Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

[Short] Dropbox - synchronizacja kilku folderów

Na początek info - Shorty to będą krótki wpisy o fajnych rozwiązaniach (moim zdaniem), które udało mi się wypracować lub odszukać w necie i pozwoliły mi ułatwić moją pracę.

Dropboxa każdy chyba już zna. Genialny program, który pozwala synchronizować w chmurce dwa giga danych. Domyślnie tworzy jeden folder, w którym trzyma dane.

A co jeśli będę chciał dane trzymać w różnych miejscach? Na przykład zawartość wwwdocs? W moim przypadku cały problem sprowadzał się do tego, że chciałem móc pracować w domu na własnym komputerze oraz w pracy na firmowym. Nie chciałem do tego stosować SVN czy innych tego typu rozwiązań. Wymyśliłem więc, że będę wszystko trzymał w dropboxie. I niby wszystko fajnie, ale nie jest koszernym rozwiązaniem, jeśli apache będzie chciał używać folderu w c:\users\* do swojego DocumentRoota.

Dlatego użyłem junction, czyli linka do folderu, opcji domyślnie dostępnej w Windows 7 (i być może wcześniejszych, nie mam możliwości sprawdzenia w tym momencie).

Całość sprowadzała się do jednej komendy:

mklink /j c:\www\test "c:\Users\xxx\Documents\My Dropbox\praca"

Składania jest banalnie prosta:
mklink /j Utwórz symbolicznego linka (junction)
c:\www\test Gdzie ma pojawić się link. Ważne! Folder nie może istnieć!
"c:\Users\xxx\Documents\My Dropbox\praca" Gdzie ma kierować link (w cudzysłowach, bo składnia ze spacją).

Po wszystkim dostajemy potwierdzenie:Junction created for c:\www\test <<===>> c:\Users\xxx\Documents\My Dropbox\praca

I już możemy edytować pliki w dowolnym miejscu i będą synchronizowane w dropboxie.

Trzeba tylko pamiętać, żeby właściwe dane były w dropboxie, a link kierował (w tym przypadku) do DocumentRoota. Inaczej pojawiają sie problemy! 

Komentarze

0 nowych
MaXDemage   18 #1 18.05.2011 09:33

Stary numer - ale potwierdzam, że przydatny jak cholewka!
;D

pawcio1212   7 #2 18.05.2011 16:04

mam pytanie
czy te pliki będą 2 razy czyli w obu lokacjach czy w 1 zapisane
np jeśli mam plik 50mb to w sumie będzie zajmowało 100 mb

sanurss   4 #3 18.05.2011 17:16

@pawcio1212
Nie, plik/folder będzie po prostu widoczny w 2 miejscach a na dysku będzie w jednej lokalizacji zapisany ;)

command-dos   18 #4 18.05.2011 20:45

W ubuntuOne można zsynchronizować wiele folderów - nie miałbyś tego problemu. Ale rozwiązanie dobre, od dawna znane i stosowane w linuksach.
BTW, montowanie obrazu dysku wirtualnego, jest w windowsie bardzo podobne, jak montowanie różnych udziałów w linuksie - byłem lekko zszokowany, jak chłopaki z ms'u wspaniale stosują metodę ctrl+c, ctrl+v... ;)

  #5 19.05.2011 01:19

Korzystam z tego rozwiązania jakiś już czas i powiem Wam że nie działa to tak różowo. Mimo iż junction powinien być widziany z poziomu systemu plików jak zwykły folder to w przypadku dropa, po wrzuceniu plików do tak zlinkowanego folderu nie chce on zacząć ich wrzucać. Nawet jak wejdę w folder Dropboxa i widzę że tam są to i tak nic się nie dzieje - dopiero po restarcie dropbox zaskakuje. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale w przypadku normalnych folderów nie występują tego typu problemy. Jak już drop "zauważy" nowe pliki to wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami.

Swoją drogą, słowo link może tu być mylące dla osób nieobeznanych z tematem - bardziej chyba odpowiednim słowem było by powiązanie. Bo link kojarzy się ze skrótem.

I na koniec, junction to cecha systemu plików (NTFS) a nie systemu operacyjnego i teraz głowy nie dam ale działa to chyba od czasów Win2000, tj. wersji NTFSa wprowadzonej za jego dni (z tym że nie było exceka mklink i trzeba się wspomagać np: sysinternals).

tfl   8 #6 19.05.2011 07:32

@M@ster

Czy zrobiles linka w te strone, o ktorej ja pisze (czyli z dropboxa, do wskazanej lokalizacji)?

A co do jucntion, to masz oczywiscie racje, to ficzer ntfsa. Piszac to zdanie o dostepnosci rozpedzilem sie w skrocie myslowym :)

M@ster   17 #7 19.05.2011 09:21

Ja robiłem linka w folderze dropa do lokalizacji która była poza dropem (o to w tym chodzi :)).

W drugą stronę prawdopodobnie by lepiej to działało ale troszkę to kombinowanie jest bo musiał bym najpierw przenieść folder do dropa a potem zrobić junctiona w jego pierwotne miejsce.

I właśnie, czy jeśli zrobił bym w drugą i wszedł w folder z pierwotnej lokalizacji to czy wtedy nie były czy czasami widoczne przy plikach te małe subikony od dropa (określające status)?

tfl   8 #8 19.05.2011 10:36

@M@ster

Kombinowanie jest tylko wtedy, jesli wczesniej tego nie zaplanujesz :) jednak gwarantuje, ze wtedy dziala poprawnie.
A tych subikon nie ma w poza folderem Dropboxa

  #9 19.05.2011 14:15

Tu nie tyle chodzi o planowanie a bardziej o logikę ;)

  #10 03.01.2013 13:50

M@ster ma rację - mam systemowy dysk SSD, na którym mam katalog z dokumentami, do których lubię mieć błyskawiczny dostęp. Przeniesienie ich fizycznie do folderu dropboxa (na zwyczajnym dysku HDD) wprowadziłoby spory dyskomfort w pracy z tymi plikami. No nic ... spróbuję połączenia w drugą stronę (o ile w ogóle zadziała z dwoma fizycznie różnymi dyskami...). Jak nie wyjdzie to poszukam jakiegoś softu do synchronizacji.

  #11 03.01.2013 14:34

Dokładnie. Dropbox nie wykrywa automatycznie zmian na plikach i nowych plików (folder o dziwo tak). Po restarcie synchronizuje się automatycznie, ewentualnie po klikniecie "pause syncing" i "resume syncing". Macie jakiś pomysł na to?

  #12 09.01.2013 07:06

u mnie to samo ,wszytskie zmiany robia sie tylko lokalnie.
zmiany widac w folderach dropboxa jednak nie chce sie z automatu synch z lokalizacja zdalna .
pomaga tylko "pause syncing" i "resume syncing