei, skorumpowanych polityków i reszty śmieci z Europy, która wyemigrowała do Nowego Świata :) Takie właśnie ma początki ten "naród". Nie mówię, że nie było tam nigdy dobrych ludzi, ale w tamtych czasach nie emigrowało się bez przyczyny.

Co do dorównywaniu Europie - Europa zawsze bała się Rosji i zawsze robiła wszystko by zastopować jej rozwój poczynając od Piotr I przez I Wojnę Światową, II Wojnę Światową, Zimną wojnę, aż do rozpadu ZSRR. Przeczytaj chociażby książkę "Matrioszka" polskiego dziennikarza, albo trylogie Richarda Piepsa (Polaka z korzeniami Żydowskimi mieszkającego w USA) - Rosja Carów, Rosyjska Rewolucja i Rosja Bolszewików. Nie na darmo IWS została rozpętana w 1914 r. - w 1916/17 r. Rosyjska armia miała ukończyć modernizację. Na to Europa nie mogła sobie pozwolić. Poczytaj na czyje pieniądze była organizowana rewolucja Rosyjska.

https://www.youtube.com/watch?v=d_ilJuD4IWA

  #44 24.05.2014 12:57

Jeżeli Rosja interweniowała w Gruzji ze względu na inspirowane przez USA prowokacje, i podejmuje obronne kroki polityczne i ekonomiczne by zabezpieczyć swoje peryferia stale narażone na ingerencje USA / NATO / UE, obliczone na jej permanentne geopolityczne osłabienie - tak jak to widzimy obecnie na Ukrainie - winna jest Rosja, a nie Zachód. Zachód ma polityczne prawo, by podejmować próby kontrolowania rosyjskiej polityki i gospodarki od wewnątrz, gdyż rzekomo opiera się o wyższe moralne wartości demokracji, ludzkich wolności i wolnej przedsiębiorczości. Putin to moralne zło, któremu należy się przeciwstawić. Wszystkie słabości Rosji, na które tak gwałtownie skarży się Zachód, występują także w Chinach, jednak ani chińscy przywódcy nie są tak demonizowani jak Putin, ani nie prowadzi się przeciwko nim tak ostrej geopolitycznej kampanii. Amerykańskie przedsiębiorstwa są w o wiele większym stopniu zaangażowane w Chinach niż w Rosji, co może tłumaczyć, dlaczego troska o ich bilanse handlowe wymaga od USA zajęcia bardziej zrównoważonego stanowiska wobec Chin niż wobec Putina. Czy to ekonomia jest głupia? Pomyślcie tylko logicznie. OKi? Pozdrowił.

  #45 24.05.2014 13:33

@ Savpether | 24.05.2014 12:55

Rewolucja bolszewicka - czyli Rewolucja Październikowa z 1917 r. była sponsorowana przez m.in. bankierów z USA - Nowy York - Wall Street, podobnie jak wybuch I i II Wojny Światowej - także przez chazarską arystokrację z USA. I w sumie tak jest do dzisiaj z przyczynami światowych kryzysów - jak np. Irak, Grecja, Hiszpania, Libia, czy teraz Ukraina...

mikolaj_s   13 #46 24.05.2014 14:13

@eimi: Też się dajesz nabrać na "dobrego cara"? Boisz się wolności i chcesz silnej autorytarnej władzy, żeby Ci mówiła jak żyć? Ameryka może jest zepsuta, często chaotyczna, skorumpowana (chociaż do Polski i Rosji brakuje im dużo), zbyt dużą władzę mają tam koncerny, jednak daje dużo większą wolność jednostce niż Rosja. W tym względzie zgadzam się ze słowami Churchilla, że to najgorszy z systemów, ale innego jeszcze nie wymyślono.

@Savpether: "i trzymany w rydza przez aparat represyjny,"
A tak nie jest? Piszesz tak, bo musisz tam wrócić i boisz się napisać prawdy? Jest u was wolność słowa i można krytykować Putina? Przecież ciągle słyszymy jak dziennikarze są zastraszani. Ilu już biznesmenów musiało opuścić Rosję bo wpadło w konflikt z Putinem?

"Czukcze w Rosji mają się dobrze, a Indianie w USA? "

Znacznie lepiej niż Twoi Czukcze co do dziś narzekają na cara, że nie sprzedał ich razem z Alaską ;)
Opowiadasz o dawnych niechlubnych dla Ameryki czasach i porównujesz je do obecnych w Rosji. Dzisiaj potomkowie Indian prowadzi dochodowe biznesy jak chociażby znane kasyna.


"Naród Amerykański to zlepek gwałcicieli, morderców, nieudaczników, złodziei, skorumpowanych polityków i reszty śmieci z Europy, która wyemigrowała do Nowego Świata :) Takie właśnie ma początki ten "naród". Nie mówię, że nie było tam nigdy dobrych ludzi, ale w tamtych czasach nie emigrowało się bez przyczyny. "

Bardzo jednostronne stwierdzenie. Ile procent emigrantów było przestępcami? Bardzo niewielki. Większość emigrowała za chlebem, lub widząc w Ameryce większe możliwości. Niestety dla Europy wyemigrowali tam najbardziej przedsiębiorczy ludzie, co widać w gospodarce i dzisiaj.

"Co do dorównywaniu Europie - Europa zawsze bała się Rosji "

Przesadzasz. Obawa przed Rosją zaczęła się dopiero po tym jak Rosja stała się mocarstwem. Poza tym nigdy przed komunizmem cała Europa nie była przeciw Rosji. Rosja zawsze miała swoich sojuszników w Europie aż do I wojny światowej i upadku caratu. Niestety uczyli Cię w szkole historii która miała zrobić z Rosji kraj oblężony, niekochany przez sąsiadów. To typowe bo tak obywatelom wmawiają wszystkie reżimy. Lepiej szukać wroga za granicom wtedy obywatele nie myślą o tym co się wyprawia w kraju.

"Nie na darmo IWS została rozpętana w 1914 r. - w 1916/17 r. Rosyjska armia miała ukończyć modernizację"

Teoria oblężonej Rosji? Ciekawe, że w niemieckiej literaturze historycznej jest pełno tekstów o tragicznym położeniu w środku Europy skutkującej ciągłymi spiskami sąsiadów bojącymi się wielkości Niemiec. Bardzo to chyba typowe dla wszystkich narodów.

"Poczytaj na czyje pieniądze była organizowana rewolucja Rosyjska. "
Wiadomo, że niemieckie. Lenin był płatnym agentem Niemiec, a przynajmniej wziął od nich pieniądze. Chyba normalne, że w czasie wojny kombinowano jak ją wygrać walcząc na dwa fronty.

cephei   11 #47 24.05.2014 14:36

@Savpether
A byłeś Ty w Stanach, że tak piszesz o tym kraju? Tak masz z głowa zrobione i mnie to nie dziwi. Rosjanin to myśli na klęcząco. Możesz to robić co mogą ludzie w Stanach? Europa się boi Rosji? Tak jak i każdego nieobliczalnego kraju z bronią....tym bardziej atomową. Do Stanów wyemigrowali sami kretyni, degeneraci? Taaa...szczególnie po drugiej wojnie:) Sami naukowcy z Niemiec, wielu z Rosjii. Ile nobli otrzymywał ten głupi naród, a ile Rosja i reszta? jakoś tak głupi naród, ale wielu tam ucieka inteligentnych ludzi i budują ten kraj. Jest to moda na krytykowanie USA. Po czym to widać? Nikt pomimo tego, że Australia to była kolonia karna, tam zsyłali degeneratów, ma krótszą historię, a nikt nie dopieka tak i nie mówi o tym kraju. Może dlatego, że nigdy nie potrafiła się wyzwolić do końca spod panowania brytyjskiego tylko kleczą przed królową. Indianie maja sie teraz dobrze i to lepiej niż mieszkańcy w Rosji. W Rosji musza byc tylko Rosjanie, a indianie mają teraz nawet często osobne prawo w USA. Często zwykły policjant nie może normalnie aresztowac indiania z rezerwatu. rezerwat to już nie zabite deskami tereny bez żarcia tylko enklawy z własnym prawem. To ich teren. fakt, w Stanach działo sie wiele niedobrego z indianami...nikt nie zaprzeczy. Czy tak jednak dobrze jest w Rosji? Możesz robić co chcesz? Przykład masz takiego Behemota. W Stanach może grac bez przeszkód. Sa przeszkody na południu w tych stanach biblijnych, ale sami amerykanie mówią, że Teksas to nie USA;)

  #48 24.05.2014 15:29

Poza niewątpliwymi osiągnięciami Rosji w nauce, w sztuce, literaturze, aspekcie militarnym jak katapulta dla piloty czy Ka50/55 oraz hamowanie przez Putina rozszerzania się ukierunkowanego na przywileje homolobby - jest to kraj, którego należy się obawiać. Ktoś tu pisał o indiańcach w USA. Zabrakło tylko w kontrargumencie milionów zagłodzonych przez mateczkę Rosję jej własnych obywateli w imię reform i tysiące wywiezionych Polaków na daleki wschód nie odwdzięczających jej miłości i opieki. Do obrazu złej ameryki zabrakło małego suplementu... Mówiącego kto wspomagał Rosję od tyłu gdy Hitler zbliżał się do Moskwy. Dzieki czemu zadziałala zima, a Stalin miał czas na przeorganizowanie produkcji. Jak bardzo Rosja się nie zmieniła z punktu politycznego niech świadczą próby skłócania Putinowskiejgo aparatu propagandy Polaków z Rosjanami czy prymitywne, naiwne kłamstwa Ławrowa. Wyprodukowano także dla swoich obywateli kłamliwe bzdety jak to na pomorzu w tym roku zostały ostrzelane rosyjskie samochody i podano do wiadomości publicznej jako oficjale. Jak działa ichnia propaganda może się przekonać na FB na profilu Towarzystwa Polsko-Rosyjskiego. Rosja jest jak mrowisko. Nie liczy się jednostka. Przykładem niech będzie wysyłanie po 2-3 do 1 karabinu. Wolę amerykańską/zachodnią informatyczną niewolę z czytaniem moich maili niż rosyjską wolność kierowaną przez spadkobierców komunizmu. A jaki to kolorowy system można poczytać o dochodzeniu do władzy Stalina. Na pomorzu wiele starych kobiet pamiętających wojnę mówiło, że będąc nastolatkami wolałyby iść z niemcem niż rosyjskim żołdakiem. Pierwszy za okupacji potrafił odstawić do domu z prezentem, a drugi zostawiał kulkę w głowie. Rosja tak. Z swoim dorobkiem kulturowym, pomysłami, możliwościami, i duchowością narodową. Ale NIE dla Rosji z obecną władzą i ustrojem mimo, że dąży do niektórych słusznych celów...

WODZU   16 #49 24.05.2014 17:05

@eimi (redakcja) | 23.05.2014 21:33
W Polsce "wolność" wygląda np. tak: http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/10246787_4252734109...
Przypuszczam, że w Rosji wolno byłoby mu się bronić.

  #50 24.05.2014 22:13

@Savpether: Nie opowiadaj nam bzdur. Ponad 150 lat Rosjanie rządzili w moim kraju, a było im tak pod ruskim butem dobrze, że nie szczędzili Wam kos. Przegraliśmy wszystkie powstania, ale wielu ruskich natłukliśmy. Co z Waszego imperium miał zwykły ruski człowiek? że mógł zdechnąć za cara w jakiejś polskiej wiosce? Zamiast żarcia na stole rozkładał sobie mapę imperium i było mu dobrze? Tylko że to imperium wcale nie było jego. Rosją prawie nigdy nie rządzili Rosjanie. Najsmutniejsze jest to, że nawet inteligentni Rosjanie mają tego bakcyla. Jak chodzi o imperium, tracą rozum.
@eimi: W PRL też mieliśmy więcej swobody niż dzisiaj. Generalnie ludzie nie chcą wolności, chcą być prowadzeni na łańcuchu za ryj. Jest taki fajny film Aleks Krotoski o Google, gdzie jest to dobrze wyłożone. Swoboda w PRL nie wynika z tego, że ludzie mieli więcej przestrzeni, tylko z tego że reżim paranoicznie wpatrzony był w jeden punkt. Po drugie swoboda wynikała po prostu z bajzlu, a po trzecie z korupcji. Wszystko dało się załatwić, bo każdego dało się kupić. Rosjanie mentalnie nie są ludźmi wolnymi. Są wytresowani by bezkrytycznie spełniać wolę swojego pana i w tym punkcie nie ma żartów... Absurd w tym kraju gonie absurd.

cephei   11 #51 24.05.2014 23:34

@Obladi
Jeśli możesz się śmiać z wróżek to tak...tak samo mogę traktować religie, bo dla mnie przedstawia to taka samą wartość. Od kiedy kraj ma mieć tylko jedno wyznanie? Ja mam wyjeżdżać, bo ludzie zatrzymali się na poziomie mitów starożytnych nomadów i jeszcze próbuja mi nakazać w to wierzyć, albo wypad? Ty się nie zachowujesz z tymi pogladami lepiej niż talibowie. Albo jesteś z nami i naszym bogiem, albo wypad, bo cie zabijemy:) Chrześcijańskie wartości to brzmi jak prawdziwe kłamstwa:)

  #52 25.05.2014 00:20

Teraz Rosja bedzie mocarstwem technologicznym, przejmie role Doliny Krzymowej i centrum wynalazczosci... bo Putin tak zarzadzil ;). Nie wiadomo czy smiac sie, czy plakac - Rosja wciaz jest oderwana od rzeczywistosci, jak za czasow ZSRR.

  #53 25.05.2014 08:52

Lepsze to niz wartosci ateistyczne, czyli drugi czlowiek jest warty tyle co sterta kamieni.

Polska istnieje od 966 r., czyli od jej Chrztu. Nie ma Polski bez Chrzescijanstwa, dlatego Chrzescijanstwu nalezy sie szacunek. Ateisci mieli od '39 do '89 szanse zbudowania w Polsce raju na ziemi. W tej typowej ateistycznej rzeczywistosci nie bylo w organach wladzy miejsca dla Chrzescijan, a ty narzekasz ze dzisiaj ateisci sa przesladowani? W PRL na wyslanie dziecka do komuni wyrzucali z policji, nie bylo szansy dla Chrzescijanina na to zeby doszedl do jakiegos waznego stanowiska w przemysle i administracji. Naprawde docen to ze Polska jest krajem Chrzescijanskim, bo to zmiana to najlepsze co nam sie wydarzylo w XX wieku.

  #54 25.05.2014 09:05

@WODZU
Czytam i czytam te wszystkie wpisy i nasuwa mi się jedno pytanie; kto w tym całym bajzlu ma kasę? Wszyscy (są wyjątki) mają kredyty, nawet największe mocarstwa na tej planecie są zadłużone, to ja się pytam u kogo te mocarstwa są zadłużone? U siebie nawzajem? Oczywiście odpowiedź jest prosta; te pieniądze tak naprawdę nie istnieją, a korbką tej machiny kręcą... chyba tylko USraelici. Fundacje - masońska manipulacja...? Uświadomiono sobie, że kreują one prawo i politykę i mają znaczny wpływ na obsadę stanowisk w państwie oraz kształtowanie świadomości politycznej, światopoglądowej, religijnej i moralnej społeczeństwa, co nazwano "modelowaniem opinii publicznej". W 1975 r. ktoś obliczył, że ponad 5 tysięcy najwyższych funkcjonariuszy państwowych wywodzi się z fundacji związanych z masonerią. Ilu jest dziś? W Polsce każda większa firma posiada swoją fundację lub przekazuje fundusze na fundacje, które nie mają formalnie z nią nic wspólnego, co powoduje, że firma płaci mniejsze podatki, co pozwala jej na "sponsorowanie" różnych wpływowych osób oraz kształtowanie polskiej opinii publicznej itd... W Polsce wolność wygląda tak - czytaj dalej, polecam:
http://wolna-polska.pl/wiadomosci/fundacje-masonska-manipulacja-2014-04

eimi REDAKCJA  16 #55 25.05.2014 12:18

@cephei: jeszcze raz podkreślam, że różnym ludziom różne rozumienia swobody będą odpowiadały. Dla mnie akurat istotniejsze są kwestie, w których to społeczeństwo rosyjskie cieszy się większą swobodą. Dla kogoś innego zapewne swobody oferowane przez Stany Zjednoczone będą miały większe znaczenie.

Totalnej wolności nigdzie nie ma. Różny rozkład akcentów.

Twierdzisz, że wiara nie może być uprzywilejowana. Ale są ludzie, dla których uprzywilejowanie wiary jest kluczowe dla odczucia "wolności do". I widać, większość ludu rosyjskiego tak to odbiera.

Ale czemu uważasz za obraźliwe jest dla chłopaka z Egiptu to, że biega po burdelach, tego nie pojmuję.

Spięcie w Chinach? Nie ma kobiet, robi się strasznie. A homoseksualizm tępiony.


@aegean: 1. znaj Rosję na podstawie powieści Piaseckiego. 2. Wygłaszaj apodyktyczne twierdzenia o Rosji. 3.??? 4. PROFIT.

@AndrzejG: trafiłeś w samo sedno: dla Rosji Stany Zjednoczone to wielka namiętność. Rosjanie kochają to co amerykańskie. Auta, iPady, buty... Rosjan fascynuje wielkość i potęga, a USA to właśnie jedyne ich godne imperium. Europa? Teraz im się kojarzy z "kobietą z brodą".

@mikolaj_s: ponownie... wolność ma wiele zakresów. Są zakresy wolności na Wschodzie, które na zachodzie oznaczają kraty. Mnie akurat do władzy nie ciągnie, więc te swobody demokratyczne mało mnie obchodzą. Każde państwo jest instytucją opresji. Czy będzie uciskał cię wybrany w demokratycznych wyborach premier, czy namaszczony przez kościół car - ganz egal.

@a.n.: Ty piszesz o Gruzinie Józefie Stalinie i Związku Radzieckim, a my mówimy tu o współczesnej Rosji, która przypomina raczej coś, czego chcieliby Biali po upadku caratu. Symbolem tej nowej Rosji nie jest sierp i młot, ale gieorgijewska wstążka orderu św. Jerzego. To symbol prawosławnej, imperialnej Rosji - kraju bez granic, domu setek narodów połączonego językiem i władcą.

To jednak inny świat, niż ZSRR. Urodziłem się w ZSRR i powiadam - mojej ojczyzny już nie ma i nie będzie. To co jest, jest zupełnie inne.

cephei   11 #56 25.05.2014 13:04

@Obladi
kto Ci powiedział, że wartościami ateistycznymi jest człowiek jako sterta kamieni? Jakie w ogóle sa wartości ateistyczne? Nie ma czegoś takiego. Ateizm to jest po prostu brak wiary w rzeczy nadprzyrodzone, bóstwa, mity, legendy etc. Coś Ci się bratku pomyliło:) Ateista kieruje się już to prostą zasada moralną, że granica wolności jednego czlowieka kończy się tam, gdzie zaczyna drugiego.

WODZU   16 #57 25.05.2014 13:08

@Czytacz NETu (niezalogowany) | 25.05.2014 9:05
Zgadza się, te pieniądze nie istnieją i stąd takie silne parcie na transakcje bezgotówkowe, bo w ten sposób można kreować pieniądze w nieskończoność. Natomiast te, które istnieją i są długami mocarstw, w dużej mierze znajdują się w chińskiej kieszeni.

cephei   11 #58 25.05.2014 13:17

@Obladi
Jeszcze jedno. Znasz jakiegoś policjanta czy tez raczej milicjanta, którego wyrzucili z milicji, bo posłał dziecko do komunii? ja znam milicjantów, którzy mieli dzieci ochrzczone i były u komunii:) Co Ty za bzdury piszesz. To, ze Polska przyjęła chrzest nie oznacza, ze każdy go przyjął. Poza tym to było kiedyś. Może wrócimy w ogóle do praw i zasad kiedyś panujących i od razu wejdziemy do jaskiń. Polska nie stała się tez Polską tylko dlatego, że przyjęła chrzest. Jakoś dziwnie znasz historię. Czym w ogóle był chrzest polski? To był długi proces. To nie tak, że król go przyjął (bo tak naprawdę to król go sobie przyjął, a nie kraj) i każdy nagle czuł się chrześcijaninem. Niektórym to wpajano na siłę mieczem. Co lepszego jest, ze jesteśmy krajem chrześcijańskim. jedna rzecz. Wierzyć w bajki i to jest lepsze? Panoszący się księża darmozjady? Jak ktoś miał dojść do wysokiego stanowiska, jak ktoś miał byc powaznie traktowany jeśli wierzył w bajki? Jak Ty to sobie wyobrażasz? To chyba dobre, ze na wysokim stanowisku nie siedział ktoś, kto uważał, że świat stworzył w sześć dni jakiś jegomość:) W 900 letnich ludzi, cuda, diabły etc:) jakby ktoś wierzył we wrózki nie chciałbym, aby mnie czegoś uczył czy mną rządził i mówił mi co mam robić.

cephei   11 #59 25.05.2014 13:21

@eimi
dla mnie jeżeli ktoś mi każe wierzyć w bajki to największy ..no jeden z największych ...brak swobody. Cały prawie kraj wierzy w starozytne bajki. Na mapie Europy jesteśmy już prawie pod tym względem jak talibowie :) Kto wpadł na głupi pomysł, ze wiara czyli branie czegoś tak o i to jeszcze wiara w takie bzdety jest czyms czego nie wolno krytykować:) Dlaczego ma to być uprzywilejowane?

  #60 25.05.2014 16:23

@cephei
" Jakie w ogóle sa wartości ateistyczne?"
No wlasnie nie ma zadnych

"Ateista kieruje się już to prostą zasada moralną, że granica wolności jednego czlowieka kończy się tam, gdzie zaczyna drugiego."
Myslenie zyczeniowe.

Fakt na temat wyrzucania ludzi z policji na wyslanie dziecka do komunii (a nie jak napisalem chrztu, sorry) to byla powszechna praktyka w czasach Stalinowskich.

  #61 25.05.2014 19:38

@cephei Mieszko nie był nigdy królem, dopiero jego syn Bolesław Chrobry, który to odmówił wejścia do ówczesnej unii europejskiej.

  #62 25.05.2014 22:35

W kwestii ruskiego komunizmu. Proponuję w google wpisać "wall street i rewolicja bolszewicka"...

W kwestii "złego" Putina. Proponuję poczytać co się działo w Rosji w latach 90. To była już praktycznie amerykańska kolonia. Ludzie głodowali a miliardy leciały za granicę. Putina na Zachodzie opluwają za powstrzymanie tego procesu. Putin miał być marionetką oligarchów a wyciął im meganumer.

Większośc ludzi w Polsce jest totalnie ogłupiona propagandą. Często żyją medialnymi wyobrażeniami o Rosji. Wielu twierdzi, że np. w Rosji za żarty polityczne idzie się do łagru itp. bzdury.

Zachód przejął większość majątku produkcyjnego w Polsce. Teraz transferuje do siebie zyski. Zachód przejął banki - kredytu na rozwój polskiej konkurencji nie udzielą. Za amerykańską wojnę w Iraku płaciliśmy z włąsnej kieszeni. Dostosowujemy się prawa unijnego. Jesteśmy eksploatowaną kolonią Zachóodu. A mimo to polscy szaleńcy szczekają na Rosję. Co w ostatnich latach Polsce złego zrobiła Rosja? Embargo na mięso? USA też nam utrudnia handel. Katyń? To było w czasie gdy Rosją nie rządzili Rosjanie. Poza tym ci co eksploatowali temat Katynia jakoś dziwnie nie chą mówić o Wołyniu...

Ludzie, myślcie samodzielnie. Myślicie, że w niemieckiej gazecie wydawanej dla Polaków będą chwalić Putina? Będą na niego szczuć, bo to ich konkurent. A z Niemców zrobią niegroźnych demokratcyznych wujaszków.

Savpether   6 #63 25.05.2014 23:40

@cephei, mikolaj_s, inni

Z Wami nie da się prowadzić dyskusji :DD Wy oraz większość Polaków wyssaliście nienawiść do Rosji z piersi matki. Coż, nie mam się, co dziwić. Mieszkam tu spory okres czasu, antyrosyjska propaganda w tym kraju daje swoje żniwo właśnie w takiej postaci :) Mówicie mi - Rosjaninowi - jak jest w Rosji, a sami nigdy tam nie byliście - to jest żenujące :D Boję się Putina? LoL, gdybyście umieli czytać po Rosyjsku to moglibyście się zaznajomić z wieloma, negatywnymi komentarzami o Putinie, np. na Youtube, albo VKontakte... Żeby nie było, że unikam odpowiedzi - nie, nie boję się Putina, uważam, że zrobił wiele dobrego dla gospodarki i ekonomii Rosji, ale trzeba wiedzieć, kiedy zejść ze sceny. Nie głosuję na Putina od wyborów, w których wygrał Medwedew. Jeśli jesteście ciekawi to mogę się z Wami podzielić innymi szczegółami :)

Nie zrozumcie mnie źle, nie mówię, że Rosja jest świętą, miodem i mlekiem krainą płynąca. Tak, jak wszyscy mamy swoje problemy, ale bez przesady :DD Nie jesteśmy imperium zła. Świat oburza się o Krym, aż tak szybko zapomniał, o tym, jak Amerykanie bombardowali Jugosławię? Wtedy jakoś nikt nie był "za" integralnością terytorialną niepodległego państwa ;) Wtedy działania Serbów zostały potępione, natomiast dzisiejsze działana "rządu" Ukrainy są nazywane "operacją antyterrorystyczną"... To jest właśnie polityka podwójnych standardów, bo jakość nad Kijowem nie widać bombowców strategicznych.

Savpether   6 #64 25.05.2014 23:43

@cephei

Również jestem osobą niewierzącą, ale w Rosji oprócz "wolności" panuje także "demokracja". W demokracji natomiast liczy się wola większości. Skoro zdecydowana większość to ludzie wierzący to nie rozumiem, jaki problem stanowi deportacja Behemoth? Pomijam kwestie plusów i minusów demokracji. Skoro w Europie jest taka poprawna demokracja to dlaczego podporządkowujecie się ruchom mniejszościowym? Owszem, należy je szanować, ale to nie one ustalają reguły.

cephei   11 #65 26.05.2014 08:28

@Savpether
Takie myslenie masz, bo sam tak myślisz. Gdzie ja napisałem, że nienawidzę Rosji? Jesli już to nienawidzę władzy Rosyjskiej, ale to jak każdej chyba, ale tam jest zawsze jakas szczególnie zła. Rosjanie w większości to ludzie tak samo podatni na władzę, głupoty jak w Polsce. I nie widze propagandy antyrosyjskiej za to widzę na świecie propagandę antyamerykańską. jest to taka moda, że jesteś inteligentny jak krytykujesz "tandetne USA". Ja nie napisałem też, że Rosja to imperium zła. Sa kraje gorsze i uważam nawet, że w Polsce mamy wielu złych ludzi i ciekawe jak by to procentowo wyglądało w porównaniu z Rosją. Rosja wyszła by na plus w sensie tam więcej ludzi myślących i dobrych. Zła jest więcej, bo i kraj jest większy. Za to zobacz jacy to Rosjanie są antyamerykańscy ostatnio jakby to cały naród amerykański był zły. Można taki stereotyp powiedzieć o Rosjanach, że nienawiść do USA wyssali z mlekiem matki. Trzeba się zastanowić nad własnym krajem. Możemy mieć gorzej. W Polsce wielu młodych ludzi głosowało wczoraj na faceta, który chce im odebrać prawo do głosowania:) Jaki paradoks. Jakim trzeba być głupim:) Krytykują Rosję, a chcieliby króla:)
Aha...jeszcze jedno. Demokracja to nie głos większości tylko jak dla mnie poszanowanie praw mniejszości. Deportacja Behemota stanowi pogwałcenie praw tych Rosjan, którzy na koncert Behemota mieli bilety i chcieli przyjść. To, że ktoś u was w kraju jak i u nas wierzy w bajki nie znaczy, że trzeba się podporządkować. Niech chociaz pozwolą na takie głupie coś jak organizowanie koncertów. Ale żadna władza nie lubi takiego rodzaju muzyki, bo to bunt przeciwko religii, a religia pozwoliła władzy i to różnej maści rządzić ludźmi. religia, wiara ogłupia i takimi wierzącymi łatwiej się rządzi.

cephei   11 #66 26.05.2014 08:31

@Savpether
Pozdrawiam Rosjan i gratulacje za mistrzostwo świata w hokeju. W końcu wam się udało po tylu łupniach w ostatnim czasie (zeszłoroczne mistrzostwa i klęska 3:8 z USA oraz odpadnięcie w takim składzie z olimpiady na własnym terenie).

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #67 26.05.2014 09:44

@Savpether

To antyrosyjska propaganda wywiozła do Ostaszkowa mojego Dziadka który służył w KOP we wrześniu 1939 roku ...
To antyrosyjska propaganda zabiła go strzałem w tył głowy ...
To antyrosyjska propaganda mówi o tym jak hordy czerwonoarmistów przetaczały się przez Poznań a do dziś starsi ludzie pamiętaj przerażenie na słowa " ...Ruki wierch, dawaj ciasy ..."
To antyrosyjska propaganda zabiła Politkowską i wielu uczciwych Rosjan ...


Powiedz mi dlaczego mam się nie obawiać Rosjii ?? Doświadczenie mówi wszak inaczej ...

cephei   11 #68 26.05.2014 12:36

@Pangrys
Dziwnie rozumujesz. Do jakiego momentu w historii trzeba pamiętać o krzywdach jednego narodu? Może cofnijmy się dalej i nienawidźmy Turków, bo nas lali. Nienawidźmy Mongołów, bo nas lali, jasyr i te sprawy. Ukraińców etc. Polacy tez nie są święci. Mordowali tak samo. W czasie wojny dopuszczali się okrucieństw. Jak fajnie traktowali Ukraińców to już pokazuje Ogniem i mieczem. Albo takie Jedwabne. W ogóle piszesz, ze Rosjanie są źli, by na koniec napisać, że "zabiła wielu ucziwych Rosjan" Czyli widzisz, że antyrosyjska propaganda jest zła, bo Rosja nie oznacza od razu złego narodu tylko złą władzę, która ogłupia ludzi i też samych głupich ludzi, ale których wcale nie jest jakoś więcej niż w Polsce.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #69 26.05.2014 13:29

@cephei

Dziwnie rozumujesz.

Przez lata narody się cywilizowały i nie pojawiało się takie okrucieństwo jak 300 -400 lat temu. Niechlubnym wyjątkiem jest Rosja i hitlerowskie Niemcy . Byłem w Rosji i na Ukrainie i tam mentalność ludzi nie bardzo się zmieniła, uważają nas za głupców, którzy ślepo idą za zachodem i niejednokrotnie wzdychali by ktoś ich poprowadził by bić kapitalistów i przekazać znów władze w ręce robotnicze ...

Rosjanie mają żal do nas bo twierdzą że przez cały czas ZSRR to oni żywili, bronili cały układ Warszawski a my niewdzięczni nie chcemy o tym pamiętać ...

Spróbuj zasugerować że było inaczej ...

cephei   11 #70 26.05.2014 15:16

@Pangrys
Jak sam pisałeś wczesniej...są tez inni Rosjanie. Teraz Unia Europejska nas żywi, polski rząd nas zywi i jest wspaniale. Piszesz nagle juz o wszystkich Rosjanach i jeszcze Ukraińcach. Teraz jest lepiej u nas. My nie dość, że faktycznie ślepo patrzymy na zachód to jeszcze jesteśmy coraz bardziej ksenofobicznym, nacjonalistycznym, rasistowskim, katolickim narodem. Okrucieństwo pojawia się zawsze i wszędzie. Nie pojawiało się okrucieństwo? Niemcy hitelrowskie to wyjątek? Co Ty wiesz o Niemczech? Teraz bedzie, że podczas wojny to wszyscy Niemcy byli źli. Po pierwsze nie wszyscy, a po drugie jest coś takiego jak indoktrynacja, propaganda i na dodatek wielu się bało sprzeciwić. Weź teraz postaw się rządowi:) Niech u nas dojdzie do władzy taki Korwin-Mikke lub jacyś narodowcy. Takie mamy cywilizowane i pozbawione okrucieństwa czasy. Wszystkich "innych" będą wieszać. Jak nie katol, nie kocha bezgranicznie Polski, nie jest biały i nie hetero to wypad, albo szafot. My wszystkich innych uważamy za głupców, a szczególnie amerykanów. Rosjan zawsze traktujemy jak wieśniaków i każdemu, każdy Rosjanin kogoś zabił:) Normalnie naród morderców:) Mamy się za nie wiadomo jaki naród. Taki chrystusowy, mesjański :)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #71 26.05.2014 16:52

Rosja jest najbardziej ksenofobicznym, nacjonalistycznym, rasistowskim, prawosławnym narodem jaki znamy obecnie. Takie mamy cywilizowane i pozbawione okrucieństwa czasy że wszystkich "innych" rosjanie będą wieszać lub brać pod but. Jak nie prawosławny, nie kocha bezgranicznie Rosji, nie jest biały i nie hetero to wypad, albo szafot lub 30 lat na Kołymie.

Jak powiesz coś nie po linii Putina to odwiedzą ciebie "nieznani sprawcy" i będziesz miał dużo szczęścia jeśli będziesz mógł opowiadać o takim spotkaniu. Zawsze możesz też dostać herbatę z polonem ...

Wielka mi różnica ...

cephei   11 #72 26.05.2014 19:22

@Pangrys
Bardziej takiego jak wymieniłeś kraju niż Polska to nie znam. Rosja jest w jednym lepsza od Polski...jest najbardziej prawosławna, bo u nas katole rządzą. Ile herbaty z polonem dostał tak krytykujący władzę Kasparov? Demonizujesz Rosję, a sam nie widzisz jaki syf się w Polsce robi vide takie poparcie dla Korwina-Mikke.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #73 26.05.2014 19:39

Ty tak poważnie ?? ROTFL

cephei   11 #74 27.05.2014 08:33

@Pangrys
Ty też??

Savpether   6 #75 27.05.2014 10:47

@Pangrys

Hitlerowskie Niemcy i stalinowska Rosja to niechlubne wyjątki? A Włochy? A Japonia? A rasizm w USA od lat '20, az po '80? KKK, itd.?

Mi władza komunistyczna zabiła prapradziada - Nikifora - za bycie kołakiem :) Zabiła mi prababkę za spekulacje drożdżami :) Zrujnowała życie mojej babci za rodzica, wroga narodu. Uwierz, że są Rosjanie, którzy nie chcą powrotu komunizmu.

  #76 29.05.2014 22:42

@ Pangrys | 26.05.2014 9:44 #67 @Savpether

"To antyrosyjska propaganda wywiozła do Ostaszkowa mojego Dziadka który służył w KOP we wrześniu 1939 roku ...
To antyrosyjska propaganda zabiła go strzałem w tył głowy ... "

Ostaszków... NKWD? NKWD to tzw. Chazarzy - nie Rosjanie. Łatwo jest podsumować pewne wydarzenia jednym słowem - np. Rosja, ale musimy mieć świadomość, co się za tym słowem w danym momencie historycznym kryje, albo raczej kto. Jak dziś byśmy powiedzieli "Polska" - kim czym jest Polska? Rząd? My? Zachodnie korporacje w Polsce? Stanowisko aktualnego rządu Polski w pewnych sprawach jest zupełnie inne od naszej - zbiorowej opinii - np. w kwestii żołnierzy polskich w Afganistanie, a być może jakiś Afgańczyk by powiedział: "Wy Polacy okupujecie nasz kraj." Ale jacy "wy"? Wielu Polaków się z tym zupełnie nie utożsamia. Podobnie Rosja, Rosjanie, Ostaszków i Chazarzy...