Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Oszukać system — Venom-X v.2 (PS4)

W ostatnim czasie grając w popularne FPS`y na PS4 zauważyłem przyrost bardzo dziwnych akcji, no scope`ów w BF4 łatwiejszych niż te obecne w wszelkich odmianach COD`a oraz "hiperuber" szybkiej celności w sytuacji gdy wróg był za plecami. Postanowiłem nagrać kilka filmów z rozgrywki, przyjrzeć się bliżej tym wyczynom, poszperać w sieci i zrozumiałem, że spora część ludzi oszukuje system.
Nawet najwyższa czułość w ustawieniach DS4 nie daje takiej precyzji jaką można było zaobserwować, tym bardziej, że skok celownika w większości gorących sytuacji był znikomy. Poziom frustracji sięgał niejednokrotnie zenitu a moje domysły potwierdziły się - oni nie grają na padach...

Jak nie pad to co ?

Moje śledztwo szybko dało mi odpowiedź, od samoróbek, przez modyfikowane specjalnie pady (tak jest !) po... klawiaturę i mysz. W sieci znalazłem kilka ciekawych urządzeń ale VenomX przykuł moją uwagę nie tylko tym co daje w zestawie ale i ceną na tle konkurencyjnych i biedniejszych urządzeń oraz porównaniami z których jasno wynikało, że droższe wcale nie jest lepsze a za to biedniejsze.

Oto Venom-X

Urządzenie które pozwala w końcu komfortowo grać w FPS`y na konsolach. Dokładnie tak, to urządzenie wspiera PS3, PS4, XOne, X360 i daje taki komfort rozgrywki jaki wszyscy znamy z komputerów stacjonarnych, między bajki można włożyć precyzyjność padów w FPS`ach gdy można rozegrać akcję padem a chwilę potem myszą.

W zestawie znajdziemy .:

Box - serce całego urządzenia razem z 2.4GHz ISM band frequency hopping
3 porty USB z przodu panela do podłączenia dowolnej myszy, klawiatury oraz pada i każdego innego kontrolera od PS3,PS4,Xone,X360
13 profili pamięci, dla każdej z konsol po 3 sloty i 1 dla PC
Przełącznik na tylnym panelu do współpracy z Konsolami/PC
Górna pokrywka urządzenia jest szufladką w której możemy schować ciężarki do myszy oraz różdżki.

Mysz

Urządzenie to ma dwie możliwości podłączenia - przewodowo lub bezprzewodowo
Pasmo 2.4GHz ISM
Czas reakcji - 125-1000Hz oraz 12000 fps
Rozdzielczość 800-8200DPI
11 przycisków oraz regulowaną wagę (ciężarki w zestawie)

W tym miejscu warto dodać jedną ciekawą rzecz - niezależnie jaką mysz podłączymy (mamy możliwość wpięcia dowolnej myszy do urządzenia) ruchy będą symulacją ruchów analogiem. Grając nie odczułem żadnej różnicy między symulacją tych ruchów poprzez urządzenie a normalnymi ruchami na PC, mam wrażenie, że jest to pewnego rodzaju obejście problemu jaki stworzyło Sony lub twórcy gier (są tytuły na PS4 obsługujące myszy ! Dla niedowiarków - zagrajcie w War Thunder ). Minusem tego rozwiązania jest to, że cały czas musimy mieć podpięty DS4 do portu USB w Boxie ale czy to na prawdę problem ?

Wand

Pasmo 2.4GHz ISM
10 przycisków
Regulowana waga

Niewiele jestem w stanie powiedzieć o tym urządzeniu bo niewiele go używałem. Jako tradycjonalista podpiąłem klawiaturę i tak postanowiłem testować cały zestaw. Różdżkę użyłem do sprawdzenia i przez te 15-20 minut zabawy nie przekonała mnie do siebie, natomiast z pewnością znalazłaby zastosowanie w spokojniejszych tytułach, być może sprawdzę ją wraz z Wiedźminem czy w GTAV. Plusem tego urządzenia na pewno jest to, że nie musimy całości trzymać tak jak pada, więc po dłuższej rozgrywce nie czujemy tak wielkiego zmęczenia w dłoniach.

Urządzenie nie posiada sterowników, jest to zwykły plug&play aczkolwiek mamy dostępne oprogramowanie dzięki któremu możemy skonfigurować przyciski, czułość myszy itp parametry (aktualna wersja softu to 3.2.1).

O odczuciach jakie płyną z grania w ten sposób opowiadać nie trzeba, każdy kto korzystał z myszy i klawiatury w FPS`ach jest świadom tego jak wiele kontroli można zyskać. Obrazowo mogę to przedstawić jedynie w ten sposób .:

Różnice w ilości fragów być może nie są jakieś wielkie, stawiam głównie na grę zespołową (widać po punktach) nie mniej jednak KD ulega sporej poprawie i na ogół wynosi 2.0

A jak to się ma do uczciwości ?
Podejrzewam, że wielu z was właśnie takie pytanie sobie zadaje, tak samo jak wielu z was uzna mnie za oszusta.
Powiem tak - ten zestaw nie czyni z nas maszyn do zabijania, nie robi niczego za nas a jedynie daje nam możliwość grania w taki sposób w jaki jesteśmy przyzwyczajeni i wyrównują szansę w starciu z tymi którzy na padach grają od lat. Jestem PC`towcem jeśli chodzi o FPS`y i granie na padzie to na prawdę ciężka sprawa dla mnie. Posiadając to urządzenie i trafiając na "wyjadaczy" nadal nie mamy szans, być może to obala mit, że gracze na padach nie mają szans w starciu z graczami używających myszy - mają, wierzcie mi na słowo.
Przyznam też, że po odpaleniu tego zestawu zdałem sobię sprawę jak wielu graczy używa podobnych urządzeń w BF`ie. To na prawdę widać. Nie mniej jednak czy jest to takie dziwne ?
Kupując konsole i gry powinniśmy mieć wybór tego w jaki sposób chcemy grać a przykład War Thunder`a na PS4 dowodzi jedynie temu, że da się bez żadnych specjalnych urządzeń zaimplementować do gry możliwość grania klawiaturą/myszą lub padem. Dlaczego takiej możliwości nie dostajemy ? Nie wiem. Wiem natomiast, że jedni z popularniejszych polskich Youtuberów stricte grających na konsolach używają zmodyfikowanych padów pod FPS`y, wiem też, że wielu innych pro-gamerów używa podobnych urządzeń. Pytaniem pozostaje to, kiedy Sony lub też producenci gier pójdą po rozum do głowy i w końcu dadzą większe możliwości graczom ?
Kwestię tego czy warto, pozostawiam do oceny indywiadualnej. Ja nie żałuję i w końcu cieszę się grą zamiast frustrować.

 

sprzęt gry inne

Komentarze

0 nowych
demisen   5 #1 14.07.2015 15:19

Od tego zdecydowanie lepszy jest XIM4, do tego pełna lista działających myszek i klawiatur i co najważniejsze, zero, zero i naprawdę zero INPUT LAGA.

t-m-z   9 #2 14.07.2015 15:25

@demisen: Oglądałem porównanie XIM4 z VenomX i tam też nie uświadczono żadnych lagów a do tego Venom daje jednak coś więcej w cenie 500zł niż Xim4 za 750.
DO tego jeśli chodzi o samego BF4 to jak są ściny na dużym podboju albo słynne lagi z dupy to nawet brak input laga nie pomoże. Niestety.

Kolejnym problemem jest dostępność Xim`a - nie znalazłem w Polsce ani żadnego pośrednika ani aukcji z używanym Xim`em co zmusza nas do importu najbliżej bodajże z GB a to podbija cenę urządzenia dość mocno.

Oba urządzenia łączy z pewnością to, że można do nich podpiąć wszystko każdą mysz z każdą klawiaturą. Na Venomie testowałem zarówno mysz z zestawu jak i moją Bloody od A4techa, próćz niej V7mkę, Klawiaturę Avenger oraz tą najtańszą od Microsoftu i żadnego problemu nie było. Myślę, że w tej kwestii każde urządzenie będzie działać tak samo i pomimo listy produktów wspieranych obsłuży całą gamę produktów nie wymienionych w liście ;)

Autor edytował komentarz.
demisen   5 #3 14.07.2015 16:08

Jak mocno ? Paczka z UK do PL i odwrotnie to 12,99GBP. Miałem kilka urządzeń tego typu i najlepszy jest XIM4, od 1998r. gram w FPS'y, zarówno arena jak i taktyczne, do 2014r. nie chciałem słyszeć o grze w FPS na konsoli. Przez pół roku testowałem te urządzenia. XIM4 ma pierwsze miejsce na podium bezapelacyjnie.

xomo_pl   21 #4 14.07.2015 17:30

@t-m-z: szczerze mówiąc nie ma to jak pad :)

Autor edytował komentarz.
t-m-z   9 #5 14.07.2015 18:19

@xomo_pl: Nie dla kogoś kto grał w FPS`y tylko na PC ;)
2 lata próbowałem na padzie grać w BF i na prawdę celowanie to katorga. Do tego w BF4 jest brak możliwości przypisania przycisków więc gram na weteranie a ten debilny układ sprawia, że celując nie raz padam i wstaje bo oczywiście leżenie/kucanie jest pod R3 i nie można tego zmienić. Zdecydowane NIE dla tego typu ułomności. Na szczęście teraz przez przypadek ani nie położe się ani nie spudłuje ;)

@demisen Xim4 znalazłem w GB za 130 Funtów, co daje 760zł do tego przesyłka 13 funtów łącznie daje koszt około 850zł to spory wydatek zważywszy na kraj w jakim wegetujemy ;)
Chwilowo miałem myśli czy nie wybrać właśnie XIM4 ale czas oczekiwania, koszty, porównania na forach a przede wszystkim fakt, że Venom można kupić w PL bez problemu, postawiłem na produkt Tuact`a i niczego więcej mi do szczęścia nie potrzeba.
Przez jakiś czas był na Allegro dostępny XimEdge + beta soft z Xim4 i to też kusiło bo niska cena ale nie mniej jednak wybrałem co wybrałem.

Z całą pewnością tak Ty jak i ja możemy polecić te urządzenia innym ;)
Bo rozgrywka w końcu jest... Normalna.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   21 #6 14.07.2015 19:07

@t-m-z: no tak, ale kupując konsolę powinno się "godzić" z tym, że od teraz tylko pad, do którego trzeba po prostu przywyknąć... nikt mi nie powie, że się nie da... sam kiedyś grywałem na pc w fpsy na klawiaturze + mysz... a kupując PS3 wiedziałem, że czeka mnie "etap przejściowy", ale jakoś dałem radę :D

dziubin   6 #7 14.07.2015 20:04

Zgadzam sie z @xomo_pl - do konsoli jest Pad, siadam na kanapie i gram. Tutaj juz musze miec biurko by podlaczyc klawiature i myszke :/ Cena urzadzenie tez jest nie mala, ale co kto lubi. Ja pad polubilem do tego stopnia, ze jak gram na komputerze to szukam gier na Steamie, ktore go obsluguja.

Autor edytował komentarz.
abbbik   9 #8 14.07.2015 21:00

ja również, nie wiem czemu tak jest, ale za pada od xboxa 360 sprzedałbym dusze, ubóstwiam go i w grach na pc i na klocku, chociaż początki to po prostu była u mnie masakra i męka bo przed nim długo, długo, długo tylko klawiatura i mysz. Trochę cierpliwości, trochę różnych gatunkowo gier i idzie robić na tym cuda, a komfort i klimat jest nieporównywalny

  #9 14.07.2015 21:54

W fps gra się na myszce i klawie, a nie na padzie.

  #10 15.07.2015 01:05

@xomo_pl: O czym ty piszesz? Równie dobrze mogę napisać że kupując pc do gier godzisz się na gre tylko klawiaturą i myszką. Przecież to bez sensu. Gra sie dla przyjemności i jeżeli komuś to pasuje niech gra.

t-m-z   9 #11 15.07.2015 08:47

@xomo_pl: @dziubin @abbbik


Ja nie neguję roli padów na konsoli. Są gry w które nie wyobrażam sobie grać inaczej jak na padzie, w gruncie rzeczy nie wyobrażam sobie grać bez pada w jakąkolwiek grę i do dziś zastanawiam się jakim cudem potrafiłem grać chociażby w serię FIFA do 2006 tylko i wyłącznie na klawiaturze, dziś ten wyczyn jest dla mnie nie do powtórzenia :p

Nie mniej jednak są tytuły w których pad nie daje komfortu i precyzji, głównie sa to wszelkiego rodzaju FPS`y oraz strategie i tu przydaje sie klasyczne rozwiązanie. Tak jak pisałem - gracze powinni mieć wybór między tym czego chcą używać do rozgrywki. Sony wraz z twórcami gier zachowują się trochę jak Apple - zdecydujemy za nich co mogą podłączyć, nikt nie potrzebuje dvd-romów ani podpinania pendrive więc i myszy z klawiaturą nie dostaną" (jak i porządnej kierownicy bo po co komu kompatybilność wsteczna) ;) Może mają profity tak jak od Thrustmastera ;)

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   21 #12 15.07.2015 11:28

@t-m-z: "Nie mniej jednak są tytuły w których pad nie daje komfortu" ale wiesz, że dla jednego komfortowy będzie pad, dla drugiego mysz? komfort nie jest ten sam dla każdego ;)
"gracze powinni mieć wybór między tym czego chcą używać do rozgrywki"
nie, nie powinni. Chcą myszy niech grają na PC...

"Sony wraz z twórcami gier zachowują się trochę jak Apple"
zdaje mi się, że nie bardzo rozumiesz ideę samych konsol i stąd ta teoria: podstawową zasadą jest to, że każdy ma takie same warunki techniczne (kontroler, sprzęt) a nie każdy gra na czym chce. Dlatego właśnie konsole zdobyły swego czasu popularność...
Kompatybilność wsteczna jest nie na rękę producentom sprzętu z prostego powodu: mogą obniżyć cenę konsoli a większe zyski czerpać na peryferiach, których nie można wybrać zamienników czy używać akcesorium zakupionego do starszej konsoli...

  #13 07.10.2015 12:57

Od pewnego czasu szukam takiego rozwiązania. Ponad 25 lat grałem na PC na myszy i klawiaturze. Lewa ręka na klawiaturze, palce lewej ręki nauczyły się wciskać przyciski. Prawa ręka na myszce, płynnie pracuje nadgarstek, palec wskazujący 1 przycisk, środkowy drugi przycisk, kciuk i 2 ostatnie palce służą tylko do trzymania myszki by nie wypadła - są nie ruchome i nie ćwiczone od 25 lat. Teraz widzę, że sporo osób neguje podłączenie myszy i klawiatury do konsoli traktując to jako oszustwo. Tylko gdzie to jest oszustwo? Mam celować na padzie kciukiem, który się nie ruszał od 25 lat? To tak jakby chirurg miał zrobić operacje nogą..., albo osoby które grają na padzie, nagle musiały trzymać go do góry nogami i zamiast kciukiem dodatkowo sterowały palcami wskazującymi. Niech każdy gra tak jak ku wygodniej. Jak ktoś nie ma rąk i nauczył się grać nogami, niech to robi, nie jest to oszustwo. I tak połowa osób gra na konsolach na tych zestawach. Trzeba takie coś sobie sprawić by nie być chodzącym punktem.
Pad do konsoli, dobry jest do niektórych gier. Do fps na pewno nie, mysz do konsoli będzie niedługo standardem. Tak to już jest, że lepsze rozwiązania wypierają archaiczne...

  #14 03.11.2015 23:11

... jest jeszcze "tania" alternatywa:
Hama Speedshot konwerter - cena ok 210 pln.

  #15 08.11.2015 12:41

@iro1979 (niezalogowany): co ty bredzisz czlowieku ,ty muwisz o umiejetnosciach manualnych kiedys nauczyles sie grac na myszce zeby grac na Pc,to teraz naucz sie na padzie zeby grac na padzie poswiec 25 lat i rozruszaj kciuk a nie marudz, konsola to konsola dostala pada zeby na nim grac,a brak obslugi M&K tez ma swoj cel a wasze tlumaczenia sa zalosne ,przy kupnie takiego peryferyku kierujecie sie tylko checia bycia lepszym od ludzi na padach bo M&K to zapewnia,znam ludzi co graja na Pc i konsoli i nie becza ze na padzie nie da sie celowac tylko czerpia z pada frajde ,a frustraci tacy jak wy szukaja wytlumaczenia na oszustwa tak jak ludzie co graja na pc na aim bot jestescie tacy sami ,a tak wogule to gram na Pc i na konsoli i dlatego popiera konsolowcow ze mysz to oszustwo na konsoli

  #16 13.11.2015 18:01

@t-m-z: Że co??? W bf4 po pierwsze kucanie jest pod kółkiem (mam kilkaset wygranych godzin, więc coś tam wiem); po drugie (tu już nie jestem pewny na 100%) JEST możliwość zmiany przycisków; po trzecie nie ma poziomu weteran.

t-m-z   9 #17 13.11.2015 19:13

@gościuweczek (niezalogowany): No to chyba nie bardzo wiesz w co grasz.
http://i.imgur.com/ZCo3401.jpg

  #18 06.12.2015 21:23

Wszystko ok ale chyba sie zgodzicie ze to jest naprawde zajebiście drogie juz nie mowiac o abonamencie konsoli zeby w ogule zagrac w sieci

  #19 08.12.2015 20:21

Kupilem Ps4, chcialem sie przerzucic z PC, to byl najwiekszy błąd w moim zyciu, sterowanie padem w FPS -ach TRAGEDIA, gry drogie, placisz za multiplayera, jak chcesz myszkę i klawiature placisz za Venoma 580 a za xima 880.
Pad lepszy od myszki i klawiatury????
Buahahahahahahaha
Wolne żarty :))))))))

  #20 14.12.2015 23:26

@xomo_pl: To się na to godz. My nie myśmy. ˘

  #21 26.12.2015 22:09

Moim zdaniem niech każdy gra na czym chce. Dla mnie ważne jest że rozwalam się w fotelu i co chwilę popijając browarkiem gram :) Więc czemu autora "Poziom frustracji sięgał niejednokrotnie zenitu.."? Grasz dla przyjemności czy wyniku?

t-m-z   9 #22 28.12.2015 10:01

@Albinie (niezalogowany): Poziom frustracji sięgał zenitu ponieważ mało kto ma świadomość tego jak wielu graczy "oszukuje" w ten sposób ;)
Odkąd zakupiłem zestaw nie mam wątpliwości co do tego ilu graczy jest "pro" a ilu gra w sposób podobny do mojego.
Prawdziwych graczy na padach jest może 20-30% takich którzy potrafią stawić czoła vs mysz reszta gra na myszach i podobnych zestawach.
To na prawdę widać, z resztą widziałem to gdy grałem na padzie na którym udawało mi się utrzymać K/D na poziomie 1.7

Plusem tych rozwiązań jest to, że nie ma się takiej płynności ruchu jak na myszy na PC nie mniej jednak jest dużo łatwiej celować i utrzymać w celu ;)
Dałem tak zagrać kilku osobom z PC obalając też ich wersję o "autocelowaniu" bo byli zwolennikami teorii, że gra celuje za nas... A aimassist działa jedynie spowalniajac czułość w obrebie przeciwnika, ot takie zdziwko dla nich...
Coś co łatwo przeoczyć gdy się panicznie próbuje opanować pada/mysz

  #23 28.12.2015 12:26

Zauważyłeś ten problem z ds4 tak samo jak ja, w dodatku w tej samej grze. Dobrze wybadałeś sprawę, coś jest nie tak z tymi gałkami, ale sam nie wiedziałeś co ,więc pomyślałeś, że pewnie to ludzie cheatują ;) Może i niekiedy masz rację, niektórzy tak robią, ale zauważyłem że wina leży po stronie pada dopiero gdy zagrałem w tą samą grę (FPS) na ds4 i ds3. Gałki analogowe w nowej generacji chodzą jakby "topornie" mają mniejszy zakres ruchu niż to było w poprzedniku. Starym padem byłem wstanie wybić się na 1 miejsce, choć nie osiągałem może tak kosmicznych wyników bo się po prostu nie dało. Nie wiem dlaczego ale gałki analogowe beznadziejnie reagują w porównaniu do ds3 i nie jestem wstanie tak samo szybko i sprawnie się obrócić jak to miało miejsce przedtem. Odnoszę wrażenie jakbym był co najmniej ograniczony grając na tym padzie i tylko się frustruje zajmując najniższe miejsca z 2-3 zabiciami... Gałki analogowe w ds4 powinny pójść do poprawy.

t-m-z   9 #24 29.12.2015 09:53

@Zgadzam się (niezalogowany): Bardzo możliwe, że coś jest nie tak z gałkami w DS4 ale ogólnie tego pada lubię do innego rodzaju rozgrywek. w GTA V nie użyłem powyższego zestawu bo doskonale sie bawię używając pada, choć tutaj aimassist potrafi robić robotę za nas.

Znam sporo youtuberów grających na PS4 którzy używają przerobionych padów https://aimcontrollers.kylos.pl/pl/ co też uważam za oszustwo w pewnym stopniu ale jeśli pad robi nas w wała, to czemu my nie mamy tego robić ;)

  #25 21.01.2016 17:25

@iro1979 (niezalogowany): witam w klubie starych graczy :) mam dokladnie ta sama przypadlosc co kolega , to jest pamiec miesni i nikt mi nie wmowi ze tacy jak my moga sie nauczyc grac w fpsy na padzie - nie naucza sie bo czlowiek juz stary i nie ma czasu grac po 15 godzin na dzien z racji zyciowych obowiazkow, dla nas pad w fpsach to jak jazda na rowerze z rekami na krzyz. obecnie sie zastanawiam wlasnie nad wyborem venoma bo cena xima jest nieadekwatna

  #26 10.02.2016 13:42

@Anonim (niezalogowany): czyli do symulatora nie mogę kupić volantu bo to oszustwo a do wyścigów kierownicy bo też będę miał przewagę.... smutne że tacy ludzie jak ty są tak prości i bezmyślnie...

  #27 02.08.2016 14:27

Czy na tym venomie x występuje imput lag bo ponoć na xim 4 go nie ma ?

t-m-z   9 #28 02.08.2016 22:47

@Marianos77 (niezalogowany): Niczego takiego nie zauważyłem, w sieci z porównań wynika, że inputlag jest taki jak w Xim4 czyli albo minimalny albo żaden.
Od siebie mogę dodać, że bardziej spotykam się z błędami w grach - np BF4, które nie rejestrują mi hitmarkerów aniżeli z inputlagiem.

  #29 26.08.2016 09:35

Jest polski dystrybutor VenomaXa. Games-box.pl

  #30 11.10.2016 12:52

Lipton. Po przesiadce na ps4 slim nie działa venom. pewnie bedzie jakis update wiec czekam... jade do kumpla po pada ze starej ps4 bo to moze wina własnie pada..

  #31 27.10.2016 07:46

Czy ktoś może napisać o Hama Speedshot a dokładnie "martwej strefie" Czy jest możliwość jej usunięcia. Czytałem że to kwestia myszki z dużą czułością i można to ustawić. Hama to cena ok 240zł a Xim4 850zł. Obserwując aukcje internetowe duże ma powodzenie Hama

  #32 27.10.2016 07:52

Możesz coś napisać o tym konwerterze, używasz go?

t-m-z   9 #33 27.10.2016 14:06

@Anonim (niezalogowany): Używam tylko i wyłącznie VenomX.

  #34 23.11.2016 11:15

Każdy niech gra na czym chce. Po roku zabawy z konsolą już nie wyrabiam. FPS na padzie dla osoby przyzwyczajonej do M&K to masakra. I niech nikt nie pisze, że gra się dla przyjemności. Jak ciągle mam wrażenie, że jestem chodzącym celem, to zamiast frajdy mam ochotę wywalić konsolę.
Może ktoś się wypowiedzieć o SPEEDSHOCIE?

  #35 24.11.2016 14:42

Czy ktoś z Was testował go w połączeniu z keypadem belkin n52te/razer nostromo?