Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Córka Eris

Wiedziałem wczoraj, że będzie się coś działo. Aktywność Anonimowych wzrosła, pierwsze AntyACTA pojawiły się w polskim internecie dzięki elektrykowi_ (może nie pierwsze... ale dość częste), społeczność "internetowa" była nastawiona prokonfliktowo. To tym prostsze, im istota konfliktu jest mniej jasna. Rzuca się wtedy proste hasła, które jakoby są prawdą objawioną i masy rzucają się na druty kolczaste, grzeczne do tej pory nastolatki łamią prawo (jak niedawno w Londynie), prawdziwi aktywiści widzą szanse na bezpieczne nagłośnienie swoich oczekiwań. Wszystko jest dobrze, póki nie przebierze się miarka (jak trochę dawniej we Francji).

267

Od czego się zaczęło - wszyscy wiemy. Jak się skończyło - również. Wypadałoby się zastanowić nad tym, dlaczego się zaczęło. Jak będziemy wiedzieć to, dowiemy się dlaczego się skończyło.

A zaczęło się przez samą naturę internetu. To właśnie internet sprawia, że osoby jak pewien naturysta z Krakowa, robiący jajecznicę, ma więcej otwarć, niż najnowszy kawałek znanego na całym świecie muzyka. Tylko tu, Lem się nie mylił, jest tylu głupców. Łatwowiernego, prostego, przewidywalnego motłochu, którym tak łatwo kierować. Tylko trzeba mieć odpowiednio wielką tubę. Tylko darcie się przez taką tubę dość szybko powoduje bóle gardła, a tłum znajduje sobie nowe zajęcia (tamagochi).

269.b

Abstrahując od tego, co anonimowi mieli na myśli deklarując tango down, wiadomo, że dalsze problemy witryn rządowy miały przyczynę właśnie w tym owczym pędzie. To właśnie dzięki temu, że chwilowe poczucie bycia wymarzonym hackerem, wymarzonym bohaterem V for vendeta, wymarzoną elitą, tajemniczym niepozostawiającym po sobie śladów geniuszem, kto wie, jakie jeszcze są personifikacje takich ludzi, to dzięki nim (tym personifikacjom) ludzie tacy chętnie ściągali oprogramowanie do atakowania innych stron.

Nie łudź się. Nie stajesz się fajniejszy, dlatego, że umiesz odpalić aplikację. Nie należysz do elitarnego grona, jeśli liczy ono setki tysięcy. Nie jesteś lepszy od innych, bo inni robią to samo. Robisz tylko to, co Ci powiedzieli inni. Wskazali, co masz robić, Ty to robisz. Ty i Twoje ego, jesteście połechtani. Pożegnaj jednak swoją wolność, gdyż w obronie jej zbywasz ją innym.

268

Trzeba umieć protestować. W tym kraju od pewnego czasu wychodzi to źle. Żenująca postawa 11 listopada, nie lepsza 21 stycznia. Dlaczego, pytam, w Polsce nikt nie zorganizował podobnych akcji jak wikipedia, google.com, minecraft.net? Bo tu się skacze, krzyczy, niszczy, a może coś z tego będzie.

Dysnomia

Nie może być tak, by w obronie jednego prawa łamać inne. Wszystko to zmierza do tego, by mimo wszystko obalać rządy i stanowić własne (a zapewnienia, że "Anonimowi" tego nie chcą, czytałem nawet na dp.pl). To terroryzm, zamach na państwowość (skuteczny, jak próba trafienia chusteczką z przedpokoju w muchę siedzącą na stole w kuchni), ułuda i... dziecinada.

Cały tekst jest wymierzony w sam sposób protestowania. Nie jestem zwolennikiem ACTA (uprzedzam wszystkich tych, którzy zechcą uważać inaczej). 

bezpieczeństwo inne

Komentarze

0 nowych
januszek   19 #1 22.01.2012 15:36

Nie mieszaj do tego Mistrza Lema...

tfl   8 #2 22.01.2012 15:41

@januszek

zwracam uwage na przecinki

SnajperskY   4 #3 22.01.2012 19:57

[...]
jest tylu głupców. Łatwowiernego, prostego, przewidywalnego motłochu, którym tak łatwo kierować.
[...]

Przy użyciu internetu jeszcze łatwiej, co nie? Nie martwi Cię, że jesteś obywatelem kurczącej się mniejszości? :)

[...]
Dlaczego, pytam, w Polsce nikt nie zorganizował podobnych akcji
[...]

Proszę Cię...Tutaj oczekujesz odpowiedzi? Poczytaj komentarze na głównej, pod wpisami na blogu traktujących o ACTA. Przejdzie Ci. A może ja się pokuszę ;) Lwia część protestantów to zapewne gówniarze (wiekiem/mentalnie), którzy wolą pomachać szabelkami w sieci. Media mają używanie, bo mogą przekręcać liczniki odwiedzin. Za rok zobaczymy jak to wygląda.

Po 26-tym sprawa ucichnie. Bojownicy o bezkresną wolność znajdą inny temat.

djfoxer   18 #4 22.01.2012 20:56

A zatem co innego proponujesz?

tfl   8 #5 22.01.2012 21:16

@djfoxer

Protesty walczacych o wolnosc wlasna nie powinni naruszac wolnosci innych. Jesli wiec tak bardzo im zalezy na znikaniu stron z internetu i sadza, ze tedy droga - zapraszam do wylaczania wlasnych serwerow. Albo blackout jak wikipedia... zaraz, zaraz... Czy ja nie pisalem o tym w tekscie?

djfoxer   18 #6 22.01.2012 21:26

@tfl
Czy nie sądzisz jednak, że ten sposób jest nie tylko najbardziej efektowny, ale i efektywny? Jeśli Polska ma podpisać ACTA 26 stycznia to wątpię czy blackout polskich serwisów cokolwiek by dał.

tfl   8 #7 22.01.2012 21:38

@djfoxer

A nie byloby bardziej efektowne, gdyby jeden z drugim dokonali samospalenia? Albo innego aktu samookaleczenia? Albo gdyby z cudem zdobytych kolorwych kwiatow ulozyli na pustyni bledowskiej widoczny z orbity napis stop acta? Oczywiscie, mozemy sobie takie przyklady mnozyc.

Puenta jest jednak taka, ze cel nie uswieca srodkow tym przypadku (moim zdaniem).

Druedain   14 #8 22.01.2012 21:58

Dlaczego nie wyczerniono Wikipedii? Włoska i angielska były nieczynne dzień przed głosowaniem, a u nas jeszcze kilka dni pozostało.

tfl   8 #9 22.01.2012 22:06

@Up,

Zdradzisz swoje zrodla informacji Druedainie? Zwlaszcza to informujace o wyczernienia wloskiej wikipedii w kontekscie ACTA...

djfoxer   18 #10 22.01.2012 23:07

@tfl
Już nie rozkręcaj się ;P Zapisy wymierzone są w sieć i w sieci się wszystko kręci. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oby nie przekroczyli granicy, gdzie ktoś ucierpi.

  #11 23.01.2012 01:54

To twoja państwowość i rząd.Wybrany przez te 18 % takich jak ty.Jest garstka ludzi w Polsce,którym żyje się dobrze,a ogromna rzesza walczy o przetrwanie.Dlaczego z tego kraju mlekiem i miodem płynącym uciekło już ponad 2 miliony ludzi?Dlaczego stajemy się narodem starców?Dzięki systemowi o który walczyliśmy,o wolność,której pragnęliśmy?Co to za kraj,w którym nawet imigranci nie chcą się osiedlać?Teraz próbuje nam się odebrać namiastkę wolności jaka jest wolność słowa.Namierzanie,nasłuchiwanie,naloty o 6 rano.Takiego prawa bronisz?Czy ty w ogóle miałeś z prawem doczynienia?Nasze sądy proste sprawy rozstrzygają latami.Kwitnie korupcja i kolesiostwo.Ten kraj nie nadaje się do życia.Panowie w garniturach i rządowych limuzynach zdają się być oderwani od rzeczywistości.Pan premier co tydzień funduje sobie przelot z Warszawy do Gdańska wielkim rządowym bykiem za bagatela 22 tys złotych.Jak chce latać,to niech leci motolotnią.Do dupy z taki krajem,prawem i sprawiedliwością.Marne 18 % oszołomów wybiera nam miłościwie panujący rząd drugi raz pod rząd.Ci zaś są coraz bardziej arogantcy i bezszczelni.Kąsają ręce,które je karmią.Rozsprzedali majątek narodowy za bezcen,a teraz nas chcą wydoić,zniewalając zarazem.

Druedain   14 #12 23.01.2012 02:00

@tfl Oni to zrobili w kontekście innej ustawy, która miała podobny wydźwięk, a nie ACTA. Na Wikipedii doczytałem, że równolegle z momentem kiedy mieli podpisać swoją ustawę, Wikipedia była przez 3 dni zaczerniona.

Amerykańska była zaczerniona na dzień przed dniem głosowania nad PIPA i SOPA.

tfl   8 #13 23.01.2012 08:06

@Druedain

Widzisz, to wlasnie przez takie niesprawdzone i (przede wszystkim) nieprawdziwe informacje, jak Twoje spirala sie nakreca. Wikipedia zrobila blackout 18 stycznia, ale glosowanie w sprawie SOPA w kongresie mialy odbyc sie 24 stycznia. Natomiast wloska wikipedia byla zaczerniona na 3 dni w pazdzierniku i dotyczylo do wlaskiej ustawy DDL, a nie SOPA ani ACTA

  #14 23.01.2012 10:19

No ale przecież to jest słuszna metoda. Ci, którzy chcą zamykać strony zobaczą jak to jest, gdy ich strona pada. No i głupie jest pytanie dlaczego u nas nie było takiego protestu jak w USA zrobił Google czy Wikipedia. Internet jest dla ludzi, internet pozwala mówić. A głos wielu jest krzykiem, którym broni się internet. Gdyby nie szum wokół ACTA i ataki DDoS, to telewizja dalej nie miałaby pozwolenia by o tym mówić, a rząd by udawał, że nic się nie dzieje. Internet to nie tylko wielkie serwisy, które zrobią blackout i w ten sposób pomogą. Podczas drugiej wojny światowej Polacy mogli sobie strzelić w łeb, na znak protestu przeciwko wojnie, co nie?

corrtez   12 #15 23.01.2012 11:01

A moze chodzilo o wywolanie wrzawy i pokazanie ze cos jest nie tak?? Media siedzialy cicho, ten bubel prawny byl robiony cichcem bez udzialu spoleczenstwa i konsultacji. Co sie stalo z nic o nas bez nas??

Druedain   14 #16 23.01.2012 12:14

Nigdzie nie twierdziłem, że Włoska Wikipedia została wyczerniona w proteście przeciwko ACTA. Nigdzie nie twierdziłem, że trwało to jeden dzień. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem przed napisaniem pierwszego komentarza było sprawdzenie czego dotyczył protest i kiedy się odbył.

Co 18 stycznia, to mogłem się mylić.

  #17 23.01.2012 13:24

ACTA jest zła, bo w niej jest tak szeroko rozumiane pojęcie prawa autorskiego że głowa mała, jak do dziś w tvn cnbc tłumaczył pewien mężczyzna(nie pamiętam nazwiska), prowadzący program i cała obsługa stacji nabywa prawa autorskie do danego programu, ale producent koszuli prowadzącego sprzedał mu ją, ale może go pozwać za to że występuje w tej koszuli w telewizji na co nie wyraził zgody producent bo jako właściciel praw autorskich do koszuli się na to nie zgodził, paranoja, ale taka interpretacja według tej ustaru jest poprawna :)

adpawl   7 #18 23.01.2012 18:41

hahaha.... Ale przecież nie było żadnego ataku, tylko zwyczajne zwiększone zainteresowanie serwisami rządowymi wśród odwiedzających! -podobno ;-p

A tak serio, to śmieszy jest efekt śnieżnej kuli - Teraz mamy istny wysyp wpisów na temat PIPA (fajna nazwa), SOPA i ACTA. Prawdziwa inwazja analityków i domorosłych prawników, mieszanie z błotem innych i zwykłą naparzankę wedle zasady "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!".

"Puenta jest jednak taka, ze cel nie uswieca srodkow tym przypadku (moim zdaniem)." - @tfl, a widzisz?
...tylko Rząd jest odmiennego zdania. ;-D

Nie jestem zwolennikiem rozwiązań siłowych, wielu działań nie popieram ...ale nie można im odmówić skuteczności. Zauważ, prawo stanowią mocni, stanowią je w swoim interesie - ze słabymi nikt się nie liczył, nie liczy i nie będzie liczył! Argument siłowy jest w naszych warunkach czasem jedynym wyjściem. Chcesz przykładów? Górnicy, lekarze, nauczyciele ...mogą "zastrajkować", mogą zaszantażować i zostaną wysłuchani, coś mogą ugrać. A czy ktoś się przejmie strajkiem sprzątaczek, kelnerów, bibliotekarzy, ślusarzy, sklepikarzy itd.?

"Dlaczego, pytam, w Polsce nikt nie zorganizował podobnych akcji jak [...]" - tak się zastanawiam jaki to polski serwis mógł by z podobną siła zaprotestować, co my takiego właściwie mamy (nawet nie wnikając w kwestie udziałów) ? DP, Onet a może NK?

A co do samospalenia - jeżeli uważasz to za lepszą formę protestu i chcesz go dokonać, to nie krepuj się. Zadbaj tylko o obecność mediów, bo inaczej nikogo nie ruszy że ktoś się spalił w jakimś Bździszewie.

Tak zapamiętale chcecie się identyfikować z jakąś grupą ANTY, PRO, czy OBOJĘTNYCH - że umyka Wam meritum problemu. Nie jest najważniejszą kwestia kto i w jaki sposób protestował, ważna jest obecna "nowa" forma stanowienia prawa i przedmiotowego traktowania obywatela.
Nie jest dobrze, gdy Państwo w tajemnicy układa się z lobbystami i z pominięciem procedur demokratycznych przepycha na wszelkie możliwe sposoby szkodliwe i tendencyjne przepisy.
To jest dyktatura, nie demokracja!

SnajperskY   4 #19 23.01.2012 20:36

Mój drugi komentarz usunięty, w pracy intranet się przycinał, build się nie powiódł...jednak się myliłem . A może link do Przemka ukłuł w oczka? :D

wojtex   10 #20 23.01.2012 21:47

Gościu co Ty **********?