Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Moja przygoda z Windows Phone

Dzisiejszego poranka dostałem natchnienia by spłodzić pierwszy od ponad pół roku wpis. Tekst ten w całości poświęcę mojej nowej zabawce z Windows Phone na pokładzie. Ale po kolei.

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Samsunga Omnia W. Jest to mój pierwszy smartfon. Zanim go zakupiłem, przez ponad dwa lata byłem szczęśliwym posiadaczem, świetnego telefonu jakim był Sony Ericsson k770i. Jednakże przyszedł czas na zmianę i postanowiłem kupić sobie smartfona. Jednak proces ten trwał długo, bo ponad rok.

Dlaczego WP7

Dużo czytałem na temat nowinek na rynku mobilnym, szkoliłem się i poszerzałem swoją wiedzę. Coraz więcej moich znajomych zaopatrywało się w telefony z Androidem. Masa aplikacji, możliwości i otwartość. Spodobało mi się to bardzo i już prawie chciałem kupić SGS, lecz pewnego dnia w naszej szkole zjawili się studenci przysłani przez Microsoft w ramach jakiegoś tam programu. Opowiadali nam o różnych nowych technologiach oraz o koncie Live( o którym wiedziałem więcej niż oni, ale to tylko szczegół), o Kinect, aż wreszcie pokazali LG Swift 7 i opowiedzieli o Windows Phone. Ta prezentacja dała mi wiele do myślenia. Po powrocie do domu zacząłem więcej czytać o Windows Phone.

O WP7 słów kilka

System, na który w ogóle nie zwracałem uwagi zaczął mi się co raz bardziej podobać. Po dwóch miesiącach zamówiłem sobie Omnię W. Zakochałem się. Dosłownie i w przenośni. Dlaczego? Oto kilka powodów:
  • Uwielbiam kafelki. Metro UI to powiew świeżości na rynku, przy czym jest przyjazny dla użytkowników. Po prostu jest świetny i tyle.
  • Bezproblemowa synchronizacja z SkyDrive. Tak, możecie mi od razu napisać, że na Androidzie jest Dropbox, który nie posiada oficjalnego klienta na WP. Ale sęk w tym, że ja z dropboxa nie korzystam, natomiast ze SkyDrive jak najbardziej.
  • Jak zapewne większość z Was wie, Windows Phone oferuje na telefonie pakiet Office składający się z Worda, Excela, PowerPointa oraz OneNote. Pakiet jest ubogi w funkcje, ale do poprawiania literówek, czy przeglądania dokumentów sprawdza się doskonale.Wiem, że podobnie jak WP, Android oferuje dostęp do dokumentów online za sprawą usługi Google Docs, jednak z powodu nowej polityki prywatności Google, która jest dla mnie nieakceptowalna byłem zmuszony do zaprzestania korzystania z usług tej firmy.
  • Płynność, niesamowita płynność. Dzięki procesorowi o taktowaniu 1,4 GHz, który wspomagany jest przez 512 MB ram telefon działa płynnie, wszystkie ekrany wczytują się szybko, mimo wielu operacji naraz telefon nie dostaje zadyszki, oraz nie ma tzw. pokazu slajdów.
  • Integracja z portalami społecznościowymi. Weźmy na przykład popularnego Facebooka. Wystarczyło w ustawieniach wpisać dane konta i system dosłownie integruje się z Facebookiem. Portale społecznościowe są po prostu kolejną integralną częścią systemu. Genialnie rozwiązana jest książka adresowa. Oprócz standardowego widoku kontaktów, gdy przesuniemy palcem w lewo ukaże nam się zakładka "co nowego", która pokazuje opisy i treści udostępniane przez naszych znajomych. Co więcej, gdy wybierzemy kontakt i przesuniemy w lewo, również pokaże nam się znajoma zakładka "co nowego", ale tylko dla danego kontaktu. Oczywiście system uzupełnia dane osobowe kontaktów na podstawie tych portali. Proste? A jakże.

Podsumowując

Windows Phone nie jest idealny i ma swoje wady. Brak możliwości przesyłania plików przez Bluetooth , brak slotów na karty pamięci, oraz masę innych, które w tej chwili nie przychodzą mi do głowy. Jednak w codziennym użytkowaniu te wady nie są zauważalne. Nie często zachodzi potrzeba wymiany plików przez Bluetooth, a wielkość pamięci w smartfonach z WP7 w pełni wystarcza dla normalnego zjadacza chleba.Tylko nieliczni posiadają na swoich telefonach więcej niż 8 Gb danych a jak wiemy, niektóre słuchawki z WP na pokładzie mają jej aż 16 GB.

Jestem świadomy zalet Androida, którego chciałem zakupić. Platforma ta posiada ogromną bazę aplikacji, oraz duże wsparcie społeczności, czy też szeroki wybór dostępnych na rynku telefonów z tym systemem. Jednak po głębszym zastanowieniu postanowiłem kupić telefon z Windows Phone. I wiecie co? Nie żałuję.

 

oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
kubut   18 #1 14.04.2012 15:40

Jeśli chodzi o kafelki to tak naprawdę kwestia gustu, mnie nie urzekły ;) Natomiast brak przesyłania plików przez BT nie mógłbym przeboleć, sam jestem zdziwiony jak często tego używam ;)

patryk9200   8 #2 14.04.2012 17:21

@Kubut - Wszystko zależy od środowiska w którym przebywasz oraz od własnych przyzwyczajeń.
Ja przykładowo tylko parę razy w życiu przesyłałem przez Bluetooth pliki. Jest na szczęście, ale poza Marketplace aplikacja dla odblokowanych WP-fonów pozwalająca na przesyłanie plików. Podobnie z resztą jest w iOS.

xomo_pl   21 #3 14.04.2012 20:09

Zgadzam się z tym, że WP to bardzo ciekawy system. Nie jest pozbawiony wad ale nie ma sprzętu z samymi zaletami, zawsze się coś znajdzie...

Nie widzę jednak żadnych zalet integracji telefonu z FB...
mam tą funkcję na swoim desire Z bardzo dobrze zrobioną przez hTC ale jej nie używam bo... nie potrzebuję oglądać wpisów reklamowych ulubionych profili firm czy wpisy znajomych z linkami do muzy której słuchają.
Potrzebuję FB to loguję się przez Browser zwyczajnie a potem się wylogowuję...

xomo_pl   21 #4 14.04.2012 20:10

Zgadzam się z tym, że WP to bardzo ciekawy system. Nie jest pozbawiony wad ale nie ma sprzętu z samymi zaletami, zawsze się coś znajdzie...

Nie widzę jednak żadnych zalet integracji telefonu z FB...
mam tą funkcję na swoim desire Z bardzo dobrze zrobioną przez hTC ale jej nie używam bo... nie potrzebuję oglądać wpisów reklamowych ulubionych profili firm czy wpisy znajomych z linkami do muzy której słuchają.
Potrzebuję FB to loguję się przez Browser zwyczajnie a potem się wylogowuję...

kubut   18 #5 15.04.2012 00:11

Fakt, integracja z facebookiem na andku akurat wygląda równie dobrze, szczególnie w xperiach które są nastawione właśnie na FB. Trochę szkoda, że Windows Phone się tak opornie przyjmuje, bo każda konkurencja jest dobra dla rynku. Może pokusiłbyś się, o jakieś dokładniejsze opisanie WP? Bo o Androidzie jest wszędzie masa tekstów, jednak o WP jest cisza. Chętnie przeczytałbym co "straciłem" wybierając Andka ;)

gowain   19 #6 15.04.2012 00:34

Ja czekam na Lumię 800, powinna na dniach do mnie zawitać :) Jak mnie nie rozczaruje to może uda się zrobić jakiś wpis :)

trux   11 #7 15.04.2012 04:14

Większość funkcji które wymieniłeś mam w Blackberry, włącznie obsługą plików MS Office i PDF-ów.
Jedyna różnica to zamiast SkyDrive używam Sugarsync, jest jeszcze Dropbox.
Portale społecznościowe to może nowość w systemie od Microsoftu.
Moim zdaniem nie ma się czym podniecać, szkoda jedynie Nokii bo znacznie lepsze było Meego.
PS. Czy WP obsługuje już pamięci zewnętrzne?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #8 15.04.2012 08:18

Szybciej mi szło wysłanie komuś dużego zdjęcia przez e-mail niż jemu później wysyłka tej samej foty przez Bluetooth.
Ot, paradoks.

The Silence   4 #9 15.04.2012 08:29

@kubut, kolejne wpisy o Windows Phone będą, ale jeszcze zastanawiam się nad formą.

@trux, niestety nie obsługują pamięci zewnętrznych o czym wspomniałem we wpisie. Co do PDF w WP mamy oficjalnego czytnika od Adobe, który daje radę. Ja osobiście za BlackBerry nigdy nie przepadałem, nie podobała mi się bryła telefonów tej firmy. (czyt. klawiatura QWERTY umieszczona bezpośrednio pod ekranem).

@szczepaniak5315, Pangrys, Zgadzam się, moim zdaniem też jest lepiej jakiś większy plik przesłać przez e-mail niż przez Bluetooth, wygodniej i szybciej. ;)

Matko, nie liczyłem się z takim odzewem, jest mi strasznie miło ; )

mktos   10 #10 15.04.2012 10:11

> Spodobało mi się to bardzo i już prawie chciałem kupić SGS, lecz pewnego dnia w naszej szkole zjawili się studenci przysłani przez Microsoft w ramach jakiegoś tam programu.

Szkoła Nowych Technologii. Czyli ona działa i zachęca?! Aż przekażę znajomym ;-)

Loreno   6 #11 15.04.2012 10:49

Ja również zastanawiam się nad WP7. Problem jest jednak taki, że jedyny telefon z Windowsem na pokładzie, który by mi pasował to Lumia 800, która jest dosyć droga. Niestety reszta telefonów (od HTC, przez Samsung i LG po Nokie 710) jest po prostu brzydka. Gdyby nie wygląd Omnii W to pewnie bym kupił.

Nie zgadzam się z tym, że 8GB to dużo. Wg. mnie to bardzo mało. Mnie ledwo starcza 16GB na iPhonie.

Oprócz tego problemem jest mała ilość ciekawych aplikacji (w tym gier) na WP7.

Wolfgar   7 #12 15.04.2012 11:01

Dokładnie pangrys. Moim zdaniem ilość danych które wysyłamy przez BT jest tak mała, że można je wysłać przez GPRS/EDGE i będzie porównywalnie szybko. Bluetooth po za słuchawką w moim mniemaniu do niczego się nie nadaje.

Wolfgar   7 #13 15.04.2012 11:01

Znaczy Pangrys

kamil_w   11 #14 15.04.2012 11:08

"Mimo, że mój telefon posiada 1,4 GHz procesor, który wspomagany jest przez 512 MB ram telefon działa płynnie"
Chyba raczej powinno być: "Dzięki procesorowi o taktowaniu 1,4 GHz...". Nie ma systemu mobilnego, który by na takich podzespołach przycinał.

"Integracja z portalami społecznościowymi."
A to doprowadza mnie do szału.

patryk9200   8 #15 15.04.2012 11:36

@Loreno- wszystko zależy od potrzeb użytkownika. To, że Tobie nie starcza 16Gb, to może być problem, jednak dla 90% populacji nie stanowi to problemu, bo i tak tyle nie są w stanie wykorzystać.
Co do wydajności przy 1.5 Ghz. Tak, telefony nie mają większych problemów z wydajnością, ale jeśli porównasz WP7 i Androida czy iOS'a, i to zarówno w grach jak i podczas korzystania z aplikacji WP7 i iOS niestety deklasują Androida. Przyczyna głównie leży po stronie optymalizacji i akceleracji przez układ graficzny. iOS i WP mogą sobie na to pozwolić, bo są ograniczone do jednej/kilku platform sprzętowych. W wypadku Androida jest to bardzo trudne do zrobienia.

The Silence   4 #16 15.04.2012 11:36

Loreno, kto co potrzebuje, ja w moim k770i, 256MB pamięci nie dałem rady zapełnić, a co dopiero 8 GB :P

Kamil_W, masz rację, dzięki, już poprawiam.

sla17   7 #17 15.04.2012 11:48

Czekam na więcej wpisów, bo Windows Phone 7 od dawna mnie kręci, ale póki co mój stary telefon dzwoni :)

TomTar   7 #18 15.04.2012 13:27

@gowain
Myślę, ze nie zawiedziesz się na Lumii.

TomTar   7 #19 15.04.2012 14:07

Samsung Omnia W jest opisany na portalu wp7.com i bardzo ją chwalą. Ładny telefonik

Nazir50   4 #20 15.04.2012 14:12

Też zastanawiam się nad takim Omnia W ale Samsung nadal w Polsce nie sprzedaje tego oficjalnie a szkoda.
Jedno jest pewne na 100% że w tym roku kupię smartfon z WP i dziękuję juz za android i farsę z tym systemem...
Może będzie to Lumia 900 jak będzie w Polsce lub cos innego nowego z dużym ekranem dla wygody korzystania z netu..
Dla mnie ekran 3 cale to trochę za mało dla wygody czytania jak mam porównanie z sgs2

Soren   8 #21 15.04.2012 17:48

Omnia W jak najbardziej jest dostępna w polsce z dystrybucji Plusa. Bez problemu można ją dostać na allegro fabrycznie bez simlocka.

djfoxer   18 #22 15.04.2012 22:36

WP jest sprytnym systemem, który nie stara się być fajnym klonem Androida i IOSa. Wyróżnia się na tle innych i albo się go lubi albo nie. Ale na pewno nie można przejść koło niego obojętnie. No cóż, MeeGo jest (był?) ciekawym systemem, ale jest jak klon czołówki. Podobny do Andka i iPhona i co za tym idzie, jest trochę nijaki, podobnie jak Bada. Zobaczymy jak to dalej pójdzie, Lumia 900 na Amazonie w czołówce.

patryk9200   8 #23 15.04.2012 22:58

@djfoxer i to od tygodni. Od 2 już to sprawdzam, i zawsze jest w czołówce, albo 1 miejsce, albo 2 lub 3 ew 4. Bije na głowę pozostałe smartfony. Myślę, że ten rok może być pierwszym od lat dla nokii, który może zacząć przynosić zyski. Może jeszcze nie ten kwartał, ale myślę, że pod koniec roku, szczególnie po premierze W8 i WP8 znacząco wzrośnie sprzedaż.

Nazir50   4 #24 15.04.2012 23:25

@"Soren"
Ale Ja chce kupić w market i mieć gwarancję a nie kombinowany używany od kogoś na jego nazwisko i problemy jak ktoś zgłosi taki telefon na umowie 12/24m-c jako skradziony przez abonenta.

Dodatkowo mi sprzedawca mówł w plus że jest brand i logo plusa , to co to za oferta ?, raczej lipa za 1000zł. z allegro.
Interesuje mnie uczciwe kupowanie a nie kombinowanie od kogoś.

Soren   8 #25 16.04.2012 06:57

Nazir wszystkie egzemplarze sa z plusa wiec maja brand.
Na allegro kupujesz ze sklepów z paragonem.
Ale jak ktos jest 100 lat za murzynami to tak mysli...

Nazir50   4 #26 16.04.2012 11:21

@"Soren"
Nie wiem z jakiego powodu mnie obrazasz ?

Nie jestem zacofany ale nie chcę mieć telefonu brand i większość osób które z tej sieci nie korzysta, czy to proste czy nie zrozumiałe dla takiego postępowego osobnika...

Jaki paragon ze sklepu allegro ? a co to jest za allegro bo to nie sklep tylko aukcja.
Po drugie zapoznaj się z prawem...bo jak można komuś wystawiać paragon na towar który jest kupowany na raty na kogoś innego, zgodnie z prawem włascielem tego towaru jest nadal na czas trwania umowy piewszy nabywca.
Co innego gdy własciciel robi cesję to wtedy zmienia pierwotnego nabywcę.

Sprzedawanie telefonu który jest na abonamencie na 12/24m-c substydiowany(raty) jest przestępstwem i nie zgodny z regulaminem umowy z operatorem plus.

Nie intwersuje mnie że ktoś kombinuje i robi lewy biznes na telefonie jak go tak sprzedaje nie zgodnie z prawem i umową abonamentu na tych aukcjach/sklepikach gsm, ale Ja nie chcę kupować czegoś od kogoś i się zastanawiać 2 lata że mam w ręku kogoś smartfon i czy mamusia za kolesia spłaca abonament czy nie.
Bo do czasu trwania umowy 12/24m-c i nie szapłacenia wszystkich faktur nadal właścicielem prawnym tego towaru jest operator lub bank a nie osoba sprzedająca ten towar nie zgodnie z umową.

Pozdrawiam...

Soren   8 #27 16.04.2012 21:16

Jakoś ja kupowałem omnie w z salonu gsm i dostałem na nią paragon.
Wszystko to co piszesz wskazuje że nie masz pojęcia o allegro i zakupach tam.

A skoro tak to czekaj dalej na gwiazdkę z nieba może pojawi się w MM za 1800zł w promocji.

The Silence   4 #28 17.04.2012 08:55

Ja już nie mam Omnii W. Sprzedałem i kupiłem Nokia Lumia 800 z Allegro i zgadzam się z Sorenem. Ja swoją Omnię W również kupiłem w salonie GSM, miała brand Plusa, ale również dostałem na nią paragon i 24 msc pisemną gwarancję.

Pozdrawiam.

Nazir50   4 #29 17.04.2012 23:23

"Soren"
Na temat allegro mam opinię podobna do opinii innych , 90% sprzedawców to amatorka , oszuści i kradziony towar.
Należało by to ponownie zweryfikować i zmienić zasady dla sprzedawców.

@"The Silence"
Paragon i gwarancję z allegro możesz sobie w WC powiesić.
To że ktoś sprzedaje na allegro Lumia która jest na umowie abonamentowej na kogoś, to nie znaczy że masz ją legalnie kupioną.
Prawda wygląda tak że ten paragon jest nic nie wart w świetle prawa jak pierwotny właściciel by zgłosił kradzież tego telefonu mając IMEL na umowie operatora.
W Polsce wszyscy kombinują i wstawiają nowe smartfony na sprzedaż w tych sklepikach ale muszą spłacać dalej abonament.
Ty kupujesz, On dostaje kasę i tak się farsa kręci...

gowain   19 #30 17.04.2012 23:53

@Nazir czy Ty wiesz o czym piszesz? Właśnie czytam swoją umowę i jest tam wyraźnie napisane, że telefon jest mój i nie ma nic do rzeczy, że umowę mam np. na 2 lata - to nie umową spłacasz telefon tylko "przyrzeczeniem", że przez 2 lata będziesz płacił abonament. Paragon jest jak najbardziej potwierdzeniem transakcji. Widać, że coś sobie wymyśliłeś i próbujesz to wcisnąć całemu światu jako prawdę objawioną. Kupiłeś telefon, masz za niego fakturę/paragon od operatora to możesz sprzedać dalej. Ba mało tego, w Playu możesz się dogadać z doradcą i za Ciebie opchnie Ci telefon i możesz sobie wtedy wybrać inny, taki jak chcesz. Także nie truj głupot kolejny raz, bo jesteś w błędzie.

gowain   19 #31 17.04.2012 23:55

@TomTar

Lumia przyszła, na początek mały zgrzyt, nie potrafiła zaimportować kontaktów przez bluetooth'a z mojej starej Nokii E63... wszystko zrozumiem, ale Nokia -> Nokia, żeby nie działało? Dało się na szczęście obejść na około - Windows Live poratował :P Na razie jestem zakochany w tym telefoniku :)

MaRa   8 #32 18.04.2012 09:36

@Nazir50 - wszystko zależy od zapisów w umowie, te ZAWSZE mają pierwszeństwo nad przepisami, jedynym wyjątkiem są klauzury niedozwolone. Umowa kupna-sprzedaży jest umową cywilną, prawo niczego tutaj nie narzuca, co najwyżej przepisy mówią co się dzieje w przypadku, kiedy dana kwestia nie jest ujęta w umowie. To nie jest prawo karne, które coś nakazuje lub zakazuje.
Z tego co się orientuję, umowa z operatorem nie jest umową sprzedaży ratalnej, to działa na nieco innych zasadach. Tą umowę można nawet wypowiedzieć jakby ktoś chciał, dlatego przewiduje kary umowne za zerwanie przed terminem (które zwracają koszty poniesione przez operatora). Natomiast umowy kredytowej nie można zerwać przed spłatą całości kredytu, co najwyżej można renegocjować, za zgodą stron. Jednak nawet w przypadku umowy kredytowej zapisy też mogą być różne, np. przedmiot kredytowany może stanowić zastaw, ale to raczej w przypadku domów i samochodów, nie telefonów, zawsze szczegóły są w umowie. Zdarza się, że sprzęt przekazany przez operatora abonentowi jest własnością operatora i tylko wypożyczany, ale to raczej w telefonii stacjonarnej i w kablówkach, w komórkach tylko karty SIM są własnością operatora.
Owszem, może się zdarzyć sytuacja, że ktoś sprzedaje telefon, a potem zgłasza jego kradzież by wyłudzić odszkodowanie (jeśli ubezpieczony), czyli podwójnie zarobić. Ale ów ktoś sam może mieć potem bardzo poważne problemy, bo w grę wchodzi składanie fałszywych zeznań, zgłoszenie nieistniejącego przestępstwa oraz próba wyłudzenia odszkodowania, a za wszystkie wymienione grozi więzienie. Komisy mają obowiązek sprawdzać telefony w bazie danych skradzionego sprzętu. Potem zależy, komu sąd uwierzy, ale chyba raczej mało prawdopodobne, by skradziono telefon z ładowarką, instrukcją obsługi i opakowaniem, bo na Allegro nowe są sprzedawane raczej w pełnym komplecie, numery IMEI z pudełka i telefonu się zgadzają. Z używanymi i niekompletnymi rzeczywiście może być problem, bo mogą pochodzić z kradzieży, trzeba uważać by okoliczności na to nie wskazywały (wyjątkowo okazyjna cena, prywatny sprzedawca nie wystawiający paragonów), inaczej można odpowiadać za paserstwo. Ale przy zakupie od legalnie działającej firmy to raczej nie wystąpi.

The Silence   4 #33 18.04.2012 17:11

O, dzięki Mara za szersze wyjaśnienie tematu, bo już zrobiło mi się ciepło :P